abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118571751
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang gevende mensen.





pi_118571907
Regen is voor mensen nog steeds een reden om maar 30 te gaan rijden waar je 60 mag, want stel je voor, hoho, je remweg is opeens 12x zo lang geworden.
pi_118571909
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:56 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat je niet mag afremmen zonder aanleiding daarvoor. En gas loslaten is gewoon een vorm van afremmen. ^O^

Verder vooral uitproberen, totdat het misgaat en je de cel ingaat omdat je iemand even iets wilde duidelijk maken. :)

Kun je nog lullen als brugman, maar jurisprudentie heeft al voor je gesproken.
Maar er is wel een aanleiding voor: hij reed te hard.
Die jurisprudentie van jou heeft het (zoals ik al eerder zei!) over vol in de remmen met blokkerende wielen afremmen tot stilstand, gas los laten is iets anders als vol in de remmen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 29 oktober 2012 @ 12:01:53 #4
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_118571933
Goede OP, maar jurisprudentie spreek van het bewust afremmen. Ik verminder alleen maar mijn snelheid, omdat ik "per ongeluk wat harder reed dan toegestaan, toen ik dat zag heb ik mijn gaspedaal los gelaten om mij aan de voor geschreven snelheid te houden meneer de Rechter"
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 29 oktober 2012 @ 12:09:27 #5
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_118572212
Zeg Realbzkit: Ik weet niet in welke wereld JIJ autorijdt maar je vertaalt de wettelijke regels een beetje apart zeg maar.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_118572881
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:01 schreef Fiorano het volgende:
Goede OP, maar jurisprudentie spreek van het bewust afremmen. Ik verminder alleen maar mijn snelheid, omdat ik "per ongeluk wat harder reed dan toegestaan, toen ik dat zag heb ik mijn gaspedaal los gelaten om mij aan de voor geschreven snelheid te houden meneer de Rechter"
Dat deed die goede meneer wat voor 2 jaar de cel in moest ook. Die reed ook al harder dan was toegestaan (100 waar 80).

Maar maakt verder niks uit hoor. :)
pi_118572903
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:09 schreef Descendent het volgende:
Zeg Realbzkit: Ik weet niet in welke wereld JIJ autorijdt maar je vertaalt de wettelijke regels een beetje apart zeg maar.
Helaas is het gewoon iets waar een rechter over heeft geoordeeld. Of denk je dat ik die link voor janlul plaatste net?
pi_118573162
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:30 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat deed die goede meneer wat voor 2 jaar de cel in moest ook. Die reed ook al harder dan was toegestaan (100 waar 80).

Maar maakt verder niks uit hoor. :)
jemnig, of jij wilt het gewoon niet lezen, of bent gewoon te dom om het te snappen/ toe te geven volgens mij..
Maar laat mar...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 29 oktober 2012 @ 12:39:56 #9
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118573192
Van de week nog even een bumperklever de stuipen op het lijf gejaagd door even de rem aan te tikken _O-
pi_118573210
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:39 schreef Marco001 het volgende:

[..]

jemnig, of jij wilt het gewoon niet lezen, of bent gewoon te dom om het te snappen/ toe te geven volgens mij..
Maar laat mar...
Ja, hij remde moedmillig af, en wel zo hard dat er blokerende wielen waren. Ik kan lezen.

Maar er is voor de wet geen verschil in moedwillig afremmen, of moedwillig afremmen. Zowel je gas loslaten, remmen met de handrem of remmen met de voetrem valt daaronder. ;)
quote:
Uit de voormelde omstandigheden en de aard van de handeling van verdachte, die voor zijn achterligger een levensgevaarlijke situatie creëerde, leidt het hof af, mede gelet op de algemene ervaringsregels, dat verdachte willens en wetens de aanmerkelijke kans heeft aanvaard dat door zijn onverhoedse en tegen zijn achterligger gerichte remmanoeuvre, de laatste dodelijk verongelukte.


[ Bericht 3% gewijzigd door RealBizkit666 op 29-10-2012 12:47:06 ]
  maandag 29 oktober 2012 @ 12:55:28 #11
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_118573779
Nou, de rechter ziet heus wel het verschil tussen heel hard afremmen of gas loslaten. Want het is namelijk een andere situatie, dus geen jurisprudentie.

Believe me ;)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_118573854
quote:
12s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:31 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Helaas is het gewoon iets waar een rechter over heeft geoordeeld. Of denk je dat ik die link voor janlul plaatste net?
Denk je nou echt dat één rechter een soortgelijke uitspraak zal doen als je gas los laat? Bewijslast is er haast niet en dat is er bij een gerichte remactie wel. Kom maar eens met juiste jurisprudentie. Dit is appels met peren vergelijken.
pi_118573891
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:57 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat één rechter een soortgelijke uitspraak zal doen als je gas los laat? Bewijslast is er haast niet en dat is er bij een gerichte remactie wel. Kom maar eens met juiste jurisprudentie. Dit is appels met peren vergelijken.
Als jij zegt dat je het gas los liet om af te remmen is er bewijslast genoeg. ;)
pi_118573911
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:39 schreef lipjes het volgende:
Van de week nog even een bumperklever de stuipen op het lijf gejaagd door even de rem aan te tikken _O-
Waarom de rem aantikken. Jij bent toch ook motorrijder? Zal jij schrikken als ik de rem aantik als je bumperkleeft. Jij zal wel een voorbeeldig motorrijders zijn, maar lang niet al je collega's zijn dat.
pi_118573959
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:58 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Als jij zegt dat je het gas los liet om af te remmen is er bewijslast genoeg. ;)
Mea culpa, jij weet net zo goed dat dat niet gebeurd. Ik snap wat je bedoelt, maar tot een veroordeling zal het niet komen.
pi_118573998
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:55 schreef Fiorano het volgende:
Nou, de rechter ziet heus wel het verschil tussen heel hard afremmen of gas loslaten. Want het is namelijk een andere situatie, dus geen jurisprudentie.

Believe me ;)
Er zijn ook meerdere factoren bepalend. Zo is er natuurlijk sporenonderzoek (remsporen), verklaring van verdachte ("Ik vond 'm irritant dicht achter mij rijden" - tadaa, motief) en getuigen...
Het wordt allemaal meegewogen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_118574007
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:00 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Mea culpa, jij weet net zo goed dat dat niet gebeurd. Ik snap wat je bedoelt, maar tot een veroordeling zal het niet komen.
Als je het niet vertelt is dit een ander verhaal. Maar daar ging het helemaal niet om. :)

Edit:
Laat ik het dan anders zeggen, je bent technisch gezien helemaal fout bezig als je bewust afremt en er hierdoor een ongeluk gebeurd. Als er ook maar iets van bewijs is dat je hebt afgeremd, dan ben je gewoon schuldig (zoals Ridocar ook al zegt, getuigen, enz...). :)
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 13:03:17 #18
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  maandag 29 oktober 2012 @ 13:05:58 #19
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118574138
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:59 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Waarom de rem aantikken. Jij bent toch ook motorrijder? Zal jij schrikken als ik de rem aantik als je bumperkleeft. Jij zal wel een voorbeeldig motorrijders zijn, maar lang niet al je collega's zijn dat.
Reed met de auto, en had een bumperklevende auto achter me.
Verder was de snelweg leeg, afgezien van de auto waar ik naast zat (inhalen)

Let wel op wat ik doe ;) maar praat het niet goed nee :P
pi_118574149
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:39 schreef lipjes het volgende:
Van de week nog even een bumperklever de stuipen op het lijf gejaagd door even de rem aan te tikken _O-
Heb jij even mazzel dat er geen ongeluk ontstond, anders was je flink de pineut.
pi_118574153
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:02 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Als je het niet vertelt is dit een ander verhaal. Maar daar ging het helemaal niet om. Dan zal het nooit tot een veroordeling komen inderdaad. Maar bij een remspoor van degene die remde is het gewoon eenvoudiger aan te tonen. :)
En als je het vertelt dan zal het nog niet leiden tot een veroordeling. In jouw jurisprudentie wordt de suggestie gewekt dan ze elkaar wat opnaaien. Ik kan net zo goed, iemand inhalen of op een enkelbaans het gas loslaten, omdat ik bijvoorbeeld te hard rij.
Ik denk dat als het tot een veroordeling zou kunnen komen dat er dan ook andere factoren/bewijzen aanwezig moeten zijn.
pi_118574237
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:05 schreef lipjes het volgende:

[..]

Reed met de auto, en had een bumperklevende auto achter me.
Verder was de snelweg leeg, afgezien van de auto waar ik naast zat (inhalen)

Let wel op wat ik doe ;) maar praat het niet goed nee :P
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:03 schreef jitzzzze het volgende:
Waarom zou je met dit weer je dimlicht aan doen overdag? Ik kan toch alles zien? :'(
Met dit weer? Ik denk dat het regent bij jou? Vooral met lichte auto's helpt het aanzienlijk de zichtbaarheid te verbeteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door dester_martijn op 29-10-2012 13:09:41 (per ongeluk het bericht van lipjes meegequotet) ]
pi_118574363
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:01 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Er zijn ook meerdere factoren bepalend. Zo is er natuurlijk sporenonderzoek (remsporen), verklaring van verdachte ("Ik vond 'm irritant dicht achter mij rijden" - tadaa, motief) en getuigen...
Het wordt allemaal meegewogen.
Volgens de letter van de wet ben je strafbaar, het om zal dit nooit volledig kunnen bewijzen. Het feit dat er nog geen jurisprudentie van jullie kant komt zegt ook genoeg.

Ik doe nooit remacties bij een bumperklever. Als er echter (extreem) gekleefd wordt dan gaat fijn de cruisecontrol op 50.
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 13:14:38 #24
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118574428
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:08 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

[..]

Met dit weer? Ik denk dat het regent bij jou? Vooral met lichte auto's helpt het aanzienlijk de zichtbaarheid te verbeteren.
Vanmorgen regende het wel aardig. Ik heb wel 30 auto's gezien die met zonder dimlicht reden. En alle grijze en lichte auto's zie je dan gewoon een stuk later, als je zit te snurken te laat. :X

En ook tientallen met allen stadslicht aan |:(

Gelukkig niemand met mistlampen aan *O*
  maandag 29 oktober 2012 @ 13:15:41 #25
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_118574454
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:08 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

[..]

Met dit weer? Ik denk dat het regent bij jou? Vooral met lichte auto's helpt het aanzienlijk de zichtbaarheid te verbeteren.
Ik denk dattie dat bedoelt. En dat er nog steeds hopen mensen zijn die bij miezerig, grijs, bijna schemerig weer het nut niet in lijken te zien van verlichting.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')