Ja lichter dan je laptop. Maar hoe vaak heb je je laptop in je hand? Als het ding niet bruikbaar is als tablet kan je beter gewoon een echte ultrabook kopen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 16:56 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Hij is lichter en sneller dan mijn huidige 13"-laptop. Ik vind de schermgrootte ideaal, perfecte balans tussen goed kunnen werken en mobiliteit.
De toetsen aan de achterkant wen je denk ik snel genoeg aan.
Het is toch een echt ultrabook? Alleen dan met omklapstand.quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ja lichter dan je laptop. Maar hoe vaak heb je je laptop in je hand? Als het ding niet bruikbaar is als tablet kan je beter gewoon een echte ultrabook kopen.
Maar om het functioneel te noemen is een andere zaak. Ik blijf erbij, dat Windows 8 interessant is voor een tablet/smartphone als alternatief voor Andriod/iPhone, maar een complete mislukking voor een desktop/laptop omgeving, zeker zakelijk:quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:02 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dit geld volgens mij voor heel de metro interface. Je kunt weinig fout doen.
De toekomst zal het uitwijzen. Voorlopig heeft MS al meer dan 10 miljoen licenties verkocht.quote:
Op vrijdag 2
november 2012 22:39 schreef
edcetera het
volgende:
[..]
Maar om het functioneel te noemen is een andere zaak. Ik blijf erbij,
dat Windows 8 interessant is voor een tablet/smartphone als alternatief
voor Andriod/iPhone, maar een complete mislukking voor een
desktop/laptop omgeving, zeker zakelijk:
Wil je Windows 8 voorschotelen aan je medewerkers zonder training? Zelfs
een media system via je TV is makkelijker te bedienen.
Microsoft schiet echt de plank totaal mis en gaat hiermee de corporate
desktop omgeving mee verliezen: Iedereen heeft een smartphone, smart TV
en het briljante start-menu of een desktop naar de vernietiging werken
is de doodsteek. Dit heeft Ubuntu in de Linux-wereld ook de kop gekost
Inderdaadquote:
10 miljoen is niks (zeker Inclusief contracten?)quote:Voorlopig heeft MS al meer dan 10 miljoen licenties verkocht
nu is het "alle programma's op 1 grote hoop bijelkaar geveegd zonder onderverdeling?"quote:Op donderdag 1 november 2012 20:44 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Omdat alle apps een lijst is van wat vroeger je 'alle programma's' was.
Ik vind het niet leuk dat je me een fanboy noemt.quote:
Op vrijdag 2
november 2012 23:39 schreef
edcetera het
volgende:
[..]
Inderdaad
[..]
10 miljoen is niks (zeker Inclusief contracten?)
Maar nogmaals: de toekomst zal het uitwijzen.
En ik ga Windows 8 bij een fanboy-topic niet verder becritiseren, tenzij
gewenst*![]()
Ik ben serieus geinteresseerd om aan te tonen, dat (voor) een medewerker
voor een gemiddeld bedrijf Windows 8 een verbetering is. Ik geloof er
dus geen drol van. Naar mijn mening kunnen ze beter overstappen op een
Debian/Suse-oplossing: Wel zo vertrouwd (start-menu icoons om een
programma te starten) of op XP/7 blijven en veiliger te beheren.
bij mij is er nog steeds een onderverdeling?quote:
Op vrijdag 2
november 2012 23:55 schreef
mschol het
volgende:
[..]
nu is het "alle programma's op 1 grote hoop bijelkaar geveegd zonder
onderverdeling?"
ik heb zelf geen extra applicaties geinstalleerd maar zoals ik het begreep uit vorige posts en tevens de ervaring wat hij doet met office, ben ik in de veronderstelling dat er geen onderverdeling plaats vind...quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:06 schreef n00b13 het volgende:
[..]
bij mij is er nog steeds een onderverdeling?
Ohjee...we hebben hier een marktanalist hoorquote:Op vrijdag 2 november 2012 22:39 schreef edcetera het volgende:
[..]
Maar om het functioneel te noemen is een andere zaak. Ik blijf erbij, dat Windows 8 interessant is voor een tablet/smartphone als alternatief voor Andriod/iPhone, maar een complete mislukking voor een desktop/laptop omgeving, zeker zakelijk:
Wil je Windows 8 voorschotelen aan je medewerkers zonder training? Zelfs een media system via je TV is makkelijker te bedienen.
Microsoft schiet echt de plank totaal mis en gaat hiermee ook de corporate desktop omgeving mee verliezen (op de mobiele markt stellen ze al niks meer voor en zakelijk hebben ze ook geen meerderheid meer): Iedereen heeft een smartphone, smart TV en het briljante start-menu of een iconen-desktop naar de vernietiging werken is de doodsteek. Dit heeft Ubuntu in de Linux-wereld ook de kop gekost (ok hun wijziging was minder extreem en genoeg alternatieven, maar wel een voorbeeld voor Microsoft met hun ouderwetse communistische/kapitalistische houding)
Ik vind die eigen onderverdeling die je zo kan maken toch wel veel handiger en overzichtelijker dan het oude startmenu:quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:12 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb zelf geen extra applicaties geinstalleerd maar zoals ik het begreep uit vorige posts en tevens de ervaring wat hij doet met office, ben ik in de veronderstelling dat er geen onderverdeling plaats vind...
De structuur van het basisprincipe voor een gemiddelde gebruiker:quote:Op vrijdag 2 november 2012 23:55 schreef mschol het volgende:
[..]
nu is het "alle programma's op 1 grote hoop bijelkaar geveegd zonder onderverdeling?"
Maar hoe start ik het op via een desktop menu dus via een icoonstructuur en hoe kan ik simpel multitasken, switchen van scherm A naar B (alsook virtueel)?quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:17 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik vind die eigen onderverdeling die je zo kan maken toch wel veel handiger en overzichtelijker dan het oude startmenu:
[ afbeelding ]
Als je nou een app of programma wil openen die je niet aan de startpagina toegevoegd hebt, typ je gewoon de eerste twee letters in en druk je op enter.
Huh wat?quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:22 schreef edcetera het volgende:
[..]
Maar hoe start ik het op via een desktop menu dus via een icoonstructuur
Muis naar linkerbovenhoek en naar beneden bewegen, of als je een touchscreen hebt, vanaf links inswypen.quote:en hoe kan ik simpel multitasken, switchen van scherm A naar B
Wat?quote:(alsook virtueel)?
leuk, voor een telefoon of tablet..quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:18 schreef edcetera het volgende:
[..]
De structuur van het basisprincipe voor een gemiddelde gebruiker:
- programmas
- documenten
- instellingen
Op het scherm zichtbaar als je je computer/ smartphone start
Wat is daar zo moeilijk over? Dat is je basisscherm voor je telefoon.
nou ge-wel-dig...quote:Als je een extra optie wilt is er een App store voor (wat je net op internet gevonden hebt) en dan kun je via je phone, linux, Mac en nu ook via Windows dat ding installeren.
waarom moet je dat hebben dan? ik heb het al 20 jaar niet nodig, en nu opeens wel?quote:Is het niet mogelijk onder Windows om uit categorieen te kiezen?? (games, business, security etc??) kan het me niet voortstellen...
Leuk voor een touchscreen--device maar niet voor een laptop/desktop met muis en toetsenbordquote:Op zaterdag 3 november 2012 00:25 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Huh wat?
[..]
Muis naar linkerbovenhoek en naar beneden bewegen, of als je een touchscreen hebt, vanaf links inswypen.
Heb je het überhaupt wel een kans gegeven, of zeg je nu na één keer proberen meteen dat je het kut vindt?quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:30 schreef edcetera het volgende:
[..]
Leuk voor een touchscreen--device maar niet voor een laptop/desktop met muis en toetsenbord
Leg uit, dan heb je 20 jaar geleden een andere versie gehad als ik en de rest van de wereld: Welk OS had je dan?? Een verborgen Linux-versie/ gewoon UNIX-based unknown??. Een keuze uit duizenden applicaties inclusief live automatische updates voor je OS??quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:30 schreef mschol het volgende:
[..]
leuk, voor een telefoon of tablet..
[..]
nou ge-wel-dig...
[..]
waarom moet je dat hebben dan? ik heb het al 20 jaar niet nodig, en nu opeens wel?![]()
jij hebt het, als ik je post zo 2x doorlees, over een app store.. ik over een menu optie waar ik geordend mijn programma's in 1x terug kan vinden.. (en ja, daar doe ik al 20 jaar zonder categorie'en of wat dan ook; zelfs bij het kopen van software wordt er (door mij) grof gesorteerd op benodigde software en games.. de rest qua onder verdeling vind ik niet spannend, want zoeken op naam...quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:54 schreef edcetera het volgende:
[..]
Leg uit, dan heb je 20 jaar geleden een andere versie gehad als ik en de rest van de wereld: Welk OS had je dan?? Een verborgen Linux-versie/ gewoon UNIX-based unknown??. Een keuze uit duizenden applicaties inclusief live automatische updates voor je OS??
Ik ben gek en anders mijn vliegtuig....
Diverse keren, het werkt gewoon voor geen meter. Ik ben geintereseerd in nieuwe ontwikkelingen, maar dit was een no-no: Apple iOS, Android en vooral de diverse Linux-based systemen die eraan komen presteren beter. Probeer het ook uit en kies de beste voor jouw doeleinden.quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:32 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Heb je het überhaupt wel een kans gegeven, of zeg je nu na één keer proberen meteen dat je het kut vindt?
Ik vind het system, wat jij gebruikte 20 jaar geleden interessant. Zorgde het ook voor een atomatische update bij een nieuwe versie/ security? Op welk protocol was het? gebaseerdquote:Op zaterdag 3 november 2012 01:09 schreef mschol het volgende:
[..]
jij hebt het, als ik je post zo 2x doorlees, over een app store.. ik over een menu optie waar ik geordend mijn programma's in 1x terug kan vinden.. (en ja, daar doe ik al 20 jaar zonder categorie'en of wat dan ook; zelfs bij het kopen van software wordt er (door mij) grof gesorteerd op benodigde software en games.. de rest qua onder verdeling vind ik niet spannend, want zoeken op naam...
ik wil geen menu met alleen maar icoontjes van programma's iig en zo kwamen de hier beschreven menu's wel over
waar heb jij het over?quote:Op zaterdag 3 november 2012 01:19 schreef edcetera het volgende:
[..]
Ik vind het system, wat jij gebruikte 20 jaar geleden interessant. Zorgde het ook voor een atomatische update bij een nieuwe versie/ security?
Eerst zeur je dat het niet met muis en toetsenbord werkt, en daarna ga je het vergelijken met dingen als iOS en Android?quote:Op zaterdag 3 november 2012 01:13 schreef edcetera het volgende:
[..]
Diverse keren, het werkt gewoon voor geen meter. Ik ben geintereseerd in nieuwe ontwikkelingen, maar dit was een no-no: Apple iOS, Android en vooral de diverse Linux-based systemen die eraan komen presteren beter. Probeer het ook uit en kies de beste voor jouw doeleinden.
OMG, we praten er later wel over. Automatische updates (releaseless editions, Archlinux?): Geen uitvinding van Microsoft.quote:
Muis, toetsenbord?? We zijn gek en hebbeneen vliegtuig...quote:Op zaterdag 3 november 2012 01:30 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Eerst zeur je dat het niet met muis en toetsenbord werkt, en daarna ga je het vergelijken met dingen als iOS en Android?
Hier nog:quote:Op zaterdag 3 november 2012 01:37 schreef edcetera het volgende:
[..]
Muis, toetsenbord?? We zijn gek en hebbeneen vliegtuig...
quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:30 schreef edcetera het volgende:
[..]
Leuk voor een touchscreen--device maar niet voor een laptop/desktop met muis en toetsenbord
quote:Op zaterdag 3 november 2012 01:37 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Hier nog:
[..]
Lieverd, ga lekker slapen.
Dikke kus, Edcetera![]()
we hebben het over categorieen en jij begint over archlinux en automatische updates..quote:Op zaterdag 3 november 2012 01:33 schreef edcetera het volgende:
[..]
OMG, we praten er later wel over. Automatische updates (releaseless editions, Archlinux?): Geen uitvinding van Microsoft.
Gratis downgrade naar windows 7 volgens mij dus probeer gewoon 8 bevalt het niet kun je altijd nog terug.quote:Op zaterdag 3 november 2012 01:45 schreef solo020 het volgende:
Ik heb voor mijn studie een nieuwe laptop nodig. Zit alleen te twijfelen of ik wel een laptop met windows 8 moet kopen. Al vanaf dat windows 7 nog maar net uit was werk ik er mee en vind het gewoon geweldig werken! Heb me al een beetje verdiept in windows 8, mij lijkt het heel onhandig werken! Nu moet ik dus als ik het goed begrijp veel meer mijn muis bewegen om het programma te starten wat ik nodig heb, wat meer tijd kost en waar ik een lamme hand van krijg. Het lijkt me dat de actuele informatie op de tegels ook alleen maar onnodig geheugen kost, terwijl het alleen maar je aandacht afleidt. De tijd is toch ook vaak gewoon nergens te zien in het scherm?! Lekker als je een verslag typt in word en het moet zo snel mogelijk af en je kan niet eens zien hoe laat het is. Microsoft had gewoon een besturingsysteem moeten maken enkel voor tablets en niet voor tablets en desktops. Lees ook hier dat windows 8 niet eens kan verbinden met eduroam, een laptop zonder internet.Ga denk maar kijken of ik een laptop met windows 7 voor een leuke prijs kan kopen, nu windows 8 net uit. Of iemand anders moet mij kunnen overhalen dat windows 8 geen flop is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |