Doorgaans ben ik er ook niet zo blij mee, maar ze worden nou eenmaal niet los van elkaar verkocht (afgezien van Pet Sounds). Ik ben al blij dat ze überhaupt weer op de markt zijn gebracht. Sommige albums zijn jaaaaaren out of print geweest.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:31 schreef Arn0 het volgende:
BedanktNog geen enkel album van dat lijstje beluisterd, absoluut eens doen. Over die 2 albums op 1 CD kwestie ben ik het zeker niet met je eens, ik vind het een doodzonde dat er twee albums op 1 CD gepropt worden.
Erg jammer. Is er ook niet zoiets als een boxset met alle albums apart?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:39 schreef webfreak het volgende:
[..]
Doorgaans ben ik er ook niet zo blij mee, maar ze worden nou eenmaal niet los van elkaar verkocht (afgezien van Pet Sounds). Ik ben al blij dat ze überhaupt weer op de markt zijn gebracht. Sommige albums zijn jaaaaaren out of print geweest.
En de betere albums (zoals die lijst die ik zojuist noemde), koop ik gewoon op vinyl, dat is toch het fijnst
Nee, ik denk dat daar de markt niet voor is. The Beach Boys worden niet verkocht. Ja, Pet Sounds misschien, en vooral de verzamelaar met alle surfliedjes erop. Dat is tenslotte alles wat mensen echt kennen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:40 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Erg jammer. Is er ook niet zoiets als een boxset met alle albums apart?
Erg jammer. Ik denk toch wel dat ze uit de kosten zouden komen.. Maarja, dat zal vast niet genoeg zijn. Sowieso moeten meer mensen de Beach Boys waarderen, dat wel.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:46 schreef webfreak het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat daar de markt niet voor is. The Beach Boys worden niet verkocht. Ja, Pet Sounds misschien, maar vooral de verzamelaar met alle surfliedjes. Dat is tenslotte alles wat mensen echt kennen.
De albums liggen in de koopjesbak. Ik heb ze bijna allemaal. Vaak 5 euro, voor zo'n dubbelCD. Geen hond die het wil hebben.
Dat hebben The Beatles toch beter aangepakt
Toch eens aanschaffen dan, zo duur zijn ze niet. Dat geldt ook voor het vinyl trouwens. 2ehands LP's zijn vaak een stuk goedkoper dan nieuwe CD's. Als je nog een ouwe oom hebt die z'n collectie wegdoet, zit je helemaal geramd.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:40 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Erg jammer. Is er ook niet zoiets als een boxset met alle albums apart?
Tja, ik heb geen (goedwerkende) platenspeler, nieuwe generatie he
Ja, ben ik zeker van plan. Maar ik ga dan toch voor de CD's, werkt handiger vind ik en bespaart weer wat plaats.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:49 schreef webfreak het volgende:
[..]
Toch eens aanschaffen dan, zo duur zijn ze niet. Dat geldt ook voor het vinyl trouwens. 2ehands LP's zijn vaak een stuk goedkoper dan nieuwe CD's. Als je nog een ouwe oom hebt die z'n collectie wegdoet, zit je helemaal geramd.
Enne... Volgens mij horen wij nog redelijk bij dezelfde generatie
Over welke LP heb je 't nu?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:54 schreef psychedelicate het volgende:
Ik moest de LP helaas bij VinylVinyl kopen (kan het nog duurder?). De plaat was nergens tweedehands te vinden en bijna alle mensen in mijn omgeving hebben geen LP's en/of geen smaak.
Platenbeurs, Utrecht. Daar staan ze met honderd op een rij in de schappen. Gloednieuw, 10 euro.quote:
Ja, het varieert van 5 tot 5000 euro (en nog wel hoger), maar ik heb het ook niet zo op eerste persingen e.d.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:03 schreef psychedelicate het volgende:
Oh nee, niet aan deze discussie beginnen. Ik merk altijd wel verschil (ja, het klinkt echt warmer), maar dat ligt grotendeels ook aan de stereo waarop ik het luister, denk ik.
Edit: Platenbeurzen zijn niet zo mijn ding. LP's zijn leuk om voor een paar euro mee te nemen. Op beurzen hebben de handelaren vaak een goed gevoel voor de prijs, en dus is het gelijk allemaal wat duurder (hoewel ¤10 voor Pet Sounds een leuke prijs is).
Maar als ik aan een LP denk, kan ik het ietwat krakend geluid toch niet wegdenken, bij een CD is het allemaal clean..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:03 schreef psychedelicate het volgende:
Oh nee, niet aan deze discussie beginnen. Ik merk altijd wel verschil (ja, het klinkt echt warmer), maar dat ligt grotendeels ook aan de stereo waarop ik het luister, denk ik.
Totaal niet mee eens. Smile is wel degelijk één geheel. Het probleem met die plaat is dat Brian toen tamelijk van het padje was geraakt en de draad (wbt deze plaat) in 2004 weer heeft opgepakt. Er ligt een flinke tijd tussen en daarom klinkt het wat geforceerd. Als het daadwerkelijk in de jaren zestig was uitgebracht was deze plaat een stuk knapper dan het 'Pet Sounds'.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:19 schreef webfreak het volgende:
[..]
Uiteraard heb ik Smile beluisterd. Mijn BeachBoys-obsessie is haast net zo groot als die van The BeatlesIk heb een stuk of 15 platen van ze, en natuurlijk ook de fantastische Pet Sound Sessions (een aanrader als je geen genoeg krijgt van dat album).
De Purple Chick editie is één van de beste reconstructies van Smile. Ik heb uiteraard ook de 2004-versie van Brian Wilson. Die is mooi gemaakt, maar je mist toch gewoon de BB-sound. Alles klinkt te klinisch. Het feit dat het album in 4 dagen werd opgenomen zegt eigenlijk wel genoeg. Het blijft voor mij toch een album dat nooit is afgemaakt.
Smile bevat prachtige nummers, maar het is geen totaalplaatje zoals Pet Sounds dat was. Bovendien krijg ik dezelfde nasmaak als bij Sgt. Pepper: het heeft iets geforceerds. Brian wil mooie nummers schrijven, maar hij wil ineens ook een soort episch meesterwerk ervan maken. Dat hoeft van mij niet.
Dit zal misschien raar klinken voor een BeachBoys-fan, maar ik vind Good Vibrations totaal niet interessant. Wellicht het minste nummer op Smile! Het is een knip/plak-nummer. Het is een formule. Pak een mooi coupletje, plak er een catchy refrein aan vast, en knal er dan nog even een canon-zang tegenaan, en je hebt een 'pocket symphony'. Doet me niks. Pet Sounds was in alle opzichten briljanter, mijn inziens.
Ja goed, laten we die 2004-versie voor het gemak even buiten beschouwing. Het gaat me meer om de rauwe opnames uit 1967 (zoals op de Purple Chick reconstructie), of alle losse nummers die in de loop der jaren op andere platen verschenen... Ook daar mis ik, ondanks dat alle stemmen er zijn, de warmte van Pet Sounds.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 07:50 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Totaal niet mee eens. Smile is wel degelijk één geheel. Het probleem met die plaat is dat Brian toen tamelijk van het padje was geraakt en de draad (wbt deze plaat) in 2004 weer heeft opgepakt. Er ligt een flinke tijd tussen en daarom klinkt het wat geforceerd. Als het daadwerkelijk in de jaren zestig was uitgebracht was deze plaat een stuk knapper dan het 'Pet Sounds'.
De plaat bestaat uit drie korte sukken. Ik ben vooral erg weg van het tweede gedeelte (Wonderful - Song for children - Child is father of the man - Surf's up). Wilson was één van de eerste (zoniet de eerste) die het aandurfde om Gerschwin-achtige muziek in de popcultuur te introduceren en was daarom één van de grondleggers van bijvoorbeeld de progrock en symfo muziek.
Waarom mag iemand die zich jaren schuldig heeft gemaakt aan leuke draken als ' Surfer Girl' niet z'n horizon verbreden door langere en uitdagender composities te maken?
Hij had Smile nooit moeten uitbrengen in de 2000 versie. Het klinkt top, maar je mist inderdaad de warmte van Pet Sounds. En dat komt alleen door de manier waarop het in de jaren zestig werd opgenomen. Wat eigenlijk ook onzin is, over dertig jaar lullen we nergens meer over. We zeggen nu immers ook niet dat muziek uit de jaren veertig lekker warm klinkt. Maar hoe dan ook; ze hadden beter de tracks uit de jaren zestig aan elkaar kunnen plakken.
Jammer dat-ie er zelf gek van werd.
Nou, als je de naald op het begin van de plaat erop gooit dan hoor je wat gekraak en ruis, maar dat wordt al snel onhoorbaar door de muziek. De LP moet wel in een zeer slechte staat zijn wil je echt gekraak horen. En er zijn mensen die dit gekraak en gepop juist leuk vinden (nostalgie and whatnot).quote:Maar als ik aan een LP denk, kan ik het ietwat krakend geluid toch niet wegdenken, bij een CD is het allemaal clean..
Zomaar een gokje;quote:
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:46 schreef webfreak het volgende:
en vooral de verzamelaar met alle surfliedjes erop. Dat is tenslotte alles wat mensen echt kennen.
Zo vroeg waren ze er ook nog niet bij, hij komt uit 1971quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:30 schreef ssebass het volgende:
Ik had net weer wat muziek aan staan en soms kom je dan nog wat vergeten pareltjes tegen, zoals deze uit '57:
Haha ja ik veranderde het net. Mijn vriendin was gooische vrouwen aan het kijken en ik heb daar nu al meerdere keren een nummer van de beach boys in gehoord, waaronder tears in the morning, toch ook niet de meest bekende.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:34 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zo vroeg waren ze er ook nog niet bij, hij komt uit 1971Maar wel een erg goed nummer
Tears in the morning, geniaal nummerquote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:35 schreef ssebass het volgende:
[..]
Haha ja ik veranderde het net. Mijn vriendin was gooische vrouwen aan het kijken en ik heb daar nu al meerdere keren een nummer van de beach boys in gehoord, waaronder tears in the morning, toch ook niet de meest bekende.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:25 schreef TNA het volgende:
Jezus Christus, het hele Beatlestopic is hierheen verhuisd![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En terecht. Ik heb alles van de Beach Boys en alles van de Beatles. Het is waar dat de Beatles over het algemeen hogere kwaliteit afleverden t.o.v. de Beach Boys. Er zijn weinig dramatisch slechte fillers op Beatles albums te vinden, terwijl dat op bijna alle Beach Boys albums wel het geval is, met vage drumsolo's en grappig bedoelde sketches die puur als opvulling lijken te dienen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:25 schreef TNA het volgende:
Jezus Christus, het hele Beatlestopic is hierheen verhuisd![]()
8 CD?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:11 schreef PimD het volgende:
Er is een 8 CD set van Pet Sounds outtakes uit de Unsurpassed Masters serie. Daarnaast zijn er ook nog gigantisch veel andere cd's van andere albums, zoals een 3 CD set met alleen outtakes van de Good Vibrationssessies enzo
No wai? Damn, hoe komen ze er toch aanquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:42 schreef PimD het volgende:
Voor de unsurpassed masters serie zijn kopieën van de mastertapes gebruikt
http://www.surfermoon.com/boots.shtmlquote:Sea Of Tunes (Beach Boys in the 60s)
Unsurpassed Masters Vol. 1 (1962) The Alternate Surfin' Safari Album; Sea of Tunes C9703
Unsurpassed Masters Vol. 2 (1963) The Alternate Surfin' USA Album; Sea of Tunes C9704
Unsurpassed Masters Vol. 3 (1963) The Alternate Surfer Girl Album; Sea of Tunes C9705
Unsurpassed Masters Vol. 4 (1963) Miscellaneous Trax; Sea of Tunes C9706/7
Unsurpassed Masters Vol. 5 (1964) Miscellaneous Trax Vol.2; Sea of Tunes C9811
Christmas Sessions The Alternate Beach Boys Christmas Album ; Sea of Tunes C9708/9/10
The Beach Boys Live In Sacramento, 1964 First Show and Rehearsal ; Sea of Tunes C9701
The Beach Boys Live In Sacramento, 1964 Second Show and Vocal Overdubs ; Sea of Tunes C9702
Unsurpassed Masters Vol. 6 (1964) The Alternate All Summer Long Album; Sea of Tunes C9812/3/4
Unsurpassed Masters Vol. 7 (1964) The Alternate Beach Boys Today Album Vol. 1; Sea of Tunes C9815/16/17/18
Unsurpassed Masters Vol. 8 (1965) The Alternate Beach Boys Today Album Vol. 2; Sea of Tunes C9819/20/21/22
Unsurpassed Masters Vol. 9 (1965) The Alternate Summer Days (And Summer Nights!) Album ; Sea of Tunes C9705
Unsurpassed Masters Vol. 10 (1965) The Alternate Beach Boys Party Album; Sea of Tunes C98027/28/29/30
Unsurpassed Masters Vol. 11 (1965) Miscellaneous Trax Vol. 3 ; Sea of Tunes C9831/32
Unsurpassed Masters Vol. 12 (1965) Sloop John B Sessions + Radio Spots ; Sea of Tunes C9833/34
Unsurpassed Masters Vol. 13 (1966) The Alternate Pet Sounds Album Vol.1 ; Sea of Tunes C9835/36/37/38
Unsurpassed Masters Vol. 14 (1966) The Alternate Pet Sounds Album Vol.2 ; Sea of Tunes C9839/40/41/42
Unsurpassed Masters Vol. 15 (1966) Good Vibrations; Sea of Tunes C9946/47/48
Unsurpassed Masters Vol. 16 (1966-1967) Smile; Sea of Tunes C9949
Unsurpassed Masters Vol. 17 (1966-1967) Smile Sessions; Sea of Tunes C9950/51/52
Beach Boys Live Box (1966) Two shows at University Of Michigan, 10/22/66
Unsurpassed Masters Vol. 18 (1967) The Alternate Smiley Smile Album; Sea of Tunes C9953
Unsurpassed Masters Vol. 19 (1967) The Alternate Wild Honey Album; Sea of Tunes C9954/55
Unsurpassed Masters Vol. 20 (1968-1969) Friends, 20/20 and Odds & Ends Alternates ; Sea of Tunes C9956/57
Unsurpassed Masters Vol. 21 (1965) Today & Summer Days And Summer Nights Stereo version with bonus tracks
Ohzo, had er niet aan gedacht dat een volume 4 CD's bevat.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 19:29 schreef PimD het volgende:
Volume 13 en 14 bestaan ieder uit 4 cd's vol met Pet Sounds materiaal.
Goed idee.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:32 schreef Paul het volgende:
Laten we weer over de strandjongens praten
Ik dacht dat als je 27 tracks op een CD wilt krijgen, je compressie moest toepassen. Dan zou elke track + 25 MB zijn, wat wel veel is natuurlijk.quote:Op zondag 3 januari 2010 02:56 schreef PimD het volgende:
Waar heb je het over? Het originele Pet Sounds album duurt geloof ik iets van 35 minuten, dus zowel de mono als de stereo mix past prima op 1 cd...? Heeft helemaal niks te maken met compressie o.i.d.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |