Wel degelijk.quote:
In ben het met je eens dat de klassieke variant dat wezenlijk niet doet maar dat de huidige islamitische cultuur, als je al zo generaliserend kan en mag spreken, daar wel degelijk aan bijdraagt eigenlijk omdat religie wordt gebruikt om dergelijke praktijken te versterken.quote:Op zaterdag 10 november 2012 01:44 schreef Iblardi het volgende:
[..]
In wezen seculier, zou ik zeggen, want het gaat om een oude regionale traditie die al bestond lang voordat de islam werd ingevoerd en volgens mij ook niet vanuit de klassieke islam kan worden gerechtvaardigd, maar ik denk dat het feit dat de klassieke sharia buitenechtelijke relaties criminaliseert wel bijdraagt aan de instandhouding ervan.
De algemene stelling vind ik moeilijk te beoordelen. Voor een buitenstaander lijken die twee inderdaad vaak onontwarbaar vervlochten, maar ik ken de islamitische wereld niet goed genoeg om daar een gefundeerde uitspraak over te kunnen doen.
Mensen met een zieke geest. Een soort criminal minds.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het is dan ook door mensen geschreven. Logisch.
Het is duidelijk wat je vindt van Joden, je hoeft het niet continue te herhalen, het is duidelijk. Misschien dat je je gelul, bedrog, en incorrecte gezwam op stormfront beter kwijt kan overigens.quote:Op zaterdag 10 november 2012 22:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Mensen met een zieke geest. Een soort criminal minds.
Niet eens zwak of onhandig, maar kwaadaardig en bedrieglijk.
Het ergste is echter, dat zo veel mensen die verzameling serieus nemen en sommigen ze zelfs als een soort geschiedschrijving van hun volk zien.
Toen Balkenende de VOC-mentaliteit ophemelde, had hij het NIET over de slavenschepen of over het uitroeien van eilandbevolkingen in Nederlands-Indië.
Door de voortdurende herhaling, zowat om de andere bladzijde, van de eeuwige straffen voor de ongelovigen en onrechtvaardigen, kreeg zelfs ik het benauwd. Tot ik de truc doorhad. Hoeveel te meer een kind dat daarmee opgevoed wordt.
Wie opgevoed wordt met bevelen van god om andere volkeren tot het laatste kind uit te roeien, kan bijna niet normaal blijven. Zeker niet als een ander gebod van die god is: gij zult niet doden.
Maar goed, dat zijn we denk ik wel zo ongeveer eens.
Mischien had ze erom gevraagd ?quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
Smerige ratten![]()
En waarom op zo'n vreselijke manier?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |