Ik weet het nog niet. Ik twijfel nog een beetje over welk boek.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:12 schreef Bubbles90. het volgende:
Wat fijn Risu!kan me voorstellen dat je daar heel blij van wordt
Welk boek ga je bestellen?
Zonder direct weer de discussie op te willen rakelen over wat kinderen kosten ben ik toch wel benieuwd hoe je dit nu bepaald hebt?quote:Op donderdag 22 november 2012 13:52 schreef Risu het volgende:
[..]
Ik weet het nog niet. Ik twijfel nog een beetje over welk boek.
Maar ik heb iig gezien dat we het financieel wel redden. Dus dat scheelt een hoop.
Net ook een afspraak gemaakt bij de kaakchirurg. Ik heb een scheefgroeiende verstandskies. De allerlaatste en die moet er even uit voordat we hiermee gaan beginnen. Lekker tussen sint en kerst nog eventjes.Het is voor een goed doel zeggen we dan maar.
Ja, dat leek mij eigenlijk ook wel. Gewoon gezond verstand gebruiken en goed kijken wat je uitgeeft.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:36 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind dat iedereen die iedere maand niet meer uit aan het geven is dan er binnenkomt de financiele middelen hebben. Zo gigantisch veel kost het namelijk niet en met het aanpassen van het uitgaven patroon komt het dan absoluut al goed. Kinderen is zo duur als je het zelf maakt.
Zo is dat. Gewoon keuzes die je maaktquote:Op donderdag 22 november 2012 17:52 schreef laziness het volgende:
Risu haar vriend is werkeloos dus dan vind ik het alleen maar slim om het door te rekenen![]()
Wij zijn pas gaan rekenen toen ik zwanger was maar ik sta nog steeds versteld hoeveel meer hij kost dan gedacht.
Vooral de kinderopvang is een grote hap uit ons budget.
Wij zouden zeker wel gaan rekenen als we nu een tweede zouden willen. Twee kinderen op het kdv is best duur
Het is ook maar net wat je er nog naast wilt kunnen doen ookAls we niet op vakantie gaan en nooit buiten de deur eten en nooit zomaar wat speelgoed kopen en niet meer dan de kinderbijslag aan kleding uit zouden geven, niet sparen dan zou ik er wel vier naar het kdv kunnen sturen maar wij willen dat allemaal nog wel kunnen doen en de kosten voor een kind gaan enkel oplopen met de jaren verwacht ik.
Maar ik lees dat jullie dan voor een kind gaan? Of kan ik niet begrijpend lezen?quote:Op donderdag 22 november 2012 18:47 schreef Risu het volgende:
Niet fulltime, 12 uurtjes per week. Dus niet genoeg om alleen alles te redden, maar wel genoeg om net dat laatste beetje vaste lasten te betalen en daarnaast nog te sparen voor leuke dingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |