En als daar kostenstijgingen in komen is dat allemaal ingecalculeerd. Ik weet al maanden dat ik meer ga betalen voor kinderopvang, en als dat teveel wordt heb ik de keuze om dat te verminderen. Mijn hypotheek ligt de komende 6 jaar nog vast qua kosten. Boodschappen heb ik een keuze in, ik kan alles bij een traiteur halen of alles bij de Lidl.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:16 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Jij kiest toch voor een eigen huis? Jij kiest toch voor een kind/kinderen?
![]()
![]()
![]()
Zie hierboven, is allemaal geen probleem. Daar heb ik in alles een eigen keuze in. Ik heb invloed op de kosten die ik daaraan uitgeef.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:18 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Je hypotheek, boodschappen, kinderopvang gaan je ook meer kosten.
Je koopt nu dus veel te veel?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:28 schreef Blik het volgende:
Zie hierboven, is allemaal geen probleem. Daar heb ik in alles een eigen keuze in. Ik heb invloed op de kosten die ik daaraan uitgeef.
Is die lagere inkomstenbelasting per jaar of per maand?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:27 schreef Blik het volgende:
Iemand met een modaal salaris gaat per maand 140 euro betalen. Nu zijn mensen gemiddeld nog zo'n honderd euro per maand kwijt.
Lagere belastingen moeten de hogere premies deels compenseren. Mensen die meer dan zeventigduizend euro verdienen, zijn bijvoorbeeld 126 euro minder kwijt aan inkomstenbelasting.
Wie zegt dat? Ik zeg dat ik invloed heb op wat ik uitgeef aan bepaalde zaken. Ik heb geen invloed op de kosten voor de zorg. Er wordt me zomaar 160 euro per maand door mijn strot geduwd zonder dat ik daar enige invloed op heb.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:31 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Je koopt nu dus veel te veel?
Het percentage daalt, dat maakt dus geen verschil.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:32 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Is die lagere inkomstenbelasting per jaar of per maand?
Het gaat over 55 euro per maand.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:34 schreef xibalba het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)gpremie-voor-jou.xml
Een inkomen van ¤35.000 per jaar zou volgens deze berekening ¤55,- per jaar meer kwijt zijn....spannend hoor.
Je werkt en maakt daarom gebruik van kinderopvang.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:34 schreef Blik het volgende:
Wie zegt dat? Ik zeg dat ik invloed heb op wat ik uitgeef aan bepaalde zaken. Ik heb geen invloed op de kosten voor de zorg. Er wordt me zomaar 160 euro per maand door mijn strot geduwd zonder dat ik daar enige invloed op heb.
En ja, daar baal ik van en het staat los van of ik het zou kunnen bekostigen of niet. Het zorgt er in ieder geval voor dat ik minder vrijheid heb om geld uit te geven aan zaken waar ik geld aan uit wil geven.
Maar bij 10.000 per jaar meer, wat zeker niet extreem is ben je al meer dan 750 euro per jaar extra kwijt, dat gaat wel hard.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:34 schreef xibalba het volgende:
Een inkomen van ¤35.000 per jaar zou volgens deze berekening ¤55,- per jaar meer kwijt zijn....spannend hoor.
Neequote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat over 55 euro per maand.
Neuh, voor 35.000 euro is dat per jaar.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat over 55 euro per maand.
En bij 2 verdieners hebben we het dan al over 1500 euro per jaar.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar bij 10.000 per jaar meer, wat zeker niet extreem is ben je al meer dan 750 euro per jaar extra kwijt, dat gaat wel hard.
Hetgeen wat ik quote bevat geen percentages dus lees voordat je post.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:34 schreef 99.999 het volgende:
Het percentage daalt, dat maakt dus geen verschil.
Dat is ¤62 per maand extra ....dat moet bij een inkomen van ¤45.000 toch wel te doen zijn?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar bij 10.000 per jaar meer, wat zeker niet extreem is ben je al meer dan 750 euro per jaar extra kwijt, dat gaat wel hard.
Zouden ze Melanie haar excelletje voor het berekenen van de reizigerskosten met de OV-chipkaart geleend hebben?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Het is een pakket met honderden maatregelen die invloed hebben op de koopkracht en waarbi jze volgens mij het eindplaatje als leidend zien. dan is het de vraag in hoeverre de losse onderdelen erg interessant zijn voor ze.
Dat is volgens mij nog geen 1.7% van je inkomen extra. Er zijn maatregelen die er harde inhakken/in zouden kunnen hakken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
En bij 2 verdieners hebben we het dan al over 1500 euro per jaar.
Ik had liever gezien dat de reiskostenvergoeding volledig belast zou gaan worden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:39 schreef xibalba het volgende:
[..]
Dat is volgens mij nog geen 1.7% van je inkomen extra. Er zijn maatregelen die er harde inhakken/in zouden kunnen hakken.
Het gaat er niet om of je het kan betalen ja of nee, het gaat erom dat je verplicht moet betalen voor het handje ophouden en de hypochondrie van een ander. En dat er maar gewoon weer meer wordt gevraagd van de mensen die dit land in stand houden (werkenden), en niet wordt gesneden in de managementlagen in de zorg.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:39 schreef xibalba het volgende:
[..]
Dat is volgens mij nog geen 1.7% van je inkomen extra. Er zijn maatregelen die er harde inhakken/in zouden kunnen hakken.
Op deze manier ga je nog altijd meer overhouden als je meer verdiend. Hoger inkomen -> meer geld te besteden. Wat is er dan handje ophouden aan?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:42 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of je het kan betalen ja of nee, het gaat erom dat je verplicht moet betalen voor het handje ophouden en de hypochondrie van een ander. En dat er maar gewoon weer meer wordt gevraagd van de mensen die dit land in stand houden (werkenden), en niet wordt gesneden in de managementlagen in de zorg.
SP, PvdA en VVD = meerderheid.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:44 schreef Dos37 het volgende:
Als ik de oppositie zo lees krijgt men dit toch nooit door de eerste kamer?
En voor iemand die het dubbele verdiend scheelt het ¤2880... maar ja, dat schijnt eerlijk te zijn.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:34 schreef xibalba het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |