abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118688194
New York Subway, service normaal en nu.

[ Bericht 10% gewijzigd door Aether op 01-11-2012 00:06:33 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 22:26:20 #277
34586 kepler
No bounce, no play
pi_118689166
quote:
[img]http.
.net/p/0s.gif[/img] rl=http://forum.fok.nl/topic/1888546/5/50#118658361]woensdag 31 oktober 2012 10:32[/url] schreef HFC het volgende:

[..]

Ik snap de discussie na jouw posts niet helemaal. Of de storm van 1990 nou sterker was dan die van Sandy of niet, het is toch schandalig dat een stad als NYC zo open en bloot ligt en er geen stormvloedkering als de Maaskering is? Nee, we bouwen liever nog een torentje van 400 meter ipv je eigen burgers beschermen. Tuurlijk, met een stormvloedkering was nog niet alles tegen gehouden, maar dan wordt de schade in ieder geval beperkt. Nu geef je het water vrij baan.
bij ons was ook ramp zoals 53 nodig voordat we aan de deltawerken zijn begonnen, en dat heeft 50 jaar geduurd voordat alles af was. (of kijk naar Limburg, waar ook 3 grote overstromingen nodig waren Voordat er iets gebeurde...)

Verder was Sandy een veel groter systeem met veel meer regen dan de stormen in Nederland. Ik heb begrepen dat de kerndruk van Sandy overeen kwam met een Cat4 orkaan. Dit icm de springtij zorgt voor veel schade.

Het is natuurlijk moeilijk vergelijken, maar ik denken dat Nederland echt niet ongeschonden Door deze storm was gekomen, en ik vraag me echt af of de Deltawerken genoeg waren (die houden ook het regenwater tegen wat weer terug naar zee moet lijkt me?)
The line is a dot to you!
pi_118689783
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:13 schreef cynicus het volgende:

[..]

Lijkt me een goed idee.

Re Dick Lindzen: persoonlijk kan ik moeilijk argumenten van iemand serieus nemen die professionele contrarians voorziet van cherry-picked ammunitie.

Ik snap natuurlijk wel dat de wetenschap open moet staan voor afwijkende/nieuwe ideeen, maar hoeveel tijd moeten mensen met fringe ideen in de media krijgen? Als meer dan 80% van de actief publicerende experts op orkaan gebied vinden dat een opwarmende aarde meer zware orkanen zal opleveren, moeten de 10% expert met duidelijk afwijkende ideeen 50% van de aandacht krijgen, zoals dit vaak in de media gebeurt? Lijkt me niet.
Ik kan Lindzen niet serieus nemen, maar het is lastig zijn argumenten echt volledig te ontkrachten. Behalve dat het een bijzonder onwaarschijnlijk verhaal is (dat met lage bewolking overigens precies de andere kant op te vertellen is). Maar goed, hij staat er wel, en prominent in de media - dat is simpelweg een feit waar we mee moeten leven.

En wat betreft orkanen, geloof ik niet dat we al op de consensus zitten van het type waar we met andere aspecten van Global Warming wel zitten. En dus dienen we de discussie niet in de krant te voeren, maar in de journals :)
pi_118692908
De Amerikanen willen geen ondergrondse stroomkabels omdat dat duurder is en de overheid dan meer moet investeren en zoals we weten houden de meeste Amerikanen niet van een grote overheid die dingen doet voor het groter goed. Dat is nl. communisme.

Nou veel succes de komende week he!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 1 november 2012 @ 01:13:56 #280
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_118693820
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 00:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
De Amerikanen willen geen ondergrondse stroomkabels omdat dat duurder is en de overheid dan meer moet investeren en zoals we weten houden de meeste Amerikanen niet van een grote overheid die dingen doet voor het groter goed. Dat is nl. communisme.

Nou veel succes de komende week he!
De infrastructuur in de VS begint sowieso ontzettend verouderd te raken. Er worden relatief ontzettend weinig wegen en spoorlijnen gebouwd en zo nu en dan stort er een brug in (zie de ramp van een paar jaar geleden).
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_118693972
Wel toevallig dat RTL 7 precies vanavond de twee speelfilms uitzend over een super tornado over New York. Moest wel even terugdenken aan de ware gebeurtenissen, de spookstad en de stroomuitval, hoop vergelijkingen te vinden.
pi_118694393
Heb hier twee dagen zonder stroom gezeten, maar verder valt de schade mee! Veel bomen zijn hier omgewaaid, en er zijn ook een aantal elektriciteitsmasten omgevallen. Ik heb een paar goede foto's kunnen maken van de aftermath, maar die zijn niet erg spectaculair. Ik upload ze wellicht een andere keer!

We zijn gisteren geëvacueerd naar een andere campus, omdat water/stroom in mijn eigenlijk dorm was weggevallen en onze veiligheid dus niet kon worden gegarandeerd. Veel kampbedden daar, en een beetje koud, maar het viel alleszins mee. Ik sliep zelf overigens met een tiental vrienden bij iemand die ik kende op de campus waar we naar toe werden gestuurd: op de bank, maar een stuk comfortabeler.

Veel Amerikaanse vrienden uit NJ hebben het minder goed gesteld en hebben hun huis verloren of zwaar beschadigd zien raken..

Één campus ligt hier overigens in de bossen, en die is wel vrij zwaar getroffen. Hoop bomen omgewaaid en het duurt nog een tijdje voordat die campus weer stroom heeft, denk ik!
look out you rock'n'rollers
pi_118694490
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2012 01:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

De infrastructuur in de VS begint sowieso ontzettend verouderd te raken. Er worden relatief ontzettend weinig wegen en spoorlijnen gebouwd en zo nu en dan stort er een brug in (zie de ramp van een paar jaar geleden).
Ja snap ook niet hoe de rechts denkende Amerikanen het voor zich zien dat private partijen een heel land op een efficiente manier voorzien van een goed wegennet en dergelijke.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_118694699
Ik geloof dat ik Obama juist hoorde voorstellen in de verkiezingscampagne om juist die binnenlandse zaken als infrastructuur, scholing en algemene heropbouw aan te pakken.

Het lijkt mij dat geen enkel private partij dit allemaal zomaar kan financieren door het gehele land, en dan ook nog eens (Binnen redelijke termijn ) winstgevend/kostendekkend kan zijn.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_118696476
Bij sommigen infratructuurverhaal overigens wel door te dringen:
pi_118696957
Bizar

Before:

After:
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_118697513
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:36 schreef thijsdetweede het volgende:

En wat betreft orkanen, geloof ik niet dat we al op de consensus zitten van het type waar we met andere aspecten van Global Warming wel zitten. En dus dienen we de discussie niet in de krant te voeren, maar in de journals :)
Wanneer mag er dan wel met het publiek gesproken worden over de (groeiende) overtuiging in wetenschappelijke kringen dat klimaat extremen vaker voor gaan komen? Bij welk percentage zekerheid?

Overigens schrijft James Hansen samen met Makiko Sato en Reto Ruedy in hun (in mijn ogen landmark) PNAS artikel 'loading the climate dice':
quote:
[..]we can state, with a high degree of confidence, that extreme anomalies such as those in Texas and Oklahoma in 2011 and Moscow in 2010 were a consequence of global warming because their likelihood in the absence of global warming was exceedingly small.
Ofwel: Met grote zekerheid kunnen we stellen dat extreme (temperatuur) anomalies een consequentie zijn van global warming omdat hun waarschijnlijkheid in afwezigheid van global warming zeer klein is.

I'll be damned wanneer thermodynamische monsters zoals orkanen niet van weten te profiteren van hogere zeewatertemperaturen en de latente energie in de grotere hoeveelheden waterdamp, wat ook door Kevin Trenberth onderstreept wordt in een opiniestuk The Scientist. Zijn conclusie:
quote:
As we have seen this year, whether from drought, heat waves and wild fires, or super storms, there is a cost to not taking action to slow climate change, and we are experiencing this now.
Ook volgens Trenberth is het is meer dan hoog tijd om dit met het publiek te bespreken.
pi_118698871
Weet iemand hoe het staat met de luchthavens? Zijn die alweer operationeel?
pi_118698921
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 11:05 schreef Fargo het volgende:
Weet iemand hoe het staat met de luchthavens? Zijn die alweer operationeel?
Ik hoop voor de vluchten die vanochtend vanuit europa vertrokkken zijn van wel. :D
  Moderator donderdag 1 november 2012 @ 11:14:11 #290
8781 crew  Frutsel
pi_118701367
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 09:51 schreef Guard het volgende:
Bizar
[ afbeelding ]

Before:[ afbeelding ]

After: [ afbeelding ]
Tja.. een houten pier... :{
  Moderator donderdag 1 november 2012 @ 16:09:33 #292
8781 crew  Frutsel
pi_118708844
quote:
[Update 10:48 a.m.] The U.S. death toll from Superstorm Sandy has risen to at least 68. That includes at least 34 in New York and 12 in New Jersey. Two deaths have been reported in Canada and 67 in the Caribbean, bringing the total 137.

[Updated 10:38 a.m.] The Coast Guard is continuing its search for the missing captain of the HMS Bounty about 200 miles southeast of Hatteras, North Carolina.
van CNN
pi_118709696
Anthony Watts top contributer Willis Eschenbach, zoals altijd druk in de weer om global warming te ontkennen, meent nu zelfs dat Sandy geen orkaan was. De 'logica' erachter: geen orkaan -> niks bijzonders -> geen link met klimaatverandering -> pfieuw!

Yup, it didn't happen :Y
  donderdag 1 november 2012 @ 16:30:13 #294
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_118709701
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2012 01:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

stukje in Business Insider hier over, met verwijzing naar presentatie van arcadis uit 2009
www.businessinsider.com/new-york-storm-surge-barrier-2012-11

met ook gelijk opmerkingen dat dat niet met belastinggeld moet bij de reacties.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 1 november 2012 @ 16:36:24 #295
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_118709975
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:30 schreef cynicus het volgende:
Anthony Watts top contributer Willis Eschenbach, zoals altijd druk in de weer om global warming te ontkennen, meent nu zelfs dat Sandy geen orkaan was. De 'logica' erachter: geen orkaan -> niks bijzonders -> geen link met klimaatverandering -> pfieuw!

Yup, it didn't happen :Y
:')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_118709993
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:30 schreef Againzender het volgende:

met ook gelijk opmerkingen dat dat niet met belastinggeld moet bij de reacties.
Triest, die stricte ideologie die sommigen erop na houden.

Zie je het al voor je? Een vrouwtje met een collectebus en hondje aan de lijn bij de deuren langs voor een donatie voor een fatsoenlijke dijk? Mag ze na twee weken buffelen blij zijn om 1cm te kunnen betalen...
  Moderator donderdag 1 november 2012 @ 16:39:09 #297
8781 crew  Frutsel
pi_118710096
CNN
quote:
[Update 11:21 a.m.] The U.S. death toll from Superstorm Sandy has risen to at least 76. That includes at least 34 in New York, 12 in New Jersey, and 10 in Maryland. Two deaths have been reported in Canada and 67 in the Caribbean, bringing the total 145.
Loopt daar ook ineens hard op :{
pi_118710356
MMFlint twitterde op donderdag 01-11-2012 om 16:39:47 Ok, here's a visual of a single bus stop as seen from the window of @virginialaird 's apartment: http://t.co/7U0ACj00 reageer retweet
wtf :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_118712598
Ik zeg yellow cab!!
pi_118712637
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:45 schreef Jor_Dii het volgende:
MMFlint twitterde op donderdag 01-11-2012 om 16:39:47 Ok, here's a visual of a single bus stop as seen from the window of @virginialaird 's apartment: http://t.co/7U0ACj00 reageer retweet
wtf :')
Holy fuck :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')