Daarom ben ik juist benieuwd naar of IF wel praktisch is in de bulk. Ik wil na de zomer zoveel mogelijk massa aanzetten. Zo clean, efficiënt en optimaal als het kan, ook ga ik misschien zo'n trainingsschema door die Menno laten maken n.a.v. die artikelen op simplyshredded. Ik denk dat je er best veel van kunt profiteren, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:59 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dat is een goeie. Ik ben zelf van plan om in mijn IF-bulk na mijn laatste maaltijd eenc asseine shake naar binnen te gieten. Dat houdt je in ieder geval voor een paar uur anabool.
Ik eet ook graag een langzame eiwit voor het slapen gaan op de trainingsdag.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:59 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dat is een goeie. Ik ben zelf van plan om in mijn IF-bulk na mijn laatste maaltijd eenc asseine shake naar binnen te gieten. Dat houdt je in ieder geval voor een paar uur anabool.
Hmm. Ik begrijp die spiermodellering nu wel, alleen snap ik nog niet hoe ik leangains stijl IF toepas in die uren, dus dan wel elke dag.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:04 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat zou je haast zeggen he? Echter de spiermodellering bereikt een piek ergens tussen de 4 en 24 uur na je training, en neemt daarna snel af. Zo rond de 36-48 uur is er vaak nog wat activiteit meetbaar, maar is (in mijn interpretatie van de data) te verwaarlozen. Daarom kun je IF alweer beginnen de tweede ochtend na je trainingsdag, als je dat zou willen.
En jongens, IF is een optimalisatie. We zijn nu een optimalisatie van een optimalisatie aan het uitvoeren, misschien 2% verschil in je resultaat.
De 95% van je resultaat komt al door goed eten (IF of niet), goed trainen en goed rusten.
Zou gewoon blijven doen wat je nu doet, het werkt toch?quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hmm. Ik begrijp die spiermodellering nu wel, alleen snap ik nog niet hoe ik leangains stijl IF toepas in die uren, dus dan wel elke dag.
Ja dat sowieso, maar dit is de cut. In de bulk wil ik zoveel mogelijk gebruik maken van die spiermodellering, als dat ook nog eens samen met elke dag IF kan, dan zou dat voor mij ideaal zijn.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:09 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Zou gewoon blijven doen wat je nu doet, het werkt toch?
Ja dat zou dan sowieso niet kunnen want wanneer je uitgaat van een 0 tot 24 uur verhoogde synthese dan zit je altijd kut met IF. De leangains style althans.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ja dat sowieso, maar dit is de cut. In de bulk wil ik zoveel mogelijk gebruik maken van die spiermodellering, als dat ook nog eens samen met elke dag IF kan, dan zou dat voor mij ideaal zijn.
Mja stel dat je om 1800 klaar bent met trainen dan tot 2100 eet en de volgende dag je eating window om 1300 start, dan is dat 19 uur later. Nu is het interessant om te weten na hoeveel uur die activiteit het hoogste is want anders zou bovenstaande toch kunnen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:16 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Ja dat zou dan sowieso niet kunnen want wanneer je uitgaat van een 0 tot 24 uur verhoogde synthese dan zit je altijd kut met IF. De leangains style althans.
Wat wel zou kunnen is de methode gehanteerd in de documentaire van BBC horizon, namelijk twee dagen per week rond de plusminus 600kcals gaan zitten.
Hormonaal nagenoeg hetzelfde effect, en makkelijker te tweaken rond je bulk.
Ja maar ik reken die drie uur niet mee omdat het toch om die spiermodellering periode gaat?quote:
Goede conclusiequote:Op vrijdag 2 november 2012 00:18 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, zo beschouw ik vasten ook, als een extra handvat in de cut.
Als puntje bij paaltje komt dan zijn er heel veel methodes om te cutten, van IIFYM tot IF tot AF. Zolang je maar je lichaam je eigen vetreserves aan laat spreken door minder energie in te nemen dan dat je nodig hebt.
Ik time alles zodanig, dat ik (in mijn bulk) direct na mijn training nog zo'n 1200 kcal over heb. Als ik die vul met voldoende eiwitten (zowel snel als traag) en wat trage carbs, zou het volgens mij wel goed moeten gaan.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat IF daar niet geschikt voor is, ik zeg dat als je Berkhan's protocol tweakt dat je de ochtend na een trainingsdag *wel* gewoon ontbijt eet, dat dat idealer is voor én vet verbranding én spier aanzetten (denk ik dus, vanwege de argumentatie die ik gaf. Is maar een theorie die nooit direct weersproken is, dus ik was er benieuwd naar).
Denk maar na: Berkhan zegt ook, na vastend trainen ook gewoon eten na de training. JUIST vanwege dit principe dus ook de volgende ochtend gewoon ontbijten en ff niet vasten.
Je traint voor je trainingsprikkel. Dan moet je die ook stimuleren als die nog effect heeft (0 tot 32-48 uur na je training). Train anders niet, denk ik dan. Als er geen verhoogde spiersynthese is door training op de rest van de dagen, kun je prima 's ochtends vasten.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9252485 (vastend)quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:30 schreef Awesome_ het volgende:
Het 32-48uur synthese/piekverhaal, heb je daar een directe bron van? Lijkt me wel interessant om te lezen.
En wellicht ook meer vet. IF is misschien langzaam, maar het heet niet voor niets leangains. De gains zijn misschien niet zo snel als wanneer je normaal bunkert, maar zijn vanwege het hele hormonale verhaal dus wel vooral lean.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Martin Berkhan heeft wel massa aangezet, maar wellicht dat het zonder IF meer had kunnen zijn?
Thnx. Trusten.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9252485 (vastend)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8563679
Als jullie nog meer studies met metingen hebben, dan graag linkjes hier dumpen.
Nu
Check die drie filmpjes die ik vandaag heb gepost. Gaat ook over lean gains maken, alleen dan zonder IF. Weet echter niet hoe ver beide gains van elkaar af staan.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:36 schreef star_gazer het volgende:
[..]
En wellicht ook meer vet. IF is misschien langzaam, maar het heet niet voor niets leangains. De gains zijn misschien niet zo snel als wanneer je normaal bunkert, maar zijn vanwege het hele hormonale verhaal dus wel vooral lean.
quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9252485 (vastend)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8563679
Als jullie nog meer studies met metingen hebben, dan graag linkjes hier dumpen.
Nu
Pareto principe.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:04 schreef Stereotomy het volgende:
De 95% van je resultaat komt al door goed eten (IF of niet), goed trainen en goed rusten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door star_gazer op 02-11-2012 07:55:37 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
Dit. En zout wordt volgend mij pas echt boeiend als je lean bent, omdat je vocht retentie dan daadwerkelijk gaat zien. Als je ouderwets aan het bulken bent, boeit dat beetje extra vocht ook niet echt heel veel lijkt me.quote:
quote:Op vrijdag 2 november 2012 04:23 schreef star_gazer het volgende:
Ik wil hier geen beerput opentrekken, maar hebben jullie gehoord van Yohimbine creme (Yohimburn, Eviscerate)? Ik heb begrepen dat dit spul je, als je al lean bent (rond de 10%), kan helpen om selectief de laatste beetjes vet te verbranden door lokaal de doorbloeding (en daarmee beschikbaarheid) van stubborn fat te verbeteren en de alfa-2 receptoren op deze cellen lokaal te blocken. Op zich vind ik het mechanisme niet ver gezocht. met name Eviscerate krijgt redelijke reviews.
Meningen?Ik ben ook benieuwd naar de info, heb ooit kleine beetjes daarover opgezocht maar nooit echt in verdieptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die is dan weer gebaseerd op kaliumchoride... (net als de zoutarme tafelzout busjesquote:) dus moet je weer kijken hoeveel je daarvan in totaal eet op een dag....
http://www.knorr.nl/nl/pr(...)verfijner-natriumarmquote:Ingredienten: Lactose, smaakversterker (E623, E622), kaliumchloride, gist, ui, voedingszuur (E336, E330, E334), gehard plantaardig vet, knoflook, specerijen, kruiden, ui-extract, paddestoelextract, aroma's (met selderij).
E = door de E.G. goedgekeurde hulpstof
Vuistregel: als het smaak heeft, zit er iets in
Confidence through competence
oh, goed om te weten.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd naar de info, heb ooit kleine beetjes daarover opgezocht maar nooit echt in verdiept
[..]
Die is dan weer gebaseerd op kaliumchoride... (net als de zoutarme tafelzout busjes) dus moet je weer kijken hoeveel je daarvan in totaal eet op een dag....
[..]
http://www.knorr.nl/nl/pr(...)verfijner-natriumarm
Vuistregel: als het smaak heeft, zit er iets in
Op zich geen slecht idee. Is wat makkelijker met bulken ook, omdat je niet alles in 8 uur hoeft te stampen (al moet je dus wel wat extra gaan eten om een overschot te houden).quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:37 schreef kevin_ het volgende:
Misschien is de methode van EatStopEat wel een stuk makkelijker en beter voor veel mensen en kun je zoals Stereotomy zegt ook profiteren van de verhoogde spiersynthese de volgende ochtend na de training. Je eet dan elke dag ongeveer op onderhoud of iets erboven en dan ga je bijvoorbeeld de hele zondag vasten (24 uur)*. Zo kom je geen vet aan als je het goed doet en benut je door de weeks de verhoogde spiersynthese optimaal. En je kunt grotendeels eten wanneer je wilt.
*Uitgaande van het feit dat je op de maandag, woensdag en vrijdag traint.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |