SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meet!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I know! Ik word ook altijd erg zielig aangekeken, want ook met fany uiteten gaan doe ik het.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:14 schreef xminator het volgende:
[..]
Idem.
Ambi, dat doet mijn oma ook altijd.
Bu ne hahahaquote:
Seni gidi fotoşopcu seni.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:49 schreef Weissman het volgende:
Yarin bir daha hatirlatin, vandaag gaat niet meer lukken.
Fany uiteten gaan, wat is dat?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:37 schreef Ambipur het volgende:
[..]
I know! Ik word ook altijd erg zielig aangekeken, want ook met fany uiteten gaan doe ik het.
[..]
Bu ne hahaha
Was te verwachten dit, maar ik herinner me nog dat die inwoners zaten te zeiken op haberler omdat bepaalde wegen waren afgesloten. Achterlijke mensen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:52 schreef Bilge het volgende:
Turkije in trek na première Skyfall
Istanbul en Turkije zijn 'hot' na de Britse première van de nieuwe James Bond-film. De Engelse boekingsite Directline Holidays meldt een grote stijging in het aantal boekingen naar Istanbul.
In Skyfall, de nieuwste film over agent 007, spelen veel scènes zich af in de Turkse miljoenenstad Istanbul. Zo is de openingsscène van de film geschoten op het iconische Sultanahmet Plein en in het museum van de Hagia Sophia.
Volgens Michael Lerman, de assistent-regisseur van de film, zijn de acteurs verliefd geworden op de filmlocaties in Turkije.
Veel Turkse toerismeinstanties organiseren massaal Skyfall-promotietrips. Hierbij trekken toeristen langs locaties die in de film te zien zijn.
Bron
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:56 schreef xminator het volgende:
Aha, dat verklaart het. Bij de meet ga je dat ook doen dus
Wil hier nog wel heen een van de komende weken. Velen noemen het nu al de beste Bond-film ooit.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:52 schreef Bilge het volgende:
Istanbul en Turkije zijn 'hot' na de Britse première van de nieuwe James Bond-film. De Engelse boekingsite Directline Holidays meldt een grote stijging in het aantal boekingen naar Istanbul.
In Skyfall, de nieuwste film over agent 007, spelen veel scènes zich af in de Turkse miljoenenstad Istanbul. Zo is de openingsscène van de film geschoten op het iconische Sultanahmet Plein en in het museum van de Hagia Sophia.
Volgens Michael Lerman, de assistent-regisseur van de film, zijn de acteurs verliefd geworden op de filmlocaties in Turkije.
Veel Turkse toerismeinstanties organiseren massaal Skyfall-promotietrips. Hierbij trekken toeristen langs locaties die in de film te zien zijn.
Bron
Van mij mag het! Zo een papperig soepjequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:58 schreef Ambipur het volgende:
[..]Denk 't wel... Of wil je niet dat ik mijzelf ben.
Ik ben het 100.000% met je eens, rotte **** kut politie staat hier, wordt overal op bezuinigd, gaat er 100.000.000 na het politie toe..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:57 schreef Ambipur het volgende:
Zeikmoment:
Misselijk word ik van bepaalde nieuws. Misselijk van bepaalde reacties daarop en gewoon misselijk van Nederland en zijn rechtsysteem.
En nou over.
Ik had het niet over bezuiiningsplannen.. Dat is een andere ergernis. Ook belachelijk, trouwens.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik ben het 100.000% met je eens, rotte **** kut politie staat hier, wordt overal op bezuinigd, gaat er 100.000.000 na het politie toe..![]()
Kimin neyine? Aq, weg belastingvrij rijden, weg stufi, weg zotoe, weg alles!!![]()
oh..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik had het niet over bezuiiningsplannen.. Dat is een andere ergernis. Ook belachelijk, trouwens.
Heb je het gelezen over die ziektekostenverzekering. Kut PvdA. Met mijn salaris moet ik ook geen PvdA stemmen. Nou mag ik betalen voor bijstandmoeders met 5 kinderen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:39 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
oh..ik las nederland en rechtsysteem..
![]()
Tovbe! Doe ik niet meer.. Mag straks per maand zowat 200 euro betalen aan mijn zorgverzekering. Gedoe met HRA etc. Nog meer inleveren. Neyse, tis crisis he.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:05 schreef xminator het volgende:
Wie stemt er dan ook pvda, vieze graaiers? Gelukkig word ik bijna niet geraakt door de bezuinigingen.
Vayyyy! Gangster die moeder van je!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:07 schreef xminator het volgende:
Mijn moeder heeft nu facebook, whatsapp én instagram.
Jij wordt toch niet geraakt door het gedoe met Hra? Dat is toch voor echte grootverdieners. 200 euro voor zorgverzekering oha! Ik krijg maandelijks geld toe dankzij zorgtoeslagquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:06 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Tovbe! Doe ik niet meer.. Mag straks per maand zowat 200 euro betalen aan mijn zorgverzekering. Gedoe met HRA etc. Nog meer inleveren. Neyse, tis crisis he.
Begint wel extreem te worden met whatsappjes van:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Vayyyy! Gangster die moeder van je!
Ik red het niet meer zonder HRA...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:11 schreef xminator het volgende:
[..]
Jij wordt toch niet geraakt door het gedoe met Hra? Dat is toch voor echte grootverdieners. 200 euro voor zorgverzekering oha! Ik krijg maandelijks geld toe dankzij zorgtoeslag
Wat had jij dan gestemd?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:12 schreef xminator het volgende:
[..]
Is ook geheel logisch omdat jij een arabier bent.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:10 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Jouw blender. Die is alles in 1. En zelfde prijs als die sapcentrifuge
Heb jij ook een oldtimer?quote:
HRA verdwijnt niet voor de huidige mensen alleen voor de huidige grootverdieners galiba. Dus daar hoef jij je geen zorgen over te maken, alleen dan dat je huizenprijs kan dalen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:13 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik red het niet meer zonder HRA...
Zorgtoeslag verdwijnt ook, las ik?
Nee, ik dank alle allochtonen, autochtonen, voor het misbruiken van alle prachtige dingen die Nederland Nederland maakten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:16 schreef xminator het volgende:
[..]
HRA verdwijnt niet voor de huidige mensen alleen voor de huidige grootverdieners galiba. Dus daar hoef jij je geen zorgen over te maken, alleen dan dat je huizenprijs kan dalen.
Tegen de tijd dat zorgtoeslag verdwijnt kan ik er toch al geen toespraak op meer maken, de volgende generatie mag het uitzoeken.
Bedank de babyboomers maar..
D66, volbloed Turks!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:13 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Wat had jij dan gestemd?
Partij van de Arabieren, je weet.
"quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:16 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Weet iemaaaaand waar je mooie,nette,galajurken kan kopen?
Toch zijn het de babyboomers die het verkloot hebben, dankzij hun heeft het zover kunnen komen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:17 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, ik dank alle allochtonen, autochtonen, voor het misbruiken van alle prachtige dingen die Nederland Nederland maakten.
Idem.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:18 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Mijn voorkeur ging ook uit naar D66, maar ik dacht dat ik maar beter strategisch kon stemmen.
Het wordt erger. Wij mogen doorwerken tot 70 iig..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:18 schreef xminator het volgende:
[..]
Toch zijn het de babyboomers die het verkloot hebben, dankzij hun heeft het zover kunnen komen.
Hatta, wij mogen blij zijn als het zo blijft qua bezuinigingen.
Hmmm, dat halen ze terug met die 500 euro aan ziektekostenverzekeringquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:20 schreef Bilge het volgende:
De hypotheekrente wordt met terugwerkende kracht langzaamaan beperkt, maar de derde en vierde belastijngschijf gaan juist weer omlaag.
http://m.z24.nl/z24geld/a(...)d_huiseigenaren.html
Wees maar blij als het tot je 70e blijft, ik ben een pensioendeskundige (:')). Tegen de tijd dat wij 70 zijn zal je misschien helemaal geen pensioen hebben (nja een hele kleine deel misschien).quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:20 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Idem.
[..]
Het wordt erger. Wij mogen doorwerken tot 70 iig..
Wat heeft het dan voor nut, vraag ik me af.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:22 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hmmm, dat halen ze terug met die 500 euro aan ziektekostenverzekering
Gok eens over wie dit gaat...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:11 schreef Nukkert het volgende:
[..]
Wat veel mensen hier niet weten is dat die Turk ex-Fok-columnist is geweest. Hij is weggegaan omdat hij de columnisten hier maar van het peop-pies-penis niveau vond.
Een van zijn geniale columns:
http://frontpage.fok.nl/c(...)breezertemeiers.html
Of deze:
http://frontpage.fok.nl/c(...)n-man-in-de-war.html
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:52 schreef Bilge het volgende:
Bron
Ik heb echt geen verstand van galajurken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:24 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Borte, kom winkelen man. Moet een galajurk hebben.
Prachtig. Jammer dat Griekenland daar niet bij hoort. Proef je mijn sarcasme?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:23 schreef Bilge het volgende:
[..]
Wat heeft het dan voor nut, vraag ik me af.
Wat vinden jullie van de beperking van ontwikkelingshulp?
AryaMehr bij DWDD?quote:
Beide columns zijn van Ozcan Akyol. AryaMehr heeft alleen de eerste column op fok! gepost, niet zelf geschreven.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:28 schreef Bilge het volgende:
De ene column is van Aryamehr, de andere van Özcan Akyol, een Turkse schrijver waar we het laatst over hadden. Akyol was bij DWDD zie ik.
Ik dacht al. Arya had het nog druk met feesten en zijn studie. Die was echt niet bezig met het schrijven van een boek.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:32 schreef Bilge het volgende:
Nee, dat is gewoon een fout van die fokker.
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/188512
Hmmm, nu begin ik ook te twijfelen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Beide columns zijn van Ozcan Akyol. AryaMehr heeft alleen de eerste column op fok! gepost, niet zelf geschreven.
Dus ik snap het even niet meer.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:32 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik dacht al. Arya had het nog druk met feesten en zijn studie. Die was echt niet bezig met het schrijven van een boek.
AryaMehr is een Iranees. Ozcan Akyol is baas.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:28 schreef Bilge het volgende:
De ene column is van Aryamehr, de andere van Özcan Akyol, een Turkse schrijver waar we het laatst over hadden. Akyol was bij DWDD zie ik.
Jij volgt mijn Project topic niet..??!!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:15 schreef Bilge het volgende:
[..]
Heb jij ook een oldtimer?
Het kabinet voert de nieuwe regel in 2014 in, maar de details zijn nog niet duidelijk. Drie familieleden van mij hebben een oldtimer en hopen dat de wegenbelasting alleen voor nieuwe gevallen geldt.
Wie?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:47 schreef Bortecinem het volgende:
Over een paar jaar hebben we pas een eckte goede Turkse schrijver in ons midden.
Ik voel me vereerdquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:47 schreef Bortecinem het volgende:
Over een paar jaar hebben we pas een eckte goede Turkse schrijver in ons midden.
Nou.. Eagle blijkbaar.quote:
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:49 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik voel me vereerd![]()
![]()
![]()
Türkçe yazacagim ama ileride
Ik heb het topic even globaal doorgenomen:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jij volgt mijn Project topic niet..??!!
[PROJECT] Golf Mk2 1.9 TDI van Turq.. Overhaulin' the Beast...
Kijk eens aan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:41 schreef TheMagnificent het volgende:
Turken op FOK! #717 Dit keer op tijd
Vriend van hem, zegt hij hier.
wat?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:50 schreef opdekorrel het volgende:
Als het Ata Turk maar niet wordt zou ik zeggen
Wie eren we?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:47 schreef opdekorrel het volgende:
Ik herinner me een "Turk" op Fok! die zich als een Marrokaan voordeed, maar opeens tegen de Koerden tekeer ging of zo iets... En ik liet maar niet los, ja... I rest my case, maar dat hielp ´em ook niet.![]()
Maar jullie eren uiteraard "Meki" met dit soort topica.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:52 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
O, ik dacht dat je ook iemand kende met schrijversambities.
Wie ben jij danquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:47 schreef opdekorrel het volgende:
Ik herinner me een "Turk" op Fok! die zich als een Marrokaan voordeed, maar opeens tegen de Koerden tekeer ging of zo iets... En ik liet maar niet los, ja... I rest my case, maar dat hielp ´em ook niet.![]()
Maar jullie eren uiteraard "Meki" met dit soort topica.
Check me fobo, heb ook nog een BMW en heb laatst mijn bj 2001 Highline Passat verkocht.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:50 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ik heb het topic even globaal doorgenomen:![]()
![]()
![]()
Ik wou dat ik zo handig was, leuke hobby man. Wel zonde dat je al die tijd in een golfje steekt, pak dan een dikke bolide?
[..]
Kijk eens aan.
De echte Turk bestaat niet, zoals de echte Nederlander niet bestaat.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:58 schreef opdekorrel het volgende:
Want eigenlijk heeft een echte Turk hier ook niet veel te zoeken natuurlijk.
Dat kun je beter niet tegen een Turk zeggen denk ik.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:59 schreef Ambipur het volgende:
[..]
De echte Turk bestaat niet, zoals de echte Nederlander niet bestaat.
Shut up. Ik ben een Turk en wij (op mij na) spreken o.a. Koerdisch.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:02 schreef opdekorrel het volgende:
[..]
Dat kun je beter niet tegen een Turk zeggen denk ik.![]()
Tegen een Koerd misschien, want dat zijn geen echte turken vinden de Turken zelf.
Zijn ze ook niet. Het zijn Koerden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:02 schreef opdekorrel het volgende:
[..]
Dat kun je beter niet tegen een Turk zeggen denk ik.![]()
Tegen een Koerd misschien, want dat zijn geen echte turken vinden de Turken zelf.
Die BMW is mooi geworden. Dikke pooierbakquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:54 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Check me fobo, heb ook nog een BMW en heb laatst mijn bj 2001 Highline Passat verkocht.![]()
Insallah later een scirocco uit '09? Eerst ff de Golf afmaken en de BMW..
Tis zo simpel jongens, denk toch eens na.quote:
Ik pak even popcorn & cola.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:12 schreef opdekorrel het volgende:
[..]
Tis zo simpel jongens, denk toch eens na.
Die jongens hebben grootse plannen, dat straalt er gewoon van af.
Niet zoals die "Marrokaantjes".
Nee, ik heb mijn eigen garage..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:12 schreef Bilge het volgende:
[..]
Die BMW is mooi geworden.Heeft je vader een garage ofzo? Een Scirocco is van zichzelf al mooi, kun je die wel opknappen?
Trouwens, die definitie van bir.![]()
Ten eerste is het Marokkaan, en nee je word er niet duidelijker mee.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:12 schreef opdekorrel het volgende:
[..]
Tis zo simpel jongens, denk toch eens na.
Die jongens hebben grootse plannen, dat straalt er gewoon van af.
Niet zoals die "Marrokaantjes".
Kun je ff voor mij Fanta lemon halen? Thanks..quote:
Canin sagolsunquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:13 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Kun je ff voor mij Fanta lemon halen? Thanks..
Hayatta iki kisiye güvenmeyeceksen, taksici ve arabatamircisi: geldt het welbekende Turkse gezegde ook voor jou?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:13 schreef Turquaz52 het volgende:
irocco is van zich zelf al mooi, wil er dan alleen andere velgen onder zetten en een airride systeem (havali yay).. En dan interieur upgraden..
Ik wist dat ik iets fout deed, maar ik heb geen zin om al die schrijffouten te gaan verbeteren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ten eerste is het Marokkaan, en nee je word er niet duidelijker mee.
Jaaa.. ik hoop niet dat er wat tegenover staat..?quote:
Je schrijffouten vallen niet op, omdat je tekst zo wazig is, dat ik er geen samenhang in kan vinden. Wat wil jij zeggen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:17 schreef opdekorrel het volgende:
[..]
Ik wist dat ik iets fout deed, maar ik heb geen zin om al die schrijffouten te gaan verbeteren.![]()
De strekking moge duidelijk zijn.
Nooit!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:18 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jaaa.. ik hoop niet dat er wat tegenover staat..?
In welke vorm?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:17 schreef Bilge het volgende:
[..]
Hayatta iki kisiye güvenmeyeceksen, taksici ve arabatamircisi: geldt het welbekende Turkse gezegde ook voor jou?
Ook ben je niet erg duidelijk nee.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:17 schreef opdekorrel het volgende:
[..]
Ik wist dat ik iets fout deed, maar ik heb geen zin om al die schrijffouten te gaan verbeteren.![]()
De strekking moge duidelijk zijn.
hahahhaa iyi ozamanquote:
Sağ= heel/ levend.quote:
Het naaien van klanten.quote:
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:18 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Damn.. Hoe ga ik deze context vertalen naar woorden... Iemand?
http://ihtopal.wordpress.(...)d-by-turkish-people/quote:“Canın sağolsun!”
It can be translated literally “May your soul be alive!” and a closer meaning would be “Don’t you worry!”. When you ask for a favor, or something from a person and you get a negative answer you say “Canın sağolsun!” to express that it’s not that important. May you be alive!.
You’re in need of money urgently. You ask everyone for a favor but you promise to pay it back. Then you ask your best friend if s/he could lend you that amount, but you get a “No!” unfortunately. Upon this, you say “Canın sağolsun!” to mean that that’s not problem.
Alleen als ze mooi zijn..quote:
Perfect.. Ik kom me niet echt vinden in die van Bilgequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:24 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
[..]
http://ihtopal.wordpress.(...)d-by-turkish-people/
quote:
Ik zie geen verschil?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:25 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Perfect.. Ik kom me niet echt vinden in die van Bilge
Contextueel oke, maar zou het niet beter 'well' ipv alive zijn?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:24 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
[..]
http://ihtopal.wordpress.(...)d-by-turkish-people/
Dat is een letterlijke vertaling, hè, zoals de schrijver zelf ook al aangeeft.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Contextueel oke, maar zou het niet beter 'well' ipv alive zijn?
truequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:31 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat is een letterlijke vertaling, hè, zoals de schrijver zelf ook al aangeeft.
Sen naaistreek kullandin..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:27 schreef Bilge het volgende:
[..]![]()
Mijn vader is aardig wat keren genaaid door automonteurs. Er zitten echt teringlijers tussen, die misburik maken van andermans onervarenheid.
[..]
Ik zie geen verschil?
Ik naai geen klanten, ama drijf soms de prijzen wel wat hoger op als het kan..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:27 schreef Bilge het volgende:
[..]![]()
Mijn vader is aardig wat keren genaaid door automonteurs. Er zitten echt teringlijers tussen, die misburik maken van andermans onervarenheid.
JIj fixt auto's? Mooi, als je mij niet naait, kunnen we zaken doen!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik naai geen klanten, ama drijf soms de prijzen wel wat hoger op als het kan..
Maar goed, je moet ergens aan verdienen, als ik urenlang ergens mee klooi dan vraag ik om een vergoeding van mijn tijd, soms pakt dat goedkoop uit, soms wat duurder.. Dat is afhankelijk van mijn stemming die dag.
Wat weer uit het Arabisch komt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:32 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Het mooiste Turkse woord is mijns inziens: Haşa. Prachtig.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:33 schreef Ambipur het volgende:
[..]
JIj fixt auto's? Mooi, als je mij niet naait, kunnen we zaken doen!
Is toch hetzelfde?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik naai geen klanten, ama drijf soms de prijzen wel wat hoger op als het kan..
Ja, maar dat geldt voor de helft van onze taalquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:34 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wat weer uit het Arabisch komt.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:34 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wat weer uit het Arabisch komt.
Nee, naaien is onderdelen vervangen die niet aan vervanging toe is of juist iets kapot maken om die ook te vervangen.quote:
Naaistreek is idd overdreven, jij gebruikt het op de juiste manier.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:32 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Sen naaistreek kullandin..![]()
Mijn tante dolt wel eens met me (of ze meen't) en vraagt wel eens liefkozend, dit haal jij wel voor mij he? Waarop ik dan maar zeg, canin sagolsun yenge. Is dit de juiste context dan, of gebruik ik het dan verkeerd?
Oke maar het opschroeven van prijzen, hoe noem je dat dan?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, naaien is onderdelen vervangen die niet aan vervanging toe is of juist iets kapot maken om die ook te vervangen.
Of onnodige dingen aansmeren..
Hadi git.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:38 schreef Bilge het volgende:
[..]
Naaistreek is idd overdreven, jij gebruikt het op de juiste manier.
'Hadi' is ook een mooi Turks woord, dat je op verschillende manieren kan gebruiken:
Hadi be!
Hadi ya?!
Hadi ordan!
Hadi hadi hadi!
De veelzijdigheid van onze taal...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:38 schreef Bilge het volgende:
[..]
Naaistreek is idd overdreven, jij gebruikt het op de juiste manier.
'Hadi' is ook een mooi Turks woord, dat je op verschillende manieren kan gebruiken:
Hadi be!
Hadi ya?!
Hadi ordan!
Hadi hadi hadi!
Hoe noem je de monteur die continu dingen fixt en gewoon rommel levert? Sensors onnodig vervangen, remblokken vervangen, die daarna piepen etc etc.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, naaien is onderdelen vervangen die niet aan vervanging toe is of juist iets kapot maken om die ook te vervangen.
Of onnodige dingen aansmeren..
Hakkini almak..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:38 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Oke maar het opschroeven van prijzen, hoe noem je dat dan?
Dat is waar.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:35 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja, maar dat geldt voor de helft van onze taal
http://ehmedkurdari.blogc(...)li-kelimeler/6385985
Nee Turkse omgeving zegt dat wel eens.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:41 schreef Bilge het volgende:
[..]
Hadi len ordan.
Die heb je zeker van Ismail YK?
Dat leg ik toch uit canim...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:40 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hoe noem je de monteur die continu dingen fixt en gewoon rommel levert? Sensors onnodig vervangen, remblokken vervangen, die daarna piepen etc etc.
Naaier toch, gewoon? Kan 't mijn vader maar niet uitleggen...
Dat is de iets minder grove wijze van siktir git.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:42 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Nee Turkse omgeving zegt dat wel eens.
Haklisinquote:
Ik zei dat weleens. Ik vind karniyarik mooi(en lekker)quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:43 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat is de iets minder grove wijze van siktir git.
Een Turkse omgeving is weinig hoopgevend, hadi hayirlisi.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:42 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Nee Turkse omgeving zegt dat wel eens.
Vragen waar je recht op hebt..quote:
Nu je dit zegt... Is het accent circonflexe (şapkalı harfler / ˆ) nou wel of niet afgeschaft in het Turks?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:32 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dilber dudagi.. Lieve benaming voor een lekkere tatli.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:44 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ik zei dat weleens. Ik vind karniyarik mooi(en lekker)
Nu begrijp ik het. Ik vond het al een beetje vuil klinken,maar ik snap het.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Vragen waar je recht op hebt..
Ik kan 3 uur sleutelen om een distributieriem, maar ook 3 uur voor het vervangen van een kut slang op een hele irritante plek waar hij gebroken is of remmen upgraden.
Distributieriem zou dan 3 tot 400 euro kosten.
Die ene stomme slang vervangen/repareren 50 euro
en remmen upgrade 150 bijv.
Dat is een groot verschil in de prijzen, maar allemaal hebben even lang geduurt. Snapte?
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:44 schreef Bilge het volgende:
[..]
Een Turkse omgeving is weinig hoopgevend, hadi hayirlisi.
dit ook niet, dilber wel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:46 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dilber dudagi.. Lieve benaming voor een lekkere tatli.
Oeh.. dilber is mooie vrouw voor zover ik weet en dudagi is lippen.. De lippen van een mooie vrouw?quote:
Hm. Net ook gezocht, maar niets gevonden dat duidelijkheid verschaft. Zou het zonde vinden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:48 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wel/niet/wel/niet...
http://anfaengerwriter.bl(...)kullanyor-muyuz.html
Aahquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:50 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Oeh.. dilber is mooie vrouw voor zover ik weet en dudagi is lippen.. De lippen van een mooie vrouw?
Ik gebruik die dingen nooit eigenlijk.. Maar dan is jouw Turks waarschijnlijk uitmuntend, gezien de velen Turken die ik ken, het bestaan van die tekens niet eens weten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hm. Net ook gezocht, maar niets gevonden dat duidelijkheid verschaft. Zou het zonde vinden.
Haşa lijkt nergens op. Ik heb liever 'hâşâ'.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Imambayıldı..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:50 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Oeh.. dilber is mooie vrouw voor zover ik weet en dudagi is lippen.. De lippen van een mooie vrouw?
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ooooh goor wijf! Ik leg nu pas die link!!!
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ooooh goor wijf! Ik leg nu pas die link!!!
Mwah, het is te 'zwak' om mijn Turks uitmuntend te noemen. Ik ben een mierenneuker (taalliefhebbers worden snel als een mierenneuker gezien), ook bij het Turks.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:51 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik gebruik die dingen nooit eigenlijk.. Maar dan is jouw Turks waarschijnlijk uitmuntend, gezien de velen Turken die ik ken, het bestaan van die tekens niet eens weten.
Jij hebt echt een schattig brein.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:56 schreef Ambipur het volgende:
Ik zal die dingen noooit meer onschuldig eten!
Vallah, voordat Ayca Lippen plaatste, zag ik er echt de lippen/het mondje van een vrouw in.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:01 schreef Ambipur het volgende:
zG...
Genckiz Ruyasi....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!!!!
Dit doen ze expres of wat?.
Het geeft mij een goed gevoel dat je iets opsteekt van fok! Buiten seksueel getinte dingen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:59 schreef Ayca het volgende:
[..]
Dankzij jou leer ik ook wat hier door telkens die termen op te zoeken
Oooh goodie.. Geen idee... Maar ik leg de link juist, gezien je reactiequote:
Aaaah heerlijke scenequote:
Je had het al door voordat je het postte, toch?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:05 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Oooh goodie.. Geen idee... Maar ik leg de link juist, gezien je reactie
Ja.. Ayca sagolsun... De link kwam meteen in mij opquote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je had het al door voordat je het postte, toch?.
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:01 schreef Ambipur het volgende:
zG...
Genckiz Ruyasi....omgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kerhane tatlisi... What's in a name..
Hey, we verslaan ze met de zojuist genoemde tatliquote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:16 schreef Bilge het volgende:
In het Nederlands heb je ook 'foute' voedselnamen:
'Negerzoen' verdwijnt
Fabrikant Buys gaat de naam 'negerzoen' afschaffen. Er zouden klachten zijn van mensen die zich bezwaard voelen. Al eerder werden het Franse tête-de-nègre (negerkop) en het Engelse negro kiss van de verpakkingen verwijderd.
Eerlijk gezegd vind ik deze vorm van politieke correctheid totaal doorgeslagen. Nu is er een positief woord verbonden aan het woord neger... Alsof er ooit iemand racist is geworden van het eten van negerzoenen. En waar houdt het op? Jodekoek? Moorkop? Huzarensalade? Blanke vla? Kippenpoot? Bloempot? Afrikaantje? Engelse drop? Spaanse peper? Pruisisch blauw? Schots en scheef?
http://taal.paginablog.nl/taal/2006/03/negerzoen_verdwijnt.html
Olur, is goedquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:46 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Nu begrijp ik het. Ik vond het al een beetje vuil klinken,maar ik snap het.
Zodra ik een auto heb, mag jij deze fixen
Turken zijn gewoon sensueel ingesteld.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:18 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hey, we verslaan ze met de zojuist genoemde tatliOnze tatliler en voedsel zijn gewoon vernoemd naar dijen, lippen, navels, buiken, hoeren en bordelen
Mooist vage Nls voedsel: Moorkop
Sanada, ik ben ook slapen vieze fuckingmayerquote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:22 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Welterusten viezeturkjes.iyi geceler enzo
Hadi iyi geceler.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:22 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Welterusten viezeturkjes.iyi geceler enzo
Politiek correcte zegswijze van compleet oversekst.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:22 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Turken zijn gewoon sensueel ingesteld.
Was maar een grapje. Kerhane tatlisi gaat ook mij te ver.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:26 schreef Ambipur het volgende:
Truste mensjes.
Sorry, Turken zijn oversekst, Bilge heeft gelijk. Sensueel denk ik aan iets anders.
Die Genckiz ruyasi doet het zelfs pedofielachtig overkomen.
wat een opmerkingquote:
Zal em es maken voor mijn wat oudere bezoekers... Best 'n giller als iemand vraagt hoe het heet.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:30 schreef zarGon het volgende:
Die kerhane tatlısı ken ik als 'halka tatlısı'...
Kerhane hoor ik ook voor het eerst. Wat een rare naam..
Mali is soms rete-irritant en best ondeugend met zijn verkeerde opmerkingen en zo nu en dan enorm laubali, maar toch nog wel stiekem leuk.quote:
Ik heb een hekel aan hem.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mali is soms rete-irritant en best ondeugend met zijn verkeerde opmerkingen en zo nu en dan enorm laubali, maar toch nog wel stiekem leuk.
WAT?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:34 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan hem.
Trouwens, Kayisi dediginiz, zo noemen wij die gedroogde erikler.. Nou heb ik gegoogled en blijken die groene dingen erik te heten.. Faal.
Ik heb echt een köylü-spraak.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mali is soms rete-irritant en best ondeugend met zijn verkeerde opmerkingen en zo nu en dan enorm laubali, maar toch nog wel stiekem leuk.
Kayısı..
Hierom zeker.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:34 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan hem.
Trouwens, Kayisi dediginiz, zo noemen wij die gedroogde erikler.. Nou heb ik gegoogled en blijken die groene dingen erik te heten.. Faal.
Dit is Erik:quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
WAT?))))).
Erik? lolwat... Kayısı is toch van nature al niet 'gedroogd'?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dit noemen wij Erik:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit noemen wij Kaysi:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb nog in de koelkast, canim cektiJuist... Niet de eerste keer op de Turkse TV.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:39 schreef Bilge het volgende:
Klik om te vergroten naar 545x30(http://i.ytimg.com/vi/vQHQOqmfBSc/default.jpg)Mehmet Ali Erbil Ãeneni fazla açdın Mehmet Ali Erbil'in mum söndü gafı Alevileri kızdırdıHierom zeker.![]()
Deze heeft oma gemaakt in het dorp....quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:42 schreef Ayca het volgende:
kayisiik heb ook wat gedroogde liggen, nu mis ik turkei
Moet van haar elke dag een paar eten, dat is gezond zegt ze.
![]()
![]()
Annem is gek op dut.. Is dat in Nederland verkrijgbaar? Als ik dat voor haar koop, maak ik haar dolblij.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:44 schreef Ayca het volgende:
Die van mij zijn ook van omaheb ook nog wat gedroogde dut
![]()
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:40 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dit is Erik:Deze ken ik als 'can eriği'. Ook wel bekend als 'yeşil erik'.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij heeft erik een paarse/donkerrode kleur. En is zachter dan de bovenstaande erik.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2012 00:49:49 ]![]()
Als ik bij m'n oma ben eet ik een hele boom kaal![]()
Heb ze niet vers zien liggen maar online kan je wel gedroogde krijgen (http://www.spiruella.nl/moerbei-bio-1537.html)![]()
'Moerbei'.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:48 schreef Ayca het volgende:
Heb ze niet vers zien liggen maar online kan je wel gedroogde krijgen (http://www.spiruella.nl/moerbei-bio-1537.html).
![]()
Dit jaar voor het eerst gegeten. Vond het vrij smaakloos eigenlijk.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:48 schreef zarGon het volgende:
Dut is lekker, ja.. Lang niet gegeten, heeft wel een aparte smaak (voor zover ik 't me herinner).
![]()
Je bent te gek! Hoewel ik ze echt vies vind, is mama net als jij, eet een hele boom leeg. Ga haar hier erg blij mee maken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:48 schreef Ayca het volgende:
Heb ze niet vers zien liggen maar online kan je wel gedroogde krijgen (http://www.spiruella.nl/moerbei-bio-1537.html)Wat grappig.. Ik ken erik dus als oranje achtig..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:47 schreef zarGon het volgende:
[..]
Deze ken ik als 'can eriği'. Ook wel bekend als 'yeşil erik'.
Volgens mij heeft erik een paarse/donkerrode kleur. En is zachter dan de bovenstaande erik.En idd, ook Yesil Erik noemen wij dat.. Lekker rommelig he, zo? Mis Turkije nu inene.
![]()
Kafam karisti..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:51 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Erik, en erik.![]()
Er zijn vele soorten erik.quote:. Net zoals het woordje 'salata'. Heeft ook meerdere betekenissen. En soorten. En zo.
![]()
Het beste uit Turkije:
Gemaakt door oma naturlich.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ach sooooo. Anladimquote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Er zijn vele soorten erik.. Net zoals het woordje 'salata'. Heeft ook meerdere betekenissen. En soorten. En zo.
Bij mijn opa's en broers graf staat een erik agici.. Vind ik zo speciaal. Aklima geldi ineens.
![]()
Goed te pruimen toch?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:51 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Erik, en erik.
net goed![]()
Die Turken zijn d´r gek op... dat weet ik via Crap volgens mij...![]()
Dus jullie zullen het intussen ook wel weten.![]()
![]()
![]()
net goed![]()
Stil he?
Hier kun je lachen om domme blanke mensen. http://www.geenstijl.tv/2(...)olk_inzake_bram.html![]()
Bu ne lan.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:21 schreef Ambipur het volgende:
Yuri, ga je mond spoelen. Terbiyesiz.If not now, then when.![]()
Ben jij Arya of zo?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:09 schreef opdekorrel het volgende:
Die Turken zijn d´r gek op... dat weet ik via Crap volgens mij...![]()
Dus jullie zullen het intussen ook wel weten.![]()
![]()
![]()
Wie ben jij überhaupt?![]()
Zo, gelijk complottheoriequote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ben jij Arya of zo?
Wie ben jij überhaupt?![]()
![]()
Ik snap niet. Iets met onderzijde? Jij wilt onderop en ik bovenop? Google translate en Turks is kut.quote:If not now, then when.![]()
In Rotterdam ook nog!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:38 schreef xaban06 het volgende:
Wat lees ik, 28 dec meeting? Hadiiiiii ya![]()
Ja.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik snap niet. Iets met onderzijde? Jij wilt onderop en ik bovenop? Google translate en Turks is kut.
Probeer dit: zakkumun dibi.![]()
Ja, en jij betaalt, had je beloofd.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:38 schreef xaban06 het volgende:
Wat lees ik, 28 dec meeting? Hadiiiiii ya![]()
Ik wil een lijstje maken met alle handigheidjes van het forum. Zoals selectief quoten.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja, maar leest niet lekker. Of bedoel je handigheidjes van het forum. Ligt aan je bedoeling.
Hoe zou jij dat neerpennen?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2012 01:42:18 ]![]()
Nee, ik weet dat iemand mij ooit verbeterde, officieel is het zakkumquote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:41 schreef zarGon het volgende:
[..]
Bedoel je niet "zıkkımın dibi"?
Ik twijfel...![]()
![]()
Alle (instelbare) handigheidjes van het forum op een rijtje!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:41 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik wil een lijstje maken met alle handigheidjes van het forum. Zoals selectief quoten.
Hoe zou jij dat neerpennen?
Handigheden die gebruikt worden op het forum, of handigheden van het forum..![]()
![]()
Nouuu...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:42 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, ik weet dat iemand mij ooit verbeterde, officieel is het zakkum
Kijk eens naar de betekenis van 'zakkum', 'zıkkım en 'zıkkımın kökü' op Türk Dil Kurumu.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2012 01:49:28 ]![]()
Ja, later. Eerst huiswerk. Ondanks alle uitstelgedrag, hoofdstuk bijna af. Hoera voor mij.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
De onderkant van oleander?
Ga eens Turks leren of zo.![]()
Betweter.. Mooie eigenschap!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nouuu...
Kijk eens naar de betekenis van 'zakkum', 'zıkkım en 'zıkkımın kökü' op Türk Dil Kurumu.![]()
Uff, de links werken niet. Grr. Even handmatig intypen, Ambi.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nouuu...
Kijk eens naar de betekenis van 'zakkum', 'zıkkım en 'zıkkımın kökü' op Türk Dil Kurumu.![]()
Nou ja, niet betweter per se. Ik wil gewoon weten wat juist is. Als jij gelijk hebt, geef ik dat dan ook gewoon toe.quote:![]()
We hebben beiden gelijk..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nou ja, niet betweter per se. Ik wil gewoon weten wat juist is. Als jij gelijk hebt, geef ik dat dan ook gewoon toe.
Zakkum (Arapça: زقوم) ağacı, İslam dinine göre, cehennemde olduğuna inanılan ölümcül, acı meyveli ağaç.[1][2] Cennette bulunan ağaç ise Tuba'dır. Herhangi bir "öldürücü gıda" anlamı taşıyan zakkum, Türkçe'de zehir, acı anlamlarına gelen[3] zıkkım kelimesi şeklinde günlük hayatta kullanılmaktadır.[4]![]()
Links gefikst!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nouuu...
Op vrijdags is dit hun programma: De vrijdagavond is de ‘Fasil & Türk sanat musikisi’ avond.
Van Zeki Müren tot Müzeyyen Senar. Alhoewel ze er jammer genoeg niet bij kunnen zijn hebben we voor de liefhebbers een goed genot voor het oor. Want op deze avond zullen veel tracks van deze Turkse klassieke muzieksoort de revue passeren.
Nice.![]()
Is het ookquote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:50 schreef xminator het volgende:
[..]
Hey dat ziet er ook leuk uit.
[..]
Ja rustig aan...Gezellig!
Maar ergens anders dus?![]()
Uit Wiki?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:46 schreef Ambipur het volgende:
[..]
We hebben beiden gelijk..
Zakkum (Arapça: زقوم) ağacı, İslam dinine göre, cehennemde olduğuna inanılan ölümcül, acı meyveli ağaç.[1][2] Cennette bulunan ağaç ise Tuba'dır. Herhangi bir "öldürücü gıda" anlamı taşıyan zakkum, Türkçe'de zehir, acı anlamlarına gelen[3] zıkkım kelimesi şeklinde günlük hayatta kullanılmaktadır.[4]
Op TDK staat:En over 'zıkkım' staat dit:quote:isim, bitki bilimi Zakkumgillerden, Akdeniz ülkelerinde yetişen, çiçekleri beyaz veya pembe renkli, kışın yapraklarını dökmeyen zehirli bir ağaççık, ağı ağacı, ağı çiçeği (Nerium oleander)
"Bir köşeye bir limon ağacı, öbür köşeye katmersiz bir zakkum diye başladık işe." - N. MeriçIn dit geval neig ik toch echt naar TDK.quote:q. isim Zehir, a
2. çki ve sigara gibi zararl alkanlklar için kullanlan bir söz
"Bu zkkm haramdr, insana zarar vardr." - M. . Esendal
3. Sknt veren kimse veya ey
Edit: argh, hij neemt de ı's en de ş's niet mee..
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2012 01:56:26 ]![]()
Gezien jij gaat betalen hoeven wij niet op de kleintjes te lettenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:52 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Is het ookGezellig!
Maar ergens anders dus?![]()
Wij dachten persoonlijk aan restaurant parkheuvel.![]()
Gezien het een Islamtische achtergrond heeft, bu nasil? http://samil.ihya.org/ansiklopedi/zakkum-agaci.htmlquote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
Uit Wiki?
Op TDK staat:
[..]
En over 'zıkkım' staat dit:
[..]
In dit geval neig ik toch echt naar TDK.
Edit: argh, hij neemt de ı's en de 's niet mee..
![]()
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:54 schreef xminator het volgende:
[..]
Gezien jij gaat betalen hoeven wij niet op de kleintjes te letten![]()
Wij dachten persoonlijk aan restaurant parkheuvel.![]()
![]()
Danke!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:44 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Alle (instelbare) handigheidjes van het forum op een rijtje!
Handigheden die gebruikt worden op het forum, of handigheden van het forum..![]()
Hm, nu ik erover nadenk. Zakkumun dibi == cehennemin dibi; zıkkım kökü is 'Kızgınlıkın anında söylenen bir söz'.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:56 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Gezien het een Islamtische achtergrond heeft, bu nasil? http://samil.ihya.org/ansiklopedi/zakkum-agaci.html
Dan lijkt 'zakkum' beter, ja.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2012 02:01:24 ]![]()
We hebben al het een en ander op planning hoor, maar mahzen ziet er eigenlijk ook wel goed uit. Hoeven wij tenminste niet te switchen. Initiële planning was meram zuid + obba..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:58 schreef xaban06 het volgende:
Volgens mij zijn jullie er nog niet eens uit waar jullie gaan meeten
Ama dat jij gaat betalen is al wel een feit.
![]()
We hebben nog 2 maanden de tijd.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:58 schreef xaban06 het volgende:
Volgens mij zijn jullie er nog niet eens uit waar jullie gaan meeten
Ga jij je aan je woord houden?![]()
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hm, nu ik erover nadenk. Zakkumun dibi == cehennemin dibi; zıkkım kökü is 'Kızgınlık anında söylenen bir söz'.
Dan lijkt 'zakkum' beter, ja.Vind zulke dingetjes uitzoeken leuk! Benader me de volgende keer weer als je iets ziet.
![]()
Will do.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 02:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]Vind zulke dingetjes uitzoeken leuk! Benader me de volgende keer weer als je iets ziet.
.
![]()
Tis stil aan de overkant..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
We hebben nog 2 maanden de tijd.
Ga jij je aan je woord houden?![]()
Hey kom op joh, dat lijkt wel de geheimtaal van twee geile nonnen wat jullie daar aan...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
Uit Wiki?
Op TDK staat:
[..]
En over 'zıkkım' staat dit:
[..]
In dit geval neig ik toch echt naar TDK.
Edit: argh, hij neemt de ı's en de ş's niet mee..
Sorry!net goed![]()
Dat doen wij dus ook..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 02:06 schreef opdekorrel het volgende:
[..]
Hey kom op joh, dat lijkt wel de geheimtaal van twee geile nonnen wat jullie daar aan...
Sorry!![]()
![]()
Er moet ook gewerkt worden meid.quote:
Ik hou mij aan mijn woord.
Ik hoop echt dat dit niet de reden was iedere keer dat de meeting niet doorging![]()
Proof alles. Meet gaat gewoon door! En minstens 4 man zullen aanwezig zijn. Alleen de mensen uit regio rotterdam zijn zelfs voldoende om de 4+ norm te halen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 02:31 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Er moet ook gewerkt worden meid.
Ik hou mij aan mijn woord.
Ik hoop echt dat dit niet de reden was iedere keer dat de meeting niet doorging
Forum Opties Forumhop: Hop naar: