Over de relatie moet diegene zelf beslissen ja. Maar de derde mag ook beslissen dat hij er alleen mee doorgaat als aan de relatie een einde komt.quote:Op donderdag 1 november 2012 22:36 schreef Cavalinho het volgende:
Ja en nee, hij zit in de situatie, maar die ander zit ook nog in een andere situatie. Waar hij dan de bijl in wil zetten. Ik vind dat diegene die in de relatie zit kan bepalen hoe en wanneer hij daar een einde aan gaat maken... als het maar wel binnen het redelijke is en bij alle partijen duideijk is dat er een einde aan komt..
Mijn punt blijft hetzelfde. Daar heb je het dan over in plaats van diegene kwetsen door vreemd te gaan. Vind ik.quote:Nee, dat bedoel ik ook totaal niet, want ook met lubbertieten en een uitgezakte kut kun je je nog leuk kleden, jezelf goed verzorgen, attent zijn en de boel spannend houden.
Want ook een lelijk iemand kan mensen in bed krijgen, dat is het niet. Het si de aandacht die je aan jezelf en elkaar besteed.
Erik had hem volgegooid.quote:Op donderdag 1 november 2012 22:42 schreef gebrokenglas het volgende:
Had niet door dat ik 'm had volgegooid....
quote:Op donderdag 1 november 2012 22:45 schreef Stuart.Alan.Jones het volgende:
[..]
Wat een homo-erotische teksten weer.
Eh, ja die kan kiezen of hij wel of niet wil wachten, maar ik vind zelf niet (maar misschien verander ik ooit van gedachte) dat je kunt zeggen en vandaag maak je het maar uit.quote:Op donderdag 1 november 2012 22:42 schreef Steve het volgende:
[..]
Over de relatie moet diegene zelf beslissen ja. Maar de derde mag ook beslissen dat hij er alleen mee doorgaat als aan de relatie een einde komt.
Ik snap best als je als derde die keuze aan degene in de relatie gaan, maar ik vind dat die derde mag beslissen hoe hij ermee omgaat.
(wat lastig om te omschrijven zo zonder namen).
Mijn punt was alleen dat er soms een aanloop is die men niet zo door heeft en dan is het van jee ze zijn als zo lang bij elkaar en nu gaat hij zomaar vreemd.quote:Mijn punt blijft hetzelfde. Daar heb je het dan over in plaats van diegene kwetsen door vreemd te gaan. Vind ik..
Ja, je hebt koude mensen en hete mensen...quote:Op donderdag 1 november 2012 22:41 schreef Tha_Erik het volgende:
Misschien ben ik wel heel vreemd hoor, maar ik heb echt niet het idee dat ik zo in dienst van mijn penis sta.
Dat kan ik moeilijk geloven.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:08 schreef Cavalinho het volgende:
Omdat je weet dat het niets te maken heeft met de liefde voor hem.
Ook een slecht excuus. Je mag alles maar uitvreten omdat de ander toch wel van je houdt? Over iets for granted aannemen zeg.quote:Omdat je weet dat de ander je het vergeeft omdat hij ook onvoorwaardelijk van jou houdt.
Helemaal niets hier.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:10 schreef Cavalinho het volgende:
Even tussendoor, merken jullie ng wat va Allerheiligen in Nederland?
eerst naar het mortuariumquote:Op donderdag 1 november 2012 23:14 schreef Stuart.Alan.Jones het volgende:
Misschien als ik nu dood ga, ga ik naar het kerkhof?
Dat is je eigen keuze toch? Cremeren of begraven?!?quote:Op donderdag 1 november 2012 23:14 schreef Stuart.Alan.Jones het volgende:
Misschien als ik nu dood ga, ga ik naar het kerkhof?
Ja, ik kan er niks aan doen dat jij niet in echte onvoorwaardelijke liefde gelooft waarbinnen toch wel eens wat kan gebeuren.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:11 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat kan ik moeilijk geloven.
[..]
Ook een slecht excuus. Je mag alles maar uitvreten omdat de ander toch wel van je houdt? Over iets for granted aannemen zeg.
Waar zit jij dan?quote:
Ik woon naast een crematorium, als ik het handig plan kan ik er zelf heen lopen.quote:
Als onvoorwaardelijke liefde betekent dat je het maar oké moet vinden dat iemand vreemd kan gaan, nee dan geloof ik daar niet in. Dat is zeker dezelfde onvoorwaardelijke liefde die mensen zo gek maakt bij elkaar te blijven als de ene door de ander in elkaar geslagen wordt?quote:Op donderdag 1 november 2012 23:16 schreef Cavalinho het volgende:
[..]
Ja, ik kan er niks aan doen dat jij niet in echte onvoorwaardelijke liefde gelooft waarbinnen toch wel eens wat kan gebeuren.
Misschien veranderd het als je het meemaakt.
We hebben het niet over een ouder-kind relatie hier.quote:Het is geen excuus om dingen uit te vreten, want je hebt best te maken met je geweten.
Een (normale) moeder houdt ook van haar kinderen, ongeacht wat ze uitvreten. Als er een bepaalde band is, dan IS dat gewoon zo.
Dit is ook een ander soort relatie, en vreemdgaan is niet zomaar het niet eens zijn met de ander.quote:Als je een goede vriend hebt en hij doet dingen waar je het niet mee eens bent, zet je hem toch ook niet zomaar aan de kant?
Ja, of je kan voordat je een fout maakt bij jezelf te rade gaan. Of besluiten dat je niet bij iemand in een vertrouwensrelatie kan zitten als je die persoon niet meer vertrouwt omdat ie z'n pik achterna loopt.quote:Mensen maken fouten.
Daar kun je van leren en je kunt proberen te voorkomen dat je ze weer maakt.
Je kunt samen door bepaalde situaties gaan en vechten voor je relatie.
Er zijn misstappen en misstappen.quote:Of je maakt het bij elke misstap uit en hebt steeds nieuwe relaties...Wat je wilt.
het noorden is niet katholiek vooral protestantsquote:Op donderdag 1 november 2012 23:23 schreef Cavalinho het volgende:
Niet zo Katholiek misschien, of niet zoveel Katholieke tradities?
Maar je kwetst de ander er wel mee. Die biedt je kennelijk niet voldoende..quote:Op donderdag 1 november 2012 23:08 schreef Cavalinho het volgende:
Omdat je weet dat het niets te maken heeft met de liefde voor hem.
Omdat je weet dat de ander je het vergeeft omdat hij ook onvoorwaardelijk van jou houdt.
hier wel! Maar dat is meer omdat half Duitsland uitloopt op zo'n dag...quote:Op donderdag 1 november 2012 23:13 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb nog nooit iets gemerkt, gezien of gedaan aan allerheiligen.
Mexicanen hebben ook wel een bijzondere fascinatie met de dood. Dar merkte ik al toen ik "mijn Mexicaan" sprak en van alle films die ik gezien heb. Veel feesten rondom zielen en graven en veel skeletten vaak.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:10 schreef Cavalinho het volgende:
Even tussendoor, merken jullie nog wat van Allerheiligen in Nederland?
Hier gaat echt iedereen naar de kerkhoven.
Maar ik denk wel dat te veel te maken heeft met de Mexicaanse/Spaanse invloed.
Waar ik eerst woonde, more up north, was het niet zo.
Wat Vlarp zeiquote:Op donderdag 1 november 2012 21:55 schreef Steve het volgende:
Wonderer ik ga straks éindelijk aan je eerste boek beginnen..
Uiteraard zijn er grenzen, maar binnen een relatie, ook die met onvoorwaardelijke liefde, kun je dingen toch bespreken? Het is niet hetzelfde als "doe maar wat". Of "alles kan". Het is meer "als je fouten maakt, dan hoeft dat niet het einde van de relatie te betekenen." Maar er wordt wel erkent dat het een FOUT is.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:40 schreef Ang3l het volgende:
Ik geloof persoonlijk ook niet in onvoorwaardelijke liefde. Alles heeft een grens. Bij de een ligt ie echter wegens anders dan bij de ander.
Ik geloof ook dat iedereen z'n prijs heeft bijvoorbeeld. Alleen ligt ie bij de ene op 4 EUR en een pepermuntje en bij de ander op 4 miljoen. Zeg nooit nooit.
En geen Colombiaan gehad ooit?quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:41 schreef Ang3l het volgende:
En ik heb geen Mexicaan meer.
Long story
Maar hoe weet je nou of dat in andermans relatie het geval is?quote:Op vrijdag 2 november 2012 01:02 schreef Peter het volgende:
Als je daar beiden hetzelfde over denkt, lekker doen. Maar voor de mensen die seks aan liefde verbinden is het hebben van seks met een ander dus ook het tonen van liefde naar een ander. Dus vreemdgaan.
Niet, moet ik dat weten dan? Ik heb geen idee wie welke afspraken onderling heeft gemaakt. Maar zonder het ooit uit te spreken rondneuken omdat de ander er toch niet achter komt vind ik geen stijl..quote:Op vrijdag 2 november 2012 01:07 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar hoe weet je nou of dat in andermans relatie het geval is?
Liefde is vaak ook niet rationeel.. Dat heb je met emoties..quote:Op vrijdag 2 november 2012 01:07 schreef Cavalinho het volgende:
En dan moet je de bestaande relatie maar aan de kant gooien, uitmaken, want ja, vreemdgaan is not done.
Is je partner dan echt beter af? Als hij niks meer heeft?
Wat doet meer pijn? Het weten dat hij sex heeft gehad met een ander, of hem verliezen?
We gingen trouwens oorspronkelijk uit van iemand die een mogelijke nieuwe liefde had en de oude nog niet meteen los wilde laten.
Dat is dan een bewuster van twee walletjes eten situatie tot er een knoop is doorgehakt.
Ik interpreteer rondneuken als veel verschillende nietsbetekenende partners... Wat volgens mij dan juist weer weinig met liefde te maken heeft.quote:Op vrijdag 2 november 2012 01:09 schreef Peter het volgende:
[..]
Niet, moet ik dat weten dan? Ik heb geen idee wie welke afspraken onderling heeft gemaakt. Maar zonder het ooit uit te spreken rondneuken omdat de ander er toch niet achter komt vind ik geen stijl..
Ik heb moeite om dat los te koppelen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:56 schreef wonderer het volgende:
Overigens zou ik het erger vinden als mijn partner met iemand anders over zijn diepste zieleroerselen praat en zich emotioneel blootgeeft, dan dat hij hem in een ander hangt. Waarom vinden jullie seks met een ander zo not-done, het is toch maar seks? Zeker mannen kunnen dat toch prima loskoppelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |