Ja, dat begrijp ik maar je hebt toch maar 700 MB op een disc? Ik heb wel wat grote .flac tracks bijvoorbeeldquote:Op zondag 3 januari 2010 03:00 schreef PimD het volgende:
Zolang de totale lengte maar niet langer is dan 80 minuten kun je in theorie zoveel tracks als je wilt op een CD zetten hoor.... Ik heb wel vaker cd's gekocht/gebrand met allerlei jaren '50/'60 materiaal van 2 minuten per nummertje waar je er dus 30-35 op een CD zet
Als je ze omzet naar MP3 kan je de volle 700 MB benutten, mits je CD speler een MP3 functie heeft. Anders moet je je beperken tot 80 minuten.quote:Op zondag 3 januari 2010 03:02 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik maar je hebt toch maar 700 MB op een disc? Ik heb wel wat grote .flac tracks bijvoorbeeld![]()
Het was iets wat ik me gewoon afvroeg als wannebe audiofiel
Ah zo, ik wist niet dat er een vaste waarde was van (ongeveer) 10 MB / minuut, ik dacht dat het per track verschillend was. Dan heb ik niets gezegdquote:Op zondag 3 januari 2010 03:03 schreef PimD het volgende:
Ja, 10 mb per minuut ongeveer is wave-formaat als ik me niet vergis. Dus 800 mb voor een volle audio-cd van 80 minuten..? Of dat nou 80 nummers zijn van 1 minuut per stuk, 40 van 2 minuten of 20 van 4 minuten maakt niks uit hoor...
Maar dan heb je dus compressie..quote:Op zondag 3 januari 2010 03:06 schreef blckbb het volgende:
Als je ze omzet naar MP3 kan je de volle 700 MB benutten, mits je CD speler een MP3 functie heeft. Anders moet je je beperken tot 80 minuten.
Nee juist 1 van de leukequote:Op zondag 10 januari 2010 21:39 schreef PimD het volgende:
Jammer dat het een van de meest verschrikkelijke nummers uit het hele oeuvre van de Beach Boys is
Knebworthquote:Op zondag 10 januari 2010 21:42 schreef Paul het volgende:
Ik heb een DVD geleend van een vriend van mij, had hem meegenomen naar mijn moeder, zij kent gewoon alle nummers van die dvd
Het is een live DVD van een concert uit 1980
je hebt zóóóóó gelijk!quote:Op woensdag 28 april 2010 23:13 schreef Arn0 het volgende:
Yep, heb ik een tijd geleden ook ontdekt. Maar eigenlijk moet je gewoon de hele Pet Sounds Sessions boxset beluisteren ipv Youtube
jawel, maar ik ga voor vrolijkheid.quote:Op donderdag 29 april 2010 17:36 schreef PimD het volgende:
Zeker nog nooit geluisterd naar Surf's Up, Til I Die, Still I Dream Of It en al die andere minder-vrolijke-maar-tien-keer-genialere nummers?
Ik mag die Mike gewoon niet. Hij kan gewoon niks. Vroeger al niet. En sinds hij strakke witte broeken draagt en dansjes doet is het er niet beter op geworden.quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:39 schreef PimD het volgende:
Ach, als ik wat recente video's bekijk/beluister van de huidige Beach Boys met Bruce en Mike, de live-shows van Al en de live-shows van Brian zie ik een reunie wel zitten hoor.
Ja, zeker en vast.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:39 schreef PimD het volgende:
Ach, Mike is een verschrikkelijke vent ja die helemaal vol van zichzelf is. Maar goed, nummers als Fun Fun Fun, 409 en al het andere surfmateriaal zou toch heel anders hebben geklonken zonder Mike hoor.
Dan zou ik beginnen bij Pet Sounds. Daarna Today en Summer Days (And Summer Nights!!) cd kopen voor een euro of 6. Als je dan nog meer wilt kan ik dingen als Friends & 20/20 aanraden. Ook Carl & The Passions/Holland/Mt Vernon and Fairway is een erg fijne set.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:44 schreef blckbb het volgende:
Ik luister zo nu en dan wel Beach Boys maar ik heb geen idee waar te beginnen, ik vind hun samenzang wel ontzettend mooi (bijvoorbeeld het einde van God Only Knows)
http://pitchfork.com/news(...)se-ismilei-sessions/quote:The Beach Boys' Smile is quite possibly the most storied lost album in rock history. The album was stalled in 1967 by sonic mastermind Brian Wilson's nervous breakdown, and its songs were heavily bootlegged in the ensuing decades. Wilson released a much-loved, reworked solo version in 2004, but all sorts of issues with record labels and band members prevented the official release of the original Smile. But now, Billboard reports that Capitol is finally planning to release The Smile Sessions later this year.
According to Billboard, Mark Linett, who recorded and mixed Wilson's 2004 Smile, and archivist Alan Boyd are co-producing the release, which will be available as a download, a double-CD set, and a box featuring four CDs, two vinyl LPs, two vinyl singles, and a book by Beach Boys historian Domenic Priore.
Although no release date has been set yet, and previous plans throughout the decades to release Smile have fallen through, EMI exec Bill Gagnon assures Billboard that "it's coming out," saying that all of the band members and associated parties have given their support.
Linett and Boyd are working to construct a version of Smile that's as close as possible to Brian Wilson's original vision, with the album proper taking up one CD or three sides of vinyl, and outtakes claiming the rest of the space. In a statement given to Billboard, Wilson says, "I'm thrilled that the Beach Boys' original studio sessions for Smile will be released for the first time, after all these years. I'm looking forward to this collection of the original recordings and having fans hear the beautiful angelic voices of the boys in a proper studio release."
Ik ben bang dat dit meer zal ontkrachtigen, dan bevestigen...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:49 schreef Arn0 het volgende:
Yes, nu ook bevestigd:
[..]
http://pitchfork.com/news(...)se-ismilei-sessions/
Hoezo? Heb de originele tapes gehoord in een onofficiële gereconstrueerde versie en vond dat echt wel de moeite waard. Laat staan een officiële versie! Maar goed, we zullen zienquote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:03 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dit meer zal ontkrachtigen, dan bevestigen...
Wooh, dat is prachtig! Veel te duur waarschijnlijk... maar ik ben bang dat ik het wel ga kopen.quote:
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:50 schreef PimD het volgende:
Als jij je bakkes eens houdt - en pas in dit topic terug komt als je meer dan 2 Beach Boys cd's in je kast hebt staan? Mensen die een Smile box kopen terwijl ze pareltjes als Til I Die, de originele Surf's Up of Don't Worry Baby niet eens kennen![]()
Vanwaar deze best wel sneue reactie?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:50 schreef PimD het volgende:
Als jij je bakkes eens houdt - en pas in dit topic terug komt als je meer dan 2 Beach Boys cd's in je kast hebt staan? Mensen die een Smile box kopen terwijl ze pareltjes als Til I Die, de originele Surf's Up of Don't Worry Baby niet eens kennen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |