Wat heb jij gerookt zeg?quote:Op zaterdag 3 november 2012 02:22 schreef edcetera het volgende:
[..]
De uiteindelijke vraag is hoe je je document met makkelijkste kan typen (dat is waar de tijd in gaat zitten) . Naar mijn idee is dat een simpel ouderwets toetsenbord wat lekker typt voor desktop. Een laptop-toetsenbord welke een soft-touch-ervaring heeft (Toshiba) is naar mijn ervaring heilig: Het meest productief!
Omzetten naar het juiste formaat (.doc / .pdf) is een simpele vraag achteraf, en een kleine moeite achteraf.
Wat jij wil kan nog steeds prima en je bent zo in de desktop. En daarnaast. Als je in desktop mode je pc in slaapstand zet, kom je daar gewoon weer terecht.quote:Op zaterdag 3 november 2012 12:24 schreef solo020 het volgende:
Terwijl ik op mijn scherm liever meer kleine pictogrammen op mijn bureaublad heb staan, ben niet blind. In windows 7 heb ik de programma's die ik standaard start als ik de pc aanzet aan mijn werkbalk vastgepint. De programma's die ik iets minder vaak gebruik zet ik op het bureaublad. In Windows 8 heb je ook wel een bureaublad interface, maar dan moet je daar eerst naar toe vanuit de metro intrerface.
ik was gister bij de Mediamarkt, maar ik zag geen tablets. Misschien verkeerd gekeken, maar ik zag vooral heel veel laptops/ultrabooks met Windows 8.quote:
Hoezo, ze willen er alles tegen doen dat je geen pirated software ed. kan gebruiken. Dus het is te verwachten dat ze zulke drm-protected rot software implementeren. Vandaar mijn vraag.quote:
Ik heb vanuit meerdere bronnen vernomen dat je het nergens zo kan instellen dat je automatisch in de desktop mode komt als je de pc aanzet.quote:Op zaterdag 3 november 2012 12:39 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Wat jij wil kan nog steeds prima en je bent zo in de desktop. En daarnaast. Als je in desktop mode je pc in slaapstand zet, kom je daar gewoon weer terecht.
En verder zijn er wel wat mogelijkheden beschikbaar om automatisch in desktop mode te komen.
Beetje zeuren om het zeuren
Niet vanuit een instelling van Windows zelf. Maar wel met een klein stukje extra softwarequote:Op zaterdag 3 november 2012 13:10 schreef solo020 het volgende:
[..]
Ik heb vanuit meerdere bronnen vernomen dat je het nergens zo kan instellen dat je automatisch in de desktop mode komt als je de pc aanzet.
het is geen standaard windows optie inderdaad, maar beetje zoeken op het internet levert je wel wat mogelijkheden.quote:Op zaterdag 3 november 2012 13:10 schreef solo020 het volgende:
[..]
Ik heb vanuit meerdere bronnen vernomen dat je het nergens zo kan instellen dat je automatisch in de desktop mode komt als je de pc aanzet.
Welke dan?quote:Op zaterdag 3 november 2012 12:43 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
thinkpad volgens de site van Lenovo.
Als eerste even een correctie: Met veiliger bedoelde ik makkelijker.Mij excuses daarvoor!quote:Op zaterdag 3 november 2012 03:37 schreef Drakire het volgende:
[..]
Wil je die combinatie aan woorden nooit meer gebruikenWindows xp is in de huidige tijd echt niet veilig te noemen veel exploits die zelfs leken kunnen gebruiken
Ik heb trouwens Ubuntu op een andere laptop van me draaien en die kan ik niet gebruiken voor webdevelopment omdat in Firefox alles een paar pixels anders staat dan op Windows en appel systemen. en het is ook een combinatie die 000000.1% van de gebruikers heeft; voor Suse en Debian is dit nog minder (consumentengebruik.)
Linux is nooit voor de gemiddelde consument geweest en dat zal het ook nooit worden.
Oh het is een Edgequote:Op zaterdag 3 november 2012 15:27 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
http://www.lenovo.com/products/us/laptop/thinkpad/thinkpad-twist/
Linux is liberalisme/ubuntu? Wat?quote:Op zaterdag 3 november 2012 15:09 schreef edcetera het volgende:
[..]
Als eerste even een correctie: Met veiliger bedoelde ik makkelijker.Mij excuses daarvoor!
De uitspraak van jou, die ik vet heb aangegeven, is wel erg achterhaald: De meeste mobiele telefoons (Android, iPhome en dan heb je 90% van de markt) zijn gebaseerd op linux (of UNIX/BSD), de meeste servers (inclusief FOK!) draaien op Linux, mediasystems/routers enzovoort..Voor tablets en mobiele alternatieven zie je ook, dat de meerderheid ook geen Windows-omgeving meer is.
Ik blijf erbij, dat Microsoft bij de desktop omgeving hadden moeten blijven, die ze sinds Windows 95 hadden (zakelijke omgeving en laptops voor de consument) en voor smartphones/tablets etc voor de nieuwe grafische interface hadden gekozen.
Ubuntu is ook zo'n ellende aan het worden (fonts en grafisch omgeving wijzigen doet ook wonderen, maar dat zijn niet de default instellingen voor een standaard-gebruiker), maar je hebt onder Linux gelukkig genoeg alternatieven.
Microsoft en Apple is communisme, Linux is liberalisme/ubuntu.
Download gewoon van usenet de juiste iso waar niet mee gerommeld is. Activeren kan prima met je eigen key. Toevallig vandaag nog gedaan, heb Windows 7 Home Premium gedownload.quote:Op zaterdag 3 november 2012 17:06 schreef Schadenfreude het volgende:
Excuses als dit te veel off topic is, maar ik heb een vraag over het opschonen van windows. Ik heb een splinternieuwe laptop (HP) met vrij goede specs, maar het opstarten duurt vrij lang. Ik vermoed dat dit komt doordat HP allerlei onzinnige hulpprogrammaatjes heeft geïnstalleerd. Mijn vraag is dus of ik deze er zomaar af kan gooien. Ik zag veel mensen spreken van een clean install. Op mijn vorige laptop draaide ik een illegale kopie van Win7, die draaide als een zonnetje en startte veel sneller op dan mijn nieuwe laptop die ook op Win7 draait.
Een tweede vraag is of het mogelijk is een clean install van Win7 te doen aangezien ik geen cd heb. Kan ik het wellicht downloaden en activeren met mijn legale key? Of is het wellicht aan te raden om Win8 te installeren. Ik vind zelf de startbalk in Win7 erg fijn omdat ik er al mijn programma's plus de meest gebruikte bestanden op kan pinnen waardoor ik heel erg snel kan navigeren ipv steeds via explorer de folders te zoeken. Ik begeep dat Win8 niet de mogelijkheid biedt om bestanden te pinnen, wat ik wel irritant zou vinden. Verder vraag ik me af hoe het snelheidsverschil is? Op zich draait Win7 uiterst soepel behalve dat het vrij langzaam opstart (wat met mijn 4 jaar oude laptop overigens niet zo was).
Hier is ook een screenshot als voorbeeld van de enorme hoeveelheid aan vage hulpprogramma's die er blijkbaar geÏnstalleerd zijn. Er staan op deze laptop zeker 50 programma's terwijl dat er op mijn vorige laptop, met illegale Win7 ongeveer de helft waren.
[ afbeelding ]
behoorlijk offtopic inderdaad.quote:Op zaterdag 3 november 2012 17:06 schreef Schadenfreude het volgende:
Excuses als dit te veel off topic is, maar ik heb een vraag over het opschonen van windows. Ik heb een splinternieuwe laptop (HP) met vrij goede specs, maar het opstarten duurt vrij lang. Ik vermoed dat dit komt doordat HP allerlei onzinnige hulpprogrammaatjes heeft geïnstalleerd. Mijn vraag is dus of ik deze er zomaar af kan gooien. Ik zag veel mensen spreken van een clean install. Op mijn vorige laptop draaide ik een illegale kopie van Win7, die draaide als een zonnetje en startte veel sneller op dan mijn nieuwe laptop die ook op Win7 draait.
Een tweede vraag is of het mogelijk is een clean install van Win7 te doen aangezien ik geen cd heb. Kan ik het wellicht downloaden en activeren met mijn legale key? Of is het wellicht aan te raden om Win8 te installeren. Ik vind zelf de startbalk in Win7 erg fijn omdat ik er al mijn programma's plus de meest gebruikte bestanden op kan pinnen waardoor ik heel erg snel kan navigeren ipv steeds via explorer de folders te zoeken. Ik begeep dat Win8 niet de mogelijkheid biedt om bestanden te pinnen, wat ik wel irritant zou vinden. Verder vraag ik me af hoe het snelheidsverschil is? Op zich draait Win7 uiterst soepel behalve dat het vrij langzaam opstart (wat met mijn 4 jaar oude laptop overigens niet zo was).
Hier is ook een screenshot als voorbeeld van de enorme hoeveelheid aan vage hulpprogramma's die er blijkbaar geÏnstalleerd zijn. Er staan op deze laptop zeker 50 programma's terwijl dat er op mijn vorige laptop, met illegale Win7 ongeveer de helft waren.
[ afbeelding ]
gratis upgrade? waar?quote:Op zaterdag 3 november 2012 18:40 schreef -Datdus- het volgende:
Pfff, gratis upgrade mits je eerst effe betaald met creditcard of pay-pal.
Hoe geef je die titels aan die groepen?quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:17 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik vind die eigen onderverdeling die je zo kan maken toch wel veel handiger en overzichtelijker dan het oude startmenu:
[ afbeelding ]
Als je nou een app of programma wil openen die je niet aan de startpagina toegevoegd hebt, typ je gewoon de eerste twee letters in en druk je op enter.
Uitzoomen met een pinch-out of met dat knopje rechtsonderin. Dan rechtermuisknop op zo'n groep en op 'Naam geven' klikken.quote:Op zaterdag 3 november 2012 20:06 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Hoe geef je die titels aan die groepen?
Ik weet niet meer hoe maar ik vond op een gegeven moment een Windows-dialoogvenster waarin werd aangegeven welke opstartende programma's de boel vertraagden. Was erg handig.quote:Op zaterdag 3 november 2012 17:06 schreef Schadenfreude het volgende:
[ afbeelding ]
staat in je task manager (taakbeheer), ctrl alt delete en dan taakbeheer kiezen of rechtsklik op je taakbalkquote:Op zaterdag 3 november 2012 20:11 schreef Sjaan-P het volgende:
[..]
Ik weet niet meer hoe maar ik vond op een gegeven moment een Windows-dialoogvenster waarin werd aangegeven welke opstartende programma's de boel vertraagden. Was erg handig.
tabblad opstarten inderdaad.quote:Op zaterdag 3 november 2012 20:15 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
staat in je task manager (taakbeheer), ctrl alt delete en dan taakbeheer kiezen of rechtsklik op je taakbalk
O ben er al uit, naar links slepen en dan open je een nieuwe tilegroep. Vier rijen hoog past helaas niet zoals ik al vreesde.quote:Op zaterdag 3 november 2012 20:33 schreef Strugglemaster het volgende:
ken met mijn beeldschermgrootte (13,3"), maar die breedte lijkt me aan te passen. Jij een idee hoe?
Eindelijk iemand die het door heeft. Windows 8 is nog lang niet klaar, en had nog niet op de markt gebracht moeten worden. 'Zware' Windows gebruikers lopen tegen fout na fout op. Ik heb Win 7 nog niet teruggezet omdat ik wel van een uitdaging houdt, maar Live Mail toch maar teruggezet.... Firefox en Chrome zijn beter dan IE. Live Accounts kan je niet koppelen! En zo heb ik er nog we tig....quote:Op vrijdag 2 november 2012 22:39 schreef edcetera het volgende:
[..]
Maar om het functioneel te noemen is een andere zaak. Ik blijf erbij, dat Windows 8 interessant is voor een tablet/smartphone als alternatief voor Andriod/iPhone, maar een complete mislukking voor een desktop/laptop omgeving, zeker zakelijk:
Wil je Windows 8 voorschotelen aan je medewerkers zonder training? Zelfs een media system via je TV is makkelijker te bedienen.
Microsoft schiet echt de plank totaal mis en gaat hiermee ook de corporate desktop omgeving mee verliezen (op de mobiele markt stellen ze al niks meer voor en zakelijk hebben ze ook geen meerderheid meer): Iedereen heeft een smartphone, smart TV en het briljante start-menu of een iconen-desktop naar de vernietiging werken is de doodsteek. Dit heeft Ubuntu in de Linux-wereld ook de kop gekost (ok hun wijziging was minder extreem en genoeg alternatieven, maar wel een voorbeeld voor Microsoft met hun ouderwetse communistische/kapitalistische houding)
ik gebruik m'n laptop met win8 toch ook wel redelijk veel en kom niet fout op fout tegen eigenlijk. Kun je wat specifieker zijn aangaande de fouten ?quote:Op zondag 4 november 2012 14:52 schreef hmroep het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het door heeft. Windows 8 is nog lang niet klaar, en had nog niet op de markt gebracht moeten worden. 'Zware' Windows gebruikers lopen tegen fout na fout op. Ik heb Win 7 nog niet teruggezet omdat ik wel van een uitdaging houdt, maar Live Mail toch maar teruggezet.... Firefox en Chrome zijn beter dan IE. Live Accounts kan je niet koppelen! En zo heb ik er nog we tig....
Hallo,quote:Op zondag 4 november 2012 15:24 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik gebruik m'n laptop met win8 toch ook wel redelijk veel en kom niet fout op fout tegen eigenlijk. Kun je wat specifieker zijn aangaande de fouten ?
Wat bedoel je met het niet kunnen koppelen van live accounts ?
dan maak je toch een nieuw account aan die je dan koppelt aan je 25 Gb live account ?quote:Op zondag 4 november 2012 15:29 schreef hmroep het volgende:
Ik heb een 'oude' msn' account met skydrive van 25 gig. Heb Win 8 geïnstalleerd met nieuwe live account (5 gig). Veel foto's staan op oude account. Het blijkt onmogelijk om de oude account te koppelen zoals je wel een gmail, twitter, enz. account kan koppelen. En war er verder aan mankeert:
Microsoft accounts kun je niet koppelen! Je kan dus maar één hotmail, msn of Live account gebruiken. Gevolg is dat alleen de foto’s worden getoond die op de Skydrive staan van de account waarmee je je aanmeldt.
Op een desktop machine is het ook de bedoeling dat het een hybride omgeving is. Als jij enkel modern gui style (metro) apps gebruikt zou je niet in de desktop omgeving terecht hoeven komen, volgens mij is er niet eens een rood kruisje bij dergelijke apps te zien.quote:Als je een app afsluit met gebruik van het ‘ouderwetse’ rode kruisje rechts boven komt het oude bureaublad tevoorschijn komt. We gingen toch met Apps werken? Maar om de Apps weer op je scherm te krijgen moet je afsluiten door je muis in de rechter bovenhoek te plaatsen en op het Start icoon te klikken of links onder in je scherm op het startscherm. Knullig dus. Dat had anders om moeten zijn.
Ook als je een zelf geïnstalleerde app zoals bijvoorbeeld MS Office 10 opstart, dan gaat dat via het bureaublad. Niet echt fraai.
Al met al, het bureaublad is nog veel te vaak in beeld.
Voor daadwerkelijk mail gebruik heb ik Outlook in gebruik. De standaard mail app gebruik ik voor m'n live tilequote:Dan de Mail app. Hoe knullig kan je het maken! De weergave van de inhoud van je e-mail past niet op het scherm! Een mailtje verplaatsen, je kan het niet verslepen, moet je rechts aanklikken en dan de map aanklikken waar het naartoe moet. Omslachtig!!!! Sommige accounts zijn onmogelijk te implementeren. Met een andere account naar een Gmail account doorgestuurde e-mails, een handige optie om spam te filteren, worden niet binnengehaald. Mappen indeling wordt van accounts over genomen, zelf een extra map aanmaken kan niet! Iedere e-mail account heeft dus een afwijkende mappenstructuur. Zoeken in oude mails is niet mogelijk. Mail wordt al als gelezen aangemerkt als je de account opent en de betreffende e-mail boven aan staat.
Voor als je meerdere accounts beheert is er geen overzicht van alle ontvangen e-mails.
charms bar, devices, printer, printquote:PDF reader heeft geen printoptie! Adobe dus maar weer installeren….
Naar PDF printen zit er niet standaard op.
voor goed calendar werk, gebruik ik Outlook, de standaard calendar app gebruik ik voor m'n calendar live tile.quote:Er zit ook een agenda app bij. Over de lay out laat ik me maar even niet uit, maar voorbeelden genoeg van overzichtelijker agenda’s… Ik probeer ook maar eens iets in de agenda te zetten. Rechts boven kun je een titel invoeren. Die is zichtbaar in de agenda, er onder kun je een ‘Bericht toevoegen’ dat is niet zichtbaar in de agenda tot je het bericht aanklikt en opent. Maar vervolgens kun je ook ‘Waar’ invullen. Ook dat is zichtbaar. Er is wel nagedacht, maar niet doorgedacht. Het is niet altijd een vergadering die op een bepaalde plaats wordt gehouden die je in je agenda zet! Soms is het een herinnering zoals Piet bellen! Met daar onder bijvoorbeeld het telefoonnummer of de reden waarom. Titel zou ik dus Piet Bellen intikken, en in plaats van ‘Waar’ zou ik ‘Aanvullende gegevens’ gebruiken. Maar veel erger is dat je het bericht kan laten herhalen, dagelijks, wekelijks, enz. Maar nergens kun je aangeven hoe veel keer dat moet of tot welke datum!
Solitair, Minesweeper, Taptiles, Jetpack joyride, pinball fx...allemaal gratis...en vast nog meer.quote:Spelletjes zitten er niet meer standaard in. Je kan wel Games Apps installeren, maar die zijn allemaal commercieel! Voor een klein deel gratis te spelen, maar iedere keer dat je iets verder wilt is het kassa! Ik hoef dat soort spelletjes niet, en betalen doe ik zeker niet voor games die ik voorheen altijd meegeleverd kreeg en gratis kon spelen.
Ik wacht op de Surface RTquote:Op zondag 4 november 2012 15:40 schreef VacaLoca het volgende:
Een Asus Transformer met Windows 8 lijkt me wel een mooi concept als je dan kan switchen tussen W8 RT en desktop mode. Wanneer je m op toetsenbord klikt bv desktop mode en gewoon Word openen en een verslag schrijven en als je scherm loskoppelt over naar tablet mode.
nee, maar jij had het over W8 RT, daar kan dat sowieso niet mee. De Surface Pro, die later uitkomt kan dat overigens wel...die krijgt gewoon een I5quote:Op zondag 4 november 2012 15:46 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Kan je daarmee dan gewoon desktop programma's draaien zoals reeds beschikbaar voor Windows 7?
Oke ja daarom had dus over een concept waarbij je echt van desktop naar tablet omgeving kan, niet alleen door keyboard aan/los koppelen maar ook switch van OS (mode). Dan heb je echt een uniek product waar zeker vraag voor is denk ik.quote:Op zondag 4 november 2012 15:47 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nee, maar jij had het over W8 RT, daar kan dat sowieso niet mee. De Surface Pro, die later uitkomt kan dat overigens wel...die krijgt gewoon een I5
Surface Pro inderdaad. Maar momenteel kan dat ook al met een aantal machines van Lenovo, Dell en Samsung bv.quote:Op zondag 4 november 2012 15:50 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Oke ja daarom had dus over een concept waarbij je echt van desktop naar tablet omgeving kan, niet alleen door keyboard aan/los koppelen maar ook switch van OS (mode). Dan heb je echt een uniek product waar zeker vraag voor is denk ik.
Maar Surface Pro wordt dat dus? Dan kan je zowel als een desktop bedienen en gewone PC software draaien en het ook als tablet hanteren? Dat wil ik dan wel kopen als prijs <700 is.
Oh echt? Onder welke noemer gaan die dan?quote:Op zondag 4 november 2012 15:51 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Surface Pro inderdaad. Maar momenteel kan dat ook al met een aantal machines van Lenovo, Dell en Samsung bv.
Voor minder dan 700 kun je voorlopig vergeten waarschijnlijk.quote:Op zondag 4 november 2012 15:50 schreef VacaLoca het volgende:
Maar Surface Pro wordt dat dus? Dan kan je zowel als een desktop bedienen en gewone PC software draaien en het ook als tablet hanteren? Dat wil ik dan wel kopen als prijs <700 is.
Windows Messenger ? Als in Windows Live Messenger ?quote:Op zondag 4 november 2012 16:10 schreef 12345r het volgende:
Vraagje; ik kan sinds gister opeens niet meer online komen via dat windows messenger, ook mijn contactpersonen zie ik niet meer online...
Meerdere mensen last van?
Hmm, ja ik bedoel dus eigenlijk dat berichtencentrum...quote:Op zondag 4 november 2012 16:15 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Windows Messenger ? Als in Windows Live Messenger ?
In het berichtencentrum van windows 8 ben ik in ieder geval gewoon online.
Heeft Canon geen supportforum of iets dergelijks waar je deze vraag kan neerleggen?quote:Op zondag 4 november 2012 20:05 schreef kurk_droog het volgende:
Weet iemand misschien een manier waarop je de Canon Pixma IP3500 werkend kan krijgen? Die drivers werken allemaal niet van Canon en ook Windows 8 kan zelf niet de goede drivers bieden. Of is dit gewoon een nieuwe printer kopen?
Goed nieuws voor je: MSN gaat verdwijnen, je moet gaan Skypen.quote:Op zondag 4 november 2012 16:15 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Windows Messenger ? Als in Windows Live Messenger ?
In het berichtencentrum van windows 8 ben ik in ieder geval gewoon online.
ik gebruik msn al nooit meer eigenlijk. Skype of facebook messaging gebruik ik wel.quote:Op maandag 5 november 2012 17:22 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Goed nieuws voor je: MSN gaat verdwijnen, je moet gaan Skypen.
http://mobiel.nu.nl/inter(...)ekt-stekker-msn.html
Je vergeet whatsapp.quote:Op maandag 5 november 2012 18:21 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik gebruik msn al nooit meer eigenlijk. Skype of facebook messaging gebruik ik wel.
wat bedoel je en welke hinder ervaar je precies?quote:Op maandag 5 november 2012 19:09 schreef Ireyon het volgende:
Bij Windows 7 werd ik gewoon afgemeld als ik de pc afsloot maar Windows 8 heeft blijkbaar besloten dat ik aangemeld wil blijven de volgende keer dat ik 'm opstart. Dit wil ik niet, weet iemand hoe dat te veranderen is? Het enige wat Google oplevert is die achterlijke "How to make Shut Down tiles" zooi.
De pc wordt hier door 2 personen, voor 't gemak Kees en ik, gebruikt. Kees sluit de computer af zonder zich af te melden, wanneer ik 'm dan weer opstart is Kees nog steeds aangemeld, dus moet ik hem eerst afmelden voordat ik mezelf aanmeld. Bij Windows 7 was Kees wel gewoon afgemeld en kon ik dus gelijk mezelf aanmelden. 't Is maar een hele kleine extra stap maar wel een irritante.quote:Op maandag 5 november 2012 19:19 schreef Palomar het volgende:
[..]
wat bedoel je en welke hinder ervaar je precies?
aha, volgens mij komt dat omdat win8 de pc niet echt afsluit, maar hem in een soort hibernate stand zet, zodat ie veel sneller opstart. Misschien moet je dan zoeken hoe je in win8 die hibernate startup uitzet.quote:Op maandag 5 november 2012 19:22 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De pc wordt hier door 2 personen, voor 't gemak Kees en ik, gebruikt. Kees sluit de computer af zonder zich af te melden, wanneer ik 'm dan weer opstart is Kees nog steeds aangemeld, dus moet ik hem eerst afmelden voordat ik mezelf aanmeld. Bij Windows 7 was Kees wel gewoon afgemeld en kon ik dus gelijk mezelf aanmelden. 't Is maar een hele kleine extra stap maar wel een irritante.
Hmm ik zal er eens naar kijken. De snelheidswinst lijkt me nauwelijks een issue met een SSD. Bedanktquote:Op maandag 5 november 2012 19:28 schreef Palomar het volgende:
misschien dat dit helpt: http://www.windowsitpro.c(...)ion-windows-8-143523
(op eigen risico).
Hebben jullie geen wachtwoord ingesteld?quote:Op maandag 5 november 2012 19:22 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De pc wordt hier door 2 personen, voor 't gemak Kees en ik, gebruikt. Kees sluit de computer af zonder zich af te melden, wanneer ik 'm dan weer opstart is Kees nog steeds aangemeld, dus moet ik hem eerst afmelden voordat ik mezelf aanmeld. Bij Windows 7 was Kees wel gewoon afgemeld en kon ik dus gelijk mezelf aanmelden. 't Is maar een hele kleine extra stap maar wel een irritante.
Dan is de driver waarschijnlijk raar gaan doen. Zet je computer eens in de slaapstand en dan weer aan, grote kans dat 'ie het dan weer doet.quote:Op maandag 5 november 2012 23:23 schreef ArnosL het volgende:
Vreemd, opeens kan ik niet meer zachtjes op m'n touchpad tikken om iets te openen of te selecteren, maar moet ik hard drukken. Met het zachte tikken doet ie helemaal niks meer. Scrollen doet het ook niet.
Ik had m'n touchpad even uitgezet om te gaan gamen, maar na het weer aanzetten doet ie het opeens niet meer. Irritant.
Hmm, die indruk kreeg ik mede doordat je "eyecandy" een primaire doorslaggevende reden vindt voor een OS om het goed te noemen en ook nog ergens "Office 2007+" noemde, waar ik vanuit gebruikers in de laatste jaren voldoende kritiek heb ontvangen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 00:05 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik vind het niet leuk dat je me een fanboy noemt.
Ik ben niet blind voor je kritiek en begrijp best dat Windows 8 minder 'functioneel' is en meer eye-candy. Ik val gewoon voor dat laatste.
Ik zei het toch.quote:Op maandag 5 november 2012 23:26 schreef edcetera het volgende:
[..]
Hmm, die indruk kreeg ik mede doordat je "eyecandy" een primaire doorslaggevende reden vindt voor een OS om het goed te noemen en ook nog ergens "Office 2007+" noemde, waar ik vanuit gebruikers in de laatste jaren voldoende kritiek heb ontvangen.
Mijn oprechte excuses als dat niet je intesies waren.
Ik sta open om een discussie te voeren over Windows 8 en als jij of anderen me kunnen aantonen, wat er nu makkelijker is bij Windows 8 als desktop OS met de Metro-GUI, dat me overtuig tov het geniale menu-systeem van Menu-systeem sinds Windows 95:
Ik herhaal het nogmaals: Leuk voor touchscreen-devices, maar een achteruitgang voor thuisgebruikers, die een nieuwe laptop kopen of voor het bedrijfsleven waar productiviteit belangrijk is
Wat is trouwens het voordeel van tiles (ipv icoontjes): Minder functioneel qua ruimte!
Het ontbreken van een tab-omgeving (taskbar omgeving, JUIST zo gewaardeerd over Windows) en juist goede multi-task-desktop/scherm ondersteuning (Linux paradepaardje sinds jaren) is echt een gebrek en een drama voor het bedrijfsleven qua productiviteit.
Maar nogmaals: Ik daag je uit waarom de Windows 8 GUI beter werkt dan de klassieke Windows START-desktop of de iMAC of Ubuntu Unity-omgeving voor een Desktop/laptop (non-touchscreen omgeving)
Ik heb hem zojuist even opnieuw opgestart en heel even deed ie het, om daarna het niet meer te doen. Drivers zijn nog wel up to date in ieder geval, dat heb ik al gecontroleerd.quote:Op maandag 5 november 2012 23:25 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dan is de driver waarschijnlijk raar gaan doen. Zet je computer eens in de slaapstand en dan weer aan, grote kans dat 'ie het dan weer doet.
Hmm, van welk merk is dat touchpad? Synaptics?quote:Op maandag 5 november 2012 23:29 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik heb hem zojuist even opnieuw opgestart en heel even deed ie het, om daarna het niet meer te doen. Drivers zijn nog wel up to date in ieder geval, dat heb ik al gecontroleerd.
Edit: In slaapstand gezet en weer eruit gehaald. 5 seconden werkte het weer en nu valt het weer uit![]()
Geen idee, laptop is een Asus N56VM S3088V in ieder geval.quote:Op maandag 5 november 2012 23:35 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Hmm, van welk merk is dat touchpad? Synaptics?
Heb je dat echt uitgetest??quote:Op maandag 5 november 2012 23:29 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik zei het toch.
Het is qua functionaliteit niet beter. Het ziet er gewoon supermooi uit.
Verder is het veel simpeler geworden, waardoor mijn oma het ook kan gebruiken.
Nee, maar ze heeft nooit eerder iets geavanceerders gehad dan een tv.quote:Op maandag 5 november 2012 23:52 schreef edcetera het volgende:
[..]
Heb je dat echt uitgetest??
Voor mijn moeder weet ik, dat ze echt geen verandering wilt : Ze klaagt al, dat er icoontjes verplaatst zijnWaarschijnlijk is je oma geniaal (of heeft nooit eerder een laptop gehad?)
Maar wat denk je over de kosten in het bedrijfsleven als dit OS wordt doorgevoerd: In Nederland was er bij een gemiddels bedrijf de luie huiding van de ICT-beheerder in de laatste jaren de houding van "we willen onze baan behouden, dus verandering: Iedere vooruitgang en verandering gaan we tegen". Jammer voor deze jongen, maar dat gaat veranderen en een wereld, zeker waar diverse moderne oplossingen beschikbaar zijn.
Desktop met taakbalk is er toch gewoon. Het is en een desktop omgeving en een tablet omgeving.quote:Op maandag 5 november 2012 23:26 schreef edcetera het volgende:
[..]
Hmm, die indruk kreeg ik mede doordat je "eyecandy" een primaire doorslaggevende reden vindt voor een OS om het goed te noemen en ook nog ergens "Office 2007+" noemde, waar ik vanuit gebruikers in de laatste jaren voldoende kritiek heb ontvangen.
Mijn oprechte excuses als dat niet je intesies waren.
Ik sta open om een discussie te voeren over Windows 8 en als jij of anderen me kunnen aantonen, wat er nu makkelijker is bij Windows 8 als desktop OS met de Metro-GUI, tov het geniale menu-systeem sinds Windows 95:
Ik herhaal het nogmaals: Leuk voor touchscreen-devices, maar een achteruitgang voor thuisgebruikers, die een nieuwe laptop kopen of voor het bedrijfsleven waar productiviteit belangrijk is
Wat is trouwens het voordeel van tiles (ipv icoontjes): Minder functioneel qua ruimte!
Het ontbreken van een tab-omgeving (taskbar omgeving, JUIST zo gewaardeerd over Windows) en juist goede multi-task-desktop/scherm ondersteuning (Linux paradepaardje sinds jaren) is echt een gebrek en een drama voor het bedrijfsleven qua productiviteit.
Maar nogmaals: Ik daag je uit waarom de Windows 8 GUI beter werkt dan de klassieke Windows START-desktop of de iMAC of Ubuntu Unity-omgeving voor een Desktop/laptop (non-touchscreen omgeving)
misschien dat bepaalde sofware of een driver het afsluitproces in de war schopt. Heb je er ook last van als je in safe mode opstart en dan afsluit ?quote:Op woensdag 7 november 2012 07:56 schreef JohnB52 het volgende:
Iemand die weet hoe dit komt?
Ik klik op mn naam.
Afmelden.
Dan kom ik in n ander scherm
Dan klik ik op afsluiten.
En kan ik wachten tot de volgende dag, maar uit gaat ie echt niet...
Doet ie het ook niet als je direct afsluit?quote:Op woensdag 7 november 2012 07:56 schreef JohnB52 het volgende:
Iemand die weet hoe dit komt?
Ik klik op mn naam.
Afmelden.
Dan kom ik in n ander scherm
Dan klik ik op afsluiten.
En kan ik wachten tot de volgende dag, maar uit gaat ie echt niet...
Ga ik straks ff proberen.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:21 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
misschien dat bepaalde sofware of een driver het afsluitproces in de war schopt. Heb je er ook last van als je in safe mode opstart en dan afsluit ?
Ik zal er wel overheen kijken, maar hoe doe je dat?quote:Op woensdag 7 november 2012 12:39 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Doet ie het ook niet als je direct afsluit?
Ik kan die clock app niet vinden in de store.. waar zoek je op?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:03 schreef Drakire het volgende:
NRC Next, maar ik snap hem niet ik heb een tijdje een abo gehad op NRC next en dit lijkt wel de hele krant voor nop, dat kan toch niet?
Verder vind ik to do list en clock ap wel hendig
[ afbeelding ]
Charm-bar -> instellingen -> afsluitenquote:Op woensdag 7 november 2012 13:46 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ik zal er wel overheen kijken, maar hoe doe je dat?
Ik zoek op clock, die tile heet "the time" en is gratis.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:50 schreef Maryn. het volgende:
[..]
Ik kan die clock app niet vinden in de store.. waar zoek je op?
Wel in het Engels geloof ik. Hearts Deluxe heet het in de Windows Storequote:Op woensdag 7 november 2012 20:15 schreef Arn0 het volgende:
Vandaag de nieuwe laptop van mijn oma waar Windows 8 op stond geïnstalleerd. Ondanks dat ze al enkele jaren Vista gewoon was, was ze er toch vrij snel mee wegHad veel erger verwacht. Scheelt wel dat alle apps die ze gebruikt toevallig in de metro-omgeving werken. Grootste klacht: Hartenjagen staat er niet meer op
Dit probleem had ik gister ook. Heb het uiteindelijk via paint gedaan, maar dat is niet wat ik wil.quote:Op woensdag 7 november 2012 23:37 schreef Raiment het volgende:
Het schijnt dat Windows 8 automatisch snapt in welke orientatie een foto is genomen, dit door de EXIF data te interpreteren. Alleen wanneer je deze foto dan vervolgens upload naar het internet dan staat deze dus wel verkeerd om.
Nu ben ik via Windows Photo Viewer het bestand aan het draaien geweest maar dit helpt ook niet.
Weet iemand of je deze functie uit kan zetten zodat ik lekker op de ouderwetse manier in Windows Photo Viewer de photos kan draaien/opslaan en uploaden naar mijn fotoalbum?
quote:Op woensdag 7 november 2012 18:57 schreef Drakire het volgende:
[..]
Ik zoek op clock, die tile heet "the time" en is gratis.
Ik denk 't niet.. ff zoeken waar dat kan..quote:Op donderdag 8 november 2012 11:01 schreef Strugglemaster het volgende:
Heb je wel die instelling uitgezet dat er alleen apps voor jouw regio getoond worden?
ja, daar wacht ik ook op. Ben geinteresseerd in de Lenovo's. En dan vooral de Twist omdat die een TPM chip heeft.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:37 schreef speknek het volgende:
Ik weet dat dit het software topic is, maar wat is er toch in hemelsnaam aan de hand met de windows 8 pro hybrids. Ze zouden eind oktober uitkomen, maar we zijn nu drie weken later en er ligt nog steeds niets in de winkels, noch heeft enig respectabele hardware site een daadwerkelijke review over de belangrijkste merken geschreven. Ik zie dat morgen de Sony DUO uit zou komen, maar dat is net degene waar niemand op zit te wachten. Het lijkt wel alsof ze allemaal hun keutel weer aan het intrekken zijn, wat is er mis met Windows 8 dat niet bekend wordt?
Ligt er maar net aan wat je verstaat onder fabrieksinstellingen. Als het een image is die op je harde schijf staat (door de fabrikant erop gezet), dan gaat ie gewoon weer terug naar windows 7.quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:35 schreef abruzzese het volgende:
Ik heb Windows 8 Pro versie gekocht voor ¤14,95 .
Het is dus een upgrade die ik heb gedownload .
Ik vind deze hele vernieuwing wel heel fijn werken en ben er ook blij mee .
Maar ik vraag mij toch af als ik mijn computer opnieuw installeer naar fabrieksinstellingen krijg ik dan weer gewoon Windows 7 terug ?????
Ik heb wel een product code van Microsoft .
http://www.telegraaf.nl/d(...)oont_gebreken__.htmlquote:Op vrijdag 9 november 2012 14:37 schreef speknek het volgende:
Ik weet dat dit het software topic is, maar wat is er toch in hemelsnaam aan de hand met de windows 8 pro hybrids. Ze zouden eind oktober uitkomen, maar we zijn nu drie weken later en er ligt nog steeds niets in de winkels, noch heeft enig respectabele hardware site een daadwerkelijke review over de belangrijkste merken geschreven. Ik zie dat morgen de Sony DUO uit zou komen, maar dat is net degene waar niemand op zit te wachten. Het lijkt wel alsof ze allemaal hun keutel weer aan het intrekken zijn, wat is er mis met Windows 8 dat niet bekend wordt?
Windows 8 heeft een ingebouwde herstelfuncties, bij PC-instellingen -> algemeen:quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:35 schreef abruzzese het volgende:
Ik heb Windows 8 Pro versie gekocht voor ¤14,95 .
Het is dus een upgrade die ik heb gedownload .
Ik vind deze hele vernieuwing wel heel fijn werken en ben er ook blij mee .
Maar ik vraag mij toch af als ik mijn computer opnieuw installeer naar fabrieksinstellingen krijg ik dan weer gewoon Windows 7 terug ?????
Ik heb wel een product code van Microsoft .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |