Nee, maar je verdedigt een standpunt die nogal apart is. Blijkbaar geld een huis niet als verkeerde aankoop maar dure abbo`s enzo wel. Aparte redenatie.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als jij nou steeds gaat reageren op een reactie van mij op Coolguy, dan been ik het niet meer bij, hoor.
Godskristusnogantoe, je zou denken dat ik hier de uitvreter ben.
Nou.... een beetje droogrek kost ook 3 tientjes hoor. Die goedkope brol is duurkoop imo.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:17 schreef Luigi het volgende:
[..]
Of dat er eens een wasmachine stuk kan gaan. Pas ook nog een jodokus die een droger op afbetaling moést kopen (terwijl een wasrek 4,95 kost)..
Ze komen hier gewoon allemaal zeiken om het zeiken en niks anders.quote:
ja, je zult ze de kost moeten geven. Als je toch niet eens meer geld opzij kunt zetten voor onverwachte uitgaven, dan leef je toch echt boven je stand. Zo simpel is 't.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:17 schreef Luigi het volgende:
[..]
Of dat er eens een wasmachine stuk kan gaan. Pas ook nog een jodokus die een droger op afbetaling moést kopen (terwijl een wasrek 4,95 kost)..
Dan zullen ze ook wel geen NHG hebben, anders zou die hun nog wat kunnen behoeden.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je mag het best oneens zijn, maar in dit geval is het nogal onrealistisch. TS is in zee gegaan met een hypotheekconstructie die hen gedwongen heeft zuinig te leven. Daaruit kan je gewoonweg afleiden dat de hypotheekconstructie an sich verkeerd is geweest (te hoog of te hoge maandlasten) gezien het feit dat ze bij een zeer slechte en louche verstrekker terecht zijn gekomen (dit gebeurt neit als je voldoende slagkracht hebt!) en ze nu een schuld hebben die significant is (40k op een huis). Dit alles bij elkaar optellend hebben we te maken met een klassiek geval 'gekocht-op-de-top-met-te-hoge-hypotheek'. Dan is een scheiding genoeg om inderdaad te verzuipen, zowel moeder, vader als 2 kids.
Laat ik het zo zeggen: een aantal mensen heeft er veel lol in om te kijken waar er iets te porren valtquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze komen hier gewoon allemaal zeiken om het zeiken en niks anders.
Nee, dat was mijn standpunt niet. Maar leg me gerust woorden in mijn mond, ik houd je toch niet tegen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, maar je verdedigt een standpunt die nogal apart is. Blijkbaar geld een huis niet als verkeerde aankoop maar dure abbo`s enzo wel. Aparte redenatie.
Ik zie vooral een mooie gelegenheid om het handelen van de financiele sector aan de kijk te stellen. Deze criminelen brengen hele groepen in de verdrukking met hun giftige producten.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, lachen, toch?quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:19 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: een aantal mensen heeft er veel lol in om te kijken waar er iets te porren valt
Tsja... dat is volgens mij een heel andere discussie. En te makkelijk.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:20 schreef xenobinol het volgende:
Ik zie vooral een mooie gelegenheid om het handelen van de financiele sector aan de kijk te stellen. Deze criminelen brengen hele groepen in de verdrukking met hun giftige producten.
hier typ je zowat zelf dat je boven je stand hebt geleefdquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:53 schreef Iejoren het volgende:
[..]
We hadden een hypotheekadviseur, die heeft gezegd dat hier niks mis mee was. Er was destijds ook nog niet zoveel ellende over deze bank bekend als nu. Boven onze stand geleefd zeker niet, de hypotheek was wel op te brengen maar we moesten erg op de centjes letten. Mijn ex en ik waren allebei nog jonger, minder inkomen toen dus.
Nee, ik heb gewoon een mening hier, heel simpel. En die mening is dat TS een te duur huis heeft gekocht. Jouw beleving is dat je de rekeningen + huiskosten + boodschappen moet kunnen betalen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat hoor je me niet zeggen. Maar er hoeft maar een kleinigheid te gebeuren en de zaken die je op orde had zijn opeens niet meer op orde.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]het is tegenwoordig blijkbaar een regelrechte schande als je je zaakjes op orde hebt. Ik snap dat echt niet hoor.
Oh fijn, nu kun je het wel gewoon zeggen zonder te zeiken!quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, ik heb gewoon een mening hier, heel simpel. En die mening is dat TS een te duur huis heeft gekocht. Jouw beleving is dat je de rekeningen + huiskosten + boodschappen moet kunnen betalen.
Ik ben van mening dat je de HRA niet nodig moet hebben, moet kunnen sparen en ook nog een beetje moet kunnen leven. Niet meer en niet minder.
Ja, en dit heeft vooral helemaal niks te maken met dat TS niet snugger genoeg was om na te denken blijkbaar, maar desondanks TOCH vrijwillig hun handtekening heeft gezet, omdat dit (zon beetje) de enige hypotheekverstrekker was waar ze hun hypotheek rond konden krijgen zeker?quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik zie vooral een mooie gelegenheid om het handelen van de financiele sector aan de kijk te stellen. Deze criminelen brengen hele groepen in de verdrukking met hun giftige producten.
Echt hoor... hoe vaak ik het wel niet hoor tov al die klagende collega's...quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]het is tegenwoordig blijkbaar een regelrechte schande als je je zaakjes op orde hebt. Ik snap dat echt niet hoor.
Dank, dank! Ik doe echt mijn best. Ik had natuurlijk ook gewoon bijstandsmoeder kunnen worden en overal mn handje ophouden, maar dat doe ik niet. Ik ben ook bezig met de Finata bank, om een voorstel voor betalingsregeling te doen. Echter, ik betaal dan elke maand heel veel aan rente én aflossing, en dan zit ik er dus acht jaar aan vast. En dan betaal ik dat dus ook nog alleen omdat mijn ex in de WSNP zit waardoor na 3 jaar het gehele restbedrag bij mij terecht komt, en ik dus in feite die ¤40.000 alleen aflos. Plus dus de kosten van kinderopvang, kinderen etc. Een stom ding zou ik pas echt zijn als ik klakkeloos in de WSNP ga ipv dat ik een oplossing probeer te vinden zoals ik nu doe.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:12 schreef FrankV34 het volgende:
Helaas waren er in het verleden heel veel "onafhankelijke" hypotheekadviseurs die je die hypotheek aansmeerde die voor hun het voordeligst was. Als je geen kennis van zaken hebt/had moest je wel op hun advies af gaan. Daar ben in ik 15 jaar ook door schade en schande wijs in geworden.
Tegenwoordig is er veel meer informatie online te vinden. Dat was pak hem beet 8-10 jaar geleden nog heel anders.
En al die heilige boontjes hier online die roepen dat ze het allemaal zo goed voor elkaar hebben.![]()
![]()
Niet dat ik het helemaal eens ben met TS maar goed wat gebeurt is is gebeurt. Zij zoekt een weg eruit.
Eerder ook al, ik heb letterlijk gezegd dat ze boven haar stand leefde vanwege het huis, niet vanwege de tv en de telefoon, wat jij wel suggereerde.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh fijn, nu kun je het wel gewoon zeggen zonder te zeiken!
Je komt toch straks onder budgetbeheer te vallen? Dan kun je daar toch met je vragen terecht?quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:24 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Dank, dank! Ik doe echt mijn best. Ik had natuurlijk ook gewoon bijstandsmoeder kunnen worden en overal mn handje ophouden, maar dat doe ik niet. Ik ben ook bezig met de Finata bank, om een voorstel voor betalingsregeling te doen. Echter, ik betaal dan elke maand heel veel aan rente én aflossing, en dan zit ik er dus acht jaar aan vast. En dan betaal ik dat dus ook nog alleen omdat mijn ex in de WSNP zit waardoor na 3 jaar het gehele restbedrag bij mij terecht komt, en ik dus in feite die ¤40.000 alleen aflos. Plus dus de kosten van kinderopvang, kinderen etc. Een stom ding zou ik pas echt zijn als ik klakkeloos in de WSNP ga ipv dat ik een oplossing probeer te vinden zoals ik nu doe.
Ik weet dus na al deze ellende dat ik niks weet van financiele dingen, en daarom vraag ik hier of er mensen/ instanties zijn die me hierbij zouden kunnen helpen.
Er zijn maar een paar dingen in het leven die je niet zelf compleet onder controle hebt. Een ernstige chronische ziekte krijgen bijvoorbeeld en daardoor ontslagen worden. Da's gewoon kut met hoofdletters en daar moet hulp voor zijn wanneer nodig. Ik zit dan vooral te denken aan zaken die met ziekte en onverwachts ontslag te maken hebben.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:22 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Dat hoor je me niet zeggen. Maar er hoeft maar een kleinigheid te gebeuren en de zaken die je op orde had zijn opeens niet meer op orde.
Nou, niemand let graag 'ERG op de centjes' omdat ze dat zo graag willen. Dat doen ze omdat ze dat MOETEN. Maw, omdat de uitgaven/kosten per maand vrijwel even hoog zijn als de inkomsten. Dan heb je je zaakjes niet op orde.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:22 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Dat hoor je me niet zeggen. Maar er hoeft maar een kleinigheid te gebeuren en de zaken die je op orde had zijn opeens niet meer op orde.
Misschien had TS een hypotheek die te duur was etc maar zij en haar ex waren op dat moment tevreden met wat ze hadden en hadden hun zaakje op hun manier op orde. Dat dat niet de manier is zoals menig een dat hier op het forum zou doen dat is een ander verhaal.
De zaken zijn zeer waarschijnlijk mis gegaan door de scheiding en de "gedwongen" verkoop van de woning. Vanaf dat moment had TS de zaken niet meer op orde. Daar probeert ze nu op haar manier orde in te scheppen maar wordt volledig afgebrand.
Nogmaals ik zeg niet dat ik het eens ben met TS maar er wordt wel erg zwart-wit door een aantal mensen gereageerd.
Later pas. Maar toen ik nog in de veronderstelling verkeerde dat ik normaal deelnam aan een discussie, bleek ik ineens te zeiken om het zeiken. Ja, daarmee krijg je mij wel over de ZEIK ja!quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Eerder ook al, ik heb letterlijk gezegd dat ze boven haar stand leefde vanwege het huis, niet vanwege de tv en de telefoon, wat jij wel suggereerde.
Wel bizar dat het volledige bedrag bij verhaalt gaat worden. Puur omdat je ex de makkelijke weg kiest.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:24 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Dank, dank! Ik doe echt mijn best. Ik had natuurlijk ook gewoon bijstandsmoeder kunnen worden en overal mn handje ophouden, maar dat doe ik niet. Ik ben ook bezig met de Finata bank, om een voorstel voor betalingsregeling te doen. Echter, ik betaal dan elke maand heel veel aan rente én aflossing, en dan zit ik er dus acht jaar aan vast. En dan betaal ik dat dus ook nog alleen omdat mijn ex in de WSNP zit waardoor na 3 jaar het gehele restbedrag bij mij terecht komt, en ik dus in feite die ¤40.000 alleen aflos. Plus dus de kosten van kinderopvang, kinderen etc. Een stom ding zou ik pas echt zijn als ik klakkeloos in de WSNP ga ipv dat ik een oplossing probeer te vinden zoals ik nu doe.
Ik weet dus na al deze ellende dat ik niks weet van financiele dingen, en daarom vraag ik hier of er mensen/ instanties zijn die me hierbij zouden kunnen helpen.
Ga gewoon de WSNP in, die banksters kunnen fluiten naar hun doekoes.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:24 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Die reactie gaf ik op een directe vraag van jou aan mij over hoe ik erg op centjes letten gelijk vond aan boven je stand leven. Post van 14:59u. Wat nou later pas. Of jij over de zeik bent vind ik niet zo spannend, want jij lijkt nogal gauw over de zeik te zijn.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Later pas. Maar toen ik nog in de veronderstelling verkeerde dat ik normaal deelnam aan een discussie, bleek ik ineens te zeiken om het zeiken. Ja, daarmee krijg je mij wel over de ZEIK ja!
Laat je toch niet zo opnaaien door CoolGuyquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Later pas. Maar toen ik nog in de veronderstelling verkeerde dat ik normaal deelnam aan een discussie, bleek ik ineens te zeiken om het zeiken. Ja, daarmee krijg je mij wel over de ZEIK ja!
De WSNP is daar gewoon voor. Vergeet niet dat die banksters je anders tot in de uithoeken van de hel zullen achtervolgen om hun giflening ingelost te krijgenquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:28 schreef made het volgende:
[..]
Wel bizar dat het volledige bedrag bij verhaalt gaat worden. Puur omdat je ex de makkelijke weg kiest.
Dat bedoel ik, en daarom zou de WSNP voor mij ook de makkelijkste weg zijn, maar ik zie dat als een uiterste middel. Ik ben dan wel zo volwassen om te proberen er zo uit te komen, maar ik weet niet precies welke touwtjes ik daarvoor moet hebben. Mijn ex heeft dus de makkelijkste weg gekozen, en daarbij hoeft hij dus ook niks voor zijn eigen kinderen te betalen. En als ik niet de makkelijkste weg wil kiezen, maar hulp wil om dit samen met iemand goed aan te pakken dan krijg ik ineens verwijten over vanalles en nog wat. Als ik dadelijk weer werk, dan betaal ik dus kinderopvang en schuld en mijn ex heeft 'alleen' de WSNP en is na drie jaar overal vanaf, dat vind ik zo oneerlijk.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:28 schreef made het volgende:
[..]
Wel bizar dat het volledige bedrag bij verhaalt gaat worden. Puur omdat je ex de makkelijke weg kiest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |