abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:31:08 #151
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74134128
Bedankt Nog geen enkel album van dat lijstje beluisterd, absoluut eens doen. Over die 2 albums op 1 CD kwestie ben ik het zeker niet met je eens, ik vind het een doodzonde dat er twee albums op 1 CD gepropt worden.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74134416
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:31 schreef Arn0 het volgende:
Bedankt Nog geen enkel album van dat lijstje beluisterd, absoluut eens doen. Over die 2 albums op 1 CD kwestie ben ik het zeker niet met je eens, ik vind het een doodzonde dat er twee albums op 1 CD gepropt worden.
Doorgaans ben ik er ook niet zo blij mee, maar ze worden nou eenmaal niet los van elkaar verkocht (afgezien van Pet Sounds). Ik ben al blij dat ze überhaupt weer op de markt zijn gebracht. Sommige albums zijn jaaaaaren out of print geweest.

En de betere albums (zoals die lijst die ik zojuist noemde), koop ik gewoon op vinyl, dat is toch het fijnst
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:40:58 #153
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74134445
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:39 schreef webfreak het volgende:

[..]

Doorgaans ben ik er ook niet zo blij mee, maar ze worden nou eenmaal niet los van elkaar verkocht (afgezien van Pet Sounds). Ik ben al blij dat ze überhaupt weer op de markt zijn gebracht. Sommige albums zijn jaaaaaren out of print geweest.

En de betere albums (zoals die lijst die ik zojuist noemde), koop ik gewoon op vinyl, dat is toch het fijnst
Erg jammer. Is er ook niet zoiets als een boxset met alle albums apart?

Tja, ik heb geen (goedwerkende) platenspeler, nieuwe generatie he
pi_74134661
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:40 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat daar de markt niet voor is. The Beach Boys worden niet verkocht. Ja, Pet Sounds misschien, en vooral de verzamelaar met alle surfliedjes erop. Dat is tenslotte alles wat mensen echt kennen.
De albums liggen in de koopjesbak. Ik heb ze bijna allemaal. Vaak 5 euro, voor zo'n dubbelCD. Geen hond die het wil hebben.

Dat hebben The Beatles toch beter aangepakt
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:48:37 #155
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74134729
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:46 schreef webfreak het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat daar de markt niet voor is. The Beach Boys worden niet verkocht. Ja, Pet Sounds misschien, maar vooral de verzamelaar met alle surfliedjes. Dat is tenslotte alles wat mensen echt kennen.
De albums liggen in de koopjesbak. Ik heb ze bijna allemaal. Vaak 5 euro, voor zo'n dubbelCD. Geen hond die het wil hebben.

Dat hebben The Beatles toch beter aangepakt
Erg jammer. Ik denk toch wel dat ze uit de kosten zouden komen.. Maarja, dat zal vast niet genoeg zijn. Sowieso moeten meer mensen de Beach Boys waarderen, dat wel.

Idd,maarja, we zullen maar niet in het Beach Boys topic over de Beatles beginnen
pi_74134776
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:40 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Tja, ik heb geen (goedwerkende) platenspeler, nieuwe generatie he
Toch eens aanschaffen dan, zo duur zijn ze niet. Dat geldt ook voor het vinyl trouwens. 2ehands LP's zijn vaak een stuk goedkoper dan nieuwe CD's. Als je nog een ouwe oom hebt die z'n collectie wegdoet, zit je helemaal geramd.

Enne... Volgens mij horen wij nog redelijk bij dezelfde generatie
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:52:21 #157
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74134849
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:49 schreef webfreak het volgende:

[..]

Toch eens aanschaffen dan, zo duur zijn ze niet. Dat geldt ook voor het vinyl trouwens. 2ehands LP's zijn vaak een stuk goedkoper dan nieuwe CD's. Als je nog een ouwe oom hebt die z'n collectie wegdoet, zit je helemaal geramd.

Enne... Volgens mij horen wij nog redelijk bij dezelfde generatie
Ja, ben ik zeker van plan. Maar ik ga dan toch voor de CD's, werkt handiger vind ik en bespaart weer wat plaats.

Ja, scheelt 6 jaartjes inderdaad, dat wist ik niet
pi_74134934
Ik moest de LP helaas bij VinylVinyl kopen (kan het nog duurder?). De plaat was nergens tweedehands te vinden en bijna alle mensen in mijn omgeving hebben geen LP's en/of geen smaak.
pi_74134989
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:54 schreef psychedelicate het volgende:
Ik moest de LP helaas bij VinylVinyl kopen (kan het nog duurder?). De plaat was nergens tweedehands te vinden en bijna alle mensen in mijn omgeving hebben geen LP's en/of geen smaak.
Over welke LP heb je 't nu?
pi_74135075
Oh, right-o. Pet Sounds. Ik heb nog enkele andere (tweedehands) LP's, waaronder ook Milestones. Dat is een soortgelijk concept als die CD's met twee albums erop; Sunflower en Surf's Up in één verpakking.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:00:37 #161
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74135121
Is er eigenlijk überhaupt veel verschil qua geluid tussen LP's en CD's?
pi_74135148
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:59 schreef psychedelicate het volgende:
Oh, right-o. Pet Sounds.
Platenbeurs, Utrecht. Daar staan ze met honderd op een rij in de schappen. Gloednieuw, 10 euro.
Sorry
pi_74135191
Oh nee, niet aan deze discussie beginnen. Ik merk altijd wel verschil (ja, het klinkt echt warmer), maar dat ligt grotendeels ook aan de stereo waarop ik het luister, denk ik.

Edit: Platenbeurzen zijn niet zo mijn ding. LP's zijn leuk om voor een paar euro mee te nemen. Op beurzen hebben de handelaren vaak een goed gevoel voor de prijs, en dus is het gelijk allemaal wat duurder (hoewel ¤10 voor Pet Sounds een leuke prijs is).
pi_74135300
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:03 schreef psychedelicate het volgende:
Oh nee, niet aan deze discussie beginnen. Ik merk altijd wel verschil (ja, het klinkt echt warmer), maar dat ligt grotendeels ook aan de stereo waarop ik het luister, denk ik.

Edit: Platenbeurzen zijn niet zo mijn ding. LP's zijn leuk om voor een paar euro mee te nemen. Op beurzen hebben de handelaren vaak een goed gevoel voor de prijs, en dus is het gelijk allemaal wat duurder (hoewel ¤10 voor Pet Sounds een leuke prijs is).
Ja, het varieert van 5 tot 5000 euro (en nog wel hoger), maar ik heb het ook niet zo op eerste persingen e.d.
Op de platenbeurs staan ook veel shops met nieuwe LP's voor een redelijke prijs. En er komen veel mensen die allerlei eisen stellen aan hun platen (dat ze 180grams zijn, mint condition, etc. etc.), waardoor bepaalde platen juist goedkoper worden, omdat de 'serieuze lui' (met creditcard op zak zeg maar) ze toch niet kopen.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:10:09 #165
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74135383
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:03 schreef psychedelicate het volgende:
Maar als ik aan een LP denk, kan ik het ietwat krakend geluid toch niet wegdenken, bij een CD is het allemaal clean..
pi_74137941
Mooi lijstje Webfreak. Zelf vind ik eigenlijk alles wat ze tussen 1965 en 1973 hebben uitgebracht allemaal erg sterk. Hier en daar zitten wat niemendalletjes/experimenten die niet zo geslaagd zijn, maar ik luister liever naar een Smiley Smile dan naar een album als Little Deuce Coupe. Ook de periode vlak na de Brian's Back campagne uit 1976 (Love You/Adult Child opnames) vind ik erg gaaf
Nee.
  Redactie Frontpage woensdag 28 oktober 2009 @ 07:50:47 #167
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74138097
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:19 schreef webfreak het volgende:

[..]

Uiteraard heb ik Smile beluisterd. Mijn BeachBoys-obsessie is haast net zo groot als die van The Beatles Ik heb een stuk of 15 platen van ze, en natuurlijk ook de fantastische Pet Sound Sessions (een aanrader als je geen genoeg krijgt van dat album).

De Purple Chick editie is één van de beste reconstructies van Smile. Ik heb uiteraard ook de 2004-versie van Brian Wilson. Die is mooi gemaakt, maar je mist toch gewoon de BB-sound. Alles klinkt te klinisch. Het feit dat het album in 4 dagen werd opgenomen zegt eigenlijk wel genoeg. Het blijft voor mij toch een album dat nooit is afgemaakt.

Smile bevat prachtige nummers, maar het is geen totaalplaatje zoals Pet Sounds dat was. Bovendien krijg ik dezelfde nasmaak als bij Sgt. Pepper: het heeft iets geforceerds. Brian wil mooie nummers schrijven, maar hij wil ineens ook een soort episch meesterwerk ervan maken. Dat hoeft van mij niet.
Dit zal misschien raar klinken voor een BeachBoys-fan, maar ik vind Good Vibrations totaal niet interessant. Wellicht het minste nummer op Smile! Het is een knip/plak-nummer. Het is een formule. Pak een mooi coupletje, plak er een catchy refrein aan vast, en knal er dan nog even een canon-zang tegenaan, en je hebt een 'pocket symphony'. Doet me niks. Pet Sounds was in alle opzichten briljanter, mijn inziens.
Totaal niet mee eens. Smile is wel degelijk één geheel. Het probleem met die plaat is dat Brian toen tamelijk van het padje was geraakt en de draad (wbt deze plaat) in 2004 weer heeft opgepakt. Er ligt een flinke tijd tussen en daarom klinkt het wat geforceerd. Als het daadwerkelijk in de jaren zestig was uitgebracht was deze plaat een stuk knapper dan het 'Pet Sounds'.

De plaat bestaat uit drie korte sukken. Ik ben vooral erg weg van het tweede gedeelte (Wonderful - Song for children - Child is father of the man - Surf's up). Wilson was één van de eerste (zoniet de eerste) die het aandurfde om Gerschwin-achtige muziek in de popcultuur te introduceren en was daarom één van de grondleggers van bijvoorbeeld de progrock en symfo muziek.

Waarom mag iemand die zich jaren schuldig heeft gemaakt aan leuke draken als ' Surfer Girl' niet z'n horizon verbreden door langere en uitdagender composities te maken?

Hij had Smile nooit moeten uitbrengen in de 2000 versie. Het klinkt top, maar je mist inderdaad de warmte van Pet Sounds. En dat komt alleen door de manier waarop het in de jaren zestig werd opgenomen. Wat eigenlijk ook onzin is, over dertig jaar lullen we nergens meer over. We zeggen nu immers ook niet dat muziek uit de jaren veertig lekker warm klinkt. Maar hoe dan ook; ze hadden beter de tracks uit de jaren zestig aan elkaar kunnen plakken.

Jammer dat-ie er zelf gek van werd.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_74140874
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 07:50 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Totaal niet mee eens. Smile is wel degelijk één geheel. Het probleem met die plaat is dat Brian toen tamelijk van het padje was geraakt en de draad (wbt deze plaat) in 2004 weer heeft opgepakt. Er ligt een flinke tijd tussen en daarom klinkt het wat geforceerd. Als het daadwerkelijk in de jaren zestig was uitgebracht was deze plaat een stuk knapper dan het 'Pet Sounds'.

De plaat bestaat uit drie korte sukken. Ik ben vooral erg weg van het tweede gedeelte (Wonderful - Song for children - Child is father of the man - Surf's up). Wilson was één van de eerste (zoniet de eerste) die het aandurfde om Gerschwin-achtige muziek in de popcultuur te introduceren en was daarom één van de grondleggers van bijvoorbeeld de progrock en symfo muziek.

Waarom mag iemand die zich jaren schuldig heeft gemaakt aan leuke draken als ' Surfer Girl' niet z'n horizon verbreden door langere en uitdagender composities te maken?

Hij had Smile nooit moeten uitbrengen in de 2000 versie. Het klinkt top, maar je mist inderdaad de warmte van Pet Sounds. En dat komt alleen door de manier waarop het in de jaren zestig werd opgenomen. Wat eigenlijk ook onzin is, over dertig jaar lullen we nergens meer over. We zeggen nu immers ook niet dat muziek uit de jaren veertig lekker warm klinkt. Maar hoe dan ook; ze hadden beter de tracks uit de jaren zestig aan elkaar kunnen plakken.

Jammer dat-ie er zelf gek van werd.
Ja goed, laten we die 2004-versie voor het gemak even buiten beschouwing. Het gaat me meer om de rauwe opnames uit 1967 (zoals op de Purple Chick reconstructie), of alle losse nummers die in de loop der jaren op andere platen verschenen... Ook daar mis ik, ondanks dat alle stemmen er zijn, de warmte van Pet Sounds.

En dan zeg ik niet dat Pet Sounds vooruitstrevender was, integendeel. Maar het is, qua productie, wel gelaagder dan Smile. Er zit zoveel in, zoveel dingen die je op het eerste moment niet opvallen. Piano's en gitaren die in elkaar versmelten en samen een nieuw geluid maken, dat soort dingen.
Smile heeft daarentegen een veel opener geluid, waarbij je alles beter kunt duiden. Ook qua zang trouwens. In Pet Sounds hoor je meestal 5 stemmen, en dan gedubbeld. Dus 10. Dat 'warme' geluid mis ik op de opnames van Smile.

Maar then again: het zijn demo's waar we het over hebben. Ik beschouw het nog steeds al een album dat nooit is afgemaakt, dus vergelijken is sowieso lastig.
pi_74141648
quote:
Maar als ik aan een LP denk, kan ik het ietwat krakend geluid toch niet wegdenken, bij een CD is het allemaal clean..
Nou, als je de naald op het begin van de plaat erop gooit dan hoor je wat gekraak en ruis, maar dat wordt al snel onhoorbaar door de muziek. De LP moet wel in een zeer slechte staat zijn wil je echt gekraak horen. En er zijn mensen die dit gekraak en gepop juist leuk vinden (nostalgie and whatnot).
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:48:34 #170
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_74141761
Ik houd van Kokomo
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_74142816
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:48 schreef Zapper het volgende:
Ik houd van Kokomo
No comment
  woensdag 28 oktober 2009 @ 11:36:52 #172
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_74143509
Zeg het maar hoor
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:35:37 #173
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74150114
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:36 schreef Zapper het volgende:
Zeg het maar hoor
Zomaar een gokje;
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:46 schreef webfreak het volgende:
en vooral de verzamelaar met alle surfliedjes erop. Dat is tenslotte alles wat mensen echt kennen.
pi_74158329
Ik had net weer wat muziek aan staan en soms kom je dan nog wat vergeten pareltjes tegen, zoals deze:

Waarom heet die eigenlijk 1957, hij is uitgebracht in '71 geloof ik.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_74158464
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:30 schreef ssebass het volgende:
Ik had net weer wat muziek aan staan en soms kom je dan nog wat vergeten pareltjes tegen, zoals deze uit '57:

Zo vroeg waren ze er ook nog niet bij, hij komt uit 1971 Maar wel een erg goed nummer
pi_74158482
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:34 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Zo vroeg waren ze er ook nog niet bij, hij komt uit 1971 Maar wel een erg goed nummer
Haha ja ik veranderde het net. Mijn vriendin was gooische vrouwen aan het kijken en ik heb daar nu al meerdere keren een nummer van de beach boys in gehoord, waaronder tears in the morning, toch ook niet de meest bekende.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 18:36:30 #177
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74158530
Het nummer noemt gewoon Disney Girls (1957), dat heeft niets met de releasedatum te maken
pi_74158669
Aangezien het bijna december een erg goede cover van little saint nick, wel gezongen door een bob saget look-a-like

pi_74158778
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:35 schreef ssebass het volgende:

[..]

Haha ja ik veranderde het net. Mijn vriendin was gooische vrouwen aan het kijken en ik heb daar nu al meerdere keren een nummer van de beach boys in gehoord, waaronder tears in the morning, toch ook niet de meest bekende.
Tears in the morning, geniaal nummer
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:25:20 #180
139330 TNA
For the stars that shine
pi_74170920
Jezus Christus, het hele Beatlestopic is hierheen verhuisd
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:13:10 #181
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74221421
Zo, heb naar de volledige Pet Sounds Sessions geluisterd. Absoluut een aanrader! Echt geniaal. Ik zou echt alle takes van de gehele sessies willen horen.

En de vocals only, zo mooi
pi_74227626
Er is een 8 CD set van Pet Sounds outtakes uit de Unsurpassed Masters serie. Daarnaast zijn er ook nog gigantisch veel andere cd's van andere albums, zoals een 3 CD set met alleen outtakes van de Good Vibrationssessies enzo
Nee.
pi_74229461
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:25 schreef TNA het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_74229830
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:25 schreef TNA het volgende:
En terecht. Ik heb alles van de Beach Boys en alles van de Beatles. Het is waar dat de Beatles over het algemeen hogere kwaliteit afleverden t.o.v. de Beach Boys. Er zijn weinig dramatisch slechte fillers op Beatles albums te vinden, terwijl dat op bijna alle Beach Boys albums wel het geval is, met vage drumsolo's en grappig bedoelde sketches die puur als opvulling lijken te dienen.

Daarentegen vind ik de Beach Boys wel een stuk experimenteler en afwisselender, terwijl de Beatles albums naar mijn idee toch wat 'normaler' zijn (hoewel ook daar natuurlijk uitzonderingen zijn te vinden met dingen als Revolution 9 en Within You Without You).

Dat vind ik nou net het gave aan de Beach Boys, al die verschillende soorten muziek. Van een ballad als Kiss Me Baby op Today naar een rocker als Slip On Through op Sunflower naar een instrumental als Passing By op 20/20 naar een compleet gestoord nummer als She's Goin' Bald op Smiley Smile De afwisseling is zo gigantisch groot!

Vaak zitten er ook dingen bij die niet echt als geslaagd beschouwd kunnen worden, maar toch heeft het altijd wel iets. Dat en de hele geschiedenis van de band maken de Beach Boys voor mij een van de meest interessante acts ooit, velen malen interessanter dan bijvoorbeeld de Beatles waarvan ik de muziek gaaf vind, maar het hele verhaal erachter interesseert me nauwelijks...
Nee.
pi_74230116
Het is trouwens ontzettend jammer dat veel van de officiële albums zulke fillers bevatten, terwijl er een gigantische berg met nummers is die nooit zijn uitgebracht, alleen maar als single of alleen maar in boxsets zijn uitgebracht die velen malen beter zijn dan het spul dat op albums staat. Daarbij doel ik op nummers als San Miguel, Still I Dream of It, Soulful Old Man Sunshine, Break Away of de vele nummers die Brian Wilson in de jaren '60 schreef voor acts als The Honeys
Nee.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:35:58 #186
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74231692
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:11 schreef PimD het volgende:
Er is een 8 CD set van Pet Sounds outtakes uit de Unsurpassed Masters serie. Daarnaast zijn er ook nog gigantisch veel andere cd's van andere albums, zoals een 3 CD set met alleen outtakes van de Good Vibrationssessies enzo
8 CD? In goede kwaliteit?
pi_74231867
Voor de unsurpassed masters serie zijn kopieën van de mastertapes gebruikt
Nee.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:47:47 #188
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74232009
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:42 schreef PimD het volgende:
Voor de unsurpassed masters serie zijn kopieën van de mastertapes gebruikt
No wai? Damn, hoe komen ze er toch aan Damn, 8 CD's met Pet Sounds sessies, tof
pi_74232330
In 1984 werd de docu An American Band gemaakt. De makers daarvan kregen toegang tot de archieven en hebben kopieeën gemaakt voor hun documentaire. Enkele jaren later (rond 1995 geloof ik) gingen deze makers echter failliet, waarna die kopieeën van tapes werd geveild/verkocht/gestolen en in de handen kwamen van het Sea of Tunes bootleg label, die zo'n 20 sets uitbrachten van bootlegs.
quote:
Sea Of Tunes (Beach Boys in the 60s)
Unsurpassed Masters Vol. 1 (1962) The Alternate Surfin' Safari Album; Sea of Tunes C9703
Unsurpassed Masters Vol. 2 (1963) The Alternate Surfin' USA Album; Sea of Tunes C9704
Unsurpassed Masters Vol. 3 (1963) The Alternate Surfer Girl Album; Sea of Tunes C9705
Unsurpassed Masters Vol. 4 (1963) Miscellaneous Trax; Sea of Tunes C9706/7
Unsurpassed Masters Vol. 5 (1964) Miscellaneous Trax Vol.2; Sea of Tunes C9811
Christmas Sessions The Alternate Beach Boys Christmas Album ; Sea of Tunes C9708/9/10
The Beach Boys Live In Sacramento, 1964 First Show and Rehearsal ; Sea of Tunes C9701
The Beach Boys Live In Sacramento, 1964 Second Show and Vocal Overdubs ; Sea of Tunes C9702
Unsurpassed Masters Vol. 6 (1964) The Alternate All Summer Long Album; Sea of Tunes C9812/3/4
Unsurpassed Masters Vol. 7 (1964) The Alternate Beach Boys Today Album Vol. 1; Sea of Tunes C9815/16/17/18
Unsurpassed Masters Vol. 8 (1965) The Alternate Beach Boys Today Album Vol. 2; Sea of Tunes C9819/20/21/22
Unsurpassed Masters Vol. 9 (1965) The Alternate Summer Days (And Summer Nights!) Album ; Sea of Tunes C9705
Unsurpassed Masters Vol. 10 (1965) The Alternate Beach Boys Party Album; Sea of Tunes C98027/28/29/30
Unsurpassed Masters Vol. 11 (1965) Miscellaneous Trax Vol. 3 ; Sea of Tunes C9831/32
Unsurpassed Masters Vol. 12 (1965) Sloop John B Sessions + Radio Spots ; Sea of Tunes C9833/34
Unsurpassed Masters Vol. 13 (1966) The Alternate Pet Sounds Album Vol.1 ; Sea of Tunes C9835/36/37/38
Unsurpassed Masters Vol. 14 (1966) The Alternate Pet Sounds Album Vol.2 ; Sea of Tunes C9839/40/41/42
Unsurpassed Masters Vol. 15 (1966) Good Vibrations; Sea of Tunes C9946/47/48
Unsurpassed Masters Vol. 16 (1966-1967) Smile; Sea of Tunes C9949
Unsurpassed Masters Vol. 17 (1966-1967) Smile Sessions; Sea of Tunes C9950/51/52
Beach Boys Live Box (1966) Two shows at University Of Michigan, 10/22/66
Unsurpassed Masters Vol. 18 (1967) The Alternate Smiley Smile Album; Sea of Tunes C9953
Unsurpassed Masters Vol. 19 (1967) The Alternate Wild Honey Album; Sea of Tunes C9954/55
Unsurpassed Masters Vol. 20 (1968-1969) Friends, 20/20 and Odds & Ends Alternates ; Sea of Tunes C9956/57
Unsurpassed Masters Vol. 21 (1965) Today & Summer Days And Summer Nights Stereo version with bonus tracks
http://www.surfermoon.com/boots.shtml

Erg de moeite waard! Ik heb kopieën van de hele set en ik zou willen dat er dergelijke bootlegs waren van andere acts waar ik fan van ben
Nee.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:01:01 #190
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74232380
Erg tof Maar welke 8 volumes zijn precies van Pet Sounds?
pi_74233272
Volume 13 en 14 bestaan ieder uit 4 cd's vol met Pet Sounds materiaal.
Nee.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:29:57 #192
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74233307
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:29 schreef PimD het volgende:
Volume 13 en 14 bestaan ieder uit 4 cd's vol met Pet Sounds materiaal.
Ohzo, had er niet aan gedacht dat een volume 4 CD's bevat.

Shit, dat is dan echt wel veel bootleg materiaal, 84 CD's, nog meer dan A/B road
pi_74234311
Pet Sounds unsurpassed masters zijn in totaal 8 cd's, plus nog een losse 2-cd set met Sloop John B outtakes. Daarnaast heb je nog 3 cd's met Smile materiaal en 3 met Good Vibrations materiaal. Verder zijn er nog 8 cd's aan spul van Today en Summer Days/Nights. De overige albums tot en met 20/20 beslaan allen maar één of twee cd's. Jammer genoeg zijn er geen Unsurpassed Masters van de Beach Boys ná 1970
Nee.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 2 januari 2010 @ 19:32:49 #194
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_76334027
Laten we weer over de strandjongens praten
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_76340113
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:32 schreef Paul het volgende:
Laten we weer over de strandjongens praten

Goed idee.
pi_76344332
Zoveel is er op dit moment niet te melden. Brian toert op dit moment even niet als ik me niet vergis en zijn nieuwe albums komen pas later dit jaar uit. Ben benieuwd wat ie weet te maken van Gerschwin/Disney. Nog benieuwder ben ik of er volgend jaar of het jaar daarop een 50-jarig jubileumachtig iets komt van de Beach Boys. Ik zou ze graag nog een keer zien met z'n allen (uiteraard wel zonder Carl en Dennis...)
Nee.
  zondag 3 januari 2010 @ 02:53:45 #197
159761 Arn0
Abbey Road
pi_76348152
Ik heb toevallig net Pet Sounds gekregen voor Kerstmis en ik moet zeggen dat ik het concept van mono en stereo op een disc wel wat vaag vind. Doet dat ook niets af aan de geluidskwaliteit, door compressie?
pi_76348200
Waar heb je het over? Het originele Pet Sounds album duurt geloof ik iets van 35 minuten, dus zowel de mono als de stereo mix past prima op 1 cd...? Heeft helemaal niks te maken met compressie o.i.d.
Nee.
  zondag 3 januari 2010 @ 02:58:05 #199
159761 Arn0
Abbey Road
pi_76348217
quote:
Op zondag 3 januari 2010 02:56 schreef PimD het volgende:
Waar heb je het over? Het originele Pet Sounds album duurt geloof ik iets van 35 minuten, dus zowel de mono als de stereo mix past prima op 1 cd...? Heeft helemaal niks te maken met compressie o.i.d.
Ik dacht dat als je 27 tracks op een CD wilt krijgen, je compressie moest toepassen. Dan zou elke track + 25 MB zijn, wat wel veel is natuurlijk.
pi_76348256
Zolang de totale lengte maar niet langer is dan 80 minuten kun je in theorie zoveel tracks als je wilt op een CD zetten hoor.... Ik heb wel vaker cd's gekocht/gebrand met allerlei jaren '50/'60 materiaal van 2 minuten per nummertje waar je er dus 30-35 op een CD zet
Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')