abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 november 2012 @ 20:16:06 #121
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_118718700
Ribbons, charm bar, apps. Is Windows 8 door kleuters ontworpen ofzo :N
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  donderdag 1 november 2012 @ 20:16:52 #122
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_118718744
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:06 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ga toch weg man :')

Zowel met het touchpad (laptop) als met mijn Logitech Performance Mouse MX is het drie keer kut. Dat ik RSI zou hebben was lichtelijk overdreven, maar het werkt niet fijn.
Ik vind het onderhand toch wel fijn werken. Misschien moet je er even aan wennen?
pi_118718919
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:16 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ik vind het onderhand toch wel fijn werken. Misschien moet je er even aan wennen?
Wat voor meerwaarde heeft die Metro-UI dan?

En waarom de fuck staan bij 'Alle apps' onder andere readme's, uninstallers en weblinks tussen de geïnstalleerde programma's? En niet eens consequent. Het is één grote teringzooi, dat Metro.

Verder geloof ik best dat onder de motorkap en qua snelheid Windows 8 prima is.
  donderdag 1 november 2012 @ 20:44:46 #124
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_118720278
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:19 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Wat voor meerwaarde heeft die Metro-UI dan?

En waarom de fuck staan bij 'Alle apps' onder andere readme's, uninstallers en weblinks tussen de geïnstalleerde programma's? En niet eens consequent. Het is één grote teringzooi, dat Metro.

Verder geloof ik best dat onder de motorkap en qua snelheid Windows 8 prima is.
Omdat alle apps een lijst is van wat vroeger je 'alle programma's' was.

Ik vind metro sneller werken. Je apps zijn overzichtelijker. En ik kan veel apps tegelijk open hebben, zonder dat dat mijn laptop vertraagt.

Daarnaast is het ook gewoon mooi.
pi_118720392
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:44 schreef n00b13 het volgende:
Ik vind metro sneller werken. Je apps zijn overzichtelijker. En ik kan veel apps tegelijk open hebben, zonder dat dat mijn laptop vertraagt.
Ik vind het helemaal niet overzichtelijker. En in Windows 7 kan ik ook veel programma's tegelijk draaien zonder dat die vertraagt...

quote:
Daarnaast is het ook gewoon mooi.
Ook weer een kwestie van smaak. Ik vind het vooral slecht gebruik maken van de hoeveelheid ruimte.
pi_118721523
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:03 schreef iBenny het volgende:

[..]

Op het HvA is het niet mogelijk. UvA had hetzelfde probleem en daar is het inmiddels opgelost.

Windows 8 heeft inderdaad een certificatenprobleem
heb ik nog niks van gemerkt hoor. Wij werken bij ons intern met smartcards, virtuele smartcards op TPM, allen met certificaten. Gaat prima :Y
pi_118721584
M'n pa wil Windows 8 op DVD bestellen, maar hij heeft nog één vraag. Hoe vaak kun je die licentie dan gebruiken? Bij XP kon het maximaal drie keer, maar op de website van Microsoft kan ik er niks over vinden.
  donderdag 1 november 2012 @ 21:11:46 #128
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_118721613
Ok ff hoor, Hoe moet je OOOOOIT practisch gaan werken met die tiles...

Mis ik iets ..
pi_118721643
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:11 schreef mitchelll0181 het volgende:

Mis ik iets ..
Ja, een convertible laptop :D
  donderdag 1 november 2012 @ 21:12:44 #130
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_118721668
Echt he.. Shit.. Microsoft what have you done ..
pi_118721748
Ik heb een typfout bij het invoeren van mijn emailadres gemaakt (blijkbaar tot twee keer toe). Hoe verander ik deze of verwijder ik het account? Ik krijg dit niet voor elkaar in het configuratiescherm.
  donderdag 1 november 2012 @ 21:15:46 #132
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_118721844
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:47 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niet overzichtelijker. En in Windows 7 kan ik ook veel programma's tegelijk draaien zonder dat die vertraagt...
Dat is onzin. In Windows 8 worden apps (die dingen in metro) in slaap gezet zodra ze inactief worden. Windows 7 vertraagt al vrij snel.
quote:
[..]

Ook weer een kwestie van smaak. Ik vind het vooral slecht gebruik maken van de hoeveelheid ruimte.
Dat kan. En misschien is dat ook wel zo. De trend is nu eenmaal dat alles weer wat meer ruimte mag hebben en dat witruimte geen probleem is.

Maar goed, hoe lang gebruik je het al? Weet je zeker dat je niet gewoon moet wennen?
  donderdag 1 november 2012 @ 21:17:06 #133
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_118721919
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:11 schreef mitchelll0181 het volgende:

Mis ik iets ..
Open er een topic over zou ik zeggen. KLB lijkt me een prima plek.
pi_118721954
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:17 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Open er een topic over zou ik zeggen. KLB lijkt me een prima plek.
Hoezo? Ik gebruik ze ook nooit en ik vraag mij dan ook af of ze ooit van pas zullen komen..
  donderdag 1 november 2012 @ 21:21:01 #135
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_118722136
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:17 schreef Xetran het volgende:

[..]

Hoezo? Ik gebruik ze ook nooit en ik vraag mij dan ook af of ze ooit van pas zullen komen..
Omdat ik, persoonlijk, vind dat dit niet het topic is om te klagen over de UI, of over het al dan niet gebruiksvriendelijk zijn er van. Dit is juist een topic bedoeld om elkaar te helpen, zeiken kan toch ook in een ander topic...
pi_118722250
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:15 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Dat is onzin. In Windows 8 worden apps (die dingen in metro) in slaap gezet zodra ze inactief worden. Windows 7 vertraagt al vrij snel.
Misschien ligt dat aan jouw hardware, want ik heb hier totaal geen last van vertragingen.

quote:
Dat kan. En misschien is dat ook wel zo. De trend is nu eenmaal dat alles weer wat meer ruimte mag hebben en dat witruimte geen probleem is.

Maar goed, hoe lang gebruik je het al? Weet je zeker dat je niet gewoon moet wennen?
Ik heb de DP, CP, RP en de RTM al een hele tijd gebruikt, maar ik kan er gewoon niet aan wennen. Het slaat gewoon nergens op. Voor een tablet is het leuk spul, niet voor laptops of pc's.
pi_118722314
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:21 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Omdat ik, persoonlijk, vind dat dit niet het topic is om te klagen over de UI, of over het al dan niet gebruiksvriendelijk zijn er van. Dit is juist een topic bedoeld om elkaar te helpen, zeiken kan toch ook in een ander topic...
Het topic heet 'Windows 8'. Anders kan ik ook tegen jou zeggen om maar een topic 'Windows 8 - Hulp' te maken...
  donderdag 1 november 2012 @ 21:24:36 #138
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_118722365
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:22 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Misschien ligt dat aan jouw hardware, want ik heb hier totaal geen last van vertragingen.
Natuurlijk, ik heb geen superlaptop, maar he, 98% van de gebruikers heeft dat niet.
quote:
[..]

Ik heb de DP, CP, RP en de RTM al een hele tijd gebruikt, maar ik kan er gewoon niet aan wennen. Het slaat gewoon nergens op. Voor een tablet is het leuk spul, niet voor laptops of pc's.
Dan heb je dus recht van spreken ;-)
  donderdag 1 november 2012 @ 21:25:03 #139
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_118722397
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:23 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Het topic heet 'Windows 8'. Anders kan ik ook tegen jou zeggen om maar een topic 'Windows 8 - Hulp' te maken...
True.
pi_118722562
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:24 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Natuurlijk, ik heb geen superlaptop, maar he, 98% van de gebruikers heeft dat niet.

[..]

Dan heb je dus recht van spreken ;-)
Mijn laptop is ook niet briljant goed, maar hij draait een stuk sneller dan Windows 7.

Wel een clean install gedaan, omdat ie gecrasht was tijdens het installeren. Dat kan ook helpen :)
pi_118728630
Sinds vanavond Windows 8 op mijn laptop (kleine anderhalf jaar oud) gezet. De snelheid is prima in orde, maar ik ben dan ook iemand die als eerste de onnodige apps (Reizen, financieel, bing-nieuws etc) verwijderd. Ik had in vmware al een testversie van Windows 8 geprobeerd dus ik wist al hoe ik makkelijk kan navigeren door alles, ondanks dat het nu allemaal fullscreen is en er geen taakbalk meer is. Wel ontzettend jammer dat mijn touchpad niet alle Windows 8 functie ondersteunt, zoals van buiten het touchpad naar binnen slepen. Nog slechter is dat-ie geen multitouch meer ondersteunt, en geen automatisch scrollen aan de rechterkant van het touchpad. Ik hoop op een driver update o.i.d.

Omdat ik niet meer op deze laptop hoef te werken voor school of games, kan ik hem rustig 'lichtjes' gaan gebruiken, d.w.z. het dagelijkse facebook/youtube/fok!ken.

Reden om het op mijn laptop te testen is wel om te kijken of het geschikt zou zijn voor mijn werk pc (desktop, geen touchscreen). Ik heb vooral mijn twijfels of het wel lekker werkt met tig programma's open in die 'gesandboxte' desktop-omgeving.
pi_118729334
Tock blijf ik erbij dat die apps leuke zijn maar ze nemen geen functies over. Het mailprogramma is bijvoorbeeld veel te beperkt om als vervanger te zien van Windows Mail en dat geldt eigenlijk voor al die programma's.

Dat simplistische is gewoon te voor een laptop/desktop.
pi_118729701
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:39 schreef kurk_droog het volgende:
Tock blijf ik erbij dat die apps leuke zijn maar ze nemen geen functies over. Het mailprogramma is bijvoorbeeld veel te beperkt om als vervanger te zien van Windows Mail en dat geldt eigenlijk voor al die programma's.

Dat simplistische is gewoon te voor een laptop/desktop.
Mee eens, maar het is de eerste versie van Windows die ik zonder problemen aan mijn ouders voor zou kunnen schotelen (zeker op een tablet), beide senioren die graag hip willen zijn met e-mail enzo, maar in de war raken van al die verschillende programma's en verschillende Windows-versies over de jaren heen. Mail is een keer laten instellen en dan gewoon een lijst met e-mails met 3 duidelijke iconen ernaast. Simpel en foolproof.
pi_118732652
Ik heb w8 erop gezet maar als ik met mijn oude admin account apps wil openen krijg ik de melding dat ik het met een ander account moet proberen. Ik heb wel een ms account (ook toegevoegd), maar is er geen mogelijkheid om dat ms account te koppelen aan mijn admin account, zodat ik niet allemaal die instellingen opnieuw moet doen ofzo?
  vrijdag 2 november 2012 @ 13:01:27 #145
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_118738938
Voor de mensen die het probleem hebben met Windows 8 dat ze geen vol beeld hebben, maar 80% beeld en zwarte randen om het scherm. Na lang google kwam ik op deze oplossing:

Here's the fix for me. I PREFER to not have any AMD/ATI software installed if possible. Generally has no benefit and with the latest Win8 package, CCC is gone. Looks to be replaced with AMD Vision Engine CC, which isn't ready for prime time. Compatibility Mode also did not work as the option for XP is gone in Windows 8. This is what I did to fix the black bars.

If you have ANY AMD/ATI junkware installed, remove it and then REBOOT.

1. Open regedit, go to HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Video\
2. There will be various long strings here beginning with brackets
3. One of these will be for your monitor/HDTV
***To discern which is for your TV, expand each one. The one that has a subkey with "0000" and/or "0001" is for your TV.
4. Once that is found, select 0000
5. Create a new DWord value. 32 bit is fine.
6. Type this for the key: DigitalHDTVDefaultUnderscan
7. The value will default to "0". Leave that.
8. Reboot
9. Blammo. Full screen.

If that doesn't work, I would strongly suggest repeating the above steps AFTER doing a Windows 8 refresh, which removes all software added to Windows 8 but keeps your files.

I have also found that the above does not work if the following key in the same 0000 key directory is set to "0": TVEnableOverscan. If that is 0, set it to 1.

Ofwel in het nederlands uitgelegd:

Windows 8 linksonder rechtermuisknop,

Uitvoeren--> Typ: regedit --> Register openen.
HKEY_LOCAL_MACHINE --> SYSTEM --> CurrentControlSet --> Control --> Video -->

Hier staan enkele mapjes in: Zoek het mapje waar weer de volgende mapjes instaan: 0000, 0001 en Video. Pak het mapje "0000". Klik daarop rechtermuisknop, nieuw, DWORD (32 Bits) waarde. Geef die als naam:
DigitalHDTVDefaultUnderscan. Dan rechtermuisknop op dat mapje en Aanpassen: Waardegegevens moet op 0 staan.

Nu je pc Opnieuw opstarten en je hebt voluit beeld.

Bij mij heeft het gewerkt.

Suxes hoop dat mensen hier wat aan hebben.
  vrijdag 2 november 2012 @ 13:02:38 #146
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_118738972
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:49 schreef vincm het volgende:

[..]

Mee eens, maar het is de eerste versie van Windows die ik zonder problemen aan mijn ouders voor zou kunnen schotelen (zeker op een tablet), beide senioren die graag hip willen zijn met e-mail enzo, maar in de war raken van al die verschillende programma's en verschillende Windows-versies over de jaren heen. Mail is een keer laten instellen en dan gewoon een lijst met e-mails met 3 duidelijke iconen ernaast. Simpel en foolproof.
Dit geld volgens mij voor heel de metro interface. Je kunt weinig fout doen.
pi_118742195
Ik wil wel echt zo'n Lenovo IdeaPad Yoga 13" hebben
pi_118743416
Ik heb W8 dan ook eindelijk, mijn bevindingen zijn vooral dat het nogal kleuterig overkomt. Al die harde kleuren van de App-iconen.

Ook zijn er veel te weinig apps vooralsnog. En je kunt gewoon merken dat het gemaakt is voor voornamelijk touch-apparaten.

Wel kudo's voor de strakke vormgeving.

Ik blijf W8 echter wel gewoon gebruiken, maar dan alleen via het bureaublad..
  vrijdag 2 november 2012 @ 15:15:13 #149
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_118743637
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:37 schreef CaptainCookie het volgende:
Ik wil wel echt zo'n Lenovo IdeaPad Yoga 13" hebben
Ik kan me niet voorstellen dat je die fatsoenlijk als tablet kunt gebruiken met een toetsenbord als achterkant, een 13" scherm en 1,5 kg aan gewicht.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_118746900
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 15:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat je die fatsoenlijk als tablet kunt gebruiken met een toetsenbord als achterkant, een 13" scherm en 1,5 kg aan gewicht.
Hij is lichter en sneller dan mijn huidige 13"-laptop. Ik vind de schermgrootte ideaal, perfecte balans tussen goed kunnen werken en mobiliteit.

De toetsen aan de achterkant wen je denk ik snel genoeg aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')