abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:02:45 #121
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118578327
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Das niet zo moeilijk. Als jij een hypotheek neemt waarbij het gevolg is dat je _ERG_ op de centjes moet letten, dan gaat er dus teveel geld naar je huis. Dus, je huis is te duur om een normale levensstandaard te hebben.

Als ik dat combineer met de bank die ze geadviseerd werd (en die bank wordt niet geadviseerd als je je hypotheek ook op een normale manier kunt krijgen) dan is de conclusie dat ze boven hun stand geleefd hebben.
Daar zitten wat aannames in. Je kunt namelijk ook erg op de centjes moeten letten en wel een normale levensstandaard hebben. Dat is maar net waar je van uitgaat, welke kosten je maandelijks hebt ingecalculeerd en voor welke zaken weinig geld overblijft. Als er voor vakantie weinig overblijft is dat nog geen ramp. Als je de lopende rekeningen maar met moeite kunt voldoen, is het een ander verhaal.
The love you take is equal to the love you make.
pi_118578451
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:43 schreef Scorpie het volgende:

Sorry, maar dat betekent dat je samen met je ex ook wel hele domme beslissingen hebt genomen op financieel gebied. Iedereen weet dat je bij die gasten uit de buurt hoort te blijven. Je kon zeker geen hypotheek krijgen bij een gevestigde hypotheekverstrekker en toen ben je in zee gegaan met deze gasten?
Zo Scorpie, jij kent je banksters ^O^
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 15:06:22 #123
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_118578480
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daar zitten wat aannames in. Je kunt namelijk ook erg op de centjes moeten letten en wel een normale levensstandaard hebben. Dat is maar net waar je van uitgaat, welke kosten je maandelijks hebt ingecalculeerd en voor welke zaken weinig geld overblijft. Als er voor vakantie weinig overblijft is dat nog geen ramp. Als je de lopende rekeningen maar met moeite kunt voldoen, is het een ander verhaal.
Jij wil echt zeiken om het zeiken is 't niet? Ze schrijft nota bene zelf dat ze ERG op de centjes moet letten. ze moesten er ERG op letten. ERG. Dan heb je het niet over dat je dit jaar even een keer niet op vakantie gaat. Ze gaan gewoon niet op vakantie, logisch. ERG op de centjes letten en toch op vakantie gaan is niet echt ERG op de centjes letten, wel?

Je snapt ook heus wel hoe hier de vork in de steel zit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_118578483
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:05 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zo Scorpie, jij kent je banksters ^O^
Dit is een eckte bankster Xeno.
pi_118578503
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:53 schreef Iejoren het volgende:

[..]

We hadden een hypotheekadviseur, die heeft gezegd dat hier niks mis mee was. Er was destijds ook nog niet zoveel ellende over deze bank bekend als nu. Boven onze stand geleefd zeker niet, de hypotheek was wel op te brengen maar we moesten erg op de centjes letten. Mijn ex en ik waren allebei nog jonger, minder inkomen toen dus.
Ik ben erg blij met dit soort topics want nu kun jij andere jonge mensen ervoor behoeden om zulke verkeerde keuzes te maken in het leven :)
I'll sing you a lullaby.
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 15:08:26 #126
16180 crew  CoolGuy
pi_118578544
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:07 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik ben erg blij met dit soort topics want nu kun jij andere jonge mensen ervoor behoeden om zulke verkeerde keuzes te maken in het leven :)
Ik heb het gevoel dat jij om een hele andere reden erg blij bent. Overigens behoedt TS helemaal niemand ergens voor, want ze snapt nu nog steeds niet hoe ze in deze situatie komt en wat ze dus fout heeft gedaan en doet.
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:08:52 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118578570
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jij wil echt zeiken om het zeiken is 't niet? Ze schrijft nota bene zelf dat ze ERG op de centjes moet letten. ze moesten er ERG op letten. ERG. Dan heb je het niet over dat je dit jaar even een keer niet op vakantie gaat. Ze gaan gewoon niet op vakantie, logisch. ERG op de centjes letten en toch op vakantie gaan is niet echt ERG op de centjes letten, wel?

Je snapt ook heus wel hoe hier de vork in de steel zit.
Waarom die toon? Mag ik het niet met je oneens zijn?
pi_118578607
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daar zitten wat aannames in. Je kunt namelijk ook erg op de centjes moeten letten en wel een normale levensstandaard hebben.
Definieer 'normaal'.

quote:
Dat is maar net waar je van uitgaat, welke kosten je maandelijks hebt ingecalculeerd en voor welke zaken weinig geld overblijft.
Blijkbaar zijn de kosten voor de hypotheek dermate hoog dat TS gedwongen wordt 'op de centen te letten', lees, krapjes bij kas te zitten.

quote:
Als er voor vakantie weinig overblijft is dat nog geen ramp. Als je de lopende rekeningen maar met moeite kunt voldoen, is het een ander verhaal.
In dit geval is 1 + 1 2, aangezien Finata bank bij de topleenders de enige optie is.
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 15:11:11 #129
16180 crew  CoolGuy
pi_118578671
quote:
5s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh jij mag het absoluut met me oneens zijn. Maar in deze situatie geldt dat als het loopt als een eind, kwaakt als een eend en er uit ziet als een eend, het een eend is. Jij roept dat het een hond is.
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:11:46 #130
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118578690
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Definieer 'normaal'.

[..]

Blijkbaar zijn de kosten voor de hypotheek dermate hoog dat TS gedwongen wordt 'op de centen te letten', lees, krapjes bij kas te zitten.

[..]

In dit geval is 1 + 1 2, aangezien Finata bank bij de topleenders de enige optie is.
Normaal is dat je maandelijks al je rekeningen kunt voldoen en je boodschappen kunt betalen. Maar als je 'erg op de centen moet letten' zitten luxe zaken als vakantie er misschien niet in.
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:11:51 #131
37295 Luigi
mario pls
pi_118578696
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh jij mag het absoluut met me oneens zijn. Maar in deze situatie geldt dat als het loopt als een eind, kwaakt als een eend en er uit ziet als een eend, het een eend is. Jij roept dat het een hond is.
Meer dat het nog best wel eens een hond zou kunnen zijn die zich voordoet als eend ;)
pi_118578700
quote:
5s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je mag het best oneens zijn, maar in dit geval is het nogal onrealistisch. TS is in zee gegaan met een hypotheekconstructie die hen gedwongen heeft zuinig te leven. Daaruit kan je gewoonweg afleiden dat de hypotheekconstructie an sich verkeerd is geweest (te hoog of te hoge maandlasten) gezien het feit dat ze bij een zeer slechte en louche verstrekker terecht zijn gekomen (dit gebeurt neit als je voldoende slagkracht hebt!) en ze nu een schuld hebben die significant is (40k op een huis). Dit alles bij elkaar optellend hebben we te maken met een klassiek geval 'gekocht-op-de-top-met-te-hoge-hypotheek'. Dan is een scheiding genoeg om inderdaad te verzuipen, zowel moeder, vader als 2 kids.
pi_118578708
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat jij om een hele andere reden erg blij bent. Overigens behoedt TS helemaal niemand ergens voor, want ze snapt nu nog steeds niet hoe ze in deze situatie komt en wat ze dus fout heeft gedaan en doet.
Ik denk dat TS heel goed weet hoe ze in deze situatie terecht gekomen is, ze weet echter niet goed hoe ze eruit moet komen. Gelukkig is er voor dit soort mensen de WSNP. Stel je toch eens voor dat we dit geweldige instrument niet hadden? Dan was er helemaal geen toekomst meer voor TS -O-
I'll sing you a lullaby.
pi_118578714
Helaas waren er in het verleden heel veel "onafhankelijke" hypotheekadviseurs die je die hypotheek aansmeerde die voor hun het voordeligst was. Als je geen kennis van zaken hebt/had moest je wel op hun advies af gaan. Daar ben in ik 15 jaar ook door schade en schande wijs in geworden.

Tegenwoordig is er veel meer informatie online te vinden. Dat was pak hem beet 8-10 jaar geleden nog heel anders.

En al die heilige boontjes hier online die roepen dat ze het allemaal zo goed voor elkaar hebben. :'( :N

Niet dat ik het helemaal eens ben met TS maar goed wat gebeurt is is gebeurt. Zij zoekt een weg eruit.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:13:10 #135
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118578739
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, ik zeik om het zeiken, dat was het toch?

Als jij suggereert dat ze boven hun stand leefden, dan suggereer je dat ze televisies en dure telefoonabonnementen aanschaften terwijl daar het geld niet voor was.
pi_118578744
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Normaal is dat je maandelijks al je rekeningen kunt voldoen en je boodschappen kunt betalen. Maar als je 'erg op de centen moet letten' zitten luxe zaken als vakantie er misschien niet in.
Sorry, maar dan nog snap je zelf ook wel dat je dan niet meer op de centen aan het letten bent, maar het water keihard tot je lippen staat financieel gezien.
pi_118578759
quote:
6s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:12 schreef FrankV34 het volgende:
Helaas waren er in het verleden heel veel "onafhankelijke" hypotheekadviseurs die je die hypotheek aansmeerde die voor hun het voordeligst was. Als je geen kennis van zaken hebt/had moest je wel op hun advies af gaan. Daar ben in ik 15 jaar ook door schade en schande wijs in geworden.

Tegenwoordig is er veel meer informatie online te vinden. Dat was pak hem beet 8-10 jaar geleden nog heel anders.

En al die heilige boontjes hier online die roepen dat ze het allemaal zo goed voor elkaar hebben. :'( :N

Niet dat ik het helemaal eens ben met TS maar goed wat gebeurt is is gebeurt. Zij zoekt een weg eruit.
Daarom pleit ik ook voor strafvervolging voor degenen die gifleningen verstrekt hebben :7

Hang the banksters o|O
I'll sing you a lullaby.
pi_118578763
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, ik zeik om het zeken, dat was het toch?

Als jij suggereert dat ze boven hun stand leefden, dan suggereer je dat ze televisies en dure telefoonabonnementen aanschaften terwijl daar het geld niet voor was.
Of een huis kochten wat te groot/te duur voor hun inkomen was. En laat dat nou net het geval zijn.
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 15:14:35 #139
16180 crew  CoolGuy
pi_118578792
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh wacht even, jij vind het 'normaal' dat je salaris min of meer op is als je de huiskosten + boodschappen + rekeningen hebt betaald? Oh ja, dan hebben wij een hele andere belevingswereld inderdaad.

IK vind het namelijk normaal dat je ook nog leuke dingen kunt doen, dat je ook nog kleding kunt kopen, ook op vakantie kunt etc etc. Ik vind het ook normaal dat je de HRA niet nodig hebt om rond te kunnen komen bv. Dus wij hebben totaal andere belevingswereld. My bad.
pi_118578796
quote:

Sorry, maar Finata is niet 'voordelig' voor een hypotheker. Dat is een soort last-resort hypotheekverstrekker waar de pechvogels heen gaan die nergens anders aan een lening komen. Er valt voor een Hypotheekshop echt niet zoveel te halen op dit soort randgevallen.
pi_118578805
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:17 schreef Iejoren het volgende:
Als je wilt rellen dan kun je dat natuurlijk altijd wel doen. Ik ga niet een kindje in mn buik laten vermoorden, een kindje van mijn huidige relatie, omdat ik problemen heb met mijn ex en zijn niet-betalen. Soms zijn de dingen niet anders. Ik vroeg alleen maar om evt tips als die er zouden zijn. Ik snap ook wel dat het niet handig is om nu nog een koter op de wereld te zetten, en sterilisatie wordt ook meteen gedaan als ik bevallen ben, maar dat is niet waar ik om vraag bij jullie.
hoe je er rekening mee dat dat niet in het basis zorgpakket zit?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:15:15 #142
26374 made
..made by made..
pi_118578826
quote:

Als je 8-10 jaar gelden een huis hebt gekocht verkoop je het nu niet met 40K restschuld. Of je moet echt uit een ei komen denk ik.
Lurkt !
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:15:25 #143
37295 Luigi
mario pls
pi_118578831
quote:

Nee, daar mag je zo ondertussen niet meer trots op zijn nee. En weet je, dat is ook niet vanzelf gekomen. Dat is een aaneenschakeling van beslissingen, overwegingen en gezond verstand over een periode van jaren. En heus, dan heb ik ook wel eens een fout of stommiteit begaan. En ik vind dat iedereen dat zou kunnen maar er zijn gewoon teveel mensen die tsja... hoe moet ik het zeggen... Nouja, mijn eerdere post over 'een feilloos gevoel hebben voor steeds de verkeerde beslissing te nemen' zeg maar.

Als we iedereen de hele tijd maar zielig en oeh-en-aaaaaaah gaan vinden komen we geen steek verder met z'n allen.
pi_118578833
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Of een huis kochten wat te groot/te duur voor hun inkomen was. En laat dat nou net het geval zijn.
Misschien als ze niet was gaan scheiden van haar ex dat er niets aan de hand geweest was?

In dat geval was het niet slim om te gaan scheiden, hoe was het ook al weer? In voor en tegenspoed?
I'll sing you a lullaby.
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:16:19 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118578863
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als jij nou steeds gaat reageren op een reactie van mij op Coolguy, dan been ik het niet meer bij, hoor.

Godskristusnogantoe, je zou denken dat ik hier de uitvreter ben.
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:17:06 #146
37295 Luigi
mario pls
pi_118578888
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh wacht even, jij vind het 'normaal' dat je salaris min of meer op is als je de huiskosten + boodschappen + rekeningen hebt betaald? Oh ja, dan hebben wij een hele andere belevingswereld inderdaad.

IK vind het namelijk normaal dat je ook nog leuke dingen kunt doen, dat je ook nog kleding kunt kopen, ook op vakantie kunt etc etc. Ik vind het ook normaal dat je de HRA niet nodig hebt om rond te kunnen komen bv. Dus wij hebben totaal andere belevingswereld. My bad.
Of dat er eens een wasmachine stuk kan gaan. Pas ook nog een jodokus die een droger op afbetaling moést kopen (terwijl een wasrek 4,95 kost). 8)7 .
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:17:10 #147
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_118578891
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als jij nou steeds gaat reageren op een reactie van mij op Coolguy, dan been ik het niet meer bij, hoor.

Godskristusnogantoe, je zou denken dat ik hier de uitvreter ben.
_O-

Je loopt in de val van Scorpie :D :'( :D
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 15:17:17 #148
16180 crew  CoolGuy
pi_118578896
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, ik zeik om het zeiken, dat was het toch?

Nu doe jij wat aannames toch, dat was niet de bedoeling toch? Ik suggereer niet dat ze televisies en dure telefoonabonnementen aanschaften, ik suggereer niks, ik ZEG RONDUIT dat ze een te duur huis hebben gekocht. Dat heb je ook wel gelezen toch?
pi_118578906
Ik denk dat TS vooral haar nieuwe vriend voorlopig heel lief moet aankijken want alle andere opties zijn volgens mij wel uitgeput.
I'll sing you a lullaby.
pi_118578908
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:15 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nee, daar mag je zo ondertussen niet meer trots op zijn nee. En weet je, dat is ook niet vanzelf gekomen. Dat is een aaneenschakeling van beslissingen, overwegingen en gezond verstand over een periode van jaren. En heus, dan heb ik ook wel eens een fout of stommiteit begaan. En ik vind dat iedereen dat zou kunnen maar er zijn gewoon teveel mensen die tsja... hoe moet ik het zeggen... Nouja, mijn eerdere post over 'een feilloos gevoel hebben voor steeds de verkeerde beslissing te nemen' zeg maar.

Als we iedereen de hele tijd maar zielig en oeh-en-aaaaaaah gaan vinden komen we geen steek verder met z'n allen.
_O_ het is tegenwoordig blijkbaar een regelrechte schande als je je zaakjes op orde hebt. Ik snap dat echt niet hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')