abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118654271
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_118654276
Vroeg wakker wordende kindjes.. *gaap*
pi_118654301
Ik hoop ook dat Faye zo nog even wil slapen. Ti's anders een hele lange dag..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118654359
Jelte heeft ook nog niet door dat ie langer moet slapen nu }:| Gister ook gewoon stuk om 6:15 -O- En dan heb je hem een uur later weer in bed staat een kwartier later peuterlief naast je bed. Niks slapen voor mij :O :O :O :O :O :O

Jelte slaap wel gewoon al zn slaapjes. Maar nu nog meer omdat ie anders niet uitkomt. Hij is nu al wakker, over een uur weer moe. Normaal ging hij pas om 9-10 uur op bed, maar dat redt hij nu ineens niet meer.

Oh hij heeft gepoept. De aroma komt me van een meter of 6 te gemoet :') w/
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118654417
Voorspelbaarderwijs moeten de kids hier doordeweeks wakker worden gemaakt. Vroeg opstaan doen ze dan op het weekend. Maar om kort na half vijf s'ochtends na een voeding was mijn baby een half uur-driekwartier niet rustig te krijgen, gaap.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118654499
Hier was het half 6. Kunnen rekken tot 6 en daarna nog even een half uurtje spelen in het grote bed. :O Nog niet zo heel lang geleden werd hij om 8 uur pas wakker.... Beetje jammer dat ik nu zelf mijn slaap zo hard nodig heb. Hopelijk is het een faaaaaaaaaaaaase....
  woensdag 31 oktober 2012 @ 07:46:19 #7
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118654801
Je hebt wel wat aan je dag ;) Hier is de woonkamer al afgestoft, gasfornuis blinkt mij tegemoet en de tafel is ook weer eens leeg ;) Het is dat miep haar speelgoed overal ligt en zij stofzuigen niet zo leuk vind, anders had ik dat ook al gedaan :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_118654850
Helaas moet ik mijn energie een beetje over de dag verdelen en straks moet ik ook nog naar de fysio en boodschappen doen.

Bovendien moet ik zachtjes doen want meneer is in de box in slaap gevallen }:| met een ontzettende poepluier trouwens.... :X
  woensdag 31 oktober 2012 @ 08:06:55 #9
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118654985
quote:
17s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 07:50 schreef Kyara het volgende:
Helaas moet ik mijn energie een beetje over de dag verdelen en straks moet ik ook nog naar de fysio en boodschappen doen.

Bovendien moet ik zachtjes doen want meneer is in de box in slaap gevallen }:| met een ontzettende poepluier trouwens.... :X
Waarom doe je dan zachtjes? Schrikt hij anders van geluid ? ik kan hier namelijk gewoon stofzuigen als ze slaapt in de box...
pi_118655184
Hier ook zo'n vijf uur... Ben even ingestort vanochtend, het werd me even allemaal teveel. Vrijdag maar eens over hebben bij de dokter. Moet ik toch zijn voor de mirena..brrr
  woensdag 31 oktober 2012 @ 08:25:43 #11
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118655194
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 08:24 schreef SupremeEvil het volgende:
Hier ook zo'n vijf uur... Ben even ingestort vanochtend, het werd me even allemaal teveel. Vrijdag maar eens over hebben bij de dokter. Moet ik toch zijn voor de mirena..brrr
kan je tussendoor niet ff bijslapen dan? 's middags, of 's avonds na het eten een uurtje? :*
pi_118655342
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 08:06 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Waarom doe je dan zachtjes? Schrikt hij anders van geluid ? ik kan hier namelijk gewoon stofzuigen als ze slaapt in de box...
omdat hij normaal nooit in de box slaapt. Hij werd daarna al wakker toen ik een kast open en dicht deed. Dus nu ligt hij lekker in zijn eigen bed met een schone luier
pi_118655628
Gets, wat een vroegerts.. Wij zitten weer in het ritme van voor de herfstvakantie. Netjes rond 7.00-7.15. Wel weer met 2 slaapjes trouwens..

Kyara, SE, kunnen jullie nog ergens wat rust pakken overdag? Of vanavond belachelijk vroeg naar bed?
pi_118656064
Overdag slapen niet... Die kleine van mij slaapt maar heel kort, en dan doe ik dus dingetjes in het huishouden (vandaag even niet). Maar ik ga vanavond echt vroeg naar bed ja :). En gaat niet alleen om vandaag, maar een opstapeling van alles. Het hele mama zijn in combinatie met de rest van je leven, waar je een soort van balans in moet vinden. En ik zeg steeds dat het wel gaat, maar eigenlijk is dat niet zo. Groothouden tegenover iedereen, lekker alles zelf willen proberen op te lossen. Denk dat ik het een beetje onderschat heb :@ en dat t besef dat ik echt moet gaan solliciteren toch een beetje de druppel was... Maar volgende week ga ik weer sporten, even twee keer per week een uurtje los van baby en huis en andere mensen zien. Denk dat dat wel fijn is, nog maar 6 kilo eraf en ik zit weer op mn startgewicht :).
pi_118656152
SE heel herkenbaar het altijd zelf op willen lossen maar het houd een keer op. Ik vond het heel moeilijk om hulp te vragen en te accepteren maar het maakt het allemaal een stuk makkelijker. Ik hoop voor je dat het sporten helpt om alles even los te laten.
pi_118656487
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 08:51 schreef Deepfreeze het volgende:
Gets, wat een vroegerts.. Wij zitten weer in het ritme van voor de herfstvakantie. Netjes rond 7.00-7.15. Wel weer met 2 slaapjes trouwens..

Kyara, SE, kunnen jullie nog ergens wat rust pakken overdag? Of vanavond belachelijk vroeg naar bed?
nog vroeger dan half 9 gaat niet, dan moet ik mijn avondeten overslaan en zie ik mijn man ook amper. Vanmiddag beetje rustig aan proberen te doen maar ik moet nog zo veel.....
pi_118657082
:* voor de mama's die vroeg gewekt werden

SE
Lastig, maar wel herkenbaar, ik wilde ook van alles zelf doen en oplossen maar nu ik meer hulp vraag weten mensen ook wat ze voor me kunnen betekenen en veel vinden dat juist ook fijn! Voor schoonmaken heb ik nu een schoonmaakster ( kan het zelf ook niet ivm pijn) maar dat scheelt ook voor mij en mijn vriend.
Verder vroeg op bed idd en ontspanning pakken ( tv kijken, boek lezen) als de kleine slaapt. Schoonmaken kan ook als ze in de box ligt te spelen bijv.

(8> is thuis, gaan vanmiddag naar de Arbo en tussen 2-3 kan ik bellen voor de uitslag van de foto's.had vanmorgen al gebeld maar het was er druk, ze had snel de uitslag gelezen maar daar heb ik niets aan, wil details weten. Ze las; geen bijzonderheden. Maar ik krijg liever de gehele uitslag te horen, misschien kleine afwijkingen enz.
pi_118657294
Maar waarom doe je het huishouden niet als kindjelief wakker is? Ik stofzuig gewoon om ze heen hoor, of duw ze even aan de kant :+
Stoffen kan ook prima als ze ronddartelen en spelen. Zelfs de was doe ik gewoon (machines staan op zolder)

Boven stofzuigen vind ik wel lastig. Want dat gaat niet als Jelte slaapt. Die slaapt gewoon echt veel te licht -O- en ik kan ze niet horen als ik zuig, dus dat vind ik dan niet veilig genoeg. Dus moet ik wachten op de dagen dat manlief er is. Dan kan natuurlijk in theorie gewoon in het weekend. Maar dan heb ik natuurlijk geen zin :')
pi_118658077
ok, hier maakt iemand even een tussensprint als het gaat om gewicht. begonnen met 3720 op donderdag gezakt naar 3420 op zondag. Maandag een spurt naar 3490, dinsdag 3560 gram en vandaag zit meneer al op de 3730 gram!
Hooray for boobies!
pi_118658335
Zo spockjuh, die stijgt weer lekker!!

Kyara, dat is wel balen dan.. Sterkte ermee dan :*

Zoe, succes bij de arbo!

Huishouden doe ik ook grotendeels als Daan wakker is. Stofzuigen boven doe ik meestal 's avonds direct na het eten, of als man overdag thuis is.. Maar als het echt nodig is, dan doe ik Daan met een speeltje in het ledikant en ga ik er snel doorheen..
pi_118659152
Schoonmaken doe ik zowel boven als beneden 1x per week. De rest van de week stofzuigt manlief iedere dag beneden en even wc schoonmaken. Ach boven is ook maar een uurtje max dan is dat ook helemaal klaar :D
pi_118659299
Bij ons komt 1x in de week de schoonmaakster. Maar ik moet straks ook weer 36 uur werken (4x9 blergh) dus ik zou dan ook echt niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen...
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_118660032
Ik hoef gelukkig niet te werken doe wel vrijwilligerswerk vanuit huis 24/7 en maak schoon 1x per 2 weken een ochtend omdat ik dat gewoon leuk vind.
pi_118660436
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:30 schreef Rixtje het volgende:
Ik hoef gelukkig niet te werken doe wel vrijwilligerswerk vanuit huis 24/7 en maak schoon 1x per 2 weken een ochtend omdat ik dat gewoon leuk vind.
Heb je Rokko al gevonden? :'(
pi_118661247
Ik ben zo'n gek die het huishouden doen niet erg vind :+ (koken en boodschappen dan weer wel en laat net mijn meneer dat leuk vinden :') O+) wat hier wel werkt is dat ik elke dag wat doe ;) was niet opstapelen tot het weekend, maar gewoon machine vol = aan. Droger klaar = meteen vouwen. 1 wasje kost nog geen 5 minuten.. dan is het te doen! Stofzuigen elke dag na het eten (katten en kruimel-peuter en straks ook een baby die over de grond dweilt :+) maar dat is routine.. bedden verschonen doe ik op zaterdag ochtend meteen na het opstaan (echt geen 10 minuten werk) en stoffen wanneer het nodig is :+

Elke dag wat helpt hier ontzettend! Want juist in het weekend wil ik niks doen en gezellig met zijn 4-en op stap enzo!

Vroege vogels.. ik zeg maar niets denk ik :D mini komt nog steeds om de 1,5 a 2 uur 's nachts, die heeft rond 5 uur haar wakker moment, en als ze dan nog even in slaap kukelt is daar om 6 uur grote zus :O Mooi man kinderen O-)
pi_118661882
Ik doe het net als Gerb. Al hebben we wel de regel 'op zondag doen we geen donder :+'
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_118661937
Ik heb zo weinig te klagen, meneer wordt wel nog 1 x per nacht wakker, maar is na 20 min inclusief fles weer in slaap. Hij slaapt overdag makkelijk. Eet goed. Is de hele dag vrolijk. Mooi hoor kids O+ . Ik geniet elke dag, lief kind dat t is O+.

Zoe, zo naar van je bekken nog steeds, sterkte :*

kyara, bikkel hoor met midas en zwanger van twee :*

Verder lees ik wel mee maar heb ik zo weinig te melden :)

Oh ik haat het huishouden en wil ook een schoonmaakster!
pi_118666272
Steeds een beetje doen werkt wel inderdaad. Als Midas wakker is dan doe ik inderdaad wel wat dingetjes zoals koken, afwassen of afstoffen. Wassen doe ik nu vooral als hij in bed ligt omdat de wasmachine en droger op zolder staan en ik niet zo snel meer ben. Opvouwen doe ik ook op zolder en daar blijven nog wel eens stapels liggen omdat ik het niet trek om steeds op en neer te lopen. Maar goed, dat is iets tijdelijks natuurlijk. Voorheen legde ik Midas dan ook in zijn bed met een speeltje.

Wil binnenkort de traphekjes gaan installeren en een lekker vloerkleed in zijn nieuwe kamer zodat hij ook daar lekker kan spelen met de deur open als ik boven aan het rommelen ben O+

Hoe spoelen jullie trouwens shampoo uit de haartjes? Had de vraag ook al in het dummy topic neergelegd maar nog geen bevredigend antwoord gekregen. Douchekop is drama en met een bekertje krijg ik niet alle shampoo er uit gespoeld. (en ik gebruik al niet zoveel shampoo en zonder shampoo is geen optie).
pi_118666455
Kyara, Dat probleem hebben wij met Amber ook heel erg. ook toen ze nog zo klein was heb er ook niks op kunnen vinden dan dat het maar gewoon moet dat is het eerste wat ik doe hare wassen uitspoelen (gepaard met veel krijsen bij amber) en da pas spelen zodat ze er dan maar vanaf is. Lisa geeft nog geen problemen maargoed dat is ook maar even afwachten. misschien dat het met alleen de waterslang lukt.. maar weet niet of dat heel veel gedoe geeft is toch ee minder harde straal
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_118666524
Bij Puck is het nog steeds een drama Kyara. Ik zet maar gewoon door dan is het zo snel mogelijk klaar.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118667106
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:41 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Heb je Rokko al gevonden? :'(
Nee geen enkele melding ook die er op lijkt anders had ik je direct gebeld! Onze eigen kat is begin april terug gekomen na ruim 4 maanden weggeweest ook nooit een melding over gehad. En die is sinds eind juni ook weer verdwenen.... :N
pi_118668453
Geen tips, mijn oudste vind het niet erg :? (maar das echt een bijzonder kind wat dat soort dingen betreft, commandeert ook eens per week: mama, nagols kjippuh? :')) dus hier is het gewoon doen...
pi_118668497
Dank dames. Ga maar eens spelen met de temperatuur en de straal inderdaad.

Oh ja, nagels knippen/bijten. Is hier ook een worsteling.... hoe doen jullie dat?
pi_118669127
quote:
17s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:09 schreef Kyara het volgende:

Oh ja, nagels knippen/bijten. Is hier ook een worsteling.... hoe doen jullie dat?
Ik knip (bijten lukt me echt niet goed), meneer in de wipper en dan heel stevig vastpakken. Helaas werkt dat niet altijd zo goed, ik heb 1x in zijn vel geknipt :'(. Bloeden!! En volgens mij is het een klein littekentje geworden. Sindsdien doe ik het met lood in de schoenen... Maar ik weet het anders ook niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118669500
quote:
17s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 15:09 schreef Kyara het volgende:

Mn moeder doet t :+
Ik heb bij de oudste nog nooit zn nagels geknipt :')
pi_118669767
Als ze ligt te maffen, anders is nagels knippen niet te doen hier.

Vroeger kreeg ik een washandje voor mijn ogen als mij ma mijn haren uitspoelde, maar toen was ik al wat ouder.
pi_118669882
Ja, washandje schiet niet op want ik heb hem op schoot dus maar 1 hand vrij.

Ik bijt nu af en toe 's avonds een randje tijdens zijn fles.
pi_118669946
Knippen doen we met een liedje ofzo, of even de vingertjes tellen, blijven praten, tv aan... Het is echt een kwestie van een minuutje..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118670377
Duikbril dan maar? :P
pi_118670596
Ik knip niet! :o ze speelt zo veel op de grond dat ze vanzelf scheuren en eraf vallen :D ik kijk even altijd maar tot nu toe heb ik nog nooit hoeven knippen

Ik zit vaak met R in bad, en dan doe ik eerst water op mijn hoofd en dan lacht ze, breng ik het dichtbij haar gezicht en dan raakt ze de straal aan
Daarna spel ik haar hoofd, gaat uitstekend ^O^
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 16:07:34 #41
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_118671023
Douchen is hier echt een feest dus helaas geen tips voor de mini's die het niet zo leuk vinden.

Nagels knippen doe ik met Bumba op TV! Draakje raakt volledig in trance dan _O- . Best handig op zo'n moment!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118671382
Nagels knippen doe ik elke week, anders krabt ze als ze moe is bij dr oog (als ze in dr oogjes wrijft) dus dat doe ik trouw.
En ik ga bijna elke week onder de douche met S, en die straal vind ze super leuk. Ook in bad vind ze het water fijn want ze wil het drinken, dus komt haar gezichtje ook wel n beetje het water (na het inzepen natuurlijk niet meer, dat doen we op t eind)

NTS
:* je faalt niet! Je doet wat je kunt voor je gezin en dat jullie die keuze maken is voor jou welzijn zodat je goed kunt blijven functioneren, maakt je juist een goede moeder.
pi_118671473
NTS :* je faalt niet...vermoeidheid (en de andere dingen) zijn echt niet niks...een hele dikke knuffel voor je!!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118671493
Oja de Arbo arts, het officiele gedeelte duurde 5min, de rest ging voornamelijk over S, hij was helemaal dol op haar haha. Qua mijn bekken het e.e.a. Besproken maar goed, meer doen dan wat ik nu doe kan niet. Dus afwachten.

Ha gebeld voorde uitgebreide uitslag, maar alles zag er gelukkig goed uit. Morgen contact opnemen met de osteopaat die heeft goede connecties en dan verder kijken..
pi_118676404
Hoi meiden ik mag me hier dan ook eindelijk komen melden :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop in dit topic, net als bij Z&G, veel op te kunnen steken en tevens ervaringen en onzekerheden uit te wisselen. Ik heb daar bij Z&G veel aan gehad!
pi_118676867
Mooie kiekjes Twinkle O+. En welkom!
Je steekt hier wel wat op hoor. 8-)

Over knippen: ik doe dat als hij z'n laatste fles bij JD krijgt. Dan kan ik mooi z'n nageltjes doen. :)
pi_118677001
Ben benieuwd wat ze nu gaan doen Zoë :*

Welkom Twinkle en dochter :)
pi_118677108
Twinkle gefeliciteerd met je meisje! Fijn dat alles vooralsnog goed lijkt.

Nts je faalt echt niet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118678949
Oja! NTS! Chick. Ik vind het helemaal niet slecht van je. Sterker nog, hartstikke goed!
Je pakt nu jóuw tijd om effe goed op te laden. Als je niet oplaadt, gaat het van nog kwader naar nog erger. Dat is toch al helemaal niet wat je wil.

Straks ben je hopelijk goed uitgerust, fit en zie je dingen misschien ook weer anders. Frisser. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, want ik kan dat soort dingen nooit zo goed. Maar je Draakje heeft niets aan een mama die steeds verder wegdruppelt, om het zo maar te zeggen.
pi_118679233
Twinkle
Welkom! Hoop dat alles goed blijft gaan met jullie mooie meid

Mijn mini vind de rand van de box heel interessant,
gaat met 1 arm er naar toe en wil zo omhoog komen tot zitten..
nu ze al die pogingen doet en al goed blijft zitten, moet ik die box dan iets omlaag doen of valt het nog wel mee?
SPOILER
pi_118679314
Ik zou 'm omlaag gaan zetten.

Typisch trouwens, onze box kan helemaal niet zo hoog staan :o. Die kan nog wel omlaag, maar die staat op z'n hoogst al best laag.
pi_118679413
Als ik haar zo op de foto zie zitten dan lijkt de afstand tussen rand en zitten best klein, maar ze is ook al 74cm dus logisch dat ze er al bij kan
Gaat mijn rug leuk vinden.. :( maargoed alles voor veiligheid
pi_118679591
Ze is een lange dame idd. Groter dan Billie :D.
pi_118679999
wat zijn billie zijn stats?

A en ik zijn ook lang (hij 1,91 en ik 1.83) ik was ook 53cm bij geboorte (broertje nog langer), wat voor een tweeling best lang is volgens mij
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:51:23 #55
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118680159
Twink welkom!! :* :D
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_118680934
Welkom met je meisje Twinkle!!

Zoe, OMLAAG!!! ;)
Daan lag de ene dag nog rustig op zijn buik/rug, die avond de box verlaagd onder het mom "ik heb nu even tijd".. De dag erna stond hij zelf aan de rand :P
En wat is ze lang inderdaad. Daan was met 9 maand 73 cm. Maar wij zijn allebei gemiddeld qua lengte, dus dat heeft Daan niet mee..

En kom je nou verder met dit arbo gesprek en uitslag van de foto?

NTS, dit is geen falen.. Bedenk ook dat je kleintje ook wel heel veel van je vraagt (Kan ze verder ook niks aan doen, die pittigheid kan haar later best ver brengen). Draakje en Daan zijn bijna even oud. Maar als ik zie hoeveel aandacht jij Draakje moet geven, en ik Daan. Dan snap ik echt wel dat je ook even rust nodig hebt. En niet even een half uur tijdens een slaapje, maar gewoon even compleet jezelf-terug-vindt-tijd :*

Nagels, doe ik meestal op schoot of in de tafelstoel, terwijl de tv aanstaat. Gaat meestal wel goed.

Kyara, je kunt het eens met kouder water proberen. Chris doucht ook echt veel kouder dan ons (volgens de thermostaat kraan wel 4-5 graden), maar iets warmer en hij piept dat hij verbrand. Hij had ook altijd last met haren wassen, en dat werd helaas alleen maar erger, dat gaat nu pas beter.. Daan geeft helemaal nergens om qua water. Die kan ik zo met zijn koppie onder de douchekop doorhalen als ik heb optil, of met hem op de grond zit. Dus ik geloof dat het gewoon genetisch pech is ofzo?
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:09:48 #57
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118681231
Welkom Twinkle, mooie foto's!

Zoë, jullie zijn idd lang! Dan zal S. ook wel een lange dame worden. Mijn E'tje gaat nu ook richting de +1 lijn maar dat kan ook even een groeispurtje zijn geweest. Ikzelf ben 1.68, mijn man is 1.90. Ik had nog gelezen over je gesprek met de ARBO arts (toch :@), hoe kan je nu verder?

NTS, :*. Als ik het zo lees vind ik het juist geen falen! Je maakt belangrijke tijd vrij voor jezelf en daar heeft jouw kindje alleen maar baat bij. Echt!

Maandag is E. voor het eerst gaan wennen op het KDV, voor een anderhalf uur en gister is ze 4 uurtjes geweest. Tot mijn énorme opluchting ging het hartstikke goed *O*. Maandag heeft ze van het anderhalf uur gewoon een uur geslapen _O_ :') en ook gister heeft ze veel geslapen en zelfs haar flesjes leeggedronken (doet ze thuis bijna nooit :')). Geeft een gerust gevoel want ik moet a.s. woensdag weer aan het werk.

Ook is ze voor het eerst ziek geweest, ze had waars. hetzelfde als ik. Flink verkouden en keelpijn. Haar stemmetje klonk helemaal wat hees ;( . Gaat nu al beter gelukkig. Verder groeit ze goed, hier nog wat stats van vorige week op het CB:

pi_118681646
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:48 schreef Zoë23 het volgende:
wat zijn billie zijn stats?

A en ik zijn ook lang (hij 1,91 en ik 1.83) ik was ook 53cm bij geboorte (broertje nog langer), wat voor een tweeling best lang is volgens mij
Ehm, 7900 gram en ongeveer een centimeter of 70.
Ik ben niet zo lang. JD wel, die's 2 meter.
pi_118681913
NTS, je faalt echt niet. Lijkt me een goede beslissing en hopelijk knap je er wat van op :*

Zoë, fijn dat er niks gevonden is op de foto's, hoewel het misschien ook wel frustrerend is omdat je nu weer terug bij af bent of niet? S. is echt wel lang zeg. Midas is 75 cm en die zit al op de +1 lijn volgens het cb en dat is en een jongetje en dat was bij de 9 maanden check. Op welk lijntje zit S. dan wel niet? De +5? :o

DF, thanx! Ik zal inderdaad wat spelen met de temperatuur.

Soesa ook alweer bijna aan het werk. Fijn dat het wennen goed ging. Hoe vond jij het?

Twinkle, welkom met je mooie meisje!
pi_118681944
DF / Tante Soesa
haha omlaag it is!

Geen idee hoe ik nu verder moet. De osteopaat heeft toegezegd me verder te helpen die heeft connecties met specialisten. De ha heb ik weinig aan, die heeft allemaal artsen in opleiding in dienst die ook niet verder komen dan wat de osteopaat adviseerd dus dan kan ik net zo goed haar advies volgen.

En *O* voor E! dat ze het zo goed doet, en wat fijn dat ze weer fit is

Kuukske
Dan heeft billie ook mooie stats toch! :)
pi_118682064
kyara
geen idee op welke lijn! de bv-stats zijn anders dan de gewone statsgrafiek volgens mij
heb je die toevallig ook ergens online?

ja ik ben weer terug bij af, wel bekkeninstabiliteit maar sinds okt vorig jaar niets veranderd qua belastbaarheid. Soms gaat het even iets beter maar daarna ook weer veel minder..
ben wel blij met de osteopaat, die helpt me wel goed
pi_118682236
Krijg je die grafiekjes niet te zien op het cb dan? De grafiekjes online zijn ook weer anders.

Fijn dat je in elk geval vertrouwen heb in je osteopaat. Groot obstakel zal ook wel de acceptatie zijn lijkt me.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:27:26 #63
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118682275
quote:
17s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:21 schreef Kyara het volgende:

Soesa ook alweer bijna aan het werk. Fijn dat het wennen goed ging. Hoe vond jij het?
Eerlijk? Vreselijk! Ik liep door de gang op weg naar huis en een van de leidsters van een andere groep vroeg heel vriendelijk:''Zeker de eerste keer hè?' En toen moest ik huilen :'). Ik probeerde me groot te houden en als zij niks had gezegd had ik het drooggehouden maar nu... ;( . Tweede x was al makkelijker. De leidsters zijn erg lief en de sfeer is zo ontspannen daar dat ik er gewoon een heel goed gevoel bij heb.
pi_118682353
Herkenbaar hoor. Ik vind het soms nog steeds moeilijk en moet me soms echt loswrikken om weg te gaan. Ondanks dat hij het prima doet en het duidelijk naar zijn zin heeft en ik er ook een heel goed gevoel bij heb. Het voelt toch een beetje onnatuurlijk.
pi_118682420
Soesa, fijn dat het goed ging op het KDV. En ze zit mooi in de curve!

Daan was met zo schattig. Hij ging tot 2 keer toe staan in bed. de 3e keer pakte ik hem weer op, legt hij zijn hoofd op mijn schouder, zucht een keertje en blijft lekker hangen. Na een minuutje in bed gelegd, en ik heb hem niet weer gehoord.. O+
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:33:36 #66
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118682639
quote:
17s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:29 schreef Kyara het volgende:
Herkenbaar hoor. Ik vind het soms nog steeds moeilijk en moet me soms echt loswrikken om weg te gaan. Ondanks dat hij het prima doet en het duidelijk naar zijn zin heeft en ik er ook een heel goed gevoel bij heb. Het voelt toch een beetje onnatuurlijk.
Dat onnatuurlijke heb ik idd ook heel erg. Toen we haar de eerste x op gingen halen waren ze net haar luier nog aan het verschonen en ik moest me gewoon een beetje inhouden om niet te zeggen dat we dat zelf wel zouden doen :@.

Wat ik heel leuk vind, is waarschijnlijk standaard, dat ze in een schriftje wat dingetjes over de dag schrijven. Ze hadden nu geschreven dat ze zo blij waren met hun nieuwe aanwinst :D O+

Oh DF, dat klinkt heel lief O+
pi_118682761
Er komt een dag Soesa dat je blij bent dat zij nog net de korrel poep er af proberen te boenen ;)
:*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:42:04 #68
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118683091
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Er komt een dag Soesa dat je blij bent dat zij nog net de korrel poep er af proberen te boenen ;)
Dat geloof ik meteen ja :D
pi_118683710
Welkom Twinkle :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_118683900
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:51 schreef Enfermera het volgende:
Twink welkom!! :* :D
Bakkeleijen we hier gewoon lekker verder over onze mini''s he :D O+
pi_118683998
Oww en over weer beginnen met werken :X
Het lijkt nu nog heeeeeeel ver (zeg maar zo''n 9,5 week :D ), maar ik kan me nu al voorstellen hoe moeilijk het moet zijn om je mini los te moeten laten. Nog maar even niet aan denken :D
pi_118684101
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:33 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat onnatuurlijke heb ik idd ook heel erg. Toen we haar de eerste x op gingen halen waren ze net haar luier nog aan het verschonen en ik moest me gewoon een beetje inhouden om niet te zeggen dat we dat zelf wel zouden doen :@.

Wat ik heel leuk vind, is waarschijnlijk standaard, dat ze in een schriftje wat dingetjes over de dag schrijven. Ze hadden nu geschreven dat ze zo blij waren met hun nieuwe aanwinst :D O+

Oh DF, dat klinkt heel lief O+
Leuk is dat he. Hier een digitaal schriftje waar ze rond 16.00 uur een verslagje inschrijven. Foto's komen vaak al eerder in het ouderportaal. Zit je toch de halve dag te F5 -en :D
pi_118684105
quote:
17s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:26 schreef Kyara het volgende:
Krijg je die grafiekjes niet te zien op het cb dan? De grafiekjes online zijn ook weer anders.

Fijn dat je in elk geval vertrouwen heb in je osteopaat. Groot obstakel zal ook wel de acceptatie zijn lijkt me.
'
Sinds eind aug niet meer bij het cb geweest, moest begin okt, ivm pijn kon ik niet.. en daarna was mn auto bij de garage dus ik moet even wachten tot ik overdag een keer langs kan om te wegen. Half nov weer een afspraak.

even de bv-curve erbij gepakt. Gewicht zit in het bovenste groene gebied (op onze weegschaal) hoeveel ze precies weegt volgens cb weegschaal weet ik niet, dus die curve heb ik er niet bij.

ja acceptatie is wel een ding, al gaat het nu wel beter (mag ook wel na al die tijd) ik merk dat S gelukkig is, ze doet het goed, ik kan haar zelf voeden en met mij&A gaat het ook super goed, dus met z'n 3tjes komen we er wel :). Ik stel minder hoge eisen aan mezelf dat scheelt ook wel.

DF oh O+ das lief

tante Soesa, lijkt me ook heel moeilijk! en in tranen uitbarsten zo'n eerste keer is ook erg logisch :*
wel lief dat ze dat in het schrifje geschreven hebben :)!
pi_118684743
Zoë, goed om te horen dat het verder wel lekker gaat. En inderdaad, de lat niet te hoog leggen :*
  woensdag 31 oktober 2012 @ 21:13:58 #75
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118684755
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:59 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

'
Sinds eind aug niet meer bij het cb geweest, moest begin okt, ivm pijn kon ik niet.. en daarna was mn auto bij de garage dus ik moet even wachten tot ik overdag een keer langs kan om te wegen. Half nov weer een afspraak.

even de bv-curve erbij gepakt. Gewicht zit in het bovenste groene gebied (op onze weegschaal) hoeveel ze precies weegt volgens cb weegschaal weet ik niet, dus die curve heb ik er niet bij.
[ afbeelding ]

...
tante Soesa, lijkt me ook heel moeilijk! en in tranen uitbarsten zo'n eerste keer is ook erg logisch :*
wel lief dat ze dat in het schrifje geschreven hebben :)!
Wauw :o :D. Gave curve zo, ze is echt lang. Wat goed dat je nu een manier hebt gevonden om om te gaan met je klachten. Ik vind het wel heel rot voor je dat je er nog steeds zoveel last van hebt :*.

Ja, toen ik dat in dat schriftje las was ik wel heel blij hoor. Al schrijven ze het waarschijnlijk bij iedereen :') , je voelt je toch heel trots als ze je kind leuk vinden ;) :D
pi_118684948

ja natuurlijk ben je trots *) helemaal terecht ook!

mijn zus heeft trouwens ook zo'n schrift, heb ik toen ik nog kon oppassen ook in geschreven en mijn moeder doet dat ook. Erg leuk om te doen vind ik :)
pi_118694621
Tante_Soesa, je bent terecht trots. En dat je huilde is ook niet zo gek door de bevalling en alle hormonen nog in je lijf. Bij mij waren huiluitbarstingen de eerste maanden na de geboortes ook een vaker voorkomend iets waar geen grote aanleiding voor nodig was.

Wow Zoe, kan je meisje al zo goed zitten? Hoewel ik achter haar nog wat vingers zie, die haar kunnen opvangen.

Welkom Spockjuh, fijn dat het zo goed gaat.

Bij ons staat in het kdv schrift alleen slaaptijden, voedingstijden en soms hoeveelheden en plasjes/ poepjes. Meestal vertellen ze wel moneling als er bijzonderheden zijn geweest op de dag, maar ook algemeen dingen over je kind.

Mijn schoonmoeder stuurt vaak op de avond na een omadag of op de volgende dag nog een mailtje met een leuk verhaaltje wat ze hebben gedaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118694671
Ons kdv heeft ook een schriftje, daar staat naast voeding/poepluiers/slaaptijden ook altijd een verhaaltje bij O+ en ik glom ook toen ze zeiden dat iedereen weg van haar was hoor :')

En het wordt echt makkelijker om je kindje weg te brengen :*

We mochten uitslapen vanochtend! 06:40 wakker! Das zeer luxe na de 04:45 van gisteren!
pi_118694692
Hier hoorde ik om 5u een paar zuchtjes, maar om 6u pas echt wakker. Ik moet hier het kdv nog gaan vertellen dat we geen drie, maar maar één dag willen gaan nemen ivm met mijn werkloosheid. Vraag me af hoe dat zit als ik wel weer een baan vind, of er dan plek is om de andere twee dagen erbij te nemen. Zal maar eens bellen binnenkort...
pi_118694712
Se herkenbaar, het niet willen toegeven dat t wat minder gaat. Hulp accepteren kan lastig zijn..

Hoi twinkle! Steeds meer bekende hier!

Ukkepuk heeft n voeding overgeslagen! Geslapen van 22u tot 4u! Geweldig, ik heb gewoon 6u achter elkaar geslapen. Dat doet me goed. En t is te danken aan laat in badje doen. Jeuj!

Vandaag nacontrole bij de vk. Hechtingen van de knip voelen niet super. Hoop dat alles wel geneest zoals t hoort.

Gister was ik boos. We hadden nacontrole van F in t zkh. Ik de hele dag er op aangepast, voedingstijden, dutjes etc. speciaal makkelijke kleertjes aan gedaan. De hele boel in de auto. Vragen ze in t zkh alleen of t goed gaat en of ik vragen heb. Geen vragen en t gaat goed, mocht ik weer gaan! F is de maxi cosi nog niet uit geweest. Als ik dat had geweten was ik echt niet gegaan! Savonds was F helemaal ontregeld, waarschijnlijk omdat ik ze smiddags wakker had gemaakt uit haar dutje. Echt k*t dus..
pi_118695175
Mooi stats Soesa, en fijn dat het goed ging op het kdv!

Zeker omlaag Zoe! Er is nog een middenstand toch?

Vervelend dat ze zo ontregeld was Kwisted, maar om slaapjes heen plannen valt toch niet te doen, dus lekker aan laten wennen.

Welkom Twinkle!

Mex vind nagelknippen ook zo leuk, die wil dat het liefst elke dag dat gepruts aan hem. Als baby moest ik echt elke dag zijn nagels doen, dat waren echt messen. Die van Nena hoefde ik pas na 6,7 weken een keertje te doen en nu pas 3x gedaan ofzo.
pi_118695835
Tinu
Ja ik blijf in de buurt om dr op te vangen O+ moet wel veilig zijn natuurlijk

Troeta
Nee helaas, maar mijn vriend is wel handig, die verzint wel iets om de box een klein stukje omlaag te doen ipv helemaal. Want dat lukt met mijn bekken enz echt niet om haar vanuit een laag punt op te tillen. Van de grond is al lastig (speelkleed) maar bij de box heb je de rand ook nog waar je overheen moet

Heerlijk marjolijntje!

Vervelend kwisted :*

S heeft ook goed geslapen, van 19 tot 22:30 (op mijn verzoek gevoed, stuwing! Ben gewend dat ze svonds bijna om het uur drinkt :+ ) en pas om 3:30 en 5:30 en 8 weer wakker (dat is vergeleken met de afgelopen weken echt veel fijner)
pi_118696001
Lekker Zoe! Wij hebben hier 's nachts ook zeker om de 3 uur een voeding hoor :) Soms ook wel om de 2. En wat wordt je meisje groot O+

Kwisted, wat balen van het ziekenhuis! En laat de vk even naar je hechtingen kijken! Misschien is er niks aan de hand, maar dan weet je het zeker :) Ter info: Ik heb echt tot 4 maanden last gehad van een onderhuidse hechting. Pijn met staan/lopen enzo..

We hebben sinds gisteren een canvas doek aan de muur hangen boven de bank, van Faye als elfje. En iedere keer als Faye bij mij op schoot staat kijkt ze naar die doek en gaat ze er naar lachten, zo lief!
pi_118696183
Kwisted, goed om even te laten controleren inderdaad. Misschien staat er net eentje een stukje open. Hier ook tot een maand of 4 last gehad van de knip inderdaad.

SE :*

Marjoleintje, wat schattig O+. Ik vraag me dan altijd af of ze het door hebben dat ze het zelf zijn of dat ze gewoon babies leuk vinden. Midas vindt de foto die boven de box hangt van hem ook zo fascinerend. Toen was ie 8 weken oud.
  donderdag 1 november 2012 @ 09:13:03 #85
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118696196
Als ik zo lees over jullie nachten dan hebben wij echt niets te klagen :o . Ze slaapt (en gelukkig ineens wel in haar bed/de wandelwagenwieg ipv op ons) van 20:00 tot 04:00 en dan wordt ze wakker van ons/onze wekker rond 7/half 8. Als wij vrij zijn slaapt ze uit zichzelf door tot een uur of 8. Als ze een tweede x wakker wordt 's nachts vind ik het al een slechte nacht :').

Klinkt vervelend Kwisted. Ik ben alweer een paar x op controle bij de gyn geweest en nam E altijd slapend mee en een flesje afgekolfde melk in de tas. Merkte zij er weinig van en raakte haar ritme ook niet in de war.

De nageltjes vijl ik meestal als ze ligt te drinken. Ook zijn ze nog zo zacht dat ze er ook vaak vanzelf afvallen.

Oh, Marjolijntje, wat lief O+. Hier moet E altijd om zichzelf lachen in de spiegel :D

Ik heb mijn E'tje net weer naar het KDV gebracht voor een paar uurtjes en lig nu heerlijk ontspannen in bad. Ik voel me schuldig maar ik heb even me-time nodig en E. kan zo alvast wennen voor volgende week. Wel moest ik wéér huilen :'). Gaat vast snel beter.
pi_118696328
Foto van Faye is ook superschattig marjolijntje! Mooi gemaakt

Tante soesa
Heerlijk toch die nachten! :)

En geniet van jou-tijd O+ schuldig voelen hoeft niet, is voor E ook fijn een mama die zich top voelt!
  donderdag 1 november 2012 @ 11:30:43 #87
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118699563
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:56 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Bakkeleijen we hier gewoon lekker verder over onze mini''s he :D O+
Jaaa O+
En lekker even genieten he meis! :* Die eerste tijd met de kraam is ook zo fijn.. Vliegt voorbij!!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_118700129
NTS ik had nog niet op jou gereageerd, je doet het nu juist heel goed! Even bijtanken. Je kindje heeft veel meer aan een uitgeruste mama! :*

Mag ik zeggen dat ik het nu wel even heel erg zwaar vindt? Iedere nacht minstens 3 voedingen, heel veel boos boos en boos. En dan wel rustig worden bij anderen. Mijn baby heeft de verkeerde mama uitgezocht volgens mij.. Ik ben echt wel heel erg gek op haar hoor, maar soms zit ik er echt wel even doorheen..
pi_118700518
NTS :*. Ik hoop dat je vannacht als een blok geslapen hebt. Niemand zal je een slechte moeder vinden, je hebt het gewoon al lange tijd behoorlijk zwaar en iedereen heeft een grens. Goed dat je op tijd ingrijpt!! Echt!

Marjolijntje, jij ook een knuffel! :* De 19-weken sprong kicking in? Sterkte!

Welkom nieuwe mama's met schattige beebs O+.

Zoë, wat is S. toch groot joh! Die curve, geweldig :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118700630
Het is echt...soms denk ik aan een tweede kindje maar dan herinner me die sprongen en zware nachten (die wij nog steeds hebben) en dan weet ik niet of ik weer zin in heb -O-
pi_118700736
Marjolijntje, kindjes, hoe klein ook, kunnen ook best jou humeur aanvoelen. Chris had dat heel sterk. Als ik maar iets uit mijn hum was, ging hij mee. Kwestie van proberen zo vrolijk mogelijk haar op te pakken en dan ging het vaak wel iets beter..

Zoé, dat is lekker hoog in de curve zeg!

Kwisted, balen is zoiets..
  donderdag 1 november 2012 @ 12:31:25 #92
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118701531
Marjolijntje, het ís ook zwaar :*. Misschien idd een sprongetje? En ik denk dat F juist wel de goede moeder heeft gekozen hoor! Jouw teksten stromen altijd over van de liefde voor haar!

Wat ik al schreef, jullie nachten (Bitterend, ook die van jou :o) zijn zo enorm zwaar en dat heeft toch z'n weerslag op je. Echt, als ik 2x wakker wordt vind ik het al slechte nacht en ben ik moe, laat staan als het een langere tijd nog vaker zou zijn 's nachts...

Over sprongetjes gesproken hè, ik kijk net in de Oei ik Groei app en zie het volgende. Dit duurt toch niet echt 5 weken hè toch?? Dat hoofdje is mijn baby...

pi_118701601
Afgelopen nacht was ik 3 keer wakker en dat vond ik prima :D
Nouja sprongen..ze duren soms best lang en rond 4-5-6 maanden wist ik echt niet wat ze wou! nu ken ik haar goed en snap ik ik dr...je kan haar ook makkelijker afleiden nu vind ik! aan het lachen maken enzovoort
pi_118701801
Phaidra
:D

Bitterend
Pff is te begrijpen! 't ook zwaar

Wij hebben net de 22-26 prong gehad, ik ben niet zo'n sprongen volger, heb wel de app, maar ik merk het wel duidelijk zeg pff.
Wat marjolijntje zegt
Boos boos niets is goed. En je knuffelt en je speelt en weet ik veel..'t is pittig.

Sinds een paar dagen slaapt ze beter, ze lacht bijna de hele dag O+ en ze klets 24/7 :+ echt verhaaltjes zo leuk. En 'frustratie'huilen..laat ik dr eventjes, is het opeens 'vrolijke gil' en meer geklets :D
Vond de sprong pittig maar al die nieuwe dingen die ze kan maken me echt vrolijk en trots :@

Tante soesa
Voor mijn idee ging die sprong bijna gelijk over in de volgende van 22.5-26.5wk Maar dat zal wel verschillend zijn!
pi_118701910
Ja inderdaad wat je zegt zoe daarom dat voor mij de periode 4-5-6 maanden zo pittig was want sprong na sprong na sprong :X
pi_118701912
Als het hier de 19 weken sprong is (wat best kan) duurt ie al een week of 3..
pi_118702073
Yup :Y
Sterkte!! er komt een betere periode aan :*
  donderdag 1 november 2012 @ 12:49:38 #98
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118702082
:D Dat geeft de burger moed, dames ;). Ach die sprongen, ik herken vaak wel heel erg uit de 'vaardigheden' die ze leert en als ze duidelijk zichzelf (jaaa, voor zover je dat kan zeggen van een baby van 13 weken) niet is, is het toch vaak een 'sprong'.

Hebben jullie ook wel eens gehad dat je kindje ineens niet meer goed uit een bepaalde fles drinkt? Sinds 2 dagen drinkt E'tje haar flesjes steeds niet helemaal leeg en vanochtend ging het weer moeizaam. Ik dacht dat dat vanwege haar zere keeltje was maar op de KDV hebben ze een andere fles geprobeerd (Difrax ipv Avent) en ze dronk 'm zo op...Hiervoor nooit problemen gehad met de Avent. We hebben gister ook verschillende spenen op de Aventfles geprobeerd maar niets hielp. Uiteraard ga ik dan zo zo'n Difrax fles halen maar ik vind het wel vreemd!
pi_118702165
Avent heeft best een lange speen..die van mij ging er kokhalzen ervan
Difrax is veel korter
misschien daarom?
pi_118702189
Sinds de laatste prikjes 30 aug is het hier wat lastiger qua slaapjes enz. en dat is sinds 3,5 mnd, ze is bijna 2weken later geboren dus qua sprongen vanaf 4mnd klopt dat wel.
Ik wilde (wil nogsteeds :9) het zo goed doen, maar door mijn bekken enz was het zo pittig. Werd ik nog onzekerder van, kon haar al niet zoveel bieden en nu was ze ook nog zo vaak boos/verdrietig :(
Achteraf denk ik.. Sprong. Want ze leerde zoveel! Maar als je er midden in zit is het zo moeilijk.

En ik heb dus pas sinds afgelopen weekend het idee dat de sprong voorbij is :+
Best pittig dus
  donderdag 1 november 2012 @ 12:54:02 #101
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118702246
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 12:51 schreef bitterend het volgende:
Avent heeft best een lange speen..die van mij ging er kokhalzen ervan
Difrax is veel korter
misschien daarom?
Kokhalzen doet ze idd heel af en toe maar ik dacht dat ze dan gewoon even niet goed dronk...liggend drinken is natuurlijk ook heel moeilijk. Misschien dat ze zichzelf nu een andere drinktechniek heeft aangeleerd omdat ze bijna niet meer aan de borst drinkt?

Geen idee :D, ik ga haar nu in ieder geval weer even lekker ophalen O+
pi_118702347
Tante soesa, het kan ook zijn dat het gat in de speen beter doorloopt, dat hij te klein/groot is en frustreerde en die van avent wel goed stroomt?

Sprongen herken ik echt niet.. Hij was uit zo'n vorige humeurige week (door tandje) voor de 43 weken.. Mooi niet een donderwolk bij 44.. En nu bijna 45 weken heb ik een zonnetje in huis ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')