abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118973655
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Eh meer dan 13% van India is Islamitisch en bepaalde regio's is de islam de dominante godsdienst.

Niet alle islamieten zijn uiteindelijk naar Pakistan en Bangladesh (oost-pakistan) gevlucht.
Eh en dan NOG komt het minstens net zo vaak onder hindoes voor (althans volgens mensenrechtenorganisaties zoals HRW en AI), maar jij zal het vast beter weten.
Maar hé we kronkelen ons nog maar eens in een volgende bocht.
  donderdag 8 november 2012 @ 12:13:48 #152
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_118973669
Wordt er nooit van crime passionnel gesproken wanneer een vrouw haar overspelige echtgenoot vermoordt?
pi_118973684
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:09 schreef Killaht het volgende:

[..]

Praat geen onzin, als je niet weet waar je over praat. Dan is Hema worst gelijk aan het Christendom..

Eerwraak is een regionaal verschijnsel en gebeurt met name in Turkije, Iran, Syrië, Pakistan en Afghanistan als eeuwen. Het is dus eerder een cultureel verschijnsel. Het gaat erom dat de eer van de vrouw gekoppeld is aan de eer van de familie en de mannen in die familie.
Eerwraak is regionaal verschijnsel dat bijna uitsluitend voorkomt in landen die de bakermat van de islam vormen. Alle opvattingen in de Bijbel en de Koran over de plaats van de vrouw zijn door mensen verzonnen en opgeschreven. De opvattingen die mensen hadden toen die boeken werden geschreven, zijn veelal tot wet verheven en zijn honderden jaren leidend geweest (tot op de dag van vandaag). Cultuur is islam in die landen. De islam is zo dominant aanwezig en bepaalt alles zo nadrukkelijk, dat je niet of nauwelijks kunt spreken van een cultuur (of bepaalde gebruiken) die nog losstaan van de islam.
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2012 @ 12:14:40 #154
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_118973700
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:13 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Eh en dan NOG komt het minstens net zo vaak onder hindoes voor (althans volgens mensenrechtenorganisaties zoals HRW en AI), maar jij zal het vast beter weten.
Jij moet een enorme duim hebben. Kun je daar spijkers mee indrukken?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  donderdag 8 november 2012 @ 12:16:04 #155
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118973740
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:13 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Oh ik heb geen idee wat voor punt jullie over aan het worstelen waren. En dat kan me ook stiekem bijzonder weinig schelen.

Ik zie gewoon een fout statement en corrigeer het. Je kan niet met een ongekreukeld gezicht tegen mij zeggen dat India geen significante islamitische populatie heeft. Dan heb je je geschiedenisboekjes niet goed doorgelezen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_118973760
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:13 schreef Iblardi het volgende:
Wordt er nooit van crime passionnel gesproken wanneer een vrouw haar overspelige echtgenoot vermoordt?
Zou in principe wel kunnen, maar een belangrijke voorwaarde om daar met succes een beroep op te kunnen doen is de impulsiviteit van de daad. Vrouwen zijn doorgaans geneigd om eerst eens rustig over de situatie na te denken (logisch, zij zijn fysiek zwakker) en daarmee komt die ontsnappingsroute te vervallen.
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2012 @ 12:19:38 #157
341203 3-voud
pi_118973834
Fijn.

Terug naar topic: islam maakt volgelingen krankzinnig.
pi_118973882
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:14 schreef Boldface het volgende:

[..]

Eerwraak is regionaal verschijnsel dat bijna uitsluitend voorkomt in landen die de bakermat van de islam vormen. Alle opvattingen in de Bijbel en de Koran over de plaats van de vrouw zijn door mensen verzonnen en opgeschreven. De opvattingen die mensen hadden toen die boeken werden geschreven, zijn veelal tot wet verheven en zijn honderden jaren leidend geweest (tot op de dag van vandaag). Cultuur is islam in die landen. De islam is zo dominant aanwezig en bepaalt alles zo nadrukkelijk, dat je niet of nauwelijks kunt spreken van een cultuur (of bepaalde gebruiken) die nog losstaan van de islam.
Zucht. Zowel eerwraak (dwz het vermoorden van een overspelige of ongehoorzame echtgenote/dochter), als de minderwaardige plaats van de vrouw kwam al in het Romeinse Rijk voor....De wereld is écht niet geschapen in het jaar nul hoor......
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2012 @ 12:22:25 #159
137949 Disana
pi_118973900
'These attacks are most common in Cambodia, Afghanistan, India, Bangladesh, Pakistan and other nearby countries.'

http://en.wikipedia.org/wiki/Acid_throwing
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2012 @ 12:22:56 #160
341203 3-voud
pi_118973912
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:21 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Zucht. Zowel eerwraak (dwz het vermoorden van een overspelige of ongehoorzame echtgenote/dochter), als de minderwaardige plaats van de vrouw kwam al in het Romeinse Rijk voor....De wereld is écht niet geschapen in het jaar nul hoor......
Mooi.

De eerwraak hier is islamitisch beïnvloed.
pi_118973929
quote:
In 2002, Bangladesh introduced the death penalty for throwing acid
pi_118973954
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:16 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Oh ik heb geen idee wat voor punt jullie over aan het worstelen waren. En dat kan me ook stiekem bijzonder weinig schelen.

Ik zie gewoon een fout statement en corrigeer het. Je kan niet met een ongekreukeld gezicht tegen mij zeggen dat India geen significante islamitische populatie heeft. Dan heb je je geschiedenisboekjes niet goed doorgelezen.
Natuurlijk weet je wel over welk punt ze aan het worstelen waren en natuurlijk kan het je wat schelen. De discussies in dit soort topics zijn altijd hetzelfde, kom nou.

Feit is dat dit vooral een regionaal en cultureel bepaald fenomeen is en niet religieus, het verspreidingsgebied laat dat ook goed zien.
pi_118974018
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:22 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Mooi.

De eerwraak hier is islamitisch beïnvloed.
Nee. Als er al een belangrijke invloed is, is dat de factor GELD.
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2012 @ 12:29:08 #164
341203 3-voud
pi_118974130
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:26 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Nee. Als er al een belangrijke invloed is, is dat de factor GELD.
Sure :')

Kom je nog met cijfers over India, of blijf je op je duim vertrouwen?
pi_118974132
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:10 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Als jij geloven wilt dat bij een crime passionel het motief draait om de liefde/passie van de dader, so be it. Maar die passionel slaat op de liefde/passie van het slachtoffer. De hele reden waarom de dader op zoveel begrip kon rekenen had alles te maken met het redden van zijn mannelijke eer.

Een ripdeal loopt uit de hand er er valt een dodelijk slachtoffer.....ook een kwestie van instant wraak. Nee, mensen zitten toch iets gecompliceerder in elkaar en wraak is iets wat zowel met voorbedachte rade, maar ook impulsief kan voorkomen....
De benaming crime passionel spreekt boekdelen. Het element liefde/passie staat voorop en is het leidende argument om de daad te vergoeilijken. Die vergoeilijking geldt tegenwoordig trouwens niet meer.

Trouwens: zie je geen enkel verschil tussen een man die zijn vrouw in bed aantreft met een andere man, en een man die zijn dochter ziet praten met een jongen?
pi_118974323
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:21 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dat alles een bepaalde herkomst heeft, heb ik nooit ontkend. Feit is dat die minderwaardige positie sterk verankerd ligt in de Bijbel en vooral in de Koran. Feit is ook dat de beschaving zich in de loop der eeuwen heeft voortgezet en dat religie daarbij vooral een remmende factor is (en is geweest). Feit is dat wij ons anno 2012 minder nauw houden aan de Bijbel, niet alles letterlijk nemen en (bijvoorbeeld) de rechten van allerlei minderheden heel goed hebben geregeld.

Feit is ook dat de islam een zeer orthodox, conservatief geloof is. Feit is dat de rechten van allerlei minderheden in moslimlanden zeer slecht zijn geregeld (grove mensenrechtenschendingen) en feit is dat de islam in veel van die landen ongeveer gelijkstaat aan de wet. Eeuwenoude opvattingen zijn dus nog steeds heersend.

Kortom: daar waar we in westerse landen steeds nadrukkelijker afstand hebben genomen van eeuwenoude culturele/religieuze opvattingen (onder het mom van beschaving) is die afstand er in de meeste moslimlanden niet of nauwelijks. De meeste van die landen zijn bijna 100 procent religieus en hun wetgeving is er ook zeer sterk door beïnvloed.
pi_118975024
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2012 10:55 schreef Vaatwastablet het volgende:

[..]

Het is inderdaad cultuur. Maar als het cultuur is en dus normaal is, waarom bemoeit de politie er zich dan mee? :)
Wanneer ik het woord kultuur hoor...
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  donderdag 8 november 2012 @ 13:22:22 #168
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118976014
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:54 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Wanneer ik het woord kultuur hoor...
denk ik aan subsidieprojekt, ecologische hoofdstructuur, mauro, de oldtimer mercedes van Femke Halsema en volksdansen met geitewollensokken
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_118976403
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:22 schreef HD9 het volgende:

[..]

denk ik aan subsidieprojekt, ecologische hoofdstructuur, mauro, de oldtimer mercedes van Femke Halsema en volksdansen met geitewollensokken
Hanns Johst
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  donderdag 8 november 2012 @ 13:33:21 #170
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_118976421
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:14 schreef Boldface het volgende:

[..]

1. als het gebied Christen, Hindoestaans of Joods was, had het niet anders geweest. 2. Islam is geen cultuur.

Je bent waarschijnlijk nooit in deze landen geweest, je beeld hierover en uitspraken zijn subjectief.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_118976580
Eerwraak komt of kwam voor bij de Romeinen, Hindoes, sommige Christelijke landen in Afrika, het Midden-Oosten en Pakistan en Afghanistan. En in de Oosterse culturen is eer ook erg belangrijk, al weet ik niet in hoeverre eerwraak/eermoord voorkomt. Voor de Islam bestond eerwraak al bij de Arabieren. In extreme vormen.

quote:
Fathers, often tribal chieftains -- wanted to pre-empt and avoid the dishonour and disgrace that would certainly befall them should their daughters be captured by an enemy in war, or be accused of sexual misconduct before or after marriage (a common cause of inter-tribal wars). Historians report that the murder of female children for fear of dishonour began with Qays bin Asim, a leader of Banu Tameem, as related in the following story:

"Mosharmaraj the Yashkorite raided the Sa'd and carried off, among other women, the daughter of a sister of Qays, who was then married to the son of her captor. When Qays came to ransom her, she refused to leave her husband. Qays was so indignant that he killed all his girls by burying them alive and never again allowed a daughter to live.
En zo zijn er vele voorbeelden. De Islam heeft dit verboden en heeft er juist een einde aan gemaakt. Dat dit nog steeds voorkomt is te wijten aan de cultuur en dat er niet hard genoeg tegen opgetreden wordt.

quote:
Scholars of all the branches of Islamic jurisprudence are united in their opinion that killing an innocent soul (whose killing has been forbidden) is a grave sin:

"But whoever kills a believer intentionally -- his recompense is Hell wherein he will abide eternally; and Allah has become angry with him and has cursed him, and has prepared for him a great punishment."

[Soorah An-Nisaa 4:93]

According to the opinion of Shaykh Muhammad Saalih al-Munajjid: "It is not permissible to accuse chaste women of adultery or fornication (Zina) without proof. Zina can only be proven by the testimony of four men who see the act take place with their own eyes, and see the male sexual organ enter the female sexual organ, or by the unforced confession of the man or woman who committed Zina."

According to the Quran, merely accusing a woman of Zina without producing four witnesses, merits a punishment for the accuser:

"And those who accuse chaste women, and then do not produce four witnesses ⤠lash them with eighty lashes and do not accept from them their testimony ever after. And those are the defiantly disobedient."

[Soorah Noor 24:4]

The punishment for fornication and adultery in Islam is included in the category of Hadd, which is defined as a specific punishment for committing a specific crime which infringes upon the rights of God and human beings .
http://www.islamicawakening.com/viewarticle.php?articleID=1330
Exacte bronnen staan in het artikel.

[ Bericht 19% gewijzigd door Peunage op 08-11-2012 13:44:00 ]
  donderdag 8 november 2012 @ 13:50:51 #172
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_118977141
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:16 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Zou in principe wel kunnen, maar een belangrijke voorwaarde om daar met succes een beroep op te kunnen doen is de impulsiviteit van de daad. Vrouwen zijn doorgaans geneigd om eerst eens rustig over de situatie na te denken (logisch, zij zijn fysiek zwakker) en daarmee komt die ontsnappingsroute te vervallen.
Kennelijk toch niet altijd. Franse statistieken uit de jaren 1870 melden dat de daders van crimes passionnels in 18% van de gevallen vrouwen waren (bron). Vrouwen zouden met name zwavelzuur hebben gebruikt om hun overspelige echtgenoot en zijn minnares te verminken. Vooral wanneer de man de voor de vrouw de "eerste" was geweest waren de wraakgevoelens vaak heftig. Maar om dit nu aan eerwraak gelijk te stellen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Iblardi op 08-11-2012 13:57:17 ]
  donderdag 8 november 2012 @ 13:54:51 #173
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118977323
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:24 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Natuurlijk weet je wel over welk punt ze aan het worstelen waren en natuurlijk kan het je wat schelen. De discussies in dit soort topics zijn altijd hetzelfde, kom nou.
Oh jij bepaalt wat mij interesseert? "kom nou". :')

quote:
Feit is dat dit vooral een regionaal en cultureel bepaald fenomeen is en niet religieus, het verspreidingsgebied laat dat ook goed zien.
Cultuur en religie zijn 2 entiteiten die sterk met elkaar verbonden zijn.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_118977385
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Oh jij bepaalt wat mij interesseert? "kom nou". :')

[..]

Cultuur en religie zijn 2 entiteiten die sterk met elkaar verbonden zijn.
Ah toch wel, dus je weet natuurlijk wel waar het over gaat. Dan is het opeens toch wel relevant dat dit ook op grote schaal bij hindoes voorkomt en en in het grootste gedeelte van de moslimwereld afwezig is niet?
  donderdag 8 november 2012 @ 14:01:42 #175
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118977595
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:56 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ah toch wel, dus je weet natuurlijk wel waar het over gaat.
Weet waar wat over gaat? Ik koppel dit niet direct aan de theologische leer van de islam hoewel ik merk dat jij mij wel graag dat hoekje in zou proppen. Zo krampachtig overigens dat je licht fascistisch over komt.

quote:
Dan is het opeens toch wel relevant dat dit ook op grote schaal bij hindoes voorkomt en en in het grootste gedeelte van de moslimwereld afwezig is niet?
Dat roep je nu wel maar ik zou het niet weten. Laten we eerst maar vooropstellen dat stelselmatige vrouwenminachtig vooral een islamitisch maar ook hindu trekje is. En dat het hele idee van eerwraak en onredelijke regelgeving mbt verkrachtig en seks direct terug te leiden zijn op baarbaarse regels uit het oude testament, iets waar hindu's niks mee te maken hebben.

Tot nu toe heb ik niks geroepen wat niet klopt dus ik snap je bezwaren niet zo goed. Je weet dat ik gewoon gelijk heb maar je bent bang dat ik vervolgens allemaal conclusies ga trekken die jij vanuit je politieke dogma niet wil horen dus ga je maar vast op de aanval voordat er iets vreemds geroepen is.

Vervelend ventje. Ga je schamen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')