Hoe is het niet nodig voor de voortgang van je studie als je ook mondelinge tentamens/oefenrechtbanken hebt?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het punt is alleen dat het niet nodig is voor de voortgang van je studie om het te ontwikkelen, en dus doen de meeste mensen het niet. Dan kom jij weer met 'ja maar je studeert voor jezelf en je toekomst en verdiepen'-bladiebla, die discussie hebben we al eerder gehad
Die heb ik in mijn eerste jaar niet gehad.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hoe is het niet nodig voor de voortgang van je studie als je ook mondelinge tentamens/oefenrechtbanken hebt?
Overigens is mijn standpunt ten aanzien van waarom je studeert niet veranderd maar daar hebben we inderdaad al eens over gepraat![]()
Oke, hier heb je die dan wel. Maar buiten wat je wel of niet in je eerste jaar krijgt is het over je gehele studie genomen wel zinnig om je mondelinge vaardigheden te verbeteren als die nog steeds op het niveau van VWO5 zitten gezien het feit dat je ongetwijfeld over de loop van je studie wel te maken krijgt met mondelinge tentamens en oefenzittingen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die heb ik in mijn eerste jaar niet gehad.
Ja, maar nogmaals: als het niet gevraagd wordt is gewoon een feit dat de meeste studenten het niet doen. Waar best wel een kern van logica in zit, vind je niet?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oke, hier heb je die dan wel. Maar buiten wat je wel of niet in je eerste jaar krijgt is het over je gehele studie genomen wel zinnig om je mondelinge vaardigheden te verbeteren als die nog steeds op het niveau van VWO5 zitten gezien het feit dat je ongetwijfeld over de loop van je studie wel te maken krijgt met mondelinge tentamens en oefenzittingen.
Hoezo wordt het niet gevraagd als je als student moet participeren in oefenrechtbanken en vakken mondeling getentamineerd worden? Dan worden toch juist ook verbale vaardigheden van de student gevraagd?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, maar nogmaals: als het niet gevraagd wordt is gewoon een feit dat de meeste studenten het niet doen. Waar best wel een kern van logica in zit, vind je niet?
Omdat, dat zeg ik niet, het blijkbaar op sommige universiteiten (zoals de mijne) niet gevraagd wordtquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hoezo wordt het niet gevraagd als je als student moet participeren in oefenrechtbanken en vakken mondeling getentamineerd worden? Dan worden toch juist ook verbale vaardigheden van de student gevraagd?
Dat snap ik totaal niet. Dat je het niet verstandig vindt is een tweede, maar het verband lijkt me niet al te moeilijk.quote:En nee dat vind ik niet logisch.
Ook niet in latere jaren? If not is dat wel erg slecht. Dat ik niet goed lees komt misschien omdat ik ook tegelijkertijd met een opdracht bezig benquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat, dat zeg ik niet, het blijkbaar op sommige universiteiten (zoals de mijne) niet gevraagd wordtJij leest ook niet goed vandaag zeg.
[..]
Dat snap ik totaal niet. Dat je het niet verstandig vindt is een tweede, maar het verband lijkt me niet al te moeilijk.
Godverdomme zegquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ook niet in latere jaren? If not is dat wel erg slecht.
Ik had het toch ondertussen al over je studie als geheel? Dat omvat zeg maar meer dan alleen het 2e jaar.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Godverdomme zegHet hele punt was juist het nu in het tweede jaar voor het eerst gevraagd wordt
Nog niet helemaal wakker Akta?
Nee, je had het helemaal niet over de studie als geheel. Het punt was dat jij zegt dat je dat wel leert in je eerste jaar, terwijl ik zeg dat dat niet overal getoetst wordt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:41 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik had het toch ondertussen al over je studie als geheel? Dat omvat zeg maar meer dan alleen het 2e jaar.
Dat klopt. En als reactie op wat jij zei, zei ik dat mocht het niet in je eerste jaar getoetst worden het wel handig als je jezelf er toch in ontwikkeld met oog op het verdere verloop van je studie.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, je had het helemaal niet over de studie als geheel. Het punt was dat jij zegt dat je dat wel leert in je eerste jaar, terwijl ik zeg dat dat niet overal getoetst wordt.
Maar laat ik hier maar mee ophouden, reuze vermoeiend.
Het is een SC hè. Dan krijg je dat.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:45 schreef Speedy_T het volgende:
Totaal niet boeiende discussie dit ook, jongens
Dat is inderdaad waar. Maar veel te weinig studenten doen dat waardoor ontzettend veel studenten, ook ouderejaars, gewoon totaal niet kunnen/durven spreken in het openbaar. En dat is gewoon slecht vind ik.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:47 schreef Ryon het volgende:
Leren presenteren doe je trouwens vooral buiten je studie. Helaas is het tegenwoordig verplicht om bij veel vakken een presentatie of rollenspel te doen om de schijn te wekken dat men ook op de universiteit kan leren spreken. Daar is een karig PowerPointje p.p per kwartaal echter te weinig voor. Wel irritant om er 20 aan te moeten horen, laat mensen dan meer essays schrijven.
Laat ze maar lekker slecht blijven in spreken, vallen ze uiteindelijk door de mand als ze een uithangbord van een bedrijf moeten worden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:48 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar. Maar veel te weinig studenten doen dat waardoor ontzettend veel studenten, ook ouderejaars, gewoon totaal niet kunnen/durven spreken in het openbaar. En dat is gewoon slecht vind ik.
Dat is het probleem van die lui en dan hadden ze maar bij een debatclub moeten gaan i.p.v world of warcraften. Dan worden zij maar juridisch baliemedewerker i.p.v advocaat.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:48 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar. Maar veel te weinig studenten doen dat waardoor ontzettend veel studenten, ook ouderejaars, gewoon totaal niet kunnen/durven spreken in het openbaar. En dat is gewoon slecht vind ik.
Dat is lullig man. Misschien kan je nog een puntje claimen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:12 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Pfffffffffffffff een 5,4 gehaald. Volgende week inzage..
Ja, ik voel me echt vreselijkquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:13 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dat is lullig man. Misschien kan je nog een puntje claimen.
Ik had veel liever een 3,5 dan een 5,4.. Ik hoop echt dat ze wat aan mijn cijfer kunnen veranderen, omdat ik echt iedere college aanwezig ben geweest.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:16 schreef Speedy_T het volgende:
Ook wel lullig om met zo'n cijfer aan te komen. Waarom ronden ze die niet gewoon af naar een 5?
Natuurlijk niet. Met een 3,5 ben je verloren, nu één puntje er bij en je bent binnen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:18 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
Ik had veel liever een 3,5 dan een 5,4.. Ik hoop echt dat ze wat aan mijn cijfer kunnen veranderen, omdat ik echt iedere college aanwezig ben geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |