Heel erg goed nieuws ditquote:De VVD wil toch niet verder met de wietpas. In het regeerakkoord van het tweede kabinet van premier Mark Rutte wordt de wietpas weer afgeschaft, zo meldt persbureau Novum Nieuws.
De pas, waarmee alleen leden van een coffeeshop softdrugs kunnen kopen, is bedoeld om te voorkomen dat buitenlanders naar Nederland komen om drugs te kopen. De toegang tot coffeeshops zal in de toekomst zijn voorbehouden aan ingezetenen die een identiteitsbewijs moeten kunnen tonen. Ook moet je een uittreksel van de Gemeentelijke Basisadministratie hebben.
Het vorige kabinet wilde het drugstoerisme terugdringen met de wietpas. In het zuiden van het land werd hij in mei ingevoerd. De pas zorgde echter voor een enorme toename van de drugsoverlast, omdat de handel zich verplaatste naar de straat.
ben je scheel?quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:31 schreef dawg het volgende:
wijs besluit. als het klopt. ik mis een bronvermelding.
ik ben scheel.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:32 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
ben je scheel?
zo meldt persbureau Novum Nieuws.
Uit het Regeerakkoord PDFjequote:De wietpas vervalt, maar de toegang tot coffeeshops blijft voorbehouden aan
ingezetenen die een identiteitsbewijs of verblijfsvergunning, samen met een uittreksel
uit het bevolkingsregister kunnen tonen. De handhaving van dit ingezetenencriterium
geschiedt in overleg met betrokken gemeenten en zonodig gefaseerd, waarbij wordt
aangesloten bij het lokale coffeeshop- en veiligheidsbeleid zodat er sprake is van
lokaal maatwerk.
Behalve als ze in NL wonen, maar ik verwacht nog wel een rechtzaak dan dat er binnen europa niet gediscrimineerd zou mogen worden.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:35 schreef Mylene het volgende:
Buitenlanders kunnen dus geen wiet kopen?
Nee. Je staat nu niet meer geregistreerd in een systeem met jou naam. En je hoeft geen "lid' te zijn van een coffeeshop.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:37 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Dit was al zowat is de verandering
Nee maar wel je uittreksel laten zien boeiend ik blow toch niet meer kutwietquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:42 schreef Mattt het volgende:
[..]
Nee. Je staat nu niet meer geregistreerd in een systeem met jou naam. En je hoeft geen "lid' te zijn van een coffeeshop.
Ja, boeiend?quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:44 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Nee maar wel je uittreksel laten zien boeiend ik blow toch niet meer kutwiet
Ik kan me dat ook niet echt voorstellenquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:47 schreef Raban het volgende:
Mooi nieuws.
Nu maar altijd je uittreksel GBA op zak hebben. Gaat toch ook nergens over.
Lekker rigoureus afgestapt terwijl je het eerst wel deed?quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:44 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Nee maar wel je uittreksel laten zien boeiend ik blow toch niet meer kutwiet
Geloof 't wel. Zoals ik 't begrijp kun je nu nog steeds geen wiet buiten je eigen gemeente kopen. Ofzo....... Ik woon sowieso niet in zo'n gemeente dus ik vraag me af wat ze nu precies willen.quote:
Lijkt mij ook. Maar je kunt toch gewoon aan een ID-kaart zien of die persoon Nederlands is of niet dan? Vanwaar dat uittreksel dan?quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:49 schreef Mattt het volgende:
[..]
Ik kan me dat ook niet echt voorstellen. Lijkt me gewoon op vertoon van een Nederlands ID bewijs voldoende is.... of dat dit per gemeente gaat verschillen.
Nu moet je je ID kunnen laten zien. Misschien komt het door mijn vertrouwenswekkende voorkomen maar mij is nog nooit om een ID gevraagd. Een GBA uittreksel heeft toch ook niemand op zak, dat is echt zo'n papieren regel die net zo hard wordt nageleefd als het growverbod en het inkoopverbod.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:47 schreef Raban het volgende:
Mooi nieuws.
Nu maar altijd je uittreksel GBA op zak hebben. Gaat toch ook nergens over.
Daarnaast verandert het beleid nauwelijks. Die seniele fascist wint weer.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:54 schreef Simpel-Zat het volgende:
Maar wacht eens. Zo'n beetje alleen Opstelten en Teeven geloofden in deze pas. De rest van NL riep altijd al dat dit wanbeleid was. Alleen blinde idioten zagen diot niet aankomen. Dat is ook meteen gebleken. Nu hebben hardwerkende ondernemers een hoop inkomstenderving gehad ogf hebben hun zaak zelfs moeten sluiten. Ook de administratieve rompslomp die bij deze onzin is komen kijken zal vele miljoenen kosten.
Worden deze ondernemers financieel gecompenseerd? Zo nee, waarom niet? En waarom wordt dit tenenkrommende wanbeleid van die seniele opa beloond met andermaal deze post?
Wat is dit voor waanzin???
dat wil je echt niet hoor, geloof me.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:51 schreef nowkia het volgende:
Lame. Ik had gehoopt dat die stinkzaakjes eindelijk eens dichtgingen.
Enige dat ik kan bedenken is dat daar je woonplaats op staat. Maar goed, ik geloof dat nog steeds een groot deel van de bevolking niet in een gemeente met een coffeeshop woont.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:53 schreef Raban het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. Maar je kunt toch gewoon aan een ID-kaart zien of die persoon Nederlands is of niet dan? Vanwaar dat uittreksel dan?
Toch wel, maar dat heeft persoonlijke redenen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:56 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat wil je echt niet hoor, geloof me.
Is dat zo? Lijkt mij van niet, of in elk geval, wellicht net 50 / 50.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:56 schreef nowkia het volgende:
[..]
Enige dat ik kan bedenken is dat daar je woonplaats op staat. Maar goed, ik geloof dat nog steeds een groot deel van de bevolking niet in een gemeente met een coffeeshop woont.
En dat is geen groot deel?quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:59 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Is dat zo? Lijkt mij van niet, of in elk geval, wellicht net 50 / 50.
Voor zover ik weet zou het niet uitmaken waar in welke shop ik mijn wiet wil halen, zo lang ik maar in Nederland woon.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:56 schreef nowkia het volgende:
[..]
Enige dat ik kan bedenken is dat daar je woonplaats op staat. Maar goed, ik geloof dat nog steeds een groot deel van de bevolking niet in een gemeente met een coffeeshop woont.
Mwa bij mij zit er 1 op 50 meter afstand en eerst haalde ik af en toe eens wat nu sinds die wietpas niks meer en ben er niks slechter op gewordenquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:50 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Lekker rigoureus afgestapt terwijl je het eerst wel deed?
Goed nieuws, maarja, zo'n uittreksel is ook wel een drempel, laten we inderdaad hopen dat het per gemeente gaat verschillen. Wat een heisa om een onschuldig plantje
Ja, het is natuurlijk wel mogelijk dat je ondanks dat je een Nederlands paspoort bezit niet in Nederland woont, dus wellicht heb je daarom dat uittreksel nodig.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:00 schreef Raban het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zou het niet uitmaken waar in welke shop ik mijn wiet wil halen, zo lang ik maar in Nederland woon.
nee joh, dat verdwijnt als sneeuw voor de zon... de bitenlander zal voortaan gewoon wegblijvenquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:03 schreef MoneyTalks het volgende:
Dus de overlast blijft, want buitenlanders kunnen nog steeds geen wiet in de coffeeshop kopen...
Of zou Amsterdam een uitzondering worden?
Sinds wanneer kunnen buitenlanders geen wiet kopen in Amsterdamse coffeeshops?quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:03 schreef MoneyTalks het volgende:
Dus de overlast blijft, want buitenlanders kunnen nog steeds geen wiet in de coffeeshop kopen...
Of zou Amsterdam een uitzondering worden?
Vanaf 1 januari 2013 ?quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:04 schreef nowkia het volgende:
[..]
Sinds wanneer kunnen buitenlanders geen wiet kopen in Amsterdamse coffeeshops?
Buitenlanders zijn geen ingezetenen en staan niet in het GBA.quote:De toegang tot coffeeshops zal in de toekomst zijn voorbehouden aan ingezetenen die een identiteitsbewijs moeten kunnen tonen. Ook moet je een uittreksel van de Gemeentelijke Basisadministratie hebben
Ja, overlast van drugsdealers die in de stad mensen toefluisteren "weed, marihuana, hashish?"quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:06 schreef nowkia het volgende:
[..]
Ja, maar volgens jou blijft de overlast, dus je post is een beetje raar geformuleerd.
omdat je er anders niet af kan blijven?quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:57 schreef nowkia het volgende:
[..]
Toch wel, maar dat heeft persoonlijke redenen.
We hadden het over Amsterdam, niet Barcelona. De overlast in Amsterdam kan er nog niet zijn, omdat de coffeeshops gewoon aan iedereen verkopen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:08 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Ja, overlast van drugsdealers die in de stad mensen toefluisteren "weed, marihuana, hashish?"
Loop maar eens rond op La Rambla in Barcelona, word je helemaal gek van die Afrikanen die je alle soorten drugs proberen aan te smeren.
Neequote:Op maandag 29 oktober 2012 17:09 schreef Catch22- het volgende:
[..]
omdat je er anders niet af kan blijven?
Vanaf 1 januari 2013 dus niet meer pikquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:09 schreef nowkia het volgende:
[..]
We hadden het over Amsterdam, niet Barcelona. De overlast in Amsterdam kan er nog niet zijn, omdat de coffeeshops gewoon aan iedereen verkopen.
Als je zegt dat de overlast blijft dan suggereer je dus dat er nu overlast is.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:13 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Vanaf 1 januari 2013 dus niet meer pikDas over 2 maanden trouwens.
Beetje paardenkleppenverhaal in mijn ogen. Met de wietpas was de wiet er nog steeds, en de wiet zal altijd ergens zijn.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:11 schreef nowkia het volgende:
[..]
NeeOmdat ik het leuk zou vinden als bepaalde dingen uit mijn verleden er gewoon niet meer zouden zijn. Ik dacht dat dat met die wietpas een keertje mogelijk zou zijn, maar helaas.
er was parkeeroverlast in het zuidenquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:14 schreef nowkia het volgende:
[..]
Als je zegt dat de overlast blijft dan suggereer je dus dat er nu overlast is.
mensen zullen blijven gebruiken. Het is alleen niet in een shop, maar via mannetjes op straat.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:11 schreef nowkia het volgende:
[..]
NeeOmdat ik het leuk zou vinden als bepaalde dingen uit mijn verleden er gewoon niet meer zouden zijn. Ik dacht dat dat met die wietpas een keertje mogelijk zou zijn, maar helaas.
Heeft Geert toch nog iets goed gedaan! Namelijk het kabinet precies op tijd laten vallenquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:37 schreef Mattt het volgende:
Ja, ik kan me alleen niet voorstellen dat je met een uittreksel van de gemeente naar de shop moet.
Ik denk dat het per gemeente gaat verschillen.
Voor mij gaat het erom dat je niet geregistreerd staat in een computersysteem. Dat is al een hele vooruitgang
Ik had het nergens over wiet. Ik had het over coffeeshops, en ja, daarvan zou er waarschijnlijk een groot deel hebben moeten sluiten als de wietpas was ingevoerd. En op den duur misschien wel allemaal. Dat had ik dus gehoopt.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:15 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Beetje paardenkleppenverhaal in mijn ogen. Met de wietpas was de wiet er nog steeds, en de wiet zal altijd ergens zijn.
En andersom niet-Nederlanders die wel in Nederland wonen kunnen op die manier wiet blijven kopen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:03 schreef nowkia het volgende:
[..]
Ja, het is natuurlijk wel mogelijk dat je ondanks dat je een Nederlands paspoort bezit niet in Nederland woont, dus wellicht heb je daarom dat uittreksel nodig.
overigens lijkt me dat een hele kleine minderheid en zal het in de praktijk niks uitmaken, maar goed
Vreemd.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:17 schreef nowkia het volgende:
[..]
Ik had het nergens over wiet. Ik had het over coffeeshops, en ja, daarvan zou er waarschijnlijk een groot deel hebben moeten sluiten als de wietpas was ingevoerd. En op den duur misschien wel allemaal. Dat had ik dus gehoopt.
't Ging over Amsterdam...quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
er was parkeeroverlast in het zuiden
Ja, kijk eens in de provincies Limburg, Noord-Brabant en Zeeland piemel, daar is de wietpas allang ingevoerd en krioelt het van de drugsdealertjes.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:14 schreef nowkia het volgende:
[..]
Nee, want je moet wel degelijk de Nederlandse nationaliteit hebben aangezien je je paspoort moet laten zien.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:17 schreef freako het volgende:
[..]
En andersom niet-Nederlanders die wel in Nederland wonen kunnen op die manier wiet blijven kopen.
Nee het gaat over Nederland.quote:
In het zuiden is de wietpas al ingevoerd en daar is overlast ja.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:14 schreef nowkia het volgende:
[..]
Niet volgens het regeerakkoord:quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:19 schreef nowkia het volgende:
[..]
Nee, want je moet wel degelijk de Nederlandse nationaliteit hebben aangezien je je paspoort moet laten zien.
quote:ingezetenen die een identiteitsbewijs of verblijfsvergunning, samen met een uittreksel
uit het bevolkingsregister kunnen tonen
OK.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:20 schreef freako het volgende:
[..]
Niet volgens het regeerakkoord:
[..]
Nogmaals: hij had het over Amsterdam en de overlast die daar blijft. Daarmee suggereer je niks anders dan dat er nu overlast is in Amsterdam.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
In het zuiden is de wietpas al ingevoerd en daar is overlast ja.
En verder moet de verkoop van wiet worden gestopt als het aan jou ligt omdat jij in het verleden er niet mee om kon gaan?
Gaat het hier om fouten die jij in het verleden hebt gemaakt?quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:11 schreef nowkia het volgende:
[..]
Nee. Ik heb geen fouten gemaakt in het verleden.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Gaat het hier om fouten die jij in het verleden hebt gemaakt?
Zonder doktersrecept kan niemand dat in Nederland.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:57 schreef El_Matador het volgende:
Ik kan dus nog steeds geen wiet kopen in Nederland. Legaal dan.
Armeisenficker.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zonder doktersrecept kan niemand dat in Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |