abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 november 2012 @ 08:59:35 #1
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118733333
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging

_NIKKI_
Wij willen niet op de normale manier zwanger worden in verband met het eventuele doorgeven van een erfelijke ziekte. Daarom in 2009 de eerste PGD/ICSI behandeling gedaan met als resultaat een dochter. Sinds 1 juni 2012 bezig met de tweede PGD/ICSI behandeling in Brussel in de hoop een broertje of zusje voor onze dochter te mogen verwelkomen.

Rinn
Vanaf 2009 'bezig' Helaas onbegrepen subfertiliteit.
Na flink afvallen mochten we verder in de mmm.
Bezig met IUI traject met lichte ondersteunende menopur/pregnylovitrelle injecties.
1e IUI in oktober 2012.

Chanty
September 2011 gestopt met de pil. Toen er na een half jaar geen menstruatie op gang kwam en de ovutesten telkens positief waren, naar de dokter gegaan en doorverwezen. In het ziekenhuis werd geconstateerd dat ik PCO-like ben. Gestart met chlomid maar dat had geen effect. Nu begonnen met het spuiten van hormonen. De eerste keer gaf dit overstimulatie, dus we gaan nu zoeken naar de juiste dosering.

babbel1
In december '11 gestopt met de nuvaring, maar helaas werd ik heel onregelmatig ongesteld. De gynaecoloog heeft aangegeven dat ik PCO heb. In september '12 begonnen met Clomid en nu op zoek naar een ei..

sull
In 2010 PCOS geconstateerd, na een samenlevingstest en vervolgens een sementest bleek manlief ook nog antistoffen op zijn zaad te hebben. Vervolgens een HSG, laparotomie en hysteroscopie gehad ivm een uterus unicornis (halve baarmoeder, met maar 1 eileider en wel 2 eierstokken). Daarna gestart met IUI, maar ivm erg wisselende reactie op de menopur (4 van de 6 iui gecanceld ivm overstimulatie), nu gestart met IUI met menopur en metformine.

dobbey

September 2011 gestopt met de prikpil. Januari opgenomen in z'huis met veel pijn. Na onderzoeken bleek ik een cyste te hebben. Door naar gyn en die heeft ons na 3 mond doorgestuurd naar de fertiliteitskliniek omdat mijn menstruatie niet op gang kwam, ook niet met medicatie. Augustus eerste afspraak gehad, september eerste ronde chlomid na start menstruatie, ondanks de hardnekkige cyste die er blijft zitten. Vergeten mijn bloedwaarden te controleren en begin september te horen gekregen dat ik in de overgang zit (ben 32 jaar). Nog 1 gesprek in de kliniek in Hengelo omdat mijn lichaam tegenstrijdige dingen doet ten opzichte van de bloeduitslagen en als daar niets goede uitkomt dan door naar het geertgen om gesprekken op te starten voor eiceldonatie. (Gesprek gehad en we mogen 1 ronden IVF mee doen om te zien of daar iets uit komt)

[ Bericht 0% gewijzigd door dobbey op 02-11-2012 09:05:54 ]
  vrijdag 2 november 2012 @ 09:03:13 #2
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118733384
En het ging zomaar goed :D

Anniehoe ik heb een vraag. Ik moet nu 3x per dag spuiten waarvan 2x met de Menopur 1 ampul met 2 poeders. Ik heb nogal moeite om 2x over de volledige inhoud van de ampul weg te spuiten. Zou het een probleem zijn om ipv de volledige ampul hier 0.7 van in te spuiten? zover ik kan zien zit er een zoutoplossing in de ampul en de poeders lossen ook gewoon beide goed op.

Ik ga straks sowieso nog even de kliniek bellen maar was benieuwd of hier meer mensen last van hadden.
  vrijdag 2 november 2012 @ 09:51:10 #3
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_118734159
Moet het niet deel 124 zijn? ;)

PB hoe gaat het nu?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_118734317
Dobbey, ik deed ook maar ongeveer de helft van de zoutoplossing met 2 poeders van de menopur. Ik vond hetanders echt een beetje naar om te spuiten.

Poezebeest, dat rozige kan innesteling zijn hè. Wat ontzettend kut ik weet helaas precies hoe onzeker het je maakt. Dikke :* voor jou en heel veel sterkte met afwachten.

DV, jij moest toch vandaag weer voor een fm? Hoe is het gegaan?
pi_118734542
Dobbey; geen idee, wat betreft je vraag.

Hier gaat het wel ok, het lijkt te zijn gebleven bij die ene keer gisteren. Stemt me wel wat positiever omdat het de vorige keer nu al veel meer was. Hopelijk blijft het weg want ik vind het allemaal maar niks. Ga zo wel de rest van de utro en progynova halen bij de apotheek en even langs het kruidvat. Morgen of zondag test ik nog maar eens, ff checken of het streepje wel donkerder wordt.
  vrijdag 2 november 2012 @ 10:16:56 #6
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118734633
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:51 schreef DaviniaHR het volgende:
Moet het niet deel 124 zijn? ;)

PB hoe gaat het nu?
-O- en ik was nog zo blij dat ik het goed had gedaan :o Dat kan ik niet veranderen of wel?
  vrijdag 2 november 2012 @ 10:19:59 #7
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118734683
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 10:12 schreef Poezebeest het volgende:
Dobbey; geen idee, wat betreft je vraag.

Hier gaat het wel ok, het lijkt te zijn gebleven bij die ene keer gisteren. Stemt me wel wat positiever omdat het de vorige keer nu al veel meer was. Hopelijk blijft het weg want ik vind het allemaal maar niks. Ga zo wel de rest van de utro en progynova halen bij de apotheek en even langs het kruidvat. Morgen of zondag test ik nog maar eens, ff checken of het streepje wel donkerder wordt.
Ik duim echt voor je dat het blijft plakken ^O^
pi_118734813
Dobbey, het moet volgens mij deel #124 zijn...
En de menopur, je mag 3 poeders met 1 vloeistof doen, dus je kunt inderdaad iets van 0,7 voor 2 poeders gebruiken. Spuit jij die 2 spuiten wel in 1 keer of moet je die verdelen?

Poezebeest, ik hoop dat het goed blijft gaan en je morgen gewoon weer een 2e streepje hebt.
pi_118734937
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 10:12 schreef Poezebeest het volgende:
Dobbey; geen idee, wat betreft je vraag.

Hier gaat het wel ok, het lijkt te zijn gebleven bij die ene keer gisteren. Stemt me wel wat positiever omdat het de vorige keer nu al veel meer was. Hopelijk blijft het weg want ik vind het allemaal maar niks. Ga zo wel de rest van de utro en progynova halen bij de apotheek en even langs het kruidvat. Morgen of zondag test ik nog maar eens, ff checken of het streepje wel donkerder wordt.
Spannend joh, las dat je positief getest hebt, gefeliciteerd!! Beetje bloedverlies had ik ook last van in het begin (roze afscheiding), zelfs bijna niet getest omdat ik dacht dat ik ongesteld werd. Later ook nog een paar keer en je schrikt je een ongeluk, maar er is ook bij jou vast niks aan de hand!! Fingers crossed!! :*
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 2 november 2012 @ 10:41:43 #10
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118735060
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 10:27 schreef Sull het volgende:
Dobbey, het moet volgens mij deel #124 zijn...
En de menopur, je mag 3 poeders met 1 vloeistof doen, dus je kunt inderdaad iets van 0,7 voor 2 poeders gebruiken. Spuit jij die 2 spuiten wel in 1 keer of moet je die verdelen?

Poezebeest, ik hoop dat het goed blijft gaan en je morgen gewoon weer een 2e streepje hebt.
Nee ik mag ze niet in een keer zetten. Ik moet s'morgens om half 9 1 spuit met 150 eenheden zetten en s'avonds om half 9 de andere 150 eenheden en de decapeptyl spuit.

en wat betreft dat deel 124 gebeuren... Ik weet niet hoe ik dat moet aanpassen :@ :')
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:51:05 #11
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118737050
@dobbey in oud feedback even aan de modjes vragen

@Nikki ik heb vanmiddag pas de fm. Ben eens benieuwd. Er gebeurt volgens mij wel van alles in mijn buik. Beetje opgeblazen gevoel en trekkerig
Be happy with the little things in life
pi_118742471
DV, en? Ben je inmiddels al geweest? Hoe was het? :*

PB... hoe is het nu bij jou? :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  vrijdag 2 november 2012 @ 17:55:25 #13
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118748549
@dobbey het klopt trouwens wel, vorige deel was 123 dus hij heeft hem automatisch opgehoogd

Zo ik ben weer terug, duurde even maar, rechts 4 follikels waarvan eentje goed gegroeid was de rest bleef achter. Links waren er nu 3 a 4 te zien (was niet helemaal duidelijk) maar linker eierstok was niet goed gezakt, zoals het nu er aan naar uit ziet kunnen we links niet gebruiken, omdat rechts wat achterbleef is nu de puregon van 150IE opgehoogd naar 250IE. 1 minpunt rechts was een cyste te zien, dus rond de punctie moet ik aan de ab-kuur. Maandag mag ik weer terug. Was nog even een gedoetje met de puregon want ik heb niet genoeg in huis dus kreeg ik een recept mee, ziekenhuis apotheek had niks op voorraad, maar naar wat rondbellen was er een apotheek die het wel had, gelukkig.
Be happy with the little things in life
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:37:15 #14
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_118751422
Poezebeest :*

Wow Dobbey wat een hoop spuiten op een dag... Ben blij dat ik niet om half negen s ochtends moet spuiten, dan zou ik t zelf op m'n werk moeten doen... Dan weet de hele afdeling waar ik mee bezig ben :')

DV hoe lang duurt zo'n ronde gemiddeld met spuiten en al? En wat doet die kuur precies? Ik hoop voor je dat het snel allemaal goed zit :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:48:43 #15
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118751806
Gemiddeld in totaal 28 dgn waarvan 14 dgn ongeveer stimulatie erbij. En de antibiotica kuur is voor als ze per ongeluk de cyste aanprikken. Die kan dan een ontsteking veroorzaken. Door die kuur zijn we het voor mocht het gebeuren
Be happy with the little things in life
pi_118766999
Dv; hopelijk groeit er nog wat extra nu de dosis is opgehoogd en blijven ze van de cyste af met de punctie. Succes meid! :*

Vanochtend weer getest en het streepje is veel donkerder dan donderdagochtend. Ik denk dat het dus wel goed zit. Ook omdat het streepje de vorige keer op de officiële testdag niet eens zo donker was.
  zaterdag 3 november 2012 @ 09:11:13 #17
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_118767042
Wat fijn PB!!! Gefeliciteerd!!
*O*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 3 november 2012 @ 10:07:44 #18
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118767663
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:37 schreef Chanty het volgende:
Poezebeest :*

Wow Dobbey wat een hoop spuiten op een dag... Ben blij dat ik niet om half negen s ochtends moet spuiten, dan zou ik t zelf op m'n werk moeten doen... Dan weet de hele afdeling waar ik mee bezig ben :')

Bij mij wist mijn chef het al omdat ik al in het ziekenhuis gelegen had en ik dus regelmatig naar het ziekenhuis moest voor controles... Nu bleek dat ik op mijn werk moest gaan spuiten heb ik iedereen op de afdeling (ben inkoper en enige vrouw op de afdeling :p) maar op de hoogte gebracht vanwege medicatie die in de koelkast moest en ook dat ik dus de spreekkamer claimde s'morgens voor de priksessie. Al met al had ik weinig keus. we moesten binnen 3 weken beslissen wat we wilden, donatie of niet vanwege het vermoeden van de overgang en dan in eens krijg je te horen dat je toch een ronde IVF mag gaan doen...
En ik moet eerlijk zeggen dat ze, ondanks dat het kerels zijn, echt wel meeleven.
  zaterdag 3 november 2012 @ 10:10:28 #19
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118767706
Goed nieuws pb *insertjompelsmiley*


Dv Veel succes de aankomende dagen en ik duim voor goed nieuws maandag!
  zaterdag 3 november 2012 @ 10:15:17 #20
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118767790
Poezebeest *O* jompel voor donker wordende testen *O*

Dankjewel allemaal :*

@dobbey jij ook succes :*
Be happy with the little things in life
pi_118768034
Poezebeest wat fijn! *O*
  zaterdag 3 november 2012 @ 10:45:03 #22
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_118768156
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2012 10:07 schreef dobbey het volgende:

[..]

Bij mij wist mijn chef het al omdat ik al in het ziekenhuis gelegen had en ik dus regelmatig naar het ziekenhuis moest voor controles... Nu bleek dat ik op mijn werk moest gaan spuiten heb ik iedereen op de afdeling (ben inkoper en enige vrouw op de afdeling :p) maar op de hoogte gebracht vanwege medicatie die in de koelkast moest en ook dat ik dus de spreekkamer claimde s'morgens voor de priksessie. Al met al had ik weinig keus. we moesten binnen 3 weken beslissen wat we wilden, donatie of niet vanwege het vermoeden van de overgang en dan in eens krijg je te horen dat je toch een ronde IVF mag gaan doen...
En ik moet eerlijk zeggen dat ze, ondanks dat het kerels zijn, echt wel meeleven.
Nou ik ben niet zozeer bang voor geen medeleven, meer dat mijn afdelingshoofd besluit om mij maar als eerste weg te bezuinigen (tijdelijk contract, loopt in maart af) ;)
Maar bij jou is het ook echt een nu of nooit situatie. En uiteindelijk zou ik zelf een kindje ook belangrijker vinden dan mijn baan, maar als t even kan hou ik het stil...

PB hopelijk kun je over een aantal weken echt gaan genieten :) Het zal nog wel even spannend blijven.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 3 november 2012 @ 11:14:19 #23
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118768595
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 10:45 schreef Chanty het volgende:

[..]

Nou ik ben niet zozeer bang voor geen medeleven, meer dat mijn afdelingshoofd besluit om mij maar als eerste weg te bezuinigen (tijdelijk contract, loopt in maart af) ;)
Maar bij jou is het ook echt een nu of nooit situatie. En uiteindelijk zou ik zelf een kindje ook belangrijker vinden dan mijn baan, maar als t even kan hou ik het stil...

PB hopelijk kun je over een aantal weken echt gaan genieten :) Het zal nog wel even spannend blijven.
Ik doelde niet op het medeleven hoor maar meer dat we geen keus hadden hahaha. Het medeleven verbaasde mij nogal, zitten nogal wat horken tussen zeg maar ;-)

Als we het hadden kunnen redden had ik het ook liever stil gehouden maar goed geen keuze in deze dus ik snap je wel. :-)
  zaterdag 3 november 2012 @ 12:11:08 #24
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_118769764
Ik had vanochtend wat bloedverlies dus had een tampon in gedaan. Nog geen drie uur later is die hele tampon door :{ Dat heb ik normaal niet eens bij een menstruatie. Weet iemand of dit normaal is als je Gonal-F spuit? Afdeling Gynaecologie is niet bereikbaar.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_118771510
Chanty, ik heb ook wisselend zware menstruaties. Ze zijn in elk gal zwaarder dan de menstruaties die ik had de anticonceptie. Of bedoel je dat je en menstruatie verwachte?
pi_118771819
Dobbey; wat fijn dat de mannen zo met je meeleven. Ik heb het alleen op mijn werk vertelt omdat ik pas een dag van tevoren wist of de cryo goed ontdooid was en hoe laat ik in het z'huis moest zijn. Wilde geen vrije dag opnemen voor iets wat misschien niet eens doorgaat. En het meeleven is eigenlijk ook wel heel fijn.

Chanty; geen ervaring met bloedverlies tijdens de gonal. De gonal zorgt er voor dat er follikels groeien, dus bloedverlies zou er niet bij horen lijkt me. Maar ik ben geen arts, dus ik zou gewoon contact zoeken. Hebben ze geen telefonisch spreekuur?
  zaterdag 3 november 2012 @ 15:04:32 #27
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_118774315
Het is geen menstruatie. Ik ben hormonen aan het spuiten en moet maandag op 2e controle. Het lijkt me inderdaad niet dat dit hoort, vooral omdat het niet een beetje bloed is... Maar krijg een bandje aan de lijn :{

Centrale nummer maar gebeld, die hebben me doorgeschakeld naar verloskunde en die gaat nu een gynaecoloog vragen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Chanty op 03-11-2012 15:10:19 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 3 november 2012 @ 15:27:46 #28
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118775018
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 15:04 schreef Chanty het volgende:
Het is geen menstruatie. Ik ben hormonen aan het spuiten en moet maandag op 2e controle. Het lijkt me inderdaad niet dat dit hoort, vooral omdat het niet een beetje bloed is... Maar krijg een bandje aan de lijn :{

Centrale nummer maar gebeld, die hebben me doorgeschakeld naar verloskunde en die gaat nu een gynaecoloog vragen.
Hmm.... Wel apart, heb je al bericht van de gyn?
  zaterdag 3 november 2012 @ 16:07:16 #29
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_118776370
Ja ze wist ook niet wat de oorzaak van de bloeding is (DUH), maar dat kijken ze maandag wel. Het is zogezien niet zorgwekkend of zo en moet gewoon doorspuiten. En mijn man had op internet soortgelijke verhalen gevonden van vrouwen die hevige bloedingen kregen rond dag 10 van gonal F spuiten (en gewoon zwanger raakten). Dus ik hoor t maandag wel :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 3 november 2012 @ 18:05:15 #30
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118779690
In ieder geval fijn dat het niet echt zorgwekkend is dus....
pi_118780117
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 18:05 schreef dobbey het volgende:
In ieder geval fijn dat het niet echt zorgwekkend is dus....
Idd, goed dat je even gebeld hebt, better safe than sorry.
pi_118798724
Hier gister helaas weer ongesteld geworden. Weer op dag 11, helaas.
  zondag 4 november 2012 @ 09:25:24 #33
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118798739
Sull :* balen zeg

Chanty goed dat je gisteren even gebeld hebt. Beter safe than sorry :*
Be happy with the little things in life
pi_118799314
Sull :*

Chanty, gaat het inmiddels beter?
  zondag 4 november 2012 @ 11:10:29 #35
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_118800147
Nog steeds bloedverlies maar wel minder dan gisteren :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 4 november 2012 @ 18:12:53 #36
384078 Rinn
wanna panda
pi_118815160
Awww sul ;(
Wat balen zeg...
En ik lees ook dat je katje is overleden.. gecondoleerd. Het is altijd erg moeilijk om een huisdier te moeten missen. En kan je ook niet met hem knuffelen als je je rot voelt :'(
Sterkte meis, mag je wel weer meteen door?

Wat fijn dat alles nu de goede kant uit lijkt te gaan Poezebeest. Helemaal super, Gefeliciteerd! ^O^

Balen van dat bloed Chanty.. het is ook steeds wat hé. Hopelijk is het verder niet van invloed en heb je goede resultaten bij de controle maandag :)

Dobbey, succes met spuiten! Het klinkt iig erg ingewikkeld allemaal :P

Babbel, heb jij al meer nieuws? Of is het nog wachten op de echo? Je bent ondertussen jarig geweest toch? Nog Gefeliciteerd!!! *O*

Goed dat er al aardig wat follikels te zien zijn Droomvrouwtje! Alleen wel balen van je rechtereierstok en die cyste :{
Ik duim in elk geval voor een goede 'oogst' :D

Ik heb vrijdag ook de eerste controle gehad. Het zag er weer allemaal goed uit. Rechts 1 follikel van 13,5 mm. Morgen mag ik voor de 2e controle komen en dan ergens deze week IUI 2.0 :)
pi_118818359
Pb: gelukkig zeg! Ik durf je nu wel te feliciteren hoor :) *O*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_118837121
Sull; wat balen zeg :(

Ik durf voorzichtig blij te zijn, vandaag een knalstreep. Ziekenhuis is gebeld en over 3,5 week de eerste echo. Voorzichtig ga ik de overstap naar Z&G maken. Ik kom hier natuurlijk wel nog om te zien hoe het met jullie gaat!
  maandag 5 november 2012 @ 16:05:32 #39
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118851628
Net echo gehad en ik baal :( links 4 mooie follikels maar nog steeds niet bereikbaar. Rechts 2 cystes nu en 2 follikels. 1 follikel te weinig. Woensdag weer terug, als ik pech heb is deze poging voorbij zonder punctie. Afhankelijk van wat ze woensdag zien gaan ze overleggen met mijn eigen gyn en de kans is heel groot dat het niet doorgaat. Echt deze week is nu al een kut week en gaat er niet beter op worden. Deze week is namelijk ook mijn schoonmoeder al weer 2 jaar dood :'(
Be happy with the little things in life
pi_118853279
Dv; dat is niet het nieuws wat je wil horen, verdorie. Ik ga iig heel hard voor je duimen. Succes meid en een hele dikke knuffel voor jou :*
pi_118858483
Poezebeest, wat fijn dat de streepjes steeds duidelijker worden!

Dv wat balen! Zon mooie score en dan niet bereikbaar. Je hebt zo dapper gespoten! Kun je er geen escape IUI van maken dan? Of is de score daar weer te goed voor?

Rinn, wat een mooie score voor de eerste controle. Die gaat wel doorgroeien! Mooi joh!

Behoorlijk verdrietig weekend achter de rug. Eerst onze kat en toen ongesteld, daarnaast ook veel onzekerheid op het werk, het werd me ff een beetje veel, maar één avondje flink huilen lucht best op. Ik kan er weer tegen en ga dapper aan de volgende poging beginnen.
  maandag 5 november 2012 @ 19:30:32 #42
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118860617
@sull IUI is geen optie omdat ik geen eileiders heb. Dus mijn enige optie die ik heb is ivf

En een dikke knuf voor jou :* zo te lezen ook heftige dagen gehad. Fijn dat je er na een goed potje huilen er weer tegenaan kan. Huilen lucht idd heel vaak al heel veel op :*
Be happy with the little things in life
  maandag 5 november 2012 @ 19:35:44 #43
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118860897
DV en Sull, even een :* voor jullie! Wat een rotberichten... DV, ik hoop dat het toch nog een punctie gaat worden, ik duim voor je!
pi_118862396
DV, wat een rot nieuws... bah... ik ga toch heel hard voor je duimen... :*

Sull, wat rot zeg... bah.. :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_118864777
Dv, sorrry niet goed terug gelezen. Ik hoop dat je eileider zich gaat bedenken en lekker laat zakken.
  maandag 5 november 2012 @ 20:48:40 #46
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118865320
hihihi je bedoelt eierstok, ik denk niet meer dat die gaat zakken. Hij zit echt flink verkleefd aan mijn darm :X
Be happy with the little things in life
pi_118866253
Goed, ik ben echt te moe om hier nog een zinnig bijdrage te leveren, sorry droomvrouwtje! Ik zal woensdag voor je duimen!
pi_118866276
He getver DV dat is niet het nieuws dat je wilt horen. :(
Aan de andere kant, het is zonde om deze poging te 'verspelen' door graag een punctie te willen met eigenlijk te weinig follikels. Misschien een stomme vraag, maar kunnen ze die eierstokverkleving niet operatief oplossen of iets dergelijks?
  maandag 5 november 2012 @ 21:17:11 #49
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118867060
Geen stomme vraag, die verkleving hebben ze laten zitten omdat het uitelkaar meer kwaad dan goed zou doen, dan moet er namelijk ook een stuk darm verwijderd worden, dat was nu het doel niet. Ik moet hiervoor namelijk onder het mes en het herstel daarvan is echt geen pretje, dan had ik nu nog niet mogen beginnen met ivf. Dus is dit iets wat gebeurd naar een eventuele 1e zwangerschap of als we klaar zijn met het ivf traject. Maar ja als de rechterkant nou ook gewoon fatsoenlijk had meegedaan dan was die linker eierstok echt geen probleem, maar nu baal ik wel dat links niet rechts is zeg maar
Be happy with the little things in life
pi_118867474
Ja heel logisch dat je nu ontzettend baalt. En dat mág ook! :*
Ik dacht dus iets te simpel over de operatie, het klinkt echt als een heftig iets.
Zouden ze dan voor een volgende poging niet de dosering kunnen aanpassen zodat er wat meer follikels in de rechtse eierstok gaan groeien, of zijn ze dan bang voor overstimulatie?
  maandag 5 november 2012 @ 21:35:15 #51
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118868207
Daar hebben we het idd over gehad om de volgende poging gewoon met een hogere dosering te gaan stimuleren, het enige nadeel blijft wel dat door stimulatie ook weer cysten gaan groeien, maar ja wie weet zitten ze volgende keer wel links
Be happy with the little things in life
pi_118868616
Als er een of twee cysten zijn dan is dat niet zo heel erg, ik had er ook eentje en dat maakte niets uit op zich. Ik hoop dat er volgende keer gewoon een heleboel follikels gaan groeien in plaats van cysten. Of dat stiekem de verkleefde eierstok nog een beetje zakt, dat zou voor deze poging natuurlijk top zijn. :*
pi_118872688
Dv; hoeveel gonal spuit je nu?
  dinsdag 6 november 2012 @ 09:06:58 #54
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118879129
Dv en Sull :*

Dv toen mijn cyste er nog zat mocht ik ook gewoon beginnen als mijn cyclus normaal zou zijn dus in principe zou het geen kwaad moeten kunnen.

Hier nu bijna een week aan het spuiten en het gaat me goed af... Ik begin een aardige gatenkaas te worden op de buik maar heb (nog) geen last van pijnlijke plekken of blauwe plekken. Wel al een paar spuiten tegen gekomen van decapeptyl die lekker stomp waren :X

Het enige waar ik nu ontzettend last van heb is spierpijn.... Vanaf de liezen richting de helft van de bovenbenen zeg maar en als ik nu op wil staan moet ik echt moeite doen, lijk wel zo'n oud vrouwtje :D

Ben wel een klein beetje zenuwachtig voor donderdag ivm de echo om te zien of ik er op reageer of niet en of we dus door mogen gaan.
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:10:37 #55
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_118882089
Pffffff jeetje DV had toch gehoopt op beter nieuws ;( Hopelijk gaat de punctie gewoon door en houden de cysten zich koest. Kan me goed voorstellen dat je baalt als een stekker. Je zit al zo lang in dit traject en dan mag je eindelijk echt starten en dan werkt t lichaam weer tegen... Ik duim voor je morgen :*

Sull gewoon even en dikke knuffel :* En sterkte met het verlies van je kat.

Dobbey voor jou duim ik ook donderdag, erg spannend allemaal!

Gisteren controle gehad en er is niks veranderd ten opzichte van de controle donderdag. 1 folikkel van 10 mm rechts, en heeeeeel veel kleine links. Slijmvlies was ook niet heel erg dik. Van de bloeding snapte de gyn helemaal niks. Ze zei dat het mogelijk een menstruatie is, maar dat is niet logisch omdat ik midden in het spuittraject zit. Ze heeft dus in het dossier aangetekend dat het onduidelijk is of ik nu op CD 3 of CD 14 zat. Verder is de dosis gonal weer verhoogd naar 75 en moet ik donderdag terugkomen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:59:25 #56
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118883534
@poezebeest ik spuit 250 eenheden puregon.

Opzich zijn die cysten niet het probleem maar het feit dat ik maar 2 follikels heb die aan geprikt kunnen worden
Ik vond het vanmorgen ook erg moeilijk om te spuiten. Gelukkig morgen de laatste keer spuiten. Ben het ook nu wel heel zat.

Ik reageer thuis even uitgebreider op jullie allemaal. Lukt me nu even niet op mobiel
Be happy with the little things in life
pi_118886252
Jeetje, droomvrouwtje, het zit je niet mee! Sterkte met de laatste spuiten.. :*

Chanty, balen dat het follikel niet is gegroeid! Hopen dat de verhoogde dosis hier verandering in brengt..

Dobbey, jij ook aan het spuiten... fijn dat het je goed af gaat! Ik duim voor je voor een goede echo...

Rinn, lief dat je naar me vroeg.. Ik ben vorige week dinsdagmiddag ineens echt ongesteld geworden, dus ik ben afgelopen zaterdag weer begonnen met Clomid, 100mg.. Vrijdag weer een echo, dus ik wacht af..

Ik post even niet zoveel mee, omdat ik er dan gewoon heel veel mee bezig ben, dus ik focus me even op andere dingen.. Ik denk wel aan jullie en soms kom ik even spieken naar goed nieuws hier... :*
pi_118925413
DV, de laatste spuit van deze ronde zit erin? En volgens mij heb je vandaag ook controle. Heel veel succes, ik duim voor een eind spurt van een extra follikel rechts!

Chanty, wat kan het lichaam toch gekke dingen doen hé! Hopen dat er nog wat extra follikels gaan groeien!

Dobbey, sterkte met de spierpijn en wat balen van die decapeptyl spuiten die bot zijn.
  woensdag 7 november 2012 @ 11:02:19 #59
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118928276
Kennis van me krijgt nu ovitrelle terwijl ik pregnyl kreeg. Weet iemand wat het verschil eigenlijk is? Ik kan online niet echt iets vinden.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118928569
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:02 schreef Vlindur het volgende:
Kennis van me krijgt nu ovitrelle terwijl ik pregnyl kreeg. Weet iemand wat het verschil eigenlijk is? Ik kan online niet echt iets vinden.
Niet veel anders dan dat ovitrelle synthetisch is. En pregnyl uit urine gemaakt word :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 7 november 2012 @ 11:18:00 #61
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118928687
Ik had het gevonden inderdaad. Ik lees ook dat de pregnyl zo goed als op is :o Is de ovitrelle dan net zo goed? En zal MvM dan niet meer nodig zijn?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118928724
Je schijnt voor 1 ampul Pregnyl een zwembad aan urine nodig te hebben, en helaas zijn steeds minder dames bereid mee te doen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 7 november 2012 @ 11:21:32 #63
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118928817
Er wordt ook amper reclame gemaakt of gepromoot. Je hoort het alleen via via. Ze zouden er misschien zelf wat achteraan moeten gaan.

En op de MvM site zelf kan ik niks vinden over dat het nu extra hard nodig is omdat het op is enzo..
Beetje jammer hoor :{
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 7 november 2012 @ 12:00:17 #64
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118930119
Hier is de pregnyl al niet meer te verkrijgen en ik heb dus ook zonder overleg de ovitrelle meegekregen bij de apotheek. Ik kwam er thuis achter maar wist via internet al dat dit de vervanger was.
pi_118932211
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:18 schreef Vlindur het volgende:
Ik had het gevonden inderdaad. Ik lees ook dat de pregnyl zo goed als op is :o Is de ovitrelle dan net zo goed? En zal MvM dan niet meer nodig zijn?
Pregnyl word voor verschillende dingen gebruikt. En ik weet niet of ovitrelle ook gebruikt kan worden voor al die dingen. Bijvoorbeeld voor hormoonhuishouding bij mannen. Of zij ook ovitrelle kunnen gebruiken dan.
Ik zag op het receptje wat ik mee kreeg dat ik ook ovitrelle zou krijgen. Alleen vragen ze hier bij de apotheek wel een vergoeding voor (ik geloof dat dit 30 euro zou zijn) en voor pregnyl niet.
Waarom dat is weet ik dan weer niet.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 7 november 2012 @ 18:16:21 #66
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_118944636
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:12 schreef Sull het volgende:
DV, de laatste spuit van deze ronde zit erin? En volgens mij heb je vandaag ook controle. Heel veel succes, ik duim voor een eind spurt van een extra follikel rechts!

Chanty, wat kan het lichaam toch gekke dingen doen hé! Hopen dat er nog wat extra follikels gaan groeien!

Dobbey, sterkte met de spierpijn en wat balen van die decapeptyl spuiten die bot zijn.
Nou liever geen extra follikels want dan moet ik meteen weer stoppen ;) Ik hoop dat die ene morgen is doorgegroeid en de rest zich koest houdt :)

Pregnyl is hier ook al een hele tijd niet meer verkrijgbaar en heb Gonasi als vervanger meegekregen.

Ik ben na vier dagen weer bloedvrij *O* Komt precies overeen met informatie die mijn man op internet had gevonden van andere vrouwen. GonalF in lage dosering spuiten, dag 10 - 14 een vrij hevige bloeding en artsen die er geen barst van begrijpen...

[ Bericht 12% gewijzigd door Chanty op 07-11-2012 21:25:38 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 8 november 2012 @ 11:02:19 #67
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118971059
En weer terug van de kliniek..

T'is niet veel maar beter iets dan niets ;-)

Rechts 1 follikel van 18mm en links 1 follikel van 15mm. We gaan er nu een echte poging van maken!

Zaterdag weer een echo en zoals het er nu uit ziet volgende week ergens de punctie.
  donderdag 8 november 2012 @ 11:59:07 #68
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_118973170
Klinkt toch hoopvol Dobbey, hopelijk gaat alles vanaf hier gewoon goed :) In principe hoeft het maar een keer raak te zijn ;) (bwvs).

DV al nieuws?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_118973318
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:02 schreef dobbey het volgende:
En weer terug van de kliniek..

T'is niet veel maar beter iets dan niets ;-)

Rechts 1 follikel van 18mm en links 1 follikel van 15mm. We gaan er nu een echte poging van maken!

Zaterdag weer een echo en zoals het er nu uit ziet volgende week ergens de punctie.
Waarom wordt er niet gekozen voor IUI eigenlijk?
Dan hou je nog drie pogingen IVF over (bij een ander ziekenhuis dan waarschijnlijk).
  donderdag 8 november 2012 @ 12:08:53 #70
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118973504
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:02 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Waarom wordt er niet gekozen voor IUI eigenlijk?
Dan hou je nog drie pogingen IVF over (bij een ander ziekenhuis dan waarschijnlijk).
Omdat ik een eicelvoorraad heb van minder dan 0,1% willen ze zo effectief mogelijk omgaan met de eicellen die ik heb... Ze weten niet hoeveel er nog is en ze willen absoluut niets "verspillen'' om het maar even cru te zeggen :@
pi_118975768
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:08 schreef dobbey het volgende:

[..]

Omdat ik een eicelvoorraad heb van minder dan 0,1% willen ze zo effectief mogelijk omgaan met de eicellen die ik heb... Ze weten niet hoeveel er nog is en ze willen absoluut niets "verspillen'' om het maar even cru te zeggen :@
Bij mijn ziekenhuis wilden ze juist zo effectief mogelijk omgaan met de IVF-pogingen omdat je er maar drie vergoed krijgt en IUI onbeperkt vergoed wordt.
Ieder ziekenhuis heeft weer een ander beleid geloof ik.

Ik ga hard voor je duimen dat deze poging slaagt. ^O^
  donderdag 8 november 2012 @ 13:28:52 #72
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118976265
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:15 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Bij mijn ziekenhuis wilden ze juist zo effectief mogelijk omgaan met de IVF-pogingen omdat je er maar drie vergoed krijgt en IUI onbeperkt vergoed wordt.
Ieder ziekenhuis heeft weer een ander beleid geloof ik.

Ik ga hard voor je duimen dat deze poging slaagt. ^O^
Dat snap ik alleen omdat ik zo weinig heb... (het kunnen bij wijze van zomaar de 2 laatsten zijn die nu groeien) willen ze alle kansen optimaal benutten om ons een kindje van ons zelf te laten "krijgen" ;)

Normaal gesproken hanteren ze in de kliniek 6 IUI pogingen geloof ik voor de overstap word gemaakt naar IVF of ICSI. En in eerste instantie gingen we daar dus ook voor, ik was al gestart met de Clomid alleen waren ze vergeten om naar mijn bloeduitslagen te kijken. :X Toen dit wel gebeurde kwamen we dus in de rollercoaster terecht waar we nu in zitten. Het kan zelfs nog zo zijn dat Zwolle, waar de celdeling en terugplaatsing plaats vind, beslist dat het een ICSI word omdat we al zo'n kleine kans van slagen hebben. Het kan ook maar zo zijn dat de follikels wel groeien maar er helemaal geen eicel in zit.

In ieder geval bedankt voor je duimen draaisels ^O^
  donderdag 8 november 2012 @ 13:33:16 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118976416
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:21 schreef Vlindur het volgende:
Er wordt ook amper reclame gemaakt of gepromoot. Je hoort het alleen via via. Ze zouden er misschien zelf wat achteraan moeten gaan.

En op de MvM site zelf kan ik niks vinden over dat het nu extra hard nodig is omdat het op is enzo..
Beetje jammer hoor :{
Bij ons in de stad staan nu juist sinds een tijdje reclame borden voor MvM om lantarenpalen heen. :Y
***
  donderdag 8 november 2012 @ 19:11:58 #74
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_118988769
Nou ik had vandaag in elke eierstok 1 eitje van 10mm dus moet blijven doorspuiten in dezelfde dosering en maandag weer terug :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 8 november 2012 @ 20:41:18 #75
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_118993542
Hoi hoi lieve meiden, ik leef even onder een steen de komende tijd wat dit topic betreft. Wel goed nieuws, morgen heb ik toch een punctie en links is ineens genoeg gezakt om er bij te komen, wel moet er enig duwwerk worden geleverd, maar ze gaan het proberen. En rechts heb ik nu mooi 3 follikels, eentje was toch geen cyste maar lag te ver weg waardoor hij zich voor deed als een cyste. Maandag als het goed is tp. Ik zal wel proberen mee te lezen, maar wil wat ik al eerder schreef even onder een steen leven

Dobbey heel veel succes de komende week met je punctie en jij ook chanty heel veel succes, ik hoop dat je maandag 1 mooi groot ei hebt :*

Voor alle andere meiden een dikke knuf :*
Be happy with the little things in life
pi_118998980
Dv; heel veel succes morgen! Ik duim voor een mooie opbrengst! :*
pi_118999099
Dobbey en DV allebei een punctie! *O*
  donderdag 8 november 2012 @ 22:40:30 #78
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_118999910
Dv heeeeel veel succes morgen en maandag en ik zal voor je duimen dat hij/zij mooi blijft plakken..
Mocht dat zo zijn hoop ik dat je ff onder je steen vandaan komt om ons het goede nieuws te vertellen :*
  vrijdag 9 november 2012 @ 00:04:56 #79
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119003179
Dobbey & DV, de duimen draaien! (check die alliteratie, dat moet wel goed zijn! O+ )

Wat goed dat je linker eierstok nu waarschijnlijk toch nog meedoet DV! :o Zo fijn dat je niet direct deze poging op hoeft te geven _O_

Heel veel succes dames! :*
  vrijdag 9 november 2012 @ 06:41:22 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119005192
Succes Dobey en DV! *O*
***
  vrijdag 9 november 2012 @ 06:45:45 #81
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_119005215
DV en Dobbey, ik denk aan jullie en ik duim mee! Succes! :*
3!
  vrijdag 9 november 2012 @ 07:49:37 #82
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_119005518
DV goed nieuws ik hoop dat het gaat lukken *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_119005670
DV heel veel succes vandaag! Ik duim voor een mooie opbrengst. :*
  vrijdag 9 november 2012 @ 09:29:35 #84
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_119006758
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 00:04 schreef LadyBlack het volgende:
Dobbey & DV, de duimen draaien! (check die alliteratie, dat moet wel goed zijn! O+ )

Ik moest googlen :') :@
pi_119016745
Dobbey en DV, heel veel succes!! *O* Spannend!!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  zaterdag 10 november 2012 @ 12:30:17 #86
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_119050379
Voor ons is het waarschijnlijk over en uit...

Aan een kant lijkt de follikel een cyste te zijn en de andere kant is gekrompen... Dinsdagmorgen weer een
Echo en als er dan niets verandert is dan stoppen we met de IVF en kunnen we ons gaan melden bij het geertgen voor eicel donatie.... K*tzooi!
pi_119050632
Dobbey, neee. :( Ik duim dat het dinsdag toch ineens weer heel anders is! Knuf. :*

DV, spannend! Ik snap best dat je even onder een steen wil leven. Ik duim voor je! :)

Over 10 dagen wordt ik weer gebeld door Maastricht. Ik probeer er niet teveel bij stil te staan, maar elke keer dat er een brief in de bus valt van Maastricht krijg ik toch ineens weer helemaal de kriebels. Gelukkig heb ik 's avonds een concert, dus zelfs als het slecht nieuws is kan ik dat meteen afreageren. En als het goed nieuws is, heb ik een extra reden om te genieten. 8-) Positief denken, dan komt het vast goed. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 10 november 2012 @ 13:37:19 #88
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_119051982
Wat een domper, dobbey... Ik hoop op goed nieuws dinsdag.
En de andere dames wens ik ook veel succes!
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 10 november 2012 @ 15:51:11 #89
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_119055217
Oh Dobbey dat is een fikse tegenslag ;( Ik duim nog even voor je door :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 10 november 2012 @ 17:13:11 #90
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_119057589
* droomvrouwtje komt even onder steen vandaan Oh dobbey :* wat een tegenslag

En ik heb helaas niet veel beter nieuws te melden, goede punctie gehad opbrengst 4 eicellen, werd vanmorgen gebeld tp ondervoorbehoud, 2 lijken niet te zijn bevrucht/zijn niet gedeeld, 1 had 3 celkernen en valt dus af en eentje lijkt 1 cel kern te hebben, de overige 3 kunnen nog gaan groeien, maar op dit moment ziet het er niet goed uit.

* droomvrouwtje kruipt weer onder haar steen
Be happy with the little things in life
pi_119058693
Dobbey, wat een ongelooflijk k*tnieuws als het zo blijft. Ik duim echt voor een wonder. :*

DV, ook voor jou blijf ik nog even doorduimen hoor. Je hebt er tenslotte maar eentje nodig hè! :*

Nanuke, ik hoop zo dat je goed nieuws krijgt en door mag. Is voor jullie, net als voor ons, een vruchtwaterpunctie ook een mogelijkheid mocht de pgd niet kunnen? Met alle nadelen van dien hoor, maar het geeft je dan wel alsnog een kans op een gezond kindje.
pi_119063043
Dobbey... tjonge.... wat een tegenslag.... :-( :*

DV... voor jou dus ook al een niet zo best vooruitzicht... bah....toch duim ik nog even door... :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  zaterdag 10 november 2012 @ 20:36:03 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119064668
Potverdorie dames, zo moest het allemaal niet lopen :o ;(

Sterkte de komende spannende dagen! :*
  zaterdag 10 november 2012 @ 21:18:15 #94
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_119066277
DV ik duim ook voor jou nog even hard door :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_119071031
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nanuke, ik hoop zo dat je goed nieuws krijgt en door mag. Is voor jullie, net als voor ons, een vruchtwaterpunctie ook een mogelijkheid mocht de pgd niet kunnen? Met alle nadelen van dien hoor, maar het geeft je dan wel alsnog een kans op een gezond kindje.
Het is voor ons aantoonbaar met een vlokkentest. Maar voor mij is een kindje al een kindje vanaf de hartslag. Dan is het al levend en echt, dus ik zou nooit na een vruchtwaterpunctie nog de zwangerschap af kunnen breken, mocht het niet gezond zijn. En mijn Lief denkt er hetzelfde over. Dus als PGD niet lukt, denk ik dat wij hier verder gaan met eiceldonatie. Maar hopelijk is dat nog een ver-van-mijn-bed verhaal en krijgen we gewoon nieuws. :)

DV, nee, potverdorie! Het ging zo goed in dit topic. Ik duim dat het voor jou ook nog gewoon toch nog goed gaat lopen. :* Ook voor jou een knufje!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_119076912
Dat hebben wij dus ook Nanuke, ik denk niet dat ik het kindje weg zou kunnen laten halen als blijkt dat het genetisch belast is en daarom hebben wij dus ook voor de pgd gekozen. Ik weet alleen nog niet wat ik ga doen als poging drie niet lukt, ik denk dat we het dan bij een kindje gaan laten, maar zover zijn we gelukkig nog niet.
pi_119077609
Dv & dobbey; een knuffel voor jullie :* Hier wordt duimen gedraaid voor goed nieuws!
pi_119077859
Dv, eerst een bericht vol hoop en dan alweer zulk shit nieuws. Ik ga keihard duimen voor alsnog een goede groei en morgen een tp. Niets is onmogelijk... sterkte met deze spannende dagen!

Dobbey, ook bij jou zulke hoopvolle berichten en nu zo'n spanning! Ik hoop dat je morgen toch een beter bericht gaat krijgen! Sterkte en succes morgen!

Nanuke, nog 9 dagen in spanning. Ik hoop dat jullie ook de kans krijgen om een gezond kindje te gaan krijgen via pgd.
pi_119079495
Meiden, wat een spanning hier en wat een vervelende berichten ineens... Droomvrouwtje, Dobbey en Nanuke, succes en sterkte, ik sluit me aan bij wat de anderen ook al tegen jullie hebben gezegd...

Hier weinig nieuws: weer een kuur van 100mg Clomid achter de rug, maar vrijdag was er nog geen follikel te zien.. De cyste zit er nog steeds, maar kan geen kwaad, aldus de gyn.. Ik heb ook eigenlijk helemaal geen bijwerkingen, dus ik heb ook niet het gevoel gehad dat er iets gebeurde. Nu afwachten.. dinsdag weer een echo, als er dan nog niets is gegroeid, moet ik weer wachten op de volgende cyclus..
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 12:10:31 #100
5428 crew  miss_sly
pi_119079581
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:04 schreef Babbel1 het volgende:
Meiden, wat een spanning hier en wat een vervelende berichten ineens... Droomvrouwtje, Dobbey en Nanuke, succes en sterkte, ik sluit me aan bij wat de anderen ook al tegen jullie hebben gezegd...

Hier weinig nieuws: weer een kuur van 100mg Clomid achter de rug, maar vrijdag was er nog geen follikel te zien.. De cyste zit er nog steeds, maar kan geen kwaad, aldus de gyn.. Ik heb ook eigenlijk helemaal geen bijwerkingen, dus ik heb ook niet het gevoel gehad dat er iets gebeurde. Nu afwachten.. dinsdag weer een echo, als er dan nog niets is gegroeid, moet ik weer wachten op de volgende cyclus..
De Clomid kuur is al helemaal achter de rug en er is nog niets gegegroeid? Verwacht de gyn dan echt dat er nog iets komt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_119079631
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De Clomid kuur is al helemaal achter de rug en er is nog niets gegegroeid? Verwacht de gyn dan echt dat er nog iets komt?
Hij zei dat sommige vrouwen een langere cyclus hebben, en dat het langer duurt voor er een ei gaat groeien.. Dit gebeurt niet vaak, maar het zou kunnen...Verder kunnen ze toch ook weinig meer doen, volgens mij, ik moet sowieso wachten op mijn ongesteldheid en dan moet ik 150mg gaan slikken..
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 12:16:10 #102
5428 crew  miss_sly
pi_119079690
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:13 schreef Babbel1 het volgende:

[..]

Hij zei dat sommige vrouwen een langere cyclus hebben, en dat het langer duurt voor er een ei gaat groeien.. Dit gebeurt niet vaak, maar het zou kunnen...Verder kunnen ze toch ook weinig meer doen, volgens mij, ik moet sowieso wachten op mijn ongesteldheid en dan moet ik 150mg gaan slikken..
Zit je wel bij een fertiliteitsarts?

Als je clomid slikt, dan heb je toch niet meer je gebruikelijke cyclus? Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er nog follikel gaat groeien als dat niet al begonnen is, toch?

Ze kunnen verder niet veel meer doen, inderdaad. Als Clomid niet werkt die cyclus, kun je niet nog iets extra's doen, helaas. Hopelijk dat 150 mg wel wat doet. Heb je helemaal geen follikelgroei/reactive op 100 mg?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_119079933
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zit je wel bij een fertiliteitsarts?

Als je clomid slikt, dan heb je toch niet meer je gebruikelijke cyclus? Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er nog follikel gaat groeien als dat niet al begonnen is, toch?

Ze kunnen verder niet veel meer doen, inderdaad. Als Clomid niet werkt die cyclus, kun je niet nog iets extra's doen, helaas. Hopelijk dat 150 mg wel wat doet. Heb je helemaal geen follikelgroei/reactive op 100 mg?
ja, ik loop bij de fertiliteitskliniek van het Sint Franciscus in Rotterdam.. Vorige cyclus heb ik eerst 50mg geslikt, daarna 100mg, toen had ik een follikel/cyste van 4cm, dus toen was er wel een reactie, ze hebben toen ook in mijn bloed gezien dat ik waarschijnlijk een eisprong heb gehad... Nu zag je duidelijk die cyste, die was nu 3,5cm en daar achter zaten wat kleine blaasjes, die kunnen dus nog gaan groeien...
pi_119115359
Babbel1, bij mij werkte alleen clomid 150 mg en dat was ook niet gelijk bij de eerste controle zichtbaar inderdaad. Veel succes deze week!

Vandaag de eerste follikelmeting weer gehad, nog niet veel bijzonders te zien, de grootste waren 6 a 7 mm en dan nog vele tientallen kleinere. Ik ben altijd van de trage start, dus we wachten geduldig vrijdag weer af!
  maandag 12 november 2012 @ 10:11:43 #105
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_119116223
Jaaa PUPO hier.. helaas geen cryo's maar wat een opluchting dat ik op zijn minst een tp heb gehad. Ik duik weer onder mijn steen

Lieve meiden heel veel succes, in gedachten ben ik bij jullie :*
Be happy with the little things in life
pi_119116243
*O* DV *O*
  maandag 12 november 2012 @ 10:22:13 #107
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_119116507
DV wat fijn *O*

Babbel balen dat er geen reactie is ;( Hopelijk gebeurt er nog een wondertje of anders de volgende ronde succes.

Sull vervelend dat het zo traag gaat, hopen dat ze er nu de sokken inzetten :*

Hier hebben ze er de sokken in gezet. Cyclus wordt weer afgebroken. Ik baal als een stekker. Donderdag had ik in elke eierstok nog 1 follikel van 10mm. Nu had ik rechts 3 van 18 mm en links heel veel kleine waaronder een paar van 11 mm. Het is bij mij echt hollen of stilstaan -O-
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 12 november 2012 @ 11:17:50 #108
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_119117965
*O* *O* Dv Heel veel succes ^O^

Hier gaat het ronduit k*t.... Zo sterk als ik was zo hard ben ik nu ter aarde gestort... :'( Ik snap niet goed waarom maar kan alleen maar huilen, ben moe, heb koppijn en de tijd kruipt voorbij voor het morgen is :X
  maandag 12 november 2012 @ 11:18:27 #109
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_119117985
@Chanty da's ook wel raar... In ieder geval veel succes bij de volgende poging :*
  maandag 12 november 2012 @ 16:14:52 #110
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_119128780
* Dobbey even knuffelt :*
Ik duim heel hard voor je morgen dat je toch goed nieuws krijgt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_119129162
Oh Dobbey... dat is ook gewoon K*T! :*
  maandag 12 november 2012 @ 16:33:34 #112
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_119129428
Dobbey :* ik duim zo voor je dat je morgen toch nog goed nieuws krijgt. En je reactie is niet meer dan logisch, het is gewoon een zwaar traject, er hangt gewoon veel boven je hoofd. Dikke knuffel
Be happy with the little things in life
pi_119138368
DV wat fijn dat er een tp was! *O*
En nu PUPO!!! Heel veel succes/sterkte en nog veel meer dan dat tijdens de slopende wachtweken. :*

Dobbey, ik hoop zo op goed nieuws voor jou. Heel veel sterkte met wachten en succes morgen! :*
pi_119142225
DV fijn!!! Ik duim mee!! *O* :* ^O^

Dobbey :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_119148893
Dv; woei, pupo! You go girl en nu lekker broeden! Sterkte met de wachtweken :*

Chanty; balen zeg! Wat naae dat je zo moeilijk reageert op de hormonen. Komt er nu een ander beleid of is het proberen tot er een keer 1 follikel is?

Dobbey; ik duim voor goed nieuws. Sterkte meid :*

Vanavond de MvM op bezoek gehad en vanaf donderdag ga ik weer aan de slag voor jullie!
  dinsdag 13 november 2012 @ 06:10:38 #116
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_119153813
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 23:04 schreef Poezebeest het volgende:
Dv; woei, pupo! You go girl en nu lekker broeden! Sterkte met de wachtweken :*

Chanty; balen zeg! Wat naae dat je zo moeilijk reageert op de hormonen. Komt er nu een ander beleid of is het proberen tot er een keer 1 follikel is?

Dobbey; ik duim voor goed nieuws. Sterkte meid :*

Vanavond de MvM op bezoek gehad en vanaf donderdag ga ik weer aan de slag voor jullie!
Voorlopig proberen tot er 1 of 2 zijn. Volgende ronde moet ik drie dagen 75 en dan de rest 37,5 spuiten. Ze houden het dan echt de hele tijd laag en dan duurt het wat langer maar misschien dat er dan geen overstimulatie optreedt :)

Jij voelt je op en top zwanger? :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 13 november 2012 @ 10:36:27 #117
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_119156808
En de rollercoaster continues....

De fertiliteitsarts snapt het niet meer, ik snap het niet meer en mijn man noemt me medisch mysterie...

De bloeduitslagen van afgelopen zaterdag geven aan dat er een eisprong is geweest, de waarde van het oestrogeen (geloof ik) was 1537... Technisch gezien is dit niet mogelijk omdat ik aan de onderdrukkers zit.
Vervolgens heeft ze een echo gemaakt en tot ieders verbazing zit er rechts een follikel van 18 en links 18,5 nu snapte ze er helemaal geen jota meer van...

Als mijn bloedwaarden niet zo raar waren geweest hadden we nu een richting de punctie kunnen gaan werken maar goed ff niet nog..

Ik heb weer bloed moeten laten prikken en die uitslag komt vanmiddag binnen, dan gaat ze in overleg met haar collega's en krijg ik telefoon. Kort gezegd is het zo dat de waarden toch goed zijn dan gaan we richting een punctie, zo niet dan stoppen we nu en gaan we de volgende cyclus verder maar word ik heel streng in de gaten gehouden in combinatie met waarschijnlijk extra decapeptyl of iets dergelijks..

Voor nu ben ik dus nog niets wijzer, the story continues.....

Vanmiddag meer.
pi_119156977
Jeetje Dobbey, met recht een rollercoaster zeg. Nou, ik ga duimen voor je dat punctie toch mogelijk is. :*
  dinsdag 13 november 2012 @ 10:46:51 #119
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_119157050
Ik kan het reageren en meelezen niet laten. Dobbey wat een rollercoaster zeg. Je hebt me toch veel te verduren. Ik duim voor je dat alle bloedwaardes straks goed zijn en je door mag voor een punctie :*
Be happy with the little things in life
  dinsdag 13 november 2012 @ 11:35:51 #120
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_119158358
Jee dames wat een berichten hier. Dv fijn dat je een tp hebt gehad! En Dobbey: wat een onzekerheid zo zeg!
Zie hier ook (nog/weer) bekende namen.
Ik ga hier ook weer (vast) meelezen. Heb hier gepost toen ik zwanger wilde worden van Mikai (begin 2010 - hij is van november 2010). En nu hebben we in augustus een cryo-terugplaatsing gehad waar ik zwanger van was, maar dat is helaas met de 14 weken misgegaan. En nu willen we voor onze laatste 2 cryo's gaan (waarschijnlijk in januari) en anders weer de ICSI mallemolen in...
  dinsdag 13 november 2012 @ 11:42:04 #121
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_119158588
Thnx Ladies :* ik denk dat als ik er zelf niet in had gezeten ik het verhaal niet geloofd zou hebben.. Het is allemaal zo onwerkelijk en ik heb ook tegen de gyn gezegd dat ik hoop dat er niet al te veel stellen zijn die hetzelfde moeten door staan omdat dit eigenlijk te gek voor woorden is... 7 weken lang word je heen en weer geslingerd en krijg je de meest idiote scenario's te horen en je moet er maar ff mee zien te dealen..

Nu ben ik maar al te blij dat ik het niet altijd even makkelijk heb gehad in mijn leven en ik dus aardig weet hoe ik mezelf op de rails moet houden maar ik kan me nu heel goed voor stellen dat er koppels zijn die voortijdig het proces afbreken en er aan onder door gaan..
  dinsdag 13 november 2012 @ 11:43:12 #122
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_119158632
Hoi hobbesje,

Helaas voor jou welkom terug. Hopelijk mag je snel weer een topic door gaan schuiven.
pi_119161184
Maar dobbey dat betekend wel dat als er geen punctie komt het nog niet is afgelopen en er alsnog een poging tot IVF komt? Dat is toch wel goed nieuws lijkt me.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 13 november 2012 @ 14:06:05 #124
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_119163037
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:03 schreef Tally het volgende:
Maar dobbey dat betekend wel dat als er geen punctie komt het nog niet is afgelopen en er alsnog een poging tot IVF komt? Dat is toch wel goed nieuws lijkt me.
Als er idd geen punctie komt dan krijgen we weer een nieuwe Kans. Ipv kort zal deze dan lang zijn. Daarnaast zijn ze dan nu aan het overleggen of ik dan elke dag een echo krijg en om de dag moet bloedprikken.
pi_119163370
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:06 schreef dobbey het volgende:

[..]

Als er idd geen punctie komt dan krijgen we weer een nieuwe Kans. Ipv kort zal deze dan lang zijn. Daarnaast zijn ze dan nu aan het overleggen of ik dan elke dag een echo krijg en om de dag moet bloedprikken.
Super dat je dan nog een kans hebt.. wel een heel intensief proces... Ik duim voor je dat je nog deze ronde voor een punctie kan gaan!

Droomvrouwtje, volgens mij heb ik je nog gefeliciteerd met het PUPO zijn.. Gefeliciteerd en succes met de wachtweken.. *O*

Hobbesje, vervelend dat je hier weer terug bent, hopen dat je snel door mag naar het volgende topic!

Ik heb net weer een echo gehad en er is een ei gaan groeien *O* Er zat een kleintje rechts, maar links zat er één van 16mm. Ik heb wel een gynaecoloog met humor geloof ik... Hij begon serieus: Vrijdag, zaterdag en zondag ben je vruchtbaar... Hij buigt voorover en kijkt ons indringend aan: Jullie weten wat er moet gebeuren... _O- Dan die week erna op donderdag of vrijdag bloedprikken en dan moet ik weer wachten op de uitslag..
  dinsdag 13 november 2012 @ 14:33:51 #126
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_119163874
Super Babbel1!
Enne wat moet er gebeuren dan :P (als iemand dat tegen mij zegt heb ik altijd de neiging om om uitleg te vragen).
Wat mag je al snel bloedprikken. Is dat om te zien of je idd een eisprong hebt gehad?

Dobbey: je had nu het korte protocol begrijp ik? Dan is als het zo verwarrend is wat er gebeurd in het lange protocol waarschijnlijk een stuk duidelijker. Dan is alles veel beter te volgen (het is alleen vervelend voor jou dat je dan zo lang aan de deca moet).

Ik mag morgen bellen naar het verpleegkundig spreekuur. Had op het forum van het radboud gepost over hoe nou verder en moet/mag telefonisch overleggen. Vind het nu al weer spannend...
pi_119164317
Dobbey, wat apart!! Maar wat fijn ook om dit zo te horen.... ben heel benieuwd wat je vanmiddag nog te horen krijgt! :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2012 @ 19:40:48 #128
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_119175411
Lieve meiden,

Het lijkt een mensenleven geleden dat hier mijn lief en leed deelde. Na 4,5 jaar in de mmm is het mij uiteindelijk na 11 x IUI, 1 x IVF en een cryo terugplaatsing eindelijk gelukt om zwanger te worden en te blijven. Mijn wonderkindje is nu bijna 6 en het is die lange, hobbelige weg meer dan waard geweest. Geef de moed niet op. Stap voor stap op deze zware weg. Ik wens jullie alle moed, kracht en doorzettingsvermogen en ik blaas gelukssterretjes op jullie pad. Soms komen dromen uit :*

Jompels *O*
Slaapmeisje
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 13 november 2012 @ 20:20:09 #129
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_119177284
Nou de kogel is door de kerk...

Mijn oestrogeen waar progesteron was weer gestegen wat er op duid dat er een menstruatie aan zit te komen. Ze hebben overleg gehad met 4 gyn's en waren het er unaniem over eens dat we een 2e kans verdienen *O*

Ze kunnen de follikels wel aanprikken maar de kans is meer dan 70% dat het niet goed is en dat vonden ze zonde van de ivf poging. ^O^

Als ik ongesteld word moet ik direct contact opnemen met de kliniek om een afspraak te maken. Ik ga dan eerst 3 weken aan de pil, daarna 10 dagen aan de decapeptyl en na die 10 dagen komt de Menopur erbij. De mnd december word dus vrij rustig qua spuiten

In 2013 zal het dan moeten gaan gebeuren dus hopelijk word dat ons jaar!

De gyn zei aan de telefoon nog wel: Ik heb nog nooit een stel gehad dat zoveel klappen te verwerken heeft gehad in zo'n korte tijd vandaar heb ik, puur uit bescherming voor jullie, de maatschappelijk werkster van ons ingelicht en die gaat contact met je opnemen om een aantal gesprekken in te plannen zodat jullie even rustig met hulp van een buitenstaander e.e.a op een rij kunnen gaan zetten.

Ben blij dat ze dat gedaan heeft zodat we ff met een buitenstaander een blik kunnen werpen op onze situatie :)
pi_119177712
Slaapmeisje ik ken jou nog wel uit de tijd dat ik alleen nog meelas. Wat fijn om te lezen dat het helemaal goed met jullie gaat.

Dobbey, aan de ene kant natuurlijk klotenieuws, maar aan de andere kant fijn dat er zo goed met jullie meegedacht wordt en er deze ronde geen punctie komt. Het zou inderdaad zonde zijn als deze eerste poging verspeeld zou worden. Jeetje wat hebben jullie een berg te verwerken gehad de afgelopen weken/maanden. :*
Rust tussendoor even lekker uit en in 2013 vol goede moed er tegenaan.

Babbel, jij weet wat je te doen staat. ;)
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2012 @ 21:00:24 #131
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_119179117
Dobbey kunnen ze ipv de IVF nu geen IUI doen? Mijn lichaam deed ook altijd vreselijk stom en reageerde niet volgens de regels. Moeilijk stimuleerbaar en mijn cycli duurden zeker 5 weken voordat ik weer een volgende behandeling kon doen. De keer dat het bij mij uiteindelijk raak was, ging ik op voor een IVF en had een heleboel prachtige follikels. Drie dagen later was de laatste FM vóór de punctie en waren de meeste gewoon foetsie. Ik had er nog maar 3 over van de ca 16 ofzo. Toen is besloten de IVF om te zetten naar een IUI . En die was raak. Sterkte ermee!

En misschien nog een tipje voor de meiden hier. Ik heb verschillende hormonen gebruikt en ben tussendoor ook geswitched. Mijn lichaam reageerde bijvoorbeeld beter en voorspelbaarder op Puregon dan op Menopur. Ik vond de Puregon ook prettiger spuiten. Je kunt er gewoon om vragen in je ziekenhuis. Ze werken vaak met wat voor hun het prettigste is of wat ze gewend zijn, maar het is het proberen waard om ernaar te vragen hoe ze ertegenover staan. Om de eisprong te onderdrukken gebruikte ik in het begin Lucrin. Dat waren zulke rottige voorgevulde spuitjes met kromme botte naaldjes. Ik las toen ergens iets over Synarel neusspray met dezelfde werking. Die heb ik toen gebruikt en dat scheelde weer een injectie per dag.

_NIKKI_ :W

[ Bericht 21% gewijzigd door Slaapmeisje op 13-11-2012 21:06:14 ]
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:10:52 #132
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_119179628
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:00 schreef Slaapmeisje het volgende:
Dobbey kunnen ze ipv de IVF nu geen IUI doen? Mijn lichaam deed ook altijd vreselijk stom en reageerde niet volgens de regels. Moeilijk stimuleerbaar en mijn cycli duurden zeker 5 weken voordat ik weer een volgende behandeling kon doen. De keer dat het bij mij uiteindelijk raak was, ging ik op voor een IVF en had een heleboel prachtige follikels. Drie dagen later was de laatste FM vóór de punctie en waren de meeste gewoon foetsie. Ik had er nog maar 3 over van de ca 16 ofzo. Toen is besloten de IVF om te zetten naar een IUI . En die was raak. Sterkte ermee!

Oeh daar vraag je me iets... Heb ik eerlijk gezegd niet over nagedacht maar ik ga morgen wel even bellen. Bedankt voor de tip!
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2012 @ 21:27:07 #133
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_119180567
Voor 3 follikels deden ze terecht geen punctie. En zeker niet omdat ik bij de vorige overstimulatie had. Ze stelden het toen zelf voor om het om te zetten en ik was eerlijk gezegd ook wel opgelucht. IUItje stelde tegen die tijd niet zo heel veel voor. Ik ga voor je duimen dobbey, het is zonde om die follikels zomaar te laten gaan!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 13 november 2012 @ 21:34:30 #134
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_119180951
Oeh, jompels van Slaapmeisje O+ als iets geluk brengt *O*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2012 @ 21:48:24 #135
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_119181646
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:34 schreef Sjeen het volgende:
Oeh, jompels van Slaapmeisje O+ als iets geluk brengt *O*
De enige echte Jompels! Sjeen O+
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 14 november 2012 @ 10:39:17 #136
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_119193349
Ik heb gebeld naar de kliniek n.a.v. jou verhaal slaapmeisje..

De optie van IUI hadden ze gister al naar gekeken want dat noemen ze daar een escape IUI maar omdat mijn oestrogeen zo hoog en mijn progesteron zo laag was heeft het dus echt geen nut anders hadden ze dat echt aangeboden

In ieder geval bedankt voor het meedenken Slaapmeisje
  † In Memoriam † woensdag 14 november 2012 @ 12:29:42 #137
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_119196904
O wat enorm jammer ( understatement van het jaar), maar wel fijn om duidelijkheid te hebben. Dan maar genieten van de pauze in het traject. Even opladen voor de volgende ronde en je lichaam en geest wat rust gunnen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 14 november 2012 @ 12:35:58 #138
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_119197072
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:29 schreef Slaapmeisje het volgende:
O wat enorm jammer ( understatement van het jaar), maar wel fijn om duidelijkheid te hebben. Dan maar genieten van de pauze in het traject. Even opladen voor de volgende ronde en je lichaam en geest wat rust gunnen.
Komt goed, dank je wel :)
pi_119197759
Wat fijn dat ik dit topic heb gevonden.
Kan ik een beetje meelezen. Ik zit er nu zelf midden in.
Je bent al gauw een tijd bezig als je naar het ziekenhuis moet.
Ik ben nu ook al gauw twee jaar bezig.
Al die termen duizelen me wel moet ik zeggen. lol
pi_119197845
Kan iemand me trouwens uitleggen wat nou IUI, ICSI en IVF zijn en wat daarvan de verschillen zijn? En wat wanneer nou wel of niet kan? Zeg maar in leken termen... vast eens inlezen/orienteren...
pi_119198076
IUI is intra-uteriene inseminatie. Hierbij wordt het zaad 'gewassen' en worden zoveel mogelijk goede zaadcellen met een dun buisje in je baarmoeder gebracht. Dit kan met en zonder hormonale stimulatie bij de vrouw (clomid oid en pregnyl)

IVF is in vitro fertilisatie, oftewel reageerbuisbevruchting. Middels hormonen worden bij de vrouw meerdere follikels gestimuleerd om te groeien en die worden bij een punctie aangeprikt en daarbij worden de eicellen dus 'geoogst'. In het laboratorium komt daar zaad van de man bij, en wordt afgewacht of en hoeveel bevruchtingen er ontstaan. Na een dag of 3 wordt er een zo goed mogelijk ontwikkeld embryo teruggeplaatst.

ICSI is eigenlijk hetzelfde als IVF, met als verschil dat de zaadcellen geïnjecteerd worden in de eicel. Dit is vaak een optie bij stellen waarvan de man een sterk verminderde zaadkwaliteit heeft, en het niet mogelijk is om het op zijn beloop te laten (zoals bij IVF gebeurt).

Ik hoop dat het duidelijk is, ik heb het zelf geschreven.... eventuele termen kun je googlen!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_119198089
IUI = inseminatie (al dan niet een behandeling met hormonen): het sperma van de man is in dit geval goed, op de dag van je eisprong brengen ze het sperma in. De inseminatie op zich vind ik persoonlijk een heel simpel iets. Dit duurt bij mij max. 2 minuten en dan blijf je nog 10 minuten liggen. Als je zelf een eisprong hebt, dan moet je geen hormonen nemen en houden ze je cyclus in de gaten. Ik heb zelf geen eisprong, dus moet ik Menopur en Pregnyl spuiten om een eisprong op te wekken.

ICSI en IVF ken ik zelf niet. Maar volgens mij is het zo dat als het sperma van de man niet goed is, je doorverwezen wordt naar ICSI (daar brengen ze de zaadcellen echt in in de eicel in het labo). Bij IVF brengen ze eicellen en zaadcellen in een schaaltje en moeten de zaadcellen nog hun werk doen. Daarna volgt dan de terugplaatsing van de embryo's.

Of eigenlijk, zoals McLaura het beter uitlegt ;)
pi_119198129
Er mankeert weinig aan jouw uitleg, Leo!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_119198185
Ah thanks meiden... :* Duidelijke uitleg.
En wanneer is er nou spraken van Cryo''s en zo dan? Want daar heb ik hier ook al vaker mensen over zien typen... is dat dus met ICSI/IVF?
pi_119198189
Bwa, ik ben toch een beetje de mist ingegaan door de punctie te vergeten te vermelden (al zat ze wel in mijn hoofd ;) ) bij IVF/ICSI ;)
pi_119198234
quote:
11s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:13 schreef Lijnloos het volgende:
Ah thanks meiden... :* Duidelijke uitleg.
En wanneer is er nou spraken van Cryo''s en zo dan? Want daar heb ik hier ook al vaker mensen over zien typen... is dat dus met ICSI/IVF?
Yep

Als ze goed genoeg zijn, worden ze ingevroren en indien de eerste terugplaatsing niet lukt, ontdooien ze de cryo's en kunnen deze dan teruggeplaatst worden. Op die manier blijf je in dezelfde IVF/ICSI-poging zitten zodat je bij 3 IVF's/ICSI's dus in totaal bv 10 terugplaatsingen kunt hebben (als je veel goede cryo's hebt).

Hier in België moet je wel bij de start van het traject aangeven of je met cryo's wenst te werken of niet. Als je kiest om de embryo's in te vriezen, ben je ook verplicht om deze eerst op te gebruiken vooraleer je naar een volgende poging kunt gaan.
pi_119198274
quote:
11s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:13 schreef Lijnloos het volgende:
Ah thanks meiden... :* Duidelijke uitleg.
En wanneer is er nou spraken van Cryo''s en zo dan? Want daar heb ik hier ook al vaker mensen over zien typen... is dat dus met ICSI/IVF?
Bij IVF / ICSI kan het voorkomen dat er meerdere topembryo's onstaan (8 cellig). Omdat er maar 1 embryo mag worden teruggeplaatst (uitzonderingen worden gemaakt), worden dan de overige goede embryo's 'in de vriezer' bewaard. Dàt zijn cryo's! Dus eigenlijk bevroren embryo's die na ontdooiing eventueel nog teruggeplaatst zouden kunnen worden (al dan niet in eigen cyclus).
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_119198347
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:14 schreef leonieke het volgende:

[..]

Hier in België moet je wel bij de start van het traject aangeven of je met cryo's wenst te werken of niet. Als je kiest om de embryo's in te vriezen, ben je ook verplicht om deze eerst op te gebruiken vooraleer je naar een volgende poging kunt gaan.
Dat vind ik eigenlijk best logisch, dat je je cryo's dan wel moet opgebruiken. In ons ziekenhuis kun je bij cryo's wel 2 tegelijk laten terugplaatsen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_119198403
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:18 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk best logisch, dat je je cryo's dan wel moet opgebruiken. In ons ziekenhuis kun je bij cryo's wel 2 tegelijk laten terugplaatsen.
Ja, vind ik ook hoor :Y

Het aantal hangt volgens mij af van de leeftijd en de poging waarin je zit (eerste of laatste poging maakt volgens mij een verschil). Maar dat zou ik eens moeten opzoeken (maar is natuurlijk niet van belang voor jullie ;) ).
pi_119198455
Aha! Wauw, een boel onduidelijkheid in een klap opgelost!
En ja, het klinkt wel logisch dat je eerst de bestaande cryos moet opmaken voor je nieuwe gaat aanmaken toch? :@
  woensdag 14 november 2012 @ 13:45:00 #151
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_119199171
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:59 schreef Gaddle het volgende:
Wat fijn dat ik dit topic heb gevonden.
Kan ik een beetje meelezen. Ik zit er nu zelf midden in.
Je bent al gauw een tijd bezig als je naar het ziekenhuis moet.
Ik ben nu ook al gauw twee jaar bezig.
Al die termen duizelen me wel moet ik zeggen. lol
Hoi Gaddle :W

Al 2 jaar bezig in de mmm of met de kinderwens? Hopelijk hoef je niet al te lang hier door
brengen.
pi_119199816
haha! sorry Gelukkig niet twee jaar lang in het ziekenhuis.
Maar met de kinderwens.
Ik vertel later wel van begin tot nu. Pff
Daar moet ik even voor gaan zitten ;)
Jullie kunnen de termen wel goed uitleggen zeg. Thanks
pi_119200939
quote:
11s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:21 schreef Lijnloos het volgende:
Aha! Wauw, een boel onduidelijkheid in een klap opgelost!
En ja, het klinkt wel logisch dat je eerst de bestaande cryos moet opmaken voor je nieuwe gaat aanmaken toch? :@
Vind ik wel, al is het alleen maar omdat een punctie en de 'laboratoriumtijd' voor een gewone poging veel belastender zijn. Voor jezelf, mentaal en fysiek, maar ook financieel (labtijd, arbeidsloon, etc)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_119200976
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:05 schreef Gaddle het volgende:

Jullie kunnen de termen wel goed uitleggen zeg. Thanks
Ervaring.... helaas. Ik heb een IVF-zoon van ruim 3 jaar oud.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_119202150
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:44 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ervaring.... helaas. Ik heb een IVF-zoon van ruim 3 jaar oud.
Hier enkel ervaring met IUI, maar de toekomst ziet er niet goed uit...
pi_119202174
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:22 schreef leonieke het volgende:

[..]

Hier enkel ervaring met IUI, maar de toekomst ziet er niet goed uit...
Hoe bedoel je Leonieke?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119251191
Blergh, na een knaltest afgelopen maandag van MvM, me op en top zwanger voelen en een goed gevoel te hebben had ik vanavond opeens weer bloedverlies. Helderrood en heb ook het gevoel krampen te hebben. Dus ik denk dat ik me weer mag voorbereiden op een mk :'(
  donderdag 15 november 2012 @ 20:12:12 #158
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_119251325
Verdorie :( dikke knuf :*
Be happy with the little things in life
  donderdag 15 november 2012 @ 21:11:16 #159
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_119253825
Oh nee poezebeest :'( wat ontzettend ***.
  donderdag 15 november 2012 @ 21:12:31 #160
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_119253900
Hier staat de eerste afspraak in Nijmegen weer gepland. 14 december mogen we weer (wat een dubbel gevoel is dat zeg - ik had de hele MMM in gedachten al soort van afgesloten toen ik in aug weer zwanger was en nu gaan we weer helemaal opnieuw beginnen.... bleh - en toch ben ik ook wel blij dat we weer redelijk snel terecht kunnen: kunnen we daarna bekijken wanneer we ons echt aanmelden voor een cryo-tp).
  vrijdag 16 november 2012 @ 09:28:33 #161
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_119266736
Ah nee Poezebeest :*
pi_119267535
Poezebeest, wat verdrietig.... :* sterkte.
  vrijdag 16 november 2012 @ 10:42:01 #163
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119268580
:o Poezebeest, heb je nog meer bloedverlies of krampen gehad?? Ik hoop toch echt wel dat het loos alarm is.... :{ Ik duim!!
pi_119269922
Poezebeest :* Veel sterkte
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoe bedoel je Leonieke?
Ik weet zelfs al bijna niet meer waar ik moet beginnen :N Misschien met mijn wens uit te drukken :) Ik had gehoopt dit jaar een verrassingsinval te kunnen doen in Z&G met een positieve zwangerschapstest zonder hier te posten om er proberen wat afstand van te houden ("ah, je bent er te veel mee bezig" << die uitdrukking kennen we natuurlijk allemaal heel goed ;) ).

Op 10 januari '12 hadden we de eerste afspraak in het CRG (dr. Verpoest, ik denk dezelfde dokter als Nikki, als ik het me goed herinner). De IUI's waren op, dus zaten P. en ik eigenlijk te wachten op het bericht dat we met IVF moesten beginnen (toen nog met heel wat twijfel, want P. zag het helemaal niet zitten en ik wou er niet aan beginnen zonder zijn steun, maar wou wel weten waar we aan toe waren. Dat was eigenlijk ook echt de bedoeling van de afspraak: te weten komen welke stappen we zouden moeten ondernemen, wat de wachtperiode precies was en dan vooral met veel informatie naar huis en het allemaal laten berusten en beslissen wat we zouden doen: proberen of niet). Maar de dokter zag dat niet zitten. Ik was na 2 IUI's zwanger geworden in Jette (met natuurlijk meer dan een jaar andere behandeling ervoor), dus werden het terug IUI's. Wel met het bericht dat ze een fout hadden gemaakt en dat er nog 4 x Menopur zou terugbetaald worden. Dus 4 IUI's met terugbetaalde medicatie. Ah, dat zou toch wel lukken, hé? ;)

Wat eenvoudig lijkt, was voor ons echt schrikken. Ik zie ons nog altijd totaal overdonderd na het gesprek terug plaatsnemen in de wachtzaal. Van het zware IVF-traject met een wachtperiode van een paar maanden in gedachten naar het IUI-traject dat we al goed kenden en waar we die avond zelf al mochten aan beginnen, lijkt natuurlijk een eenvoudige beslissing, maar het hele verhaal konden we toen echt nog niet plaatsen :N En zoals al gezegd: P. was er nog niet klaar voor, ik was geschrokken, dus op dat moment starten was echt een no-go (iets wat de verpleegkundigen dan niet leken te begrijpen want zij hadden al de eerste bloedafname ingeroosterd en het voorschrift voor de medicatie afgeprint).

Ondertussen zijn we half november en 6 IUI's en (opnieuw) een HSG verder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan hadden we gisteren opnieuw een afspraak in het CRG. Uitleg rond IVF en IVM waarbij we gisteren moesten beslissen of we nu effectief met IVF zouden beginnen of niet (en dan de keuze: wachten of nooit beginnen).

P. is niet echt overtuigd. Zijn wens voor een 2e is wel aanwezig, maar veel minder dan bij mij. Hij zou zich perfect kunnen neerleggen bij stoppen met het hele traject (het zou zelfs zijn voorkeur zijn), maar hij ziet ook in dat ik het er zo moeilijk mee heb.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dan zaten we dus gisteren in de zetel. Start ik met de Puregon of niet? Dan toch beslist om te starten en dus gisteren de eerste keer Puregon gespoten.

Ik weet niet hoe vaak we het gaan proberen. We hebben recht op 6 IVF's, maar ik weet niet of we dit zullen doen. De pickup zal waarschijnlijk onder algemene verdoving moeten gebeuren wat het dus ook allemaal nog complexer maakt (is toch mijn gevoel erover). En 6 IVF's, dan ben je echt al direct heel wat tijd verder. Ik weet ook niet of ik dit zal zien zitten :N Misschien beslissen we na 1 IVF dat het genoeg is geweest, misschien is het helemaal niet nodig om die beslissing te nemen en lukt het na 1 poging. Ik weet het nu helemaal nog niet, maar dat is ook helemaal nog niet aan de orde. Eerst zien waar we stranden na deze poging. En ook beslissen wie we op de hoogte zullen brengen. Een aantal collega's weten het, mijn baas is op de hoogte (ik heb hem er gisteren, met tranen in de ogen :@, over gesproken), jullie weten het nu ook :o, maar niemand in de familie is op de hoogte. We wilden dan ook overal met een verrassing komen, maar het wordt nu toch allemaal nog belastender.

Het is een lang verhaal geworden. Sorry daarvoor.
  vrijdag 16 november 2012 @ 11:38:29 #165
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_119270213
Oh Leonieke - de verwarring en onzekerheid spatten er vanaf. Wat vervelend dat het niet wil lukken en dat jij en P. niet op een lijn zitten qua wens. Ik kan me je gevoel en insteek heel goed voorstellen (precies zoals ik me voelde toen we voor een tweede gingen en in de MMM terecht kwamen). Wil ik dat wel? Doen we daar wel goed aan? Doen we Thomas niet tekort als we er (niet) voor gaan? Hoop dat jullie samen toch op 1 lijn komen te staan. Het is heftig idd (maar mijn insteek was en is nog steeds dat ik het wel geprobeerd wil hebben en niet dat we over 5 jaar naast elkaar op de bank zitten en zeggen 'hadden we toen toch maar'). Heel veel sterkte (en succes) meid! *kus*
  vrijdag 16 november 2012 @ 11:38:53 #166
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_119270230
:* wat een verhaal, ik heb je idd al wat vaker in het rammelaars topic zien posten, dat je zo rammelt en dat je man er nog niet klaar voor is. Het is ook niet makkelijk, aan de ene kant wil je gevoel volgen, aan de andere kant zijn de rationele gedachten, het is goed zo we hebben een kind, dus we stoppen er mee.
Zo'n hele traject is gewoon heel moeilijk en vooral gebaseerd op gevoel. Ik wens je heel veel succes en ik hoop en duim dat 1 poging gewoon genoeg is :*
Be happy with the little things in life
pi_119270410
Leonieke, dikke kus! Wat lastig en rot dat je niet op 1 lijn zit.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_119270478
Ik omschrijf onze wens altijd als volgt: moest alles zonder problemen gaan, dan was er nu al een 2e of was ik zeker (hoog)zwanger. Dus willen we allebei nog een kind? Ja :Y Maar P. had na de geboorte van Thomas zijn wens voor een 2e al aan de kant geschoven omdat hij het traject te zwaar vindt.

Dus zitten we op 1 lijn? Voor een groot stuk echt wel :Y (anders zouden we ook niet in dit traject zitten want zonder zijn steun zou ik het echt niet doen, het traject op zich is al zwaar genoeg).
  vrijdag 16 november 2012 @ 11:45:25 #169
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_119270491
Oh help wat gaan jullie hard hier :o

Hobbesje veel succes en hopelijk mag je hier snel weer weg :)

Babbel wat spannend *O* Euhhmmmm veel sucsex dan maar ;)

Dobbey wat fijn dat jullie nog een poging mogen wagen. En ook prettig dat ze zo betrokken zijn bij jullie en een gesprek aanbieden. Wist niet dat zoiets gedaan werd in dit soort situaties. Hopelijk gaat het in 2013 allemaal gebeuren :*

Gaddle ook welkom en veel succes met alles!

Poezebeest nee ;( Hopelijk is het niks, het gebeurt toch wel vaker dat er bloedverlies is tijdens de zwangerschap? Ik duim heel hard voor je!

Leonieke wat een verhaal zeg. Lijkt me erg moeilijk als je man er niet helemaal achter staat, het is toch niet echt een makkelijk traject wat je ingaat. Heel veel succes in ieder geval :*

Ik ben inmiddels voor de derde dag aan de primolut weer en ging net naar de wc en verloor enorm veel kleverig eiwitslijm. Had gisteren ook een menstruatieachtige pijn. Nu vraag ik me af of het mogelijk is dat de eitjes alsnog zijn doorgegroeid en gesprongen (een of meerdere). Pffff ergens is het zo verleidelijk om gewoon onbeschermd seks te hebben, maar dat zou onverstandig zijn want we weten niet hoeveel eitjes er dan gesprongen zijn en ik zit aan die primolut (al heb ik gelezen dat dat laatste niet heel schadelijk is).

edit: net het ziekenhuis gebeld maar ze hebben natuurlijk geen mogelijkheid om een echo te doen ;( Voelt als een gemiste kans want ik heb heel sterk het gevoel dat dit een eisprong is. Verklaart meteen de enorme zin in seks.

[ Bericht 8% gewijzigd door Chanty op 16-11-2012 12:19:30 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_119270641
Ik vond het rotte aan heel de situatie nu dat het na 6 IUI's nog niet gelukt is en dat we met die IVF geconfronteerd worden en niet dat P. wel een 2e wil, maar het ook naast zich neer kan leggen.
  vrijdag 16 november 2012 @ 11:58:37 #171
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119270980
Leonieke toch.... :* wat een verhaal!

Kan me zo goed voorstellen dat je met een verrassing had willen komen, maar wat confronterend als het dan al weer zo vaak mislukt is ;( Ik hoop dat IVF een succes voor jullie zal blijken!!
pi_119271340
Ik wou soms inderdaad dat iemand mijn gevoel kon afsluiten en dat ik gewoon rationeel kon beslissen. Maar ah, dat is natuurlijk nergens goed voor. En idd zoals Hobbesje ook zegt: binnen 5 jaar op de bank tegen elkaar zeggen: "hadden we toch maar...". :N

Maar het is ook wat jij zegt, LB, het is confronterend dat het weer zo vaak mislukt is. De arts is er ook van geschrokken. Hij had echt het gevoel dat het met IUI's ging lukken want het was al gelukt en ik was al zwanger geweest, waardoor het vaak makkelijker gaat. Het is dat je natuurlijk niet kan weten waarom het in 2009 wel lukte en nu niet.

En het ziekenhuis gaat echt wel mee met z'n tijd. Ik kreeg gisteren geen live demo te zien van hoe ik de verschillende prikken moet doen, maar kreeg een dvd mee met allemaal filmpjes, zowel over de verschillende stappen in het IVF-traject als de manier waarop je de verschillende medicatie moet toedienen. Als iemand eens twijfelt, geef je maar een seintje :D
  vrijdag 16 november 2012 @ 12:50:47 #173
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_119272686
Oei Leoniek dat is ook wel veel om in ene te verwerken... :* Mag ik vragen waarom P het zo zwaar vind? Heb je last van de hormone? De onzekerheid?

Veel succes in ieder geval!

Chanty :* Kun je niet vragen of je bloed mag prikken? Is alleen een briefje schrijven en, ik weet niet of het bij jullie zo gaat, vanmiddag al de uitslag of evt. morgen.
pi_119273076
Alles samen eigenlijk:

• we hebben al een gezonde zoon

• ik heb veel last van de hormonen, voel me ook echt niet goed in mijn vel als ik hormonen neem, ben prikkelbaarder (en ik merk het zelf ook wel, maar het is sterker dan mezelf), maar misschien dat die Puregon minder belastend zal zijn :?

• het feit dat je voor een groot stuk geleefd wordt door het ziekenhuis en je hierdoor toch heel wat dingen achteruit schuift (toch maar niet even een weekendje weg boeken want je weet maar nooit dat ik dan op controle zou moeten gaan). Om nu een heel duidelijk vb te geven: we hebben vrijdag, maandag en dinsdag verlof. Eindelijk eens 5 dagen niet naar Brussel en wanneer moet ik op controle in Jette? Dinsdag :')

• de combinatie met zijn werk is niet altijd zo eenvoudig (hij is diensthoofd, dus hij kan gewoon minder makkelijk vrij nemen), plus dat het ook voor mij niet altijd zo makkelijk is (afspraken verschuiven, vergaderingen moeten skippen, ... Nog een geluk dat ik een baas heb die er totaal geen punt van maakt en ik natuurlijk een berg overuren (meer dan 280) heb staan

• we weten natuurlijk niet of het effectief ooit zal lukken
  vrijdag 16 november 2012 @ 13:12:10 #175
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_119273304
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:50 schreef dobbey het volgende:
Oei Leoniek dat is ook wel veel om in ene te verwerken... :* Mag ik vragen waarom P het zo zwaar vind? Heb je last van de hormone? De onzekerheid?

Veel succes in ieder geval!

Chanty :* Kun je niet vragen of je bloed mag prikken? Is alleen een briefje schrijven en, ik weet niet of het bij jullie zo gaat, vanmiddag al de uitslag of evt. morgen.
Met bloedprikken weten ze toch ook niet hoeveel eitjes gesprongen zijn? Ze zeiden dat ze niks voor me konden doen en dat het verder mijn verantwoordelijkheid is of ik het risico neem. Mijn man wil het risico niet nemen in ieder geval... Dus volgende ronde beter hopelijk.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_119274616
Leo, :* het is ook gewoon een zwaar traject. We hebben dezelfde gyn trouwens. ;)
Ik wil jou en je man graag heel veel succes wensen de komende periode. Hopelijk valt de punctie en alles wat er bij de behandeling komt kijken mee.
pi_119275895
Thx Nikki. En ik had het me dus toch goed herinnerd :)

Nog een vraagje voor de ervaringsdeskundigen onder jullie: blijven jullie effectief thuis van het werk tussen de punctie en de terugplaatsing? De verpleegkundige was daar gisteren nogal stellig over dat je een doktersbriefje krijgt voor de 5 dagen, maar is het dan echt lichamelijk zó belastend of doen ze dat ook gewoon om tot rust te komen (kan je lekker 5 dagen non-stop denken aan de embryo's :') )?
  vrijdag 16 november 2012 @ 14:44:05 #178
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_119276195
Ok duidelijk. Bedankt voor je antwoord Leonieke :)
  vrijdag 16 november 2012 @ 14:46:26 #179
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_119276267
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:12 schreef Chanty het volgende:

[..]

Met bloedprikken weten ze toch ook niet hoeveel eitjes gesprongen zijn? Ze zeiden dat ze niks voor me konden doen en dat het verder mijn verantwoordelijkheid is of ik het risico neem. Mijn man wil het risico niet nemen in ieder geval... Dus volgende ronde beter hopelijk.
Ze kunnen niet zien hoeveel maar wel of je een eisprong gehad hebt, hoef je in ieder geval niet meer in de zenuwen te zitten of te balen omdat je denkt dat je hem gehad hebt.
  vrijdag 16 november 2012 @ 14:50:58 #180
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_119276433
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:34 schreef leonieke het volgende:
Thx Nikki. En ik had het me dus toch goed herinnerd :)

Nog een vraagje voor de ervaringsdeskundigen onder jullie: blijven jullie effectief thuis van het werk tussen de punctie en de terugplaatsing? De verpleegkundige was daar gisteren nogal stellig over dat je een doktersbriefje krijgt voor de 5 dagen, maar is het dan echt lichamelijk zó belastend of doen ze dat ook gewoon om tot rust te komen (kan je lekker 5 dagen non-stop denken aan de embryo's :') )?
Wat ik eruit begrepen heb ben je niet verplicht om thuis te zitten maar word het wel aangeraden om na de punctie zeer rustig aan te doen ivm nabloedingen. Qua last zal het per persoon verschillend zijn, mijn buurvrouw lag telkens 2 dagen krom van de pijn (en bij de laatste een ontsteking :X ) terwijl mijn vriendin er bij wijze van fluitend uit kwam :?
pi_119276558
Mja, dat is dus voor het werk een probleem. Want als ik een doktersbriefje heb voor 5 dagen kan ik 5 dagen niet komen werken en ben ik niet verzekerd. Ik vind het ook zo nutteloos om dan 3 dagen nergens last van te hebben en thuis te zitten (of nog beter: tijdens mijn ziekteverlof van thuis uit werken :') ). Moet ik dus nog eens met mijn baas bespreken of ik tijdens mijn ziekteverlof een aantal ziektedagen niet zou opnemen en gewoon van thuis uit zou werken. Genoeg dossiers die ik van thuis uit kan afwerken.

Ik vind het ook wel moeilijk dat ik zelf moet beslissen of het onder algemene verdoving is of niet. Maar mijn hoofd zit nu nog helemaal vol van dit traject. Binnen een paar dagen zal ik wel wat meer rust hebben, vermoed ik.
  vrijdag 16 november 2012 @ 14:59:44 #182
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_119276720
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:46 schreef dobbey het volgende:

[..]

Ze kunnen niet zien hoeveel maar wel of je een eisprong gehad hebt, hoef je in ieder geval niet meer in de zenuwen te zitten of te balen omdat je denkt dat je hem gehad hebt.
Dat lijkt me vrij zinloos dan. Als er uit de test komt dat er een eisprong was dan baal ik des te harder, dan weet ik liever niks. t is ook niet dat ze niks te doen hebben in het ziekenhuis, kom ik nog eens aan met mijn kleine onbelangrijke issues nehhh :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_119277020
Poezebeest... oooh neeeeee... Sh*t!!!! :* :* :*

Leonieke.. wat een gedoe, zeg. Ik kan me je twijfel goed voorstellen... maar je zet ook je wens en je gevoel niet zomaar aan de kant. Heel veel sterkte en ik hoop ook dat 1 x IVF gewoon genoeg is.... :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  vrijdag 16 november 2012 @ 16:03:36 #184
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_119278901
@leonieke de dag van de punctie word sowieso afgeraden om uberhaupt nog te werken, maar dat komt door de medicijnen die je krijgt voor pijnbestrijding, daar kun je namelijk de hele dag nog suffig van zijn. Ik had gewoon vrij tot de dag naar de tp, maar ik ben deze week ziek geweest vanwege veel napijn Vorige week vrijdag de punctie gehad en de pijn is pas sinds woensdagavond echt verdwenen. Ik heb maandag de tp gehad en ik had dinsdag weer moeten gaan werken. Helaas ben ik deze week gewoon de hele week uit de running geweest.
Mijn collega daar en tegen die stond de dag na de tp al weer op de vloer (tussen punctie en tp zit maar 2 dgn meestal) en die had nergens last van, ook op de dag na de punctie had zij weinig klachten.
Het is dus gewoon voor iedereen anders. Ik denk gewoon dat je op dat moment moet beslissen wat je gaat doen. Voor het zelfde geldt heb je nergens last van en kan je de dag naar de punctie al weer werken.
Be happy with the little things in life
pi_119279265
Ik heb m' n moed verzameld ondertussen.
Na drie keer een miskraam gehad te hebben zijn mijn man en ik naar de huisarts gestapt om te kijken waarom het nou mis gaat.
Het ging iedere keer mis in week 10 - 12.
Mijn man moest zijn zaad inleveren en toen waren we er achter gekomen dat m'n man op zo voelen wij dat magische wijze geen zaad meer heeft.
Omdat ik toch zwanger geraakt ben zijn we verder gaan zoeken.

Eerste stop was de uroloog.
Daar werd weer naar z'n zaad gekeken (geen zaad). Naar z'n ballen gekeken en naar z'n urineleiders (dit was goed).
Hij heeft daar zelfs een echo gehad.
Verder keken ze naar zijn hormoonspiegel; bloedtest. Dit was niet goed. testosteron was veel te laag en er was nog een hormoon niet goed.

De tweede stop was de hormoondokter Endocrinologie.
Weer een zaadtest en bloedtest.
Daar heeft hij een MRI gekregen van zijn hypofyse. Uitslag een vergrootte hypofyse.
hij kreeg een medicijn om een hormoon naar beneden te krijgen en zijn testosteron hoger te krijgen.

Wij waren ook door verwezen naar het ziekenhuis in Nijmegen. En daar zijn we ook het traject in gestapt. Uroloog endocrinoloog gynaecoloog.
Standaard onderzoeken genetisch onderzoek etc.
Mijn hormoonspiegel was ook uit balans. maar daar is tot nu toe nog niets aan gedaan.
Omdat ze willen niet teveel aan mij sleutelen als het later blijkt dat het niet nodig is zeg maar.
Kinderen krijgen zonder zaad is wat lastig.
Ik heb ook teveel eitjes zeg maar en enorm onregelmatige periode. maar dat heeft natuurlijk alles te maken met mn hormonen.

Gelukkig hebben we nu alles in een ziekenhuis. ook al is vanaf ons huis best nog lang reizen.
Nadat bleek dat de medicijnen niet waren aangeslagen heeft mijn als laatste optie een zwaardere variant gekregen.
En deze is aangeslagen zijn testosteron waarde waren verdubbeld in 4 weken tijd.
Het moet nog een paar punten omhoog.
Door een goed testosteron zou het kunnen dat de aanmaak van zaad weer gestimuleerd word.
Maar dat is niet helemaal zeker.
In Januari dan heeft mijn man het medicijn 3maanden gebruikt, dan gaan ze testen of hij de ideale waarde heeft bereikt en of het wat met zn zaad heeft gedaan.

Pff wat een verhaal en ik weet niet eens of ik wel alles heb verteld. maar dit is het wel tot nu toe.
  vrijdag 16 november 2012 @ 17:09:25 #186
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_119281453
Pfff jeetje zeg Gaddle, bij jullie ligt het probleem dus meer aan de andere zijde. Heftig, hoop dat julie volgend jaar goed nieuws krijgen. Drie miskramen hakt er ook behoorlijk in :{ Wat zijn de mogelijkheden als het zaad nog niet goed is? Wel erg vreemd dat dat ineens zo veranderd is als je eerder drie keer zwanger bent geraakt. Klinkt mij als een medisch raadsel in de oren, heb hebben ze zoiets vaker gehoord?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_119282708
Dat wachten is echt vreselijk. maar daar zullen jullie ook wel ervaring mee hebben helaas.

De mogelijkheden die we hebben als het zaad niet goed is.
Is of wachten tot het beter word.
Of het zaad van een ander.
Heel keus hebben we helaas niet.

Ze doen wel een biopt nemen zeg maar rechtstreeks uit de bron maar dan moet er uiteraard wel wat zijn.

De dokter snappen ook niet hoe het kan dat ik eerder wel zwanger ben geraakt.
Ikzelf heb zoiets nog nooit eerder gehoord. En wat ik begreep de doktoren ook niet.
pi_119283552
Thx Jose :* Ratio en gevoel, het is idd zo dubbel.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:03 schreef droomvrouwtje het volgende:
@leonieke de dag van de punctie word sowieso afgeraden om uberhaupt nog te werken, maar dat komt door de medicijnen die je krijgt voor pijnbestrijding, daar kun je namelijk de hele dag nog suffig van zijn. Ik had gewoon vrij tot de dag naar de tp, maar ik ben deze week ziek geweest vanwege veel napijn Vorige week vrijdag de punctie gehad en de pijn is pas sinds woensdagavond echt verdwenen. Ik heb maandag de tp gehad en ik had dinsdag weer moeten gaan werken. Helaas ben ik deze week gewoon de hele week uit de running geweest.
Mijn collega daar en tegen die stond de dag na de tp al weer op de vloer (tussen punctie en tp zit maar 2 dgn meestal) en die had nergens last van, ook op de dag na de punctie had zij weinig klachten.
Het is dus gewoon voor iedereen anders. Ik denk gewoon dat je op dat moment moet beslissen wat je gaat doen. Voor het zelfde geldt heb je nergens last van en kan je de dag naar de punctie al weer werken.
Zo raar, in het ziekenhuis zeiden ze me dat punctie dag 0 is en de TP op dag 5. Ik vond het ook nogal lang, maar heb het echt 2 keer gevraagd. Het kan ook op dag 3 zijn, maar ze zei dat het standaard dag 5 was. Soit, we'll see. Maar als ik je verhaal lees, is het dan inderdaad beter om het briefje te vragen voor de volledige 5 dagen. De dag van de punctie was idd een no-go voor wat het werken betreft (het duurt sowieso ook al minstens 4 uur) en de dag erop zou ook moeilijk worden, zei ze me. De andere dagen zal ik dan wel zien wat het zal geven, maar uitgaan van thuis blijven.

Wat jammer dat je er zoveel last van had!

@Gaddle: wat een verhaal :o Helemaal de andere kant, maar daarom niet minder moeilijk. Kan de kwaliteit van de zaadcellen ook aan de basis van de miskramen liggen of dit echt puur toeval en dubbele pech?
  vrijdag 16 november 2012 @ 19:32:17 #189
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_119286776
Leonieke: het thuisblijven na de punctie zal liggen aan hoe je poging verloopt. Hier was niet de napijn het 'probleem' maar het feit dat ik bijna overstimulatie had. En dan laat je het wel om te gaan werken. Verder had het best gekund, maar idd de dag zelf niet.
En dat de tp op dag 5 is doen wel meer ziekenhuizen - dus dat is niet heel vreemd.

Gaddle: wat een verhaal! Hier ligt het probleem ook bij de zwemmers van mijn man (erg weinig en weinig beweeglijk). Maar als ik dan zwanger ben (1 keer spontaan terwijl dat niet zou moeten/mogen kunnen, 1 keer van icsi) ging het ook goed. Behalve de laatste keer (van de cryo's van de icsi), daar krijgen we nog uitslagen van. Hoop dat alles in januari er goed uitziet en er weer zwemmers komen.
  vrijdag 16 november 2012 @ 20:18:26 #190
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_119288843
argh of je typt een heel verhaal en sluit de verkeerde pagina }:|

@leonieke wat duurt dat lang zeg de punctie, hier was het een uur voor de punctie moest je melden, toen kreeg ik een spuit met een mix van pijnstillers en rustgevende medicatie. Toen dat werkte de punctie en die duurde nog geen 15min en een uur later mocht ik naar huis. Krijg je narcose voor de punctie?? En die verschillen, ik vind de verschillen in NL tussen de ziekenhuizen soms al best groot, tussen NL en Be helemaal

Hier werd de pijn veroorzaakt door het feit dat de follikels links zelf moest springen omdat ze niet waren aangeprikt, die pijn was echt ondragelijk, alleen onder de douche zitten met een warme straal op mijn rug gaf verlichting. En omdat de linker eierstok ook nog eens aan mijn darmen vastzitten, heb ik daarna nog 2 dgn last van darmkrampen gehad. Kon toen 2 dgn niet fatsoenlijk naar de wc. Dat is wel iets wat ik mee wil nemen naar een eventuele volgende ronde. Als links toch niet gebruikt word dan wil ik dat het weggehaald word, helaas moet dat stuk darm dan ook verwijderd worden. Nu wilde dat sowieso wel doen, maar als het aan mij ligt gebeurt het dan nu gewoon eerder. Maar ja hopen dat het gewoon niet nodig is en ik eerst lekker mag zwangeren

@gaddle zo bizar verhaal zeg, lijkt me ook raar om te horen naar 3 miskramen dat je man ineens geen zaad meer heeft. Ik hoop dat de medicijnen hun werk doen
Be happy with the little things in life
pi_119289128
Leonieke uit de kast..... Lieve meid, wat ontzettend jammer dat je plan om ineens in Z&G een zwangerschap te melden nog niet is doorgegaan.

De dagen tussen punctie en terugplaatsing zijn ontzettend spannend. Het is wel fijn dat jullie in .be een dokterbriefje voor 5 dagen kunnen krijgen, en dat zou ik ook zeker nemen!

Ik had punctie op 4 november en tp op 7 november, maar misschien is dat hier ook anders nu!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_119291576
Leo, ik kan je vertellen dat de mensen in de punctieruimte in Jette echt heel aardig zijn en je goed in de gaten houden. Je krijgt daar standaard een prik waar pijnmedicatie en iets wat je suf maakt in zit. Vanaf dat moment mag je niet meer uit bed. Je wordt dan ook binnen een half uur gehaald om naar de punctie wachtruimte te gaan. Daar krijg je een infuus met zoutoplossing in je arm en even later wordt je naar de punctieruimte gebracht. Mannen mogen in Jette bij de punctie niet mee, ze zeggen meer last van de mannen te hebben dan dat ze goed doen. ;) Wel zit er gedurende de hele punctie iemand bij je die je in de gaten houdt en die vraagt of het allemaal nog gaat. Via het infuus krijg je bij pijn eventueel nog extra pijnmedicatie toegediend. Ze maken de binnenkant van je geval nog even schoon met water enzo en je krijgt ook nog een plaatselijke verdoving rond de baarmoedermond. Dat valt allemaal prima mee hoor. :) Verder prikken ze niet voor iedere follikel door je eierstok heen, maar per eierstok afhankelijk van het aantal follikels en de ligging ervan maar een of twee keer. Ja het is wel even vervelend, maar het is ook binnen 10-15 minuten afgelopen. Ik denk persoonlijk dat een algehele verdoving vrij drastisch is en je daar uiteindelijk veel meer last (moe etc.) van zult hebben dan van een punctie met locale verdoving. Niet dat ik je wil overhalen ofzo hoor om voor een locale verdoving te gaan, ik wilde je alleen even inzicht geven in hoe het met lokale verdoving in z'n werk gaat. :*

Edit: brrr ik zag een heul domme spelfout.

[ Bericht 1% gewijzigd door _NIKKI_ op 16-11-2012 21:42:47 ]
  vrijdag 16 november 2012 @ 21:24:48 #193
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_119292449
Bijzonder toch hoe het gaat. Hier helemaal geen verdoving gehad bij baarmoedermond. Alleen de prik in de bil. Ik merkte heel even toen ze door de baarmoederwand heen ging maar ook niet heel veel omdat ik tijdens die prik moest hoesten. Ik blijf me verbazen over de verschillen
Be happy with the little things in life
pi_119292619
Ik heb eerst alleen een paracetamol en een nurofen gekregen en toen ik bijna out ging van de pijn kreeg ik voor het prikken aan de linkerkant nog een shot morfine.
Haalt de scherpe kantjes er af zei ze. My ass!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_119305051
Ik antwoord even in 1 post op de verschillende reacties:

- in Jette vertelden ze me dat je 2u voor de pick-up aanwezig moest zijn, dan kwartier pick-up en dan minimum 2u wachten om naar huis te gaan. Bij volledige verdoving: minimum 4u wachten na de pick-up.

- volledige verdoving raden ze voor mij aan omdat ze mijn ene eierstok heel moeilijk vinden bij echo's. Ze moeten tijdens de echo al altijd duwen op mijn buik om mijn eierstok van plaats te doen veranderen (hij zit achter mijn baarmoeder). Blijkbaar is dat tijdens een punctie heel pijnlijk.

- Ik had al zo'n vermoeden dat mannen niet mee zouden mogen. Bij de HSG mocht P. ook niet mee omdat ze last hebben van de mannen :D

- Nikki, fijn om je ervaringen te lezen :Y Ik twijfel ook echt voor die volledige verdoving. Ik denk dat ik zal beslissen met de laatste echo. Als ze elke echo opnieuw moeten duwen op mijn buik dan zal hij tijdens de pick-up waarschijnlijk ook achter mijn baarmoeder zitten. Dat is gewoon het ambetante van die eierstok: 8 van de 10 keer vinden ze hem niet en de andere 2 keer gaat het voor niets.

Ik vind het echt allemaal zo spannend :X Die Puregon is een fluitje van een cent (en ook veel makkelijker om die in te spuiten als we ergens op bezoek zijn), alleen jammer dat de rest van het traject niet zo simpel is ;) Nog een geluk dat de slaagkansen toch hoger liggen :Y
pi_119310376
Leo, bij ivf zitten je eierstokken heel vol met eitjes en daardoor zakken ze normaal gesproken ook, waardoor ze beter aan te prikken zijn. Misschien is dit bij jou uiteindelijk ook wel het geval en is narcose helemaal niet nodig. Succes met prikken in ieder geval. :)
pi_119312613
Pff, Leonieke.. spannend allemaal! Succes met alles!

Hier had ik sinds woensdag allemaal krampjes en steekjes in mijn onderbuik, maar sinds vanmorgen is het weg... Gyn had gezegd dat ik vrijdag, zaterdag en zondag waarschijnlijk vruchtbaar was, dus waarschijnlijk was het mijn ei dat op springen stond.. Of hij echt is gesprongen, hoor ik vrijdag (donderdag bloedprikken)... Spannend!
pi_119320666
quote:
@Gaddle: wat een verhaal :o Helemaal de andere kant, maar daarom niet minder moeilijk. Kan de kwaliteit van de zaadcellen ook aan de basis van de miskramen liggen of dit echt puur toeval en dubbele pech?
Ik kan het je helaas niet zeggen. het is allemaal toch zo een vaag verhaal.
Ik zelf moet nog door de molen heen had de gyn gezegd

Dat prikken enzo klinkt wel behoorlijk heftig. hopelijk valt het allemaal mee.
pi_119321262
Gaddle.. dat is wel een heel verhaal zo. Ik hoop dat de medicijnen bij je man z'n werk hebben gedaan en dat het dan aan zijn kant in ieder geval goed zit... Succes met alle behandelingen!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_119339160
Poezebeest, hoe is het nu met je? Heel veel sterkte in elk geval!

DV, hoe is het bij jou? Nog even de kurk erin en benen bij elkaar houden hoor! Succes met het wachten!

Leonieke, welkom hier, helaas. Wat een verhaal joh! Voor een man is het dan toch anders hé! Die staat machteloos aan de kant mee te kijken en trekt misschien daardoor wel eerder een streep... Mag ik vragen waarom je 6x IVF nog hebt? Of woon je in België? Veel succes met alles in elk geval!

Gaddle, wat een verhaal. Eerst de miskramen en dan dus met name het mannelijk deel lastig, ik kan me voorstellen dat jullie dat niet aan hadden zien komen. Jouw eigen verhaal lijkt op PCOS of heb ik dat mis?

Vrijdag was er hier op de echo nog weinig verandering te zien. Het bms was iets dikker (5,6 mm) en er was 1 follikel iets groter, 7,9 mm, maar nog lang niet groot genoeg. Dus er moet nog wel wat gebeuren, maar we wachten het rustig af. Dosis van de menopur wel weer opgehoogd naar 92,5 IE.
pi_119339251
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:46 schreef Sull het volgende:
Leonieke, welkom hier, helaas. Wat een verhaal joh! Voor een man is het dan toch anders hé! Die staat machteloos aan de kant mee te kijken en trekt misschien daardoor wel eerder een streep... Mag ik vragen waarom je 6x IVF nog hebt? Of woon je in België? Veel succes met alles in elk geval!

Vrijdag was er hier op de echo nog weinig verandering te zien. Het bms was iets dikker (5,6 mm) en er was 1 follikel iets groter, 7,9 mm, maar nog lang niet groot genoeg. Dus er moet nog wel wat gebeuren, maar we wachten het rustig af. Dosis van de menopur wel weer opgehoogd naar 92,5 IE.
België inderdaad :Y Hier heb je in je leven recht op 6 IUI's en 6 IVF/ICSI's.
Dat machteloze gevoel zal er ook voor iets tussen zitten. Hij had dat gevoel ook tijdens de bevalling. Terwijl ik 2u na de bevalling zei dat ik dit gerust zo nog een keer wou doen, vond hij de bevalling vreselijk omdat hij zo weinig kon doen en alleen maar kon zien hoeveel pijn ik had.

Hoe lang ben je al aan het prikken?
pi_119339513
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:50 schreef leonieke het volgende:

[..]

België inderdaad :Y Hier heb je in je leven recht op 6 IUI's en 6 IVF/ICSI's.
Dat machteloze gevoel zal er ook voor iets tussen zitten. Hij had dat gevoel ook tijdens de bevalling. Terwijl ik 2u na de bevalling zei dat ik dit gerust zo nog een keer wou doen, vond hij de bevalling vreselijk omdat hij zo weinig kon doen en alleen maar kon zien hoeveel pijn ik had.

Hoe lang ben je al aan het prikken?
Dat is het totaal waar je recht op hebt dan? Het telt niet opnieuw bij de wens voor een 2e als ik het goed begrijp?

Ik zit nu op dag 16, dus ben 14 dagen aan het spuiten.
pi_119339850
Nee, het gaat inderdaad om het totaal. Als je alles nodig hebt om 1 keer zwanger te worden, is het over & out.
Ondertussen heb ik 8 IUI's achter de rug (waarvan ik bij 2 de medicatie niet terugbetaald kreeg).

Frustrerend als je zoveel moet spuiten. Was bij mij ook altijd zo :Y Hopelijk krijg je bij je volgende echo al een grote follikel te zien.
pi_119385172
Ik heb hier niet echt bijgelezen, maar zie dat leonieke met ivf gaat beginnen; succes meid! :*

Dv; hoe is het met jou?

Voor iedereen die het nodig heeft een dikke knuffel :*

Ik kom hier ook weer om de hoek kijken, zodra het mag gaan we weer voor een nieuwe poging. Volgende week zou ik eigenlijk de eerste echo hebben, geen idee of dat nu een afspraak wordt over hoe we poging 2 gaan doen en of er iets preventiefs te doen is aan de mk. Ik denk zelf dikke vette pech dus voor mij hoeft er niets anders gedaan te worden. Morgen even bellen met het spreekuur en dan zien we weer. Hoop dat ik ook mag stoppen met de progynova en utro, heeft nu toch geen nut meer.
  maandag 19 november 2012 @ 16:32:35 #205
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_119389020
Poezebeest *kus*
(mijn smilie knop doet het niet meer?)
Ze zetten de afspraak vast om lijkt me. Toch raar als je daar dan weer heen gaat lijkt me...
Heb jij nog meer cryo's? (tenminste - met progynova en utro ga ik er vanuit dat het een cryo was?) Of moet je weer helemaal opnieuw beginnen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119389227
Moet je weer op de wachtlijst Hobbes of mag je je gewoon aanmelden zodra je ongesteld bent? Hier ook Nijmegen btw.

We hadden maar 1 cryo dus moeten nu weer helemaal opnieuw beginnen, helaas.
  maandag 19 november 2012 @ 16:44:28 #207
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_119389612
Oh, dat maakt het wel extra zuur Poezebeest.... Sterkte/succes.

Wij moeten weer helemaal opnieuw beginnen als de laatste 2 cryo's niet goed gaan. Dat betekend bloed prikken, dan de gezamenlijke afspraak met prikinstructie en ik denk ook wel weer die avond die ze hebben (heb ik de vorige keer overigens gemist omdat ik de dag erna punctie had - en dan 2 keer ruim een uur rijden zag ik niet zitten). Het is voor ons onderhand bijna 3 jaar geleden dat we daar waren. Hoop dat mijn cryootjes goed ontdooien en dat er 1tje blijft plakken. Daarvoor is geen wachtlijst en dan kan ik me aanmelden wanner wij dat zouden willen (hoop januari). Dat zou zoveel schelen....!
*en mijn lichaam kennende ben ik nu binnen een week of 3 weer ongesteld en daarna ook weer elke 4 weken - zo ging het na mijn bevallingen met/zonder borstvoeding iig wel*
pi_119390071
Die avond heb ik nog nooit gehad, vorige keer niet en nu ook niet. Ik vermoed dat ik gewoon met poging 2 mag beginnen en zodra ik ingesteld ben weer mag aanmelden. Misschien dat er 1 maand extra tussen moet zitten maar dat hoor ik wel.

Geloof dat er bijna geen wachtlijst meer is omdat ze nu werken met de pil zodat het makkelijker te plannen is. Hoop voor jou dat het niet nodig is en je cryo's goed ontdooien!
  maandag 19 november 2012 @ 19:37:37 #209
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_119397587
Poezebeest :*


Hier gaat het ruk! Ik ben gister helemaal in elkaar geklapt waardoor we een ritje huisartsen post konden doen. Een gevalletje stress, hormonen en oververmoeidheid aangezien ik al enige tijd 3 uur slaap s'nachts en daarnaast wel gewoon 40 uur werk en het traject nog bewandel dus eigenlijk kon het ook niet anders dan mis gaan. Ik heb een paar slaaptabletten gekregen en het dringende advies om achter het maatschappelijk werk aan te gaan bij de kliniek.

Aangezien ik vanmorgen ongesteld ben geworden moest ik toch een afspraak maken voor vandaag en heb het vanmiddag dus nogmaals aangekaart en wat bleek.... Ze hadden me nog niet aangemeld *zucht*
In de tijd dat ik bij de gyn zat hebben ze de mail gestuurd en ik hoop morgen of overmorgen teruggebeld te worden.

Verder ga ik vrijdag starten met het lange schema. Ivm de omstandigheden nu wel een iets langer pil gebeuren van 5 weken en dan pas starten met de decapeptyl 10 dagen en dan aan de fostimon ipv menopur. Dit schijnt goedkoper te zijn (voorschrift van de verzekeraars)

Sorry als ik mensen voorbij ben gestruind maar ik onthou niets en ben echt op.... Ben echt de uren aan het af tellen tot ik weer de tablet in mag nemen en richting boven kan vertrekken.

Voor wie het kan gebruiken een dikke knuf en een :*
  maandag 19 november 2012 @ 20:34:45 #210
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_119400944
Dobbey :*
Hoop dat je goed kan slapen met die tabletten en dat je je dan wat beter voelt.
pi_119401245
Hobbesje en Poezebeest, hopelijk kunnen ze jullie vlug weer inplannen.

Dobbey, wat rot dat het zo moeilijk gaat. Hopelijk brengen de medicijnen en de hormoon-vrije periode de nodige rust. In 2009 zijn we in Jette ook met een rustperiode gestart (omwille van onderzoeken) en dit jaar zijn we door de verlofperiode van mijn dokter ook al een maand "op rust" gezet en dat heeft ons 2 keer deugd gedaan. Dat was ook een reden waarom we twijfelden om direct met IVF te starten na de 6e IUI (maar dan toch maar gedaan ;) ). De rustperiode was voor ons vooral goed om even geen hormonen te moeten nemen (doei Hormonster-Nieke :W ;) ), maar ook om even niet geleefd te worden. Het is ook allemaal niet te onderschatten zwaar natuurlijk.
pi_119403777
Altijd heerlijk. het idee van een lekker knuffel. Dus geef ik die met liefde aan degene die hem hard nodig heeft.


quote:
Gaddle, wat een verhaal. Eerst de miskramen en dan dus met name het mannelijk deel lastig, ik kan me voorstellen dat jullie dat niet aan hadden zien komen. Jouw eigen verhaal lijkt op PCOS of heb ik dat mis?

Uhm ik ben nog niet echt bekend met de termen. Dus ik kan er niet echt op in gaan. Ik ben nog niet binnenste buiten gekeerd als ik het zo maar mag zeggen
  maandag 19 november 2012 @ 23:25:28 #213
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_119411102
Poezebeest :* ik vind het zo erg dat je hier weer moet melden. Dikke knuffel voor jou

Hier word ik gek. Vandaag al de hele dag bloedverlies te veel om het te negeren te weinig om het ongestelheid te noemen. Heb verder ook geen typische menstruatie klachten. Verder al de hele dag misselijk en draaierig. Was ik de rest van de week af en toe misselijk nu is het constant en heb ik al 4x gespuugd vandaag :{ ik hoef maar wat de ruiken wat me niet bevalt of ik sta te kokhalzen. Heel dubbel allemaal dus. En zo voelt het ook. Waar ik ergens de boel al heb opgegeven (en ik moet nog een week) heb ik ergens ook een stemmetje dat roept komt goed schatje. Op beide durf ik op dit moment niet te vertrouwen.

Dobbey ach lieverd toch, ti's ook niet niks. Maar je moet goed aan jezelf denken hoor. En ja ik snap dat je niet meteen wilt ziek melden. Maar wat niet gaat, gaat niet. Dit vergt best veel van je lijf en je moet zuinig op jezelf zijn :*

De rest is me even niet blijven hangen. Maar dat houdt niet in dat ik niet aan jullie denk :*
Be happy with the little things in life
pi_119411525
Dobbey; hopelijk lig je nu lekker te slapen :*

Dv; wat een onzekerheid en lastig al die kwaaltjes van je lichaam en je niet weet waar het bij hoort! Ik ga duimen dat het gewoon goed zit en je over een week positief test. Sterkte met wachten :*
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:24:06 #215
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_119425778
Ik heb vandaag toch maar even contact opgenomen met het ziekenhuis. Ik heb nog steeds bloedverlies namelijk. Maar ik vind het niet echt een menstruatie namelijk maar wist het niet zeker. Ik heb door de endometriose normaal altijd mega buikpijnen, die een dag of 2 voor een menstruatie opkomen en op zijn hevigst zijn tijdens en daarna langzaam afzakken zodra de menstruatie voorbij is. Dat heb ik ook aangegeven. Ziekenhuis gaf aan dat het een innestelingsbloeding kon zijn, maar het kan ook inhouden dat het mis is. Ik moet daarom gewoon doorgaan met de utrogestan en volgende week maandag testen. Ik voel me verder ook best rustig, vandaag verder weinig klachten qua misselijkheid of duizeligheid, maar ik heb al gemerkt dat daar geen peil op te trekken is, wat ik al eerder schreef, dagen niet misselijk of dagen wel misselijk. Dus we gaan gewoon verder duimen. Er is nog geen man overboord
Be happy with the little things in life
  dinsdag 20 november 2012 @ 16:20:19 #216
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_119429700
Droomvrouwtje: verlies de hoop niet! Ik heb drie dagen flink bloedverlies gehad (echt wel maandverbanden vol) na de terugplaatsing en ik was daarna toch echt zwanger. Het is idd helaas een kwestie van geduld hebben en wachten tot je mag testen... Sterkte!
pi_119436784
DV, ik hoop zo dat het gewoon wel goed zit. Heel veel sterkte met wachten, die onzekerheid is killing. :*
pi_119439209
Dv; ik blijf heel hard voor je duimen :*
pi_119457420
DV, ik ben voor je aan het duimen! Sterkte!

Maandag was bij de controle alles nog hetzelfde, nu over naar 1,5 dosis menopur en morgen weer terug!
pi_119462990
Nou, mijn telefoongesprek met Maastricht was niet echt gezellig. Ze zijn bang dat door mijn immuunstoornis er een te groot gevaar op infecties, en dat ik daardoor de IVF behandeling dus niet aan zou kunnen. Nu krijg ik een afspraak bij de gynaecoloog om te kijken wat zij ervan zeggen, en of het allemaal wel verstandig is. Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind, dus ik denk dat ik er maar even niets van ga vinden en mijn hoofd diep, diep in het zand steek.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 21 november 2012 @ 14:22:37 #221
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_119464333
Oh Nanuke. Dat is niet fijn om telefonisch te horen (je wil het helemaal niet horen natuurlijk, maar over de telefoon is toch wel heel erg afstandelijk...). Hoop dat je gyn goed nieuws voor je heeft. Wanneer mag/kan je daar naar toe?
:*
pi_119465074
Nanuke.... bah zeg... :N :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  woensdag 21 november 2012 @ 14:47:15 #223
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_119465166
:* nanunke dat is niet het nieuws wat je wilt horen. Maar dat ze het meenemen in hun beslissing is niet zo heel gek, het traject vergt toch wel wat van je. Ik hoop dat de gyn straks voor jullie de doorslag kan betekenen. Dikke knuffel voor jou
Be happy with the little things in life
pi_119467214
Oh Nanuke, dat wil je niet horen! Wat is je eigen idee over dat infectie risico dan? :*
pi_119475189
Ja, behoorlijk irritant over de telefoon, maar aan de andere kant was het nog vervelender geweest om er helemaal voor naar Maastricht te moeten. Ik weet nog niet wanneer ik een afspraak krijg met de gyn, dat krijg ik nog te horen. Aan de ene kant vind ik het wel heel goed dat ze het meenemen, aan de andere kant weet ik ook eigenlijk niet zo goed wat ik er zelf van vind. De afgelopen paar jaren is het allemaal best heel goed gegaan met mij, ook qua infecties en ziek zijn. Maar aan de andere kant blijft het risico behoorlijk bestaan. Ik ga in ieder geval ook met mijn immunoloog overleggen of er misschien iets van een voorzorgsmaatregel is om infecties te voorkomen. Wie weet dat dat nog uitkomst biedt. 't Is gewoon weer zo'n extra hobbel op een al behoorlijk moeilijke weg.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_119478601
Hè Nanuke, dat was niet waar je op hoopte. Misschien is het een goed idee om voordat je naar de gyn gaat eerst met je immunoloog te spreken. Als hij er positief tegenover staat kan hij wellicht iets op papier zetten voor de gyn in Maastricht zodat die dat weer mee kan nemen in de besluitvorming. Bah, wat is het toch vervelend dat andere mensen jouw toekomst min of meer bepalen. :( Helaas ben je wel aan ze overgeleverd, en ze zullen ongetwijfeld willen doen wat het beste voor je is, maar het is gewoon balen. :* Ik hoop echt dat je immunoloog vindt dat het kan, misschien heeft hij er zelfs ervaring mee, ivf in combi met jouw ziekte. Heel veel sterkte met wachten. Don't give up hope!
pi_119481872
Nanuke wat een bericht -O- Hopelijk kan de immunoloog je verder helpen.

Ik heb nog een vraagje ivm de stimulatie. Vanaf wanneer ondervinden jullie veranderingen naar aanleiding van de Puregon? Ik heb nu al een paar dagen last van buikpijn, maar vraag me af of dit wel normaal is. Ik ben aan het spuiten sinds vorige week donderdag. Kan je daar dan nu al iets van voelen?
pi_119482236
Leo, je kunt prima een beetje een trekkerig of zeurderig gevoel hebben in je onderbuik hoor. Wanneer moet je voor een echo?
pi_119482363
Ik ben gisteren geweest en moet vrijdagochtend terug gaan. Ik heb de indruk dat ze het kort willen opvolgen omwille van PCO (ook de reden waarom dit misschien de enige IVF zal zijn omdat ze twijfelen tussen IVF en IVM).
pi_119482661
Op zich normaal hoor Leo, ik moest volgens mij altijd na 5 dagen spuiten en daarna weer 3 dagen later. IVM is toch hormoonloos? Dat kan tochcnu al niet meer deze ronde?
  woensdag 21 november 2012 @ 21:41:01 #231
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_119482751
Leonieke: ik had ook buikpijn. En ook hier is er een PCO beeld. (Bij mij schrokken ze zich wezenloos bij de eerste echo: er groeide veel en veel te veel tegelijk) Wat was het beeld bij jouw echo?
pi_119483046
Nee, IVM zou nu niet meer kunnen, maar als IVF overstimulatie zou opleveren, zou het de volgende keer IVM kunnen worden (moet ik me wel nog over inlezen).

Ik vraag me echt af hoe het traject verder zal verlopen. Met de IUI's wist ik het al op voorhand (wanneer controle, wanneer medicatie ophogen, wanneer inseminatie, ... omdat het toch altijd op dezelfde manier verliep), maar nu is het allemaal nieuw (en dus moeilijker in te plannen op mijn werk).

Als ik het me goed herinner was de echo als volgt:
- links (moeilijk te zien omdat die verstopt is achter baarmoeder): een tiental kleine follikels onder de 10mm
- rechts: 1 x 12, 3 x 11, 1 x 10 en dan nog een aantal onder de 10.
Geen idee of dat te veel is of niet, het was de minst leuke dokter die de echo deed (de meeste andere dokters geven veel meer informatie, maar bij hem is het altijd wat gissen. Bij IUI maakte me dat niet zoveel uit omdat ik het zelf wel genoeg kon inschatten, maar dit is toch iets helemaal anders).
  woensdag 21 november 2012 @ 21:52:33 #233
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_119483430
Leonieke: dat klink idd alsof er heel veel tegelijk aan het groeien is. Dan is het niet heel gek dat je last van je buik krijgt! (stel je maar eens 10 knikkers bij elkaar voor - en dat aan je eierstokken....) Ze houden je wel netjes in de gaten daar. Hoop dat je langzaam genoeg grote eitjes krijgt.
pi_119483745
Ik had gewoon niet verwacht dat ik het al zo vlug zou voelen, maar als je het inderdaad als die knikkers voorstelt: auw dan! ;)

Ik hoop echt dat ze rustig aan groeien. Ik heb echt schrik voor overstimulatie en dat de poging dan moet afgebroken worden.
pi_119483769
Leo, bij mij vonden ze het niet te veel en ik heb er uiteindelijk bij de punctie 18, 26 en 17 gehad. Zolang ze rustig groeien is het niet per se een probleem hoor. Ze houden ook je hormoonwaarden goed in de gaten en als ze het niet vertrouwen grijpen ze wel in hoor. :*
pi_119483804
Leonieke, ik voel zelf altijd als de follikels groeien en met jouw echo resultaat kun je dat inderdaad ook wel voelen. De keren dat ik tegen (te)veel follikels had gaf het mij altijd een vrij zwaar/vol gevoel laag in mijn buik (soms zelfs in mijn liezen), soms wat steekjes, maar echt pijnlijk is het dan niet bij mij. Het moet natuurlijk niet te hard gaan, maar als je vrijdag controle hebt zal dat wel loslopen.
pi_119484351
Thx voor de berichten. Toch altijd een beetje een geruststelling om jullie ervaringen te lezen.
  woensdag 21 november 2012 @ 22:49:26 #238
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_119487219
@leoniek ik had na een week ook dat volle opgeblazen gevoel. Ti's idd wat Nikki schrijft er zit best nogal wat in die eierstokken en dat gaat trekken.

Hier sinds vanmiddag geen bloed meer *O* het zegt nog niks maar vind het wel een fijn idee. Geeft de burger weer wat meer moed.
Oh ja en mijn innerlijke thermostaat is kapot. Tegen een uur of 19u krijg ik het standaard koud nu en dat houdt aan tot ik slaap. Ik krijg het dan gewoon niet warm. Vervolgens word ik s'nachts badend in het zweet wakker en heb het bloedheet. Tegen de ochtend is dat weer normaal. Dit past zo niet bij mij. Vind het maar irritant. De pyama's vliegen er doorheen en beddengoed moet ook vaker in de was :(
Be happy with the little things in life
pi_119487419
dv, wat fijn dat het bloeden gestopt is! :* *O*
pi_119493136
DV, wat een goed nieuws! Ik duim voor je. *O*
  donderdag 22 november 2012 @ 14:08:36 #241
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_119502109
DV fijn dat het bloeden is gestopt! Succes met het verdere wachten...
* Dat uit bed drijven is heel herkenbaar*
pi_119504597
DV, gelukkig dat het bloeden nu gestopt is... ik duim nog even flink door voor je! Wanneer mag je testen?

Leonieke, voor jou gewoon even :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_119508633
Vandaag weer controle gehad. Rechts was 1 follikel te zien van 11,5 mm! Morgen weer terugkomen, dit is natuurlijk erg snel voor zo'n klein follikel, maar als er bij een follikel groeit dan gaat het vaak erg hard en omdat het weekend eraan komt toch maar een extra controle (en tja zo'n moeite is dat niet als je er werkt).
pi_119536674
De kogel is door de kerk: het wordt een pick-up onder algemene verdoving. Er waren momenteel nog niet zoveel grote follikels te zien (in totaal een stuk of 8), de rest rond 10mm. De kans is dus reëel dat er niet veel zullen "geoogst" (ik weet het juiste woord hier niet voor) worden en van die 8 zaten er 3 op de linkereierstok die vandaag zo goed als onvindbaar was.

De persoon die de echo nam, zei dat ze op die manier die 3 follikels hoogstwaarschijnlijk niet zullen aanprikken en dan is dat echt helemaal voor niets geweest.

Moest ik nu 15 goeie follikels gehad hebben op mijn rechtereierstok zou ik het misschien nog overwegen om die links "verloren te laten gaan", maar als er maar 5 zijn rechts, dan is elke extra follikel meegenomen.

Ik zie er zelf heel erg tegenop. Ben nog nooit verdoofd geweest en vind het dan ook beangstigend, maar ja, je moet wel natuurlijk. Grenzen verleggen, dat kan misschien een slogan zijn bij IVF als ze ooit naar één op zoek zouden zijn ;)
pi_119536811
Leo, het is waarschijnlijk maar een milde narcose, want het duurt misschien maar een kwartiertje. Ik hoop dat het mee gaan vallen en ze veel eitjes kunnen oogsten. Heel veel succes alvast! :*
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:05:22 #246
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_119566274
Zo ook weer even bijgelezen. Spannende tijden hier voor velen :)

Poezebeest sterkte en hopelijk mag je snel weer starten ;( :*

Dobbey hoe gaat het inmiddels met jou? Heb je al iets gehoord? [insert knuffelsmiley :*]

Nanunke :( Hopelijk krijg je een positief advies van de gyn en de immunoloog.

DVtje wat spannend allemaal. Hoe lang nog voor je mag testen? *O*

Leonieke heel veel succes ^O^

Sull hoe was je controle gisteren?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_119574348
Gister was de controle goed er was inderdaad veel groei geweest. Het follikel rechts was van 11,5 mm naar ca 14,5 mm gegaan en daarnaast was er een follikel links bijgekomen van 12,5 mm (was 8 mm). Ze hebben toen voor de zekerheid een IUI voor zowel maandag als dinsdag gepland en moest ik vandaag weer komen voor een controle bij de dienstdoende gynaecoloog (ipv de gebruikeljke fertiliteitsverpleegkundige)...

Laat ik vandaag nou net de hork van de afdeling treffen. En nou weet ik dus nog niets... Volgens hem was het follikel rechts nu 15 en het follikel links ook. Hij vond dat ik maandag maar terug moest komen omdat er geen snelle groei zou zijn. Maar ja dan zit je daar thuis nog eens over na te denken en heb ik de echo foto's die ik toevallig van allebei heb gehad vergeleken en ik die linker dus wel met 2,5 mm gegroeid en is de rechter follikel volgens zijn meting zelfs kleiner (rechts was 13,9 x 15,4 en bij hem 14,3 x 14,8) dus volgens mij heeft ie hem niet op het grootste punt gemeten. Als 1 van beide morgen weer met 2,5 mm groeit dan zit ik morgen op 17,5... ben ik maandag dan niet gewoon te laat (20 mm is eigenlijk al te laat). En die IUI's staan ook al gepland en moeten dan gecanceld worden...
Ik zit me nu dus behoorlijk op te vreten! Ik kan ook morgen niet terug, want dan is die hork er ook weer. En nou zit ik dus te twijfelen om gewoon op mijn gevoel af te gaan en morgen pregnyl te prikken en maandag met de fertiliteitsverpleegkundige te overleggen. Nou ja eerst maar eens kijken hoe het morgen van binnen voelt, pfffhhh
  zaterdag 24 november 2012 @ 16:54:34 #248
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_119574980
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:27 schreef Sull het volgende:
Gister was de controle goed er was inderdaad veel groei geweest. Het follikel rechts was van 11,5 mm naar ca 14,5 mm gegaan en daarnaast was er een follikel links bijgekomen van 12,5 mm (was 8 mm). Ze hebben toen voor de zekerheid een IUI voor zowel maandag als dinsdag gepland en moest ik vandaag weer komen voor een controle bij de dienstdoende gynaecoloog (ipv de gebruikeljke fertiliteitsverpleegkundige)...

Laat ik vandaag nou net de hork van de afdeling treffen. En nou weet ik dus nog niets... Volgens hem was het follikel rechts nu 15 en het follikel links ook. Hij vond dat ik maandag maar terug moest komen omdat er geen snelle groei zou zijn. Maar ja dan zit je daar thuis nog eens over na te denken en heb ik de echo foto's die ik toevallig van allebei heb gehad vergeleken en ik die linker dus wel met 2,5 mm gegroeid en is de rechter follikel volgens zijn meting zelfs kleiner (rechts was 13,9 x 15,4 en bij hem 14,3 x 14,8) dus volgens mij heeft ie hem niet op het grootste punt gemeten. Als 1 van beide morgen weer met 2,5 mm groeit dan zit ik morgen op 17,5... ben ik maandag dan niet gewoon te laat (20 mm is eigenlijk al te laat). En die IUI's staan ook al gepland en moeten dan gecanceld worden...
Ik zit me nu dus behoorlijk op te vreten! Ik kan ook morgen niet terug, want dan is die hork er ook weer. En nou zit ik dus te twijfelen om gewoon op mijn gevoel af te gaan en morgen pregnyl te prikken en maandag met de fertiliteitsverpleegkundige te overleggen. Nou ja eerst maar eens kijken hoe het morgen van binnen voelt, pfffhhh
Pffff jeetje zeg :{ Kun je niet overleggen met een van de assistentes daar? Uitleggen dat je er geen goed gevoel bij hebt en toch nog een echo vragen voor morgen? Weet niet wat het risico is als je pregnyl te vroeg spuit?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_119582881
Sull... lastig... maar ik denk dat ik toch voor die Pregnyl zou gaan eerlijk gezegd... :X
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_119584116
Pff wat lastig Sull. Ondanks dat die kerel een hork is heeft hij er waarschijnlijk wel verstand van, althans dat mag je verwachten. Ik denk dat ze ook niet blij gaan zijn als je op eigen houtje pregnyl gaan spuiten. Kun je niet morgen, ondanks dat de hork er is, gewoon bellen om aan te geven dat het je niet lekker zit?
pi_119584754
Nou ja verstand van... hij doet dit alleen als hij dienst heeft, dit is niet zijn ding zeg maar. Hij vroeg mij hoe groot het follikel moest worden notabene. Normaal heb ik het volste vertrouwen in iedereen, maar hij maakte zich er echt makkelijk vanaf...

Ik ben er ook nog niet uit ff kijken hoe het morgen voelt...

[ Bericht 0% gewijzigd door Sull op 24-11-2012 22:15:49 (foute autocorrectie) ]
pi_119584886
Oh, dan zou ik er ook niet zoveel vertrouwen in hebben. Kun je niet morgen 'gewoon' langsgaan? Whatever als je dan misschien een uur moet wachten, als je maar een echo krijgt. Hij kan ook niet echt om je heen als je voor zijn neus staat. En met wachten valt het waarschijnlijk wel mee, want er komen niet zoveel mensen in het weekend, alleen degenen die op het randje van punctie e.d. zitten.
pi_119591179
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:19 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh, dan zou ik er ook niet zoveel vertrouwen in hebben. Kun je niet morgen 'gewoon' langsgaan? Whatever als je dan misschien een uur moet wachten, als je maar een echo krijgt. Hij kan ook niet echt om je heen als je voor zijn neus staat. En met wachten valt het waarschijnlijk wel mee, want er komen niet zoveel mensen in het weekend, alleen degenen die op het randje van punctie e.d. zitten.
Bij ons hebben ze geen spreekuur in het weekend, er wordt alleen datgene gepland wat echt in het weekend moet en dan nog is er hooguit 1 IUI poging en alleen op zaterdag. Dus als ik er vandaag heen ga dan is er niemand of zou ik hem van de verloskunde moeten plukken... -O-
pi_119591543
Hmmm, jammer. Bij ons gebeurt er ook niet veel, maar ik weet dat wat er gebeurt rond 9 uur is. Toen mijn bloedresultaten een keer niet naar Brussel waren gefaxt ben ik op zaterdag gewoon rond 9 uur langsgegaan en toen was de ivf arts inderdaad op de poli. Maar als het je toch echt niet lekker zit zou ik gewoon bellen hoor!
pi_119592539
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:27 schreef Sull het volgende:
Als 1 van beide morgen weer met 2,5 mm groeit dan zit ik morgen op 17,5... ben ik maandag dan niet gewoon te laat (20 mm is eigenlijk al te laat).
Hoezo ben je met 20mm te laat?
Mijn eitjes lieten ze groeien tot 23-25mm.
En als ze groter zouden zijn zou dat ook geen probleem zijn omdat ze toch niet zouden springen zonder pregnyl werd me verteld.
pi_119593426
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 10:58 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Hoezo ben je met 20mm te laat?
Mijn eitjes lieten ze groeien tot 23-25mm.
En als ze groter zouden zijn zou dat ook geen probleem zijn omdat ze toch niet zouden springen zonder pregnyl werd me verteld.
Bij mij zeiden ze dat ze de vorige keer eigenlijk te laat waren geweest en dat was pregnyl bij 20 mm. Was dat ook IUI of was dat IVF of zou dat niet uitmaken?
pi_119593936
Dit heb ik in de richtlijn van het NVOG gevonden:

Echoscopische monitoring die bij voorkeur elke dag van de week mogelijk moet zijn, eventueel in combinatie met estradiolbepalingen bij stimulatie met FSH of hMG (uitslag binnen 24 uur). hCG-toediening als de dominante follikel ongeveer 18 mm in doorsnede is bij FSH- of hMG-stimulatie en 20 mm bij clomifeencitraat.

Nou ja ik heb er wel slecht van geslapen, maar wat Kolonia schrijft geeft me wel weer hoop. Ik denk dat ik morgen maar gewoon afwacht en dan wordt de IUI dus ws woensdag
pi_119610707
Ik heb ook nog een IUI gehad toen een follikel boven de 20mm was. Dat was een follikel die opeens heel erg was gegroeid. Maar ik heb toen geen Pregnyl moeten spuiten omdat ze in het bloed merkten dat de eisprong zelf op gang was gekomen. Mijn allereerste eisprong zonder hormonen was dat toen :D
  maandag 26 november 2012 @ 09:33:30 #259
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_119629884
Hoi hoi,

Ik ben er wel maar ook weer niet, heb even een pauze ingelast om bij te tanken, de slaaptabletten werken als een tierelier heb in jaren niet meer zo veel geslapen :D .....

Wel heb vorige week donderdag nog een flinke knauw gekregen :X Ik had al een week of 4 het vermoeden dat mijn beste vriending zwanger was. Ik heb de afgelopen weken even bewust afstand genomen zonder dat zij de reden wist en vorige week donderdag ben ik
er huilend na het werk heen gereden om mijn vermoedens uit te spreken...
Het bleek dat ik gelijk had en ze wisten het zelf nog maar sinds 2 weken maar ze hadden geen idee hoe ze het mij moesten zeggen :'( We hebben samen heerlijk zitten janken en sinds ik het cker weet ben ik een stuk rustiger :) Ze laat mij zelf bepalen in hoeverre ik er bij betrokken word. Wil ik mee naar een echo, prima, wil ik dat niet dan is het ook goed ^O^ Hoe bang ik er eigenlijk voor was, hoe gaaf ik het nu vind.. Ik kan niet wachten tot ze groen licht heeft gegeven om te mogen shoppen :')

Aanstaande donderdag heb ik een afspraak staan bij een medisch maatschappelijk werkster gespecialiseerd in vruchtbaarheidsproblemen.

Sinds afgelopen donderdag ben ik begonnen met het lange schema, nu eerst bijna 5 weken pil en dan vanaf 17 december de deca erbij.


Ik reageer straks ff op alles en iedereen, zit op mijn werk dus moet het ff sneaky doen ;)
  maandag 26 november 2012 @ 09:47:11 #260
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_119630106
Nanuke heb je al enig idee wanneer je een afspraak hebt? Van hieruit in ieder geval veel sterkte :*

Dv hoe is het ondertussen bij jou? Mijn duimen draaien nog steeds!

Sull, killing die onzekerheid....

Nikki hoe is het bij jullie ondertussen?

En voor een ieder die ik vergeten ben een knuff en een :*

En sorry als ik ergens overheen gelezen heb.
  maandag 26 november 2012 @ 10:17:22 #261
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_119630753
Stop maar met duimen draaien meiden. Niet zwanger :(
Ik duik even onder een steen. Moet dit echt even verwerken. Uitslag komt als donderslag bij heldere hemel. Mijn gevoel is het niet eens met de uitslag. Ik had er echt een goed gevoel over, los van de klachten die de utrogestan veroorzaakte
Be happy with the little things in life
  maandag 26 november 2012 @ 10:30:34 #262
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_119631074
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 10:17 schreef droomvrouwtje het volgende:
Stop maar met duimen draaien meiden. Niet zwanger :(
Ik duik even onder een steen. Moet dit echt even verwerken. Uitslag komt als donderslag bij heldere hemel. Mijn gevoel is het niet eens met de uitslag. Ik had er echt een goed gevoel over, los van de klachten die de utrogestan veroorzaakte
Damn... -O- DV je hebt er geen zak aan maar in ieder geval een knuf en een :* voor je...
  maandag 26 november 2012 @ 16:07:37 #263
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119641145
DV ;( -O- gadverdamme ik had het zo voor je gehoopt...
Sterkte! :*

Dobbey, wat goed dat je je hart hebt gelucht bij je vriendin. Zal best nog moeilijk worden af en toe, maar probeer inderdaad maar met haar mee te genieten!
pi_119648350
Hè DV wat balen! :(
Neem de tijd om het te verwerken. :*

Dobbey, fijn dat je nu van de zwangerschap van je vriendin kunt genieten. :*
pi_119650510
Dv, wat een teleurstelling... heel veel sterkte. Ik kreeg laatst van iemand een kaartje met de tekst: 'Elke poging die mislukt, brengt je een stap dichter bij het geluk' (Thomas Alva Edison). Ik hoop dat je na een poosje onder de steen vandaan komt en ook weer een lichtpuntje ziet.

Dobbey, fijn dat je goed slaapt. Wat heb je dat goed opgelost met je vriendin. Je boft wel met een vriendin die zo begripvol is.

Poezebeest, hoe voel jij je? Nog even een knuffel voor je.

Nanuke, nog even een knuffel voor jou ook. Hoe is het nu?
pi_119653875
Dv; ah nee, dat is niet wat ik hoopte te lezen. Sterkte meid :*
  maandag 26 november 2012 @ 21:19:05 #267
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_119653970
DV dat is ontzettend balen ;( Had het zo gehoopt voor je! :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_119654266
DV :* sterkte meis!
pi_119655156
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 10:17 schreef droomvrouwtje het volgende:
Stop maar met duimen draaien meiden. Niet zwanger :(
Ik duik even onder een steen. Moet dit echt even verwerken. Uitslag komt als donderslag bij heldere hemel. Mijn gevoel is het niet eens met de uitslag. Ik had er echt een goed gevoel over, los van de klachten die de utrogestan veroorzaakte
Helaas weet ik hoe het is. Maar daardoor weet ik "precies" wat je voelt.
Sterkte meid en een dikke knuffel!
pi_119659003
Sull; hier gaat het op en af, ik kan de tijd tot vrijdag wel wegkijken. Ik weet niet meer wat ik moet denken, gevoel en verstand liggen soms ver uit elkaar. Hoop na vrijdag rust in mijn hoofd en lijf te krijgen.
pi_119665842
Dames, ik ben een zeer gelukkige tante geworden afgelopen nacht. Het een en ander liep helaas niet optimaal, dus ze lag al bijna een week in het ziekenhuis. Kindje geboren met 36+3, maar gelukkig met best een redelijk geboorte gewicht. Wel op de ICN (neonatale Intensive Care), maar dat kwam omdat er geen plek was op de ICK. De eerste operatie is vandaag en hopelijk komt er snel duidelijkheid over het verdere traject.

Ik had gehoopt om hier wat hele positeve en fijne berichten te zien, maar volgens mij is dat helaas niet het geval geweest. Hou moed dames. :* Dikke knuffel voor iedereen.
  dinsdag 27 november 2012 @ 10:10:35 #272
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119666366
Kahlie, gefeliciteerd!! *O*

Hopelijk mag je je neefje/nichtje gauw knuffelen *;
pi_119666396
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 10:10 schreef LadyBlack het volgende:
Kahlie, gefeliciteerd!! *O*

Hopelijk mag je je neefje/nichtje gauw knuffelen *;
Dank je wel! Ben zo hyper blij, echt niet normaal meer! lolz

Knuffelen ligt aan het traject, ik hoop dat ik haar vandaag mag zien, dat zou al tof zijn. Afhankelijk van wat er gebeurd kan het traject 6 dagen zijn, maar ook 3 maanden.

De deurbel, ik mag naar bezoeeeeeeeekuur! YES
pi_119666977
Heel veel plezier Kahlie! O+
pi_119670737
Bedankt voor alle lieve berichtjes en steunbetuigingen. Het is erg fijn een plek te hebben om mijn verhaal kwijt te kunnen, al leef ik tussen updates in nogal onder een steen wat dat betreft.

Ik heb momenteel een hele goede uitknop gevonden voor alle gedachten: het richten van mijn gedachten op mijn trouwen. Ik ben afgelopen weekend wezen kijken naar jurken met mijn mams en mijn schoonmams, en dat was leuk. Die positieve energie doet me goed en ik probeer die ook om te zetten in vertrouwen in het hele traject. Maar ik ben en blijf een beetje een doemdenker, zeker wat mijn lichaam aangaat. Het heeft me al zo vaak in de steek gelaten, dat ik het niet uitsluit dat kinderen een aflopende zaak is. Maar daarbij stilstaan en daar nu al mee bezig zijn zonder zekerheid heeft geen zin. (desondanks ontkom ik er soms niet aan, ik ben nou eenmaal iemand die graag nog voor er duidelijkheid is, al haar mening klaar heeft)
Gelukkig heb ik in mijn omgeving een aantal kleine kinders waar ik ontzettend van mag genieten. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_119670801
Dobbey; Ik hoop dat je door het goede gesprek toch een beetje kan genieten van de zwangerschap van je beste vriendin. Het lijkt me behoorlijk confronterend :*

DV; neeee. :( Sterkte zeg!

Kahlie; ik geloof dat ik niet helemaal weet wat de omstandigheden zijn, maar ik hoop dat alles goedkomt met je nichtje. Gefeliciteerd! :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:56:15 #277
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_119672173
DV :( :( sterkte.
pi_119681120
Kahlie; gefeliciteerd met je nichtje! Hopelijk gaat alles goed de komende dagen. Succes en sterkte met alles en hopelijk kunnen jullie er snel helemaal van genieten!

Nanuke; trouwdingen regelen is zeker een goede en fijne afleiding. Desondanks een dikke knuffel voor jou :*
pi_119690544
Dames, bedankt voor de lieve felicitaties :) O+
I.v.m. de privacy zal ik niet meer over mijn nichtje posten. @Nanuke mijn zus heeft na een hele nare voorgeschiedenis van vele miskramen uiteindelijk via haar tweede IVF-poging een zwangerschap voldragen. Helaas wisten we al eerder dat dit kindje niet gezond zou zijn. Heftige tijd dus voor ons als familie.
  dinsdag 27 november 2012 @ 22:32:48 #280
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_119692811
Even snel vanonder mijn grote steen

Kahlie gefeliciteerd met je nichtje en zo te lezen ook nog heel veel sterkte! :*
Be happy with the little things in life
pi_119705124
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2012 22:32 schreef droomvrouwtje het volgende:
Even snel vanonder mijn grote steen

Kahlie gefeliciteerd met je nichtje en zo te lezen ook nog heel veel sterkte! :*
Thanks DV :* Klote dat de eerste poging niet gelukt is. *stampvoet* Het is je zeer gegund!
pi_119708175
Kahlie, gefeliciteerd met je nichtje en heel veel sterkte ook!

Ik zie net dat mijn vorige post maar half is overgekomen (stomme android). Maandag terug geweest voor controle, nu was dus weer de andere follikel gegroeid. Ze hebben dus om en om hun best gedaan. Het follikel was 19 mm, niet te groot dus. Het andere follikel was 15 mm en daarom moest de gynaecoloog ook nog even toestemming geven en dat hefet ie gedaan.
Vandaag IUI gehad, score van manlief viel na de afgelopen keren (20+ miljoen) een beetje tegen 4,5 miljoen, maar er hoeft er maar ééntje door te zwemmen!!
  woensdag 28 november 2012 @ 17:28:06 #283
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_119717269
Kahlie gefeliciteerd en ik hoop dat alles snel goed komt met je nichtje :*

Sull wat een goed nieuws dat je iig een IUI hebt gehad, en nu maar duimen dat er eentje goed doorzwemt :)

Hier minder nieuws. Vandaag was cd3 en moest dus op controle. Maar er zijn teveel grote follikels nog (meerdere van 12-15 mm) en dus mag ik geen nieuwe ronde Gonal spuiten starten -O- Moet nu vier weken provera slikken. 21 december een afspraak dan kijken ze of de boel een beetje gesust is. Dus weer wat weekjes in de wacht.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 28 november 2012 @ 20:24:26 #284
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_119725020
Balen Chanty!

Sully: er hoeft er idd maar eentje door te zwemmen! Hoop dat er een eigenwijs genoeg is.
pi_119725057
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:28 schreef Chanty het volgende:
Kahlie gefeliciteerd en ik hoop dat alles snel goed komt met je nichtje :*

Sull wat een goed nieuws dat je iig een IUI hebt gehad, en nu maar duimen dat er eentje goed doorzwemt :)

Hier minder nieuws. Vandaag was cd3 en moest dus op controle. Maar er zijn teveel grote follikels nog (meerdere van 12-15 mm) en dus mag ik geen nieuwe ronde Gonal spuiten starten -O- Moet nu vier weken provera slikken. 21 december een afspraak dan kijken ze of de boel een beetje gesust is. Dus weer wat weekjes in de wacht.
Al dat wachten wordt je ook wel een beetje moe van.
Succes met wachten weer en hopelijk is de volgende keer beter voor je.

Bah wat haat ik ongesteld zijn. De gyn zei dat ik weer van de pil af kon omdat het beter gaat met mn man. tenminste zn zaadproductie zou weer op gang kunnen komen.
Maar ik word zo beroerd van het ongesteld zijn als ik niet aan de pil. ik heb geen idee wanneer het komt en als het komt slaat het in als een bom.
ik heb echt gevoel dat ik wel kan janken.
  woensdag 28 november 2012 @ 20:45:11 #286
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_119725985
Oh Gaddle: wat vervelend dat je er zo veel last van hebt! :*
  donderdag 29 november 2012 @ 12:57:39 #287
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_119744102
Kahlie gefeliciteerd met je nichtje en veel sterkte de aankomende tijd

Chanty da's mooi balen.. Als de boel dan weer rustig is mag je dan weer direct beginnen?

Gaddle de horror van het ongesteld zijn herken ik... Ik heb er zo'n hekel aan en weet nu ook weer precies waarom ik aan de prikpil was gegaan..

Hier vanmorgen het eerste gesprek gehad met de medisch maatschappelijk werkster.. Wat een ontzettend relaxt mens :D Hart op de tong, eerlijk en geen geitenwollensokken ding, ik hou er nu al van *O*

Qua hulp kon ze "weinig" voor me doen omdat ik eigenlijk zelf de handvaten wel weet waar ik mee moet handelen. Wel geeft ze me tips over ontspanning e.d. We hebben nu afgesproken dat ze me het hele traject 1x in de 2 a 3 weken gaat zien al is het alleen maar om als klankbord te dienen... Echt ontzettend fijn O+

Voor wat betreft de zwangerschap van mijn vriendin ze vond het stoer dat ik mijn hart had gelucht (normaal blijf ik daar mee door emmeren :X ) en ik ben sinds ik het weet een stuk rustiger. Helaas zit er een kans in dat het mis gaat aangezien ze vorige week bloedingen heeft gehad -O- Volgende week mag/kan ze naar het ziekenhuis voor een echo en horen we meer... Ik hoop zo voor haar dat het goed blijft gaan :{
pi_119760614
18 december om half 12 is de afspraak bij de gyn in Maastricht. Lief mag dan ook gelijk zijn prut inleveren, dus dan hebben we dat maar vast achter de rug. Gelukkig zijn de stappen nu nog wel redelijk snel op elkaar, dan zit ik ook niet zo lang in onzekerheid. :)

dobbey; ik weet uit ervaring hoe fijn het is om een therapeut te hebben die je goed ligt qua karakter. En fijn dat ze je toch een beetje wil blijven volgen/ondersteunen. Ik duim voor je vriendin dat het goed blijft gaan!

[ Bericht 0% gewijzigd door Nanuke op 01-12-2012 16:58:22 (datum) ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_119895508
Leo, hoe is het met jou?
pi_119907906
Niet zo goed eigenlijk :{

Vorige week dinsdag pick-up gehad onder volledige verdoving. 12 eicellen, dus so far so good. Bleken er in het labo slechts 5 goed genoeg te zijn, 3 bevrucht en alledrie gestopt met delen op dag 4, dus geen terugplaatsing.

En nu zit ik hier vandaag voor de eerste keer terug op mijn werk en het gaat me echt niet goed af -O- Helemaal niet zelfs.
pi_119909233
Och, nee, dat is ook wat zeg. -O- Ik hoop toch echt dat de kerstspirit wat goed nieuws in dit topic brengt zeg. (en ook in het WOHTS-topic, trouwens) Knuffel aan ieder die het kan gebruiken. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_119910514
Hoi lieve meiden,

Ik vind het zo moeilijk om dit hier te posten, omdat ik vind dat jullie dit zo erg verdienen.. Maar ik heb vanmorgen na 3 Clomidbehandelingen een tweede streepje geplast O+

We zijn echt zo blij en we beseffen dat we zoveel geluk hebben gehad...Ik besef me wel heel erg dat het nog heel pril is, maar tot zover is het gewoon gelukt... Ik hoop zo dat het bij jullie allemaal ook snel goed zal gaan... Voor mij had het hele traject al heel veel impact en dan heb ik nu maar 3 maanden bij de gynaecoloog gelopen...moet je nagaan hoe het voor velen van jullie is die al zo lang bezig zijn en behandelingen krijgen die zoveel intensiever zijn.. :*

Lieve meiden, ik denk aan jullie en hoop dat dit besmettelijk werkt :*
pi_119910562
Babbel *O* *O* *O* van harte gefeliciteerd meid!!!! Daar hoef je toch niet moeilijk om te doen... het was voor jou net zo lastig als voor de rest hoor. Mag je ook gewoon blij mee zijn, want voor dat resultaat zitten we hier allemaal. :*
pi_119910593
Leonieke... :* Shit zeg. Kan me heel goed voorstellen dat dit wel erg verdrietig nieuws is en niet waar je op gehoopt had. Sterkte meis!
pi_119912659
Och Leonieke, sterkte meis. :*
En DV ook al naar nieuws, sterkte. :*

En Babbel juist geweldig nieuws, gefeliciteerd meis! ^O^
  dinsdag 4 december 2012 @ 13:39:07 #296
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_119916396
Babbel, gefeliciteerd! *O*

leo :* Wat onwijs balen dat er geen tp is. Gaan jullie snel door naar een volgende poging, of wil je eerst ff rust?

dv ook een :* voor jou

lijnloos, wanneer gaan jullie echt beginnen met behandelingen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_119916862
Davinia, ik weet het eigenlijk nog niet. Ik ga binnenkort terug naar mijn behandelende arts in het CRG voor evaluatie. Geen idee wat er valt te evalueren :N Maar voor zover ik het begrepen heb, doen ze maar 4 IVF's per jaar en moet er verplicht een rustperiode zijn. Ook om de eierstokken tot rust te brengen, dacht ik.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik wil. Alhoewel, ik weet het natuurlijk wel, maar ik weet niet tegen welke prijs ik het wil. Misschien is Thomas nog een groter wonder dan ik altijd had gedacht. 6 IUI's die mislukt zijn, geen goede bevruchtingen in het labo bij IVF... Misschien is er iets ernstigers aan de hand dan enkel maar PCO. Maar ik zit al 2 dagen te wenen, nu te vechten tegen de tranen op mijn werk. Kan me niet concentreren. Ik wil gewoon thuis in mijn zetel zitten en niets doen.
pi_119917117
Davinia, geen idee... maar we zitten ook nog in de onderzoekende fase. Er is een vermoeden van het probleem, maar die zekerheid krijgen we pas bij een volgend onderzoek, maar dat wordt pas in januari... dan pas plan de campagne bespreken. Nu dus nog zelf-probeer-fase en afwachten.
  dinsdag 4 december 2012 @ 14:13:10 #299
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_119917484
*O* Babbel gefeliciteerd *O*

Hier gaat het trouwens knudde. Nog steeds niet ongesteld :( waar ik vorige week dacht dat het door ging zetten, is het helaas gebleven bij een druppel bloed. Ik heb van het weekend maar nog eens getest, maar hij was weer negatief. Als ik eind van de week nog niet ongesteld ben, ga ik even met het ziekenhuis bellen. Ik word hier namelijk gek van. Ik heb ook niet het gevoel dat het gaat uitbreken, maar heb ook niet het idee dat ik zwanger ben (kan ook niet gezien de negatieve test) 1 ding weet ik wel, dat is dat mijn lijf behoorlijk van slag is. Om gek van te worden.
Sorry als ik verder niet reageer op iedereen. Maar ik denk wel aan jullie :*
Be happy with the little things in life
pi_119919441
Leonieke... wat onwijs balen zeg. Ik kan me voorstellen dat je je niet kunt concentreren en erg verdrietig bent.. het is ook gewoon kl*te! Heel veel sterkte en neem de rust die je nodig hebt. :* :*

DV; wat apart zeg... balen... :* :*

Babbel, gefeliciteerd! Geniet ervan! *O*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:59:59 #301
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_119920835
En dicht
Be happy with the little things in life
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')