abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 oktober 2012 @ 12:32:01 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118530799
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_118530916
Hahahahahahahahahaha dat plaatje! _O- _O- _O-
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zondag 28 oktober 2012 @ 12:36:52 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118530975
Dat het meergranenbrood van de C1000 heerlijk is en de grof volkoren van de Lidl ook :D

Lijst
O: beschuit kaas, beker melk, cappuccino
T: grote salade met half blikje tonijn en gekookt ei
L meergranen met kaas, grof volkoren met visstick, peer
T's; druiven, appel, halve banaan, blokje choco (milka daim)
D: veel spruitjes, rijst met zelfgemaakte satesaus, tartaar, gebakken champ/ui/paprika/knoflook
T kwark en vla
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_118531151
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Dat het meergranenbrood van de C1000 heerlijk is en de grof volkoren van de Lidl ook :D

Lijst
O: beschuit kaas, beker melk, cappuccino
T: grote salade met half blikje tonijn en gekookt ei
L meergranen met kaas, grof volkoren met visstick, peer
T's; druiven, appel, halve banaan, blokje choco (milka daim)
D: veel spruitjes, rijst met zelfgemaakte satesaus, tartaar, gebakken champ/ui/paprika/knoflook
T kwark en vla
Ik had je laatste post nog gelezen!

Grof volkoren van de bakker in mijn woonplaats is zalig, met zo'n knapperig korstje! :9
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_118532211
Oh, ik geloof dat ik in aanmerking kom voor huurtoeslag. Door al die heisa over scheefhuren ben ik me eens gaan inlezen en ik zou zomaar ruim 200 pm kunnen krijgen volgens mij. Heb net maar eens een mailtje gestuurd naar de accountant.

Is die stomme crisis nog ergens goed voor. :') Ik lees hier weleens over lonen die bevroren zijn, of alleen maar met de inflatie worden verhoogd, het kan altijd erger: ik geloof dat mijn inkomen ten opzichte van 5 jaar geleden meer dan gehalveerd is. :P
pi_118532454
Ik zou het idd maar eens uitzoeken Co. Balen dat je inkomen zo gekelderd is.
pi_118532470
:o Jij huurtoeslag Co?!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? zondag 28 oktober 2012 @ 13:14:55 #8
70532 loveli
N
pi_118532548
quote:
3s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:06 schreef conleche het volgende:
Oh, ik geloof dat ik in aanmerking kom voor huurtoeslag. Door al die heisa over scheefhuren ben ik me eens gaan inlezen en ik zou zomaar ruim 200 pm kunnen krijgen volgens mij. Heb net maar eens een mailtje gestuurd naar de accountant.

Is die stomme crisis nog ergens goed voor. :') Ik lees hier weleens over lonen die bevroren zijn, of alleen maar met de inflatie worden verhoogd, het kan altijd erger: ik geloof dat mijn inkomen ten opzichte van 5 jaar geleden meer dan gehalveerd is. :P
Ondanks de stomme crisis lijk je behoorlijk gelukkig.

Hoop dat de accountant het snel regelt.
crap in = crap out
pi_118532606
En maar weer eens een lijstje:

O: 2 volkoren beschuitjes met oude Milnerkaas.
L: couscoussalade. :9
T: roggecracker met mayo, sambal en rauwkost
T: wodka
D: zuurkoolstamppot met worst

quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:12 schreef V1z0R het volgende:
:o Jij huurtoeslag Co?!
Ja volgens mij wel! :P In de kunst heeft de crisis echt keihard toegeslagen. Mensen verhuizen niet meer en dus zijn er geen nieuwe, lege, witte muren. Projectontwikkelaars, die af en toe wel 5 werken tegelijk kochten zijn er ook niet meer. En we zitten op een huur van ruim 3000 met de galerie. De enige grote klanten die we hebben komen uit het buitenland tegenwoordig. Ik had nog wel wat spaargeld, maar dat is nu wel bijna op.
pi_118532640
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:14 schreef loveli het volgende:

[..]

Ondanks de stomme crisis lijk je behoorlijk gelukkig.

Hoop dat de accountant het snel regelt.
Ja hoor, ik maak me nooit zorgen om geld. :P Als het echt op is en het gaat niet beter, dan ga ik gewoon wat anders doen. :+

En ik wil nog steeds op wereldreis! Dus die open dag gaat binnenkort wel gebeuren bij mij thuis. Als ik toch niet weg kan ivm het hondje, dan is het sws wel lekker om wat extra geld te hebben als buffer. Maar eigenlijk wil ik wel gewoon weg. T. is nu aan het helpen in een weeshuis in Cambodja en als je die verhalen hoort......ik heb het helemaal niet zo slecht! Ik zou ook daar ook wel heen willen om te helpen voor een paar maanden. Nou ja, veel plannen, maar even kijken wat er van komt. :)

[ Bericht 26% gewijzigd door conleche op 28-10-2012 13:22:29 ]
pi_118532807
Dag Co,

Af en toe lees ik nog eens mee in Slank.

En krijg jouw opmerking mee over huurtoeslag.
Áls je in aanmerking komt, en nóg geen definitieve IB -aanslag hebt over de afgelopen jaren, kan het best zijn, dat dat inkomen nog meetelt!

Dat was in ieder geval bij mij, met de Zorgtoeslag het geval ! ontdekte ik per toeval dankzij WGR .

Succes, groet van lurker AnneX

De pm box is vollll, dan maar hier.
pi_118532833
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:16 schreef conleche het volgende:
En maar weer eens een lijstje:

O: 2 volkoren beschuitjes met oude Milnerkaas.
L: couscoussalade. :9
T: roggecracker met mayo, sambal en rauwkost
T: wodka
D: zuurkoolstamppot met worst

[..]

Ja volgens mij wel! :P In de kunst heeft de crisis echt keihard toegeslagen. Mensen verhuizen niet meer en dus zijn er geen nieuwe, lege, witte muren. Projectontwikkelaars, die af en toe wel 5 werken tegelijk kochten zijn er ook niet meer. En we zitten op een huur van ruim 3000 met de galerie. De enige grote klanten die we hebben komen uit het buitenland tegenwoordig. Ik had nog wel wat spaargeld, maar dat is nu wel bijna op.
:{
3000 :o 8)7

Maar omdat huren mij in A'dam best duur leek wist ik niet of je hieronder viel
"Uw rekenhuur is minimaal ¤ 215,50 en maximaal ¤ 664,66."
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_118532957
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:21 schreef AnneX het volgende:
Dag Co,

Af en toe lees ik nog eens mee in Slank.

En krijg jouw opmerking mee over huurtoeslag.
Áls je in aanmerking komt, en nóg geen definitieve IB -aanslag hebt over de afgelopen jaren, kan het best zijn, dat dat inkomen nog meetelt!

Dat was in ieder geval bij mij, met de Zorgtoeslag het geval !

Succes, groet van lurker AnneX

De pm box is vollll, dan maar hier.
Hee AnneX! Door je post denk ik er weer aan dat ik de Fountainhead wil herlezen! :D

Ja, daar hoopte ik ook al een beetje op. Ben benieuwd wat de accountant hier op gaat zeggen! Dank! :* (Alles goed met je?)

En Viezz: ik betaal 609 kale huur, dus dat zou er binnen vallen.
pi_118533062
Ja, Ayn Rand.
Dan is hier nog wat leesvoer w/
http://www.nrc.nl/stevend(...)e-filosoof-ayn-rand/
pi_118533098
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:22 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:{
3000 :o 8)7

Maar omdat huren mij in A'dam best duur leek wist ik niet of je hieronder viel
"Uw rekenhuur is minimaal ¤ 215,50 en maximaal ¤ 664,66."
Bedrijfspanden zijn veel duurder om te huren dan woonruimte. Daarnaast zit de galerie op een toplocatie, dat telt natuurlijk ook mee. :)
pi_118533356
Weet ik, maar vind 3k nog wel een dik bedrag :@

Maar om je galerie op een industrieterrein te plaatsen is ook weer wat :')
pi_118533395
Ik ken anders zat panden die zeker nog het dubbele doen. :')
pi_118533469
Ik ben er een paar jaar geleden wel eens langs gelopen, mooie locatie inderdaad!
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Vis een optie? zondag 28 oktober 2012 @ 13:35:54 #19
70532 loveli
N
pi_118533470
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:33 schreef V1z0R het volgende:
Weet ik, maar vind 3k nog wel een dik bedrag :@

Maar om je galerie op een industrieterrein te plaatsen is ook weer wat :')
Zoveel kost het per dag om een shoarmahok neer te zetten op een willekeurig festival oO<
crap in = crap out
pi_118533505
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:27 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Bedrijfspanden zijn veel duurder om te huren dan woonruimte. Daarnaast zit de galerie op een toplocatie, dat telt natuurlijk ook mee. :)
Ook voor niet toplocaties waorden dergelijke prijzen gerekend. Helaas.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 13:39:34 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118533647
Zo weer wakker :) zo naar schoonmams, die kan lekker koken dus ik ben benieuwd wat voor exquise gerecht we voorgeschoteld krijgen :9

@loveli ik drink zelden alcohol omdat ik steeds te moe ben om uit te gaan maar voorlopig dus maar helemaal niet doen :)

@tink waar/wanneer heb je journalistiek gestudeerd? :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_118533669
Gekkenwerk...
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 13:41:04 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118533715
Bizarre prijzen eigenlijk :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_118533999
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:35 schreef loveli het volgende:

[..]

Zoveel kost het per dag om een shoarmahok neer te zetten op een willekeurig festival oO<
De winst die in zo'n shoarmahok gemaakt wordt kan best wel gelijk zijn met die van een galerie :P
pi_118534047
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:46 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

De winst die in zo'n shoarmahok gemaakt wordt kan best wel gelijk zijn met die van een galerie :P
Het kwaliteitsverschil is onbetaalbaar. oO< oO<
pi_118534110
Het verschil tussen een goede en een slechte maand kan in een galerie 1 klant zijn. Dat zie ik in een shoarmatent niet gebeuren......'mag ik 1500 broodjes met knof van u?'
pi_118534153
quote:
10s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:49 schreef conleche het volgende:
Het verschil tussen een goede en een slechte maand kan in een galerie 1 klant zijn. Dat zie ik in een shoarmatent niet gebeuren......'mag ik 1500 broodjes met knof van u?'
Na afloop van een personeelsuitje in een niet zo geslaagd restaurant wellicht _O-
pi_118534204
quote:
10s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:49 schreef conleche het volgende:
Misschien moet je het gaan combineren :s)
pi_118534230
Kunst & kapsalons!
pi_118534349
Ik heb ooit wel het plan gehad om het te combineren met een sjieke koffiezaak. :D Shoarma lijkt me nét een bruggetje te ver. :P

Maar diep in mijn hart wil ik gewoon meer gaan schilderen en de galerie overdoen aan iemand anders. Ik denk dat er in 2013 wel iets gaat veranderen. :Y
  zondag 28 oktober 2012 @ 13:59:25 #31
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118534544
Cunst & Capsalons by Co... *O*

Zo, de ramen binnen ook klaar, alles gedweild en gestoft, overal nieuwe kaarsen neergezet.
Nu de eerste aflevering van Breaking Bad kijken, ff zien of het wat is.
Dan is lief ook weer thuis van het werk, gaan wij nog even gezellig een drankje doen O+
pi_118534633
quote:
10s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:54 schreef conleche het volgende:
Ik heb ooit wel het plan gehad om het te combineren met een sjieke koffiezaak. :D Shoarma lijkt me nét een bruggetje te ver. :P

Maar diep in mijn hart wil ik gewoon meer gaan schilderen en de galerie overdoen aan iemand anders. Ik denk dat er in 2013 wel iets gaat veranderen. :Y
Aanbod voor site staat gewoon nog, dus mocht je er dan op willen ingaan. :)
pi_118534746
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 14:01 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ben je nog niet vergeten wat dat aangaat!
pi_118534931
quote:
10s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:54 schreef conleche het volgende:

Spannend Co! Ik vind het wel tof hoe je het allemaal doet. Ook mentaal. Er zijn voldoende mensen die helemaal in de stress zouden raken, maar jij blijft de rust zelve ^O^
pi_118535409
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 14:07 schreef An24 het volgende:

[..]

Spannend Co! Ik vind het wel tof hoe je het allemaal doet. Ook mentaal. Er zijn voldoende mensen die helemaal in de stress zouden raken, maar jij blijft de rust zelve ^O^
Thnx! Ja, ik geloof wel dat dat een goede eigenschap is. :+ Voordeel van veel meemaken in je jeugd denk ik, je weet dan gewoon wel dat alles wel op zijn pootjes terechtkomt. Nou ja, als je gezond blijft tenminste. Daar zou ik wel van in de put raken ben ik bang, als die me in de steek zou laten. Dus kudo's back voor jou en iedereen met gezondheidsklachten en positieve instelling. Dat is wel andere koek vind ik!
pi_118535967
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 14:18 schreef conleche het volgende:

[..]

Thnx! Ja, ik geloof wel dat dat een goede eigenschap is. :+ Voordeel van veel meemaken in je jeugd denk ik, je weet dan gewoon wel dat alles wel op zijn pootjes terechtkomt. Nou ja, als je gezond blijft tenminste. Daar zou ik wel van in de put raken ben ik bang, als die me in de steek zou laten. Dus kudo's back voor jou en iedereen met gezondheidsklachten en positieve instelling. Dat is wel andere koek vind ik!
Ja, dat van veel meemaken is herkenbaar. Het kan toch niet erger dan het ooit was :+

Ohw ik heb ook wel meh momenten hoor. Die laat ik alleen niet zo vaak merken. Je wordt daar alleen maar ongelukkig van en ik wil mensen nooit met mijn 'meh' opzadelen.

Gezond klagen is soms goed. Met langdurig klagen win je niets, met oplossingen uitproberen wel. Daarom vind ik een complimentje naar jou ook op zijn plaats ;)
  zondag 28 oktober 2012 @ 14:33:14 #37
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118536292
Andere Koekie! :Y

Boh, net Mar Adentro gezien *in snotlap getransformeerd* :') Wel mooi!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_118536368
Goedemorgen Goedemiddag slankies! Ben nu pas weer echt wakker. :@
Date van gister viel tegen, was gewoon beetje saai eigenlijk. Was vooral eenrichtingsverkeer en er kwam weinig uit. Is het raar dat mensen geen hobbies hebben? Ik vind eigenlijk van wel.. Nou ja jammer.
Daarna nog naar een verjaardag van vriendin gegaan, was erg leuk! Liep beetje uit de hand, was om 6 uur (nieuwe tijd) thuis...
pi_118536747
Gisteren een goed feestje gehad, beetje erg dronken geworden :')

O. tosti
T. Melk en 25 gram walnoten
L. 2 boterhammen met zuivelspread light en een sinaasappel
T. Sinaasappel in yoghurt
D. Snijbonen, aardappelen, kaasburger en paprika
T. Yoghurt met wortel, komkommer en een beetje dille

(omg na mijn lunch heb ik nog steeds honger. Eigenlijk wil ik nog een boterham :@ ).
pi_118536819
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 14:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gisteren een goed feestje gehad, beetje erg dronken geworden :')

O. tosti
T. Melk en 25 gram walnoten
L. 2 boterhammen met zuivelspread light en een sinaasappel
T. Sinaasappel in yoghurt
D. Snijbonen, aardappelen, kaasburger en paprika
T. Yoghurt met wortel, komkommer en een beetje dille

(omg na mijn lunch heb ik nog steeds honger. Eigenlijk wil ik nog een boterham :@ ).
Er kan nog best een boterham bij. :)
pi_118536844
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 14:44 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Er kan nog best een boterham bij. :)
Dan ga ik er een smeren, want ik heb gewoon honger :@
  Vis een optie? zondag 28 oktober 2012 @ 14:55:59 #42
70532 loveli
N
pi_118537325
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 14:34 schreef the85mc het volgende:
Goedemorgen Goedemiddag slankies! Ben nu pas weer echt wakker. :@
Is het raar dat mensen geen hobbies hebben?
Iedereen heeft dingen die hij leuk vindt, niet iedereen doet die dingen structureel. Er zijn dingen die ik best leuk vind om te doen, maar als iemand me vraagt welke hobbies ik heb, sta ik ook met m'n mond vol tanden.
crap in = crap out
pi_118537527
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 14:55 schreef loveli het volgende:

[..]

Iedereen heeft dingen die hij leuk vindt, niet iedereen doet die dingen structureel. Er zijn dingen die ik best leuk vind om te doen, maar als iemand me vraagt welke hobbies ik heb, sta ik ook met m'n mond vol tanden.
^^

Nu sport ik 2 à 3 keer in de week, maar omdat nou mijn hobby te noemen? Ik kijk graag films, lees graag, luister muziek, ben bezig in de keuken.. maar dat vind ik ook niet echt hobby's. :P
pi_118537681
Ik ben hobbyboerin. Maar of ik dat nou elke dag zo leuk vind.. :+.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_118537687
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:00 schreef Goodbye het volgende:

[..]

^^

Nu sport ik 2 à 3 keer in de week, maar omdat nou mijn hobby te noemen? Ik kijk graag films, lees graag, luister muziek, ben bezig in de keuken.. maar dat vind ik ook niet echt hobby's. :P
Een hobby is toch gewoon iets dat je graag doet? Dus waarom het geen hobby noemen?

Als iemand het aan mij vraagt kom ik altijd met bullshit antwoorden :')
pi_118537697
Nee maar op een gegeven moment wil je toch weten wat iemand leuk vindt, wat haar interesses zijn. Hoeft niet direct een hobby te zijn, maar buiten haar werk deed ze niet zoveel..
Nou ja het klikte gewoon niet zo. Dat kan.
pi_118537708
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2012 14:04 schreef conleche het volgende:

[..]

^O^
pi_118537732
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 14:01 schreef V1z0R het volgende:

[..]

quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2012 14:04 schreef conleche het volgende:

[..]

Mag ik dan testen?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_118537775
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:05 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Een hobby is toch gewoon iets dat je graag doet? Dus waarom het geen hobby noemen?

Nouja, misschien vind ik hobby gewoon een stom woord, kan ook. :P
pi_118537805
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:15 schreef conleche het volgende:
Ik maak ook vaak fouten met spaties tussen woorden, geen idee ook hoe de regels wat dat aangaat zijn. Ik denk wel dat ik een ruime woordenschat heb en dat komt vooral omdat ik vroeger zoveel las. Nu ook nog wel, maar vroeger echt idioot veel, zeker 6 boeken per week. Ik denk dat als je dat als kind doet, dat je dan voorsprong hebt op degenen die dat niet doen, ongeacht welke opleiding je verder ook gaat volgen.
Ik heb aan een jeugd vol boekenverslinden wel een grote woordenschat overgehouden, maar de mooiste/moeilijkste woorden kan ik niet uitspreken - ik lees razendsnel omdat ik tamelijk woordblind ben. Maar de woorden met meer dan 4 lettergrepen kan ik niet uitspreken en niet spellen :D.
Lang leve woordenlijst.org.
pi_118537846
O: 2 boterhammen hagelslag, beker melk
T: lemper, koffie
L: 2 boterhammen, gekookt ei, beker melk, nog een lemper :')
T: koffie
D: ?

O, en het rondje wat ik gisteren niet heb gelopen vanochtend ingehaald.
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_118537862
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:05 schreef V1z0R het volgende:

[..]

pi_118538113
quote:
12s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:10 schreef sigme het volgende:

[..]

[ http://img298.imageshack.us/img298/3859/hobby8qx.gif (copy/paste deze link) ]
:D :')

* Boks met GB wat betreft het woord hobby * ben er ook geen fan van, helemaal als iemand het echt zo vraagt. "Wat zijn jouw hobby's dan?" en gamen kan heus een serieuze hobby zijn! }:|
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:22:48 #54
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118538343
Hobby's zijn voor mannen. Vissen, treintjes, postzegels, etc. Ik doe niet aan hobby's.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_118538448
Tja, ik heb bij een hobby ook meer een beeld van iets dat je actief doet dan iets passiefs zoals gamen of een film kijken wat in mijn geval ook genoeg wordt gedaan maar meer omdat ik te lui ben om echt iets te doen en het verder een aardige manier is om toch de tijd door te komen.

Dus koken, filmen, schilderen, klussen, fotograferen, tuinieren, bouwpakketten maken allemaal hobby en een film kijken/gamen gewoon tijdverdrijf ofzo :') nogal vaag allemaal. Verder is bier drinken natuurlijk mijn hobby.
pi_118538489
Dan zal het wel aan mij liggen. Als iemand naast zijn werk niks kan noemen wat hij/zij echt leuk vindt om te doen.. tsja... ik vind dat wel wat saai. Dat is niet bepaald mijn type maar dat was wel al duidelijk.
  Vis een optie? zondag 28 oktober 2012 @ 15:28:21 #57
70532 loveli
N
pi_118538569
Wel tof als je van je hobby je werk hebt gemaakt >:O
crap in = crap out
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:30:59 #58
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118538668
Gamen kan hartstikke actief zijn natuurlijk!

Gamen, tekenen, lezen, ik zou het wel hobby's noemen, of iig dingen die ik tof vind om te doen :+
pi_118538682
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:25 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Tja, ik heb bij een hobby ook meer een beeld van iets dat je actief doet dan iets passiefs zoals gamen of een film kijken wat in mijn geval ook genoeg wordt gedaan maar meer omdat ik te lui ben om echt iets te doen en het verder een aardige manier is om toch de tijd door te komen.

Dus koken, filmen, schilderen, klussen, fotograferen, tuinieren, bouwpakketten maken allemaal hobby en een film kijken/gamen gewoon tijdverdrijf ofzo :') nogal vaag allemaal. Verder is bier drinken natuurlijk mijn hobby.
Is dat geen levensstijl? :D :P

Gamen kan ook zijn dat je 2 trainingen en 1 wedstrijd elke week hebt...
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:28 schreef loveli het volgende:
Wel tof als je van je hobby je werk hebt gemaakt >:O
*boks* al doe ik het nu in m'n privéleven nog maar weinig. :@
pi_118539339
Toch vraag ik me af wat mensen zonder hobby's doen?
Ik heb het zelf altijd druk met dingen (instrumenten bespelen, knutselen, handwerken, sporten) en als ik geen vrij heb ben ik aan het leren.

Wat doen hobbyloze mensen in hun vrije tijd? Die zullen toch niet altijd achter hun PC zitten of achter de televisie?

(maar goed, ik ken ook genoeg mensen die geen eens een tafel hebben. Even een bij opmerking, ik ga alleen met studenten om)
pi_118539380
Crosspost! *O* Hardloopmeuk :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
pi_118539412
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:47 schreef motorbloempje het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed van je! En leuk!
pi_118539441
Goed bezig
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 15:49:06 #64
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118539458
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb het zelf altijd druk met dingen (instrumenten bespelen, knutselen, handwerken, sporten) en als ik geen vrij heb ben ik aan het leren.

Wat doen hobbyloze mensen in hun vrije tijd? Die zullen toch niet altijd achter hun PC zitten of achter de televisie?
Ik heb ook niet hele actieve hobbies: ik kijk vaak series en luister veel muziek. Wel drum ik en sinds een tijdje ook sport. En ik lees veel O+ wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat je je dagen ook wel doorkomt zonder hele actieve hobbies :)
pi_118539578
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:49 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb ook niet hele actieve hobbies: ik kijk vaak series en luister veel muziek. Wel drum ik en sinds een tijdje ook sport. En ik lees veel O+ wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat je je dagen ook wel doorkomt zonder hele actieve hobbies :)
Maar zie je het dan ook als "de dagen doorkomen", dat klinkt zo... ongelukkig
Sorry, bedoel het niet vervelend :@ Ben gewoon nieuwsgierig
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:52:02 #66
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118539604
Hallo, ik ben weer terug :W. Het was supervet, kan iedereen dit land en deze reis van harte aanbevelen. Supermooie dingen gezien, supervette dingen gedaan en de bewoners zijn heel vriendelijk. Vooral in kleinere dorpjes werden we meteen aangeschoten: waar kom je vandaan? wat vind je van Jordanië etc. Als westerse vrouw ben je wel een curiositeit. Ik word hier niet zo aangestaard als daar. Maar goed, ook dat went :P. Volgend jaar wil ik weer die kant op als het even kan. Naar Marokko, Egypte, Iran of Israël.

Geen gelegenheid gehad om bij te lezen tijdens mijn vakantie. Heb ik nog iets gemist hier?

Voor degenen die geen Facebook hebben even mijn vetste vakantiefoto :D.

SPOILER
Niet meer actief op Fok!
pi_118539611
^O^ Mo! _O_
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 15:53:14 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118539659
Wow mo goed bezig! *O* Ik zou ook wel graag een keer (gedeeltelijke) marathon willen lopen maar mijn conditie is zo slecht dat ik na een paar honderd meter waarschijnlijk al buiten adem ben :') vind het altijd heel knap als mensen dat kunnen _O_
pi_118539684
Goede prestatie Mo! En fijn dat je het tof hebt gehad Vik!

Het ruikt hier zo lekker :9
pi_118539798
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

(maar goed, ik ken ook genoeg mensen die geen eens een tafel hebben. Even een bij opmerking, ik ga alleen met studenten om)
Ik heb geen internet en tv thuis B-) ik ben ook zelden thuis dus mijn tijd spendeer ik bij anderen met een beetje praten en natuurlijk heel veel zeuren want ik ben een Nederlander.
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 15:56:34 #71
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118539824
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Maar zie je het dan ook als "de dagen doorkomen", dat klinkt zo... ongelukkig
Sorry, bedoel het niet vervelend :@ Ben gewoon nieuwsgierig
Oh nee zo bedoel ik het helemaal niet :D ben zelf heel gelukkig, misschien een beetje foute woordkeus ;) ik bedoel dat je niet per se heel actief bezig hoeft te zijn om een goede dagbesteding te hebben :) al zal ik zelf ook snel ongelukkig worden van alleen maar bankhangen en tv kijken, daarvoor ben ik veel te impulsief en snel afgeleid (ADD) :D
pi_118539926
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oh nee zo bedoel ik het helemaal niet :D ben zelf heel gelukkig, misschien een beetje foute woordkeus ;) ik bedoel dat je niet per se heel actief bezig hoeft te zijn om een goede dagbesteding te hebben :) al zal ik zelf ook snel ongelukkig worden van alleen maar bankhangen en tv kijken, daarvoor ben ik veel te impulsief en snel afgeleid (ADD) :D
Hahahaha, gelukkig maar :)

Naja... actief ben ik ook niet altijd hoor. Alleen achter mij piano zitten ervaar ik niet als actief of als ik met een gitaar zit. Of als ik, zoals nu, aan het haken ben bij een serie. Alleen het is wel doen en genieten. Al ben ik misschien gewoon teveel een druk ding
pi_118539994
Hmm ik hoor net dat er in jordanie een busongeval was met toeristen, 4 overleden. Je bent op tijd thuis Vik!
pi_118539999
Inactief kan ook heel leuk zijn!
Films kijken O+

Maria wees me op My neighbour Totoro, dan kijk je die en als 'ie afgelopen is dat je dan echt genoten hebt en een kleine twee uur in een leuk verhaal hebt geleefd.
  zondag 28 oktober 2012 @ 16:03:22 #75
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118540117
Mo _O_ Je vliegt! :D

Ging die meneer achter je op de eerste foto ook rennen? Tof wel, die moest wel wat meer meezeulen zeg maar!

Vik, ik moet zo lachen om die snuit van die kameel :D
  zondag 28 oktober 2012 @ 16:04:22 #76
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118540166
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:00 schreef V1z0R het volgende:
Inactief kan ook heel leuk zijn!
Films kijken O+

Maria wees me op My neighbour Totoro, dan kijk je die en als 'ie afgelopen is dat je dan echt genoten hebt en een kleine twee uur in een leuk verhaal hebt geleefd.
:Y O+ Totoro is fijn, feel good film!

Met Mar Adentro net vroeg ik me wel af en toe af waarom ik mezelf voor mn lol deprimeerde :') _O- Maar hij was wel mooi :Y
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 16:05:29 #77
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118540209
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hahahaha, gelukkig maar :)

Naja... actief ben ik ook niet altijd hoor. Alleen achter mij piano zitten ervaar ik niet als actief of als ik met een gitaar zit. Of als ik, zoals nu, aan het haken ben bij een serie. Alleen het is wel doen en genieten. Al ben ik misschien gewoon teveel een druk ding
Ik zie thuis dingen doen sowieso niet snel als actief terwijl dat misschien toch wel zo is :D drummen/pianospelen is gewoon actief. Mijn actiefste hobby buiten de deur is alles wat met muziek te maken heeft: concerten en festivals. Oh en reizen O+ en die twee combineren O+
  zondag 28 oktober 2012 @ 16:06:18 #78
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118540243
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:03 schreef MariaEtcetera het volgende:

Ging die meneer achter je op de eerste foto ook rennen? Tof wel, die moest wel wat meer meezeulen zeg maar!

Co ook al _O-. Het viel mij eigenlijk pas op toen ik hem op FB zette :P.

Heftig van het busongeluk. Zoiets kan natuurlijk altijd gebeuren...
Niet meer actief op Fok!
pi_118540433
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:03 schreef MariaEtcetera het volgende:

Ja, vliegfoto's ftw :P

En nee, die liep niet echt mee, maar die schreef zich voor veel van die evenementen in om geld in te zamelen voor leukemie. Helaas heb ik 'm na het finishen niet meer gezien, want had nog wel wat in z'n collectebus willen gooien :)
Ja doei.
  zondag 28 oktober 2012 @ 16:16:01 #80
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118540722
Goedxo Mo

Vik, you're back *O* Fijn dat je het mooi hebt gehad!
Koud hier he?
  zondag 28 oktober 2012 @ 16:21:08 #81
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118540922
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:16 schreef uniekhoorn het volgende:
Goedxo Mo

Vik, you're back *O* Fijn dat je het mooi hebt gehad!
Koud hier he?
Koud en nat :D. Het was daar 30 graden, hier 8 :'). Meh.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 28 oktober 2012 @ 16:28:59 #82
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118541303
WB Vik!

Well done Mo! ^O^
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_118541370
Thanks all O+

En na een lunch en een halve pot thee maar 's douchen nu :@ O+ O+
Ja doei.
pi_118541391
^O^ Motorbloempje!

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 28-10-2012 16:39:40 ]
  Vis een optie? zondag 28 oktober 2012 @ 16:32:44 #85
70532 loveli
N
pi_118541493
}:|
crap in = crap out
pi_118541650
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:47 schreef motorbloempje het volgende:

SPOILER
Wat goed bikkel! Mijn complimenten!
pi_118541775
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:52 schreef Viking84 het volgende:
Hallo, ik ben weer terug :W. Het was supervet, kan iedereen dit land en deze reis van harte aanbevelen. Supermooie dingen gezien, supervette dingen gedaan en de bewoners zijn heel vriendelijk. Vooral in kleinere dorpjes werden we meteen aangeschoten: waar kom je vandaan? wat vind je van Jordanië etc. Als westerse vrouw ben je wel een curiositeit. Ik word hier niet zo aangestaard als daar. Maar goed, ook dat went :P. Volgend jaar wil ik weer die kant op als het even kan. Naar Marokko, Egypte, Iran of Israël.

Geen gelegenheid gehad om bij te lezen tijdens mijn vakantie. Heb ik nog iets gemist hier?

Voor degenen die geen Facebook hebben even mijn vetste vakantiefoto :D.

SPOILER
Ik heb de foto's wel gezien en je hebt me zeker nieuwsgierig gemaakt. Fijn dat het zo leuk was. Bleek een week niet te kort?
pi_118541779
Ik ben vandaag de dag begonnen met 1 kop espresso, kachel volgooien met hout & aansteken, dan aankleden, naar buiten.
Kippevoer uitstrooien in de ren, 2 koeien elk een koekje voeren, 1 plak hooi op de grond schudden.
Half uur wandelen met de honden.
Bij thuiskomst de ren van de kippen openzetten.
Emmer brij maken voor de varkens; de varkens brij scheppen zonder omgeschopt te worden.
De koeien nog 3 plakken hooi losschudden (in 2 ruiven en op de grond).
Koeiestal uitvegen.
Koeiewei schoonscheppen.
Honden voeren.
Dan heb ik een uur of twee vrij waarin ik eten maak en opeet (witte bonen, tomaten in saus, worstjes, champignons, en brood + beleg)
Dan weer naar buiten.
Kwartier wandelen met honden.
Koeien plakje hooi brengen.
Gras maaien & bijeen harken voor de varkens + 2 van de 4 stapels aan ze voeren.
Varkensstal afmesten.
Schoon stro naar het varkenshok.
Watervoorraad voor de koeien aanvullen
Half uur koeborstelen.
Stuk moestuin geharkt, 1 rij doperwten gezaaid.
Kippen weer naar hun ren lokken met voer.
Uur wandelen met de honden.
Chocolademelk (met drank) gemaakt.
En twee wassen gedraaid, eentje opgehangen.
Nog afwas van gister te doen.
Koken.
Eten.
Afwas.

Ik kom echt de dag wel door zonder hobbies.
Eten koken.
pi_118541799
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:32 schreef loveli het volgende:
}:|
Oh ok, jij je zin.
  zondag 28 oktober 2012 @ 16:41:54 #90
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118541886
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:39 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik heb de foto's wel gezien en je hebt me zeker nieuesgierig gemaakt. Fijn dat het zo keuk was. Bleek een week niet te kort?
Nee hoor :). Heb het gevoel alsof ik weken ben weggeweest, dus dit is voor mij lang genoeg. Ik heb de laatste nachten door verschillende redenen weinig geslapen, dus ik was ook echt op :).
Niet meer actief op Fok!
pi_118541952
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:39 schreef sigme het volgende:
Ik ben vandaag de dag begonnen met 1 kop espresso, kachel volgooien met hout & aansteken, dan aankleden, naar buiten.
Kippevoer uitstrooien in de ren, 2 koeien elk een koekje voeren, 1 plak hooi op de grond schudden.
Half uur wandelen met de honden.
Bij thuiskomst de ren van de kippen openzetten.
Emmer brij maken voor de varkens; de varkens brij scheppen zonder omgeschopt te worden.
De koeien nog 3 plakken hooi losschudden (in 2 ruiven en op de grond).
Koeiestal uitvegen.
Koeiewei schoonscheppen.
Honden voeren.
Dan heb ik een uur of twee vrij waarin ik eten maak en opeet (witte bonen, tomaten in saus, worstjes, champignons, en brood + beleg)
Dan weer naar buiten.
Kwartier wandelen met honden.
Koeien plakje hooi brengen.
Gras maaien & bijeen harken voor de varkens + 2 van de 4 stapels aan ze voeren.
Varkensstal afmesten.
Schoon stro naar het varkenshok.
Watervoorraad voor de koeien aanvullen
Half uur koeborstelen.
Stuk moestuin geharkt, 1 rij doperwten gezaaid.
Kippen weer naar hun ren lokken met voer.
Uur wandelen met de honden.
Chocolademelk (met drank) gemaakt.
En twee wassen gedraaid, eentje opgehangen.
Nog afwas van gister te doen.
Koken.
Eten.
Afwas.

Ik kom echt de dag wel door zonder hobbies.
Eten koken.
Klinkt allemaal wel heel erg leuk O+
  Vis een optie? zondag 28 oktober 2012 @ 16:45:00 #92
70532 loveli
N
pi_118542049
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Vooral het afmesten O+
crap in = crap out
pi_118542066
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Oh, ik zie dat ik vergeten ben op te sommen dat het hele voerritueel 's avond nog herhaald moet worden. Nu dus. Emmer brij naar de varkens, drie plakken hooi voor de koeien, stront scheppen, honden voeren. Ik ben even weg.
  zondag 28 oktober 2012 @ 16:45:29 #94
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118542077
Lekker gevulde dag Sigme.. Voldaan gevoel geeft dat he?

Heb helemaal geen hobby's of is eten maken van wat in de reclame is , ook een hobby ? ;')

Ga zo maar eten maken trouwens, heb bereninnenhonger!

Heb 3 afl. van Breaking Bad gekeken en wil niet stoppen maar gelukkig is het nu wintertijd en heb de leesmap afgezegd dus dat komt goed uit :D
pi_118542106
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee hoor :). Heb het gevoel alsof ik weken ben weggeweest, dus dit is voor mij lang genoeg. Ik heb de laatste nachten door verschillende redenen weinig geslapen, dus ik was ook echt op :).
Ah! Dat gevoel is een goed teken inderdaad. Nu lekker nagenieten O+
pi_118542161
Ik sport drie keer in de week en vind dat ook leuk, maar een hobby zou ik het dan weer niet noemen...

Goed gedaan, mo, en wb, Vik. :).

Wij zijn een heerlijk weekendje weg geweest. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Vis een optie? zondag 28 oktober 2012 @ 16:47:31 #97
70532 loveli
N
pi_118542170
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:45 schreef uniekhoorn het volgende:
Lekker gevulde dag Sigme.. Voldaan gevoel geeft dat he?

Heb helemaal geen hobby's of is eten maken van wat in de reclame is , ook een hobby ? ;')

Ga zo maar eten maken trouwens, heb bereninnenhonger!

Heb 3 afl. van Breaking Bad gekeken en wil niet stoppen maar gelukkig is het nu wintertijd en heb de leesmap afgezegd dus dat komt goed uit :D
Elke aflevering van BB: iets van een gevaarlijk plan, plan loopt goed, iemand doet stomme actie waardoor alles in gevaar komt/ontploft/whatever, hoofdpersonen blijven buiten schot/worden niet ontdekt.

To be continued.

Ben een beetje cynisch geloof ik :')
crap in = crap out
pi_118542254
Hier te veel hobby's. Ik vind zo veel leuk :+ fotograferen, visagie, (kook)boeken lezen, koken, noorse boskatten fokken, yoga en nu dan de opleiding non-verbal strategische analyse. En dan wil ik ook graag nog met vrienden afspreken. Tijd te weinig :')
  zondag 28 oktober 2012 @ 16:51:18 #99
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118542325
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:47 schreef loveli het volgende:

[..]

Elke aflevering van BB: iets van een gevaarlijk plan, plan loopt goed, iemand doet stomme actie waardoor alles in gevaar komt/ontploft/whatever, hoofdpersonen blijven buiten schot/worden niet ontdekt.

To be continued.

Dat is het leven... dan kan je geen boeken meer lezen, geen tv meer kijken, niet meer uit gaan.
Je wordt onbedoeld geboren en dan ga je weer dood en in die tussentijd probeer je er maar wat van te maken..
pi_118542326
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:47 schreef loveli het volgende:

[..]

To be continued.

Inderdaad, je bent te cynisch :)
pi_118542378
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:45 schreef loveli het volgende:

[..]

Vooral het afmesten O+
Als puber had ik een bijbaan bij een veebedrijf (melkkoeien) en ik vond al het werk op de boerderij leuk. Ook het mesten vond ik niet zo erg.

Hooguit vond ik de bevallingen gooi
  zondag 28 oktober 2012 @ 17:05:46 #102
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118542933
quote:
6s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hobby's zijn voor mannen. Vissen, treintjes, postzegels, etc. Ik doe niet aan hobby's.
. Dit. Een hobby hebben is meer een mannending. Vrouwen hebben interesses of vrijetijdsbestedingen :P
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 28 oktober 2012 @ 17:11:22 #103
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118543158
Ben een echte boerendochter en zie de 'romantiek' echt niet hoor. Het is keihard werken, altijd! Heb alleen echt mooie herinneringen met mooi weer :')

Vooral met kuilen en hooien... hooien, altijd mooi weer natuurlijk, mocht ik tracktor rijden terwijl de mannen alles op de kar laden.
Na hard wrerken had mijn moeder altijd een 10 liter soep gemaakt met 1 kg gehaktballen en allerlei lekkere broodjes.
En 'savonds in bed pijn lijden omdat je zo verbrand was :')
pi_118543208
Ik heb FOK!.
Ja doei.
  Vis een optie? zondag 28 oktober 2012 @ 17:14:06 #105
70532 loveli
N
pi_118543282
Ik ga ff winkelpersoneel frustreren door vlak voor sluitingstijd naar binnen te rennen.
crap in = crap out
  zondag 28 oktober 2012 @ 17:15:32 #106
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118543345
Ik zie de romantiek van den boerderij van sigme ook niet zo, maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn ouders boerenkinderen waren en we sltijd moesten helpen op de boerderij.

En we hebben natuurlijk zelf ook een grote tuin + moestuin + al het bijbehorende werk. Maar wel fijn dat sigme het wel meestal tof vindt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 28 oktober 2012 @ 17:25:08 #107
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118543389
MOestuin ook zoiets.. best leuk maar het is veel werk, niet alleen kweken maar vooral het schoonmaken van de groente. Of het nou lekkerder is? Nee!

Verse eieren van een dag zijn ook niet lekkerder dan van 2 week
pi_118543411
Oh, het boerenwerk is niet romantisch als je ervan moet leven.
Ik smijt mijn beesten handenvol euro's achterna. Duurbetaalde romantiek O+.
pi_118544119
Ik heb veel hobby's, mijn favoriete is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+.

Daar denk ik aan bij "hobby's" :')
pi_118544143
Ik houd van lekker eten en leuke dingen doen :)
  Vis een optie? zondag 28 oktober 2012 @ 18:10:12 #111
70532 loveli
N
pi_118544275
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:05 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Ik houd van lekker eten en leuke dingen doen :)
^^
crap in = crap out
  zondag 28 oktober 2012 @ 18:17:40 #112
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118544539
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:04 schreef Perruche het volgende:
Ik heb veel hobby's, mijn favoriete is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+.

Huu :')
  zondag 28 oktober 2012 @ 18:20:48 #113
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118544667
Ik wil vaak zoveel tegelijk doen dat ik niet kan kiezen / niet weet waar te beginnen en daar dan weer onrustig van word :D First world problems :+

quote:

Ik zag weer een GeeBee smiley voor me :D
  zondag 28 oktober 2012 @ 18:22:34 #114
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118544728
Ik heb een lekker doch niet zo goed lijstje vandaag trouwens, zondag O+

Br: afbakbroodjes met rosbief
T: stuk slagroomtaart (was over van gisteren!)
T: stukje zelfgebakken havermout-appel-flapjack
D: rotiiii :9 zonder piepers, met kip en berg kouseband :9

En een boel theetjes *O*
pi_118545494
Mijn lijstje :')
O: 2 kleine pannekoeken, gekookt ei
T: stukje appeltaart
L: dubbele bth pindakaas, halve appel, halve mandarijn
T: halve portie frietjes
T: chipjes
D: thais ofzo denk ik, iets met groenvoer!
B: over de dag 13.4 km lopen.
pi_118546164
quote:

Idd :s)

Stoofvlees was erg lekker en erna volle yoghurt met aardbeien in zelfgemaakte saus, ook lekker. Nu zit ik vol voor de rest van vandaag.

Lijstje:
O 2 croissants met hagelslag, 2 eitjes, glaasje sap
S: uur sportschool, cardio
L: dubbel boterham ham, appel
T stuk of 6 dadels
D stoofvlees met sperzieboontjes en gekookte aardappelen
T yoghurt met aardbeien en saus

Ben best tevreden voor een zondagje.
pi_118546241
quote:
Ik heb veel hou van hobby's, mijn favoriete is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+.

Zo was 'ie, meen ik.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_118546773
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:57 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Zo was 'ie, meen ik.
Ahja, ik dacht al, wat klopt er niet aan!
pi_118546866
"Ik houd van hobbies......, puzzelen...., en misschien ben jij wel het laatste stukje.." ;)

Zo was 'ie volgens mij :P ;)

Ze houdt van hobbies én puzzelen :')
Ja doei.
pi_118548176
Lijstjestijd!
Gister:
O havermout met appel
T triangelbroodje met kaast en tomaat
T: koffie verkeerd
L 3 bruine boterhammen met 2 kroketten
T stukje oreo cookie brownie (hij was goed gelukt!!! Nog helemaal klef aan de binnenkant! O+), pint strongbow
D spare ribs met frietjes, pint strongbow
T half flesje orangina
B: fietsen in de kou, wandelen in de kou, dansen bij O+ Mika O+

Vandaag:
O/L: bak kwark met aardbeien en muesli, triangelbroodje, een helft met gekookte worst en een helft met ganda ham
T: paar spekkies en 2 wokkels :P
S: 9 km hardlopen in de kou
D: black angus saucijs :9~ en andijviestamppot
T: vast nog wel iets. Ik hoop iets warms want ik heb het koud.

Overigens vallen bij mij dingen die ik leuk vind onder de categorie hobby.
Doe wat je niet durft.
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 19:40:22 #121
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118548500
Tevreden lijstje:

O: 4 boterhammen
T: twee mandarijnen
L: witlofsalade met makreel
D: stoofvlees met andijviestampot

Niet verkeerd toch? :)

Disclaimer: tot 2 uur geslapen dus minder eten nodig :P
pi_118548510
beuh, mijn katers komen echt in golven. Vanmorgen even beuh, daarna de hele dag goed, maar nu echt heel erg beuh. Gelukkig alleen nog maar eten, en dan mag ik weer naar bed...
pi_118548599
mijn lijstje is belabberd:

O: wit broodje met roerei en bacon, 2 scones, koffie, sinaasappelsap, halve appel
L: wit broodje hagelslag
B: uur wandelen
T: toastjes met blauwe kaas
D: rösti met zelfgemaakte appelmoes.
pi_118549406
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:40 schreef MaJo het volgende:
Tevreden lijstje:

4 kale boterhammen? Ik vind het een mooi lijstje. Makreel O+ en stoofvlees O+ en twee keer groente!
pi_118549493
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:29 schreef loveli het volgende:
Vacantie O+

Waar is Lau?
Op vacantie natuurlijk! Wij zaten (hoe werelds!) in Amsterdam deze week, volgens mij in de wijk van Co.
pi_118549704
Avondeten is bijna klaar :9

O: 2 dikke sneden volkorenbrood, één met boter, één met nutella
S: 10km hardlopen
T: banaan, appel
L: grote bak Griekse yoghurt met nog een banaan
D: Halve kip met potato wedges en pompoen :9
T: biertje om te proosten op een goede hardloopwedstrijd en een fijn weekend O+
Ja doei.
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 20:00:57 #127
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118549761
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:54 schreef Goodbye het volgende:

[..]

4 kale boterhammen? Ik vind het een mooi lijstje. Makreel O+ en stoofvlees O+ en twee keer groente!
Haha oeps met worst :P

En lekker veel groenten inderdaad :9
pi_118549914
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:40 schreef MaJo het volgende:
Tevreden lijstje:

Mooie lijst!
pi_118551905
Goed bezig Majo!
Je laat je in elk geval niet afschrikken door de slankies ;)

Mijn hobbies zijn koken, bakken, eten, uit eten, lezen over eten... :9

Is er al gejompeld voor Perr trouwens? Ze is jarig *O*
Be someone that makes you happy
pi_118553060
:Y
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:16 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!

Feli Perr! *O* Daar drink ik vanavond een whisky sour op :9

Wel lekker zo dat de tijd verschoven is, 'op tijd' eruit en lekker lang geslapen :)
* whisky sour gaat maken *
pi_118554221
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:49 schreef V1z0R het volgende:
:Y

[..]

* whisky sour gaat maken *
Ik lust er ook wel eentje :D
  zondag 28 oktober 2012 @ 21:08:43 #132
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118554631
Gooi mijne er ook maar ff in :)

O: kom kwark met banaan
T: appel
L: boterham met plak kaas + gekookt ei, boterham grillworst
T: boterham pindakaas
D: zelfgemaakte pizza :9

Beetje veel, maar wel lekker!
pi_118555357
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gooi mijne er ook maar ff in :)

O: kom kwark met banaan
L: boterham met plak kaas + gekookt ei, boterham grillworst
T: boterham pindakaas
D: zelfgemaakte pizza :9

Beetje veel, maar wel lekker!
En allemaal gezonde dingen ^O^

Mijnes was redelijk geloof ik:
T: rijstwafel pindakaas
S: uurtje sportschool
O: havermout met banaan en kokos
T: koffie verkeerd
L: 2 bh geitenkaas
D: pasta met saus van cherrytomaatjes, knoflook, basilicum en pancetta met groene sla
T: bakje kwark gemengd met wat vanille yoghurt :9
  Vis een optie? zondag 28 oktober 2012 @ 21:30:34 #134
70532 loveli
N
pi_118556353
Vanavond Escape from NY, yay!

autocorrect maakt er gay van :')
crap in = crap out
  zondag 28 oktober 2012 @ 21:32:00 #135
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118556477
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:30 schreef loveli het volgende:
Vanavond Escape from NY, yay!

autocorrect maakt er gay van :')
Loopt goed af en ze leefden nog lang
  Vis een optie? zondag 28 oktober 2012 @ 21:34:11 #136
70532 loveli
N
pi_118556630
en gelukkig, mag ik hopen.
crap in = crap out
  zondag 28 oktober 2012 @ 21:36:11 #137
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118556762
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:34 schreef loveli het volgende:
en gelukkig, mag ik hopen.
Nope... het is geen sprookje he!
  zondag 28 oktober 2012 @ 21:37:32 #138
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118556862
Moe! terusten, vroeg pissen.
Fijne avond O+

Fijne avond nog Perr, hopelijk een leuke jaardag *O*
pi_118557030
Gefeliciteerd Perr!

Mijn lijstje is belabberd, was ook beetje brakkig vandaag. Te kort geslapen, te veel gedronken.
pi_118557189
Ohw, dat heb ik gemist...feli Per! *O*
pi_118557343
O+ thankies! heb er ook niets over gezegd dus no probleem :P

Ik ben een beetje teut :')
pi_118557422
Perr-dansjes all over the place?
pi_118557877
Ik ben aan het stressen, moet ik niet doen.

Gefeliciteerd Perr!
Worry is a misuse of imagination
pi_118559393
Gefeli Perr :)
  zondag 28 oktober 2012 @ 23:08:50 #145
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_118561702
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 07:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Mensen die hun Nederlands beheersen wel hoor.
Het meisje dat ..
Heeft niks te maken met leven en dood, wel met de en het.

Maar er zijn vast veel Nederlanders die hun regels niet 'weten'.
ik weet de regel wel, maar bij verkleinwoorden vergis ik me inderdaad vaak... :@

een vriendin die, een vriendinnetje dat moet het zijn ja... in spreektaal doe ik het vaak fout, op schrift als ik niet oplet dus blijkbaar ook. :Y nou ja, ik zei gelukkig niet "een vriendinnetje welke" :X
Kwak
  Vis een optie? zondag 28 oktober 2012 @ 23:16:58 #146
70532 loveli
N
pi_118562013
Noes, je leert het toch wel goed aan de kindertjes op werk? Hoofdletters, spaties, interpuncties en tikfouten vergeef ik je met alle liefde.
crap in = crap out
  zondag 28 oktober 2012 @ 23:27:04 #147
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_118562351
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:16 schreef loveli het volgende:
Noes, je leert het toch wel goed aan de kindertjes op werk? Hoofdletters, spaties, interpuncties en tikfouten vergeef ik je met alle liefde.
hahaha, ja hoor. Ik leer ze braaf alle Engelse grammaticaregels, met interpunctie en hoofdletters op de juiste plek (een halve fout per keer als ze "i" i.p.v. "I" schrijven ;) ) maar ik ben te luiiiiiiiii op interwebz :') (en ik verbeter steevast d/t fouten en "me moeder" als ik het tegenkom in hun vertalingen ;) ). Ik durf wel te zeggen dat ik beter en netter Engels schrijf dan Nederlands als ik er geen aandacht aan besteed, en ik twijfel ook minder over dingen. Ik heb er simpelweg langer en harder op gestudeerd.

verder zag ik:
Hoera voor Perr!
Hoera voor hardlopende Mo!
Hoera voor Vikje weer thuis!
Kwak
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 23:30:41 #148
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118562463
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik weet de regel wel, maar bij verkleinwoorden vergis ik me inderdaad vaak... :@

een vriendin die, een vriendinnetje dat moet het zijn ja... in spreektaal doe ik het vaak fout, op schrift als ik niet oplet dus blijkbaar ook. :Y nou ja, ik zei gelukkig niet "een vriendinnetje welke" :X
Oh dus het is wel een vriendin die? Dan word ik dus niet gek :o Blijkbaar zat ik dus fout door het verkleinwoord, ik dacht steeds aan 'een lieve vriendin die...' en daar leek me niets mis aan en dat klopt dus gewoon _O-

En feli per! :* hoe oud ben je geworden?
  Vis een optie? zondag 28 oktober 2012 @ 23:33:30 #149
70532 loveli
N
pi_118562558
Het vriendinnetje dat naar school ging...
De vriendin die naar school ging...
crap in = crap out
  maandag 29 oktober 2012 @ 06:42:40 #150
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118565697
Zeiknat geregend! *O* :')

Maar wel op tijd in de trein en redelijk uitgerust O+

*Parkietendansje* leuke dag gehad mademoiselle? O+
pi_118566185
Mogge!
Sinds een maand ofzo weer overdag werken, met collega's enzo
  maandag 29 oktober 2012 @ 08:22:27 #152
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118566298
Goeiemorgen :W.

Heerlijk, nog een paar dagen vrij O+. Zit nu aan de kwark met verse ananas O+. De Jordaanse keuken begon me op een gegeven moment wel de keel uit te hangen met dat die eeuwige paprika-tomaat-komkommersalades met brood en humus en kikkererwtenpuree. Mijn lijf schreeuwt om eiwitten, groente en fruit. En ik heb mijn colaquotum voor de komende jaren ruimschoots overschreden. Ergo: weer normaal doen met ingang van vandaag.
Niet meer actief op Fok!
pi_118566705
Het is toch Jordanese keuken?Als we het toch over spelling hebben :+. Welkom terug iig! Weinig vlees gegeten? Of uit voorzorg gemeden?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118566737
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 08:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mogge!
Sinds een maand ofzo weer overdag werken, met collega's enzo
oh dat wordt weer wennen :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_118566746
ik heb mijn lief zijn eten meegenomen vandaag 8)7

En ik had me zo verheugd op mijn eten :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_118566750
Mogguh!

Lekker wakker worden vanochtend mooi op tijd en uitgerust, doe je lekker rustig aan, even de grote doos oud papier buiten zetten... Dondert de bodem uit de doos midden op de trap }:| Die troep overal en natuurlijk geen vervangende doos om het in te doen, sta je 15min met een plastic tasje die troep op te ruimen ;(
Meh.

Het is de Jordaanse dinar, dus gok dat Jordaanse wel goed is Phaidra.
  maandag 29 oktober 2012 @ 09:02:34 #157
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118566760
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 08:58 schreef Phaidra het volgende:
Het is toch Jordanese keuken?Als we het toch over spelling hebben :+. Welkom terug iig! Weinig vlees gegeten? Of uit voorzorg gemeden?
Google geeft meer hits voor Jordaanse keuken :P. En de reisbegeleider zei het ook zo.

Nee hoor, heb gewoon zo veel mogelijk normaal meegegeten en het vlees dat ik kreeg was steeds heel goed gegaard. Af en toe zelfs ijsklontjes gehad in m'n drinken en niet ziek geworden :o :P. M. is wel aan de dunne geraakt, aan het einde van de reis.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 09:03:18 #158
70532 loveli
N
pi_118566769
Nooit gokken voor je gegoogled hebt.
crap in = crap out
pi_118566811
Hehe, ik zou maar geen maand naar een willekeurig Afrikaans land op vakantie gaan Vik! :D
Behalve Madagaskar, want daar kun je echt heerlijk eten. O+
Doe wat je niet durft.
pi_118566824
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:02 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Google geeft meer hits voor Jordaanse keuken :P. En de reisbegeleider zei het ook zo.

Nee hoor, heb gewoon zo veel mogelijk normaal meegegeten en het vlees dat ik kreeg was steeds heel goed gegaard. Af en toe zelfs ijsklontjes gehad in m'n drinken en niet ziek geworden :o :P. M. is wel aan de dunne geraakt, aan het einde van de reis.
Hmm, op één of andere manier vind ik Jordaans gek klinken :').

Als je vlees hebt gegeten, heb je vast ook wel genoeg eiwitten binnengekregen! Fijn dat het zo goed gegaan is met eten.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 09:06:53 #161
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118566828
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:33 schreef loveli het volgende:
Het vriendinnetje dat naar school ging...
De vriendin die naar school ging...
Duidelijk :D ik zat dus voor de helft fout, ik ging dus steeds uit van vriendin :@

Het ziet er naar uit dat de PvdA en VVD eruit zijn, plannen liggen nu bij de fracties *O*

En ik begin verkouden te worden ;(
pi_118566842
Dat uurtje extra is toch wel heel lekker. Het is ook echt al goed licht buiten nu om 7 uur! O+
Lichte spierpijn op een fijne manier van een geweldige run gisteren en dus een verdiende sport-rustdag.

Even ontbijten, thee drinken, aflevering Downton Abbey kijken en dan naar de uni! Moet vandaag ook weer lesgeven. Hoo pdat ze spraakzamer zijn dan de vorige keer :o :%

Lijst voor vandaag:

O: Griekse yoghurt met banaan
T: 2 gekookte eitjes
L: Ik haal denk ik een salade met zalm of tonijn of iets in die richting
T: appeltje, sinaasappeltje
D: pompoenrisotto met spekjes en wat mature cheddar

O+

En we hebben twee makelaars gemaild voor een bezichtiging van twee kanshebbers :o :@
Ja doei.
  maandag 29 oktober 2012 @ 09:09:14 #163
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118566865
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:06 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Als je vlees hebt gegeten, heb je vast ook wel genoeg eiwitten binnengekregen! Fijn dat het zo goed gegaan is met eten.
Ik ook, bij Jordaans denk ik aan de Jordaan in A'dam en mijn oude buurvrouw met de platinablonde haartjes die me ijsjes gaf en 'Moos' noemde :+

Jordanees vind ik dan weer klinken als 'uit Jordanië". Achja oO<
pi_118566885
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:06 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Kikkererwten zijn ook niet bepaald eiwitarm. :)
Doe wat je niet durft.
pi_118566926
Ohai!

Majo, te oud! Maar wel leuke dag gehad idd, en thanks voor de felicitaties.

WB vikkestein!
pi_118566986
Planning:
O: twee speltbth; 1 met pindakaas, 1 met kokos en nutella (goddelijke combi)
L: salade met een of ander, met ei en tonijn enzo
T: 150 ml yoghurt met hazelnoten en rozijnen
D: courgettesoep
T: hapjes op verjaardag

Krijg vandaag echt 0 beweging dus hoop dat ik mezelf in toom kan houden!
pi_118566994
wb in het normale leven Vik ;) en geniet nog even van je vrije dagen.

Ik denk dat ik vandaag wandelen oversla, net Mila naar school gebracht en de regen is gemeen koud. Maar zien hoe het vanmiddag is.

O: havermout
T: cappuccino, appel
L: bietensalade met feta en walnoten, kwark met banaan
B: misschien wandelen, anders even wat been en buikspier oefeningen
T: cappuccino, peer
D: nasi van gister, komkommer met azijn
T: warme chocolademelk
  maandag 29 oktober 2012 @ 09:24:37 #168
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118567148
Oh, gefeliciteerd nog met je verjaardag, Perruche! :).
Niet meer actief op Fok!
  maandag 29 oktober 2012 @ 09:26:32 #169
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118567185
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:06 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hehe, ik zou maar geen maand naar een willekeurig Afrikaans land op vakantie gaan Vik! :D
Behalve Madagaskar, want daar kun je echt heerlijk eten. O+
:P.

We zijn ook een keer heerlijke sushi wezen eten in Aqaba, bij een superchique restaurant (prijs was er ook wel naar, bijna 100 Dinar uitgegeven met z'n tweeën :P).

Voor volgend jaar neig ik erg naar Egypte. Misschien eerst nog eens m'n duikbrevet halen :).
Niet meer actief op Fok!
pi_118567216
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

We zijn ook een keer heerlijke sushi wezen eten in Aqaba, bij een superchique restaurant (prijs was er ook wel naar, bijna 100 Dinar uitgegeven met z'n tweeën :P).

Voor volgend jaar neig ik erg naar Egypte. Misschien eerst nog eens m'n duikbrevet halen :).
Dat kan je toch ook in Egypte doen? :Y
pi_118567352
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hehehehe, sushi eten in Jordanie! :D Dat zou nou niet echt in mijn hoofd opkomen. :D
Dure sushi ook trouwens!! :o

Bereid je trouwens maar alvast psychisch voor op Egypte, daar heb ik ook geen goede verhalen over gehoord op culinair gebied. Staat bij mij trouwens ook nog steeds op het lijstje, maar dan wil ik ook graag een paar dagen Cairo en Alexandrie doen, alleen is dat allemaal nog wat te onrustig volgens mij. :)
Doe wat je niet durft.
pi_118567398
Koffie :9
pi_118567418
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Hehehehe, sushi eten in Jordanie! :D Dat zou nou niet echt in mijn hoofd opkomen. :D

Bereid je trouwens maar alvast psychisch voor op Egypte, daar heb ik ook geen goede verhalen over gehoord op culinair gebied. Staat bij mij trouwens ook nog steeds op het lijstje, maar dan wil ik ook graag een paar dagen Cairo en Alexandrie doen, alleen is dat allemaal nog wat te onrustig volgens mij. :)
Die reis heb ik gedaan, erg tof! Eten is bagger inderdaad. Ik kreeg overal diaree van.

Morgen slankies!
pi_118567419
Goedemorgen :W

O: griekse yoghurt met honing
T: peer
T/L/T: 4 boterhammen met kaas (ik ga van stage door naar werk en dan weer terug naar stage dus geen idee wanneer ik wat eet).
D: ik zit te denken aan iets makkelijks zoals groente uit de wok met rijst

Sporten moet ik vandaag nog even kijken want heb sinds gisteren last van mijn knie.
pi_118567428
quote:

[..]

Ik vind het eten in Egypte prima, maar de variatie in lokaal eten is niet zo groot, nee. Maar het land is wel dermate toeristisch dat je er ook wel even wat anders kan krijgen. ;)
pi_118567642
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:39 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik vind het eten in Egypte prima, maar de variatie in lokaal eten is niet zo groot, nee. Maar het land is wel dermate toeristisch dat je er ook wel even wat anders kan krijgen. ;)
Ik ben er nog nooit geweest, maar ken vooral verhalen van mensen die ontzettend veel last van hun darmen kregen.
Ben er overigens ook van overtuigd dat ik ook Egypte ongeschonden door kan komen. B-) Ooit zullen we het weten. :D
Doe wat je niet durft.
pi_118567722
Nallie, je bent net op tijd terug uit NY zeg! Die orkaan die eraan komt is echt huge!

Ik vond het eten in Egypte ook niet echt lekker, maar het is nu ook weer niet heel verschrikkelijk. Behalve het brood dan, dat is echt vies, want zoutloos. Ik ben het wel ongeschonden doorgekomen trouwens, maar heb wel voorzichtig gedaan, dus geen ijsblokjes of sla en dat soort dingen waar gewoon kraanwater aan te pas kwam.
pi_118567746
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:48 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik ben er nog nooit geweest, maar ken vooral verhalen van mensen die ontzettend veel last van hun darmen kregen.
Ben er overigens ook van overtuigd dat ik ook Egypte ongeschonden door kan komen. B-) Ooit zullen we het weten. :D
Ik had nauwelijks tot geen last, maar kwam er dan wel alleen om te duiken en te relaxen (weet niet hoe het in de steden is). Ik mijd dingen als ijs, sla, tomaat en andere dingen die (veel) water (kunnen) bevatten.
  maandag 29 oktober 2012 @ 09:55:36 #179
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118567810
quote:

[..]

Was een tip van de reisleider. Het was een Italiaans restaurant dat ook sushi serveerde. Vooraf hadden we carpaccio en als dessert apple crumble (ik) en tiramisu (M.). Al met al viel het nog wel mee dus :).

Ik heb Iran ook op het lijstje staan, maar daar durf ik op dit moment echt niet naartoe hoor (check de site van buza).

@ GB: klopt, maar doe ik liever in NL, denk ik, aangezien ik wat aanpassingen nodig heb (hoor niks in het water, dus er is wat meer tijd nodig ;)). En anders ga ik gewoon snorkelen. Had in Jordanië ook gekund als ik m'n zwemkleding bij me had of een winkel met zwemkleding was tegengekomen 8)7.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 29 oktober 2012 @ 09:56:41 #180
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118567840
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:38 schreef An24 het volgende:

[..]

Die reis heb ik gedaan, erg tof! Eten is bagger inderdaad. Ik kreeg overal diaree van.

Morgen slankies!
Ik moest nog aan jouw woestijnvosjes denken in de woestijn :D. Heb ze zelf niet gezien. Wij hadden overigens wel een normaal toilet in de woestijn :'). Ergens wel fijn, maar ook weer jammer. Er zijn ook kampen die gewoon stroom hebben. Dat doet wel af aan de woestijn-experience, vind ik...
Niet meer actief op Fok!
  maandag 29 oktober 2012 @ 09:59:15 #181
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118567898
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:51 schreef conleche het volgende:
Nallie, je bent net op tijd terug uit NY zeg! Die orkaan die eraan komt is echt huge!

Ik vond het eten in Egypte ook niet echt lekker, maar het is nu ook weer niet heel verschrikkelijk. Behalve het brood dan, dat is echt vies, want zoutloos. Ik ben het wel ongeschonden doorgekomen trouwens, maar heb wel voorzichtig gedaan, dus geen ijsblokjes of sla en dat soort dingen waar gewoon kraanwater aan te pas kwam.
De eerste dagen was ik heel voorzichtig, maar toen ik eenmaal een glas jus had gehad met ijsklontjes (per ongeluk, het zat in de juskan bij het ontbijt) en nergens ziek van werd, ben ik een beetje losser geworden en heb ik alles gegeten. Behalve die lunch in de woestijn, echt te onsmakelijk met allemaal vliegjes eromheen. Pas vlak voordat de boel geserveerd werd, dekten ze de bakjes af. Ja dat helpt :'). Het zal vast overal zo gaan, maar nu zag ik precies hoe alles klaargemaakt werd en dat zie ik liever niet :+.

Ook van dat platte brood in Egypte, trouwens?

Ook even wennen: we mochten ons toiletpapier niet doorspoelen, maar moesten het in een emmertje doen. Is dat elders ook zo?
Niet meer actief op Fok!
pi_118567956
Ach, ik ben ook nog steeds getraumatiseerd door het eten bij mijn woestijnovernachting in Marokko tig jaar geleden. :D
Doe wat je niet durft.
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:02:57 #183
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118568000
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:01 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ach, ik ben ook nog steeds getraumatiseerd door het eten bij mijn woestijnovernachting in Marokko tig jaar geleden. :D
:D. Dit was tijdens de lunch overdag. Bij de woestijnovernachting heb ik nog best oké gegeten. Geen vliegjes iig :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_118568060
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ook even wennen: we mochten ons toiletpapier niet doorspoelen, maar moesten het in een emmertje doen. Is dat elders ook zo?
Jup, is in veel landen zo (zelfs op sommige Griekse eilanden, volgens mij). De buizen van de riolering zijn dan te dun om al dat toilet papier aan te kunnen en dan zou het gaan verstoppen. _O- :X
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:06:27 #185
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118568073
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:56 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik moest nog aan jouw woestijnvosjes denken in de woestijn :D. Heb ze zelf niet gezien. Wij hadden overigens wel een normaal toilet in de woestijn :'). Ergens wel fijn, maar ook weer jammer. Er zijn ook kampen die gewoon stroom hebben. Dat doet wel af aan de woestijn-experience, vind ik...
Tijd staat niet stil he! :+

Fopsjes O+
pi_118568101
quote:

Yups, sowieso in China en Ghana. En dan bij thuiskomst verbaasd zijn dat het weer in het toilet mag :').

Wat een verschrikkelijk prutweer O+. Gelukkig heb ik veel kleren aan, en een knalroze paraplu bij me.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_118568105
Wat een meh-dag vandaag zeg.
Dit weer, maandag, belastingdienst-frustraties, snothoofd :'(
Gelukkig zijn er veel ergere dingen en mag ik vandaag thuiswerken *O*
pi_118568230
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:05 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Jup, is in veel landen zo (zelfs op sommige Griekse eilanden, volgens mij). De buizen van de riolering zijn dan te dun om al dat toilet papier aan te kunnen en dan zou het gaan verstoppen. _O- :X
Laatste keer dat ik op Rhodos was mocht je het doorspoelen, daarvoor inderdaad ook in de vuilnisemmer. Soms vergeet je dat en loop je met de pleeborstel vies nat papier uit de pot te vissen :+
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:15:33 #189
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118568298
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:06 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Tijd staat niet stil he! :+

Fopsjes O+
Ja, dat weet ik wel, maar ik vraag me af of die stroom er niet alleen is in toeristenkampen. Als je als toerist wilt ervaren hoe het is om als een nomade te leven, en die gebruiken geen stroom, dan is het ook niet echt als je als toerist wel in een kamp met stroom zit :+.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:16:24 #190
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118568328
De paardrijtocht was trouwens met een Nederlandse vrouw die met een Jordaanse man is getrouwd en met hem zo'n bedrijfje heeft :D. Heel leuk. Ze zat een jaar of vijf geleden in zo'n buitenlandseliefdesprogramma. Zo even opzoeken :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_118568370
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:15 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik wel, maar ik vraag me af of die stroom er niet alleen is in toeristenkampen. Als je als toerist wilt ervaren hoe het is om als een nomade te leven, en die gebruiken geen stroom, dan is het ook niet echt als je als toerist wel in een kamp met stroom zit :+.
Het is toch vaak dat bepaalde luxe er vanwege de toeristen wél is. Ik zat deze zomer in een 'lodge' in de jungle en dan waren er nog mensen die aan het klagen waren dat er alleen maar op bepaalde tijden warm gedoucht kon worden/het licht aan kon. Man, je bent in de jungle, wat verwacht je dan? _O-
pi_118568391
Sliepen jullie in tenten daar op matjes? En hadden jullie kampvuur en zo? Ik vind het echt jammer dat ik toen in Egypte niet in de woestijn ben geweest!

Ik heb een pareltje in het kader van corny pick up lines binnen! Dus een jongen die ik in Thailand had ontmoet en vriendschappelijk mee was opgetrokken een paar dagen ( dus niet T.) die heb ik op FB en heel af en toe chatten we drie zinnen en da's alles. Vorige week stond ik op het punt te gaan rennen toen hij me aansprak, waarop ik dus zei dat ik ging rennen en dat ik hem later wel zou spreken. Gisteren, een week of zo daarna dus, kreeg ik: I want to run into the sunset with you

Pardon? WTF. Ik zat echt met open mond naar m'n scherm te kijken. Hahaha, in welk brein is dit iets wat zou kunnen werken?
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:18:32 #193
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118568394
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:17 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Het is toch vaak dat bepaalde luxe er vanwege de toeristen wél is. Ik zat deze zomer in een 'lodge' in de jungle en dan waren er nog mensen die aan het klagen waren dat er alleen maar op bepaalde tijden warm gedoucht kon worden/het licht aan kon. Man, je bent in de jungle, wat verwacht je dan? _O-
:'). Zaten ze ook te klagen dat ze geen internet hadden? :+.
Niet meer actief op Fok!
pi_118568395
quote:

[..]

Het broodnodige :)
pi_118568433
quote:

[..]

De eerste dagen was ik heel voorzichtig, maar toen ik eenmaal een glas jus had gehad met ijsklontjes (per ongeluk, het zat in de juskan bij het ontbijt) en nergens ziek van werd, ben ik een beetje losser geworden en heb ik alles gegeten. Behalve die lunch in de woestijn, echt te onsmakelijk met allemaal vliegjes eromheen. Pas vlak voordat de boel geserveerd werd, dekten ze de bakjes af. Ja dat helpt :'). Het zal vast overal zo gaan, maar nu zag ik precies hoe alles klaargemaakt werd en dat zie ik liever niet :+.

Ook van dat platte brood in Egypte, trouwens?

Jep, op Sicilie ook, maar dan vooral in de oudere gedeeltes volgens mij. Nieuwe riolering kan wat meer hebben.
pi_118568444
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

:'). Zaten ze ook te klagen dat ze geen internet hadden? :+.
Nou, dat nog net niet. _O-
pi_118568459
quote:

[..]

Da's net zo als het koppel dat mee was met de reis naar Egypte, dat iedere avond in de pizzahut ging eten en klaagden dat er zoveel zand overal was. Ja doh! Je bent in Egypte! :')
pi_118568463
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:18 schreef conleche het volgende:
Sliepen jullie in tenten daar op matjes? En hadden jullie kampvuur en zo? Ik vind het echt jammer dat ik toen in Egypte niet in de woestijn ben geweest!

Ik heb een pareltje in het kader van corny pick up lines binnen! Dus een jongen die ik in Thailand had ontmoet en vriendschappelijk mee was opgetrokken een paar dagen ( dus niet T.) die heb ik op FB en heel af en toe chatten we drie zinnen en da's alles. Vorige week stond ik op het punt te gaan rennen toen hij me aansprak, waarop ik dus zei dat ik ging rennen en dat ik hem later wel zou spreken. Gisteren, een week of zo daarna dus, kreeg ik: I want to run into the sunset with you

Pardon? WTF. Ik zat echt met open mond naar m'n scherm te kijken. Hahaha, in welk brein is dit iets wat zou kunnen werken?
:D :'( :D
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:22:26 #199
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118568525
quote:

Romantisch O+. Wel raar dat je dat nu ineens op je bord krijgt _O-.

Ons kamp bestond uit twee tenten en een stenen huisje met een binnenplaats. Daar lagen kleden en matjes waar je op kon zitten rond een kampvuur. Op die matjes hebben we later geslapen. Je kon in een tent slapen, op de binnenplaats of buiten het kamp. Dat laatste hebben wij gedaan. Alleen waren wij zo slim om niet beschut te gaan liggen, waardoor de wind de hele nacht over ons hoofd raasde :'). En in de woestijn is het best koud 's nachts. Zou het nu niet zo snel weer doen, maar zou een volgende keer wel op een andere plek gaan liggen, slaapzak over m'n hoofd trekken en sokken en een lange broek meenemen, voor het geval je het koud krijgt. Gewoon een tip voor anderen :P.

Maar als de maan eenmaal weg is, is het wel een supermooi gezicht, die sterrenhemel!
Niet meer actief op Fok!
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:23:00 #200
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118568538
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:20 schreef conleche het volgende:

[..]

Da's net zo als het koppel dat mee was met de reis naar Egypte, dat iedere avond in de pizzahut ging eten en klaagden dat er zoveel zand overal was. Ja doh! Je bent in Egypte! :')
pi_118568560
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:20 schreef conleche het volgende:

[..]

Je vraagt je toch af met wat voor verwachtingen zulke mensen op vakantie gaan.
pi_118568598
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 06:42 schreef MariaEtcetera het volgende:
Zeiknat geregend! *O* :')

Maar wel op tijd in de trein en redelijk uitgerust O+

*Parkietendansje* leuke dag gehad mademoiselle? O+
om 6.42 in de trein, en redelijk uitgerust. Wow.

Ha, slankies! Ik heb ook zooooo heerlijk geslapen! Nu ook uitgerust op het werk, en blij, want ik ga een nieuw vak opzetten voor master-studenten, en dat vind ik tof.

Verder ga ik het weekend naar Nederland, en omdat al m'n slaapplaatsen voor zondag-maandag het af lieten weten en ik geen zin heb om 2.5 uur naar m'n ouders te treinen heb ik een hotel geboekt. Ook wel lekker, en decadent!
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:24:51 #203
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118568600
Met welke organisatie was jij naar Egypte, Co? En hoe waren je ervaringen daarmee?
Niet meer actief op Fok!
pi_118568669
quote:

:D :').
pi_118568673
quote:
10s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:23 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Je vraagt je toch af met wat voor verwachtingen zulke mensen op vakantie gaan.
Ja! Het was een heel druk programma, dat geef ik toe en dus ook wat vermoeiend, maar als je dan aan de rand van een krakkemikkig zwembadje gaan liggen prefereert boven een bezoek aan de Vallei der Koningen, Karnak en de tempel van Hatsjepsoet dan ben je niet goed snik. Dat was nb 1 van de voornaamste reden om deze reis te doen. Als je aan de rand van een zwembad wil hangen zijn er wel betere opties, lijkt me zo.
pi_118568736
Ik ken mensen die naar Egypte gingen voor 14 dagen en hun hotel niet uit zijn geweest :')
Dan kan je toch net zo goed naar Center Parks ofzo..
pi_118568741
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:27 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja! Het was een heel druk programma, dat geef ik toe en dus ook wat vermoeiend, maar als je dan aan de rand van een krakkemikkig zwembadje gaan liggen prefereert boven een bezoek aan de Vallei der Koningen, Karnak en de tempel van Hatsjepsoet dan ben je niet goed snik. Dat was nb 1 van de voornaamste reden om deze reis te doen. Als je aan de rand van een zwembad wil hangen zijn er wel betere opties, lijkt me zo.
Nou inderdaad, boek dan gewoon een reis naar een strandoord. Kan voor dat geld ook prima, me dunkt.

Ik wil ook altijd nog de culturele kant van Egypte meemaken, aangezien ik er tot nu toe alleen nog maar voor de Rode Zee ben gekomen. Maar we konden nu maar een weekje vrij krijgen, dus dat komt een andere keer nog wel. O+
pi_118568794
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:29 schreef MarMar het volgende:
Ik ken mensen die naar Egypte gingen voor 14 dagen en hun hotel niet uit zijn geweest :')
Dan kan je toch net zo goed naar Center Parks ofzo..
Nouja, als je naar Hurghada of Sharm el Sheikh gaat, dan is er ook niet zo bar veel te zien hoor. ;) Al ben ik nog wel de Sinaïwoestijn geweest, toen ik in Sharm el Sheikh was.
pi_118568814
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:24 schreef Viking84 het volgende:
Met welke organisatie was jij naar Egypte, Co? En hoe waren je ervaringen daarmee?
Shoestring. En het was ok. De hotels waren dubieus, maar soit, je tolde na een lange dag je bed in en dan sliep je toch wel. Ik zou nu wel een wat langere reis doen, zodat het tempo wat lager zou liggen. En sindsdien ben ik gaan roadtrippen en backpacken en die manier van reizen vind ik sws leuker. Maar then again, als vrouw kan je echt niet onbegeleid naar Egypte. Ik vond de mensen niet zo leuk. We waren natuurlijk in toeristisch gebied en ze vielen je lastig. Begrijpelijk, want je bent een zak geld voor ze, maar wel vervelend. Toch is het wel iets wat je gezien moet hebben vind ik! En het snorkelen daar was echt heel mooi!
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:35:46 #210
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118568924
Wij hadden ook een vrij druk programma, maar ook genoeg tijd voor relaxen en bepaalde excursies waren ook optioneel.

Zondag: 's ochtends rondgehangen in Madaba (stadje vlak bij Amman), daarna naar de Dode zee, waar je dus kon zwemmen en relaxen.
Maandag: Jerash, een oude Romeinse stad en een paar uurtjes rondgewandeld in Amman. Amman is niet zo spannnend, maar dat hebben ze opgenomen in het programma, omdat toeristen klaagden dat je niet naar Jordanië kon zonder in Amman te zijn geweest :P
Dinsdag: eerst naar Mount Nebo, vervolgens via de King's Highway naar Petra... zoooo mooi! Onderweg stoppen bij theehuisjes hoog in de bergen en in een dorpje voor een broodje falafel voor 0,30 Dinar O+.
Woensdag: Petra! *O* 's Ochtends rondgeleid door de gids, 's middags zelf door de bergen geklauterd. Pas als je er zelf bent, realiseer je je dat Petra een complete stad is en niet alleen de Indiana Jones-tempel. Je kunt je best een paar dagen vermaken in Petra :Y.
's Avonds Petra by night gedaan. Een verlichte tour naar de tempel.
Donderdagochtend: paardrijden in de buurt van Petra, 's middags naar de woestijn gereden en op een kameel naar het kamp gegaan.
Vrijdagochtend: hoogtepunten van de Wadi Rum-woestijn per jeep, daarna naar Aqaba.
Zaterdag: van 's ochtends tot begin van de middag een boottocht over de Rode zee, begin van de middag naar Amman gereden.

Ook tof was dat je gewoon overal op mocht klimmen *O*. Ik vond Petra en de kamelentocht het leukst. Aqaba vond ik niet zo spannend, veel te badplaatsachtig. Als je als westerling alleen maar voor Aqaba naar Jordanië gaat kun je toch net zo goed naar Turkije gaan ofzo?
Niet meer actief op Fok!
pi_118569010
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:32 schreef conleche het volgende:

[..]

Shoestring. En het was ok. De hotels waren dubieus, maar soit, je tolde na een lange dag je bed in en dan sliep je toch wel. Ik zou nu wel een wat langere reis doen, zodat het tempo wat lager zou liggen. En sindsdien ben ik gaan roadtrippen en backpacken en die manier van reizen vind ik sws leuker. Maar then again, als vrouw kan je echt niet onbegeleid naar Egypte. Ik vond de mensen niet zo leuk. We waren natuurlijk in toeristisch gebied en ze vielen je lastig. Begrijpelijk, want je bent een zak geld voor ze, maar wel vervelend. Toch is het wel iets wat je gezien moet hebben vind ik! En het snorkelen daar was echt heel mooi!
Dat sowieso. Ik houd niet van groepen, je weet maar nooit wie er in jouw groep zit. Daarnaast geeft alleen reizen je de vrijheid om ergens langer te blijven of juist snel weer weg te gaan. En als je een dagje ziek bent of gewoon een beetje teveel gezien hebt kan je een dagje niks doen tussendoor. O+
pi_118569035
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:29 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Nou inderdaad, boek dan gewoon een reis naar een strandoord. Kan voor dat geld ook prima, me dunkt.

Ik wil ook altijd nog de culturele kant van Egypte meemaken, aangezien ik er tot nu toe alleen nog maar voor de Rode Zee ben gekomen. Maar we konden nu maar een weekje vrij krijgen, dus dat komt een andere keer nog wel. O+
Precies, dat kan ik me trouwens prima voorstellen hoor! Een weekje uitrusten, snorkelen en duiken in een luxe resort. Dat is dan een heel andere vakantie en ook lekker!
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:40:33 #213
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118569067
quote:

[..]

Hm oké.

De mensen in Jordanië waren wel heel erg tof, zoals ik al zei. Heel aardig. Ik was een beetje op m'n hoede, maar als er iets naar je geroepen werd, was het iets als "Good morning" of "Have a nice night" of ze vroegen dus of je iets bij ze kwam eten. Alleen in Petra heb ik iets gemerkt van opdringerige verkopers, maar verder totaal niet. Dat is volgens mij best bijzonder, want dat heb je op veel andere plekken wel. Ik denk dat Jordanië dus tamelijk uniek is, wat dat betreft.
Niet meer actief op Fok!
pi_118569100
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:39 schreef conleche het volgende:

[..]

Precies, dat kan ik me trouwens prima voorstellen hoor! Een weekje uitrusten, snorkelen en duiken in een luxe resort. Dat is dan een heel andere vakantie en ook lekker!
Ja, het is echt een luilakvakantie, dat geef ik eerlijk toe. :@ Maar het is heerlijk om niks te moeten en lekker veel te lezen en in december nog even lekker wat zon te pakken.

Duikdagen zijn trouwens wel altijd lang en vermoeiend, maar altijd de moeite waard. Al hebben we 2 jaar geleden onze laatste duikdag afgezegd vanwege die aanvallen van haaien in Sharm el Sheikh. Zover was het niet zwemmen voor die haaien. :+
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:41:45 #215
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118569113
Mij is het reizen met een groep dit keer best bevallen. Eerst dacht ik 'meh', maar daarna bleken er wel prima mensen tussen te zitten. Geen mensen met wie ik contact zou houden, though :).
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 10:42:18 #216
70532 loveli
N
pi_118569137
quote:
vriendschappelijk
:+
crap in = crap out
pi_118569170
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:38 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Dat sowieso. Ik houd niet van groepen, je weet maar nooit wie er in jouw groep zit. Daarnaast geeft alleen reizen je de vrijheid om ergens langer te blijven of juist snel weer weg te gaan. En als je een dagje ziek bent of gewoon een beetje teveel gezien hebt kan je een dagje niks doen tussendoor. O+
Ik had wel geluk met mijn groep. Er waren een paar stomme stelletjes, een paar dorky mannen, maar voor de rest een stel heel leuke vrouwen, waar ik veel lol mee heb gehad en er zijn er twee die ik nog regelmatig zie.

Hoewel een land als Jordanië er wel voor in aanmerking zou komen, zou ik het niet zo heel snel weer doen, reizen met een groep.
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:43:16 #218
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118569177
Oh wow, Shoestring is wel érg goedkoop _O-. Beetje té, denk ik :+. Ik vind een goed hotel met goede bedden wel belangrijk :@.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:44:26 #219
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118569217
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:43 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik had wel geluk met mijn groep. Er waren een paar stomme stelletjes, een paar dorky mannen, maar voor de rest een stel heel leuke vrouwen, waar ik veel lol mee heb gehad en er zijn er twee die ik nog regelmatig zie.

Hoewel een land als Jordanië er wel voor in aanmerking zou komen, zou ik het niet zo heel snel weer doen, reizen met een groep.
Nu ik eenmaal in Jordanië ben geweest, kan ik me wel voorstellen dat ik zonder groep zou reizen daar (hoewel niet alleen). Weet niet hoe HPKW daarover denkt (ben jij eigenlijk wel eens in Jordanië geweest, HPKW?), maar ik voelde me er heel veilig.
Niet meer actief op Fok!
pi_118569231
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:42 schreef loveli het volgende:

[..]

:+
Ja wat nou? Van mijn kant wel iig. :P
pi_118569232
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:41 schreef Viking84 het volgende:
Mij is het reizen met een groep dit keer best bevallen. Eerst dacht ik 'meh', maar daarna bleken er wel prima mensen tussen te zitten. Geen mensen met wie ik contact zou houden, though :).
Ja, soms is het ook hartstikke leuk hoor. Wij waren in de jungle als een groepje ingedeeld samen met een Brits stel en een Italiaanse familie, dat was echt super gezellig. :Y
pi_118569280
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:40 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hm oké.

De mensen in Jordanië waren wel heel erg tof, zoals ik al zei. Heel aardig. Ik was een beetje op m'n hoede, maar als er iets naar je geroepen werd, was het iets als "Good morning" of "Have a nice night" of ze vroegen dus of je iets bij ze kwam eten. Alleen in Petra heb ik iets gemerkt van opdringerige verkopers, maar verder totaal niet. Dat is volgens mij best bijzonder, want dat heb je op veel andere plekken wel. Ik denk dat Jordanië dus tamelijk uniek is, wat dat betreft.
Ik krijg het idee dat mensen opdringeriger zijn op plaatsen waar toerisme de voornaamste bron van inkomsten is. Op plaatsen die minder toeristisch zijn, waar mensen hun geld verdienen met bijv landbouw, zijn mensen vaak vriendelijker, gastvrijer en willen ze niet het geld uit je zak kloppen. Tenminste, dat is mijn ervaring afgelopen zomer.
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:46:12 #223
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118569291
Er zat wel een Vijftig tinten grijs lezende vrouw tussen, maar die bleek heel erg leuk :').
Niet meer actief op Fok!
pi_118569314
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:43 schreef Viking84 het volgende:
Oh wow, Shoestring is wel érg goedkoop _O-. Beetje té, denk ik :+. Ik vind een goed hotel met goede bedden wel belangrijk :@.
Ja, ik was nog geen 1000 kwijt, inclusief alle excursies en entreegelden. En ik heb prima geslapen, ook al zullen het geen Auping matrassen geweest zijn. :+
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:47:46 #225
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118569340
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:45 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik krijg het idee dat mensen opdringeriger zijn op plaatsen waar toerisme de voornaamste bron van inkomsten is. Op plaatsen die minder toeristisch zijn, waar mensen hun geld verdienen met bijv landbouw, zijn mensen vaak vriendelijker, gastvrijer en willen ze niet het geld uit je zak kloppen. Tenminste, dat is mijn ervaring afgelopen zomer.
Hm, zoiets zal hier dan ook wel het geval zijn.
Ik vraag me wel af wat de bron van inkomsten van Jordaniërs is dan? Ik heb ook helemaal geen zwervers/bedelaars gezien, wat me zeer bevreemdde.
Niet meer actief op Fok!
pi_118569347
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:43 schreef conleche het volgende:

[..]

nee, het lijkt mij niets, met groep reizen. Maar goed, wat ik ook leuk vind aan reizen is zelf de logistiek organizeren. Hoe kom je ergens, hoe kom ik er weer vandaan, etc. En ik denk dat bijna alle landen ook als vrouw alleen goed te bereizen zijn...
pi_118569361
De planning van vandaag (het wordt nogal veel, heb de hele dag school en dan eet ik gewoon nogal veel want ik dan snel honger krijg):

O. 2 boterhammen met een ei ertussen
T. Sultana's met een flesje lycheesap (met oude flesjes waren niet fris meer, dus ik heb een nieuwe gekocht. Normaal drink ik water).
L. 2 boterhammen met zuivelspread
T. 1 boterham met zuivelspread
T. Rolmops (zo lekker en ik moet echt wat eten voor de boodschappen aan, anders ga ik ongezond koken)
D. Zuurkool met tofu erdoor
T. 2 sinaasapels
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:48:51 #228
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118569381
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:46 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja, ik was nog geen 1000 kwijt, inclusief alle excursies en entreegelden. En ik heb prima geslapen, ook al zullen het geen Auping matrassen geweest zijn. :+
Voor hoeveel dagen was je er dan?

Sawadee biedt een 11-daagse reis aan voor vanaf 998. Schat dat daar nog max 250 euro bij zou komen.
Niet meer actief op Fok!
pi_118569382
Ik heb in Hong Kong ook geslapen op een kamer die niet groter was dan mijn badkamer (inclusief badkamer :+ ) in een heel klein bedje met kinderdekbedovertrekken. _O- En een plasma tv, dat dan weer wel :')

Maar goed, het was goedkoop en we waren de ene dag de gehele dag weg en de volgende ochtend gingen we heel vroeg op om naar het vliegveld te gaan.
pi_118569389
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af wat de bron van inkomsten van Jordaniërs is dan? Ik heb ook helemaal geen zwervers/bedelaars gezien, wat me zeer bevreemdde.
ik vind dit een hele gekke vraag. Hoe denk je dat Jordanie als land functioneert? De mensen zijn niet allemaal arm/hulpbehoevend van ons rijke westelingen...

Ik bedoel, ja, het is vast een arm land. Maar ze hebben er ook een regering/bureaucratie die moet functioneren op verschillende de niveau's, supermarkten, formele en informele economie...etc.
pi_118569428
Tsjah, opdringerige mensen heb je ook op strandoorden ;) Met hun strandballen, naald in draad doe gadgets, telefoonhoesjes, lelijke zonnebrillen, koelkastmagneetjes, enorme houten olifanten, neptattoos, dweilen etc..

Sommigen zijn irritanter dan jehova's :P
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:50:18 #232
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118569443
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nee, het lijkt mij niets, met groep reizen. Maar goed, wat ik ook leuk vind aan reizen is zelf de logistiek organizeren. Hoe kom je ergens, hoe kom ik er weer vandaan, etc. En ik denk dat bijna alle landen ook als vrouw alleen goed te bereizen zijn...
Haha, dat vind ik dan weer niets, ben ik niet avontuurlijk genoeg voor, helaas. Ik vind het leuk om avontuurlijke dingen te doen, maar ik wil wel per bus van plek naar plek gebracht worden en zeker weten dat ik weer veilig in m'n hotel zit 's avonds. Vond dit echt een chille vakantie, omdat ik helemaal niets zelf hoefde te regelen. En onze reisleider was echt een schatje O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_118569522
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Voor hoeveel dagen was je er dan?

Sawadee biedt een 11-daagse reis aan voor vanaf 998. Schat dat daar nog max 250 euro bij zou komen.
9, waarvan 2 reisdagen. Dus een volle week daar. Heb het wel over 2009, geen idee of het intussen duurder is geworden.
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:52:49 #234
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118569535
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik vind dit een hele gekke vraag. Hoe denk je dat Jordanie als land functioneert? De mensen zijn niet allemaal arm/hulpbehoevend van ons rijke westelingen...

Ik bedoel, ja, het is vast een arm land. Maar ze hebben er ook een regering/bureaucratie die moet functioneren op verschillende de niveau's, supermarkten, formele en informele economie...etc.
Nou, ik zag dus vrouwen zitten op een kleedje met souvenirs die niemand kocht. Dan denk ik: is het niet efficiënter om wat anders te gaan doen? Blijkbaar hebben ze een echtgenoot die het meeste geld binnenhaalt.

Ik vraag het me gewoon af, hoor. Vergeet niet dat ik hiervoor nog nooit buiten Europa was geweest en van de ene verbazing in de andere rolde.
Niet meer actief op Fok!
pi_118569632
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:49 schreef MarMar het volgende:
Tsjah, opdringerige mensen heb je ook op strandoorden ;) Met hun strandballen, naald in draad doe gadgets, telefoonhoesjes, lelijke zonnebrillen, koelkastmagneetjes, enorme houten olifanten, neptattoos, dweilen etc..

Sommigen zijn irritanter dan jehova's :P
Zo heb ik 5 jaar geleden nog ruzie gehad met een familie zigeuners op Rhodos...
Loop je door de hoofdstraat met allemaal bars en zut, voel ik ineens iets aan m'n arm en denk WTF?! Dus in een schrikreactie zwaai ik van me af en slinger het zigeunermeisje dat dus ongevraagd van die lichtgevende armbanden om m'n pols drukt een end weg.
*poef* Ineens komt de hele familie een steegje uitzetten :')
pi_118569700
lol, oeps viz :P
pi_118569763
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nou, ik zag dus vrouwen zitten op een kleedje met souvenirs die niemand kocht. Dan denk ik: is het niet efficiënter om wat anders te gaan doen? Blijkbaar hebben ze een echtgenoot die het meeste geld binnenhaalt.

Ik vraag het me gewoon af, hoor. Vergeet niet dat ik hiervoor nog nooit buiten Europa was geweest en van de ene verbazing in de andere rolde.
Bouwvakker, timmerman, groenteboer, veehouder, boer, kleermaker etc? Om maar eens wat te noemen (ze zullen ook wel andere dingen doen dan handwerk).
pi_118569777
http://m.fok.nl/nieuws/569571 whehe, slank door films...
pi_118569837
Vik :D lekker toeristje!

Egypte was prima, maar eens met Co wat betreft ervaringen. Zou er nooit alleen gaan reizen. Met andere landen geen probleem (Marokko, Tunesië, Mexico...) maar Egypte... :X
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 11:01:47 #240
70532 loveli
N
pi_118569868
M&M's en popcorn meegerekend?
crap in = crap out
  maandag 29 oktober 2012 @ 11:04:37 #241
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118569947
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:58 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Bouwvakker, timmerman, groenteboer, veehouder, boer, kleermaker etc? Om maar eens wat te noemen (ze zullen ook wel andere dingen doen dan handwerk).
Ik weet ook wel dat ze niet alleen maar afhankelijk zijn van westerse toeristen, maar de uren die je op zo'n kleedje souvenirs doorbrengt, had je ook anders kunnen doorbrengen. Blijkbaar hebben die vrouwen dus een echtgenoot die voor het inkomen zorgt en is alles wat die vrouwen verkopen een extraatje.

Waarom is Egypte niet veilig voor een vrouw alleen? Opdringerige mannen ofzo?
Niet meer actief op Fok!
pi_118570033
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik weet ook wel dat ze niet alleen maar afhankelijk zijn van westerse toeristen, maar de uren die je op zo'n kleedje souvenirs doorbrengt, had je ook anders kunnen doorbrengen. Blijkbaar hebben die vrouwen dus een echtgenoot die voor het inkomen zorgt en is alles wat die vrouwen verkopen een extraatje.

Wie weet is er geen ander werk voor ze te vinden dan dat? En als één toerist iets koopt en niet al teveel afdingt, dan zal dat ook wel aardig verdienen, denk ik.
pi_118570092
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Je zal niet vermoord worden, ofzo. Maar ik denk dat alles heel duur zou zijn (afgezet als de neten) en alles duurt xtra lang denk ik zo...
pi_118570260
ai, ik wil weer op reis, naar een spannend land. Lang geleden! Geef zoveel geld uit aan op en neer reizen naar NL en Duitsland, dat wat anders er niet in zit. Ja, waarschijnlijk in April een paar dagen in Californie rondtoeren, omdat we dan allebei daar op een conferentie zijn. Maar dat is niet zo spannend, wel leuk!
pi_118570410
ik zit nog steeds te dubben of wij in december niet richting Egypte gaan. Maar dan moet lief wel afstuderen :P En de politieke situatie moet "stabiel" zijn.
pi_118570579
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:21 schreef _aurum_ het volgende:
ik zit nog steeds te dubben of wij in december niet richting Egypte gaan. Maar dan moet lief wel afstuderen :P En de politieke situatie moet "stabiel" zijn.
Stabiel genoeg om op vakantie te gaan hoor!
pi_118570607
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

*boks*

Het regelen en uitzoeken van een reis is al de helft van alle plezier O+

Ook leuk: merken dat je je riem veel strakker aan moet trekken, je je sleutelbenen weer begint te zien in het dagelijks leven (niet alleen na het sporten) en je winterjas + voering zelfs met een trui/vest eronder nog ruim zit. Mooi begin van de dag, deze ontdekkingen.
Ja doei.
pi_118570851
Fijn Mo :D goed bezig dus!
pi_118570896
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:26 schreef Perruche het volgende:

[..]

Stabiel genoeg om op vakantie te gaan hoor!
ja, nu. Maar of dat over 2 maanden nog zo is :P
pi_118571023
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:36 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ja, nu. Maar of dat over 2 maanden nog zo is :P
Ja, dat kan wel snel omzwaaien in Egypte. Vorig jaar ook net 2 weken voor wij gingen. :') Alleen zaten wij dus totaal niet in de buurt van Caïro, dus dat ging prima. De rust was al wel weer wedergekeerd toen we gingen, trouwens.

Toen we in het busje zaten om naar het hotel gebracht te worden nog gepraat met de Egyptische vertegenwoordiger van de reisorganisatie en die zei ook dat er erg veel mensen hadden geannuleerd en de toeristenindustrie het dus nogal zwaar had.
pi_118571076
Hoera, woensdag contract tekenen! *O*
pi_118571391
In Marokko kun je prima eten en reizen en godse goedkoop naartoe gaan.

O: niks
T: koffie
L: 4 boterhammen pindakaas
T: 3 boterhammen met een kom soep
D: ?

Niet goed bezig :')
pi_118571583
Goedemorgen!

Lijstjes:
Gisteren:
O: yoghurt, muesli, kapje brood
T: stuk overgebleven focaccia met kerstomaatjes :9
S: 3 uur wandelen
L: 2 bth old amsterdam
D: boerenkoolstampot met spekjes en rookworst

Planning:
O: yoghurt, banaan, amandelen
L: 3 bth old amsterdam
D: chili con carne

Wederom mijn vraag: mis ik nog iets vandaag?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_118571762
Eiwitten: check
KH's: check
Vetjes: check, Ook goede: check
Fruit: check
Groente: check
pi_118571892
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:57 schreef V1z0R het volgende:
Eiwitten: check
KH's: check
Vetjes: check, Ook goede: check
Fruit: check
Groente: check
*O*
Everything which is not impossible, will eventually happen
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 12:04:11 #256
70532 loveli
N
pi_118572001
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:40 schreef Ewelina het volgende:
Watvoor verbintenis ga je aan?
crap in = crap out
pi_118572194
Nieuwe woning O+ In het centrum, met balkon O+
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 12:13:39 #258
70532 loveli
N
pi_118572394
Nice!
crap in = crap out
pi_118572574
Jaaa, ben er blij mee O+
  maandag 29 oktober 2012 @ 12:26:50 #260
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118572771
Vik, Lidl heeft een mooie reis en cruise in Egypthe, wilden wij ook doen maar doen we een jaar later. Moet jr masr evrn kijken
pi_118573395
quote:

Bij mij hadden ze twee jeeps haaks tegen elkaar gezet. Aan de zijkant spande men dan een doek, tegen de wind. En dan gewoon een matje en een dekentje. Kampvuur...wachten op het geroosterde kippies en dan slapen O+
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 12:47:37 #262
70532 loveli
N
pi_118573492
Kwam deze tegen en denk dat 'ie iemand met andere curves dan ik fab zal staan..

http://www.debijenkorf.nl(...)e-kleuren-2414040055

Heb mezelf de komende tijd een koopverbod opgelegd :')
crap in = crap out
pi_118573668
quote:

[..]

Heel herkenbaar allemaal.

Sterker nog, in de woestijn kan het van oase naar oase best gevaarlijk zijn. Op een gegeven moment moesten wij door een streng bewaakte post heen: mannetjes met machinegeweren etc. Dan denk je nog: wow indrukwekkend!

Gaat er zo'n mannetje naast je in de jeep zitten. In burger, met pistool in zijn broekriem. WUT! Toen kneep ik hem toch wel even. ;(
pi_118573695
Morgen gaan we onze eerste koophuizenbezichtiging doen :o
Ja doei.
pi_118573726
Is dat wel zo verstandig, een meneer met pistool in z'n broekriem te gaan lopen knijpen? :+
pi_118573803
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:40 schreef Ewelina het volgende:
*O* feli
  maandag 29 oktober 2012 @ 12:56:26 #267
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118573810
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:45 schreef An24 het volgende:

[..]

Bij mij hadden ze twee jeeps haaks tegen elkaar gezet. Aan de zijkant spande men dan een doek, tegen de wind. En dan gewoon een matje en een dekentje. Kampvuur...wachten op het geroosterde kippies en dan slapen O+
Jullie hadden gewoon vleesch? :o. Wij moesten het doen met te zoute vermicellisoep en brood met O+ paprika-komkommer-tomaatsalade O+.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 29 oktober 2012 @ 12:58:10 #268
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118573871
Voor volgend jaar moeten we nog even een goeie compacte camera regelen eigenlijk, want de telefooncamera levert niet de beste foto's op :+. Liefst met wifi, zodat ik ze makkelijk kan uploaden, maar zag dat dat een opkomend iets is, dus maar even wachten wat er volgend jaar op de markt is :).
Niet meer actief op Fok!
pi_118573877
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:54 schreef V1z0R het volgende:
Is dat wel zo verstandig, een meneer met pistool in z'n broekriem te gaan lopen knijpen? :+
:') :6

Vik! Er ging een extra jeep mee voor de voorraad. Zat gewoon een minikoelkastje in. :+ We waren in totaal met zes toeristen en vier of vijf man aan personeel (gids, chauffeurs, kok etc).
pi_118573953
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:58 schreef Viking84 het volgende:
Voor volgend jaar moeten we nog even een goeie compacte camera regelen eigenlijk, want de telefooncamera levert niet de beste foto's op :+. Liefst met wifi, zodat ik ze makkelijk kan uploaden, maar zag dat dat een opkomend iets is, dus maar even wachten wat er volgend jaar op de markt is :).
Ik weet van een aantal goede Samsung modellen dat ze idd wifi hebben :). Bijkomend voordeel: je smartphone kan je met een app dan als zoeker gebruiken (ipv op scherm van camera te kijken) :D.
pi_118573965
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:58 schreef Viking84 het volgende:
Waarom zou je ze gelijk willen uploaden, joh. Ik vond het heerlijk om ook op plekken zonder wifi te zitten, gewoon genieten van waar je bent en wat je aan het doen bent.
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 13:01:39 #272
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118573991
Fruit vergeten mee te nemen naar het werk :X En geen zin in iets anders wegens verkouden/gevoel dat ik moet kotsen :')

Zo uit lunchen, hoop dat het goedkomt :@
  maandag 29 oktober 2012 @ 13:02:39 #273
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118574025
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:58 schreef An24 het volgende:

[..]

:') :6

Vik! Er ging een extra jeep mee voor de voorraad. Zat gewoon een minikoelkastje in. :+ We waren in totaal met zes toeristen en vier of vijf man aan personeel (gids, chauffeurs, kok etc).
Jaaaa, minikoelkastjes doen wel af aan de woestijnexperience hè? :{w ;). Wel leuk :Y.
Niet meer actief op Fok!
pi_118574045
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:00 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Waarom zou je ze gelijk willen uploaden, joh. Ik vond het heerlijk om ook op plekken zonder wifi te zitten, gewoon genieten van waar je bent en wat je aan het doen bent.
Kunnen ze je camera/kaartje jatten en heb je een deel nog online (bijv op dropbox) staan :). Ik had mijn olifantenfoto's best meteen willen uploaden. En je kan verder niet op internet met je camera, voor zover ik weet.
  maandag 29 oktober 2012 @ 13:03:19 #275
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118574050
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:00 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Zo ben ik :+. Ik vind het leuk om tíjdens een reis m'n belevenissen te delen, niet pas achteraf :P.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 29 oktober 2012 @ 13:04:54 #276
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118574097
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:00 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik weet van een aantal goede Samsung modellen dat ze idd wifi hebben :). Bijkomend voordeel: je smartphone kan je met een app dan als zoeker gebruiken (ipv op scherm van camera te kijken) :D.
Klopt, had ik ook al gezien :). Canon ook btw. Maar ik ga uiteindelijk natuurlijk voor de beste camera binnen mijn budget en als die geen wifi heeft, soit :).

En het nut van je smartphone als zoeker gebruiken snap ik niet helemaal? Bovendien moet je dan wel steeds een wifi-verbinding hebben en die heb je niet op vakantie, alleen in hotels :+.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 13:05:38 #277
70532 loveli
N
pi_118574125
Denk dat je eerder gps nodig hebt dan wifi?
crap in = crap out
  maandag 29 oktober 2012 @ 13:05:51 #278
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118574131
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:03 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Kunnen ze je camera/kaartje jatten en heb je een deel nog online (bijv op dropbox) staan :). Ik had mijn olifantenfoto's best meteen willen uploaden. En je kan verder niet op internet met je camera, voor zover ik weet.
Oh ja, handig voor als je camera in Iran in beslag genomen wordt :X.
Niet meer actief op Fok!
pi_118574191
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Klopt, had ik ook al gezien :). Canon ook btw. Maar ik ga uiteindelijk natuurlijk voor de beste camera binnen mijn budget en als die geen wifi heeft, soit :).

En het nut van je smartphone als zoeker gebruiken snap ik niet helemaal? Bovendien moet je dan wel steeds een wifi-verbinding hebben en die heb je niet op vakantie, alleen in hotels :+.
Omdat je dan niet zelf in het gras hoeft te liggen als je een foto wil maken van een bloemetje op de grond en je camera boven een concertpubliek kunt houden en op je smartphone kunt zien welke foto je gaat maken ipv willekeurig mikken :P. Of als spycam, achterlaten en op afstand kijken wat je camera ziet }).
  maandag 29 oktober 2012 @ 13:10:40 #280
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118574291
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:07 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Omdat je dan niet zelf in het gras hoeft te liggen als je een foto wil maken van een bloemetje op de grond en je camera boven een concertpubliek kunt houden en op je smartphone kunt zien welke foto je gaat maken ipv willekeurig mikken :P. Of als spycam, achterlaten en op afstand kijken wat je camera ziet }).
Ah, das wel grappig :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_118575042
Kun je zien hoe iemand je dure camera jat omdat je 'm hebt achtergelaten :D
  maandag 29 oktober 2012 @ 13:35:18 #282
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118575201
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:31 schreef V1z0R het volgende:
Kun je zien hoe iemand je dure camera jat omdat je 'm hebt achtergelaten :D
_O-.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 29 oktober 2012 @ 13:36:05 #283
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118575228
Even Indiana Jones binnenhalen :9 :'). The Last Crusade was deels gefilmd in Petra, dus die moet ik nog eens zien natuurlijk.
Niet meer actief op Fok!
pi_118575288
Update:
O: 2 grote spelt bth; 1x pindakaas, 1x nutella
L: grote kom tom kha kai, dubbele boterham rauwe ham
T: beker karnemelk
T: 30 gr paranoten en 30 gr rozijnen
D: courgettesoep
T: wijntje en hapje op verjaardag
pi_118575305
Heb je nog vrij vandaag, vik?
  maandag 29 oktober 2012 @ 13:41:10 #286
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118575408
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:38 schreef Perruche het volgende:
Heb je nog vrij vandaag, vik?
T/m woensdag *O*. Heerlijk! M'n tas is nog onuitgepakt, doe ik morgen ofzo wel :P. Zo even lekker gamen :9.
Niet meer actief op Fok!
pi_118575586
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

T/m woensdag *O*. Heerlijk! M'n tas is nog onuitgepakt, doe ik morgen ofzo wel :P. Zo even lekker gamen :9.
Lekker is dat he!? Zo lang mogelijk vakantiegevoel vasthouden.

Hier vandaag vrij. Wel even bij de bedrijfsarts geweest. Volgens de opperbaas op het werk kom ik misschien vanwege EDS in aanmerking voor een leaseauto. Arts gaat opperbaas vertellen dat ik zeker goede vervoersvoorwaarden moet krijgen. Opperbaas beslist vervolgens. Spannend!
pi_118575784
*O* Yay An!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_118575863
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh ja, handig voor als je camera in Iran in beslag genomen wordt :X.
Dat zal heus zo'n vaart niet lopen. Tenzij je foto's van politie gaat maken, maar dan ben je gewoon dom bezig. De (verplichte) gids zorgt er verder heel goed voor dat je niets te zien krijgt dat eventueel misschien gevoelig zou kunnen liggen.

Ik heb met SLR rondgelopen, maar nooit is er ook maar belangstelling getoond in mijn fotomateriaal.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118575927
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:56 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat zal heus zo'n vaart niet lopen. Tenzij je foto's van politie gaat maken, maar dan ben je gewoon dom bezig. De (verplichte) gids zorgt er verder heel goed voor dat je niets te zien krijgt dat eventueel misschien gevoelig zou kunnen liggen.

Ik heb met SLR rondgelopen, maar nooit is er ook maar belangstelling getoond in mijn fotomateriaal.
:o ben jij in Iran geweest?
pi_118576346
oi, buiten slapen..

In zimbabwe heb ik een nacht buitengeslapen, in een natuurpark (waar we van alles gezien hadden, van olifanten, leeuwen en giraffes tot aasgieren en hyena's)..We waren te gierig om een huisje voor vier personen te betalen, want we werden afgezet. Dus, twee mensen huisje, twee mensen buiten in een slaapzak. We hadden elkaar al een beetje gek gemaakt over de dieren, maar toen ik 's nachts gescharrel in de bladeren hoorde was ik wel erg snel binnen in het huisje, en heb ik in de woonkamer geslapen...
pi_118576453
Snap ik Jagar! :D

Ik wil ook wel dat soort reizen maken O+
Er zijn nog zoveel landen/steden waar ik heen wil!
Gelukkig heb ik nog ff :)
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:24:18 #293
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118576901
Bedrijvig! Geen salade dus maar broodjes pindakaas.

O: paar plakjes spelt-zuurdesembrood met noten en rozijnen, met kaas
T: stuk appel-flapjack
L: twee sneetjes brood met pindakaas

Verder nog geen idee :P

quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:48 schreef An24 het volgende:

[..]

Lekker is dat he!? Zo lang mogelijk vakantiegevoel vasthouden.

Hier vandaag vrij. Wel even bij de bedrijfsarts geweest. Volgens de opperbaas op het werk kom ik misschien vanwege EDS in aanmerking voor een leaseauto. Arts gaat opperbaas vertellen dat ik zeker goede vervoersvoorwaarden moet krijgen. Opperbaas beslist vervolgens. Spannend!
Scheelt dat je een boel reistijd? *O*
pi_118577050
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

In Islamitische landen wordt vaak goed voor de armen gezorgd. Deel van je inkomsten gaat naar de armen en ze kunnen onderdak krijgen in de moskee.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118577218
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:57 schreef Perruche het volgende:

[..]

:o ben jij in Iran geweest?
:Y Was met stip de meest bijzondere vakantie / studiereis ooit!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118577413
Denk dat het ook wel weer een flink aantal jaar kan duren voor dat weer een vakantiebestemming wordt :X

Ik wou gaan hardlopen vanaaf, maar het is zulk zeikweer -O- Dan maar op de bank Assasin Creed spelen en eind van de week maar weer een nieuwe poging wagen.
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 14:45:16 #297
70532 loveli
N
pi_118577621
Anders loop je het overdekte trappenhuis een paar keer op en neer :P
crap in = crap out
pi_118577674
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:39 schreef _aurum_ het volgende:
Denk dat het ook wel weer een flink aantal jaar kan duren voor dat weer een vakantiebestemming wordt :X

Ik wou gaan hardlopen vanaaf, maar het is zulk zeikweer -O- Dan maar op de bank Assasin Creed spelen en eind van de week maar weer een nieuwe poging wagen.
De reisorganisatie waar ik mee ben geweest, plant in het voorjaar gewoon weer een reis naar Iran. De eigenaar is een goede vriend van me, ik weet zeker dat hij niet zou gaan als het niet veilig was.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118577749
Interessant stukje over supplementeren van Vitamine D: http://www.nutritionj.com/content/11/1/78/abstract
Conclusie is dat bij vrouwen met overgewicht het aanvullen van Vitamine D3 zorgde voor verlies in lichaamsvet en toename van spiermassa.

[ Bericht 13% gewijzigd door V1z0R op 29-10-2012 14:53:47 ]
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 14:57:58 #300
70532 loveli
N
pi_118578104
*) Leuk om te horen, ik heb net een dubbele dagdosis weggeslikt.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 29 oktober 2012 @ 14:58:16 #301
70532 loveli
N
pi_118578119
DDDicht dan maar.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')