Goedzoquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:42 schreef borisz het volgende:
Rijles ging goed. Eindelijk krijg ik de koppeling een beetje onder de knie. De auto af laten slaan was mijn grote hobby.
bedanktquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:52 schreef borisz het volgende:
* Borisz schenkt een glaasje zeer sterk spul in voor isa
Wat een but but but situatie.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:04 schreef Isabeau het volgende:
En ik ben een ervaring rijker met leerpunten (niet zo lief zijn) met een waslijst aan sterke punten die ik nu gerust in een sollicitatiegesprek durf op te voeren, want het staat zwart op wit
Nou dat dus!! Je hebt er wat dat betreft wel iets aan gehad.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:04 schreef Isabeau het volgende:
En ik ben een ervaring rijker met leerpunten (niet zo lief zijn) met een waslijst aan sterke punten die ik nu gerust in een sollicitatiegesprek durf op te voeren, want het staat zwart op wit
Als dit klopt en ik het een beetje inschat gaan wij er netto vrolijk honderden euro's per maand op achteruitquote:Als de premies in de zorg afhankelijk
worden van het inkomen,kunnen ze
variëren van 20 tot 482 euro per maand.
Dat blijkt uit berekeningen op basis
van het regeerakkoord van VVD en PvdA.
Iemand met een modaal salaris,zoals een
treinmachinist of een bouwvakker,gaat
per maand 140 euro betalen.Nu is dat
gemiddeld zo'n 100 euro.In de bijstand
is de premie straks 20 euro per maand.
De hogere premies worden voor een deel
gecompenseerd door lagere belastingen.
Zo wordt de inkomstenbelasting 126 euro
per maand minder voor de groep boven de
70.000 euro.Zij gaan het hoogste tarief
van 482 euro betalen.
Het belastingvoordeel dat je wel terug krijgt al verrekend?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:13 schreef TAV74 het volgende:
Euhm...
Als dit klopt en ik het een beetje inschat gaan wij er netto vrolijk honderden euro's per maand op achteruit500 euro ofzo. Dat lijkt me wel wat erg veel van het goede
![]()
Zeg ook niet dat ik dood neerval als het er af gaat, ik vind meer betalen ook geen probleem, maar 500 per maand netto ineens is gewoon wel een belachelijk grote klap. Zeker als ik dan ook nog eens merk dat we nooit iets vergoed krijgen van die paar ziektekosten die we dan wel hebben. Op deze manier hoe je nooit draagvlak voor een solidair stelsel. Ik zie de reacties al komen: moet ik krom liggen om te betalen voor rokers etc etcquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Het belastingvoordeel dat je wel terug krijgt al verrekend?
En als je boven de 70.000 zit kan het er ook echt wel van af.
Maar deze premie is toch iets anders dan je zorgverzekering? /zeimrLienetquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:23 schreef golfer het volgende:
Nadeel van het nieuwe stelsel is wel dat de concurrentie tussen ziektekostenverzekeraars vervalt. De premie wordt inkomensafhankelijk, dus scherpe nieuwe en concurrerende aanbiedingen zitter er niet meer in.
Het ouderwetse ziekenfondssysteem....
Dan komen ze voor een ingegroeide teennagel bij de SEH zonder verwijzing omdat ze daar qua kosten wel recht op denken te hebben en dan moeten ze ook nog 50 eur voor betalenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:27 schreef Isabeau het volgende:
Je zal maar 1000 euro per maand moeten betalen en dan nooit iets hebben(500 pp voor een veel verdienend stelletje)
Nee. Dat plan per 2014 is volgens mij wel het nieuwe ziektekostenpremiestelsel bij de zorgverzekeringen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:25 schreef LieLie het volgende:
Maar deze premie is toch iets anders dan je zorgverzekering? /zeimrLienet
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:28 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dan komen ze voor een ingegroeide teennagel bij de SEH zonder verwijzing omdat ze daar qua kosten wel recht op denken te hebben en dan moeten ze ook nog 50 eur voor betalen
Leuker kunnen we het niet maken.
Maximaal 482 pp met een belastingcompensatie van minimaal 126, dus netto 354 pp, dus per 2 personen maximaal 708 per maand (als je samen dus meer dan 140.000 verdient).quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:27 schreef Isabeau het volgende:
Je zal maar 1000 euro per maand moeten betalen en dan nooit iets hebben(500 pp voor een veel verdienend stelletje)
Zo begrijp ik het ook ja. Maar ik wacht maar even af voor ik de auto te koop zetquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee. Dat plan per 2014 is volgens mij wel het nieuwe ziektekostenpremiestelsel bij de zorgverzekeringen.
http://nos.nl/artikel/435(...)0-tot-482--euro.html
Dat laatste is niet waar volgens mij, anders is het verschil bij ons ook kleiner dan ik net berekende. Zoals ik het begrijp is een hoog inkomen genoeg voor twee keer de max premie. Dan werkt Sun dus nog om zo ongeveer de helft van het salaris aan ziektekosten af te dragen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Maximaal 482 pp met een belastingcompensatie van minimaal 126, dus netto 354 pp, dus per 2 personen maximaal 708 per maand (als je samen dus meer dan 140.000 verdient).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |