http://www.hollywoodrepor(...)m-405-billion-384448quote:Disney to Buy Lucasfilm for $4.05 Billion; New 'Star Wars' Movie in the Works
12:54 PM PDT 10/30/2012 by THR Staff
Kathleen Kennedy, current co-chair of Lucasfilm, will become Lucasfilm's president, reporting to Walt Disney Studios chair Alan Horn as part of stock and cash transaction.
The Walt Disney Company has acquired Lucasfilm for $4.05 billion in cash and stock, and announced a new Star Wars movie to be released in 2015.
Kathleen Kennedy, current co-chair of Lucasfilm, will become Lucasfilm's president, reporting to Walt Disney Studios chair Alan Horn as part of stock and cash transaction.
“For the past 35 years, one of my greatest pleasures has been to see Star Wars passed from one generation to the next,” said George Lucas, Chairman and Chief Executive Officer of Lucasfilm, in a statement. “It’s now time for me to pass Star Wars on to a new generation of filmmakers. I’ve always believed that Star Wars could live beyond me, and I thought it was important to set up the transition during my lifetime. I’m confident that with Lucasfilm under the leadership of Kathleen Kennedy, and having a new home within the Disney organization, Star Wars will certainly live on and flourish for many generations to come. Disney’s reach and experience give Lucasfilm the opportunity to blaze new trails in film, television, interactive media, theme parks, live entertainment, and consumer products.”
More to come...
twitter:louiedog twitterde op dinsdag 30-10-2012 om 21:33:05@grumpygamer The next time I go to one of those parks the mascots better be wearing buttons welcoming me to ask them about Loom. reageer retweet
Op NU.nl:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:17 schreef Edskimo het volgende:
Worden dan minstens meerdere films, om die dikke 4 miljard + kosten film te dekken.
quote:De onderneming liet weten dat het ''iedere twee tot drie jaar'' een nieuwe Star Wars film wil uitbrengen. Filmregisseur en producent George Lucas, verantwoordelijk voor de eerste Star Wars-film, zal hierbij de rol van ''creatieve adviseur'' vervullen.
twitter:grumpygamer twitterde op dinsdag 30-10-2012 om 22:09:34Star Wars reboot idea: Luke hits his head while flying down the Death Star trench then regains consciousness and it was all just a dream. reageer retweet
tot zover de laatste charme die Star Wars nog had na de zielloze prequelsquote:
quote:
The muppets hebben ze eerst verkloot maar recent wel weer goed opgepikt... het kan beide kanten uit gaan!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:42 schreef CasselerRIP het volgende:
Twee dingen:
- Irritant dat sommigen meteen zo negatief zijn. Wacht gewoon even af en dan kan je de films altijd nog boycotten.
- Mensen die denken dat het nu kinderachtig gaat worden moeten even kijken wat Disney allemaal uitgebracht heeft náást kinderfilms, zoals bijvoorbeeld de Marvelfilms.
Die walken geen sky meer, daar zakken ze zo doorheen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:12 schreef Timwonnacott het volgende:
Toch wel jammer dat ze het nu pas maken. Die derde trilogy zou oorspronkelijk (als ik me niet vergis) weer gaan over de wederopbouw van de republic en het trainen van de nieuwe garde jedi's door Luke.
Maar die ziet er nu zo uit:
[ afbeelding ]
En zijn zus (OMG SPOILERS):
[ afbeelding ]
Dat gaat toch nooit goed komen in een vervolg
Hier ben ik het wel me eens. En "Disney" betekent niet dat het per se lief en knuffelig gaat worden (Pirates of the Caribian bevat ook wel redelijk heftige scenes). Ik hoop wel dat Luke, als oudere man, weer mee gaat doen (het is nog een paar jaar, een tijdje flink sporten/trainen kan ook bij een oudere acteur vele goeds doen. Het kan in ieder geval niet slechter als The phantom menace....quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een Star Wars film zonder Lucas klinkt eigenlijk automatisch beter als een Star Wars film met Lucas. Als ze dit aan een goede screenwriter en een goede regisseur geven (dus weer geen experimentje met één van hun Pixar-mensen zoals bij John Carter), dan kan dit goed meevallen.
Als cameo zou het wel kunnen, moeten ze wel even de sportschool in inderdaad. En misschien Hamill een goeie baard laten staan ofzo.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:12 schreef Timwonnacott het volgende:
Toch wel jammer dat ze het nu pas maken. Die derde trilogy zou oorspronkelijk (als ik me niet vergis) weer gaan over de wederopbouw van de republic en het trainen van de nieuwe garde jedi's door Luke.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Walt Disney neemt Lucasfilm Ltd. over van George Lucas. De filmmaatschappij is het meest bekend van de succesvolle Star Wars en Indiana Jones-films. Lucasfilm Ltd. werd 41 jaar geleden opgericht door George Lucas en was sindsdien voor 100 procent zijn eigendom. Lucas verkoopt zijn bedrijf aan de Walt Disney Company voor zo'n 4 miljard dollar (3.1 miljard euro).
"Het is nu tijd om 'Star Wars' over te dragen aan een nieuwe generatie filmmakers. Ik heb altijd gedacht dat Star Wars ook na mij zou bestaan en ik vond het belangrijk om de overdracht tijdens mijn leven te regelen" aldus de 68-jarige regisseur.
Naast het nieuws over de overname van Lucasfilm maakte Disney ook bekend dat er drie nieuwe Star Wars-films aankomen. Het eerste deel van de derde trilogie zal in 2015 verschijnen.
Dat word de in-flight movie.....quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:08 schreef Tism het volgende:
Wow!...in 2015!..![]()
Als ik rond die tijd niet op weg naar Mars ben, ga ik 'em zien in de bioscoop..
Snap t ook niet, ToyStory 3 was subliem, Avengers was een groot succesquote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:11 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik lees "fuck disney". Waarom??
voor veel mensen geldt (onterecht)quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:11 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik lees "fuck disney". Waarom?? die hebben ook goede films uitgebracht? ik denk aan de avengers bijv. dat is zeker geen kleuterfilm. IN dePoTC reeks zaten ook scenes die niet echt geschikt zijn voor kleuters. Ik zie dus best kansen voor goede star warsfilms!
je snapt het disney principe niet echt?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:14 schreef Stefan het volgende:
[..]
Snap t ook niet, ToyStory 3 was subliem, Avengers was een groot succes
Ze hebben al bewezen Pixar en Marvel niet te verkwanselen.
De Disney van de Lilo & Stitch-vervolgen en Lion King 2 en Wraak van Jafar is de Disney van 15 jaar terug, ze hebben allang al een nieuw beleid.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:17 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
je snapt het disney principe niet echt?
nee druif.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:52 schreef Stefan het volgende:
[..]
De Disney van de Lilo & Stitch-vervolgen en Lion King 2 en Wraak van Jafar is de Disney van 15 jaar terug, ze hebben allang al een nieuw beleid.
Ik weet niet hoe jij Return of the Jedi hebt beleefd maar de maincharacters gingen op avontuur, de badguys gingen dood en aan t eind was alles goed en was er feestquote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:56 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
nee druif.
willekeurige disney film: 'Alles is mooi, iedereen is gelukkig. Maar dan vanuit het niets gebeurd er iets verschrikkellijks. Dan gaan de main characters op avontuur en aan het eind komt alles goed. En is iedereen gelukkig'
Dit worden hoogst waarschijnlijk 3 verschrikkellijke starwars films
gelukkig geldt dit voor het merendeel van alle film productie's uit de USquote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:56 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
nee druif.
willekeurige disney film: 'Alles is mooi, iedereen is gelukkig. Maar dan vanuit het niets gebeurd er iets verschrikkellijks. Dan gaan de main characters op avontuur en aan het eind komt alles goed. En is iedereen gelukkig'
Dit worden hoogst waarschijnlijk 3 verschrikkellijke starwars films
dat was het laatste deel van de reeksquote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij Return of the Jedi hebt beleefd maar de maincharacters gingen op avontuur, de badguys gingen dood en aan t eind was alles goed en was er feest
daarom vind ik/zijn het merendeel van de hollywood films maximaal kut.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:59 schreef mschol het volgende:
[..]
gelukkig geldt dit voor het merendeel van alle film productie's uit de US
het is dus gewoon een nonargument om te haten op een bedrijf, als het je niet aanstaat kijk je er toch niet naar?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:09 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
dat was het laatste deel van de reeks
ik heb nu meer het idee dat er 3 lostaande verhalen komen...
[..]
daarom vind ik/zijn het merendeel van de hollywood films maximaal kut.
Ik haat Disney niet. Sterker nog ik ben fan van ze. Vooral van de parken en de sfeer er om heen. Alleen ik denk niet dat hun Starwars moeten gaan doen. Het zoetsappige past er gewoon niet bij.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:11 schreef mschol het volgende:
[..]
het is dus gewoon een nonargument om te haten op een bedrijf, als het je niet aanstaat kijk je er toch niet naar?
zo kwam het wel overquote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:22 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Ik haat Disney niet. Sterker nog ik ben fan van ze. Vooral van de parken en de sfeer er om heen.
gelukkig is disney corporation iets groter als alleen walt disney studio's en zal lucasfilm ltd als eigen studio blijven ontwikkelen.. ik verwacht niet dat disney teveel invloed gaat uitoefenen op een beproeft concept; ze weten als geen ander dat ze dan alle SW fans op hun dak krijgen (en dat willen ze echt niet, daar is het een veels te grote/trouwe doelgroep voorquote:Alleen ik denk niet dat hun Starwars moeten gaan doen. Het zoetsappige past er gewoon niet bij.
en daarom laten ze dat gewoon door Lucasfilm doen, wat gewoon z'n eigen bedrijf blijft alleen is dat nu onderdeel van Disney.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:22 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Ik haat Disney niet. Sterker nog ik ben fan van ze. Vooral van de parken en de sfeer er om heen. Alleen ik denk niet dat hun Starwars moeten gaan doen. Het zoetsappige past er gewoon niet bij.
Dus mr. lucas gaat het zelf doen. m.a.w. er veranderd niets?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:26 schreef Tokus het volgende:
[..]
en daarom laten ze dat gewoon door Lucasfilm doen, wat gewoon z'n eigen bedrijf blijft alleen is dat nu onderdeel van Disney.
Lucas zegt toch zelf dat hij het doorgeeft aan anderen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:30 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Dus mr. lucas gaat het zelf doen. m.a.w. er veranderd niets?
Indiana Jones anyone??
Ja en in mijn ogen lijkt mij dat disney.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Lucas zegt toch zelf dat hij het doorgeeft aan anderen?
het moederbedrijf is Disney, oftewel alle winsten enzo komen uiteindelijk daar terecht. op het creatieve vlak verandert er niet veel, behalve dat Lucas meer afstand neemt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:32 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Ja en in mijn ogen lijkt mij dat disney.
Goed dat je het uitlegt, want onder veel mensen heerst er blijkbaar misverstand. Maar waarom ben je eigenlijk zo negatief in de OP?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:34 schreef Tokus het volgende:
[..]
het moederbedrijf is Disney, oftewel alle winsten enzo komen uiteindelijk daar terecht. op het creatieve vlak verandert er niet veel, behalve dat Lucas meer afstand neemt.
Bron?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:09 schreef _GdR_ het volgende:
ik heb nu meer het idee dat er 3 lostaande verhalen komen...
omdat ik niet zit te wachten op nieuwe films. Het verhaal is klaar, episode 1 t/m 6 vertelt het verhaal van Anakin Skywalker, dat is waar het verhaal van Star Wars eigenlijk om draait. Dat er nog meer gebeurt in hetzelfde universum is leuk, de Clone Wars cartoon is bijvoorbeeld best vermakelijk, maar nieuwe films hoeven voor mij echt niet.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:36 schreef CasselerRIP het volgende:
[..]
Goed dat je het uitlegt, want onder veel mensen heerst er blijkbaar misverstand. Maar waarom ben je eigenlijk zo negatief in de OP?
Maar niemand dwingt je om in 2015 naar de bios te gaan natuurlijk.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:44 schreef Tokus het volgende:
[..]
omdat ik niet zit te wachten op nieuwe films.
Bayquote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:53 schreef attila_de_hun het volgende:
. Stel je voor Noland, Jackson, Spielberg
Een van die Pixarregisseurs dan, Bird?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:03 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]![]()
(ik zou toch iemand anders kiezen)
Spielberg wilde toch een star warsfilm regiseren? Als hij dat nog steeds wil lijkt mij dat geen slecht idee. Verder zou het interessant zijn wat een Alfonso Cuaron zou gaan doen (heeft naar mijn menig de beste Harry Potter gemaakt ). Joss Whedon zie ik ook wel zitten.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:06 schreef Stefan het volgende:
[..]
Een van die Pixarregisseurs dan, Bird?
nee joh, gewoon stallone, swartzenegger, willis en statham inhuren..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:10 schreef Stefan het volgende:
StarWars moet een Judd Apatowproductie worden
Met Jason Segel als de zoon van Luke S.
het starwars universum is groot zat.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:09 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Spielberg wilde toch een star warsfilm regiseren? Als hij dat nog steeds wil lijkt mij dat geen slecht idee. Verder zou het interessant zijn wat een Alfonso Cuaron zou gaan doen (heeft naar mijn menig de beste Harry Potter gemaakt ). Joss Whedon zie ik ook wel zitten.
Hoe kan hij nou opdraven in een sequel trilogie als die games plaatsvinden voor IV.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:41 schreef theguyver het volgende:
[..]
het starwars universum is groot zat.
van mij part laat starkiller maar opdraven
[ afbeelding ]
Dat weten alleen de gamenerdsquote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:40 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Hoe kan hij nou opdraven in een sequel trilogie als die games plaatsvinden voor IV.
De fanboys kopen elke update van de ouwe meuk, tijd voor nieuwe meukquote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:44 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat zijn toch ook de mensen die Star wars kijken of
Okee daar heb je wel een punt, alle zes de film draaien op hun manier om Anakin Skywalker. Toch ben ik wel enthousiast. Als de nieuwe films wat verder van dat verhaal afstaan kan je ook minder afbreuk doen aan de originelen denk ik. En sowieso vind ik het universum te tof om niet nog in een paar films te zien.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:44 schreef Tokus het volgende:
[..]
omdat ik niet zit te wachten op nieuwe films. Het verhaal is klaar, episode 1 t/m 6 vertelt het verhaal van Anakin Skywalker, dat is waar het verhaal van Star Wars eigenlijk om draait. Dat er nog meer gebeurt in hetzelfde universum is leuk, de Clone Wars cartoon is bijvoorbeeld best vermakelijk, maar nieuwe films hoeven voor mij echt niet.
Eigenlijk draaien een hoop bestaande vervolgverhalen vooral over de familie Solo/Skywalker.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:02 schreef Timwonnacott het volgende:
Die vervolg films werken imo dan ook alleen maar als Luke er in zit, omdat het toch min of meer om de Skywalker familie draait en niet zo zeer om alleen Anakin.
Ja dat klopt, al vind ik persoonlijk die vervolgverhalen wel heel erg belachelijke vormen aannemen vergeleken bij de originele serie. Gewoon Luke doen, verder geen gezeur!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Eigenlijk draaien een hoop bestaande vervolgverhalen vooral over de familie Solo/Skywalker.
Tis dan ook film tv en radio hierquote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja jullie hebben het allemaal over star wars maar ik vind alle oude lucasarts adventure game IP interessanter day of the tentacle, monkey island, full throttle, grim fandango wat gaat daar mee gebeuren?
Indiana jones is toch gedeeltelijk van lucas?
Indiana Jones is volledig in handen van Lucasfilm. Lucasfilm heeft alleen wel een contract met Paramount waarin staat dat Indiana Jones films door Paramount uitgebracht zullen worden. Overige Indiana Jones zaken staan vrij, Young Indiana Jones was bijvoorbeeld door ABC (was overigens weer van Disney is) uitgebracht.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Indiana jones is toch gedeeltelijk van lucas?
och, ten tijde van crisis valt er wat te onderhandelenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:32 schreef Ayuur het volgende:
echt als een koopje, als je je bedenkt dat Lucasfilm niet alleen SW is, maar ook oa ILM, Skywalker Sound en LucasArts omvat. Disney is in 1 klap ook eigenaar van de meest geavanceerde special effects en geluidsstudio's ter wereld.
Leia is ook een Skywalker. Men zou dus met een Han en Leia storyline door kunnen gaan, net zoals in de boeken. Hun tweeling Jacen en Jaina, die allebei opgeleid worden door Luke. De een word een Sith en ze worden vijanden. Dat zou me de meest logische wending worden. Op die manier behoud je Luke en kan ook een populaire personage als Boba Fett terug keren.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:02 schreef Timwonnacott het volgende:
Die vervolg films werken imo dan ook alleen maar als Luke er in zit, omdat het toch min of meer om de Skywalker familie draait en niet zo zeer om alleen Anakin.
Compleet nieuwe figuren hoeft voor mij echt niet, dat past wel in het universum, maar niet in de film reeks. Dat zou dan ook geen episode VII moeten heten, dat is gewoon een vervolg van de eerdere 6. Niet iets compleet nieuws.
En wat maakt dat nou uit voor de special effects ? Als ze er echt voor gaan is het prachtig, maar vaak is het ook fabriekswerk.quote:
blijft aandachtig naar jou avatar kijken...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:57 schreef The_Playmaker het volgende:
Zolang Boba Fett's ontsnapping uit de Sarlacc er maar in zit.
Wie doet er nog SFX tegenwoordig, alles is GCIquote:Op donderdag 1 november 2012 20:16 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Goed nieuws![]()
Als ze nu ook het lef hebben om meer te doen met practical effects in plaats van CGI
*fingers crossed
ze hebben wel humorquote:
Mwa, het is een mix. Genoeg vuur etc wat echt is.quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:38 schreef Stefan het volgende:
[..]
Wie doet er nog SFX tegenwoordig, alles is GCI
dit (of een variant) zie ik wel gebeuren eigenlijkquote:Op zondag 4 november 2012 21:51 schreef Seam het volgende:
Gingen ze Knights of the Old Republic maar verfilmen
Dan zou ik die film nog willen zien ook.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:07 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik hoop overigens dat Uwe bol de film gaat regisseren. Verder zou ik graag Sylester Stalone en Jean claude Vandamme als oude wijze jedi knights willen zien en Justine Bieber als een leerling. Britney spears lijkt mij een uitstekende keuze voor prinses!!!!
quote:Disney is up to something. 2009 Disney Bought Marvel, makers of the Howard the Duck comic. In 2012, Disney buys Lucasfilm, makers of the Howard the Duck film.
Ik heb nog liever dat ze Han Solo offscreen killen dan hem door een ander laten spelen...quote:Op woensdag 7 november 2012 13:39 schreef Komakie het volgende:
Aan de andere kant zijn de rollen van Luke Leia en Han vrij groot in die films. Iets wat ik niet zie gebeuren gezien de leeftijd van de acteurs. Of het moeten andere acteurs worden, maar dat zou echt afbreuk doen aan de serie.
achja hij heeft indiana jones nog gedaan dus een cameo zit er vast wel inquote:Op vrijdag 9 november 2012 18:24 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Ik heb nog liever dat ze Han Solo offscreen killen dan hem door een ander laten spelen...
Ach, zo moeilijk is het niet. Luke begint een jedi-school, heeft een dozijn leerlingen, eentje (de meest getalenteerde) valt voor de dark side, die overtuigt een paar medeleerlingen en hoppa, je hebt al een bedreiging.quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind het wel jammer dat zoveel spelers dood zijn er zijn geen toffe jedi's meer over alleen luke. Alle hoofdrolspelers van de darkside zijn weg.
Een cameo zie ik hem inderdaad nog wel doen, maar een grote rol zal hij niet meer willen vervullen in de serie verwacht ik zo.quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
achja hij heeft indiana jones nog gedaan dus een cameo zit er vast wel in
Het zou leuk zijn als zij inderdaad weer degenen zullen zijn die Luke en Leia spelen, met een afstammeling van deze personages als protagonist dit keer.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:12 schreef Timwonnacott het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik deel deze mening helemaal.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:42 schreef CasselerRIP het volgende:
Twee dingen:
- Irritant dat sommigen meteen zo negatief zijn. Wacht gewoon even af en dan kan je de films altijd nog boycotten.
- Mensen die denken dat het nu kinderachtig gaat worden moeten even kijken wat Disney allemaal uitgebracht heeft náást kinderfilms, zoals bijvoorbeeld de Marvelfilms.
ik gok dat het gewoon een compleet nieuw verhaal wordt, en dat ze alle boeken/strips/spellen gewoon keihard negeren. Daarna krijg je dus een hele shitload aan nieuwe boeken die dan weer aan die nieuwe films zijn aangepast.quote:Op maandag 12 november 2012 21:35 schreef FreedonNadd het volgende:
Eens kijken welke verhaallijn ze gaan oppakken. Hoop stiekum nog steeds op de thrawn trilogie. Erg goede verhaallijn en waardig vervolg.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Thrawn_Trilogy
http://www.aintitcool.com/node/59711quote:UPDATED! It's Official! Disney/Lucasfilm Hire Lawrence Kasdan And Simon Kinberg To Write And Produce Future STAR WARS Installments!
Published at: Nov 20, 2012 6:25:02 PM CST
Beaks here...
And we've got confirmation from The Hollywood Reporter's Borys Kit: Lawrence Kasdan and Simon Kinberg are officially signed to write and produce installments of the new STAR WARS trilogy. It's not yet known which episodes they will write, or which they'll produce, but they're definitely on board. So there you go. Kasdan is back in the STAR WARS fold!
Here's what I wrote before the news was official...
While we're waiting for word on who will direct STAR WARS EPISODE VII, Deadline's Mike Fleming Jr. has an interesting scoop regarding who's in the running to write the subsequent episodes for Disney and Lucasfilm.
Though neither writer is signed yet, Fleming has learned that Disney is talking to Simon Kinberg and, get this, Lawrence Kasdan. Now, it's been a while since Kasdan wrote a genuinely good movie (and nine years since he gave us the gift of DREAMCATCHER), but who cares? If the screenwriter of THE EMPIRE STRIKES BACK is available and willing to return to the STAR WARS universe, you let him take a crack, end of discussion. I've been pretty cool on the idea of the new installments thus far, but I'm a big enough sap to get a little misty at the thought of Kasdan writing a new STAR WARS movie.
Kinberg is a little less exciting, but he's done some solid work here and there. If they ultimately go with him, fine. But now that we know he's been approached, you've just got to give Kasdan a shot. What do you guys think?
http://www.hollywoodrepor(...)-kasdan-simon-393459quote:Sources: Lawrence Kasdan, Simon Kinberg Lock Deals to Write and Produce 'Star Wars' Installments
4:41 PM PST 11/20/2012 by Borys Kit
The pair will write either Episode VIII or Episode IX — their exact division of responsibilities is yet to be determined — and they will also come aboard to produce the films.
Even under the secrecy of a Jedi mind trick, certain secrets — like the plans for a Death Star — can still spill out. our editor recommends Brad Bird Shoots Down 'Star Wars' Speculation Lucasfilm Confirms Michael Arndt to Write 'Star Wars: Episode VII' New 'Star Wars' Movie Has Treatment by 'Toy Story 3' Writer Disney Characters Audition for 'Star Wars: Episode VII' in Parody Clip (Video)
Lawrence Kasdan and Simon Kinberg have closed deals to write installments of the new Star Wars trilogy, sources tell The Hollywood Reporter. The pair will write either Episode VIII or Episode IX -- their exact division of responsibilities is yet to be determined -- and also will come aboard to produce the films.
As THR previously reported, Oscar winner Michael Arndt (Toy Story 3, Little Miss Sunshine) is writing the script for Episode VII, the first of the new trilogy and the first Star Wars film to be made without the hands-on input of creator George Lucas.
Kasdan and Kinberg would join Lucasfilm president Kathleen Kennedy as producers.
Word of Kasdan and Kinsberg's involvement began spilling out Tuesday, but Disney and Lucasfilm are declining to comment. Official announcements regarding the new Star Wars will appear on StarWars.com, according to the studio.
Kasdan is a Lucasfilm and Star Wars vet. He co-wrote 1980’s The Empire Strikes Back, still considered the movie series’ zenith, as well as 1983’s Return of the Jedi. He also wrote the screenplay for Raiders of the Lost Ark.
Kinberg is co-writing the new X-Men movie, X-Men: Days of Future Past and was a producer on X-Men: First Class. He also is producing Cinderella for Disney.
Kasdan is repped by CAA and attorney Robert Marshall at Greenberg Glusker; Kinberg is repped by CAA and attorney Karl Austen at Jackoway Tyerman.
starwars is een stuk minder serieus als little miss sunshine daar worden nog wel wat dingen aan de tand gevoeld bij star wars minder.quote:Op woensdag 21 november 2012 17:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien toch wel. Hij moest een nieuw deel schrijven voor een succesreeks. Een verhaal over een excentriek, samengeraapt zooitje die een episch avontuur beleven, waarbij hij zijn eigen invulling moest geven aan bestaande personages, een avonturenfilm voor groot en klein.
Het feit dat het meteen de beste van de reeks werd, vind ik toch wel hoopgevend.
Je zou kunnen stellen dat Star Wars wat serieuzer is, maar dat valt eigenlijk ook wel mee.
Goed, dit heb ik dus nooit gezegdquote:Op zondag 11 november 2012 23:25 schreef redcapman het volgende:
[..]
Het zou leuk zijn als zij inderdaad weer degenen zullen zijn die Luke en Leia spelen, met een afstammeling van deze personages als protagonist dit keer.
Dit heb ik gezegdquote:Op zondag 11 november 2012 23:25 schreef redcapman het volgende:
[..]
Het zou leuk zijn als hij inderdaad weer Luke zal spelen, met een afstammeling van hem als protagonist dit keer.
quote:Op donderdag 22 november 2012 01:40 schreef redcapman het volgende:
[..]
Goed, dit heb ik dus nooit gezegd
[..]
Dit heb ik gezegd
Die ene kusscene uit episode V had me even in de war gebracht.
Ja dat was wel een dieptepunt, maar ze herstelde best goed met 2 & 3...alleen werd 3 nogal snel afgeraffeld om passend te maken op deel 4.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:17 schreef Q. het volgende:
Ik blijf er bij: erger dan The Phantom Menace kan het toch nooit worden.
Yoda origins spinoffquote:Op zaterdag 17 november 2012 12:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nieuwste gerucht is dat men met de Star Wars-rechten hetzelfde wil gaan doen als met de Marvel-rechten.
1 centrale reeks (de nieuwe trilogie), maar ook nog een hoop films die zich binnen hetzelfde wereldje afspelen, maar andere dingen aankaarten. Dit zou kunnen betekenen dat we in de toekomst meerdere films per jaar kunnen krijgen, zoals nu gebeurt met Avengers / Iron Man / Thor / Captain America / Ant-man / Hulk / Guardians of the Galaxy /....
Heb je de star wars christmas special wel eens gekekenquote:Op vrijdag 23 november 2012 13:17 schreef Q. het volgende:
Ik blijf er bij: erger dan The Phantom Menace kan het toch nooit worden.
Gelukkig niet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Heb je de star wars christmas special wel eens gekeken
nog nooit van gehoord. maar als het slechter is dan "The phantom menace" denk ik dat ik niet veel heb gemist!quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Heb je de star wars christmas special wel eens gekeken
The fantom menace is een meesterwerk in vergelijk met de christmas specialquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:35 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
nog nooit van gehoord. maar als het slechter is dan "The phantom menace" denk ik dat ik niet veel heb gemist!
Waarom is het raar dat Han Solo het Jedigeloof ancient noemt? Vanaf zijn jeugd zijn er geen jedi's meer geweest dus klopt het voor hem toch. (Het is natuurlijk een overdrijving, net zoals je kan zeggen "ik sta hier al uuuuren te wachten".)quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Heb (voor het eerst) alle 6 delen acher elkaar gezien (opzich best storend want sommige dingen kloppen echt niet.. hoe de fuck kunnen ze (han solo) binnen 1 generatie jedi ancient noemen) Maar het verhaal is wel behoorlijk sluitend en af inderdaad. Ik zou voor de nieuwe trilogie er denk ik wel voor kiezen om ver vooruit te gaan in de tijd (dus verder dan 1 generatie) Misschien wat kleinkinderen die de legende van de skywalkers herontdekt, in dezelfde fouten stappen ofzo.
Het is vrij lastig omdat het zo'n definitief einde heeft... luke brengt balance to the force... of toch niet dat kan ook nog een insteek zijn hij zit natuurlijk nog vol twijfel over de beweeg redenen van zijn vader. In deel 6 komt nooit aan bod waarom anakin voor de dark side koos... misschien dat luke vragen heeft over zijn moeder hij krijgt in 4/5/6 nooit te horen wie ze is.
Ik vind het wel jammer dat zoveel spelers dood zijn er zijn geen toffe jedi's meer over alleen luke. Alle hoofdrolspelers van de darkside zijn weg.
Iets wat misschien ook wel uitgewerkt kan worden trouwens alhoewel het niet heel star wars is (meer star trek achtig) zijn die midichlorians de symbionten die de force veroorzaken... wat nou als die een op uitsterven zouden staanhet einde van the force as we know it...
opties genoeg maar ik ben bang dat het hoe dan ook een beetje afbreuk gaat doen aan de originele triologie net als die prequels dat gedaan hebben. De raarheden die ik aan het begin noemde bestonden niet toen er nog geen prequels waren.
Ze kunnen eigenlijk ook niet zomaar wat nieuwe sith en dark jedi in de films gooien, aangezien de prophecy van 1 t/m 6 dan opeens waardeloos wordt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ach, zo moeilijk is het niet. Luke begint een jedi-school, heeft een dozijn leerlingen, eentje (de meest getalenteerde) valt voor de dark side, die overtuigt een paar medeleerlingen en hoppa, je hebt al een bedreiging.
Of er is ergens een planeet in een uithoek van het universum (waar Darth Vader en co nooit zijn geweest) die vol met dark jedi zit die even op kruistocht gaan.
Nee.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:24 schreef catfish het volgende:
Darth Sidious kwam toch ook uit het niets?
waarom zou er niet nog één kunnen zijn?
moet de vijand perse met de force te maken hebben? (Jabba was dat ook niet)
Luke is de eerste Jedi van de nieuwe generatie, na het vallen van Darth Sidious is er dus wel degelijk een machtsvacuüm, er kan perfect iemand anders een gooi naar de troon doen
maar nergens wordt er gezegd dat er maximaal 2 sith zijn.quote:Op zondag 25 november 2012 10:43 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nee.
Darth Plalgueis was de meester van Darth Sidious en er is altijd 1 meester en 1 leerling. De orde van de Sith bestond immers op het laatst uit 2. Luke moest ook Darth Sidious doden zodat Darth Vader automatisch een Sith lord werd en Luke zijn leerling. Alleen werd de term Sith niet in die film gebruikt.
"Always two there are, a master and an apprentice," Yoda said of the Sith in The Phantom Menace.quote:Op zondag 25 november 2012 11:18 schreef Tokus het volgende:
[..]
maar nergens wordt er gezegd dat er maximaal 2 sith zijn.
Waarom? Vader bracht een tijdje evenwicht, tot er weer een nieuwe bedreiging van evil jedi opduikt. Zal me dan worst wezen of die zichzelf Sith noemen of niet.quote:Op zondag 25 november 2012 10:43 schreef Komakie het volgende:
De Sith hebben ze uiteindelijk gedood en er is balans in the force. Lijkt me niet echt een goed verhaal als je daarna jaren later weer zegt suprise, we hebben weer wat Sith lords op getrommeld.
ja, dus als je de ene vindt, is er ook de andere.quote:Op zondag 25 november 2012 11:20 schreef Kuragari het volgende:
[..]
"Always two there are, a master and an apprentice," Yoda said of the Sith in The Phantom Menace.
Episode 1 dus.
Het is toch raar als er een prophecy is die het heeft over "balance in the force" maar dat die prophecy even vergat te melden dat deze balance maar een paar jaar zou duren.quote:Op zondag 25 november 2012 11:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Waarom? Vader bracht een tijdje evenwicht, tot er weer een nieuwe bedreiging van evil jedi opduikt. Zal me dan worst wezen of die zichzelf Sith noemen of niet.
quote:Op zondag 25 november 2012 12:14 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja, dus als je de ene vindt, is er ook de andere.
Daar wordt niet gezegd dat er van elk maximaal 1 is. Er kunnen tig masters en apprentices zijn.
http://nl.starwars.wikia.com/wiki/Rule_of_Twoquote:Zijn regel was dat een Sith Lord slechts één leerling tegelijkertijd kon aannemen en dat er slechts twee Sith tegelijk mochten bestaan, één Sith die de kennis en macht had, de andere Sith die naar deze kennis en macht verlangde en die uiteindelijk de Sith Lord zou doden om zelf Master te worden en een leerling aan te nemen.
ik ga in dit geval alleen op de films af, ongeveer alle EU troep wordt toch ongedaan gemaakt als het niet past in de filmplannen.quote:Op zondag 25 november 2012 15:33 schreef Komakie het volgende:
[..]
[..]
http://nl.starwars.wikia.com/wiki/Rule_of_Two
De orde van de Sith bestaat uit 2. Een meester en een leerling. That's it. that's all.
Tja, daar valt ook wat voor te zeggen. Zou natuurlijk ook raar zijn als je in de komende drie films geen lightsabergevechten zou krijgen (niet dat het voor mij daar om draaitquote:Op zondag 25 november 2012 15:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
De Force is een aangeboren talent, er worden constant nieuwe, potentiële Jedi geboren waarbij er een hoop op het slechte pad kunnen belanden. Alsof er na het verslaan van Magneto plots onmogelijk nog nieuwe "evil" mutanten kunnen opduiken in het Marvel universum
Dat van die prophecy vind ik niet raar. Na decennia van oorlog zijn er enkele decennia van evenwicht. Een eeuwig evenwicht, dat zou pas raar zijn.
En anders maken ze er maar een plothole van, de reeks zit er al vol mee. Pas bij deel 5 werd beslist dat Darth Vader plots dezelfde figuur was als Anakin Skywalker, in deel 4 wijst alles erop dat het verschillende personen zijn, "Darth" wordt daar zelfs gebruikt als voornaam.
In de films wordt het ook gezegd. Tenminste, ik vond het in de film vrij duidelijk naar voren komen dat er maar 2 waren.quote:Op zondag 25 november 2012 15:45 schreef Tokus het volgende:
[..]
ik ga in dit geval alleen op de films af, ongeveer alle EU troep wordt toch ongedaan gemaakt als het niet past in de filmplannen.
quote:The Old Republic
Events occurring up to 1,000 years before the Battle of Yavin
Lost Tribe of the Sith: The Collected Stories
Revan
Annihilation
Deceived
Fatal Alliance
Red Harvest
Knight Errant
Path of Destruction
Rule of Two
Dynasty of Evil
Rise of the Empire (including Clone Wars)
Events occurring between 1,000 years and up to 2 years before the Battle of Yavin
Darth Plagueis
Jedi Apprentice series (20 books...more info)
Cloak of Deception
Darth Maul: Shadow Hunter
The Phantom Menace
Rogue Planet
Jedi Quest series (10 books...more info)
Outbound Flight
The Approaching Storm
Attack of the Clones
Boba Fett series (6 books...more info)
The Clone Wars*
The Clone Wars: Wild Space*
The Clone Wars: No Prisoners*
Clone Wars Gambit: Stealth*
Clone Wars Gambit: Siege*
Republic Commando: Hard Contact
Shatterpoint
The Cestus Deception
Republic Commando: Triple Zero
Medstar #1: Battle Surgeons
Medstar #2: Jedi Healer
Jedi Trial
Dark Rendezvous
Republic Commando: True Colors
Labyrinth of Evil
Order 66
Revenge of the Sith
Last of the Jedi series (10 books...more info)
Dark Lord: The Rise of Darth Vader
Coruscant Nights #1: Jedi Twilight
Coruscant Nights #2: Street of Shadows
Coruscant Nights #3: Patterns of Force
Imperial Commando: 501st
Death Star
Han Solo #1: The Paradise Snare
Han Solo #2: The Hutt Gambit
The Lando Calrissian Adventures
Han Solo #3: Rebel Dawn
Shadow Games
Tales from the Mos Eisley Cantina
Tales from the Empire
*Tie-in material to The Clone Wars film & animated TV series feature inconsistencies with present Clone Wars timeline. Leland Chee (LucasFilm's continuity controller) will address these issues when the TV series of The Clone Wars is concluded.
The Rebellion
Events occurring between 2 years before and 5 years after the Battle of Yavin
The Force Unleashed
The Force Unleashed II
The Han Solo Adventures
Death Troopers
A New Hope
Rebel Force series (6 books...more info)
Allegiance
Choices of One
Galaxy of Fear series (12 books...more info)
Bounty Hunter Wars #1: The Mandalorian Armour
Bounty Hunter Wars #2: Slave Ship
Bounty Hunter Wars #3: Hard Merchandise
The Ruins of Dantooine
Splinter of the Mind's Eye
Tales of the Bounty Hunters
The Empire Strikes Back
Shadows of the Empire
Tales from Jabba's Palace
Return of the Jedi
The Truce at Bakura
The New Republic
Events occurring between 5 and 25 years after the Battle of Yavin
The Jedi Prince* series (6 books...more info)
Luke Skywalker and the Shadows of Mindor
X-Wing #1: Rogue Squadron
X-Wing #2: Wedge's Gamble
X-Wing #3: The Krytos Trap
X-Wing #4: The Bacta War
X-Wing #5: Wraith Squadron
X-Wing #6: Iron Fist
X-Wing #7: Solo Command
The Courtship of Princess Leia
Tatooine Ghost
Heir to the Empire
Dark Force Rising
The Last Command
X-Wing #8: Isard's Revenge
Jedi Academy #1: Jedi Search
Jedi Academy #2: Dark Apprentice
Jedi Academy #3: Champions of the Force
I, Jedi
Children of the Jedi
Darksaber
Planet of Twilight
X-Wing #9: Starfighters of Adumar
The Crystal Star
Black Fleet Crisis #1: Before the Storm
Black Fleet Crisis #2: Shield of Lies
Black Fleet Crisis #3: Tyrant's Test
The New Rebellion
Corellian Trilogy #1: Ambush at Corellia
Corellian Trilogy #2: Assault at Selonia
Corellian Trilogy #3: Showdown at Centerpoint
Specter of the Past
Vision of the Future
Scourge
Survivor's Quest
Junior Jedi Knights series (6 books...more info)
Young Jedi Knights series (14 books...more info)
Tales from the New Republic
The New Jedi Order
Events occurring between 25 and 40 years after the Battle of Yavin
Vector Prime
Dark Tide #1: Onslaught
Dark Tide #2: Ruin
Agents of Chaos #1: Hero's Trial
Agents of Chaos #2: Jedi Eclipse
Balance Point
Edge of Victory #1: Conquest
Edge of Victory #2: Rebirth
Star by Star
Dark Journey
Enemy Lines #1: Rebel Dream
Enemy Lines #2: Rebel Stand
Traitor
Destiny's Way
Force Heretic #1: Remnant
Force Heretic #2: Refugee
Force Heretic #3: Reunion
The Final Prophecy
The Unifying Force
Dark Nest #1: The Joiner King
Dark Nest #2: The Unseen Queen
Dark Nest #3: The Swarm War
Legacy of the Force (including Fate of the Jedi)
Events occurring 40 years after the Battle of Yavin and beyond
Betrayal
Bloodlines
Tempest
Exile
Sacrifice
Inferno
Fury
Revelation
Invincible
Crosscurrent
Riptide
Millennium Falcon
Outcast
Omen
Abyss
Backlash
Allies
Vortex
Conviction
Ascension
Apocalypse
X-Wing: Mercy Kill
Skywalker komt centraal te staan en de epic battle gaat tussen 2 kinderen Han Solo en Prinses Leiaquote:Op zondag 25 november 2012 23:01 schreef Ooku het volgende:
Ik denk dat de naam Skywalker wel weer centraal komt te staan hoor.
Met aan het eind van de trilogie de epic battle Darth Caedus vs Jaina Solo.
Fassbender als Caedus
een skywalker dusquote:Op zondag 25 november 2012 23:38 schreef Komakie het volgende:
[..]
Skywalker komt centraal te staan en de epic battle gaat tussen 2 kinderen Han Solo en Prinses Leia
Ja ok, uiteindelijk is Leia ook een Skywalker, maar dan nog.quote:
Stiekum hoop ik op de Thrawn trilogie...quote:Op zondag 25 november 2012 21:55 schreef Komakie het volgende:
Lucas ziet alle media buiten de films als toevoeging aan het universum. Hooguit een boek dat na een film gekomen is.
Er komen dus gewoon weer 3 nieuwe verhalen.
Er komen 3 nieuwe verhalen...quote:Op maandag 26 november 2012 07:34 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Stiekum hoop ik op de Thrawn trilogie...
Of juist op een gedeelte van voor deel 1...
Lucas zou veel hebben beweerd in het verleden, ook wel dat hij zelfs 12 films wilde maken. Het meest waarschijnlijke is dat het verhaal dat nu over 6 films verteld is eigenlijk 9 had moeten beslaan, maar hij het ingekort heeft.quote:Op maandag 26 november 2012 14:04 schreef Komakie het volgende:
[..]
Er komen 3 nieuwe verhalen...
Ik hoop ook dat hij zijn woord houdt. Ik heb liever een paar nieuwe goede verhalen dan een simpele verfilming van een reeds bestaand verhaal.
Zoals we allemaal weten waren er oorspronkelijk al 9 film delen. De andere verhalen (boeken, strips, animatiefilms, games, etc) zijn daar omheen bedacht. Tenminste, als het echt waar is dat er al vanaf het begin af aan 9 delen waren.
Interessant, om die originele plots te zien, dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 27 november 2012 23:55 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Lucas zou veel hebben beweerd in het verleden, ook wel dat hij zelfs 12 films wilde maken. Het meest waarschijnlijke is dat het verhaal dat nu over 6 films verteld is eigenlijk 9 had moeten beslaan, maar hij het ingekort heeft.
Het originele idee zou zijn dat de confrontatie tussen Luke en Vader aan het einde van deel 6 zou zijn en met de Emperor aan het einde van deel 9. Ook zou Luke zijn zus vinden - en dat zou niet Leia maar een heel ander personage zijn. Uiteindelijk heeft hij wat dingen in elkaar geschoven dus.
Dan zouden ze wederom terug in de tijd gaan, want Darth Bane heeft de "Rule of two" ingevoerd en was dus voor de emperor.quote:Op woensdag 28 november 2012 09:16 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Interessant, om die originele plots te zien, dat wist ik niet.
Ik denk juist dat in de nieuwe films het niet zozeer een zoektocht naar een Sith of een Jedi zal worden, maar meer een verhaal zoals over Darth Bane.
Sowieso.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:20 schreef Ooku het volgende:
Ik heb er iig veel zin in. Star Wars hoort in mijn ogen ook bij de opvoeding van een kind.
Het is wel een van de beter uitgewerkte delen binnen het complete star wars verhaal, want het gedeelte van de eerste 10 jaren na deel 6 is al flink uitgekauwd in de boeken... en die boeken vind ik nou niet zo mega goed om ze te verfilmen...quote:Op woensdag 28 november 2012 12:49 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dan zouden ze wederom terug in de tijd gaan, want Darth Bane heeft de "Rule of two" ingevoerd en was dus voor de emperor.
Voor zover ik weet gaat het nog altijd om 9 films waarbij de eerste 3 films zouden gaan over de neergang van de jedi, de 2de 3 zouden over de donkere tijden gaan en de 3de 3 zouden over de wederop bouw van de Jedi gaan.
Ik gok nog steeds op een nieuwe vijand in de vorm van Dark Jedi of iets in die richting.
quote:J.J Abrams regisseert nieuwe Star Wars
Het nieuwe deel in de Star Warsreeks, Episode VII, zal geregisseerd worden door J.J. Abrams.
Abrams, bekend van films als Star Trek en Mission: Impossible III en de series Lost en Alias, zou de voorkeur hebben gekregen boven Ben Affleck, zo meldt de doorgaans goed ingevoerde filmsite The Wrap. Eerder had Abrams nog gezegd geen trek te hebben in de baan, omdat hij loyaal wilde blijven aan de grote 'concurrent' Star Trek.
Star Wars: Episode VII moet in 2015 op het witte doek verschijnen.
Dat was dan ook de grote kracht van die film ja. Een knallende en frisse herstart van Star Trek, geschikt voor iedereen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:59 schreef Timo20 het volgende:
Ben benieuwd of t wat wordt... Ben totaal geen fan van Star Trek maar ik vond zijn versie wel tof![]()
We shall see...
Gelukkig verfilmen ze ook geen boeken, maar is het altijd een nieuw verhaal wat ze vertellen. Lucas wil altijd zijn universum uitbreiden en niet verhalen verfimen die al verteld zijn.quote:Op donderdag 29 november 2012 07:45 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Het is wel een van de beter uitgewerkte delen binnen het complete star wars verhaal, want het gedeelte van de eerste 10 jaren na deel 6 is al flink uitgekauwd in de boeken... en die boeken vind ik nou niet zo mega goed om ze te verfilmen...
Ik denk dat ook veel jongeren de film inmiddels wel een keer hebben gezien (tv, download, DVD, Bluray,...). Ik denk dan ook dat de voorgeschiedenis bij veel mensen wel bekend zal zijnquote:Op woensdag 30 januari 2013 10:32 schreef Komakie het volgende:
Ik denk trouwens dat het erg belangrijk is om te beginnen met een film die niet alleen de fans gaat aanspreken, maar ook een nieuwe fanbase kan gaan aanboren. Net als de laatste Star Trek film dat deed.
Het is toch al weer aardig wat jaartjes geleden dat de vorige trilogie uit kwam en nog veel langer na de eerste. Er zullen dus weer een hoop jongeren bij moeten komen die van de films moeten gaan houden.
CGI kan best mooi zijn, kijk naar prometheus (al was dat verder wel een boutfilm)quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik hoop op vuile, lelijke ruimteschepen aan touwtjes, niet van die strakke, glossy CGI-rommel.
Waarover het verhaal dan gaat, dat interesseert me minder. Ruimte-oorlogje hier, wat lightsabers daar, snuifje zweverig force-gezwets en dan nog wat rare aliens voor de afwerking en 't is allemaal al goed voor mij.
Maar dus wel in een wereld waarin geleefd wordt, geen steriel gedoe, daar hebben we Star Trek al voor.
Daarin waren de oude films wel veel beter dan de nieuwe inderdaadquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik hoop op vuile, lelijke ruimteschepen aan touwtjes, niet van die strakke, glossy CGI-rommel.
Waarover het verhaal dan gaat, dat interesseert me minder. Ruimte-oorlogje hier, wat lightsabers daar, snuifje zweverig force-gezwets en dan nog wat rare aliens voor de afwerking en 't is allemaal al goed voor mij.
Maar dus wel in een wereld waarin geleefd wordt, geen steriel gedoe, daar hebben we Star Trek al voor.
Ik had deze zin begrepen als, elke sith heeft ook iemand in opleiding...dus hebben we nu de meester of de leerling te zien gekregen. Dat de meester en zijn leerling een eenheid vormen net zoals bij de jedi en zijn leerling.quote:Op zondag 25 november 2012 11:20 schreef Kuragari het volgende:
[..]
"Always two there are, a master and an apprentice," Yoda said of the Sith in The Phantom Menace.
Episode 1 dus.
Nope, er zijn altijd maar 2 Sith in het algemeen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:08 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ik had deze zin begrepen als, elke sith heeft ook iemand in opleiding...dus hebben we nu de meester of de leerling te zien gekregen. Dat de meester en zijn leerling een eenheid vormen net zoals bij de jedi en zijn leerling.
Niet in de tijd van The Old Republicquote:Op donderdag 31 januari 2013 21:09 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nope, er zijn altijd maar 2 Sith in het algemeen.
The Old Republic is nog voor Darth Bane dus toen waren er inderdaad meer dan 2 Sith.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:08 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Niet in de tijd van The Old Republic
Shadows Of The Empire bestond anders wel uit diverse dingen, die allemaal net andere facetten van het verhaal vertelden.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:56 schreef Komakie het volgende:
Hij zal daarbij nooit iets via 2 wegen uitgeven. Bijvoorbeeld een videogame maken naar aanleiding van een boek of iets in die richting.
Het zijn dus niet dezelfde verhalen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 12:17 schreef Tokus het volgende:
[..]
Shadows Of The Empire bestond anders wel uit diverse dingen, die allemaal net andere facetten van het verhaal vertelden.
Gaat een beetje snel, maar verder wel vetquote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:26 schreef LeaderRoel het volgende:
Hoe vet zou het zijn als we lightsaber gevechten krijgen die eruit zien zoals in dit filmpje?
De seizoenen worden steeds beterquote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:54 schreef __Saviour__ het volgende:
Is die Clone Wars animatieserie nog een beetje de moeite waard?
Klinkt niet verkeerd dan, ik ga het eens een kans geven.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 01:09 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
De seizoenen worden steeds beter
Er wordt heel diep in de Expanded Universe gedoken, verschillende gevechten uit de Clone Wars die cool zijn weergegeven, bounty hunters, politieke conflicten en Mandalorians
In het begin ziet het er een beetje kinderlijk uit maar het went snel, de thema's uit seizoenen 4 en 5 worden ook steeds donkerder en de verhalen zijn IMO veel beter dan die van de prequels
Oh ik weet niet ik heb die getekende series nooit gezienquote:Op zaterdag 2 februari 2013 01:23 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Klinkt niet verkeerd dan, ik ga het eens een kans geven.
De seizoenen worden voorafgegaan door een CGI film als ik het goed zie.
Maar daarnaast vind ik ook dit:
[ afbeelding ]
Twee Volumes van een getekende Clone Wars. Hoe verhouden die zich tot de CGI-serie qua verhaal?
bronquote:New Spinoff Films Set to Expand the Star Wars Galaxy
February 05, 2013
The Star Wars cinematic galaxy is about to experience a Big Bang. Lucasfilm is officially announcing new spinoff films that will expand the mythos and depths of the Star Wars universe in previously unexplored ways.
One of the standalone films will be written by Lawrence Kasdan, screenwriter of The Empire Strikes Back, Raiders of the Lost Ark, and co-writer of Return of the Jedi while the other will be penned by Simon Kinberg, writer of Sherlock Holmes and Mr. and Mrs. Smith. The movies will be separate from the upcoming Episodes VII, VIII, and IX, on which Kasdan and Kinberg are also consulting, and are expected to be released sometime after Episode VII. Each standalone film will focus on a specific character, and two spinoff films are currently confirmed.
In a call to investors, Bob Iger, chairman and CEO of The Walt Disney Company, revealed while the original focus was on the highly-anticipated sequel trilogy, the idea of spinoff films was bandied about early and the additional films are now becoming a reality. "We are in development of a few standalone films," he said, "that are not part of the Star Wars saga...there are now creative entities working on developing scripts for what would be those standalone films."
Stay tuned to StarWars.com as more exciting developments unfold.
Dus krijg je iets vergelijkbaars als wat ze met X-men probeerden (met Wolverine)? Of zoals ze nu met The Avengers doen?quote:
quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:00 schreef Remqo het volgende:
Ik verwacht films zoals:
Hoe is Yoda uiteindelijk op Dagobah terecht gekomen?
Nooit gezien, maar leuk.quote:
Lijkt me sterk dat ze daar een +$200.000.000 film van gaan maken. Grote kans dat het een Boba Fett film wordt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:43 schreef Remqo het volgende:
[..]
Nooit gezien, maar leuk.
Met een beetje fantasie kan er nog een hele film omheen gepunnikt worden.
Waarom kiest Yoda voor Dagobah?
Geen wachtlijsten voor woonruimtequote:Op woensdag 6 februari 2013 23:43 schreef Remqo het volgende:
[..]
Nooit gezien, maar leuk.
Een Boba Fett film lijkt me ook mogelijk het is een bountyhunter die verder uitgediept kan worden, maar ik denk dat een Yoda-film ook niet onmogelijk is, zoals ik al eerder zei, er valt genoeg om er heen te verzinnen en uitmelken.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:55 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat ze daar een +$200.000.000 film van gaan maken. Grote kans dat het een Boba Fett film wordt.
Dat dan weer wel, erg gezellig is het echter nietquote:Op woensdag 6 februari 2013 23:57 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Geen wachtlijsten voor woonruimte
Als je verhalen over Solo en Obi Wan/Ben Kenobi gaat maken moet je weer andere acteurs daar voor gaan strikken. Ik denk niet dat ze dat willen. Of eigenlijk hoop ik het niet...quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:00 schreef Remqo het volgende:
Ik verwacht films zoals:
Hoe is Yoda uiteindelijk op Dagobah terecht gekomen?
Hoe slijt Obi Wan/Ben Kenobi zijn dagen, met een klein oogje houdend op de opgroeiende Luke?
Hoe zit het nou tussen Jabba en Han Solo en hoe komt Solo in contact met Chewbacca?
Hoe ontwikkelt de rebellie tegen the Empire?
er valt genoeg uit te melken
quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:57 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Geen wachtlijsten voor woonruimte
lekker rustig voor z'n ouwe dag..quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:43 schreef Remqo het volgende:
[..]
Nooit gezien, maar leuk.
Volgens mij heeft dat ermee te maken, dat er weinig andere intelligente wezens op Dagobah zijn en dat er ook een sluier van de 'Dark Side' over de planeet hangt (zie de scene dat Luke in de grot tegen een denkbeeldige Darth Vader vecht) en Yoda zijn krachtpotentieel niet opvalt voor de Emperor.quote:
Volgens mij is het omdat Dagobah in de "Outer Rim" is. Ergens waar de empire nooit komt en de Dark Side daar geen zicht op heeft.quote:Op donderdag 7 februari 2013 07:52 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat ermee te maken, dat er weinig andere intelligente wezens op Dagobah zijn en dat er ook een sluier van de 'Dark Side' over de planeet hangt (zie de scene dat Luke in de grot tegen een denkbeeldige Darth Vader vecht) en Yoda zijn krachtpotentieel niet opvalt voor de Emperor.
`quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:35 schreef LeaderRoel het volgende:
Ewan McGregor kan misschien wel spelen in een Obi-Wan spin-off
Damn, je was me net voorquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:53 schreef andreas612 het volgende:
http://www.nu.nl/film/313(...)-jeugd-han-solo.html
Ziet er wel vet uitquote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:34 schreef Killaht het volgende:
Info over de vervolg delen op wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Star_Wars_sequel_trilogy
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |