abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118654271
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_118654276
Vroeg wakker wordende kindjes.. *gaap*
pi_118654301
Ik hoop ook dat Faye zo nog even wil slapen. Ti's anders een hele lange dag..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118654359
Jelte heeft ook nog niet door dat ie langer moet slapen nu }:| Gister ook gewoon stuk om 6:15 -O- En dan heb je hem een uur later weer in bed staat een kwartier later peuterlief naast je bed. Niks slapen voor mij :O :O :O :O :O :O

Jelte slaap wel gewoon al zn slaapjes. Maar nu nog meer omdat ie anders niet uitkomt. Hij is nu al wakker, over een uur weer moe. Normaal ging hij pas om 9-10 uur op bed, maar dat redt hij nu ineens niet meer.

Oh hij heeft gepoept. De aroma komt me van een meter of 6 te gemoet :') w/
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118654417
Voorspelbaarderwijs moeten de kids hier doordeweeks wakker worden gemaakt. Vroeg opstaan doen ze dan op het weekend. Maar om kort na half vijf s'ochtends na een voeding was mijn baby een half uur-driekwartier niet rustig te krijgen, gaap.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118654499
Hier was het half 6. Kunnen rekken tot 6 en daarna nog even een half uurtje spelen in het grote bed. :O Nog niet zo heel lang geleden werd hij om 8 uur pas wakker.... Beetje jammer dat ik nu zelf mijn slaap zo hard nodig heb. Hopelijk is het een faaaaaaaaaaaaase....
  woensdag 31 oktober 2012 @ 07:46:19 #7
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118654801
Je hebt wel wat aan je dag ;) Hier is de woonkamer al afgestoft, gasfornuis blinkt mij tegemoet en de tafel is ook weer eens leeg ;) Het is dat miep haar speelgoed overal ligt en zij stofzuigen niet zo leuk vind, anders had ik dat ook al gedaan :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_118654850
Helaas moet ik mijn energie een beetje over de dag verdelen en straks moet ik ook nog naar de fysio en boodschappen doen.

Bovendien moet ik zachtjes doen want meneer is in de box in slaap gevallen }:| met een ontzettende poepluier trouwens.... :X
  woensdag 31 oktober 2012 @ 08:06:55 #9
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118654985
quote:
17s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 07:50 schreef Kyara het volgende:
Helaas moet ik mijn energie een beetje over de dag verdelen en straks moet ik ook nog naar de fysio en boodschappen doen.

Bovendien moet ik zachtjes doen want meneer is in de box in slaap gevallen }:| met een ontzettende poepluier trouwens.... :X
Waarom doe je dan zachtjes? Schrikt hij anders van geluid ? ik kan hier namelijk gewoon stofzuigen als ze slaapt in de box...
pi_118655184
Hier ook zo'n vijf uur... Ben even ingestort vanochtend, het werd me even allemaal teveel. Vrijdag maar eens over hebben bij de dokter. Moet ik toch zijn voor de mirena..brrr
  woensdag 31 oktober 2012 @ 08:25:43 #11
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118655194
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 08:24 schreef SupremeEvil het volgende:
Hier ook zo'n vijf uur... Ben even ingestort vanochtend, het werd me even allemaal teveel. Vrijdag maar eens over hebben bij de dokter. Moet ik toch zijn voor de mirena..brrr
kan je tussendoor niet ff bijslapen dan? 's middags, of 's avonds na het eten een uurtje? :*
pi_118655342
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 08:06 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Waarom doe je dan zachtjes? Schrikt hij anders van geluid ? ik kan hier namelijk gewoon stofzuigen als ze slaapt in de box...
omdat hij normaal nooit in de box slaapt. Hij werd daarna al wakker toen ik een kast open en dicht deed. Dus nu ligt hij lekker in zijn eigen bed met een schone luier
pi_118655628
Gets, wat een vroegerts.. Wij zitten weer in het ritme van voor de herfstvakantie. Netjes rond 7.00-7.15. Wel weer met 2 slaapjes trouwens..

Kyara, SE, kunnen jullie nog ergens wat rust pakken overdag? Of vanavond belachelijk vroeg naar bed?
pi_118656064
Overdag slapen niet... Die kleine van mij slaapt maar heel kort, en dan doe ik dus dingetjes in het huishouden (vandaag even niet). Maar ik ga vanavond echt vroeg naar bed ja :). En gaat niet alleen om vandaag, maar een opstapeling van alles. Het hele mama zijn in combinatie met de rest van je leven, waar je een soort van balans in moet vinden. En ik zeg steeds dat het wel gaat, maar eigenlijk is dat niet zo. Groothouden tegenover iedereen, lekker alles zelf willen proberen op te lossen. Denk dat ik het een beetje onderschat heb :@ en dat t besef dat ik echt moet gaan solliciteren toch een beetje de druppel was... Maar volgende week ga ik weer sporten, even twee keer per week een uurtje los van baby en huis en andere mensen zien. Denk dat dat wel fijn is, nog maar 6 kilo eraf en ik zit weer op mn startgewicht :).
pi_118656152
SE heel herkenbaar het altijd zelf op willen lossen maar het houd een keer op. Ik vond het heel moeilijk om hulp te vragen en te accepteren maar het maakt het allemaal een stuk makkelijker. Ik hoop voor je dat het sporten helpt om alles even los te laten.
pi_118656487
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 08:51 schreef Deepfreeze het volgende:
Gets, wat een vroegerts.. Wij zitten weer in het ritme van voor de herfstvakantie. Netjes rond 7.00-7.15. Wel weer met 2 slaapjes trouwens..

Kyara, SE, kunnen jullie nog ergens wat rust pakken overdag? Of vanavond belachelijk vroeg naar bed?
nog vroeger dan half 9 gaat niet, dan moet ik mijn avondeten overslaan en zie ik mijn man ook amper. Vanmiddag beetje rustig aan proberen te doen maar ik moet nog zo veel.....
pi_118657082
:* voor de mama's die vroeg gewekt werden

SE
Lastig, maar wel herkenbaar, ik wilde ook van alles zelf doen en oplossen maar nu ik meer hulp vraag weten mensen ook wat ze voor me kunnen betekenen en veel vinden dat juist ook fijn! Voor schoonmaken heb ik nu een schoonmaakster ( kan het zelf ook niet ivm pijn) maar dat scheelt ook voor mij en mijn vriend.
Verder vroeg op bed idd en ontspanning pakken ( tv kijken, boek lezen) als de kleine slaapt. Schoonmaken kan ook als ze in de box ligt te spelen bijv.

(8> is thuis, gaan vanmiddag naar de Arbo en tussen 2-3 kan ik bellen voor de uitslag van de foto's.had vanmorgen al gebeld maar het was er druk, ze had snel de uitslag gelezen maar daar heb ik niets aan, wil details weten. Ze las; geen bijzonderheden. Maar ik krijg liever de gehele uitslag te horen, misschien kleine afwijkingen enz.
pi_118657294
Maar waarom doe je het huishouden niet als kindjelief wakker is? Ik stofzuig gewoon om ze heen hoor, of duw ze even aan de kant :+
Stoffen kan ook prima als ze ronddartelen en spelen. Zelfs de was doe ik gewoon (machines staan op zolder)

Boven stofzuigen vind ik wel lastig. Want dat gaat niet als Jelte slaapt. Die slaapt gewoon echt veel te licht -O- en ik kan ze niet horen als ik zuig, dus dat vind ik dan niet veilig genoeg. Dus moet ik wachten op de dagen dat manlief er is. Dan kan natuurlijk in theorie gewoon in het weekend. Maar dan heb ik natuurlijk geen zin :')
pi_118658077
ok, hier maakt iemand even een tussensprint als het gaat om gewicht. begonnen met 3720 op donderdag gezakt naar 3420 op zondag. Maandag een spurt naar 3490, dinsdag 3560 gram en vandaag zit meneer al op de 3730 gram!
Hooray for boobies!
pi_118658335
Zo spockjuh, die stijgt weer lekker!!

Kyara, dat is wel balen dan.. Sterkte ermee dan :*

Zoe, succes bij de arbo!

Huishouden doe ik ook grotendeels als Daan wakker is. Stofzuigen boven doe ik meestal 's avonds direct na het eten, of als man overdag thuis is.. Maar als het echt nodig is, dan doe ik Daan met een speeltje in het ledikant en ga ik er snel doorheen..
pi_118659152
Schoonmaken doe ik zowel boven als beneden 1x per week. De rest van de week stofzuigt manlief iedere dag beneden en even wc schoonmaken. Ach boven is ook maar een uurtje max dan is dat ook helemaal klaar :D
pi_118659299
Bij ons komt 1x in de week de schoonmaakster. Maar ik moet straks ook weer 36 uur werken (4x9 blergh) dus ik zou dan ook echt niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen...
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_118660032
Ik hoef gelukkig niet te werken doe wel vrijwilligerswerk vanuit huis 24/7 en maak schoon 1x per 2 weken een ochtend omdat ik dat gewoon leuk vind.
pi_118660436
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:30 schreef Rixtje het volgende:
Ik hoef gelukkig niet te werken doe wel vrijwilligerswerk vanuit huis 24/7 en maak schoon 1x per 2 weken een ochtend omdat ik dat gewoon leuk vind.
Heb je Rokko al gevonden? :'(
pi_118661247
Ik ben zo'n gek die het huishouden doen niet erg vind :+ (koken en boodschappen dan weer wel en laat net mijn meneer dat leuk vinden :') O+) wat hier wel werkt is dat ik elke dag wat doe ;) was niet opstapelen tot het weekend, maar gewoon machine vol = aan. Droger klaar = meteen vouwen. 1 wasje kost nog geen 5 minuten.. dan is het te doen! Stofzuigen elke dag na het eten (katten en kruimel-peuter en straks ook een baby die over de grond dweilt :+) maar dat is routine.. bedden verschonen doe ik op zaterdag ochtend meteen na het opstaan (echt geen 10 minuten werk) en stoffen wanneer het nodig is :+

Elke dag wat helpt hier ontzettend! Want juist in het weekend wil ik niks doen en gezellig met zijn 4-en op stap enzo!

Vroege vogels.. ik zeg maar niets denk ik :D mini komt nog steeds om de 1,5 a 2 uur 's nachts, die heeft rond 5 uur haar wakker moment, en als ze dan nog even in slaap kukelt is daar om 6 uur grote zus :O Mooi man kinderen O-)
pi_118661882
Ik doe het net als Gerb. Al hebben we wel de regel 'op zondag doen we geen donder :+'
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_118661937
Ik heb zo weinig te klagen, meneer wordt wel nog 1 x per nacht wakker, maar is na 20 min inclusief fles weer in slaap. Hij slaapt overdag makkelijk. Eet goed. Is de hele dag vrolijk. Mooi hoor kids O+ . Ik geniet elke dag, lief kind dat t is O+.

Zoe, zo naar van je bekken nog steeds, sterkte :*

kyara, bikkel hoor met midas en zwanger van twee :*

Verder lees ik wel mee maar heb ik zo weinig te melden :)

Oh ik haat het huishouden en wil ook een schoonmaakster!
pi_118666272
Steeds een beetje doen werkt wel inderdaad. Als Midas wakker is dan doe ik inderdaad wel wat dingetjes zoals koken, afwassen of afstoffen. Wassen doe ik nu vooral als hij in bed ligt omdat de wasmachine en droger op zolder staan en ik niet zo snel meer ben. Opvouwen doe ik ook op zolder en daar blijven nog wel eens stapels liggen omdat ik het niet trek om steeds op en neer te lopen. Maar goed, dat is iets tijdelijks natuurlijk. Voorheen legde ik Midas dan ook in zijn bed met een speeltje.

Wil binnenkort de traphekjes gaan installeren en een lekker vloerkleed in zijn nieuwe kamer zodat hij ook daar lekker kan spelen met de deur open als ik boven aan het rommelen ben O+

Hoe spoelen jullie trouwens shampoo uit de haartjes? Had de vraag ook al in het dummy topic neergelegd maar nog geen bevredigend antwoord gekregen. Douchekop is drama en met een bekertje krijg ik niet alle shampoo er uit gespoeld. (en ik gebruik al niet zoveel shampoo en zonder shampoo is geen optie).
pi_118666455
Kyara, Dat probleem hebben wij met Amber ook heel erg. ook toen ze nog zo klein was heb er ook niks op kunnen vinden dan dat het maar gewoon moet dat is het eerste wat ik doe hare wassen uitspoelen (gepaard met veel krijsen bij amber) en da pas spelen zodat ze er dan maar vanaf is. Lisa geeft nog geen problemen maargoed dat is ook maar even afwachten. misschien dat het met alleen de waterslang lukt.. maar weet niet of dat heel veel gedoe geeft is toch ee minder harde straal
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_118666524
Bij Puck is het nog steeds een drama Kyara. Ik zet maar gewoon door dan is het zo snel mogelijk klaar.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118667106
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:41 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Heb je Rokko al gevonden? :'(
Nee geen enkele melding ook die er op lijkt anders had ik je direct gebeld! Onze eigen kat is begin april terug gekomen na ruim 4 maanden weggeweest ook nooit een melding over gehad. En die is sinds eind juni ook weer verdwenen.... :N
pi_118668453
Geen tips, mijn oudste vind het niet erg :? (maar das echt een bijzonder kind wat dat soort dingen betreft, commandeert ook eens per week: mama, nagols kjippuh? :')) dus hier is het gewoon doen...
pi_118668497
Dank dames. Ga maar eens spelen met de temperatuur en de straal inderdaad.

Oh ja, nagels knippen/bijten. Is hier ook een worsteling.... hoe doen jullie dat?
pi_118669127
quote:
17s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:09 schreef Kyara het volgende:

Oh ja, nagels knippen/bijten. Is hier ook een worsteling.... hoe doen jullie dat?
Ik knip (bijten lukt me echt niet goed), meneer in de wipper en dan heel stevig vastpakken. Helaas werkt dat niet altijd zo goed, ik heb 1x in zijn vel geknipt :'(. Bloeden!! En volgens mij is het een klein littekentje geworden. Sindsdien doe ik het met lood in de schoenen... Maar ik weet het anders ook niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118669500
quote:
17s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:09 schreef Kyara het volgende:

Mn moeder doet t :+
Ik heb bij de oudste nog nooit zn nagels geknipt :')
pi_118669767
Als ze ligt te maffen, anders is nagels knippen niet te doen hier.

Vroeger kreeg ik een washandje voor mijn ogen als mij ma mijn haren uitspoelde, maar toen was ik al wat ouder.
pi_118669882
Ja, washandje schiet niet op want ik heb hem op schoot dus maar 1 hand vrij.

Ik bijt nu af en toe 's avonds een randje tijdens zijn fles.
pi_118669946
Knippen doen we met een liedje ofzo, of even de vingertjes tellen, blijven praten, tv aan... Het is echt een kwestie van een minuutje..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118670377
Duikbril dan maar? :P
pi_118670596
Ik knip niet! :o ze speelt zo veel op de grond dat ze vanzelf scheuren en eraf vallen :D ik kijk even altijd maar tot nu toe heb ik nog nooit hoeven knippen

Ik zit vaak met R in bad, en dan doe ik eerst water op mijn hoofd en dan lacht ze, breng ik het dichtbij haar gezicht en dan raakt ze de straal aan
Daarna spel ik haar hoofd, gaat uitstekend ^O^
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 16:07:34 #41
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_118671023
Douchen is hier echt een feest dus helaas geen tips voor de mini's die het niet zo leuk vinden.

Nagels knippen doe ik met Bumba op TV! Draakje raakt volledig in trance dan _O- . Best handig op zo'n moment!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118671382
Nagels knippen doe ik elke week, anders krabt ze als ze moe is bij dr oog (als ze in dr oogjes wrijft) dus dat doe ik trouw.
En ik ga bijna elke week onder de douche met S, en die straal vind ze super leuk. Ook in bad vind ze het water fijn want ze wil het drinken, dus komt haar gezichtje ook wel n beetje het water (na het inzepen natuurlijk niet meer, dat doen we op t eind)

NTS
:* je faalt niet! Je doet wat je kunt voor je gezin en dat jullie die keuze maken is voor jou welzijn zodat je goed kunt blijven functioneren, maakt je juist een goede moeder.
pi_118671473
NTS :* je faalt niet...vermoeidheid (en de andere dingen) zijn echt niet niks...een hele dikke knuffel voor je!!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118671493
Oja de Arbo arts, het officiele gedeelte duurde 5min, de rest ging voornamelijk over S, hij was helemaal dol op haar haha. Qua mijn bekken het e.e.a. Besproken maar goed, meer doen dan wat ik nu doe kan niet. Dus afwachten.

Ha gebeld voorde uitgebreide uitslag, maar alles zag er gelukkig goed uit. Morgen contact opnemen met de osteopaat die heeft goede connecties en dan verder kijken..
pi_118676404
Hoi meiden ik mag me hier dan ook eindelijk komen melden :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop in dit topic, net als bij Z&G, veel op te kunnen steken en tevens ervaringen en onzekerheden uit te wisselen. Ik heb daar bij Z&G veel aan gehad!
pi_118676867
Mooie kiekjes Twinkle O+. En welkom!
Je steekt hier wel wat op hoor. 8-)

Over knippen: ik doe dat als hij z'n laatste fles bij JD krijgt. Dan kan ik mooi z'n nageltjes doen. :)
pi_118677001
Ben benieuwd wat ze nu gaan doen Zoë :*

Welkom Twinkle en dochter :)
pi_118677108
Twinkle gefeliciteerd met je meisje! Fijn dat alles vooralsnog goed lijkt.

Nts je faalt echt niet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118678949
Oja! NTS! Chick. Ik vind het helemaal niet slecht van je. Sterker nog, hartstikke goed!
Je pakt nu jóuw tijd om effe goed op te laden. Als je niet oplaadt, gaat het van nog kwader naar nog erger. Dat is toch al helemaal niet wat je wil.

Straks ben je hopelijk goed uitgerust, fit en zie je dingen misschien ook weer anders. Frisser. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, want ik kan dat soort dingen nooit zo goed. Maar je Draakje heeft niets aan een mama die steeds verder wegdruppelt, om het zo maar te zeggen.
pi_118679233
Twinkle
Welkom! Hoop dat alles goed blijft gaan met jullie mooie meid

Mijn mini vind de rand van de box heel interessant,
gaat met 1 arm er naar toe en wil zo omhoog komen tot zitten..
nu ze al die pogingen doet en al goed blijft zitten, moet ik die box dan iets omlaag doen of valt het nog wel mee?
SPOILER
pi_118679314
Ik zou 'm omlaag gaan zetten.

Typisch trouwens, onze box kan helemaal niet zo hoog staan :o. Die kan nog wel omlaag, maar die staat op z'n hoogst al best laag.
pi_118679413
Als ik haar zo op de foto zie zitten dan lijkt de afstand tussen rand en zitten best klein, maar ze is ook al 74cm dus logisch dat ze er al bij kan
Gaat mijn rug leuk vinden.. :( maargoed alles voor veiligheid
pi_118679591
Ze is een lange dame idd. Groter dan Billie :D.
pi_118679999
wat zijn billie zijn stats?

A en ik zijn ook lang (hij 1,91 en ik 1.83) ik was ook 53cm bij geboorte (broertje nog langer), wat voor een tweeling best lang is volgens mij
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:51:23 #55
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118680159
Twink welkom!! :* :D
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_118680934
Welkom met je meisje Twinkle!!

Zoe, OMLAAG!!! ;)
Daan lag de ene dag nog rustig op zijn buik/rug, die avond de box verlaagd onder het mom "ik heb nu even tijd".. De dag erna stond hij zelf aan de rand :P
En wat is ze lang inderdaad. Daan was met 9 maand 73 cm. Maar wij zijn allebei gemiddeld qua lengte, dus dat heeft Daan niet mee..

En kom je nou verder met dit arbo gesprek en uitslag van de foto?

NTS, dit is geen falen.. Bedenk ook dat je kleintje ook wel heel veel van je vraagt (Kan ze verder ook niks aan doen, die pittigheid kan haar later best ver brengen). Draakje en Daan zijn bijna even oud. Maar als ik zie hoeveel aandacht jij Draakje moet geven, en ik Daan. Dan snap ik echt wel dat je ook even rust nodig hebt. En niet even een half uur tijdens een slaapje, maar gewoon even compleet jezelf-terug-vindt-tijd :*

Nagels, doe ik meestal op schoot of in de tafelstoel, terwijl de tv aanstaat. Gaat meestal wel goed.

Kyara, je kunt het eens met kouder water proberen. Chris doucht ook echt veel kouder dan ons (volgens de thermostaat kraan wel 4-5 graden), maar iets warmer en hij piept dat hij verbrand. Hij had ook altijd last met haren wassen, en dat werd helaas alleen maar erger, dat gaat nu pas beter.. Daan geeft helemaal nergens om qua water. Die kan ik zo met zijn koppie onder de douchekop doorhalen als ik heb optil, of met hem op de grond zit. Dus ik geloof dat het gewoon genetisch pech is ofzo?
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:09:48 #57
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118681231
Welkom Twinkle, mooie foto's!

Zoë, jullie zijn idd lang! Dan zal S. ook wel een lange dame worden. Mijn E'tje gaat nu ook richting de +1 lijn maar dat kan ook even een groeispurtje zijn geweest. Ikzelf ben 1.68, mijn man is 1.90. Ik had nog gelezen over je gesprek met de ARBO arts (toch :@), hoe kan je nu verder?

NTS, :*. Als ik het zo lees vind ik het juist geen falen! Je maakt belangrijke tijd vrij voor jezelf en daar heeft jouw kindje alleen maar baat bij. Echt!

Maandag is E. voor het eerst gaan wennen op het KDV, voor een anderhalf uur en gister is ze 4 uurtjes geweest. Tot mijn énorme opluchting ging het hartstikke goed *O*. Maandag heeft ze van het anderhalf uur gewoon een uur geslapen _O_ :') en ook gister heeft ze veel geslapen en zelfs haar flesjes leeggedronken (doet ze thuis bijna nooit :')). Geeft een gerust gevoel want ik moet a.s. woensdag weer aan het werk.

Ook is ze voor het eerst ziek geweest, ze had waars. hetzelfde als ik. Flink verkouden en keelpijn. Haar stemmetje klonk helemaal wat hees ;( . Gaat nu al beter gelukkig. Verder groeit ze goed, hier nog wat stats van vorige week op het CB:

pi_118681646
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:48 schreef Zoë23 het volgende:
wat zijn billie zijn stats?

A en ik zijn ook lang (hij 1,91 en ik 1.83) ik was ook 53cm bij geboorte (broertje nog langer), wat voor een tweeling best lang is volgens mij
Ehm, 7900 gram en ongeveer een centimeter of 70.
Ik ben niet zo lang. JD wel, die's 2 meter.
pi_118681913
NTS, je faalt echt niet. Lijkt me een goede beslissing en hopelijk knap je er wat van op :*

Zoë, fijn dat er niks gevonden is op de foto's, hoewel het misschien ook wel frustrerend is omdat je nu weer terug bij af bent of niet? S. is echt wel lang zeg. Midas is 75 cm en die zit al op de +1 lijn volgens het cb en dat is en een jongetje en dat was bij de 9 maanden check. Op welk lijntje zit S. dan wel niet? De +5? :o

DF, thanx! Ik zal inderdaad wat spelen met de temperatuur.

Soesa ook alweer bijna aan het werk. Fijn dat het wennen goed ging. Hoe vond jij het?

Twinkle, welkom met je mooie meisje!
pi_118681944
DF / Tante Soesa
haha omlaag it is!

Geen idee hoe ik nu verder moet. De osteopaat heeft toegezegd me verder te helpen die heeft connecties met specialisten. De ha heb ik weinig aan, die heeft allemaal artsen in opleiding in dienst die ook niet verder komen dan wat de osteopaat adviseerd dus dan kan ik net zo goed haar advies volgen.

En *O* voor E! dat ze het zo goed doet, en wat fijn dat ze weer fit is

Kuukske
Dan heeft billie ook mooie stats toch! :)
pi_118682064
kyara
geen idee op welke lijn! de bv-stats zijn anders dan de gewone statsgrafiek volgens mij
heb je die toevallig ook ergens online?

ja ik ben weer terug bij af, wel bekkeninstabiliteit maar sinds okt vorig jaar niets veranderd qua belastbaarheid. Soms gaat het even iets beter maar daarna ook weer veel minder..
ben wel blij met de osteopaat, die helpt me wel goed
pi_118682236
Krijg je die grafiekjes niet te zien op het cb dan? De grafiekjes online zijn ook weer anders.

Fijn dat je in elk geval vertrouwen heb in je osteopaat. Groot obstakel zal ook wel de acceptatie zijn lijkt me.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:27:26 #63
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118682275
quote:
17s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:21 schreef Kyara het volgende:

Soesa ook alweer bijna aan het werk. Fijn dat het wennen goed ging. Hoe vond jij het?
Eerlijk? Vreselijk! Ik liep door de gang op weg naar huis en een van de leidsters van een andere groep vroeg heel vriendelijk:''Zeker de eerste keer hè?' En toen moest ik huilen :'). Ik probeerde me groot te houden en als zij niks had gezegd had ik het drooggehouden maar nu... ;( . Tweede x was al makkelijker. De leidsters zijn erg lief en de sfeer is zo ontspannen daar dat ik er gewoon een heel goed gevoel bij heb.
pi_118682353
Herkenbaar hoor. Ik vind het soms nog steeds moeilijk en moet me soms echt loswrikken om weg te gaan. Ondanks dat hij het prima doet en het duidelijk naar zijn zin heeft en ik er ook een heel goed gevoel bij heb. Het voelt toch een beetje onnatuurlijk.
pi_118682420
Soesa, fijn dat het goed ging op het KDV. En ze zit mooi in de curve!

Daan was met zo schattig. Hij ging tot 2 keer toe staan in bed. de 3e keer pakte ik hem weer op, legt hij zijn hoofd op mijn schouder, zucht een keertje en blijft lekker hangen. Na een minuutje in bed gelegd, en ik heb hem niet weer gehoord.. O+
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:33:36 #66
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118682639
quote:
17s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:29 schreef Kyara het volgende:
Herkenbaar hoor. Ik vind het soms nog steeds moeilijk en moet me soms echt loswrikken om weg te gaan. Ondanks dat hij het prima doet en het duidelijk naar zijn zin heeft en ik er ook een heel goed gevoel bij heb. Het voelt toch een beetje onnatuurlijk.
Dat onnatuurlijke heb ik idd ook heel erg. Toen we haar de eerste x op gingen halen waren ze net haar luier nog aan het verschonen en ik moest me gewoon een beetje inhouden om niet te zeggen dat we dat zelf wel zouden doen :@.

Wat ik heel leuk vind, is waarschijnlijk standaard, dat ze in een schriftje wat dingetjes over de dag schrijven. Ze hadden nu geschreven dat ze zo blij waren met hun nieuwe aanwinst :D O+

Oh DF, dat klinkt heel lief O+
pi_118682761
Er komt een dag Soesa dat je blij bent dat zij nog net de korrel poep er af proberen te boenen ;)
:*
The way you rock'n'roll
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:42:04 #68
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118683091
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Er komt een dag Soesa dat je blij bent dat zij nog net de korrel poep er af proberen te boenen ;)
Dat geloof ik meteen ja :D
pi_118683710
Welkom Twinkle :*
pi_118683900
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:51 schreef Enfermera het volgende:
Twink welkom!! :* :D
Bakkeleijen we hier gewoon lekker verder over onze mini''s he :D O+
pi_118683998
Oww en over weer beginnen met werken :X
Het lijkt nu nog heeeeeeel ver (zeg maar zo''n 9,5 week :D ), maar ik kan me nu al voorstellen hoe moeilijk het moet zijn om je mini los te moeten laten. Nog maar even niet aan denken :D
pi_118684101
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:33 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat onnatuurlijke heb ik idd ook heel erg. Toen we haar de eerste x op gingen halen waren ze net haar luier nog aan het verschonen en ik moest me gewoon een beetje inhouden om niet te zeggen dat we dat zelf wel zouden doen :@.

Wat ik heel leuk vind, is waarschijnlijk standaard, dat ze in een schriftje wat dingetjes over de dag schrijven. Ze hadden nu geschreven dat ze zo blij waren met hun nieuwe aanwinst :D O+

Oh DF, dat klinkt heel lief O+
Leuk is dat he. Hier een digitaal schriftje waar ze rond 16.00 uur een verslagje inschrijven. Foto's komen vaak al eerder in het ouderportaal. Zit je toch de halve dag te F5 -en :D
pi_118684105
quote:
17s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:26 schreef Kyara het volgende:
Krijg je die grafiekjes niet te zien op het cb dan? De grafiekjes online zijn ook weer anders.

Fijn dat je in elk geval vertrouwen heb in je osteopaat. Groot obstakel zal ook wel de acceptatie zijn lijkt me.
'
Sinds eind aug niet meer bij het cb geweest, moest begin okt, ivm pijn kon ik niet.. en daarna was mn auto bij de garage dus ik moet even wachten tot ik overdag een keer langs kan om te wegen. Half nov weer een afspraak.

even de bv-curve erbij gepakt. Gewicht zit in het bovenste groene gebied (op onze weegschaal) hoeveel ze precies weegt volgens cb weegschaal weet ik niet, dus die curve heb ik er niet bij.

ja acceptatie is wel een ding, al gaat het nu wel beter (mag ook wel na al die tijd) ik merk dat S gelukkig is, ze doet het goed, ik kan haar zelf voeden en met mij&A gaat het ook super goed, dus met z'n 3tjes komen we er wel :). Ik stel minder hoge eisen aan mezelf dat scheelt ook wel.

DF oh O+ das lief

tante Soesa, lijkt me ook heel moeilijk! en in tranen uitbarsten zo'n eerste keer is ook erg logisch :*
wel lief dat ze dat in het schrifje geschreven hebben :)!
pi_118684743
Zoë, goed om te horen dat het verder wel lekker gaat. En inderdaad, de lat niet te hoog leggen :*
  woensdag 31 oktober 2012 @ 21:13:58 #75
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118684755
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:59 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

'
Sinds eind aug niet meer bij het cb geweest, moest begin okt, ivm pijn kon ik niet.. en daarna was mn auto bij de garage dus ik moet even wachten tot ik overdag een keer langs kan om te wegen. Half nov weer een afspraak.

even de bv-curve erbij gepakt. Gewicht zit in het bovenste groene gebied (op onze weegschaal) hoeveel ze precies weegt volgens cb weegschaal weet ik niet, dus die curve heb ik er niet bij.
[ afbeelding ]

...
tante Soesa, lijkt me ook heel moeilijk! en in tranen uitbarsten zo'n eerste keer is ook erg logisch :*
wel lief dat ze dat in het schrifje geschreven hebben :)!
Wauw :o :D. Gave curve zo, ze is echt lang. Wat goed dat je nu een manier hebt gevonden om om te gaan met je klachten. Ik vind het wel heel rot voor je dat je er nog steeds zoveel last van hebt :*.

Ja, toen ik dat in dat schriftje las was ik wel heel blij hoor. Al schrijven ze het waarschijnlijk bij iedereen :') , je voelt je toch heel trots als ze je kind leuk vinden ;) :D
pi_118684948

ja natuurlijk ben je trots *) helemaal terecht ook!

mijn zus heeft trouwens ook zo'n schrift, heb ik toen ik nog kon oppassen ook in geschreven en mijn moeder doet dat ook. Erg leuk om te doen vind ik :)
pi_118694621
Tante_Soesa, je bent terecht trots. En dat je huilde is ook niet zo gek door de bevalling en alle hormonen nog in je lijf. Bij mij waren huiluitbarstingen de eerste maanden na de geboortes ook een vaker voorkomend iets waar geen grote aanleiding voor nodig was.

Wow Zoe, kan je meisje al zo goed zitten? Hoewel ik achter haar nog wat vingers zie, die haar kunnen opvangen.

Welkom Spockjuh, fijn dat het zo goed gaat.

Bij ons staat in het kdv schrift alleen slaaptijden, voedingstijden en soms hoeveelheden en plasjes/ poepjes. Meestal vertellen ze wel moneling als er bijzonderheden zijn geweest op de dag, maar ook algemeen dingen over je kind.

Mijn schoonmoeder stuurt vaak op de avond na een omadag of op de volgende dag nog een mailtje met een leuk verhaaltje wat ze hebben gedaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118694671
Ons kdv heeft ook een schriftje, daar staat naast voeding/poepluiers/slaaptijden ook altijd een verhaaltje bij O+ en ik glom ook toen ze zeiden dat iedereen weg van haar was hoor :')

En het wordt echt makkelijker om je kindje weg te brengen :*

We mochten uitslapen vanochtend! 06:40 wakker! Das zeer luxe na de 04:45 van gisteren!
pi_118694692
Hier hoorde ik om 5u een paar zuchtjes, maar om 6u pas echt wakker. Ik moet hier het kdv nog gaan vertellen dat we geen drie, maar maar één dag willen gaan nemen ivm met mijn werkloosheid. Vraag me af hoe dat zit als ik wel weer een baan vind, of er dan plek is om de andere twee dagen erbij te nemen. Zal maar eens bellen binnenkort...
pi_118694712
Se herkenbaar, het niet willen toegeven dat t wat minder gaat. Hulp accepteren kan lastig zijn..

Hoi twinkle! Steeds meer bekende hier!

Ukkepuk heeft n voeding overgeslagen! Geslapen van 22u tot 4u! Geweldig, ik heb gewoon 6u achter elkaar geslapen. Dat doet me goed. En t is te danken aan laat in badje doen. Jeuj!

Vandaag nacontrole bij de vk. Hechtingen van de knip voelen niet super. Hoop dat alles wel geneest zoals t hoort.

Gister was ik boos. We hadden nacontrole van F in t zkh. Ik de hele dag er op aangepast, voedingstijden, dutjes etc. speciaal makkelijke kleertjes aan gedaan. De hele boel in de auto. Vragen ze in t zkh alleen of t goed gaat en of ik vragen heb. Geen vragen en t gaat goed, mocht ik weer gaan! F is de maxi cosi nog niet uit geweest. Als ik dat had geweten was ik echt niet gegaan! Savonds was F helemaal ontregeld, waarschijnlijk omdat ik ze smiddags wakker had gemaakt uit haar dutje. Echt k*t dus..
pi_118695175
Mooi stats Soesa, en fijn dat het goed ging op het kdv!

Zeker omlaag Zoe! Er is nog een middenstand toch?

Vervelend dat ze zo ontregeld was Kwisted, maar om slaapjes heen plannen valt toch niet te doen, dus lekker aan laten wennen.

Welkom Twinkle!

Mex vind nagelknippen ook zo leuk, die wil dat het liefst elke dag dat gepruts aan hem. Als baby moest ik echt elke dag zijn nagels doen, dat waren echt messen. Die van Nena hoefde ik pas na 6,7 weken een keertje te doen en nu pas 3x gedaan ofzo.
pi_118695835
Tinu
Ja ik blijf in de buurt om dr op te vangen O+ moet wel veilig zijn natuurlijk

Troeta
Nee helaas, maar mijn vriend is wel handig, die verzint wel iets om de box een klein stukje omlaag te doen ipv helemaal. Want dat lukt met mijn bekken enz echt niet om haar vanuit een laag punt op te tillen. Van de grond is al lastig (speelkleed) maar bij de box heb je de rand ook nog waar je overheen moet

Heerlijk marjolijntje!

Vervelend kwisted :*

S heeft ook goed geslapen, van 19 tot 22:30 (op mijn verzoek gevoed, stuwing! Ben gewend dat ze svonds bijna om het uur drinkt :+ ) en pas om 3:30 en 5:30 en 8 weer wakker (dat is vergeleken met de afgelopen weken echt veel fijner)
pi_118696001
Lekker Zoe! Wij hebben hier 's nachts ook zeker om de 3 uur een voeding hoor :) Soms ook wel om de 2. En wat wordt je meisje groot O+

Kwisted, wat balen van het ziekenhuis! En laat de vk even naar je hechtingen kijken! Misschien is er niks aan de hand, maar dan weet je het zeker :) Ter info: Ik heb echt tot 4 maanden last gehad van een onderhuidse hechting. Pijn met staan/lopen enzo..

We hebben sinds gisteren een canvas doek aan de muur hangen boven de bank, van Faye als elfje. En iedere keer als Faye bij mij op schoot staat kijkt ze naar die doek en gaat ze er naar lachten, zo lief!
pi_118696183
Kwisted, goed om even te laten controleren inderdaad. Misschien staat er net eentje een stukje open. Hier ook tot een maand of 4 last gehad van de knip inderdaad.

SE :*

Marjoleintje, wat schattig O+. Ik vraag me dan altijd af of ze het door hebben dat ze het zelf zijn of dat ze gewoon babies leuk vinden. Midas vindt de foto die boven de box hangt van hem ook zo fascinerend. Toen was ie 8 weken oud.
  donderdag 1 november 2012 @ 09:13:03 #85
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118696196
Als ik zo lees over jullie nachten dan hebben wij echt niets te klagen :o . Ze slaapt (en gelukkig ineens wel in haar bed/de wandelwagenwieg ipv op ons) van 20:00 tot 04:00 en dan wordt ze wakker van ons/onze wekker rond 7/half 8. Als wij vrij zijn slaapt ze uit zichzelf door tot een uur of 8. Als ze een tweede x wakker wordt 's nachts vind ik het al een slechte nacht :').

Klinkt vervelend Kwisted. Ik ben alweer een paar x op controle bij de gyn geweest en nam E altijd slapend mee en een flesje afgekolfde melk in de tas. Merkte zij er weinig van en raakte haar ritme ook niet in de war.

De nageltjes vijl ik meestal als ze ligt te drinken. Ook zijn ze nog zo zacht dat ze er ook vaak vanzelf afvallen.

Oh, Marjolijntje, wat lief O+. Hier moet E altijd om zichzelf lachen in de spiegel :D

Ik heb mijn E'tje net weer naar het KDV gebracht voor een paar uurtjes en lig nu heerlijk ontspannen in bad. Ik voel me schuldig maar ik heb even me-time nodig en E. kan zo alvast wennen voor volgende week. Wel moest ik wéér huilen :'). Gaat vast snel beter.
pi_118696328
Foto van Faye is ook superschattig marjolijntje! Mooi gemaakt

Tante soesa
Heerlijk toch die nachten! :)

En geniet van jou-tijd O+ schuldig voelen hoeft niet, is voor E ook fijn een mama die zich top voelt!
  donderdag 1 november 2012 @ 11:30:43 #87
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118699563
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:56 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Bakkeleijen we hier gewoon lekker verder over onze mini''s he :D O+
Jaaa O+
En lekker even genieten he meis! :* Die eerste tijd met de kraam is ook zo fijn.. Vliegt voorbij!!
pi_118700129
NTS ik had nog niet op jou gereageerd, je doet het nu juist heel goed! Even bijtanken. Je kindje heeft veel meer aan een uitgeruste mama! :*

Mag ik zeggen dat ik het nu wel even heel erg zwaar vindt? Iedere nacht minstens 3 voedingen, heel veel boos boos en boos. En dan wel rustig worden bij anderen. Mijn baby heeft de verkeerde mama uitgezocht volgens mij.. Ik ben echt wel heel erg gek op haar hoor, maar soms zit ik er echt wel even doorheen..
pi_118700518
NTS :*. Ik hoop dat je vannacht als een blok geslapen hebt. Niemand zal je een slechte moeder vinden, je hebt het gewoon al lange tijd behoorlijk zwaar en iedereen heeft een grens. Goed dat je op tijd ingrijpt!! Echt!

Marjolijntje, jij ook een knuffel! :* De 19-weken sprong kicking in? Sterkte!

Welkom nieuwe mama's met schattige beebs O+.

Zoë, wat is S. toch groot joh! Die curve, geweldig :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118700630
Het is echt...soms denk ik aan een tweede kindje maar dan herinner me die sprongen en zware nachten (die wij nog steeds hebben) en dan weet ik niet of ik weer zin in heb -O-
pi_118700736
Marjolijntje, kindjes, hoe klein ook, kunnen ook best jou humeur aanvoelen. Chris had dat heel sterk. Als ik maar iets uit mijn hum was, ging hij mee. Kwestie van proberen zo vrolijk mogelijk haar op te pakken en dan ging het vaak wel iets beter..

Zoé, dat is lekker hoog in de curve zeg!

Kwisted, balen is zoiets..
  donderdag 1 november 2012 @ 12:31:25 #92
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118701531
Marjolijntje, het ís ook zwaar :*. Misschien idd een sprongetje? En ik denk dat F juist wel de goede moeder heeft gekozen hoor! Jouw teksten stromen altijd over van de liefde voor haar!

Wat ik al schreef, jullie nachten (Bitterend, ook die van jou :o) zijn zo enorm zwaar en dat heeft toch z'n weerslag op je. Echt, als ik 2x wakker wordt vind ik het al slechte nacht en ben ik moe, laat staan als het een langere tijd nog vaker zou zijn 's nachts...

Over sprongetjes gesproken hè, ik kijk net in de Oei ik Groei app en zie het volgende. Dit duurt toch niet echt 5 weken hè toch?? Dat hoofdje is mijn baby...

pi_118701601
Afgelopen nacht was ik 3 keer wakker en dat vond ik prima :D
Nouja sprongen..ze duren soms best lang en rond 4-5-6 maanden wist ik echt niet wat ze wou! nu ken ik haar goed en snap ik ik dr...je kan haar ook makkelijker afleiden nu vind ik! aan het lachen maken enzovoort
pi_118701801
Phaidra
:D

Bitterend
Pff is te begrijpen! 't ook zwaar

Wij hebben net de 22-26 prong gehad, ik ben niet zo'n sprongen volger, heb wel de app, maar ik merk het wel duidelijk zeg pff.
Wat marjolijntje zegt
Boos boos niets is goed. En je knuffelt en je speelt en weet ik veel..'t is pittig.

Sinds een paar dagen slaapt ze beter, ze lacht bijna de hele dag O+ en ze klets 24/7 :+ echt verhaaltjes zo leuk. En 'frustratie'huilen..laat ik dr eventjes, is het opeens 'vrolijke gil' en meer geklets :D
Vond de sprong pittig maar al die nieuwe dingen die ze kan maken me echt vrolijk en trots :@

Tante soesa
Voor mijn idee ging die sprong bijna gelijk over in de volgende van 22.5-26.5wk Maar dat zal wel verschillend zijn!
pi_118701910
Ja inderdaad wat je zegt zoe daarom dat voor mij de periode 4-5-6 maanden zo pittig was want sprong na sprong na sprong :X
pi_118701912
Als het hier de 19 weken sprong is (wat best kan) duurt ie al een week of 3..
pi_118702073
Yup :Y
Sterkte!! er komt een betere periode aan :*
  donderdag 1 november 2012 @ 12:49:38 #98
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118702082
:D Dat geeft de burger moed, dames ;). Ach die sprongen, ik herken vaak wel heel erg uit de 'vaardigheden' die ze leert en als ze duidelijk zichzelf (jaaa, voor zover je dat kan zeggen van een baby van 13 weken) niet is, is het toch vaak een 'sprong'.

Hebben jullie ook wel eens gehad dat je kindje ineens niet meer goed uit een bepaalde fles drinkt? Sinds 2 dagen drinkt E'tje haar flesjes steeds niet helemaal leeg en vanochtend ging het weer moeizaam. Ik dacht dat dat vanwege haar zere keeltje was maar op de KDV hebben ze een andere fles geprobeerd (Difrax ipv Avent) en ze dronk 'm zo op...Hiervoor nooit problemen gehad met de Avent. We hebben gister ook verschillende spenen op de Aventfles geprobeerd maar niets hielp. Uiteraard ga ik dan zo zo'n Difrax fles halen maar ik vind het wel vreemd!
pi_118702165
Avent heeft best een lange speen..die van mij ging er kokhalzen ervan
Difrax is veel korter
misschien daarom?
pi_118702189
Sinds de laatste prikjes 30 aug is het hier wat lastiger qua slaapjes enz. en dat is sinds 3,5 mnd, ze is bijna 2weken later geboren dus qua sprongen vanaf 4mnd klopt dat wel.
Ik wilde (wil nogsteeds :9) het zo goed doen, maar door mijn bekken enz was het zo pittig. Werd ik nog onzekerder van, kon haar al niet zoveel bieden en nu was ze ook nog zo vaak boos/verdrietig :(
Achteraf denk ik.. Sprong. Want ze leerde zoveel! Maar als je er midden in zit is het zo moeilijk.

En ik heb dus pas sinds afgelopen weekend het idee dat de sprong voorbij is :+
Best pittig dus
  donderdag 1 november 2012 @ 12:54:02 #101
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118702246
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 12:51 schreef bitterend het volgende:
Avent heeft best een lange speen..die van mij ging er kokhalzen ervan
Difrax is veel korter
misschien daarom?
Kokhalzen doet ze idd heel af en toe maar ik dacht dat ze dan gewoon even niet goed dronk...liggend drinken is natuurlijk ook heel moeilijk. Misschien dat ze zichzelf nu een andere drinktechniek heeft aangeleerd omdat ze bijna niet meer aan de borst drinkt?

Geen idee :D, ik ga haar nu in ieder geval weer even lekker ophalen O+
pi_118702347
Tante soesa, het kan ook zijn dat het gat in de speen beter doorloopt, dat hij te klein/groot is en frustreerde en die van avent wel goed stroomt?

Sprongen herken ik echt niet.. Hij was uit zo'n vorige humeurige week (door tandje) voor de 43 weken.. Mooi niet een donderwolk bij 44.. En nu bijna 45 weken heb ik een zonnetje in huis ;)
  donderdag 1 november 2012 @ 13:18:30 #103
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118703042
Heel even een vraagje: wanneer mag je kindje in de kinderwagen zítten?
Huubke wil namelijk gewoon zitten ipv liggen en ik heb geen idee of dat nu wel of niet mag eigenlijk....
pi_118703086
6 maanden
pi_118703115
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 12:06 schreef bitterend het volgende:
Het is echt...soms denk ik aan een tweede kindje maar dan herinner me die sprongen en zware nachten (die wij nog steeds hebben) en dan weet ik niet of ik weer zin in heb -O-
Ik had zoiets, nou slaap ik toch al slecht, hup meteen de volgende! Als ik over een jaartje weer goed slaap en zou dan nog zwanger moeten worden en weer overnieuw die slechte nachten.......
En mijn oudste slaapt steeds beter en tot nu toe slaap mijn jongste best goed, dus het kan echt meevallen!

@Soesa, zet vanaf nu maar elke dag een donderwolkje neer bij je baby :P
pi_118703184
Dus dat mag al 3 weken Asy!!
nee, gewoon zelf kijken naar je kindje of hij er aan toe is en het ook wil.
pi_118703480
Is drie weken niet erg vroeg? Al dat gehobbel lijkt me niet goed voor de rug.
pi_118703603
Troeta bedoeld dat Huubke van Asy al drie weken in de kinderwagen mag zitten omdat hij toen een half jaar was ;)
The way you rock'n'roll
pi_118703887
Liever pas als ze zelf kunnen zitten. Anders gaan ze soms nog gek hangen in de wagen..
pi_118703970
R ging pas zelf zitten met 8 maanden maar ik ging haar echt niet in de wiegbak tot die tijd leggen :D
pi_118704003
Zo plat mogelijk die zitting van de kinderwagen zo lang ze nog niet zelf kunnen zitten :)
The way you rock'n'roll
pi_118704038
Ja, dat was een soort van grapje, want ik zie al helemaal voor me hoe Asy met de kinderwagen loopt met Huubke die steeds rechtop gaat zitten :+
pi_118704259
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zo plat mogelijk die zitting van de kinderwagen zo lang ze nog niet zelf kunnen zitten :)
:Y
pi_118704309
Ik lees weer eens verkeerd :P
  donderdag 1 november 2012 @ 14:04:14 #115
348178 NotTheSame
pi_118704755
Mijn mini ging met 7 maanden over naar de buggyinsert en zat behoorlijk stevig. En toch presteert ze het nog steeds om ala vrachwagenchauffeur-met-arm-uit-de-raam te gaan zitten. Best wel een komisch gezicht.

En dames, dankjulliewel voor jullie lieve en opbeurende woorden. Een nachtje slaap heeft wonderen verricht gelukkig!
pi_118705261
Hier ook een ingestorte mama. Echt toch wel fijn om te lezen dat we het allemaal wel eens hebben. Maar heb t idee dat t bij mij meer dan zomaar een instort momentje is. Liep net huilend te stofzuigen :{. Ik weet gewoon ff niet meer waar ik moet beginnen, dat noemen ze denk ik door de bomen het bos niet meer zien... Ben bang dat ik soms vergeet te genieten van M. Het gaat zo snel.

Dat van die spenen, hier ook avent, nummer 1 sinds een paar dagen omgewisseld naar nummer twee omdat ze savonds bij een halve fles in slaap viel. Dus had het idee dat ze misschien met een nummer twee beter alles op kreeg. Goed opgelet of ze niet teveel binnen krijgt of verslikt enzo. Nou drinkt ze op zich rustig, alleen drinkt ze fles nog niet leeg of gaat ze spelen met de speen. Eruit duwen met de tong en erop kauwen enzo. Weet niet zo goed een oplossing, is het een fase? Of toch terug naar nummer 1...

Sinds deze week ook een grote fles... Geen schattig klein babyflesje meer want t past niet meer. Oh, en al mijn zorgvuldig met moeite opgebouwde bv voorraad kan volgens mij ook de vuilnisbak in want mevrouw lust t volgens mij niet :N
pi_118705364
Mijn ervaring is inmiddels met kauwen op de speen en de fles wegduwen dat ie niet meer hoeft. Waarom zou ze je bv niet lusten btw? :@.
pi_118705382
SE :* ik moest ook huilen toen ze rond 4 maanden was en weigerde te slapen en uren huilde

Als ze het niet lust (de bv) moet je het pasteuriseren. Veel baby's lusten ontdooide melk niet het ruikt echt niet lekker.

https://www.google.nl/#hl(...)454&biw=1280&bih=578
pi_118706433
Gelukkig NTS!

SE
Herkenbare gevoelens :*
Vergeet niet dat je een mens bent met gevoelens, de hele verandering is niet niks. Het is genieten maar ook zwaar. Dat hoor je niet vaak van mensen, het is allemaal mooi en fijn en de mindere gevoelens delen ze niet. Dat wil niet zeggen dat die er niet zijn! Je mag je heus rot,verdrietig,emotioneel,boos etc voelen. Je bent geen robot
Heb je mensen in je omgeving die soortgelijke gevoelens kunnen herkennen? Zodat je ze kunt delen?
SPOILER
S lust bv uit de vriezer niet, wat bitterend zegt :Y
pi_118706834
Klopt Zoe...mijn buurvrouw blijft zeggen "mijn kind is zo makkelijk, ze vindt alle goed" blahblah
Terwijl ik haar kind echt heel lang hoor krijsen! alsof het erg is om te zeggen dat je kindje soms lastig is en dat je haar achter het behang wilt plakken
Ik ben gek op mijn baby! echt heel erg! maar ze heeft haar chagrijnige momenten net als haar moeder :Y
pi_118707355
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:06 schreef bitterend het volgende:
Klopt Zoe...mijn buurvrouw blijft zeggen "mijn kind is zo makkelijk, ze vindt alle goed" blahblah
Terwijl ik haar kind echt heel lang hoor krijsen! alsof het erg is om te zeggen dat je kindje soms lastig is en dat je haar achter het behang wilt plakken
Ik ben gek op mijn baby! echt heel erg! maar ze heeft haar chagrijnige momenten net als haar moeder :Y
+1
pi_118707382
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:06 schreef bitterend het volgende:
Ja precies! Aan die mensen heb je dus niets. En SE je kunt hier (of in het 'hoe gaat het met ons topic' ) altijd je ei kwijt!
  donderdag 1 november 2012 @ 15:39:39 #123
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118707808
Hij kan al een hele poos zelf heel stevig zitten (en kruipen en gaan staan en sinds vandaag loopt hij dus ook voorzichtig langs de box af :X )
Ik had hem vanmorgen nog in een babynestje liggen en hij trok zich dus steeds op aan de rand :D

Maar goed als hij mag zitten dan gaat het babynestje naar de zolder ;)
En dan komt er een lekker warme voetenzak in O+
  donderdag 1 november 2012 @ 17:11:50 #124
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118711384
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:39 schreef Asyniur het volgende:
Hij kan al een hele poos zelf heel stevig zitten (en kruipen en gaan staan en sinds vandaag loopt hij dus ook voorzichtig langs de box af :X )
Ik had hem vanmorgen nog in een babynestje liggen en hij trok zich dus steeds op aan de rand :D

Maar goed als hij mag zitten dan gaat het babynestje naar de zolder ;)
En dan komt er een lekker warme voetenzak in O+
Wat gaat 'ie snel O+

SE :*, rot dat je je zo voelt. Blijf goed om jezelf denken he! Ik merk dat ik helemaal opgeladen ben sinds de 1,5 week vakantie van mijn man. Mijn baby was ook niet gek op ingevroren bv idd (het ruikt ook niet smakelijk :X )

Ik hoor idd ook alleen maar over perfecte baby's, zelfs van mijn eigen moeder. Zij snapt er niks van als mijn dochtertje af en toe huilt. 'Dat deden jij en je zusje nooooooit!' 'Jullie sliepen meteen al door, waarom wordt ze nog stééds wakker 's nachts? Komt zeker omdat je borstvoeding geeft!' etc. etc.
Hierdoor geeft ze mij steeds het gevoel dat ik het niet goed doe. Maakte me eerst onzeker maar nu ik steeds bevestiging krijg dat ze het hartstikke goed doet negeer ik het gewoon :+ . Mijn baby is op haar eigen manier perfect O+

Oh, had ik al verteld dat ze omrolt van haar buik naar haar rug? Zo leuk O+
pi_118712149
Leuk tante soesa, rollen!
Vervelend dat je zo onzeker werd gemaakt :*

Of al die vergelijkingen.. Baby A eet al dit en dit, baby's die bv krijgen eten veel slechter en lusten later geen koemelk ' Baby B heeft maat 4 luier, S nog niet? Baby C slaapt al door. 'uh ja bij 5uren slapen is het al doorslapen'
  donderdag 1 november 2012 @ 17:45:22 #126
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118712603
Laat je niet gek maken. Mijn kinderen omschrijf ik ook altijd als heel makkelijk en dat zijn ze in principe ook, maar dat wil niet zeggen dat ze doorslapen ( in tegendeel, de laatste 2 weken slapen ze allebei slecht) of dat ze nooit huilen...
Doe gewoon wat je hart ingeeft en schijt aan de rest.

Ik heb vorige week ook 's nachts tegen Huubke gesnauwd dat hij dan nu wel mocht gaan slapen en dat hij niet elk uur aan de tiet hoefde (om hem dan een halve minuut later maar weer aan te leggen omdat het dan tenminste stil is en we allebei kunnen slapen...)
pi_118712778
Tuurlijk is niet alles perfect. M. wilde vanmiddag niet slapen terwijl ik er zo doorheen zat en eindelijk ook aan mezelf had toegegeven om mijn rust te pakken. Dat ging dus niet door. Ik wilde hem ook even laten huilen maar hij was bijna overstuur in zijn bed en ik zat helemaal overstuur voor zijn deur. Dat gaat hem dan ook niet worden.

en ik merk dat ik totaal niet flexibel ben nu ik zwanger ben en dat is ook geen handige eigenschap met een baby :')

oh well, misschien slaapt hij morgen wel uit sprak zij hoopvol maar zonder al te veel overtuiging ;)
pi_118712841
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:31 schreef Zoë23 het volgende:
Leuk tante soesa, rollen!
Vervelend dat je zo onzeker werd gemaakt :*

Of al die vergelijkingen.. Baby A eet al dit en dit, baby's die bv krijgen eten veel slechter en lusten later geen koemelk ' Baby B heeft maat 4 luier, S nog niet? Baby C slaapt al door. 'uh ja bij 5uren slapen is het al doorslapen'
ik heb juist overal gehoord en gelezen dat dat juist andersom het geval is.

overigens krijg ik die opmerkingen ook hoor, hij slaapt al zo goed door omdat hij fv krijgt, alsof je daarom fv geeft :{
pi_118713194
Aww Asy :* hoeveel keer ik snachts niet roep NEEE niet weer tiet :( om vervolgens toch aan te leggen en 5 minuten later slaapt iedereen weer

Kyara dat is moeilijk als je zelf zo moe bent en je baby ook nog niet mee werkt :*

tante dat is niet lief van je mams :( :*
pi_118713306
Maar tiet biedt ook wel troost, dat vind ik wel mooi. Als ik met mijn tieten naar hem ga zwaaien word ik aangeklaagd denk ik.
pi_118713334
_O-
uitkijken dat hij de pincetten greep niet op oefent straks :D
pi_118713379
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 18:14 schreef bitterend het volgende:
_O-
die pincetgreep beheerst hij inmiddels erg goed sinds hij zijn brood zelf moet eten. Slechts een enkel stukje belandt op de grond.
  donderdag 1 november 2012 @ 18:17:29 #133
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118713423
quote:
17s.gif Op donderdag 1 november 2012 18:13 schreef Kyara het volgende:
Maar tiet biedt ook wel troost, dat vind ik wel mooi. Als ik met mijn tieten naar hem ga zwaaien word ik aangeklaagd denk ik.
:D
pi_118714733
SE, dikke :* ! Ik heb vandaag ook even flink uitgehuild toen Faye op bed lag. En vanmiddag is er een lieve vriendin langs geweest die mijn verhaal aangehoord heeft en dat is ook heel fijn. We hebben afgesproken dat ik volgend jaar bij haar zit op deze manier, zij is nu zwanger van haar tweede.
Vanavond vroeg mn bed in, morgen werken en Faye naar het KDV. En het is voor het eerst dat ik nu denk, lekker. Eventjes rust en eventjes geen gekrijs..

Ze wilde net bij mij niet drinken, normaal valt ze aan de borst in slaap. Dus (8> heeft haar maar in bed gelegd, het was liggen en slapen. Nouja, ook prima..
  donderdag 1 november 2012 @ 19:18:15 #135
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_118715626
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 18:14 schreef bitterend het volgende:
_O-
Mja, dat doet Huubke dus wel :X
En ik moet zijn nageltjes nodig knippen.
En dan vergeet ik nog te zeggen dat hij (als hij bozig is) de tepel heel heel heel erg goed vasthoudt (en hij heeft dus 2 tandjes :X ).

Tel daarbij slaaptekort van ruim 1,5 week op en je mag raden hoe gezellig ik af en toe reageer.
Moet wel zeggen dat het helpt op je werk als mensen zich niet aan afspraken houden. Je wordt er een stuk 'mondiger' van ;)
pi_118721216
Marjolijntje :*
Hoop dat je meisje snel weer vrolijk is

Asy
Oei tandjes :X

S knijpt sinds deze week in m'n borst/tepel.. -O- en ze is sterk -O- ..auw

Kyara
Oh dat wist ik niet, diegene beweert dat kindjes met bv slechter eten. Nou prima :9 S groeit goed van mijn melk dus heb niks te klagen

Hoop dat je wat rust kunt pakken
pi_118732328
Heel herkenbaar dat met die zware nachten. Ik ben dan misschien nog in een gelukkige positie, dat mijn baby maar 2-3 keer per nacht komt, denk ik. Eerlijk gezegd hou ik dat ook niet meer bij. Vind het dan wel jammer als hij om 6/ 6.15 uur drinkt en dan daarna klaar wakker is, maar ik dus niet meer kan slapen.

Kyara, hoop dat je vandaag kunt rusten of vroeg naar bed.

Marjo, hopelijk is je meisje snel vrolijker.

Zoe en Asy, auw. Hopelijk gebeurd dat niet zo vaak. De mijne is ook een pincetgrijper/ knijper.

Niet gek laten maken met mooie verhalen van andere mensen. Ook al is hun baby het voorbeeld en een engeltje op gebied van slapen of eten, dan gaat het vast op een ander gebied minder goed. Volgens mij bestaan er geen perfecte baby's, die altijd alleen maar lief zijn en hun ouders nooit boos maken of hun ouders helemaal geen energie kosten :P. Hier zijn het met name mijn schoonouders die super verhalen ophangen over het slapen en de ochtend van mijn man en mijn zwagers hun babytijd. De meeste vrienden van mij zijn gewoon eerlijk en vertellen ook gewoon als het niet goed gaat.

Gisteren bv ging ik mijn baby afdroppen bij het kdv. Er was al een meisje van een jaar oud, die de dochter van vrienden van ons is. Ze zat in de kinderstoel en was aan het kijken hoe de leidster fruit sneed. Zodra ik mijn jongetje aan de leidster gaf, begon ze te krijsen van jewelste. Geen idee of het jaloesie was. Ik haalde haar uit de kinderstoel, maar dat hielp niet. Ik zette haar op de grond en haalde een loopwagen. Toen ik dat deed, stopte het krijsen heel even en ging ze kijken wat ik deed om daarna direct weer door te gaan. De leidster zei, dat ze slecht geslapen had en almet dit humeur binnen kwam.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 2 november 2012 @ 08:14:41 #138
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118732746
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:04 schreef Zoë23 het volgende:
Kyara
Oh dat wist ik niet, diegene beweert dat kindjes met bv slechter eten. Nou prima :9 S groeit goed van mijn melk dus heb niks te klagen
Dat is sowieso het belangrijkste. Maar jouw melk heeft steeds een andere smaak door wat jij eet en daardoor krijgt S. ook meerdere smaken mee. Fv is altijd hetzelfde waardoor fvkindjes veel meer aan nieuwe smaken moeten wennen. Hier gelukkig geen last van gehad, M. eet ontzettend goed (ik denk ook omdat we tot 6 maanden hebben gewacht zodat hij er ook echt aan toe was)

Ik geloof dat dat de theorie is er achter ;)
  vrijdag 2 november 2012 @ 08:34:12 #139
30252 Soempie
Procreating
pi_118732964
quote:
17s.gif Op donderdag 1 november 2012 18:15 schreef Kyara het volgende:

[..]

die pincetgreep beheerst hij inmiddels erg goed sinds hij zijn brood zelf moet eten. Slechts een enkel stukje belandt op de grond.
Knap. :D

Als ik boterhamstukjes voorschotel, dan eet M. het als een katje op. Gewoon van het bord happen. 8)7 Geen gezicht als hij overeind komt en er allemaal stukjes boterham aan z'n gezicht plakken. :') Als hij al een stukje zelf pakt dan gaat het op de grond.

Hij pakt een vorkje trouwens wel gewoon aan en dan gaat het goed. Maar zelf pakken. :N En ik doe het toch echt goed voor. :+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_118733376
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 november 2012 08:14 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dat is sowieso het belangrijkste. Maar jouw melk heeft steeds een andere smaak door wat jij eet en daardoor krijgt S. ook meerdere smaken mee. Fv is altijd hetzelfde waardoor fvkindjes veel meer aan nieuwe smaken moeten wennen. Hier gelukkig geen last van gehad, M. eet ontzettend goed (ik denk ook omdat we tot 6 maanden hebben gewacht zodat hij er ook echt aan toe was)

Ik geloof dat dat de theorie is er achter ;)
Ja dat zeg ik ook tegen diegene, alleen was mijn beredenering weer anders haha, mijn melk proeft altijd anders en FV hetzelfde waardoor baby 'A' misschien wel meer zin heeft in bijvoeding omdat 'A' zin heeft in andere smaken :D

Maar wat jij zegt kan wel kloppen hoor!
Ach er zijn altijd bv kindjes en fv kindjes die minder goed of juist heel goed eten.
pi_118733440
Jaaa die pincetgreep dat doet R aan mijn onderkin tijdens het drinken :D
pi_118733595
Soempie, dat moet een mooi gezicht zijn, een boterhammengezicht :D

Brood gaat hier in stukjes, als ik alles neerleg, dan veegt hij het zo weg. Dus de stukjes leg ik 1 voor 1 neer en pincet hij het (of een kwart boterham dubbel met zijn knuistje) en dan eet hij dat wel op. Begint hij het weg te vegen, is het tijd voor drinken..

Ik heb best een ideaal kind, slaapt prima, eet prima, speelt veel zelf, etc.. En zelfs hij (de de oudste net zo) heeft ook wel zijn week/weken.. Het zijn kinderen, en die mopperen nou eenmaal weleens. Ik heb ook weleens een baaldag. Merk dat ik bij de tweede het allemaal wel makkelijker gaat, zou dat schelen? Ik maak me minder zorgen als hij een dag wat minder eet. Kan dingen beter relativeren.
Bij de eerste zat ik na 3-4 maand bij de psych, en Chris was niet heel veel lastiger, alleen iets gedoe met zijn drinkbehoefte

SPOILER
  vrijdag 2 november 2012 @ 09:38:02 #143
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118733926
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 08:34 schreef Soempie het volgende:

[..]

Knap. :D

Als ik boterhamstukjes voorschotel, dan eet M. het als een katje op. Gewoon van het bord happen. 8)7 Geen gezicht als hij overeind komt en er allemaal stukjes boterham aan z'n gezicht plakken. :') Als hij al een stukje zelf pakt dan gaat het op de grond.

Hij pakt een vorkje trouwens wel gewoon aan en dan gaat het goed. Maar zelf pakken. :N En ik doe het toch echt goed voor. :+
Het gaat ook stukje voor stukje hoor. Als er een bord aan te pas komt dan pakt hij het bord en gaat er mee wapperen :') En als er een heleboel stukjes liggen propt hij het allemaal in zijn mond.

Vork of lepel pakt hij wel aan en na een boel heen en weer gezwiep gaat het dan wel richting mond maar dat ligt de inhoud al op de grond. Als het hem te langzaam gaat pakt hij gewoon mijn hand of pols om die met lepel en al naar zijn mond te dirigeren. :D

Broodkorst propt hij trouwens ook in zijn geheel in zijn mond :X. Ik zet hem nu op zijn kleed met een zooi broodstukjes en laat hem zijn gang gaan.

Als het om eten gaat is ie erg voortvarend :')
  vrijdag 2 november 2012 @ 09:38:45 #144
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118733940
Heavy DF, lijkt me best zwaar om ft te werken, ondanks dat je man meer thuis is.
pi_118734352
Ja lijkt me ook pittig DF!
pi_118734366
Daan had eergisteren ook zo'n lol met spaghetti. Dat zwiept zo lekker als je het aan een puntje vastpakt en gaat zwaaien. Het plakt in ieder geval prima aan de tafelpoot en de muur :P
(wel sausloos, dus geen vlekken).

Het was ook niet mijn eerste keus, maar ik heb nog helemaal geen ervaring, en mijn studie tijdens mijn afstudeerproject afgekapt. Dus moet echt onderaan beginnen. Dus heb niet zoveel te willen in crisistijd..
pi_118734479
Maar dames die pureren, hebben jullie bijvoorbeeld een leeftijd dat je zegt nu gaat het in stukjes? of hoe doe je de overgang naar met de pot mee eten?
Als ik haar hier een lepel geef gaat ze hiermee spelen ipv eten!

Ik heb gisteren dessert rijst gemaakt daarvan belandde niks op de grond :o

DF jeetje ft werken! succes!
  vrijdag 2 november 2012 @ 10:13:21 #148
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118734556
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 10:09 schreef bitterend het volgende:
Maar dames die pureren, hebben jullie bijvoorbeeld een leeftijd dat je zegt nu gaat het in stukjes? of hoe doe je de overgang naar met de pot mee eten?
Als ik haar hier een lepel geef gaat ze hiermee spelen ipv eten!

Ik heb gisteren dessert rijst gemaakt daarvan belandde niks op de grond :o

DF jeetje ft werken! succes!
goede vraag....begon ik me ook af te vragen. Maarrr, we gaan straks een weekendje weg en ik wil niet het hele weekend potjes geven en om nou een staafmixer mee te nemen vind ik ook een beetje overdreven. Dus ik wilde vanavond wat pasta maken met beetje gehakt en tomaten en dat heel fijn snijden/prakken zodat hij dat ook kan eten.

En een banaan is ook wel te prakken denk ik.

Maar ik ga hem dan wel voeren, niet zelf een lepel geven....

Wat een zooi moet je toch meenemen als je met een kleintje een weekendje weg wil.... En nu maar hopen dat ie zwemmen leuk vindt.....
pi_118734603
Ja snap ik! het hele weekend potjes is ook zo wat
Gaan jullie in een huisje? met magnetron en alles?

Veel plezier alvast O+
pi_118734605
Ik wissel het af bitterend, en dan steeds vaker stukjes als het kan, of minder lang pureren. Van de week hadden we aardappel met broccoli. Dat heb ik een poos gepureerd, daarna geprakt, maar nu gewoon in stukjes gegeven. Pasta ook al eens zo, omdat er alleen kleine stukjes in zaten. Maar gisteren weer mexicaanse-gehakt prut uit de staafmixer.. Ik probeer zoveel mogelijk met de pot mee te koken voor Daan, of iets aangepasts. Zo hadden we gisteren die mexicaanse gehakt mix in een tortilla, en hij met rijst.
Fruit eigenlijk ook zo. De ene dag een mix, vooral met appel&2 tanden is nog niet zo'n succes. Dus die gooi ik vaak ook door de staafmixer, andere keer weer gewoon banaan/meloen/peer uit het knuistje..
pi_118734692
Ik pureer nooit meer wat voor de kleine dame. Die eet gewoon met de pot mee :) Het eten is sowieso wel kindvriendelijk voor de peuter. Alleen de troep die het geeft is niet te overzien. In een net restaurant gaan eten met de kinderen gaat voorlopig niet gebeuren :')

Ik heb wel altijd een paar potjes in huis trouwens. Mocht het avondeten bijv. pas laat klaar zijn of net ff wat minder kindvriendelijk dan krijgt ze prefab. En dan wel alleen de smaakjes die door mij zijn goedgekeurd :P
pi_118734775
DF de afwisseling stukjes/puree is wel handig denk ik zodat de overgang tussen puree en met de pot mee geleidelijk gaat :Y

Octo heb je ideetjes voor kindervriendelijk voedsel? :P ik maak vaak iets waarvan ik denk dat het gezond is maar het blijkt niet altijd makkelijk te eten zijn }:| of soms is het wel te eten maar vindt zij het niks aan
  vrijdag 2 november 2012 @ 10:55:05 #153
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118735373
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 november 2012 10:13 schreef Kyara het volgende:

[..]

goede vraag....begon ik me ook af te vragen. Maarrr, we gaan straks een weekendje weg en ik wil niet het hele weekend potjes geven
En een banaan is ook wel te prakken denk ik.

Waarom niet? Ik zou het mezelf niet moeilijk maken iig. Of jullie moeten iets eten wat hij ook lust, dan is het te proberen om te geven idd.

Oh banaan prakt dus NIET lekker...Heb t geprobeerd. En heb ook Cristel een halve banaan gegeven, en dat wordt een zooitje! bah

Ik moet trouwens nog steeds eens beginnen om groentehapjes te maken voor cristel.....Wortel/rijst/mais/kip? is dat een goede combi? want ik heb ff 3 pakken (volkoren) rijst ingeslagen, waren maar 50 cent! (van een of ander merk, normaal 1.75..)
pi_118735477
PE, klinkt lekker hoor!
Of met (runder)gehakt?
Mais heb ik pas vanaf 9 maand gedaan, maar dat ik meer het idee dat het niet handig is met die vliesjes. Je vind het ook zo leuk terug.
Wortel-rijst-kip-doperwtjes gaan hier ook goed,
Gisteren rijst-gehakt-paprika-courgette-mais (en ui en bruine bonen, maar of dat al iets is voor Cristel?)

Banaan gaat beter met de staafmixer en dan gemengd met iets anders, dan is er niks aan de hand. Prakken wil niet zo inderdaad..
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:02:41 #155
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118735596
Klinkt goed DF! Ik schrijf het gelijk ff op! Oh en volgens een boekje wat ik heb mogen ze al wel ui?Ze is morgen 8 maanden dus volgens mij kan t dan wel...Ik ga het gewoon proberen! (alleen niet vandaag :P)

Oh en ze is trouwens gek op yoghurt! en kwark! Jordy en Cristel delen weleens samen zo'n yoghurt bakje O+
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:04:34 #156
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118735653
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 10:15 schreef bitterend het volgende:
Ja snap ik! het hele weekend potjes is ook zo wat
Gaan jullie in een huisje? met magnetron en alles?

Veel plezier alvast O+
thanx! :*

ja, we gaan naar zo'n centerparcs huisje.
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:07:13 #157
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118735725
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 10:55 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik zou het mezelf niet moeilijk maken iig. Of jullie moeten iets eten wat hij ook lust, dan is het te proberen om te geven idd.

Omdat hij potjes minder lekker vindt dan mama's zelfgemaakte prak O+

Courgette, kip en rijst doet het hier ook goed. Eventueel met nog tomaat of wortel er door heen.
pi_118737664
O+ klinkt lekker allemaal!

S haar tandje is een stukje door! Scherp voelt het
:@ stiekem een beetje trots, belde (8> op, 'ohh wat leuk' :+
pi_118738509
Banaan prakt makkelijker met een beetje water of melk :Y.

S. Een tandje *O* Heeft ze er last van (gehad)?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118738884
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 12:43 schreef Phaidra het volgende:
Banaan prakt makkelijker met een beetje water of melk :Y.

S. Een tandje *O* Heeft ze er last van (gehad)?
Een tijdje geleden was ik bezig met bijtringen en anti tandjesleed van vsm toen kwijlde en kauwde ze veel. Daarna niet meer dus niet meer aan gedacht :@ ze is de afgelopen dagen wel meer moe enz maar ik denk dat dat weer komt door alle nieuwe dingen die ze kan :+
Dus heb t niet echt gemerkt als 'er komen tandjes'
pi_118739397
Banaan prakken met water, melk/ bv/ fv zou best te doen moeten zijn, ja. Anders kun je misschien ook kleine stukjes geven. De mijne kreeg dat zonder tanden en al weg, gewoon door zuigen & met de kaakjes, dat valt zo uit elkaar.

Kyara, klinkt lekker. Bepaalde groente kun je trouwens ook met een vork prima klein maken, bv. Courgette, aardappel als het goed gekookt is.

Een tandje voor S.

Niet handig, wou nog wat werken maar mijn baby slaapt nu sinds 2 uur in de mc. Mijn laptop heeft geen batterij meer en ik heb de kabel niet mee en als ik op zolder zit hoor ik de baby niet. Misschien toch maar wakker maken, ook omdat hij dus al 2 uur in de mc zit?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118740121
Kan je de mc niet meenemen Tinu?

Zoe tandje *O* geen zure poep gehad?
pi_118740385
Klopt, ja. Was dus eigenlijk meer dat hij er al 2 uur inzat of zelfs nog langer als ik de autorit en de winkels mee tel.
Heb hem toch maar wakker gemaakt. Heeft de ene borst gehad en is supervrolijk..
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118740520
:D ok! mijn baby is super chaggie als ze wakker wordt gemaakt...echt, kopie van haar moeder :')
pi_118740629
Misschien was hij ook zo vrolijk omdat hij gedronken had. Zat me gewoon aan te lachen en te schaterlachen. Snel nog wat werk doen dus.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118740653
O+
pi_118744471
En hij heeft gepoept. Misschien kwam de vrolijkheid ook daarvan. Zich erop verheugen om zo te poepen ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118744812
Mijn mini is een beetje chago vandaag, maar als ik hem een filmpje laat zien van hemzelf waarin hij humeurig brabbelt en piept, moet hij lachen :D. Zelfspot, nu al O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118745430
Oe ik lees veel herkenbare verhalen. Hier ook best wel zwaar af en toe hoor! Herkenbaar wat jullie schrijven. En ik heb dikke schijtpoepluiers aan iedereen in mijn omgeving die zegt dat hun baby zo geweldig makkelijk is. Kan er bij mij ook niet in. Die hebben ook echt wel mindere momenten. Daar zijn het baby's voor.

Mijn kabouter kan ook niet tegen wakker maken. Lijkt ook op dr mama :s).

We zijn hier van het inbakeren af! Ging eigenlijk nog best snel en makkelijk. Nu lekker in de slaapzakken.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_118750994
Hmmm,oef.
Hier aan het bijkomen van heftige kraamtijd,.Productie BV was van de 1 op de andere dag helemaal 0. Hummel geen plasluiers meer, groei weer gestopt, suffig....

Dus nu kolven,kolven,kolven en fingerfeeden. En bijvoeden met melk van een vriendin :)

Boel gedoe en knap vermoeiend, maar we hebben nu in ieder geval een ritme te pakken dat werkbaar is :)
pi_118751091
Tinu
Oh fijn een happy baby O+ !

Bitterend
Wel erge stinkpoep en stinkscheetjes, dat wat misschien dan wel de zure poep? Ook n klein beetje rode billetjes die heeft ze anders nooit.

Fijn clauwhee!

Freecell pff pittig maar knap dat je doorzet met bv!

Vriendin van me had een spiegelreflex camera mee en we hebben mooie foto's van S gemaakt O+ die krijg ik morgen
pi_118751571
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:23 schreef freecell het volgende:
Hmmm,oef.
Hier aan het bijkomen van heftige kraamtijd,.Productie BV was van de 1 op de andere dag helemaal 0. Hummel geen plasluiers meer, groei weer gestopt, suffig....

Dus nu kolven,kolven,kolven en fingerfeeden. En bijvoeden met melk van een vriendin :)

Boel gedoe en knap vermoeiend, maar we hebben nu in ieder geval een ritme te pakken dat werkbaar is :)
Poeh dat is schrikken! Succes, chapeau voor je inzet ^O^. En mooi dat je melk van een vriendin kan gebruiken O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118751585
freecell :o :* hoe komt dat dat je productie ineens zo dipt??

zoe ja spuitluiers + rode billetjes = bijna altijd tandjes!
pi_118751978
Freecel, ik lees mee op een ander forum en had daar je topic ook gezien, je doet het supergoed! :*

Tinu: hoe is het nu met de ontlasting van je kleine man? Heeft hij er al minder last van?

Zoe: S een tandje! Gaaf!

Clauwheee: ik geloof de moeders met de altijd leuke baby's ook niet hoor.. En als je langer met ze praat (ik heb ook zo'n vriendin) komt er toch steeds meer naar boven wat ook niet leuk is aan haar kind. Denk dat ze het niet toe durft te geven dat ze het af en toe ook niet zo leuk vindt volgens mij.
pi_118752393
Freecell wat knap dat je doorzet met de BV!
pi_118752538
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:42 schreef bitterend het volgende:
freecell :o :* hoe komt dat dat je productie ineens zo dipt??

Ja, dat is de vraag,.. Lk had geen idee, kraam had geen idee,vlos had geen idee.
Ik had op dag 6 nog een beetje stuwing, dat heeft hij heerlijk effectief weggedronken en daarna kwam er gewoon geen nieuwe meer in :?
Lk en kraam dachten aan een lichamelijke oorzaak bij mij. Dat mijn lijf het misschien gewoon verrekt na zo'n zwangerschap en bevalling,is een redelijke uitputtingsslag geweest (ik voel me nu gewoon per dag opknappen, met 3x per nacht fingerfeeding en kolven, das een aanwijzing, haha)

En zure poep en billenpijn was hier meestal ook tandjes. Aangevuld met 1 rood blozend wangetje :D
pi_118753331
Dametje heeft hier al de hele week van 5 tot 6 n huiluurtje. Herkent iemand dat? Hoe kan dit komen?
pi_118753399
Geef je bv Kwisted? dan wil ze wellicht clusteren

freecell :* :* echt heel eng! maar ik lees op andere forum dat je steeds beter kolft! soorzetten! O+
pi_118753475
Ja ik geef bv, wat is clusteren?
pi_118753483
Heb je een dm gestuurd ;)
  vrijdag 2 november 2012 @ 20:36:22 #181
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118753882
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 20:26 schreef Kwisted het volgende:
Ja ik geef bv, wat is clusteren?
Kwisted, op borstvoeding.com kun je een heleboel interessante info over borstvoeding lezen. Ook over clusteren bijv, of over regeldagen. Heeft bij mij vaak onzekerheid weggehaald!
pi_118754002
Kwisted
Bitterend het goede Linkjes met info, zeker de moeite waard om te lezen
Weet niet of bitterend die gestuurd heeft :9 maar bitterend heeft mij vaak goede info laten lezen O+
En idd borstvoeding.com

Freecell
Lastig! Echt heel knap van je. Hoop dat het snel beter&makkelijker gaat :*

Ja :D S heeft ook een rode wang haha
Is op de foto van vandaag goed te zien. Tandje is scherp :X
pi_118754015
Dat zou t zomaar eens kunnen zijn!! Ik heb gelezen op de site en t is heel herkenbaar!
pi_118754082
pi_118754108
Gewoon een boek/tv bij pakken, benen om hoog en lekker laten sabbelen *;
  vrijdag 2 november 2012 @ 20:44:36 #186
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118754208
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 20:40 schreef Kwisted het volgende:
Dat zou t zomaar eens kunnen zijn!! Ik heb gelezen op de site en t is heel herkenbaar!
Fijn hè, die herkenning :). Mijn E'tje had er ook vaak rond die tijd 'last' van. Ik heb veel gehad aan borstvoeding.com en aan het borstvoedingtopic hier. Oh, en ook aan bitterend idd :D O+

Oh, ik lees nu pas verder... S. Van Zoe een tandje, wauw *O*

Freecell, ik zag de foto in het draagdoekentopic. Wat een ukkie O+. Veel sterkte met de voedingen, klinkt wel heftig :*
pi_118754665
:D :* :*
pi_118758901
Ow borstvoeding O+ Ik mis dat...
pi_118767013
Wat een leuk begin van de ochtend. Tijdens het kolven stroomt er een flesje over :') en op hetzelfde moment spuugt L.uc die naast me ligt in bed er wat melk uit. Heerlijke zooi :D
pi_118767054
*O* Skoap!!
pi_118767237
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 09:07 schreef Skoap het volgende:
Wat een leuk begin van de ochtend. Tijdens het kolven stroomt er een flesje over :') en op hetzelfde moment spuugt L.uc die naast me ligt in bed er wat melk uit. Heerlijke zooi :D
Dat deel van bv mis ik dan weer niet skoap ;)

het is stil in het dreumestopic, dus verveel ik jullie af en toe nog ;)
  zaterdag 3 november 2012 @ 10:00:46 #192
348178 NotTheSame
pi_118767568
Skoap hihihi!

Effe een kort vraagje wat betreft tandjes poetsen. Draakje begint nu in razend tempo tanden te krijgen (van 0 naar 4 in 2 weken!), maar madam blieft niet dat ik ook maar met iets in d'r mond kom. Zelf doen resulteert in dat ze de tandpasta van de borstel af zuigt en thats it. Iemand tips?
pi_118767615
Pikeboe spelletjes, zelf tandenborstel laten vast houden...

maar soms wil ze hier ook niet en dan is het de houtgreep :N
pi_118767850
Kindvriendelijk eten: rijst met kipfilet en beetje kerriesaus oid. Pasta met groenten in tomatensaus, hier met gehakt. Stamppot is hier erg geliefd. Of gewoon aardappeltjes, vlees en groenten. Couscous en bami gaan er ook goed in, en dat kan je met alles combineren Vis zijn de dames dol op (ik ook!). Af en toe eten we patat, en dan voor de kindertjes altijd zonder zout. Mia knabbelt ook lekker op frietjes :)

Tandenborsteltje heb ik van Difrax. Mia vindt het erg fijn om lekker te kauwen op haar tandenborstel. Ik poets altijd voorzichtig haar tandjes en daarna mag ze zelf lekker klooien ermee. Geeft mij de tijd om haar even rustig te verschonen en aan te kleden. Dat is tegenwoordig een worsteling |:(
pi_118768247
ohja couscous! dat is helaas niet zo Rapley vriendelijk :X
Ze eet super met pincetgreep alleen dat is denk ik nog ietsje te klein, misschien dat het aan iets kan laten kleven! abrikozen oid hmm

Kerriesaus :9~ heb nog niet geprobeerd! thanks Octo :*
pi_118768477
Tandenpoetsen gaat hier redelijk. Maar hij is er geen fan van.. Ik leg hem op het aankleedkussen of op bed, dan kan hij zijn hoofd niet achterovergooien :D
Probleem nu zijn de kiezen, hij doet z'n mond niet ver genoeg open :')
pi_118768671
:D oei dat is nog niet zo makkelijk dus tandenpoetsen

S heeft vannacht goed geslapen ^O^
22u op bed, 1u wakker, 5;15 en 8u wakker
foto's van mn mini O+
SPOILER
pi_118768786
ooooh Zoe *smelt* knuffelbare moppie <3
pi_118768884
Hihi, ik vind haar alweer mega :D
Wat een schatje!

Ter vergelijk: dit is mijn hummel in een maatje 50 met omgeslagen mouwen en pijpen op een normaal formaat aankleedkussen ;)
SPOILER
pi_118768906
Ohhhhhh rammel de babbel O+ O+

Hoe lang is hij dan free?
En wat lijkt hij op L!!!
The way you rock'n'roll
pi_118768965
ohh free wat een schatje O+
pi_118768971
46cm bij geboorte, zal nog wel niet veel groter zijn :P
En het is een copy/paste van L inderdaad :D
pi_118768996
Oprecht een mini O+

Wat vinden je oudste twee er van?
The way you rock'n'roll
pi_118769124
Ohh, jullie mini's zijn O+
pi_118769182
De oudste vindt het wel leuk, de jongste kan het erg weinig schelen. :)
pi_118769212
Verse baby O+ O+ free wat een schatje <3
  zaterdag 3 november 2012 @ 11:47:58 #207
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118769241
Oh Zoë en Freecell! Wat een prachtbaby's! O+ O+ O+

Cristel is vandaag 8 maanden!
pi_118769283
hahah kijk haar poseren!! :D
pi_118769288
Fotomodelletje :D
pi_118769292
Free, wat een mini zeg! En een mooie ook!

Zoé, dat is iets minder mini, maar wel een lekker ding! ;)

PE, wat een toffe blik :D

Nts, Daan kauwde in het begin meestal op de borstel. Nu houdt hij zijn mond wel netjes open. Je kunt ook de tandpasta op je vinger/gaasje doen en op de tand smeren, dat gaat met zo weinig tanden nog wel.
Of een ander smaakje tandpasta. Bij Chris eens wat anders gebruikt dan elmex, en hij deed zijn mond niet meer open..

Hier vannacht wel 5 keer een huilbui. Maar binnen een minuut of 2 ook weer over. Dan stonden we naast zijn bed, sliep hij alweer/nog. Er lijkt een tandje omhoog te komen in zijn onderkaak, dus dat zal de boosdoener wel zijn..
pi_118778435
pi_118778511
_O- omg

Rowan is maandag 1 :o
pi_118779915
Pff sorry dat ik zo weinig post. Maar we worden op het moment zo enorm geleefd. Wel leuk hoor al die belangstelling. Maar maandag gaat even een bezoekloos dagje worden om bij te tanken. Al een weekje oud is ze! Wat vliegt de tijd.

Ondertussen lees ik gewoon braaf mee hier ;-)
pi_118780345
Twinkle, bekend :) Heel veel succes met de drukte!
Hier hebben we sinds gisteren ofzo het gevoel dat we weer een beetje 'wij' worden :)
  zaterdag 3 november 2012 @ 18:45:39 #215
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118780777
Twinkle goed op je grenzen letten hoor.. Wij reguleerden het bezoek ook streng, heerlijk was dat! Heb je tenminste tijd voor dutjes en zulks ;)
pi_118783033
Free, pittig zeg. Hopelijk is je productie gauw op pijl. Wat een lief frummeltje heb je daar O+

Marjo, lief dat je het vraagt. Onze uk had gisteren een poepluier from hell: romper, t-shirt, panty, broek, alles zat onder. De poep was nog steeds dicker maar hij kreeg hem er zelf uit.

Zoe, wat een schoonheid is jouw dochter O+

Kwisted, op bv.com kun je heel veel fijne info vinden over bv.

Bitterend, als je couscous met tomaatsaus+ groente of fruit maakt, plakt de couscous makkelijk aan de groente/ fruit. Neem jij dan verse of gedroogde abricoos?

PE, toffe foto.

Twinkle, neem idd ook de tijd voor jezelf.

Nts, je hebt ook van die vingertandenborstels, misschien is dat wat?

Vreselijk dat pakje!

Meissie alweer bijna 1, jeetje!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118783250
Hoe lang duurde het bij jullie babys voordat er een paar happen groente en fruit in gingen en je kind de inhoud van de lepel niet telkens naar buiten werkte?

Vanmiddag heeft meneer gewoon 2,5-3 uur getukt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118790072
Ja gister beetje last van kraamtranen denk ik. In de eerste dagen dat we thuis waren uit het zkh sliep ze in haar eigen bedje. Babyfoon stond bij mij op het nachtkastje. Op werkelijk ieder geluidje reageerde ik door als een gek naar haar toe te vliegen ... hechtingen of niet. Bang dat er iets met haar zou zijn ... bang om haar kwijt te raken. Die angst heb ik nog steeds wel .. ik hoop dat dat afneemt in de komende tijd want het doet de hoeveelheid slaap voor mezelf niet goed.

En ik moest veel huilen omdat iedereen zo lekker met haar zit te poemelen .. maar ik daar nauwelijks tijd voor lijk te hebben. Elke dag wordt het een stukje rustiger. Vandaag laatste kraamdag gehad. Maar heb er vertrouwen in dat we het nu zelf kunnen. En anders heb ik jullie nog haha.

Ja.. maandag bezoeklois dagje en zal zo met vent afapreken dat dat meerdere dagen gaan worden. Die tranen zijn er niet voor niets. Even pas op de plaats ;-)
pi_118793276
Goed zo Twinkle, rust nemen is ook heel erg belangrijk. Geef goed je grenzen aan :*
pi_118797130
Ohh twinkle, dikke knuffel. De tijd gaat zo snel he, je meisje alweer n week. Goed dat je even de visite laat voor wat t is, want dat jullie zelf kunnen genieten is veel belangrijker.
Wij waren zelf ook vrij streng met visite. Gewoon elke dsg maar 1rondje bezoek, smiddags of savonds met dagen ertussen zonder bezoek. Dan zette ik gewoon op de kalender 'vandaag niemand', zodat we allebei wisten wanneer niet als er iemand belde. Nu nog trouwens..

PE, geweldige foto! Heb hem zelfs even aan mijn man laten zien. Die vond hem ook gaaf haha.

Enf hoe gaat t met jou en de kleine? Hoe loopt de bv?

Free en zoe, wat n poepies!

Tinu, succes met de hapjes. Ik weet van mijn nichtje dat t na n paar dagen beter ging. Zij begon met worteltjes en boontjes.

Ik heb de afgelopen dagen veel complimentjes gehad over mijn kleintje, dus hier n hele trotse mama! Morgen verjaardag van oma, dus dan zal er wel flink in haar wangetjes geknepen worden.
Wel ben ik n beetje bang dat iedereen daar haar vast wil houden. Nou ben ik daar over het algemeen heel makkelijk mee. Maar 3 of 4 verschillende vind ik de max. Mijn vent vroeg waarom. Nouja.. Gewoon! Kan niet echt uitleggen, meer n gevoel.
Dus dan moet ik me assertief opstellen, maar als t om mijn dochter gaat kan ik dat wel. En dan ben ik blij met de bv, altijd n goede reden om je even terug te trekken!
pi_118798427
Twinkle, probeer morgen maar lekker van elkaar te genieten!

Tinu, Daan heeft de eerste hap beproeft bij 4,5 maand. En dat bleef tot 7(!) maand bij max 3 happen met tegenzin. Toen is hij over een weekend opeens normale porties gaan eten.. Conclusie: nog niet er aan toe..
Hij at wel brood vanaf 6 maand, dat dan wel..

Kwisted, heerlijk die complimenten!
Ik zou ook waken voor teveel indrukken. Jij zit erna te een overprikkeld kind, als je pech hebt.
pi_118798489
Ja met dat. overprikkelen probeer ik ook opte passen. Afgelopen vrijdag hadden we een bruiloft waar we heel even naartoe gingen en waar ook onze helefamilie was.Kregen al de vraag waarom we D niet meegenomen hadden. Uhhh. nee sorry ten eerste is het hun dag dus dan wil ik de show niet stelen. Ten tweede gaat iedereen dan aan D plukken en daar heb ik geen trek in haha.

Straks misschien even lekker de frisse lucht in als het droog is. En samen met papa douchen voor de eerste keer. Ben benieuwd! Badje vindt ze heerlijk.. rekt ze zich helemaal uit en maakt ze zich zo lang mogelijk haha.

Lig nu lekker te poemelen met haar in het grote bed. En ondanks dat ik de nachtvoeding voor mijn rekening nam(voor de eerste keer) toch aardig wat. uurtjes slaap kunnen maken.
  zondag 4 november 2012 @ 09:02:12 #223
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118798568
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:44 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja gister beetje last van kraamtranen denk ik. In de eerste dagen dat we thuis waren uit het zkh sliep ze in haar eigen bedje. Babyfoon stond bij mij op het nachtkastje. Op werkelijk ieder geluidje reageerde ik door als een gek naar haar toe te vliegen ... hechtingen of niet. Bang dat er iets met haar zou zijn ... bang om haar kwijt te raken. Die angst heb ik nog steeds wel .. ik hoop dat dat afneemt in de komende tijd want het doet de hoeveelheid slaap voor mezelf niet goed.

En ik moest veel huilen omdat iedereen zo lekker met haar zit te poemelen .. maar ik daar nauwelijks tijd voor lijk te hebben. Elke dag wordt het een stukje rustiger. Vandaag laatste kraamdag gehad. Maar heb er vertrouwen in dat we het nu zelf kunnen. En anders heb ik jullie nog haha.

Ja.. maandag bezoeklois dagje en zal zo met vent afapreken dat dat meerdere dagen gaan worden. Die tranen zijn er niet voor niets. Even pas op de plaats ;-)
Waarom zet je, voor jou en je nachtrust, haar bedje dan niet tijdelijk op jullie slaapkamer? Ik ben ook een stresskip ('ademt ze nog?!') en dat zij naast mij lag, in haar eigen wieg weliswaar, heeft mij veel rust gegeven en ik denk haar ook. Als ze wakker wordt 's nachts hoort en ruikt ze ons en dat werkt geruststellend.

Je zegt dat je het gevoel hebt weinig tijd met haar door te brengen... Waar ben je dan zo druk mee? Waarom laat je haar dan niet lekker bij je slapen overdag en lekker alleen bij jou liggen als er visite is? Het is heel belangrijk (en fijn!) om veel lichaamscontact met je kleine te hebben. En zet jezelf en de kleine op 1 en maak het jullie zelf zo makkelijk mogelijk!

En goed van je om bezoek in te perken, hebben wij ook gedaan en dat voelde goed :*

/my2cents

[ Bericht 0% gewijzigd door Tante_Soesa op 04-11-2012 09:15:35 ]
pi_118798647
Ik zou zelfs niet alleen maandag bezoekloos maken, maar gewoon de rest van de week de boel afzeggen.

De eerste weken met je kindje zijn zeer kostbaar. Laat die lui maar lekker wachten hoor.
pi_118798848
Wat ze hierboven zeggen ja!

Faye sliep uit tot 07:30 vanochtend, heerlijk O+ Dat ze iedere twee uur wakker was voor een voeding was dan wel weer jammer, maar dat vergeten we gewoon even ;)
  zondag 4 november 2012 @ 09:43:22 #226
348178 NotTheSame
pi_118798921
Ik ben aan de ene kant erg blij dat ik net voor Kerst bevallen ben. In de kraamweek hebben wij amper bezoek gehad behalve mensen die mij echt aan het hart gaan zoals mijn ouders. Vrienden en de rest van de familie is pas na Oud op Nieuw komen kijken.

Twinkle, denk vooral aan jezelf in deze tijd. Alles is nieuw en misschien ook wel onwennig. Neem de tijd om tot rust te komen en elkaar te leren kennen. Wat Kuukske zegt, zeg eventueel gewoon heel je kraamvisite af voor de komende week als je het niet trekt!? Je kindje is er nog langer als vandaag, het is heus geen nationale ramp als andere mensen een weekje (of meer) moeten wachten!!!

Ow en een kleine update vanuit hier:
Ik zie net een loopkar voorbij komen, met Draak er lopend achter! Ik moest werkelijk ff 3x kijken :-O!!
pi_118798944
Twinkle :*
Goed dat je D niet meegenomen had naar de bruiloft.
Wij hadden S met anderhalve maand wel mee, en erg veel spijt van gehad (S overprikkeld)
Kraamvisite hebben we 1 bezoek per dag gedaan (dus 1stel geen groepen). De rest van de tijd was van ons.
Mensen willen zoveel, vasthouden,kijken etc maar als jij het gevoel hebt dat de tijd vliegt enz en je te weinig tijd met D hebt, wat kuukske zegt, bezoekvrij weekje.
Voor jullie is deze tijd speciaal en belangrijk, de anderen kunnen later ook wel een keertje kijken. Een weekje later is echt geen ramp.

Kwisted
Ik heb max bij 2 anderen in handen gedaan. Maak niet uit bij wie, opa oma etc. Voor baby's zijn het zoveel indrukken, laat F maar lekker veilig bij mama.
Svonds /snachts met een overprikkeld kind zitten is echt niet leuk en heel zielig vond ik.
Dan komen de mensen die zo graag willen knuffelen maar een keertje op visite
pi_118798952
Lekker marjolijntje O+

NTS :o *O*
pi_118798958
Oi NotTheSame :o Voor je het weet kan ze fietsen *O*
Goed zeg!

Hier in ons huis is werkelijk altijd bezoek (ooit een tijdje bijgehouden voor de grap,gemiddeld 3 mensen per dag die langer dan een uur blijven en hier niet wonen :D ) maar in de kraamweek hebben we bewust 3 dagen mens-vrij gehouden :Y

En ik was voornamelijk aan het knuffelen juist :)
  zondag 4 november 2012 @ 09:58:37 #230
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118799116
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 09:47 schreef freecell het volgende:

En ik was voornamelijk aan het knuffelen juist :)
Dat inderdaad! Ik kan me ook oprecht niet veel anders herinneren van de kraamweek + de weken daarna dan dat ik voornamelijk aan het knuffelen was. Lekker samen in bed of op de bank dutjes doen, veel oefenen met de bv en gewoon lekker samen zijn. Ik voelde me meteen heel goed na de bevalling en heb haar ook heus wel eens in haar bedje/wagen/box/bij papa neergelegd om even te koken/wassen/beschuitjes te smeren maar mijn kleine E'tje zat erg aan mij vastgeplakt. Ik mis de kraamweek O+, heeerlijk vond ik het. En bezoek, ach, ze wachten maar even hoor, wij hebben het net zoals Zoë gedaan. 1 stel/1 vriend(in) per dag. Meer dan genoeg. En kraambezoek duurt gelukkig ook nooit zo lang :).

En Free, hoe is het bij jullie nu?

Marjolijntje, wat fijn! Hier was het ook half 8 (en 4 uur).

NTS, *O*, knap zeg!
  zondag 4 november 2012 @ 10:12:27 #231
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118799317
Nou idd.. Ik heb het 1 avond gedaan, teveel bezoek, gelijk afgekickt. Wij deden meestal 2x bezoek maximaal: 's middags om 15:00 en 's avonds om 19:00. Oh, en 4e dag, kraamtranen, check.. We hadden toen ook bezoek, dat heb ik mijn man gewoon af laten zeggen zodat we lekker met zn 3en op d bank konden zitten en ik lekker kon janken! Het is, zoals iedereen zegt, een tijd die niet meer terugkomt, dus lekker egoistisch zijn! Niks mis mee!
pi_118800295
Op de 5e dag keken wij een serie die we altijd kijken. Gaat er een dochter dood.
Heel effectief voor de overgebleven kraamtranen :P

Hier probeer ik zoveel mogelijk huid-op-huid te doen,maar het is wel puzzelen allemaal.
  zondag 4 november 2012 @ 13:24:59 #233
30252 Soempie
Procreating
pi_118803854
Een tijd terug heb ik hier als tip een theaterbezoekje geplaatst. Babyconcert in het theater voor kindjes vanaf 4 maanden (Matilde Castro).

Vandaag zijn we geweest en het was zo ontzettend gaaf en mooi. O+ Heel mooie knusse sfeer door de kussens, het kleed, de lichten en de kring. Om de kring heen stonden en liepen de muzikanten.

M. vond het echt prachtig. Hij heeft heel lang lachend staan kijken bij de meneer met de cello. En hij vond het zo leuk toen een mevrouw met een klarinet bij hem kwam staan. Enige minpuntje voor hem was dat hij na een tijdje z'n sambabal in moest leveren net als de andere kindjes. :') Na het concert nog kunnen spelen met verschillende instrumentjes en met de rest van de kindjes. En ook tijdens het concert lekker rond kunnen kruipen en bij andere baby's gekeken.

Dus, wilde het nog een keer onder de aandacht brengen. :)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 4 november 2012 @ 13:29:00 #234
30252 Soempie
Procreating
pi_118804028
  zondag 4 november 2012 @ 14:13:59 #235
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_118805604
Ziet er leuk uit Soemp!
Sambaballen zag ik toevallig laatst bij de AH liggen! :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_118805810
Ohhh O+ is dat alleen in Breda? oh wacht ik zie net de link :D
  zondag 4 november 2012 @ 14:21:16 #237
30252 Soempie
Procreating
pi_118805911
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:13 schreef __Isis__ het volgende:
Ziet er leuk uit Soemp!
Sambaballen zag ik toevallig laatst bij de AH liggen! :)
Ah, ik wilde volgende week al naar een speelgoedwinkeltje waar ze veel instrumentjes verkopen. AH is ook een goede tip.

quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:19 schreef bitterend het volgende:
Ohhh O+ is dat alleen in Breda?
Nee, door heel Nederland. Via de site kun je zien waar ze nog gaan spelen. Onder het kopje: 'speellijst'.
pi_118805952
Ja zie edit :P
Ik ga kaarten bestellen voor Zaandam!
  zondag 4 november 2012 @ 14:36:34 #239
30252 Soempie
Procreating
pi_118806588
Leuk! En zeker een fototoestel meenemen. Ze geven aan dat je geen foto's mag maken. Ik had daarom dus ook geen camera mee. Maar na afloop als alle kindjes nog vrij kunnen spelen kun je wel heel mooi foto's maken natuurlijk. :|W Nu heeft m'n man maar wat foto's gemaakt met z'n telefoon.
pi_118806802
Misschien wat Twinkle ook bedoelt, dat herken ik van mezelf: dat iemand anders alleen maar met haar zit te knuffelen. Terwijl jezelf ook voedt, boert, rondloopt als ze huilen, luiers berschoont etc. Ik wenste me soms ook dat ik alleen maar met hem kon knuffelen en misschien het voeden doen (als het goed ging genoot ik daar ook erg van).

Kwisted, ik ben eergisteren ook met wortel begonnen. Dat vond hij nog niet zo super. Heeft ook paar happen druiven gehad en dat ging zo weg.

Df, dat geeft hoop, dat hij het licht ziet. Maar hij is ook wat ouder dan Daan toen was, hij is bijna 6 maanden. Misschien scheelt dat wat. Ik denk volgend weekend maar eens wat broodkorst proberen.

Twinkle, dat klinkt goed.

Nts zomaar met de loopkar lopen, wow wat gaat draakje snel.

Hoe deden jullie rapleyer dat trouwens op het kdv? Hebben jullie gezegd dat ze best fruit mochten, maar niet gepureerd? En werd dat ook gedaan op jullie kdv's?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118807096
Yup Tinu
Ik ik gaf ze een lijst met welke fruit ze mocht en zei "ze mag alleen stukjes"
Dat vond ze geen probleem. Ze eet gewoon met de peuters en dreumsjes (verticale groep)

Soempie bedankt voor de tip ^O^
pi_118807683
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 09:58 schreef Tante_Soesa het volgende:,
Lekker samen in bed of op de bank dutjes doen, veel oefenen met de bv en gewoon lekker samen zijn. Ik voelde me meteen heel goed na de bevalling en heb haar ook heus wel eens in haar bedje/wagen/box/bij papa neergelegd om even te koken/wassen/beschuitjes te smeren maar mijn kleine E'tje zat erg aan mij vastgeplakt.
Mijn kleine E houd ik nog steeds lekker veel bij me, pas sinds afgelopen week slaapt ze overdag op haar eigen kamer. 's Nachts slaapt ze voorlopig nog op onze kamer. Bij de eerste was ik daar wat sneller mee, nu doe ik alles op slakkentempo, gewoon omdat het kan. Ze is van mij! O+ Die kleintjes kun je toch niet verwennen - en al zou dat wel, wat dan nog! - en hoe vaak/lang heb je nu zo'n kleine frummel om helemaal plat te knuffelen? Daarbij dwingt het samen zijn met je baby je om rustig te blijven en da's weer goed voor jezelf.

Free, wat een schattig minimensje in een tof pakje. O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Cantare op 04-11-2012 15:03:48 ]
  zondag 4 november 2012 @ 15:13:35 #243
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118808271
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 14:58 schreef Cantare het volgende:

[..]

Mijn kleine E houd ik nog steeds lekker veel bij me, pas sinds afgelopen week slaapt ze overdag op haar eigen kamer. 's Nachts slaapt ze voorlopig nog op onze kamer. Bij de eerste was ik daar wat sneller mee, nu doe ik alles op slakkentempo, gewoon omdat het kan. Ze is van mij! O+ Die kleintjes kun je toch niet verwennen - en al zou dat wel, wat dan nog! - en hoe vaak/lang heb je nu zo'n kleine frummel om helemaal plat te knuffelen? Daarbij dwingt het samen zijn met je baby je om rustig te blijven en da's weer goed voor jezelf.

Free, wat een schattig minimensje in een tof pakje. O+
Oh, hier hetzelfde hoor O+. Mijn E slaapt nu alleen vaker op zichzelf (dat kon ze écht niet, nu ligt ze vaak in de kinderwagenbak) en vermaakt zichzelf in de box wel eens maar verder is ze altijd bij me. Ze slaapt ook nog bij ons op de kamer, ben er nog niet aan toe om haar in haar eigen kamertje te laten slapen 's nachts...
pi_118808586
Wij hadden de eerste 2 weken nauwelijks bezoek. Zelf niets voor geregeld, blijkbaar deed men dat al uit zichzelf. Scheelde wel dat de uk op dinsdag werd geboren en ook familie door werk pas in het weekend langs kon komen. Omdat de mini niet goed aankwam en zichzelf niet goed warm kon houden, heeft eigenlijk niemand hem vastgehad de eerste 2 weken :). Ook daarna niet zo vaak, vond het niet zo nodig (en bezoek vroeg er ook niet om).

Ons mannetje is ziek. Snot all over the place en hij heeft 2 standen: huilen en slapen. Zo zielig ;(. Na een paracetamol gaat het wel wat beter, gelukkig.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118808895
Beterschap Phaidra voor je uk!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118809778
Arme manneke :*
pi_118812566
quote:
wat super zeg! Daar gaan we zeker heen!
pi_118812632
Phaidra, beterschap voor je uk :*
pi_118814858
Jullie reacties stellen me gerust. Ik dacht al dat het aan mij lag en voelde me zelfs een beetje schuldig als ik dacht: mensen blijf alsjeblieft WEG!

Ik ga voor een bezoekvrij weekje. Vent heeft aankomende week vrij nog. Ik wil idd lekker genieten met zijn drietjes. De rest wacht maar en de meest belangrijke personen hebben haar al (meerdere keren) gezien. Deze tijd gaat idd zo snel voorbij. Wil gewoon op en top genieten. Gaan we dus ook doen.. thanks ladies ;-) ... voel me niet meer zo schuldig.
pi_118815039
Beetje laat nog maar

Jelte en Vlinder gefeliciteerd *O*
pi_118816086
Tnx voor de beterschapswensen. Het gaat gelukkig iets beter. Hij heeft vanmiddag voor zijn doen veel geslapen (2x 2 uur met maar 3 kwartier wakker ertussen) en toen kon er weer een lachje af O+. Morgen blijven we nog maar een dagje thuis, lekker uitzieken bij mama!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 4 november 2012 @ 18:49:02 #252
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118816343
Phaidra wat vervelend, beterschap :*

En dat 'jaloerse' gevoel als iemand je kindje vasthoudt herken ik wel ja.. Soms kan ik het heel goed hebben maar als ik emotioneel wat labiel ben moet ze gewoon aan mij vastgeplakt zitten, vind ik :{w of manlief, of course. O+
Oeh, morgen 1e keer naar het CB (ze zijn al bij ons thuis geweest). Ben benieuwd. Tis ook de 1e dag dat manlief weer gaat werken, dus sowieso spannend dagje! :D

Goed zo Twink. Je absoluut niet schuldig voelen over je eigen gevoel, zeg! :* Zoals jij het voelt is het goed, klaar! ;)
pi_118817396
Ik heb de eerste periode mn kindje heel erg veel bij me gehouden (lang leve draagdoeken, dan zitten ze vast aan je en slapen ze, dus dan hoef je ze ook niet af te geven ;) ) en nog steeds geef ik Faye niet snel uit handen. En als ze bij iemand anders zit, is het ook niet te lang. En zodra ze gaat huilen pak ik haar sowieso terug :) Kleine baby's horen gewoon veel bij papa en mama te zijn en als het bezoek het daar niet mee eens is, is dat hun probleem.
Bezoek hebben wij heel lang afgehouden omdat het gewoon niet lekker liep, het begin. De geelzucht, het afvallen, borstvoeding.. Nee eerst wij zelf op de rit, daarna bezoek. Voelde ook niet goed om eerder mensen over de vloer te hebben (uiteraard wel familie dichtbij, die mochten best komen kijken, maar ook die hebben amper geknuffeld).
pi_118819425
Beterschap Phaidra!

Goedzo Twink, En als je je goed voelt is het misschien ook lekker om er even uit te gaan. Al is het maar ergens een kopje koffie drinken. Doe even lekker wat goed voelt!

Bij Chris hebben het bezoek en vastpakken ook meer afgehouden. Maar die had er ook echt last van. De dag erna, soms 2 dagen van slag. En dat ging niet lekker samen met mijn humeur.. Bij Daan heb ik er minder moeite mee, maar als hij huilt, is hij van mij })

NTS, het is nationale ondek-de-loopkar-dag.. Hier ging Daan er vandaag ook mee vandoor :o
pi_118819521
Ik heb geen loopkar }:| is dat wat?
ze loopt naast de bank
pi_118819639
eerste dag hier teveel bezoek gehad en rowan is hele avond van slag geweest toen en in de nacht niet willen slapen.

We hebben loopkar maar loopt die nog niet mee.. alleen langs de bank en tafel nog.
pi_118819645
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:42 schreef Phaidra het volgende:
Tnx voor de beterschapswensen. Het gaat gelukkig iets beter. Hij heeft vanmiddag voor zijn doen veel geslapen (2x 2 uur met maar 3 kwartier wakker ertussen) en toen kon er weer een lachje af O+. Morgen blijven we nog maar een dagje thuis, lekker uitzieken bij mama!
lekker knuffelen morgen!
pi_118819707
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 20:07 schreef meissie1595 het volgende:
eerste dag hier teveel bezoek gehad en rowan is hele avond van slag geweest toen en in de nacht niet willen slapen.

We hebben loopkar maar loopt die nog niet mee.. alleen langs de bank en tafel nog.
Ja hier ook toen ik uit het zkh kwam, was mijn moeder er en die heeft de hele middag met haar gezeten...toen ik haar terug probeerde te pakken werd ik afgesnauwd
Met alle gevolgen van dien voor de kleine die nacht... :N
pi_118819772
Hier was het mijn man ze moeder..
Daarna elke dag maar 1x bezoek en soms wel niet. Was wel prettig en mijn moeder durfde niet vast te houden.. slechte handen en voeten enzo
pi_118819890
Hier twee jongens die er blij mee zijn bitterend :P
Zorg wel voor eentje die wat zwaar is, anders gaat de kar er met je kind vandoor. Of zo'n activity kar, was een succes bij mijn neefje.
Daan trekt zich nu een maandje op, maar de laatste 2 weken vliegt hij door met zijn ontwikkeling. Van staan, stappen langs de tafel, achter de blokkenkar lopen, oversteken tussen verschillende dingen (dus van tafel naar bank, als hij dat met 1 handje vasthouden kan). Ook gaan zitten, en op zijn knietjes spelen gaat opeens, of de trap op kruipen. Ik zie er echt geen baby meer in :{ ;)

Na een paar maandje hebben we die van Chris vervangen door een loopbakfiets. Nog meer lol..
En Daan krijgt ook nog een loop-gereedschapskar van Sint. Dus dat wagenpark ik wel bijna compleet. Alleen nog een loopfiets op zijn 2e verjaardag O-)
  zondag 4 november 2012 @ 20:13:15 #261
30252 Soempie
Procreating
pi_118819905
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 20:05 schreef bitterend het volgende:
Ik heb geen loopkar }:| is dat wat?
ze loopt naast de bank
Wij hebben zo'n loopkarretje een tijd terug voor de blokken gekocht. En nu loopt hij er ook mee door de kamer, terwijl hij heel hard en blij gilt. :D Komt er opeens een baby voorbij, maar zodra hij ergens tegen botst moet je hem wel omdraaien, want dat kan hij nog niet zelf. Verder kan hij ook alleen nog maar langs dingen lopen en kleine stukjes overbruggen, dus ik denk dat het nu wel geschikt is ook voor jouw meis. :Y
pi_118820009
Is het niet erg glad op laminaat?

lijkt me zo leuk een spekbaby die langs voorbij waggelt :D
  zondag 4 november 2012 @ 20:15:29 #263
30252 Soempie
Procreating
pi_118820019
Daan en M. gaan gelijk op. O+ Zo leuk he, DF! Of mis je het echte baby-zijn?

Hier ook zelf de trap op. Het liefst 10 keer achter elkaar. Wel makkelijk dat ik hem niet meer hoef te tillen.
  zondag 4 november 2012 @ 20:16:03 #264
30252 Soempie
Procreating
pi_118820053
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 20:15 schreef bitterend het volgende:
Is het niet erg glad op laminaat?

lijkt me zo leuk een spekbaby die langs voorbij waggelt :D
Wij hebben ook laminaat. En de wieltjes rollen niet te makkelijk, zodat het niet te hard gaat.
pi_118820131
Hebben jullie foto's/links?? wil ik ook zo'n bakkar-loopfiets achtig ding!
  zondag 4 november 2012 @ 20:20:06 #266
30252 Soempie
Procreating
pi_118820242
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 20:17 schreef bitterend het volgende:
Hebben jullie foto's/links?? wil ik ook zo'n bakkar-loopfiets achtig ding!
Ik heb die van de prenatal, maar die is niet heel zwaar, dus kukkelt makkelijk om. Dus echt eraan optrekken gaat niet. Als ze alleen een steuntje nodig heeft om te kunnen staan, dan gaat dat prima.

Even een foto zoeken...
  zondag 4 november 2012 @ 20:23:39 #267
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118820414
Pfff, Cristel slaapt eindelijk! Om 7 uur heeft ze de fles gehad, maar dat was blijkbaar niet genoeg...Ze bleef maar huilen (nadat ze een aantal boertjes had gelaten...) Dus net nog maar een fles...en nu ligt ze lekker te slapen..
Zowiezo merk ik dat ze niet echt in dr hum is....vrijdag was het al helemaal waardeloos, en vanaf vanmiddag was het ook vaak huilen......Ze probeert wel te kruipen/zitten (en staan op schoot..), maar dat lukt haar nog niet, misschien komt het daardoor?

Oh trouwens, loopkarren, lijkt me best wel leuk! Ik had er toen 1 voor jordy, maar die hebben we weggeven toen we gingen verhuizen....
pi_118820842
Hopelijk voelt Christel zich morgen beter!

http://www.loopwagens.nl/loopwagen-baby hier staan zo veel leuke!! hoe kies je in godsnaam er eentje
  zondag 4 november 2012 @ 20:31:40 #269
30252 Soempie
Procreating
pi_118820853

Deze hebben we gekregen. Zonder zo'n bak is het minder zwaar sturen natuurlijk.

We hebben zelf een loopfietsje gekocht en dat is nu ook een hit:

Het bakje kan eraf.

En deze hebben we.
  zondag 4 november 2012 @ 20:34:17 #270
30252 Soempie
Procreating
pi_118821047

Heb er alleen een filmpje van.
pi_118821553
Soempie :D geweldig!!! jullie hebben mij overtuigd dat wij ook zo'n leuke loop-fiets kar kunnen gebruiken!

Komen Chris en M al met de voeten op de grond op die fietsen? en snappen ze hoe het moet?

Ik had bij mijn schoonzus de wheelybug geprobeerd maar dat was geen succes de ding gleed vreselijk op hun laminaat en de kleine kon niet zonder steun erop zitten terwijl ze toen wel goed kon zelfstandig zitten
  zondag 4 november 2012 @ 20:47:54 #273
30252 Soempie
Procreating
pi_118822070
Ik heb een leuker filmpje, maar daar praat ik zo gek op tegen M. :D

M. komt echt net met z'n voetjes bij de grond en hij gaat alleen nog maar kleine stukjes heen en weer of achteruit. Maar hij vindt het al super om dat karretje gewoon rond te rijden zelf, zonder er zelf op te zitten. En hij kan er wel stevig op zitten, maar dan moeten we hem duwen. :Y
  zondag 4 november 2012 @ 20:48:49 #274
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118822142
Nou bitterend...Wij hadden Wesley voor zn 1e verjaardag een houten loopfietsje gegeven....Mn tante zette hem erop, en hij viel er zo vanaf :o Janken! Maar na een paar keer oefenen ging dat wel wat beter :P
  zondag 4 november 2012 @ 20:53:03 #275
30252 Soempie
Procreating
pi_118822508
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 20:40 schreef bitterend het volgende:

Ik had bij mijn schoonzus de wheelybug geprobeerd maar dat was geen succes de ding gleed vreselijk op hun laminaat en de kleine kon niet zonder steun erop zitten terwijl ze toen wel goed kon zelfstandig zitten
Kon ze wel al met haar voetjes bij de grond?

pi_118822846
:D Hij gilt echt van plezier O+ lief!!

Ja bij de wheelybug kon ze met voeten op de grond maar dan ding gleed weg en ze viel naar achteren(heb haar gevangen) daarom dat ik huiverig was voor die dingen maar M lijkt geen last van te hebben :D

PE ja ben bang dat ze eraf valt :@ maar goed leren en opstaan he!!
pi_118823168
Maar goed zelfstandig zitten en met de wheelybug overweg kunnen is iets heel anders.
Hier konden ze er beide pas goed mee overweg toen ze echt leerde lopen :)
  zondag 4 november 2012 @ 21:00:53 #278
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118823179
Dat filmpje O+ O+
Wat gaan jullie kindjes allemaal hard! Midas is wat dat betreft nog echt een baby. Hij rolt en tijgert een beetje rond en wiegt wat op handen en knieen heen en weer. Verder bestaat zijn leven uit eten, slapen en rammelen :D

En nog veel meer mooie foto's O+ O+ O+

Ons weekendje weg wat super. Echt genoten. Midas heeft het echt super gedaan. Was meteen helemaal op zijn gemak in het huisje. Ging lekker spelen. Slapen gaf eigenlijk ook weinig problemen. Zwemmen vond hij wel geinig, inderdaad totaal anders als in bad. Alleen vond hij het heel leuk om heel hard te spetteren maar dat ging soms zo hard dat hij een hele sloot water in zijn gezicht kreeg. En dat vond hij minder. Kinderboerderij was wel geinig maar dan vooral de andere kindjes :D
Zal zo wat foto's posten.
  zondag 4 november 2012 @ 21:01:58 #279
30252 Soempie
Procreating
pi_118823271
Heb jij ook lekker kunnen ontspannen Kyara?

En ik ben benieuwd naar de foto's. O+
pi_118823494
Leuk Kyara!!! foto's *O*
  zondag 4 november 2012 @ 21:07:46 #281
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118823659
Fijn dat je het zo gezellig hebt gehad Kyara! Ben ook benieuwd naar de foto's!

Hmz, ik zit net op ebay te kijken naar slaapzakken...bedenk ik me net dat ik nog een winterslaapzak op zolder heb liggen....Ergens...in 1 van de 20 dozen ofzo ;(
  zondag 4 november 2012 @ 21:09:42 #282
30252 Soempie
Procreating
pi_118823789
quote:
17s.gif Op zondag 4 november 2012 21:00 schreef Kyara het volgende:

En nog veel meer mooie foto's O+ O+ O+

Ja, inderdaad. O+

En ik moest zo lachen om de houding van Cristel. _O-
pi_118823898
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 20:08 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ja hier ook toen ik uit het zkh kwam, was mijn moeder er en die heeft de hele middag met haar gezeten...toen ik haar terug probeerde te pakken werd ik afgesnauwd
Met alle gevolgen van dien voor de kleine die nacht... :N
:N

Mijn eigen moeder heeft I. pas voor het eerst gezien toen hij 4 dagen oud was! Maar zij kan dan ook niet meer zelfstandig onze kant op komen, dus ze moest wachten tot zaterdag, kon ze met m'n zus mee rijden.

Mijn schoonouders waren op vakantie, die kwamen pas toen hij 1,5 week oud was.

De eerste dagen waren rustig, wat goed was omdat hij wat dysmatuur was, maar soms wilde ik gewoon pronken met mijn mooie zoon! Al is dat later helemaal goed gekomen ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 4 november 2012 @ 21:13:22 #284
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118824056
Midas heeft eerst 10 dagen in het ziekenhuis gelegen en daar wilden we geen bezoek hebben behalve directe familie. Toen we eenmaal thuis waren durfde niemand meer te komen. Is weer het andere uiterste maar ik vond dat eigenlijk toch een beetje jammer. Gevolg was ook dat we tot maanden laten nog kraamvisite kregen. En meestal stond ik er dan ook alleen voor want man was allang weer aan het werk.
  zondag 4 november 2012 @ 21:14:38 #285
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118824160
Ik heb hier nog steeds een aantal rollen bescuit staan, en roze muisjes.....Wij kregen ook heel weinig kraamvisite :{
Mn moeder is de hele week bij ons geweest, wij kregen geen kraamhulp...(duitsland he 8)7 )
  zondag 4 november 2012 @ 21:14:46 #286
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118824168
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:01 schreef Soempie het volgende:
Heb jij ook lekker kunnen ontspannen Kyara?

En ik ben benieuwd naar de foto's. O+
Ja! Echt relaxt. En flink genoten van een heel weekend met z'n drietjes O+ O+

Leuk die link van de babyconcerten. Zou er dolgraag heen gaan maar de 1e bij ons in de buurt is eind februari. En ik denk dat ik dan andere dingen aan mijn hoofd heb.
pi_118824189
Bitterend volgens mij zijn er ook van die loopkarren met een soort rem eraan.
Hier zijn er ook wat leuke karren: http://www.google.nl/sear(...)w=1024&bih=672#biv=i|3;d|8UTxGmz03pOzOM:

Zit hier nu ook al te denken wat te kopen/ vragen voor zijn 1e verjaardag, omdat wij al zoveel hebben.

Mijn baby kletst nu echt met herhaling van twee letters/ een klank: nana, baba enzo. En hij wil echt zitten, trekt zich op, schuift al een klein beetje voorwaarts en is zo groot en sterk aan het worden. Hij zet de box op zijn kop door het boxkleed alle kanten op te trekken en eerder worstelde hij met zijn verschoningskussen, trok de hoek gewoon helemaal naar zich toe :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 4 november 2012 @ 21:21:16 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118824580
Foto's

SPOILER
pi_118824645
Wat leuk al die ontwikkelingen! Staan, lopen... O+ Het lijkt hier nog zo ver weg!

Tinu, L gaat ook hard zeg!

Kyara, klinkt heerlijk, je weekendje :)
Edit: ooooh die foto's O+! Wat is het toch een leukerd! En gaaf pakje op de 2e foto.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118824812
Kyara, heerlijke foto's! O+
pi_118824892
Bolle toet O+

Lekker kletsen Tinu O+
pi_118826655
Die bakfiets was hier echt een hit, al voor die kon lopen! Loopkarren gingen hier veels te snel op het laminaat, kukelde die zo voorover.

Ik ben bij baby 2 een stuk relaxeder met laten vasthouden,alleen als ze huilt gewoon door mij laten troosten,dan is het zo over, maar dat komt weinig voor.
Ik hoop eigenlijk dat ze niet zo eenkennig en plakkerig word zoals Mex was, dan zit je echt niet lekker op een verjaardag hoor.
We waren vandaag nog op een verjaardag en eigenlijk was dit de eerste keer dat hij gewoon leuk met iedereen om ging en voor hemzelf is dat ook veel gezelliger.
  zondag 4 november 2012 @ 22:13:37 #293
30252 Soempie
Procreating
pi_118828283
Kyara, wat een stoere Midas. :D En zelfs in het zwembad geweest! O+

Fijn dat jij ook lekker hebt kunnen relaxen. :Y
pi_118828635
Kyara, wat een leuke foto's, fijn dat jullie hebben genoten.

Bitterend, ja hier nu 2 kids die ons de oren volkletsen.

Phaidra, ja hij gaat echt snel. Leidsters op het kdv hebben hem al een snelle ontwikkelingsloopbaan toegezegd :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118828819
Kyara die foto's O+
pi_118829721
Kyara, je manneke O+ Kempervennen zijn wij ook geweest vorig jaar, is een mooi park. Vooral voor de peuter leuk met een uitgebreide kinderboerderij, speeltuinen en mega peuterbad. Ik was toen een walvis hoogzwanger.
Toen Hannah 8 maanden was zijn we ook wel eens naar de Eemhof gegaan, en dat was een stuk minder. Vervallen park met krappe huisjes en het zwembad was veel te koud voor babytjes. De kleintjes zaten binnen 20 minuten te rillen van de kou -O- Bij de Kempervennen was de watertemperatuur veel beter geregeld.

En een filmpje van Soempie's ventje O+ Zo leuk! Mia stapt nu ook zo de kamer rond achter een stoeltje. Ik heb als het goed is nog ergens zo'n loopkarretje van de Ikea staan, die kan ik wel weer eens tevoorschijn halen. Als hij leeg is dan kiepert hij inderdaad direct om, maar ik doe er dan gewoon wat met water gevulde plastic flessen in ofzo.
pi_118835900
Dametje heeft gisteravond flink moeten huilen. Hele dag feest van oma gehad, ze gedroeg zich voorbeeldig. Ze is flink grknuffeld maar niet teveel naar mijn zin. Ik was weer trots. Vnvd in bed gelegd en toen moest ze huilen toen ik beneden was. Na veel goed bedoelde adviezen over 'laten huilen' dacht ik dat ik dat ook maar eens moest proberen. Maar ze bleef kei hard huilen, dus ik ging toch na 5-10min. Bleek ze zichzelf ondergepoept te hebben tot aan haar nekje. Wat voelde ik me lullig zeg! F huilt gewoon bijna nooit om niks, dus dat laten huilen doe ik niet meer!
Maar daarna sliep ze dus om half 10 en ik ben meteen mee naar bed gegaan, tot nu! Joepie! Ruim 6u slaap! Mama is blij, F begint n voeding over te slaan!
pi_118835936
Spuit 11 over bezoek: mijn baby is nu ruim twee weken en wij hebben buiten ouders/broers en zussen nog geen kraambezoek gehad. De eerste week waren we daartoe echt niet in staat vanwege onverwacht bevallen en wennen aan kind. De tweede week ging man weer werken en heb ik rustig aan gedaan met hem inclusief wat tripjes richting ziekenhuis ivm geel zien.

Afgelopen week hebben we geboortekaartjes verstuurd dus vanaf nu zullen mensen wel gaan bellen of ze langs mogen komen. Wij hebben heel bewust dagen voor kraambezoek en vrije dagen afgesproken samen. Baby loopt voorlopig niet weg dus dan wachten mensen maar wat langer. Onze rust vind ik even belangrijker.

Ben ook nog niet met hem naar buiten geweest. Zaterdag wel mijn eerste uitje alleen gehad: op de fiets naar appie :) ging prima!

[ Bericht 3% gewijzigd door Mineola op 05-11-2012 07:42:09 (Leesbaarheid ) ]
pi_118836284
Bij onze peuter waren familie en nauwe vrienden al in de eerste week gekomen, dat vond ik soms best zwaar en het waren soms teveel mensen. Deze eer hadden we dan ook vantevoren afgestemd om het rustig te gaan houden. Sowieso lagen wij nog 24 uur in het ziekenhuis. Wij hadden heel duidelijk afgesproken, dat het wennen van onze peuter aan de baby en met z'n viertjes een draai vinden voorrang had. Deze keer scheelde het ook, dat de ene tante van manlief ver weg woont, de andere druk was met verbouwen en mijn familie niet direct kon komen. Dus het was erg rustig hier na deze bevalling.

Soempie, wat een leuk filmpje :)

Kwisted balen van dat huilen. Maak je niet gek vanwege de poepluier. Fijn dat zij zo goed slaapt.

Minneola rustig aan. Naar buiten gaan vond ik zelf wel weer fijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118836783
Hier ook alleen naaste familie in de kraamweek. Die week is overigens als een soort roes aan me voorbij gegaan, ineens moest ik het zelf doen. Goede vrienden hebben zelf gewacht met bezoek tot ze een paar weken oud was, maar een week elke dag bezoek gehad en toen was het klaar. Heel veel mensen die zeggen 'ja, we moeten écht nog eens langskomen' en vervolgens hoor je dr weinig van. Een uur rijden zien veel mensen als 'te ver'. Ach ja, dan niet ;).

Mineola nu al gefietst! Wauw

Kwisted, laten huilen is hier ook een soort van issue. Ik ga er veel sneller heen dan vriend, vriend kan d'r rustig een kwartier laten huilen... Maar heb t idee dat ik beter onderscheid kan maken in huiltjes. Er is hier 'huilen want ik wil even aandacht' en verder niks aan de hand, ook geen traan te zien dan. Maar er is ook 'overstuur huilen', met grote tranen en enorm gesnik. Duurde hier wel even voor dat onderscheid duidelijk werd.

Zo naar t cb, 3mnd prikjes. Vind t nu al sneu, maar als ze t net zo goed doet als vorige maand ist een bikkel. Langer dan een paar minuutjes heeft ze niet gehuild. Ben wel benieuwd wat ze gegroeid is. Vorige maand 5030 en 55 cm :)

Bah, vrienden van ons waren na heeeel lang proberen eindelijk zwanger terwijl ze dachten dat t niet kon, en miskraam gehad e.d., echt een wondertje dus. Maar bij twaalf weken echo was t mis, open schedeltje. En nu wordt t deze week geboren, en dus ook begraven. Zoooo erg! :*. Wat nou ik vind het zwaar, dát is pas zwaar. denk ik dan, maar misschien is het ook niet echt te vergelijken.
pi_118837014
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')