Dan heb je een inkomen boven de ¤ 43.000quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:17 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik las ergens anders dat dat ook voor mensen zoals ik geldt. Maar misschien klopt dat niet?
Nee, voor jou is het 1,5 procent + wat er gewoon jaarlijks bijkomt. Voor de "scheefhuurders is het 6,5% + de jaarlijkse verhoging.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:17 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik las ergens anders dat dat ook voor mensen zoals ik geldt. Maar misschien klopt dat niet?
Een miljard korting op Afrika, inkorten van de WW en versoepelen van het ontslagrecht. Blijkbaar was dat het waard.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:16 schreef ssebass het volgende:
Hetgeen mij het meest tegen de borst stuit is dat je geen economische zekerheid meer hebt. Je kunt geen begroting meer maken want de overheid kan in een handomdraai bepaalde kosten gewoon verviervoudigen! Contracten aangaan e.d. wordt zo enorm riskant omdat je te besteden vermogen zomaar met bijv 25% kan afnemen. Dit is nogal schrikbarend. Dit zal de economie enorm stimuleren.
Waarom krijgt Rutte trouwens meer gezeik over zich heen dan Samsom? Dit komt duidelijk uit de PvdA koker. Overigens wat heeft de VVD hiervoor teruggekregen? Die belastingverlaging die meer dan teniet wordt gedaan door de zorgpremie? Lekker onderhandeld dan.
Ok, nee ik hoorde van een collega dat mensen met een minimuminkomen ook een huurverhoging te wachten stond van 6%. Nou dus niet, dat is fijn danquote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan heb je een inkomen boven de ¤ 43.000
Dit. Je hebt helemaal gelijk. Je denkt aan je toekomst te bouwen waar je voor werkt en plots veranderen de regels weer. En dat gaat steeds meer in een rapper tempo.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:16 schreef ssebass het volgende:
Hetgeen mij het meest tegen de borst stuit is dat je geen economische zekerheid meer hebt. Je kunt geen begroting meer maken want de overheid kan in een handomdraai bepaalde kosten gewoon verviervoudigen! Contracten aangaan e.d. wordt zo enorm riskant omdat je te besteden vermogen zomaar met bijv 25% kan afnemen. Dit is nogal schrikbarend. Dit zal de economie enorm stimuleren.
Waarom krijgt Rutte trouwens meer gezeik over zich heen dan Samsom? Dit komt duidelijk uit de PvdA koker. Overigens wat heeft de VVD hiervoor teruggekregen? Die belastingverlaging die meer dan teniet wordt gedaan door de zorgpremie? Lekker onderhandeld dan.
Het zou me ook erg verbaasd hebben als de VVD achterban blij zou zijn met deze plannen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:23 schreef Nielsch het volgende:
Toch mooi om te zien dat zelfs lokale VVD afdelingen en politici nu roepen dat de inkomensafhankelijke zorgpremie een blunder is.
Je kan maar beter uitgaan van het ergste. Een beetje optimisme in je toekomstige financiële planning is dankzij onze politici heel gevaarlijke vandaag de dag. En die willen dan onze economie uit het slop trekken. Droom lekker verder jongens.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:07 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dan heeft het ook geen zin om te roepen dat het zo erg gaat worden.
De verhoging wordt: inflatie (nu 2,3%) plus:quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:17 schreef Selestha het volgende:
[..]
Is dat nu elk jaar die + 6.5%?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De verhoging wordt: inflatie (nu 2,3%) plus:
1,5% tot 33.000 (belachelijk, want onvermijdelijk)
2,5% tussen 33.000 en 43.000
6,5% boven 43.000
Dat vind ik ook een beetje raar inderdaad, de sterkste schouders, de zwaarste lasten is een typisch PvdA-mantra. Mensen krijgen hier te zien wat dat nu in harde Euro's betekent en kennelijk is men dan toch ineens een stuk minder solidair. Maar vreemd genoeg wijst men daarop juist naar de VVD.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:16 schreef ssebass het volgende:
Waarom krijgt Rutte trouwens meer gezeik over zich heen dan Samsom? Dit komt duidelijk uit de PvdA koker.
Volgens mij is het altijd zo dat de partij die als eerste een stap moet zetten een relatief slechte onderhandelingspositie heeft. Zeker nu er gezien de verkiezingsuitslag geen geloofwaardige alternatieven waren voor de VVD, behalve dan niet regeren.quote:Overigens wat heeft de VVD hiervoor teruggekregen? Die belastingverlaging die meer dan teniet wordt gedaan door de zorgpremie? Lekker onderhandeld dan.
Je kunt het ook overdrijven zeg.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:25 schreef Nielsch het volgende:
Je kan maar beter uitgaan van het ergste. Een beetje optimisme in je toekomstige financiële planning is dankzij onze politici heel gevaarlijke vandaag de dag. En die willen dan onze economie uit het slop trekken. Droom lekker verder jongens.
Dat is nu juist het punt. Zo gaat het met alles de laatste tijd. Je denkt het goed geregeld te hebben en plots ziet het kabinet weer af van de mogelijkheden. Of dat nu om de pensioenen gaat, de ziektekosten, woningmarkt ,arbeidsmarkt of verzekeringen. En erger nog wat vandaag ingevoerd word is morgen alweer anders.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je kan maar beter uitgaan van het ergste. Een beetje optimisme in je toekomstige financiële planning is dankzij onze politici heel gevaarlijke vandaag de dag. En die willen dan onze economie uit het slop trekken. Droom lekker verder jongens.
Off-topicquote:
Omdat dit soort bizarre crisisverlengende maatregelen van de PvdA wel te verwachten waren. Maakt het niet minder treurig maar en idioot maar ja, van idioten mag je nu eenmaal idiote plannen verwachten.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:16 schreef ssebass het volgende:
Daarom moeten we ook toe naar een structureel kleinere overheid. Maar ja, daar zien veel mensen dan weer weinig in als je echt doorvraagt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:31 schreef Cherna het volgende:
Dat is nu juist het punt. Zo gaat het met alles de laatste tijd. Je denkt het goed geregeld te hebben en plots ziet het kabinet weer af van de mogelijkheden. Of dat nu om de pensioenen gaat, de ziektekosten, woningmarkt ,arbeidsmarkt of verzekeringen. En erger nog wat vandaag ingevoerd word is morgen alweer anders.
Er staat ook in het akkoord: de maximale huur gaat weer gelden als er nieuwe huurders komen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:31 schreef Ericr het volgende:
[..]
Off-topic
Nee want er geldt nog steeds een maximaal redelijke huurprijs, in feite trek je versneld je bezit op naar die maximaal redelijke huurprijs. Scheef wonen gaat over woningen in de sociale verhuur, hoe dan ook is de prijs op een gegeven moment belandt op een punt dat deze alleen maar kan meelopen met de inflatie omdat de maximaal redelijke huurprijs daar ook op wordt aangepast.
Meh, zodra je om de 4 jaar een partij krijgt die het radicaal anders wil helpt een kleinere overheid ook niet.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Daarom moeten we ook toe naar een structureel kleinere overheid. Maar ja, daar zien veel mensen dan weer weinig in als je echt doorvraagt.
Wel hoor, want een kleinere overheid heeft minder invloed op het financiële dagelijks leven omdat ze per definitie minder aan herverdeling van inkomen doet. Er zijn dus minder parameters voor de politiek om mee te spelen en dat doet de invloed van de politiek op het financiële dagelijks leven dalen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:34 schreef Nielsch het volgende:
Meh, zodra je om de 4 jaar een partij krijgt die het radicaal anders wil helpt een kleinere overheid ook niet.
Ik hoop dat je inziet dat je nogal krom redeneert... je zou er op achteruit gaan omdat je _minder_ belasting gaat betalen en daarom _minder_ kunt aftrekken?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:34 schreef Ticootje het volgende:
Oh, de middeninkomens en HRA:
Bestaande hypotheken, midden- en lagere inkomens
De middeninkomens zullen de netto hypotheeklasten sneller zien toenemen. In 2014 gaan de tweede en derde belastingschijf omlaag met ruim 4%. De derde schijf, waar nu de meeste mensen hun hypotheekaftrek hebben, gaat omlaag van 42% naar 38% (tweede schijf komt uit op 37,95%). Dit betekent dus minder hypotheekrenteaftrek. Hopelijk wordt dit voldoende gecompenseerd doordat deze groep mensen meer geld overhouden van hun bruto inkomen omdat ze minder inkomstenbelasting hoeven te betalen.
Rekenvoorbeeld:
Stel iemand heeft een hypotheek van ¤ 200.000 (en betaalt 5% rente) en een inkomen van ¤ 45.000. Bruto betaalt deze persoon dan ¤ 833 rente per maand (de eventuele aflossingen en eigenwoningforfait laten we hier buiten beschouwing). Netto (alleen de rente) is dat nu ¤ 483.
Vanaf 2014 neemt de netto rentelast toe met ¤ 33 per maand naar ¤ 516. Hopelijk wordt dit voldoende gecompenseerd door de lagere inkomstenbelastingtarieven.
Ook hier worden weer die inkomens dus geraakt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |