abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123699012
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 23:11 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Dat zullen ze vast niet voor ogen hebben maar het zou wel het gevolg kunnen zijn.
Ik vraag me af wat ze wel voor ogen hebben dan, zouden ze daar gewoon slaafs minister Opstelten volgen? Er moet toch iemand met een beetje inzicht zitten in de raad die ziet dat dit alleen maar voor meer overlast gaat zorgen.
pi_123703387
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:23 schreef PBateman1978 het volgende:
In Hilversum moet je vanaf vrijdag dus een uittreksel bevolkingsregister bij je hebben om te kunnen kopen.

Werk hier toch al 12 jaar en heb nog nooit drugstoeristen gezien hier.
De coffeeshophouders ook niet trouwens....
Waar is de tijd gebleven dat in het popcentrum dat toendertijd tagrijn heette er huisregels waren waarbij harddrugs gebruik verboden was, en softdrugs dealen ook verboden was, maar deze softdrugs bij de huisdealer verkrijgbaar waren die een eigen hokje daar had. :D

Dat was nog eens een leuke stagetijd.
pi_124003396
http://www.gooieneemlande(...)coffeeshops?lref=sll

quote:
HILVERSUM - De negen Hilversumse coffeeshops hoeven niet langer van klanten te eisen dat ze een uittreksel uit het bevolkingsregister (gemeentelijke basisadministratie) tonen. Burgemeester Broertjes haalt bakzeil.

Vorige week werd bekend dat de harde opstelling van Hilversum, de enige gemeente in de regio die de uittreksel-eis heeft ingevoerd, zorgt voor een dramatische leegloop van de Hilversumse coffeeshops. Klanten zoeken hun heil elders en alom is de angst groot dat criminele straathandel in Hilversum een grote vlucht zal nemen.

In reactie op kritische vragen van de Hilversumse SP laat de burgemeester nu weten dat controle op de naleving van de uittreksel-eis voorlopig van de baan is. Waarom Hilversum wél met de uittreksel-eis komt terwijl veel andere gemeenten met coffeeshops daarvan af zien, is nog steeds niet duidelijk.

Broertjes wordt woensdagavond aan de tand gevoeld door de Hilversumse gemeenteraad.

Bij de Hilversumse coffeeshops is het woensdagochtend 'feest'. De meeste zaken hebben het gehate gele pamflet met de mededeling dat klanten alleen aan wiet kunnen komen als een uittreksel bij zich hebben inmiddels weggehaald. ,,We kunnen de mensen eindelijk weer blij maken in plaats van ze weg te moeten sturen'', zegt een opgeluchte verkoper. ,,We draaien weer'', juicht de eigenaar van een andere coffeeshop. Hij heeft voor de zekerheid wel een kopietje met het bewijs, de schriftelijke antwoorden van Broertjes op de SP-vragen, paraat. ,,Voor het geval de politie langs komt.''
Haha nog geen 2 weken volgehouden dus.
Mooi zo!
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_124003684
Ik ben benieuwd wat Broertjes als reden gaat geven waarom hij het wel wilde doorvoeren.
pi_124003743
Hoeveel geld hebben al deze mislukt maatregelen nederland wel niet gekost tot nu toe. En dan heb ik het alleen over ambtenaren en b&w die zich verplicht met dit gerommel in de marge hebben moeten bezig houden. Die rekening zou men eens naar denhaag moeten sturen.
pi_124004559
Inderdaad en die coffeeshops die toch omzet mislopen, de extra criminaliteit en de kosten die het met zich meebrengt. Maar je hoort er ook niemand over he? Alleen wij hier dan.
pi_124281567
quote:
Noordanus vraagt extra politie in strijd tegen straathandel wiet

Geplaatst op:19 maart 2013Laatste update:19 maart, 22:24

TILBURG - Er is extra inzet van politie nodig om de straathandel in softdrugs in de stad aan te pakken.

Dat schrijft burgemeester Peter Noordanus aan minister Opstelten van Justitie. Met een steviger aanpak van de straathandel hoopt de burgemeester tevens meer klanten terug de coffeeshops in te krijgen.

Opstelten heeft nog niet gereageerd op het verzoek
_O-

Maar tegelijktijd vind noordanus het onzinnig om het verzoek van de gemeenteraad aan opstelten te vertellen over gecontroleerde wietteelt.

Wat een klapjosties zijn deze bestuurders toch.
  woensdag 20 maart 2013 @ 08:34:46 #208
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_124281789
Gaat de ME nu blowers de shops in meppen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 maart 2013 @ 08:41:02 #209
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124281885
Waarom willen ze de verkoop van wiet alleen maar aan Nederlanders toestaan en niet buitenlandse toeristen?
Touching from a distance ~
  woensdag 20 maart 2013 @ 08:50:36 #210
37295 Luigi
mario pls
pi_124282038
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 08:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

_O-

Maar tegelijktijd vind noordanus het onzinnig om het verzoek van de gemeenteraad aan opstelten te vertellen over gecontroleerde wietteelt.

Godsakkejantje zeg.
pi_124282046
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 08:41 schreef Purplesparks het volgende:
Waarom willen ze de verkoop van wiet alleen maar aan Nederlanders toestaan en niet buitenlandse toeristen?
Nog bizarder in amsterdam vanwege toeristische belangen mag men wel blijven verkopen, in tilburg heeft men eerst de koopzondagen ingevoerd onder het mom van een toeristisch gebied, maar verkopen van wiet aan belgen in dit toeristisch gebied mag dan opeens niet. Dubbele moralen die heersen bij bestuurders in NL. :')
pi_124282500
quote:

[..]

_O-

Wtf wacht, hij hoopt mbv de politie meer mensen terug de coffeeshop in te krijgen? Dit is echt de omgekeerde wereld....eerst mensen de coffeeshop uitjagen en dan de politie inzetten om ze terug te jagen...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_124282626
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 08:41 schreef Purplesparks het volgende:
Zal wel iets te maken hebben met politieke druk vanuit het buitenland...
  woensdag 20 maart 2013 @ 09:25:51 #214
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124282688
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:23 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Goed mogelijk, maar wij hebben onze regels hier die ook van toepassing zijn op bezoekende toeristen. Net zoals Nederlandse toeristen zich hebben te houden aan de regels in het buitenland waar ze heengaan.
pi_124282747
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:23 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Laat ze lekker in de stront zakken die buitenlandse conservatieve politici, waar is het eigenwijze gids land nederland gebleven.
pi_124282768
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:25 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Goed mogelijk, maar wij hebben onze regels hier die ook van toepassing zijn op bezoekende toeristen. Net zoals Nederlandse toeristen zich hebben te houden aan de regels in het buitenland waar ze heengaan.
Ben ik uiteraard met je eens, maar ik geloof wel dat men zeker in de grensstreken in het buitenland te maken had met overlast....hard rijdende auto's (die politiecontroles wilden vermijden), mensen die stoned achter het stuur zaten, etc.
pi_124282851
Als dat zo is dan moet de politie die lui aanpakken en niet door zo'n achterlijk beleid waardoor de overlast alleen maar groter wordt.
  woensdag 20 maart 2013 @ 09:33:15 #218
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124282868
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:28 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ben ik uiteraard met je eens, maar ik geloof wel dat men zeker in de grensstreken in het buitenland te maken had met overlast....hard rijdende auto's (die politiecontroles wilden vermijden), mensen die stoned achter het stuur zaten, etc.
Jah okee, geef ik jou weer gelijk in, al zijn deze mensen niet echt bepaald tot toeristen te rekenen. Maar kan mij voorstellen dat het op deze manier moeilijk onderscheidt maken is hiertussen.
pi_124282961
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:28 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Dat zijn alleen populistische praatjes daar zijn nooit objectieve onderzoeken naar geweest, maar wij geloven onze propaganda bestuurders op hun mooie blauwe ogen.

En als men politiecontrole wilt vermijden zal dat vaak wel niet zijn vanwege softdrugs maar eerder vanwege hard drugs.

Mensen stoned achter het stuur, daaarop kan de politie controleren, maar liever laten we de politie zich met nog meer heksenjachten bezig houden ipv wel op al bestaande strafbare feiten te controleren.
pi_124283215
nou, basp. mijn familie woont allemaal in roosendaal. daar heb je wel degelijk overlast van drugstoeristen hoor. allemaal fransen die maf langzaam door het centrum rijden enzo. tis daar veel eenrichtingsverkeer, wat rijdende stoners dan weer niet snappen enzo, wat dan weer gevaarlijke situaties oplevert.

maar goed; daar zijn alle coffeeshops gesloten, dus nu is er een florerende groep criminele allochtone jongeren actief en zijn dezelfde fransen nog altijd in de stad, maar dan illegaal, dus nu zijn ze stoned en rijden ze harder. tegen het verkeer in, nog altijd.....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_124284033
Meerderheid raad Maastricht: stop buitenlanderverbod coffeeshops

en we zijn weer terug bij af, hopelijk hebben ze ervan geleerd en gaat het nu de andere kant op.
pi_124284503
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:50 schreef simmu het volgende:
nou, basp. mijn familie woont allemaal in roosendaal. daar heb je wel degelijk overlast van drugstoeristen hoor. allemaal fransen die maf langzaam door het centrum rijden enzo. tis daar veel eenrichtingsverkeer, wat rijdende stoners dan weer niet snappen enzo, wat dan weer gevaarlijke situaties oplevert.

maar goed; daar zijn alle coffeeshops gesloten, dus nu is er een florerende groep criminele allochtone jongeren actief en zijn dezelfde fransen nog altijd in de stad, maar dan illegaal, dus nu zijn ze stoned en rijden ze harder. tegen het verkeer in, nog altijd.....
Maar die fransen rijden maf langzaam door de stad omdat ze wachten op een drugsrunner die hun op pikt. Verplaats dan een paar shops buiten de stad als het echt zo problematisch zou zijn. Zoals men toen ook in bergen op zoom gedaan heeft. En de overige fransen die dan nog langzaam door de stad rijden zijn niet op zoek naar wiet maar naar harder spul, daar kunnen we niets aan doen.

Mijn pa woont in maastricht bij het centrum en die heeft meer last van dronken studenten dan die stonede belgen. Ja sinds er niet meer verkocht wordt aan buitenlanders zie je wel meer overlast door drugsrunners die ook softdrugs nu pushen.

Ik woon in tilburg, daar stonden gewoon altijd portiers voor de deur, en kwam er een snelle belg aan die met ronkend motor even snel in en uit wil lopen werd die niet toegelaten voordat ze hun auto fatsoenlijk geparkeerd hadden.
  woensdag 20 maart 2013 @ 10:55:33 #223
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_124284887
quote:
Drugsoverlast verdubbeld na wietpas

De drugsoverlast in Limburg houdt aan. In het jaar van de invoering van de wietpas is de overlast zelfs verdubbeld. Dat blijkt uit onderzoek van L1 en EenVandaag.

Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie verklaarde eind vorig jaar dat het aantal incidenten afnam. Maar uit het onderzoek blijkt dat een jaar na het invoeren van de wietpas de overlast structureel meer is dan ervoor. Ook wordt duidelijk dat de overlast jáárlijks afneemt in de laatste maanden van het jaar en niet valt toe te schrijven aan de aanpak van drugsoverlast.

In Maastricht en Venray is zelfs sprake van een verdrievoudiging van 2011 naar 2012. Zo steeg het aantal meldingen in Maastricht van nog geen 1000 naar ruim 3000. In Venray nam het aantal incidenten van zo’n 70 toe naar bijna 200.

L1 en EenVandaag vroegen bij de 8 gemeenten in Limburg met coffeeshops gegevens op over de meldingen van drugsoverlast.
..*Zucht*.. ;(
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  woensdag 20 maart 2013 @ 11:08:43 #224
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_124285280
quote:

[..]

_O-

Binnenkort is er in Tilburg een 4-daags festival, waar veel buitenlanders op afkomen die voor het grootste gedeelte allemaal stoners zijn. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken in Tilburg als er in een paar dagen tegen de 1000 personen rondlopen die vraag naar wiet hebben maar de coffeeshop niet binnenkomen.
O)))
pi_124287648
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat zijn alleen populistische praatjes daar zijn nooit objectieve onderzoeken naar geweest, maar wij geloven onze propaganda bestuurders op hun mooie blauwe ogen.

En als men politiecontrole wilt vermijden zal dat vaak wel niet zijn vanwege softdrugs maar eerder vanwege hard drugs.

Mensen stoned achter het stuur, daaarop kan de politie controleren, maar liever laten we de politie zich met nog meer heksenjachten bezig houden ipv wel op al bestaande strafbare feiten te controleren.
Was er niet zo'n nieuwsbericht dat het aantal snelheidsovertredingen in de grensstreek opeens nog maar een vijfde was van vóór de invoering van de wietpas?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet voor de wietpas, maar ik denk wel dat bepaalde overlast vermindert (en andere overlast toeneemt, m.a.w. de overlast verschuift)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')