Je hebt het topic echt niet gelezen.. ik zie hier op misschien één of twee posts na NIEMAND die niet nuanceert over dit onderwerp. Je schreeuwt gewoon maar wat. Jij bent zélf degene die een hele groep aanduidt met 'Henk en Ingrid' zonder hierbij nuance aan te geven.quote:Op donderdag 1 november 2012 20:09 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Tirade?En trouwens de OP is nog een van de meest genuanceerde posts in dit topic, omdat TS bang is om echt te schoppen lijkt wel. Clichés zijn zo makkelijk, dat zie je wel aan mijn paar suffe regels die ik post. Je kan zo makkelijk haten op iedereen, want twee personen bepalen de groep. Zijn die twee paars met rode streepjes dan is uiteraard de rest dat ook, want dat kan toch niet anders (of toch wel?)
VOC mentaliteit weer invoeren en turken als slaven makenquote:Op donderdag 1 november 2012 17:19 schreef valek het volgende:
[..]
We waren ontzettend goede handelaren. We zijn weer toe aan de VOC mentaliteit.
De Ottomaanse Turken waren vele malen machtiger dan de VOC destijds, ze hebben het dan ook tegen hoogwaardige tegenstanders opgenomen als de Perzen, Arabieren en het Keizerrijk Pruisen.quote:Op donderdag 1 november 2012 20:15 schreef Smack10 het volgende:
[..]
VOC mentaliteit weer invoeren en turken als slaven maken
Kijk, hier begrijp je het niet.quote:Op donderdag 1 november 2012 20:21 schreef Xingu het volgende:
[..]
De Ottomaanse Turken waren vele malen machtiger dan de VOC destijds, ze hebben het dan ook tegen hoogwaardige tegenstanders opgenomen als de Perzen, Arabieren en het Keizerrijk Pruisen.
Waar dacht je dat de Tulp in NL vandaan kwam? een gift van de Ottomaanse sultan destijds aan Nederland ivm onderhandelingen.
De Nederlanders waren handelaren en hebben gebieden veroverd en beschavingen aangetast van volken die bij lange na niet in staat waren zich in gelijke mate te kunnen verweren dmv vuurwapens forten etc.
Denken dat de VOC het via keurige onderhandelingen deedquote:Op donderdag 1 november 2012 21:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Kijk, hier begrijp je het niet.
Ik benader het vanuit een handelperspectief, jij vanuit geweld.. dat is het verschil tussen Nederlanders en Turken
Denken dat het niet om geld ging, dus handelquote:Op donderdag 1 november 2012 21:08 schreef Xingu het volgende:
[..]
Denken dat de VOC het via keurige onderhandelingen deed
Waar zie je dat staan dan!! je comment laat sterk inhoudelijk te wensen over mbt mijn reactiequote:Op donderdag 1 november 2012 21:12 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Denken dat het niet om geld ging, dus handel
wat iesj laagst prijs?quote:Op donderdag 1 november 2012 17:15 schreef PizzaMizza het volgende:
'' Turken zijn de beste handelaren van de wereld ''
En wat hebben de Turken daar hedendaags aan?quote:Op donderdag 1 november 2012 21:20 schreef Xingu het volgende:
[..]de![]()
Waar zie je dat staan dan!! je comment laat sterk inhoudelijk te wensen over mbt mijn reactie![]()
Overigens heeft NL het monopoly kunnen verkrijgen door eerst te plunderen+daarnaast het verkopen van slaven en specerijen.
Dat ging net zo goed met de harde hand als dat de Ottomaanse turken, Perzen, Arabieren, en Romeinen hun imperium opbouwden.
Verdiep je eerst eens in de geschiedenis voor je loze kreten slaat.
quote:Op donderdag 1 november 2012 18:45 schreef Leevancleef het volgende:
Op de Turkse tv draaien ze dit altijd bij een spannend item, over het Turkse leger bijv.
Voor de Turken is dat hun hedendaagse trots als identiteit en onderdeel van de natie.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En wat hebben de Turken daar hedendaags aan?![]()
Nederland één van de rijkste landen ter wereld
Btw ben zelf geen Turk, alleen je lulde zo dwaas dat het enigzins gecorrigeerd moest worden.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:42 schreef Smack10 het volgende:
Voor de meer inhoudelijke reactie ben ik morgen weer beschikbaar aangezien ik nu aan mijn bier zit en dan beter niet kan reageren m.b.t. een mogelijk ban
![]()
Was gewoon een grapje, mijn eerste opmerking. De daaropvolgende posts waren een heel andere discussie. Heb zelf veel Turkse vrienden en ben zelf ook half allochtoon en snap nationale trots heel goed.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:50 schreef Xingu het volgende:
[..]
Btw ben zelf geen Turk, alleen je lulde zo dwaas dat het enigzins gecorrigeerd moest worden.
wij zijn eensgezindquote:Op donderdag 1 november 2012 23:35 schreef Herr_Munk het volgende:
Altijd vragen naar de slag bij Lepanto bij Turken. Die "kennen" ze niet namelijk.
En dan klagen dat. Hun natsionalistisch zijn.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:20 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik ben geen Nederlander, maar een Israelier. Bovendien heb ik inderdaad trots voor mijn land, maar bij turken wordt trots meer verliefdheid.
kom eens naar de rivierenbuurt van Amsterdam. Alleen maar orthodoxe superjoden die weigeren nederlands te spreken want jij kan herbreews leren!quote:Op donderdag 1 november 2012 17:42 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik ken bijna geen een Jood die dit doet, in tegenstelling tot een overgrote meerderheid turken die dit wel doen.
[.
Nederlands graag.quote:Op vrijdag 2 november 2012 03:09 schreef ConnorKenway het volgende:
[..]
En dan klagen dat. Hun natsionalistisch zijn.
Nooit last van gehad. Leugens verkondigen ben je blijkbaar goed inquote:Op vrijdag 2 november 2012 07:35 schreef donald_dick het volgende:
[..]
kom eens naar de rivierenbuurt van Amsterdam. Alleen maar orthodoxe superjoden die weigeren nederlands te spreken want jij kan herbreews leren!
Onrecht? Jan Pieterszoon Coen was een epische baasquote:Op donderdag 1 november 2012 17:25 schreef haan33 het volgende:
[..]
De VOC heeft ons land wel groot gebracht, steden zoals Amsterdam zijn hierdoor flink gegroeid, wat trouwens niet goedpraat wat voor onrecht wij als Nederlanders de inboorlingen hebben aangedaan
Even historisch op inhaken. Ik ben in zekere zin met je eens dat wat hij deed, hij bijzonder goed in was. Mensen veroordelen het nu met hedendaagse normen en dat is een grote historische fout, je mag gebeurtenissen uit de 17e eeuw bijvoorbeeld nooit veroordelen met normen die in de 21ste eeuw van toepassing zijn. Daarom vind ik het ook zo'n onzin dat laatst dat standbeeld weg is gehaald.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:28 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Onrecht? Jan Pieterszoon Coen was een epische baas
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |