Goedzoquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:42 schreef borisz het volgende:
Rijles ging goed. Eindelijk krijg ik de koppeling een beetje onder de knie. De auto af laten slaan was mijn grote hobby.
bedanktquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:52 schreef borisz het volgende:
* Borisz schenkt een glaasje zeer sterk spul in voor isa
Wat een but but but situatie.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:04 schreef Isabeau het volgende:
En ik ben een ervaring rijker met leerpunten (niet zo lief zijn) met een waslijst aan sterke punten die ik nu gerust in een sollicitatiegesprek durf op te voeren, want het staat zwart op wit
Nou dat dus!! Je hebt er wat dat betreft wel iets aan gehad.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:04 schreef Isabeau het volgende:
En ik ben een ervaring rijker met leerpunten (niet zo lief zijn) met een waslijst aan sterke punten die ik nu gerust in een sollicitatiegesprek durf op te voeren, want het staat zwart op wit
Als dit klopt en ik het een beetje inschat gaan wij er netto vrolijk honderden euro's per maand op achteruitquote:Als de premies in de zorg afhankelijk
worden van het inkomen,kunnen ze
variëren van 20 tot 482 euro per maand.
Dat blijkt uit berekeningen op basis
van het regeerakkoord van VVD en PvdA.
Iemand met een modaal salaris,zoals een
treinmachinist of een bouwvakker,gaat
per maand 140 euro betalen.Nu is dat
gemiddeld zo'n 100 euro.In de bijstand
is de premie straks 20 euro per maand.
De hogere premies worden voor een deel
gecompenseerd door lagere belastingen.
Zo wordt de inkomstenbelasting 126 euro
per maand minder voor de groep boven de
70.000 euro.Zij gaan het hoogste tarief
van 482 euro betalen.
Het belastingvoordeel dat je wel terug krijgt al verrekend?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:13 schreef TAV74 het volgende:
Euhm...
Als dit klopt en ik het een beetje inschat gaan wij er netto vrolijk honderden euro's per maand op achteruit500 euro ofzo. Dat lijkt me wel wat erg veel van het goede
![]()
Zeg ook niet dat ik dood neerval als het er af gaat, ik vind meer betalen ook geen probleem, maar 500 per maand netto ineens is gewoon wel een belachelijk grote klap. Zeker als ik dan ook nog eens merk dat we nooit iets vergoed krijgen van die paar ziektekosten die we dan wel hebben. Op deze manier hoe je nooit draagvlak voor een solidair stelsel. Ik zie de reacties al komen: moet ik krom liggen om te betalen voor rokers etc etcquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Het belastingvoordeel dat je wel terug krijgt al verrekend?
En als je boven de 70.000 zit kan het er ook echt wel van af.
Maar deze premie is toch iets anders dan je zorgverzekering? /zeimrLienetquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:23 schreef golfer het volgende:
Nadeel van het nieuwe stelsel is wel dat de concurrentie tussen ziektekostenverzekeraars vervalt. De premie wordt inkomensafhankelijk, dus scherpe nieuwe en concurrerende aanbiedingen zitter er niet meer in.
Het ouderwetse ziekenfondssysteem....
Dan komen ze voor een ingegroeide teennagel bij de SEH zonder verwijzing omdat ze daar qua kosten wel recht op denken te hebben en dan moeten ze ook nog 50 eur voor betalenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:27 schreef Isabeau het volgende:
Je zal maar 1000 euro per maand moeten betalen en dan nooit iets hebben(500 pp voor een veel verdienend stelletje)
Nee. Dat plan per 2014 is volgens mij wel het nieuwe ziektekostenpremiestelsel bij de zorgverzekeringen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:25 schreef LieLie het volgende:
Maar deze premie is toch iets anders dan je zorgverzekering? /zeimrLienet
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:28 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dan komen ze voor een ingegroeide teennagel bij de SEH zonder verwijzing omdat ze daar qua kosten wel recht op denken te hebben en dan moeten ze ook nog 50 eur voor betalen
Leuker kunnen we het niet maken.
Maximaal 482 pp met een belastingcompensatie van minimaal 126, dus netto 354 pp, dus per 2 personen maximaal 708 per maand (als je samen dus meer dan 140.000 verdient).quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:27 schreef Isabeau het volgende:
Je zal maar 1000 euro per maand moeten betalen en dan nooit iets hebben(500 pp voor een veel verdienend stelletje)
Zo begrijp ik het ook ja. Maar ik wacht maar even af voor ik de auto te koop zetquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee. Dat plan per 2014 is volgens mij wel het nieuwe ziektekostenpremiestelsel bij de zorgverzekeringen.
http://nos.nl/artikel/435(...)0-tot-482--euro.html
Dat laatste is niet waar volgens mij, anders is het verschil bij ons ook kleiner dan ik net berekende. Zoals ik het begrijp is een hoog inkomen genoeg voor twee keer de max premie. Dan werkt Sun dus nog om zo ongeveer de helft van het salaris aan ziektekosten af te dragen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Maximaal 482 pp met een belastingcompensatie van minimaal 126, dus netto 354 pp, dus per 2 personen maximaal 708 per maand (als je samen dus meer dan 140.000 verdient).
Alleen wel een heel stuk duurderquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:23 schreef golfer het volgende:
Nadeel van het nieuwe stelsel is wel dat de concurrentie tussen ziektekostenverzekeraars vervalt. De premie wordt inkomensafhankelijk, dus scherpe nieuwe en concurrerende aanbiedingen zitter er niet meer in.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Het belastingvoordeel dat je wel terug krijgt al verrekend?
En als je boven de 70.000 zit kan het er ook echt wel van af.
Dan pakt het iig wel totaal anders uit, maar vanuit de Een Vandaag reportage begreep ik het anders. Afwachten maar.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:37 schreef golfer het volgende:
Ik begrijp dat het per pp bekeken wordt en dat als je dus in je eentje op 2x modaal (66.000) zit je ca. 300 gaat betalen met daar tegenover nog een belastingvoordeel.
Ook leuk, moet je bij bijv een glip in je hoofd na een hockeywedstrijd eerst een huisarts zoeken voor een verwijsbriefquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:28 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dan komen ze voor een ingegroeide teennagel bij de SEH zonder verwijzing omdat ze daar qua kosten wel recht op denken te hebben en dan moeten ze ook nog 50 eur voor betalen
Leuker kunnen we het niet maken.
Tuurlijk wel. Jij houdt altijd nog meer vrij besteedbaar inkomen over dan de meeste mensen die niet op of boven de 70k. per jaar zitten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:39 schreef Den_Haag het volgende:
Ik heb bij alles al hogere aanslagen dus nee. Het kan er niet af.
Dat denk je maar, valt zwaar tegenwoordig. En hoe meer ze belasten hoe minder ik de noodzaak zie hard te werken en door te leren. Kan beter lui op de bank gaan liggen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Jij houdt altijd nog meer vrij besteedbaar inkomen over dan de meeste mensen die niet op of boven de 70k. per jaar zitten.
Dan ga je in Nederland op den duur misschien net zoveel als in Duitsland betalen voor de zorg.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:23 schreef golfer het volgende:
Ik snap wat je zegt, maar die laatste zin stoort me. Je lijkt altijd te suggereren dat mensen die geen topinkomen hebben luie werkweigeraars zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:44 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Dat denk je maar, valt zwaar tegenwoordig. En hoe meer ze belasten hoe minder ik de noodzaak zie hard te werken en door te leren. Kan beter lui op de bank gaan liggen.
20?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:49 schreef Isabeau het volgende:
Zeg, wat gaat Ross dan betalen. Die heeft 0 euro inkomen
Ross mag gewoon niet meer ziek worden danquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:49 schreef Isabeau het volgende:
Zeg, wat gaat Ross dan betalen. Die heeft 0 euro inkomen
Da's mooi 100 euro minder dan nuquote:
Vast niet, inkomen van Isa zal dan wel bepalend zijn.quote:
dat bedoel ik zeker niet. Maar in mijn optiek is het logisch dat als je hard werkt en in jezelf investeert er een groot verschil zit met de mensen die dat niet doen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:47 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt, maar die laatste zin stoort me. Je lijkt altijd te suggereren dat mensen die geen topinkomen hebben luie werkweigeraars zijn.
Mja, dat zou kunnen. Maar als ik op basis van mrlie's inkomen premie moet betalen...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:51 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Vast niet, inkomen van Isa zal dan wel bepalend zijn.
Maar waarom gaat het altijd over mensen die dat 'niet doen'? Er zijn mensen die dat gewoon niet kunnen. Die hebben een of andere beperking of zijn nou eenmaal minder intelligent.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:51 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
dat bedoel ik zeker niet. Maar in mijn optiek is het logisch dat als je hard werkt en in jezelf investeert er een groot verschil zit met de mensen die dat niet doen.
Ik vrees dat dat het geval zal zijn dan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:53 schreef LieLie het volgende:
Mja, dat zou kunnen. Maar als ik op basis van mrlie's inkomen premie moet betalen...
Ja, ik zit ook voor mijn lol en geheel vrijwillig in de WAO na bijna 40 jaar keihard gewerkt te hebben.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:51 schreef Den_Haag het volgende:
dat bedoel ik zeker niet. Maar in mijn optiek is het logisch dat als je hard werkt en in jezelf investeert er een groot verschil zit met de mensen die dat niet doen.
Hm.. Toch maar een nieuwe mrLie zoekenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vrees dat dat het geval zal zijn dan.
En daarom stem jij SP...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, ik zit ook voor mijn lol en geheel vrijwillig in de WAO na bijna 40 jaar keihard gewerkt te hebben.
En ik gun je van harte je grote inkomen, maar je gezeur over je netto inkomen, alsof je zielig zou zijn, dat is me wat te vaak voorbij gekomen.
Jij hebt helemaal niks te klagen. Wees blij dat je zoveel kunt afdragen aan premies en belastingen.
Lijkt me dat zorgverzekering gebaseerd moet worden op je eigen inkomen en dat het niet weer bij elkaar opgeteld gaat worruh?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:51 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Vast niet, inkomen van Isa zal dan wel bepalend zijn.
Dat er verschil is is logisch, maar we verschillen van inzicht over hoe groot dat moet zijn en vooral wat de ondergrens moet zijn. Ik vind de verschillen tussen de sectoren echt belachelijk (TE) groot en zeker niet altijd passend. En ik vind dat mensen niet kunnen werken of minder capaciteiten hebben (maar zich ook vaak uit de naad werken) ook fatsoenlijk rond moeten kunnen komen. Dat betekent dat wel dat ik moet accepteren dat ik meer afdraag.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:51 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Ik zie werkelijk niet in waarom een verzekering naar draagkracht zou moeten gaanquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:00 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Lijkt me dat zorgverzekering gebaseerd moet worden op je eigen inkomen en dat het niet weer bij elkaar opgeteld gaat worruh?
Lijkt me niet, anders betaald geen enkele huisvrouw of huisman nog premie.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:00 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Lijkt me dat zorgverzekering gebaseerd moet worden op je eigen inkomen en dat het niet weer bij elkaar opgeteld gaat worruh?
Klopt en dat deed ik ook al toen ik wel veel verdiende.quote:
Dan zou je gewoon moeten gaan betalen naar wat je verbruiktquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zie werkelijk niet in waarom een verzekering naar draagkracht zou moeten gaan
Iedereen moet even veel overhouden, anders is het niet eerlijkquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zie werkelijk niet in waarom een verzekering naar draagkracht zou moeten gaan
Wel als het een verplichte verzekering is die vanuit een solidaire gedachte is ingesteld dat iedereen in dit land verzekerd moet kunnen zijn tegen ziektekosten. En met de zorgtoeslag zit er nu ook al een draagvlakbeginsel in, dat ze die slag er uit halen vind ik wel te prijzen, hoop onnodige bureaucratie.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat dus!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:04 schreef TAV74 het volgende:
Wel als het een verplichte verzekering is die vanuit een solidaire gedachte is ingesteld dat iedereen in dit land verzekerd moet kunnen zijn tegen ziektekosten. En met de zorgtoeslag zit er nu ook al een draagvlakbeginsel in, dat ze slag er uit halen vind ik wel te prijzen, hoop onnodige bureaucratie.
Ik ga voor een iets minder communistische linkse optiequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:07 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat dus!
Zeker ook zo'n boomknuffelende SP-er?
Ja, want jij hebt netto hetzelfde te besteden als de postbodequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:04 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Iedereen moet even veel overhouden, anders is het niet eerlijk
En waarom zou iedereen dezelfde zorg en zorgverzekering moeten krijgen, humbug.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:04 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Wel als het een verplichte verzekering is die vanuit een solidaire gedachte is ingesteld dat iedereen in dit land verzekerd moet kunnen zijn tegen ziektekosten. En met de zorgtoeslag zit er nu ook al een draagvlakbeginsel in, dat ze die slag er uit halen vind ik wel te prijzen, hoop onnodige bureaucratie.
Dat je er maar gelukkig mee mag zijn, ik betaal binnenkort helemaal niets meer in NL, verplaats mijn verdiensten naar Lichtenstein, en ga denk ik maar een product ontwikkelen dat dit voor veelverdieners gemakkelijk maakt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Klopt en dat deed ik ook al toen ik wel veel verdiende.
Stemgedrag alleen afhankelijk maken van je eigen portemonnee is zo VVD.....
Dat moet niet, dat is een keuze die we vooralsnog als maatschappij gemaakt hebben. En ik ben het daar mee eens, jij blijkbaar niet en ook dat mag.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En waarom zou iedereen dezelfde zorg en zorgverzekering moeten krijgen, humbug.
Jep, en daarom verplaats ik mijn verdiensten ook. Heb er echt genoeg van.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:48 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dat moet niet, dat is een keuze die we vooralsnog als maatschappij gemaakt hebben. En ik ben het daar mee eens, jij blijkbaar niet en ook dat mag.
Ik ook niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Grootverdieners? We hebben het over twee keer modaal. Het is de middenklasse die zonder spuug genaaid wordtquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:02 schreef LieLie het volgende:
Ja en alle grootverdieners zijn uitsluitend hardwerkende heilige boontjes![]()
Precies, alle bijstandtrekkers zijn luie profiteurs, arbeidsongeschikten hebben gewoon geen zin en stellen zich aan en werklozen vertikken het gewoon een baan te zoeken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:02 schreef LieLie het volgende:
Ja en alle grootverdieners zijn uitsluitend hardwerkende heilige boontjes
Zolang onze SP stemmende arbeidsongeschikte hier 2 keer per jaar op vakantie gaat en van restaurant naar restaurant slentert heb ik weinig motivatie daar zoveel compassie voor te hebben.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:04 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Precies, alle bijstandtrekkers zijn luie profiteurs, arbeidsongeschikten hebben gewoon geen zin en stellen zich aan en werklozen vertikken het gewoon een baan te zoeken.
En dat zal de hardwerkende grootverdiener natuurlijk nooit gebeuren allemaal, want het is allemaal gewoon een keuze
Trap ik er bijna nog in....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Zolang onze SP stemmende arbeidsongeschikte hier 2 keer per jaar op vakantie gaat en van restaurant naar restaurant slentert heb ik weinig motivatie daar zoveel compassie voor te hebben.
En die arme arme bijstandmoekes
http://www.denhaagtekijk.(...)uro%20overhouden.htm
Omdat iemand anders dan minder voor dat product kan betalen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:11 schreef kaasplankje het volgende:
Ik begrijp niet waarom je straks voor een verzekering, wat een product is, 2x zoveel moet gaan betalen omdat je meer verdient. Dat is net zo belachelijk als je bij de bakker het dubbele moet neertellen voor een brood omdat je meer verdient.
Het lijkt haast wel communistisch.
Tja, het is ziekenfonds voor iedereen zonder de mogelijkheid particulier te gaan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:11 schreef kaasplankje het volgende:
Ik begrijp niet waarom je straks voor een verzekering, wat een product is, 2x zoveel moet gaan betalen omdat je meer verdient. Dat is net zo belachelijk als je bij de bakker het dubbele moet neertellen voor een brood omdat je meer verdient.
Het lijkt haast wel communistisch.
En?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:13 schreef LieLie het volgende:
[..]
Omdat iemand anders dan minder voor dat product kan betalen?
Ik denk ook dat deze maatregel zwartwerken behoorlijk in de hand gaat werken voor mensen met een modaal inkomen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:13 schreef LieLie het volgende:
Omdat iemand anders dan minder voor dat product kan betalen?
Ja, want dit geldt voor alle mensen in de bijstand natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En?
http://www.denhaagtekijk.(...)uro%20overhouden.htm
Wat hebben ze het erg
Natuurlijk, net zoals elke veelverdiener een rechtse bal moet zijn die het liefst in het buitenland belasting gaat ontduiken met z'n zwarte geld.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:17 schreef LieLie het volgende:
Ja, want dit geldt voor alle mensen in de bijstand natuurlijk.
Jep, dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk ook dat deze maatregel zwartwerken behoorlijk in de hand gaat werken voor mensen met een modaal inkomen.
Ziektekostenverzekering is in dit land ook geen gewoon product, maar een verplichte verzekering vanuit een solidariteitsbeginsel. Dan kun je overigens nog steeds van mening verschillen of en in hoeverre het inkomensafhankelijk moet zijn, maar het is wel degelijk een verschil met bijvoorbeeld een autoverzekering of een reisverzekering.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:11 schreef kaasplankje het volgende:
Ik begrijp niet waarom je straks voor een verzekering, wat een product is, 2x zoveel moet gaan betalen omdat je meer verdient.
Omdat de aanname dat de mensen die minder/weinig verdienen nitwits zijn die niets willen ondernemen gewoon niet klopt. Veel van die mensen verrichten in heel veel gevallen ook gewoon arbeid waar we als maatschappij behoefte aan hebben. Ik ben in ieder geval blij dat iemand mijn dak waterdicht heeft gemaakt, dat de straten een beetje fatsoenlijk gelegd zijn, mijn vuilnis opgehaald wordt etc etc.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:26 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou niet weten waarom iemand die hard gestudeerd heeft en werkt 2x zoveel of nog meer moet betalen voor dezelfde zorg als een of andere nitwit die te beroerd is om iets te ondernemen.
Het probleem met solidariteit is dat het altijd maar 1 kant op gaat.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:19 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ziektekostenverzekering is in dit land ook geen gewoon product, maar een verplichte verzekering vanuit een solidariteitsbeginsel. Dan kun je overigens nog steeds van mening verschillen of en in hoeverre het inkomensafhankelijk moet zijn, maar het is wel degelijk een verschil met bijvoorbeeld een autoverzekering of een reisverzekering.
Je betaalt meer omdat je meer binnenharkt dan iemand die misschien net zo hard werkt als jij en die minder krijgt. Zijn dat allemaal nitwits? De vuilnisophalers, de wegwerkers, de magazijnbediendes, de ziekenverzorgenden? Allemaal nitwits?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:26 schreef kaasplankje het volgende:
Mensen die het echt slecht hebben gun ik best wat, maar bijna niemand heeft het hier slecht.
Ik heb altijd zelf moeten knokken of sparen voor wat ik wilde hebben of wilde bereiken. Niks kreeg ik van mijn ouders, ga maar werken zeiden ze dan. En daar ben ik ze best dankbaar voor.
Zielige mensen heb ik een hekel aan. Ik zou niet weten waarom iemand die hard gestudeerd heeft en werkt 2x zoveel of nog meer moet betalen voor dezelfde zorg als een of andere nitwit die te beroerd is om iets te ondernemen.
Onzin, je reageert vanuit jouw situatie vandaag, Als jij morgen bijvoorbeeld arbeidsongeschikt bent heb je dezelfde rechten als ieder ander. Veel mensen vergeten nogal snel dat het ook gewoon eens tegen kan zitten waardoor je zelf aan de "andere kant" staat.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het probleem met solidariteit is dat het altijd maar 1 kant op gaat.
Vulinismannen en stratenmakers verdienen hetzelfde als ik, dat zijn best goed betaalde beroepen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:38 schreef golfer het volgende:
Je betaalt meer omdat je meer binnenharkt dan iemand die misschien net zo hard werkt als jij en die minder krijgt. Zijn dat allemaal nitwits? De vuilnisophalers, de wegwerkers, de magazijnbediendes? Allemaal nitwits?
Ik vind dat iemand die in het buitenland woont en die z'n geld bewust stalt in een belastingparadijs om in Nederland geen belasting te hoeven betalen geen recht mag maken op de sociale voorzieningen van Nederland.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:39 schreef TAV74 het volgende:
Onzin, je reageert vanuit jouw situatie vandaag, Als jij morgen bijvoorbeeld arbeidsongeschikt bent heb je dezelfde rechten als ieder ander.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:34 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Omdat de aanname dat de mensen die minder/weinig verdienen nitwits zijn die niets willen ondernemen gewoon niet klopt. Veel van die mensen verrichten in heel veel gevallen ook gewoon arbeid waar we als maatschappij behoefte aan hebben. Ik ben in ieder geval blij dat iemand mijn dak waterdicht heeft gemaakt, dat de straten een beetje fatsoenlijk gelegd zijn, mijn vuilnis opgehaald wordt etc etc.
En dan mag er uiteraard wel verschil zijn, maar er is ook niets mee om de lasten voor een aantal basisvoorzieningen die we als maatschappij belangrijk vinden voor iedereen naar draagkracht te verdelen zodat ook echt iedereen er toegang toe heeft en een redelijk salaris overhoudt.
Even opgezocht. Gemiddeld 2400 bruto per maand is daarvan de verdienste. Niet echt een vetpot voor zulke hardwerkende mensen. Gelukkig hoef je dus met dat loon ook niet zoveel zorgpremie te betalen. Dat zou dan ook voor jou moeten gelden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:40 schreef kaasplankje het volgende:
Vulinismannen en stratenmakers verdienen hetzelfde als ik, dat zijn best goed betaalde beroepen.
Klopt, ik sprak ook niet voor mezelf Golfer.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Even opgezocht. Gemiddeld 2400 bruto per maand is daarvan de verdienste. Niet echt een vetpot voor zulke hardwerkende mensen. Gelukkig hoef je dus met dat loon ook niet zoveel zorgpremie te betalen. Dat zou dan ook voor jou moeten gelden.
Oh, dus jij bent zelf ook zo'n nitwit.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:45 schreef kaasplankje het volgende:
Klopt, ik sprak ook niet voor mezelf Golfer.
Ik zat ook al even te googlen, en kom op pagina's terecht die me vooral duidelijk maken dat ik weinig te klagen heb...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Even opgezocht. Gemiddeld 2400 bruto per maand is daarvan de verdienste. Niet echt een vetpot voor zulke hardwerkende mensen. Gelukkig hoef je dus met dat loon ook niet zoveel zorgpremie te betalen. Dat zou dan ook voor jou moeten gelden.
Hard voor weinig en niet chagrijnig.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh, dus jij bent zelf ook zo'n nitwit.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:52 schreef kaasplankje het volgende:
Hard voor weinig en niet chagrijnig.
zolang er inkomsten uit arbeid uit Nederland zijn is de belastingdienst de lachende derde.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vind dat iemand die in het buitenland woont en die z'n geld bewust stalt in een belastingparadijs om in Nederland geen belasting te hoeven betalen geen recht mag maken op de sociale voorzieningen van Nederland.
De zorg in Duitsland is toch niet slecht?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:54 schreef z80 het volgende:
[..]
zolang er inkomsten uit arbeid uit Nederland zijn is de belastingdienst de lachende derde.
ongeacht waar je woont of je geld stalt.
enige "nadeel"van weken in NL en wonen buiten NL is dat je wel betaald voor de zorg in NL maar deze niet krijgt. je moet voor de zorg naar je woonland.
Oh, waarom kan mijn vriendin uit Haarlem dan wel in Duitsland haar nieuwe knie krijgen van de zorgverzekering?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:54 schreef z80 het volgende:
enige "nadeel"van weken in NL en wonen buiten NL is dat je wel betaald voor de zorg in NL maar deze niet krijgt. je moet voor de zorg naar je woonland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |