Oh help, dit had mijn post kunnen zijn.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:53 schreef iamredleader het volgende:
Zo, kids op bed, afwas klaar, even een momentje rust en op tijd naar bed
Ik vind niet dat je voor een zelfde huis meer moet betalen, dat is inderdaad niet eerlijk. Maar als je veel verdient moet je gewoon niet in zo'n goedkoop huis wonen, dat is voor mensen met een laag inkomen. Ze gaan die huren nu verhogen om ervoor te zorgen dat deze mensen sneller verhuizen en dat deze weer vrijkomen voor mensen die er wel recht op hebben, en dat vind ik inderdaad wel eerlijkquote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:54 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Je woont in een zelfde huis, maar betaalt meer.
Wanneer je naar de dealer gaat om een auto te kopen is de prijs van een auto ook niet afhankelijk van je inkomen... waarom zou dat bij huizen wel zo moeten zijn? Het zelfde product, een zelfde prijs.
Nu krijg je ook nog een hele bureaucratische rompslomp van verschillende huurprijzen voor verschillende mensen in de zelfde soort huizen (wie gaat er bijhouden wanneer het inkomen wijzigt wat de huur wordt?).
Het is al ingewikkeld en nivellerend genoeg om verschillende belastingschijven en premiehoogtes te hebben naar inkomen, ik zie niet helemaal in waarom dat dan ook bij huurwoningen nog een keer daar bovenop moet.
Pak dan de oorzaak aan dat die mensen blijven zitten: te weinig goedkope huurwoningen.
Genoeg lege kantoren die je kan ombouwen tot appartementen met een kleine wetswijziging.
feit blijft dat er niet veel in die wat duurdere klasse beschikbaar is, al zou je willen. Wat er is is meteen onbetaalbaar.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je voor een zelfde huis meer moet betalen, dat is inderdaad niet eerlijk. Maar als je veel verdient moet je gewoon niet in zo'n goedkoop huis wonen, dat is voor mensen met een laag inkomen. Ze gaan die huren nu verhogen om ervoor te zorgen dat deze mensen sneller verhuizen en dat deze weer vrijkomen voor mensen die er wel recht op hebben, en dat vind ik inderdaad wel eerlijk
Niet gaan?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:10 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik hoor net dat ik van het weekend in Leeuwarden ben, een heel weekend. Iemand aanraders voor overdag en 's avonds?
Ik weet inmiddels wel dat onze zorgpremie per maand meer gaat bedragen dan onze hypotheekkosten...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Hoeveel procent van je netto inkomen wordt gezien als een redelijke huur/ hypotheek?
Ben jij gezegend met een lage hypotheek, of...quote:Op donderdag 1 november 2012 04:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik weet inmiddels wel dat onze zorgpremie per maand meer gaat bedragen dan onze hypotheekkosten...
En als er al iets betaalbaar is (wat in Groningen best te doen is), kun je geen hypotheek meer krijgen omdat je alleen nog maar tijdelijke contracten krijgt als starterquote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:50 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
feit blijft dat er niet veel in die wat duurdere klasse beschikbaar is, al zou je willen. Wat er is is meteen onbetaalbaar.
Ok, zonder mn vriend ben ik dus screwedquote:Op donderdag 1 november 2012 08:26 schreef iamredleader het volgende:
Mogguh LB
Dat met een tijdelijk contract -> geen hypotheek zal op vrij korte termijn veranderen. Banken zien dat zelfs vaste contracten niet zo "rotsvast" zijn als vroeger. Waar "we" dan meer naar kijken is enerzijds het gemiddelde inkomen over de afgelopen 3 jaar, alsmede de potentie voor de komende jaren.
Praktisch voorbeeld: een ballerina van 38 die de afgelopen 3 jaar elk jaar bij een ander theatergezelschap heeft gewerkt, er geen cent op vooruit is gegaan en die geen andere "talenten" heeft dan ballerineren (of hoe dat ook heet), zal minder gauw top-gefinancierd worden dan een jonge talentvolle recent afgestudeerde, die wellicht de afgelopen jaren niet veel heeft verdiend, maar waar wel flinke potentie in zit.
Simpel gezegd: banken zullen hun normen wel moeten aanpassen. Anderzijds moeten mensen ook niet meer verwachten dat ze 125% van de koopsom gefinancierd krijgen, aflossingsvrij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |