heerlijk die stress of er volgende maand genoeg opdrachten zijnquote:
Verdient waarschijnlijk beter dan jouw kutloontje. Alhoewel dat nooit met zekerheid gezegd kan worden natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:08 schreef Eenskijken het volgende:
ZZP'ersdaarnaast kies je er zelf voor krurft
Ja, want een opdracht duurt altijd maar een maandje.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:03 schreef Matty___ het volgende:
[..]
heerlijk die stress of er volgende maand genoeg opdrachten zijnen als het niet lukt is er gelukkig altijd nog de bijstand nadat je alles van waarde hebt mogen verkopen.
op de bank bier drinken op kosten van de werkendenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:14 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Verdient waarschijnlijk beter dan jouw kutloontje. Alhoewel dat nooit met zekerheid gezegd kan worden natuurlijk.
simpele ziel. aan elk project komt een einde en dan moet je maar hopen dat je op tijd een nieuwe hebt. is het zo beter te begrijpen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:15 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Ja, want een opdracht duurt altijd maar een maandje.
Gemiddeld IT project duurt een jaar of 1 1/2 jaar. Dan heb je wel even tijd om iets anders te vinden.quote:Op maandag 5 november 2012 10:16 schreef Matty___ het volgende:
[..]
simpele ziel. aan elk project komt een einde en dan moet je maar hopen dat je op tijd een nieuwe hebt. is het zo beter te begrijpen?
en wanneer ga je dan beginnen met zoeken? gemiddeld loopt elk it project 6 maanden uitquote:Op maandag 5 november 2012 10:22 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Gemiddeld IT project duurt een jaar of 1 1/2 jaar. Dan heb je wel even tijd om iets anders te vinden.
Als je goed bent dan is het allemaal geen probleem om een nieuwe opdrachtgever te vinden. Genoeg headhunters die JOU dan aanspreken, i.p.v. dat je zelf moet zoeken. Eikel.quote:Op maandag 5 november 2012 10:16 schreef Matty___ het volgende:
[..]
simpele ziel. aan elk project komt een einde en dan moet je maar hopen dat je op tijd een nieuwe hebt. is het zo beter te begrijpen?
Nou gewoon naar het werk wat je doet als zelfstandige?quote:Op maandag 5 november 2012 10:52 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Hoe zou je het anders moeten noemen?
+ het feit dat je geen werknemers hebt...quote:Op maandag 5 november 2012 10:53 schreef Chai het volgende:
[..]
Nou gewoon naar het werk wat je doet als zelfstandige?
Maar wel veel duidelijker.quote:Op maandag 5 november 2012 10:53 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
+ het feit dat je geen werknemers hebt...
M.a.w. alles wat jij kan verzinnen is langer dan de afkorting ZZP'er.
Als iemand vraagt wat voor beroep ik doe zeg ik ook niet "ja ik ben ZZP-er... (lange stilte)"quote:
Dan heb jij toch een heel ander beeld bij de term ZZPer dan ik....quote:Op maandag 5 november 2012 10:55 schreef Chai het volgende:
Maar ik associeer het ook gewoon heel erg met van die wijven met een 'eigen bedrijfje' en dat zijn dan altijd van die faal dingen die in het meest gunstigste geval net quitte spelen. En gelukkig hebben ze dan nog wel een man die goed verdient.
Ik heb dat beeld alleen bij mensen die het heel erg benadrukken dat ze het zijn.quote:Op maandag 5 november 2012 10:57 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
Dan heb jij toch een heel ander beeld bij de term ZZPer dan ik....
Kansloze lui. Recentelijk zo'n kerel ontmoet op de verjaardag van een vriend. Kon het alleen maar over zijn zzp-bedrijfje hebben en vond zichzelf heelmaal het mannetje. Braaknijgingen krijg ik daarvan.quote:Op maandag 5 november 2012 10:58 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik heb dat beeld alleen bij mensen die het heel erg benadrukken dat ze het zijn.
"Ja ik werk voor mezelf."quote:Op maandag 5 november 2012 10:55 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
Als iemand vraagt wat voor beroep ik doe zeg ik ook niet "ja ik ben ZZP-er... (lange stilte)"
Geloof me ik ben niet zo'n type...quote:Op maandag 5 november 2012 10:58 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik heb dat beeld alleen bij mensen die het heel erg benadrukken dat ze het zijn.
Maar je herkent wel wat ik omschrijf? en wat FuckFace omschrijft?quote:Op maandag 5 november 2012 11:10 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
Geloof me ik ben niet zo'n type...
Zekers van de aanbevelingen moet je het hebben. Maar 1.5 jaar geleden belde niemand meer ook al had je 10 jaar ervaring. Als er geen nieuwe projecten in jouw tak zijn houdt het beetje op.quote:Op maandag 5 november 2012 10:40 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Als je goed bent dan is het allemaal geen probleem om een nieuwe opdrachtgever te vinden. Genoeg headhunters die JOU dan aanspreken, i.p.v. dat je zelf moet zoeken. Eikel.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:50 schreef StevieWonder het volgende:
Jij kiest ervoor om ZZP-er te zijn
quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:51 schreef Frank_Drebin het volgende:
ZZP'er zijn, klinkt ideaal maar je werkt meer dan je ooit voor een werkgever zal doen. Daarom ambtenaar worden.
Ja zulke types zullen er altijd wel rondlopen, maar ik ben daar het type niet naar.quote:Op maandag 5 november 2012 11:11 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar je herkent wel wat ik omschrijf? en wat FuckFace omschrijft?
Ik weet niet hoe lang ts al een eigen bedrijfje heeft maar voor de crisis werd ZZP'er worden gestimuleerd door de overheid.quote:Op maandag 5 november 2012 15:23 schreef voederbietel het volgende:
Waarom heb je destijds besloten om als ZZP'er te beginnen?
quote:Op maandag 5 november 2012 15:23 schreef voederbietel het volgende:
Waarom heb je destijds besloten om als ZZP'er te beginnen?
Ik denk dat ik het al eerder gezegd heb in dit topic, maar ik was dus ZZP'er geworden omdat er geen banen beschikbaar waren op dat moment. Is nu 3 jaar of wat geleden. De banenmarkt zal er niet veel beter op geworden zijn denk ik.quote:Op maandag 5 november 2012 15:28 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang ts al een eigen bedrijfje heeft maar voor de crisis werd ZZP'er worden gestimuleerd door de overheid.
Dus eigenlijk ben je gewoon in dit topic om te klagen over jezelf?quote:Op maandag 5 november 2012 15:57 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat ik het al eerder gezegd heb in dit topic, maar ik was dus ZZP'er geworden omdat er geen banen beschikbaar waren op dat moment. Is nu 3 jaar of wat geleden. De banenmarkt zal er niet veel beter op geworden zijn denk ik.
Mooie van mijn beroep is dat je enkel een computer nodig hebt, en je kan geld gaan verdienen. Wat dat betreft is ZZP'er zijn schitterend. Maar je moet er wel heel erg ondernemend voor zijn en tsja, dat word je niet van de ene op de andere dag.
Jij bent zeker in loondienst?quote:Op maandag 5 november 2012 17:10 schreef CherryLips het volgende:
Anti-klacht: als ZZP'er wel makkelijker een dag vrij kunnen nemen om op een doordeweekse dag weg te kunnen.
nope.quote:Op maandag 5 november 2012 17:24 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Jij bent zeker in loondienst?
Het lijkt me sterk dat je ZZP'er denkt. De ZZP'ers die ik en denken niet in termen van 'een dagje vrij door de weeks' maar meer 'kut, weer 300-400 euro minder inkomsten'.quote:
Zoveel verdien ik niet op een dag. Als je goed plant en het van tevoren vastzet kan het wel. Er zijn ook meerdere soorten zpp'ers. Ik kan het in het weekend weer inhalen, als ik dan al niet sowieso doorwerk.quote:Op maandag 5 november 2012 17:27 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat je ZZP'er denkt. De ZZP'ers die ik en denken niet in termen van 'een dagje vrij door de weeks' maar meer 'kut, weer 300-400 euro minder inkomsten'.
Ik weet niet, de meeste ZZP'ers die ik ken zitten in scheepsbouw of in agrarische hulpverlening. Die staan echt niet te springen om een dag vrij.quote:Op maandag 5 november 2012 17:31 schreef CherryLips het volgende:
Zoveel verdien ik niet op een dag. Als je goed plant en het van tevoren vastzet kan het wel. Er zijn ook meerdere soorten zpp'ers. Ik kan het in het weekend weer inhalen, als ik dan al niet sowieso doorwerk.
ja kijk, dat is een groot verschil. Ik kan veel makkelijker schuiven met m'n werktijden.quote:Op maandag 5 november 2012 17:33 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik weet niet, de meeste ZZP'ers die ik ken zitten in scheepsbouw of in agrarische hulpverlening. Die staan echt niet te springen om een dag vrij.
Dan is het ook helemaal niet zo gek om als ZZP'er aan de gang te gaan. In mijn omgeving heb ik het idee dat het enkel gaat om het ondernemer zijn, terwijl ze het liefst zoveel mogelijk van één iemand werk aannemen.quote:Op maandag 5 november 2012 17:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
ja kijk, dat is een groot verschil. Ik kan veel makkelijker schuiven met m'n werktijden.
Ik geef maar gewoon aan dat ik niet zo'n braggende grootverdiener ben zoals de voorbeelden die erboven geschetst worden.quote:Op maandag 5 november 2012 17:07 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk ben je gewoon in dit topic om te klagen over jezelf?
Dit klopt deels, na je eerste jaar ZZP'er en wat buffer op de bank ga je van "fuck you, ik wil vrij kan mij dat geld schelen". En dan neem je gewoon vrij en tenzij er veel druk op een project staat, kan dat ook wel.quote:Op maandag 5 november 2012 17:27 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat je ZZP'er denkt. De ZZP'ers die ik en denken niet in termen van 'een dagje vrij door de weeks' maar meer 'kut, weer 300-400 euro minder inkomsten'.
Naast een doos Lego heb ik geen gekke uitgaven gedaan anders....quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:37 schreef geertn het volgende:
ZZP-ers die nu klagen terwijl ze voorgaande jaren dik hebben verdiend. Niet genoeg gespaard jochie? Teveel nieuwe spullen gekocht ipv opzij leggen?
Typisch...
Wat een aannames allemaal van een loonslaaf met een stakker loontje.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:37 schreef geertn het volgende:
ZZP-ers die nu klagen terwijl ze voorgaande jaren dik hebben verdiend. Niet genoeg gespaard jochie? Teveel nieuwe spullen gekocht ipv opzij leggen?
Typisch...
aannames..quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:37 schreef geertn het volgende:
Typisch...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |