Ach, rationaliseer vooral een eind weg. Je kunt ook gewoon toegeven dat je daden moreel gezien aan de discutabele kant zijn in plaats van met dergelijke praatjes te komen.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:08 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Je kunt niet je hele eigen leven voor anderen leven.
Inmiddels heeft ze het uitgemaakt. Hij reageerde geschokt, emotioneel en toch enigszins verwacht omdat de laatste dagen het pure hectiek was. Vooral omdat die beste vriendin de druk op de waarheid vertellen had gelegd. Dat is het vervelende als je het eerste anderen vertelt en dan de betreffende in kwestie; iedereen bemoeit zich ermee. Volgens mij hebben ze zo'n 3 uur gepraat. Best lang. Vooral het uitleggen van hoe & waarom beantwoorden en hij had aangegeven haar te vergeven als ze met hem verder zou gaan. Wat het allemaal nog moeilijker maakte, dan het al was. Een makkelijk gesprek was het zeer zeker niet. Ze was daarna toen ze naar mij toe kwam helemaal kapot en heeft de hele nacht wakker gelegen. Het viel voor hem zo rauw op zijn dak dat ze ook zo ineens uit huis ging. Zijn ouders hebben haar ook al gebeld en haar ouders. En ze heeft vandaag een gesprek met haar ouders gehad en willen mij ontmoeten. Daarnaast willen ook de ouders van hem een gesprek met haar. Dan heb je nog eens de facebook berichten en whatsapps.quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:28 schreef Seven. het volgende:
TS, heeft ze het inmiddels uitgemaakt met haar vriend?
Als ik zie wat de gevolgen zijn en hoe veel moeite dit allemaal gekost heeft, dan ben ik daar niet bang voor. We hebben voor elkaar uiteindelijk gekozen. Het is niet een slippertje, one night stand of iets anders instabiel. Omdat je bij elkaar bent vanuit een minder nette manier betekent niet dat je minder gek op elkaar bent of nog steeds vatbaar voor herhaling bent.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:23 schreef He-man- het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar nu kaapte jij haar weg. Wat als morgen iemand anders haar weg gaat kapen? Zou het je dan niets doen? Zou je dan gewoon doorgaan met je leven zonder dat er wat gebeurd is?
Ik vraag dat niet, ik vroeg hoe je je dan zou voelen.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:35 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Als ik zie wat de gevolgen zijn en hoe veel moeite dit allemaal gekost heeft, dan ben ik daar niet bang voor. We hebben voor elkaar uiteindelijk gekozen. Het is niet een slippertje, one night stand of iets anders instabiel. Omdat je bij elkaar bent vanuit een minder nette manier betekent niet dat je minder gek op elkaar bent of nog steeds vatbaar voor herhaling bent.
Was haar nu ex-vriend hier bang voor toen ze met jou aan het vreemd gaan was?quote:Op woensdag 7 november 2012 21:35 schreef Vaandrig het volgende:
Als ik zie wat de gevolgen zijn en hoe veel moeite dit allemaal gekost heeft, dan ben ik daar niet bang voor.
Arme knulquote:Op woensdag 7 november 2012 21:27 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Inmiddels heeft ze het uitgemaakt. Hij reageerde geschokt, emotioneel en toch enigszins verwacht omdat de laatste dagen het pure hectiek was. Vooral omdat die beste vriendin de druk op de waarheid vertellen had gelegd. Dat is het vervelende als je het eerste anderen vertelt en dan de betreffende in kwestie; iedereen bemoeit zich ermee. Volgens mij hebben ze zo'n 3 uur gepraat. Best lang. Vooral het uitleggen van hoe & waarom beantwoorden en hij had aangegeven haar te vergeven als ze met hem verder zou gaan. Wat het allemaal nog moeilijker maakte, dan het al was. Een makkelijk gesprek was het zeer zeker niet. Ze was daarna toen ze naar mij toe kwam helemaal kapot en heeft de hele nacht wakker gelegen. Het viel voor hem zo rauw op zijn dak dat ze ook zo ineens uit huis ging. Zijn ouders hebben haar ook al gebeld en haar ouders. En ze heeft vandaag een gesprek met haar ouders gehad en willen mij ontmoeten. Daarnaast willen ook de ouders van hem een gesprek met haar. Dan heb je nog eens de facebook berichten en whatsapps.
Hoe ik mij zou voelen: niet fijn uiteraard. Maar voel nu alleen euforische gevoelens. Kan daar eigenlijk ook moeilijk aan denken.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:35 schreef He-man- het volgende:
[..]
Ik vraag dat niet, ik vroeg hoe je je dan zou voelen.
Als je een langdurige affaire hebt naast je bestaande relatie en alleen spijt hebt dat iemand erachter is gekomen, dat is een verkeerd motief waar herhaling te verwachten is. Het andere motief is dat je verliefd op een ander bent en het zelf opbiecht wetende wat je te wachten staat omdat je zelf een duidelijke keuze hebt gemaakt. Oke, dat we hier veel te lang mee bezig waren en ons ik haar hier in had meegesleept was en is niet netjes.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:46 schreef Canillas het volgende:
[..]
Was haar nu ex-vriend hier bang voor toen ze met jou aan het vreemd gaan was?
Bedankt voor je reactie. Dit is inderdaad niet een verwachte reactie na de meerderheid van de reacties te hebben gelezen.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Arme knul![]()
TS, Iig fijn dat je ons op de hoogte houdt, dat waardeer ik (zie je niet vaak in topics waar de meerderheid het niet helemaal met TS eens is). En ook heel veel geluk en plezier voor jou en je nieuwe vriendinnetje.
quote:Op woensdag 7 november 2012 20:40 schreef dawg het volgende:
[..]
mijn punt is dat iemand die ervoor kiest niet de waarheid over deze dingen te vertellen wel erg naïef is aangezien ze er blijkbaar van uitgaat dat haar wel de waarheid verteld is. als iemand mij haar instelling zou vertellen, en die is zoals taurus haar instelling, zou ik het zelf ook niet meer zo nauw nemen met de waarheid, waarom zou ik ook?
taurus kennende denk ik niet dat ze wanhopige losers zou daten namelijk.
Je gaat wel van het slechtste uit, wederom.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:30 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Of ze nemen genoegen met iemand die vreemdgaat blijkbaar gewoon omdat ze verder weinig kunnen krijgen of het zo wel goed vinden. Geen van beide spreekt voor haar in ieder geval, behalve haar eigen idee natuurlijk weerMisschien is het wel zo dat als je alle redenaties maar voor jezelf in de positieve kant gooit, hoe onrealistisch ook, dat je dan toch oprecht blij kan zijn en geloven. Krijg dat idee wel bij Taurus want ze kan zelfs nog denken dat ze genoeg te bieden heeft om vreemdgaan te compenseren terwijl elke normale persoon weg zou gaan hoeveel de persoon ook te bieden heeft. Zegt eerder wat over haar relatie/vriend dan over haar kwaliteiten zover ik kan zien
Mooi. Dan was het allemaal niet voor niets.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:55 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Hoe ik mij zou voelen: niet fijn uiteraard. Maar voel nu alleen euforische gevoelens. Kan daar eigenlijk ook moeilijk aan denken.
omdat je stellig beweert dat het niet om die reden uit gegaan is natuurlijk.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:15 schreef Taurus het volgende:
[..]Waar lees jij dat ik er van uit ga dat mij altijd de waarheid is verteld? Ik heb vaak genoeg gezegd dat ik niet alleen mezelf niet vertrouw als ik zou beloven altijd trouw te blijven, ik vertrouw niemand op dat punt. Ik geloof gewoon niet dat je kunt zeggen 'ik zal nooit vreemdgaan'.
Misschien is er wel tegen me gelogen. Gelukkig weet ik daar niets van.
Haha, nou, ik heb het altijd zelf beeindigd.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:21 schreef dawg het volgende:
[..]
omdat je stellig beweert dat het niet om die reden uit gegaan is natuurlijk.
Nou sorry hoor lieve Taurus. Maar naar mijn idee ga ik uit van het meest realistische. De meeste mensen accepteren gewoon geen vreemdganger tenzij de relatie hen niet boeit e.d. Dus het is voor mij onlogisch om eruit te concluderen dat je veel te compenseren hebt omdat ze bij je blijven.. En ook van het slechtste uit omdat je mening nou eenmaal vrij extreem lijkt te zijn in vergelijking met de rest. Dat is meestal geen goed teken. En wat je nu zegt over dat ze accepteren dat je het niet zegt als je vreemdgaat... tjah ik weet het niet meer hoor. Ik kan me moeilijk indenken dat iemand zo'n gesprek met me heeft en ik dan moet zeggen van ja ik accepteer het wel zolang je het maar niet zegt (daar komt het feitelijk op neer). Dan geef ik gewoon al minder om die meid als ik dat zo stel want zoiets is geen basis voor vertrouwen..quote:Op woensdag 7 november 2012 22:18 schreef Taurus het volgende:
[..]
Je gaat wel van het slechtste uit, wederom.Waarom toch? En waarom bepaal jij wie er 'normaal' is in deze? Ze accepteerden trouwens niet dat ik vreemdging, gekkie, ze accepteerden dat ik het niet zou zeggen als ik een keer over de schreef ga. Ook al zouden zij het wel willen weten. Het was altijd wel een gevoelig punt, maar geen breekpunt.
Nou ja het gaat erom dat je genoeg hebt om te compenseren dat ze bij je bleven toch. Ik stelde dat ze dan dus wel genoegen nemen met minder. Als jij het dan uitmaakt betekent dat natuurlijk niet direct dat je genoeg had te compenseren dat ze bij je bleven. Kan gewoon betekenen dat hen het niet zo nauw nemen, niet zoveel kunnen krijgen, zelf ook vreemdgaan of wat dan ook. Wat jij zegt is een valse afgeleidequote:Op woensdag 7 november 2012 22:23 schreef Taurus het volgende:
[..]
Haha, nou, ik heb het altijd zelf beeindigd.Best een reden om me die stelligheid te kunnen veroorloven lijkt me.
Ik denk dat ik daar meer over kan zeggen dan jij. Ik heb het niet over relaties van 'n paar maanden. Mijn houding hierin was gewoon geen reden om de relatie te stoppen, en gekscherend zei ik 'blijkbaar wist ik er genoeg tegenover te zettenquote:Op woensdag 7 november 2012 22:27 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nou ja het gaat erom dat je genoeg hebt om te compenseren dat ze bij je bleven toch. Ik stelde dat ze dan dus wel genoegen nemen met minder. Als jij het dan uitmaakt betekent dat natuurlijk niet direct dat je genoeg had te compenseren dat ze bij je bleven. Kan gewoon betekenen dat hen het niet zo nauw nemen, niet zoveel kunnen krijgen, zelf ook vreemdgaan of wat dan ook. Wat jij zegt is een valse afgeleide
Ik geloof dat jij het punt mist, jij zegt niet bang te zijn dat zij jou zal belazeren, dat was de vriend van je ex ook niet, toch gebeurde dat wel. Hij was geschokt dat het gebeurd was, hij zag het dus niet aankomen, net zoals jij het nu niet aan ziet komen. Hij had niet verwacht dat zij zoiets zou doen, ze deed het wel, wat zij deed was inderdaad niet netjes maar deed dat wel. Dus hoe kun jij vertrouwen dat ze dat bij jou niet zal doen? Je hebt immers zelf bewezen dat het mogelijk is dat het gebeurd wanneer ze iemand treft die haar raakt zoals jij gedaan hebt. Nu voel je je euforisch, logisch, verliefdheid etc. maar hoe denk je dat het daarna zal zijn? Dit is jouw 1e verliefdheid dus wellicht heeft het weinig zin te hebben over een daarna, je zit er nu nog middenin en zij ook, net zoals ze dat waarschijnlijk had met haar ex-vriend in het begin, maar hoe zal jij reageren als zij met andere jongens omgaat? Met ze afspreekt of met uitgaan tegenkomt?quote:Op woensdag 7 november 2012 22:04 schreef Vaandrig het volgende:
Als je een langdurige affaire hebt naast je bestaande relatie en alleen spijt hebt dat iemand erachter is gekomen, dat is een verkeerd motief waar herhaling te verwachten is. Het andere motief is dat je verliefd op een ander bent en het zelf opbiecht wetende wat je te wachten staat omdat je zelf een duidelijke keuze hebt gemaakt. Oke, dat we hier veel te lang mee bezig waren en ons ik haar hier in had meegesleept was en is niet netjes.
Teruglezend misschien een niet goed verwoord voorbeeld, maar ik neem aan dat je snapt, dat het om het motief gaat.
En ook meer over kan liegen/mooier praten dan het isquote:Op woensdag 7 november 2012 22:37 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik denk dat ik daar meer over kan zeggen dan jij. Ik heb het niet over relaties van 'n paar maanden. Mijn houding hierin was gewoon geen reden om de relatie te stoppen, en gekscherend zei ik 'blijkbaar wist ik er genoeg tegenover te zetten'. Ik bedoelde gewoon te zeggen dat mijn mening hierover nooit een groot probleem is geweest in mijn relaties. En ja, het was positief: er was veel meer dan dat namelijk.
ahh ja, dat dacht ik stiekem ook al, nadat ik dat gepost had.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:23 schreef Taurus het volgende:
[..]
Haha, nou, ik heb het altijd zelf beeindigd.Best een reden om me die stelligheid te kunnen veroorloven lijkt me.
Denk je dat het hierbij ophoudt? Die jongen ligt nu te malen in bed over de vragen die hij niet gesteld heeft, geef het een weekje en hij zal woedend zijn. Dit is pas het begin van het einde. Ik hoop dat TS z'n relatie er tegen bestand is.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:39 schreef Nithosm het volgende:
Zo, het opbreken is niet eens zo heel slecht gegaan.
Jammer dat de reeks nu ten einde loopt. Hopelijk kan je lang bij d´r blijven Vaandrig.
Oké, dat moet ik eigenlijk terugnemen. Meteen dat gedoe met de ouders. Wat vindt je daar van?
Heb je net iemands leven deels verwoest, moet je jezelf voorstellen in iemands anders´ hun leven. Weeeeeird. Waarom kies je niet voor een ´tussen´ rust?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |