abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 november 2012 @ 02:05:26 #181
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_118765535
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 01:41 schreef mschol het volgende:

[..]

we hebben het over categorieen en jij begint over archlinux en automatische updates..
vind je het gek dat ik het dan niet meer volg? :D
en tevens: ik heb het nergens over uitvindingen van microsoft gehad..
je discussiert met de verkeerde :D
Als je het een beetje gevolgd hebt, gaat het om Windows 8:

Een store om software te kiezen via een icoon, maar dan via je os als een standard optie zoals de prullenbak op je desktop, als ook een menu met applicaties, zou wel handig zijn... .

Een standaardmenu, wat Windows 8 niet meer heeft en ze in het verleden hadden. Non-productief voor een bedrijfsomgeving, is gewoon een leuke omgeving voor een tablet maar onwerkbaar op een computer in een professionele omgeving op werk: Ik ga toch niet mijn emails behandelen en mijn documenten bewerken met een een GSM/Tablet???
The best firms advertise the least...
pi_118765596
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 02:05 schreef edcetera het volgende:

[..]

Als je het een beetje gevolgd hebt, gaat het om Windows 8:

Een store om software te kiezen via een icoon, maar dan via je os als een standard optie zoals de prullenbak op je desktop, als ook een menu met applicaties, zou wel handig zijn... .

Een standaardmenu, wat Windows 8 niet meer heeft en ze in het verleden hadden. Non-productief voor een bedrijfsomgeving, is gewoon een leuke omgeving voor een tablet maar onwerkbaar op een computer in een professionele omgeving op werk: Ik ga toch niet mijn emails behandelen en mijn documenten bewerken met een een GSM/Tablet???
bottomline: Windows 8 is kut voor professioneel/desktop gebruik, leuk voor een gsm/tablet..
pi_118765639
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 01:45 schreef solo020 het volgende:
Ik heb voor mijn studie een nieuwe laptop nodig. Zit alleen te twijfelen of ik wel een laptop met windows 8 moet kopen. Al vanaf dat windows 7 nog maar net uit was werk ik er mee en vind het gewoon geweldig werken! Heb me al een beetje verdiept in windows 8, mij lijkt het heel onhandig werken! Nu moet ik dus als ik het goed begrijp veel meer mijn muis bewegen om het programma te starten wat ik nodig heb, wat meer tijd kost en waar ik een lamme hand van krijg. Het lijkt me dat de actuele informatie op de tegels ook alleen maar onnodig geheugen kost, terwijl het alleen maar je aandacht afleidt. De tijd is toch ook vaak gewoon nergens te zien in het scherm?! Lekker als je een verslag typt in word en het moet zo snel mogelijk af en je kan niet eens zien hoe laat het is. Microsoft had gewoon een besturingsysteem moeten maken enkel voor tablets en niet voor tablets en desktops. Lees ook hier dat windows 8 niet eens kan verbinden met eduroam, een laptop zonder internet. :') Ga denk maar kijken of ik een laptop met windows 7 voor een leuke prijs kan kopen, nu windows 8 net uit. Of iemand anders moet mij kunnen overhalen dat windows 8 geen flop is.
Ik had/heb dezelfde afkeer van Metro als jij, maar vind het in de praktijk best meevallen. Ik werk vnl. in de desktop en heb de progs die ik het vaakst gebruik in de startbalk staan. Het oude startmenu mis ik ook niet echt (realiseer je ook eens hoeveel applicaties je op een dag gemiddeld gebruikt, dat zijn er meestal maar een handjevol, dus past makkelijk in de taakbalk).

Vind de desktopmodus ook een vooruitgang tov. windows 7. Verbeterde taskmanager, ribbon-interface, kopieerschermpjes die meer mogelijkheden hebben etc.

Ben er over het algemeen wel tevreden over. En die metro-interface... ik klik er soms eens doorheen en sommige appjes zijn nog best bruikbaar :)
  zaterdag 3 november 2012 @ 02:22:49 #184
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_118765708
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 01:45 schreef solo020 het volgende:
Ik heb voor mijn studie een nieuwe laptop nodig. Zit alleen te twijfelen of ik wel een laptop met windows 8 moet kopen. Al vanaf dat windows 7 nog maar net uit was werk ik er mee en vind het gewoon geweldig werken! Heb me al een beetje verdiept in windows 8, mij lijkt het heel onhandig werken! Nu moet ik dus als ik het goed begrijp veel meer mijn muis bewegen om het programma te starten wat ik nodig heb, wat meer tijd kost en waar ik een lamme hand van krijg. Het lijkt me dat de actuele informatie op de tegels ook alleen maar onnodig geheugen kost, terwijl het alleen maar je aandacht afleidt. De tijd is toch ook vaak gewoon nergens te zien in het scherm?! Lekker als je een verslag typt in word en het moet zo snel mogelijk af en je kan niet eens zien hoe laat het is. Microsoft had gewoon een besturingsysteem moeten maken enkel voor tablets en niet voor tablets en desktops. Lees ook hier dat windows 8 niet eens kan verbinden met eduroam, een laptop zonder internet. :') Ga denk maar kijken of ik een laptop met windows 7 voor een leuke prijs kan kopen, nu windows 8 net uit. Of iemand anders moet mij kunnen overhalen dat windows 8 geen flop is.
De uiteindelijke vraag is hoe je je document met makkelijkste kan typen (dat is waar de tijd in gaat zitten) . Naar mijn idee is dat een simpel ouderwets toetsenbord wat lekker typt voor desktop. Een laptop-toetsenbord welke een soft-touch-ervaring heeft (Toshiba) is naar mijn ervaring heilig: Het meest productief!

Omzetten naar het juiste formaat (.doc / .pdf) is een simpele vraag achteraf, en een kleine moeite achteraf.
The best firms advertise the least...
pi_118765949
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 01:59 schreef Drakire het volgende:

[..]

Gratis downgrade naar windows 7 volgens mij dus probeer gewoon 8 bevalt het niet kun je altijd nog terug.
Verbinden met eduroam heb ik nog niet geprobeerd maar dat zou wel echt een issue zijn ja.
Heb even gegoogled en je hebt gelijk, kan wel alleen met de pro versie. Neem aan dat die versie op de normale pc's/laptops zit.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 02:16 schreef Palomar het volgende:

[..]

Ik had/heb dezelfde afkeer van Metro als jij, maar vind het in de praktijk best meevallen. Ik werk vnl. in de desktop en heb de progs die ik het vaakst gebruik in de startbalk staan. Het oude startmenu mis ik ook niet echt (realiseer je ook eens hoeveel applicaties je op een dag gemiddeld gebruikt, dat zijn er meestal maar een handjevol, dus past makkelijk in de taakbalk).

Vind de desktopmodus ook een vooruitgang tov. windows 7. Verbeterde taskmanager, ribbon-interface, kopieerschermpjes die meer mogelijkheden hebben etc.

Ben er over het algemeen wel tevreden over. En die metro-interface... ik klik er soms eens doorheen en sommige appjes zijn nog best bruikbaar :)
Van die taskmanager heb ik ook gehoord dat die handiger is. Hoe je de startknop niet kan missen is mij een raadsel. Hoe doe je dat dan bijvoorbeeld als je naar configuratiescherm gaat?
  zaterdag 3 november 2012 @ 03:25:24 #186
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_118766289
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 02:43 schreef solo020 het volgende:

[..]

Heb even gegoogled en je hebt gelijk, kan wel alleen met de pro versie. Neem aan dat die versie op de normale pc's/laptops zit.

[..]

Van die taskmanager heb ik ook gehoord dat die handiger is. Hoe je de startknop niet kan missen is mij een raadsel. Hoe doe je dat dan bijvoorbeeld als je naar configuratiescherm gaat?
Rechtsmuisknop en dan all apps. maar je kunt ook gewoon het icoontje van configuratiescherm op je desktop zetten, zowel oude desktop als de nieuwe. En voor de power users is er altijd nog Windows knop + r en dan control typen.

Overigens ben ik in de tijd dat ik windows 8 nu gebruik (paar dagen) nog nooit naar het configuratiescherm geweest (handmatig) wel programma's verwijderd maar dat gaat nu veel makkelijker rechtermuisknop en dan remove.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drakire op 03-11-2012 03:35:00 ]
  zaterdag 3 november 2012 @ 03:37:44 #187
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_118766350
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 23:39 schreef edcetera het volgende:

[..]

Inderdaad

[..]

10 miljoen is niks (zeker Inclusief contracten?)

Maar nogmaals: de toekomst zal het uitwijzen.

En ik ga Windows 8 bij een fanboy-topic niet verder becritiseren, tenzij gewenst* ;)

Ik ben serieus geinteresseerd om aan te tonen, dat (voor) een medewerker voor een gemiddeld bedrijf Windows 8 een verbetering is. Ik geloof er dus geen drol van. Naar mijn mening kunnen ze beter overstappen op een Debian/Suse-oplossing: Wel zo vertrouwd (start-menu icoons om een programma te starten) of op XP/7 blijven en veiliger te beheren.

Wil je die combinatie aan woorden nooit meer gebruiken :') Windows xp is in de huidige tijd echt niet veilig te noemen veel exploits die zelfs leken kunnen gebruiken

Ik heb trouwens Ubuntu op een andere laptop van me draaien en die kan ik niet gebruiken voor webdevelopment omdat in Firefox alles een paar pixels anders staat dan op Windows en appel systemen. en het is ook een combinatie die 000000.1% van de gebruikers heeft; voor Suse en Debian is dit nog minder (consumentengebruik.)

Linux is nooit voor de gemiddelde consument geweest en dat zal het ook nooit worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Drakire op 03-11-2012 03:53:30 ]
pi_118767117
ik zit te twijfelen tussen een lenovo twist of de samsung windows 8 pro, beide hebben minstens een I5 CPU en 4Gb.

Zou ze vantevoren graag wel even willen bekijken in real live voor ik één van beide bestel.
pi_118767608
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 09:19 schreef het_fokschaap het volgende:
ik zit te twijfelen tussen een lenovo twist of de samsung windows 8 pro, beide hebben minstens een I5 CPU en 4Gb.

Zou ze vantevoren graag wel even willen bekijken in real live voor ik één van beide bestel.
MediaMarkt?
pi_118767935
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 02:43 schreef solo020 het volgende:

[..]

Rechter muisknop in de linker onderhoek van het scherm. Er komt dan een menuutje met de meeste configuratietools, zoals control panel, device manager, command prompt, system properties etc. Op zich is daar wel over nagedacht. Heb zelf het oude startmenu nog niet echt gemist (en ik ben best een doorgewinterde gebruiker).
pi_118768312
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 10:27 schreef Palomar het volgende:

[..]

Rechter muisknop in de linker onderhoek van het scherm. Er komt dan een menuutje met de meeste configuratietools, zoals control panel, device manager, command prompt, system properties etc. Op zich is daar wel over nagedacht. Heb zelf het oude startmenu nog niet echt gemist (en ik ben best een doorgewinterde gebruiker).
Ook als je op de desktop via de Charm-bar naar instellingen gaat zit daar een knopje voor het configuratiescherm.
pi_118768765
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 09:19 schreef het_fokschaap het volgende:

Ideapad of thinkpad?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_118768899
De configuratiescherm is dus wel redelijk goed te bereiken. Alsnog blijf ik erbij dat windows 8 een flop is. Windows 8 wordt door het serieuze publiek overgeslagen en het is gewoon wachten op windows 9 die afziet van de onzin van windows 8. http://venturebeat.com/20(...)ops/#s:screenshot-85 Ook wel interessant om te lezen.
pi_118769060
Wanneer komt windows 9 dan?

Zou betekenen dat alle consumenten vanaf nu totdat windows 9 uitkomt geen kant ennklaar systeem meer kan kopen, omdat er Windows 8 op zit.
pi_118769469
Kan je ook nog games/films downloaden met windows 8?
pi_118769543
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 11:39 schreef JohnB52 het volgende:
Wanneer komt windows 9 dan?

Zou betekenen dat alle consumenten vanaf nu totdat windows 9 uitkomt geen kant ennklaar systeem meer kan kopen, omdat er Windows 8 op zit.
Nee, je kunt toch gewoon downgraden?

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2012 11:58 schreef xminator het volgende:
Kan je ook nog games/films downloaden met windows 8?
Nee, dat is volstrekt onmogelijk... Wat denk je nou zelf? :')
  zaterdag 3 november 2012 @ 12:11:31 #197
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_118769768
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 11:31 schreef solo020 het volgende:
De configuratiescherm is dus wel redelijk goed te bereiken. Alsnog blijf ik erbij dat windows 8 een flop is. Windows 8 wordt door het serieuze publiek overgeslagen en het is gewoon wachten op windows 9 die afziet van de onzin van windows 8. http://venturebeat.com/20(...)ops/#s:screenshot-85 Ook wel interessant om te lezen.
Jij bent een van die wolven die meehuilt in het bos. Beargumenteer en onderbouw eerst zelf wat, en kom niet met een of ander epistel van voor de release. Dan zal je misschien eens serieus genomen worden.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_118770059
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2012 12:11 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Jij bent een van die wolven die meehuilt in het bos. Beargumenteer en onderbouw eerst zelf wat, en kom niet met een of ander epistel van voor de release. Dan zal je misschien eens serieus genomen worden.
Een paar posts hierboven heb ik al wat genoemd. Die metro interface is gewoon ontwikkeld voor de tablets. Nu moet ik eerst scrollen als ik iets wil vinden, omdat die tegels onhandig groot zijn. Terwijl ik op mijn scherm liever meer kleine pictogrammen op mijn bureaublad heb staan, ben niet blind. Vind het ook gewoon bulshitt dat je niet kan instellen dat de pc automatisch in de desktop versie start. In windows 7 heb ik de programma's die ik standaard start als ik de pc aanzet aan mijn werkbalk vastgepint. De programma's die ik iets minder vaak gebruik zet ik op het bureaublad. In Windows 8 heb je ook wel een bureaublad interface, maar dan moet je daar eerst naar toe vanuit de metro intrerface.
pi_118770154
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 12:00 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Nee, je kunt toch gewoon downgraden?

[..]

Nee, dat is volstrekt onmogelijk... Wat denk je nou zelf? :')
Wat straks hebben ze van die gare cinavia protected shit enzo erin. Is toch logisch?
pi_118770169
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2012 12:27 schreef xminator het volgende:

[..]

Wat straks hebben ze van die gare cinavia protected shit enzo erin. Is toch logisch?
Nee, dat is niet logisch.
pi_118770176
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 02:22 schreef edcetera het volgende:

[..]

De uiteindelijke vraag is hoe je je document met makkelijkste kan typen (dat is waar de tijd in gaat zitten) . Naar mijn idee is dat een simpel ouderwets toetsenbord wat lekker typt voor desktop. Een laptop-toetsenbord welke een soft-touch-ervaring heeft (Toshiba) is naar mijn ervaring heilig: Het meest productief!

Omzetten naar het juiste formaat (.doc / .pdf) is een simpele vraag achteraf, en een kleine moeite achteraf.
Wat heb jij gerookt zeg?
pi_118770227
Opstarten is wel gruwelijk snel geworden met Windows 8 _O_
pi_118770481
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 12:24 schreef solo020 het volgende:
Terwijl ik op mijn scherm liever meer kleine pictogrammen op mijn bureaublad heb staan, ben niet blind. In windows 7 heb ik de programma's die ik standaard start als ik de pc aanzet aan mijn werkbalk vastgepint. De programma's die ik iets minder vaak gebruik zet ik op het bureaublad. In Windows 8 heb je ook wel een bureaublad interface, maar dan moet je daar eerst naar toe vanuit de metro intrerface.
Wat jij wil kan nog steeds prima en je bent zo in de desktop. En daarnaast. Als je in desktop mode je pc in slaapstand zet, kom je daar gewoon weer terecht.

En verder zijn er wel wat mogelijkheden beschikbaar om automatisch in desktop mode te komen.

Beetje zeuren om het zeuren :D
pi_118770594
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 november 2012 11:24 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ideapad of thinkpad?
thinkpad volgens de site van Lenovo.
pi_118770764
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 november 2012 10:04 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

MediaMarkt?
ik was gister bij de Mediamarkt, maar ik zag geen tablets. Misschien verkeerd gekeken, maar ik zag vooral heel veel laptops/ultrabooks met Windows 8.
pi_118770939
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 12:28 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Nee, dat is niet logisch.
Hoezo, ze willen er alles tegen doen dat je geen pirated software ed. kan gebruiken. Dus het is te verwachten dat ze zulke drm-protected rot software implementeren. Vandaar mijn vraag.
pi_118771073
Ik heb het nu een klein dagje en na wat gestruggle in het begin omdat W8 eigenlijk twee gezichten heeft bevalt het prima. En zoals eerder gezegd het opstarten gaat super snel.
Daarnaast zijn alle overbodige programma's die je normaliter mee download als je Windows installeert weg. Prima keuze.

Nu nog wachten tot de Store zich fatsoenlijk gaat vullen, maar daar twijfel ik niet aan.

Ik ben er blij mee! :D :Y
pi_118771159
Trackseries is ook wel een handige app. Daarmee kan je bijhouden hoe ver je met het kijken van een serie bent, en de app houdt dan bij welke afleveringen je nog moet kijken plus wanneer er weer een nieuwe aflevering uitkomt. En het ziet er mooi uit.
pi_118771393
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 12:39 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Wat jij wil kan nog steeds prima en je bent zo in de desktop. En daarnaast. Als je in desktop mode je pc in slaapstand zet, kom je daar gewoon weer terecht.

En verder zijn er wel wat mogelijkheden beschikbaar om automatisch in desktop mode te komen.

Beetje zeuren om het zeuren :D
Ik heb vanuit meerdere bronnen vernomen dat je het nergens zo kan instellen dat je automatisch in de desktop mode komt als je de pc aanzet.
  Donald Duck held zaterdag 3 november 2012 @ 13:13:49 #210
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_118771469
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 13:10 schreef solo020 het volgende:

[..]

Ik heb vanuit meerdere bronnen vernomen dat je het nergens zo kan instellen dat je automatisch in de desktop mode komt als je de pc aanzet.
Niet vanuit een instelling van Windows zelf. Maar wel met een klein stukje extra software
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')