Nee, dat je daadwerkelijk die stap zet zodat je de juiste hulp krijgt en gelukkig kunt zijn met jezelf, in de toekomst.quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:06 schreef benzin het volgende:
[..]
Soms zijn dingen echt goed stuk en dan moet je niet blijven proberen te lijmen.
Willen jullie dan dat ik hier net doe alsof ik die stap heb gezet zodat jullie me wel steunen?
Steunen?quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:06 schreef benzin het volgende:
[..]
Soms zijn dingen echt goed stuk en dan moet je niet blijven proberen te lijmen.
Willen jullie dan dat ik hier net doe alsof ik die stap heb gezet zodat jullie me wel steunen?
het is dan ook een beetje de bedoeling dat je jezelf een beetje veranderd. Dat je je potentie naar boven haalt terwijl je ook bij jezelf blijft.quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:07 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn blije masker een stuk leuker voor anderen is dan deze echte ik.
Andersom komt het vaker voor heb ik het idee. Mensen die denken dat ze anderen om de tuin leiden maar dat in werkelijkheid helemaal niet zo goed doen. Als je je kut voelt schijnt dat er altijd wel doorheen, op de een of andere manier. Niet iedereen pikt dat op, of kan er precies een vinger op leggen wat het is, maar onzichtbaar is het niet.quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Niet iedereen voelt een masker aan, genoeg hiaten om te misbruiken.
Ik wil bij deze trouwens ook niet de indruk wekken dat ikzelf van mensen misbruik maak door hun hiaten uit te buiten, maar zie wel hoe makkelijk het vaak is om mensen om de tuin te leiden.
helaas zijn mensen veel minder bedreven in het voorkomen dat ze gemanipuleerd worden dan ze zelf denken.
Mooie post! Duidelijk en simpel!quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:09 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
het is dan ook een beetje de bedoeling dat je jezelf een beetje veranderd. Dat je je potentie naar boven haalt terwijl je ook bij jezelf blijft.
Ik maak het vaak onbewust mee. Dan heb ik zoiets van "Waarom zag ik dat niet meteen?".quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Andersom komt het vaker door heb ik het idee. Mensen die denken dat ze anderen om de tuin leiden maar dat in werkelijkheid helemaal niet zo goed doen. Als je je kut voelt schijnt dat er altijd wel doorheen, op de een of andere manier. Niet iedereen pikt dat op, of kan er precies een vinger op leggen wat het is, maar onzichtbaar is het niet.
yip, sommige dingen veranderen alleen na iets ergs/vervelend/ingrijpens.quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Mooie post! Duidelijk en simpel!![]()
Maar ik denk dat Benzin nog jaaaaren op dezelfde weg door zal blijven gaan, tenzij hij iets dermate dramatisch meemaakt dat hij wel -moet- veranderen.
Het gaat nog zeer lastig voor hem worden, of hij moet met de neus in de boter vallen.
Bijna iedereen draagt wel meerdere maskers, afhankelijk van de situatie. Maar ik neem aan dat we hier over de meer problematische vorm van maskers hebben, waarbij je uit zelfbescherming je ware ik niet durft te laten zien. En dat voelen mensen toch echt wel aan weet ik uit ervaring. Meer opbouwen dan een oppervlakkige vriendschap wordt heel erg moeilijk als je jezelf niet bloot durft te geven.quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Niet iedereen voelt een masker aan, genoeg hiaten om te misbruiken.
Ik weet niet precies waarom vrienden maken me niet echt lukt.quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:13 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Bijna iedereen draagt wel meerdere maskers, afhankelijk van de situatie. Maar ik neem aan dat we hier over de meer problematische vorm van maskers hebben, waarbij je uit zelfbescherming je ware ik niet durft te laten zien. En dat voelen mensen toch echt wel aan weet ik uit ervaring. Meer opbouwen dan een oppervlakkige vriendschap wordt heel erg moeilijk als je jezelf niet bloot durft te geven.
Omdat je het te vermoeiend vond om vriendschappen te onderhouden. Jij wilt toch dat vriendschappen vanzelf gaan?quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:15 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik weet niet precies waarom vrienden maken me niet echt lukt.
gebrek aan sociale vaardigheden zal het zijn. jezelf niet durfen open te stellen. misschien omdat je jezelf niet mag ofzo.quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:15 schreef benzin het volgende:
[..]
Het hoort zo te zijn dat het je tegelijk ook energie oplevert omdat je blij wordt van de anders aanwezigheidquote:Op zaterdag 3 november 2012 00:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Omdat je het te vermoeiend vond om vriendschappen te onderhouden. Jij wilt toch dat vriendschappen vanzelf gaan?
Wake up man! Elke relatie met een ander persoon KOST energie!
Pssst, je moet niet zo direct zijn, anders gaat hij jou straks ook negerenquote:Op zaterdag 3 november 2012 00:17 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
gebrek aan sociale vaardigheden zal het zijn. jezelf niet durfen open te stellen. misschien omdat je jezelf niet mag ofzo.
wie weet.
een psycholoog zou je meer inzicht kunnen geven. snel en makkelijk
inderdaad. het moet van beide kanten komen!quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:17 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het hoort zo te zijn dat het je tegelijk ook energie oplevert omdat je blij wordt van de anders aanwezigheid
Anders is het een onevenwichtige vriendschap.
Wat ging er de vorige keer dat je probeerde een vriend te maken precies mis?quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:15 schreef benzin het volgende:
[..]
En als je beter in je vel komt te zitten krijg je er hopelijk ook energie voor terug en gaan dat soort dingen veel makkelijker.quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Omdat je het te vermoeiend vond om vriendschappen te onderhouden. Jij wilt toch dat vriendschappen vanzelf gaan?
Wake up man! Elke relatie met een ander persoon KOST energie!
Klopt, maar zodra mijn vrienden na 24 uur gamen/zuipen en spaen weer de deur uit zijn, ben ik altijd vermoeid. Soms ga ik dan als aller eerste een uurtje pitten!quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:17 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het hoort zo te zijn dat het je tegelijk ook energie oplevert omdat je blij wordt van de anders aanwezigheid
Anders is het een onevenwichtige vriendschap.
Dit jaquote:Op zaterdag 3 november 2012 00:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En als je beter in je vel komt te zitten krijg je er hopelijk ook energie voor terug en gaan dat soort dingen veel makkelijker.
Als je elkaar beter leert kennen, kun je steeds meer makenquote:Op zaterdag 3 november 2012 00:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En als je beter in je vel komt te zitten krijg je er hopelijk ook energie voor terug en gaan dat soort dingen veel makkelijker.
Maar je hebt er wel een toffe avond voor teruggekregen waardoor het die moeite toch waard wasquote:Op zaterdag 3 november 2012 00:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klopt, maar zodra mijn vrienden na 24 uur gamen/zuipen en spaen weer de deur uit zijn, ben ik altijd vermoeid. Soms ga ik dan als aller eerste een uurtje pitten!
Maar wel is het zo dat als je veel raakvlakken hebt met iemand, dat het contact hebben met iemand steeds minder energie gaat kosten en je niet meer zoveel hoeft te wikken en te wegen.
Daar heb ik veel tijd voor nodig, jaren. En al die tijd moet ik een beetje "aanvoelen" wat ik moet zeggen, wat ik kan zeggen enz enz.
Das best wel vermoeiend. Mede daarom ben ik vrij streng in met wie ik contact wil onderhouden en met wie niet, ik filter liefst zo snel mogelijk de rotte appels en de kling-ons eruit
Yep!quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:22 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar je hebt er wel een toffe avond voor teruggekregen waardoor het die moeite toch waard was
De indruk die ik van Benzin krijg is dat er "iets" fundamenteel mis met hem is. Kan er de vinger niet opleggen, maar misschien is Benzin simpelweg gewoon niet zo'n fijn persoon om mee om te gaan. Hij komt sowieso al niet zo volwassen over en daar moet je, als je vriend van benzin bent, wel tegen kunnen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:22 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar wanneer je je kut voelt zoals Benzin nu, kun je niet van dat soort dingen genieten en loopt het waarschijnlijk al snel stuk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |