Ik had je laatste post nog gelezen!quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Dat het meergranenbrood van de C1000 heerlijk is en de grof volkoren van de Lidl ook
Lijst
O: beschuit kaas, beker melk, cappuccino
T: grote salade met half blikje tonijn en gekookt ei
L meergranen met kaas, grof volkoren met visstick, peer
T's; druiven, appel, halve banaan, blokje choco (milka daim)
D: veel spruitjes, rijst met zelfgemaakte satesaus, tartaar, gebakken champ/ui/paprika/knoflook
T kwark en vla
Ondanks de stomme crisis lijk je behoorlijk gelukkig.quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:06 schreef conleche het volgende:
Oh, ik geloof dat ik in aanmerking kom voor huurtoeslag. Door al die heisa over scheefhuren ben ik me eens gaan inlezen en ik zou zomaar ruim 200 pm kunnen krijgen volgens mij. Heb net maar eens een mailtje gestuurd naar de accountant.
Is die stomme crisis nog ergens goed voor.Ik lees hier weleens over lonen die bevroren zijn, of alleen maar met de inflatie worden verhoogd, het kan altijd erger: ik geloof dat mijn inkomen ten opzichte van 5 jaar geleden meer dan gehalveerd is.
Ja volgens mij wel!quote:
Ja hoor, ik maak me nooit zorgen om geld.quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Ondanks de stomme crisis lijk je behoorlijk gelukkig.
Hoop dat de accountant het snel regelt.
quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:16 schreef conleche het volgende:
En maar weer eens een lijstje:
O: 2 volkoren beschuitjes met oude Milnerkaas.
L: couscoussalade.
T: roggecracker met mayo, sambal en rauwkost
T: wodka
D: zuurkoolstamppot met worst
[..]
Ja volgens mij wel!In de kunst heeft de crisis echt keihard toegeslagen. Mensen verhuizen niet meer en dus zijn er geen nieuwe, lege, witte muren. Projectontwikkelaars, die af en toe wel 5 werken tegelijk kochten zijn er ook niet meer. En we zitten op een huur van ruim 3000 met de galerie. De enige grote klanten die we hebben komen uit het buitenland tegenwoordig. Ik had nog wel wat spaargeld, maar dat is nu wel bijna op.
Hee AnneX! Door je post denk ik er weer aan dat ik de Fountainhead wil herlezen!quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:21 schreef AnneX het volgende:
Dag Co,
Af en toe lees ik nog eens mee in Slank.
En krijg jouw opmerking mee over huurtoeslag.
Áls je in aanmerking komt, en nóg geen definitieve IB -aanslag hebt over de afgelopen jaren, kan het best zijn, dat dat inkomen nog meetelt!
Dat was in ieder geval bij mij, met de Zorgtoeslag het geval !
Succes, groet van lurker AnneX
De pm box is vollll, dan maar hier.
Bedrijfspanden zijn veel duurder om te huren dan woonruimte. Daarnaast zit de galerie op een toplocatie, dat telt natuurlijk ook mee.quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:22 schreef V1z0R het volgende:
[..]
3000![]()
Maar omdat huren mij in A'dam best duur leek wist ik niet of je hieronder viel
"Uw rekenhuur is minimaal ¤ 215,50 en maximaal ¤ 664,66."
Zoveel kost het per dag om een shoarmahok neer te zetten op een willekeurig festivalquote:Op zondag 28 oktober 2012 13:33 schreef V1z0R het volgende:
Weet ik, maar vind 3k nog wel een dik bedrag
Maar om je galerie op een industrieterrein te plaatsen is ook weer wat
Ook voor niet toplocaties waorden dergelijke prijzen gerekend. Helaas.quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:27 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Bedrijfspanden zijn veel duurder om te huren dan woonruimte. Daarnaast zit de galerie op een toplocatie, dat telt natuurlijk ook mee.
De winst die in zo'n shoarmahok gemaakt wordt kan best wel gelijk zijn met die van een galeriequote:Op zondag 28 oktober 2012 13:35 schreef loveli het volgende:
[..]
Zoveel kost het per dag om een shoarmahok neer te zetten op een willekeurig festival
Het kwaliteitsverschil is onbetaalbaar.quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:46 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
De winst die in zo'n shoarmahok gemaakt wordt kan best wel gelijk zijn met die van een galerie
Na afloop van een personeelsuitje in een niet zo geslaagd restaurant wellichtquote:Op zondag 28 oktober 2012 13:49 schreef conleche het volgende:
Het verschil tussen een goede en een slechte maand kan in een galerie 1 klant zijn. Dat zie ik in een shoarmatent niet gebeuren......'mag ik 1500 broodjes met knof van u?'
Misschien moet je het gaan combinerenquote:Op zondag 28 oktober 2012 13:49 schreef conleche het volgende:
Het verschil tussen een goede en een slechte maand kan in een galerie 1 klant zijn. Dat zie ik in een shoarmatent niet gebeuren......'mag ik 1500 broodjes met knof van u?'
Aanbod voor site staat gewoon nog, dus mocht je er dan op willen ingaan.quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:54 schreef conleche het volgende:
Ik heb ooit wel het plan gehad om het te combineren met een sjieke koffiezaak.Shoarma lijkt me nét een bruggetje te ver.
Maar diep in mijn hart wil ik gewoon meer gaan schilderen en de galerie overdoen aan iemand anders. Ik denk dat er in 2013 wel iets gaat veranderen.
Ben je nog niet vergeten wat dat aangaat!quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:01 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Aanbod voor site staat gewoon nog, dus mocht je er dan op willen ingaan.
Spannend Co! Ik vind het wel tof hoe je het allemaal doet. Ook mentaal. Er zijn voldoende mensen die helemaal in de stress zouden raken, maar jij blijft de rust zelvequote:Op zondag 28 oktober 2012 13:54 schreef conleche het volgende:
Ik heb ooit wel het plan gehad om het te combineren met een sjieke koffiezaak.Shoarma lijkt me nét een bruggetje te ver.
Maar diep in mijn hart wil ik gewoon meer gaan schilderen en de galerie overdoen aan iemand anders. Ik denk dat er in 2013 wel iets gaat veranderen.
Thnx! Ja, ik geloof wel dat dat een goede eigenschap is.quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:07 schreef An24 het volgende:
[..]
Spannend Co! Ik vind het wel tof hoe je het allemaal doet. Ook mentaal. Er zijn voldoende mensen die helemaal in de stress zouden raken, maar jij blijft de rust zelve
Ja, dat van veel meemaken is herkenbaar. Het kan toch niet erger dan het ooit wasquote:Op zondag 28 oktober 2012 14:18 schreef conleche het volgende:
[..]
Thnx! Ja, ik geloof wel dat dat een goede eigenschap is.Voordeel van veel meemaken in je jeugd denk ik, je weet dan gewoon wel dat alles wel op zijn pootjes terechtkomt. Nou ja, als je gezond blijft tenminste. Daar zou ik wel van in de put raken ben ik bang, als die me in de steek zou laten. Dus kudo's back voor jou en iedereen met gezondheidsklachten en positieve instelling. Dat is wel andere koek vind ik!
Er kan nog best een boterham bij.quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gisteren een goed feestje gehad, beetje erg dronken geworden
O. tosti
T. Melk en 25 gram walnoten
L. 2 boterhammen met zuivelspread light en een sinaasappel
T. Sinaasappel in yoghurt
D. Snijbonen, aardappelen, kaasburger en paprika
T. Yoghurt met wortel, komkommer en een beetje dille
(omg na mijn lunch heb ik nog steeds honger. Eigenlijk wil ik nog een boterham).
Iedereen heeft dingen die hij leuk vindt, niet iedereen doet die dingen structureel. Er zijn dingen die ik best leuk vind om te doen, maar als iemand me vraagt welke hobbies ik heb, sta ik ook met m'n mond vol tanden.quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:34 schreef the85mc het volgende:
Goedemorgen Goedemiddag slankies! Ben nu pas weer echt wakker.![]()
Is het raar dat mensen geen hobbies hebben?
^^quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:55 schreef loveli het volgende:
[..]
Iedereen heeft dingen die hij leuk vindt, niet iedereen doet die dingen structureel. Er zijn dingen die ik best leuk vind om te doen, maar als iemand me vraagt welke hobbies ik heb, sta ik ook met m'n mond vol tanden.
Een hobby is toch gewoon iets dat je graag doet? Dus waarom het geen hobby noemen?quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:00 schreef Goodbye het volgende:
[..]
^^
Nu sport ik 2 à 3 keer in de week, maar omdat nou mijn hobby te noemen? Ik kijk graag films, lees graag, luister muziek, ben bezig in de keuken.. maar dat vind ik ook niet echt hobby's.
quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:04 schreef conleche het volgende:
[..]
Ben je nog niet vergeten wat dat aangaat!
quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:01 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Aanbod voor site staat gewoon nog, dus mocht je er dan op willen ingaan.
Mag ik dan testen?quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:04 schreef conleche het volgende:
[..]
Ben je nog niet vergeten wat dat aangaat!
Nouja, misschien vind ik hobby gewoon een stom woord, kan ook.quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:05 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Een hobby is toch gewoon iets dat je graag doet? Dus waarom het geen hobby noemen?
Als iemand het aan mij vraagt kom ik altijd met bullshit antwoorden
Ik heb aan een jeugd vol boekenverslinden wel een grote woordenschat overgehouden, maar de mooiste/moeilijkste woorden kan ik niet uitspreken - ik lees razendsnel omdat ik tamelijk woordblind ben. Maar de woorden met meer dan 4 lettergrepen kan ik niet uitspreken en niet spellenquote:Op zondag 28 oktober 2012 12:15 schreef conleche het volgende:
Ik maak ook vaak fouten met spaties tussen woorden, geen idee ook hoe de regels wat dat aangaat zijn. Ik denk wel dat ik een ruime woordenschat heb en dat komt vooral omdat ik vroeger zoveel las. Nu ook nog wel, maar vroeger echt idioot veel, zeker 6 boeken per week. Ik denk dat als je dat als kind doet, dat je dan voorsprong hebt op degenen die dat niet doen, ongeacht welke opleiding je verder ook gaat volgen.
quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:05 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Een hobby is toch gewoon iets dat je graag doet? Dus waarom het geen hobby noemen?
Als iemand het aan mij vraagt kom ik altijd met bullshit antwoorden
quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:10 schreef sigme het volgende:
[..]
[ http://img298.imageshack.us/img298/3859/hobby8qx.gif (copy/paste deze link) ]
Is dat geen levensstijl?quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:25 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Tja, ik heb bij een hobby ook meer een beeld van iets dat je actief doet dan iets passiefs zoals gamen of een film kijken wat in mijn geval ook genoeg wordt gedaan maar meer omdat ik te lui ben om echt iets te doen en het verder een aardige manier is om toch de tijd door te komen.
Dus koken, filmen, schilderen, klussen, fotograferen, tuinieren, bouwpakketten maken allemaal hobby en een film kijken/gamen gewoon tijdverdrijf ofzonogal vaag allemaal. Verder is bier drinken natuurlijk mijn hobby.
*boks* al doe ik het nu in m'n privéleven nog maar weinig.quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:28 schreef loveli het volgende:
Wel tof als je van je hobby je werk hebt gemaakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:47 schreef motorbloempje het volgende:
Crosspost!Hardloopmeuk
Goed van je! En leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ook niet hele actieve hobbies: ik kijk vaak series en luister veel muziek. Wel drum ik en sinds een tijdje ook sport. En ik lees veelquote:Op zondag 28 oktober 2012 15:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Toch vraag ik me af wat mensen zonder hobby's doen?
Ik heb het zelf altijd druk met dingen (instrumenten bespelen, knutselen, handwerken, sporten) en als ik geen vrij heb ben ik aan het leren.
Wat doen hobbyloze mensen in hun vrije tijd? Die zullen toch niet altijd achter hun PC zitten of achter de televisie?
Maar zie je het dan ook als "de dagen doorkomen", dat klinkt zo... ongelukkigquote:Op zondag 28 oktober 2012 15:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb ook niet hele actieve hobbies: ik kijk vaak series en luister veel muziek. Wel drum ik en sinds een tijdje ook sport. En ik lees veelwat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat je je dagen ook wel doorkomt zonder hele actieve hobbies
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer actief op Fok!
Ik heb geen internet en tv thuisquote:Op zondag 28 oktober 2012 15:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Toch vraag ik me af wat mensen zonder hobby's doen?
Ik heb het zelf altijd druk met dingen (instrumenten bespelen, knutselen, handwerken, sporten) en als ik geen vrij heb ben ik aan het leren.
Wat doen hobbyloze mensen in hun vrije tijd? Die zullen toch niet altijd achter hun PC zitten of achter de televisie?
(maar goed, ik ken ook genoeg mensen die geen eens een tafel hebben. Even een bij opmerking, ik ga alleen met studenten om)
Oh nee zo bedoel ik het helemaal nietquote:Op zondag 28 oktober 2012 15:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Maar zie je het dan ook als "de dagen doorkomen", dat klinkt zo... ongelukkig
Sorry, bedoel het niet vervelendBen gewoon nieuwsgierig
Hahahaha, gelukkig maarquote:Op zondag 28 oktober 2012 15:56 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh nee zo bedoel ik het helemaal nietben zelf heel gelukkig, misschien een beetje foute woordkeus
ik bedoel dat je niet per se heel actief bezig hoeft te zijn om een goede dagbesteding te hebben
al zal ik zelf ook snel ongelukkig worden van alleen maar bankhangen en tv kijken, daarvoor ben ik veel te impulsief en snel afgeleid (ADD)
quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:00 schreef V1z0R het volgende:
Inactief kan ook heel leuk zijn!
Films kijken
Maria wees me op My neighbour Totoro, dan kijk je die en als 'ie afgelopen is dat je dan echt genoten hebt en een kleine twee uur in een leuk verhaal hebt geleefd.
Ik zie thuis dingen doen sowieso niet snel als actief terwijl dat misschien toch wel zo isquote:Op zondag 28 oktober 2012 15:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hahahaha, gelukkig maar
Naja... actief ben ik ook niet altijd hoor. Alleen achter mij piano zitten ervaar ik niet als actief of als ik met een gitaar zit. Of als ik, zoals nu, aan het haken ben bij een serie. Alleen het is wel doen en genieten. Al ben ik misschien gewoon teveel een druk ding
Co ook alquote:Op zondag 28 oktober 2012 16:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
MoJe vliegt!
![]()
Ging die meneer achter je op de eerste foto ook rennen? Tof wel, die moest wel wat meer meezeulen zeg maar!
Vik, ik moet zo lachen om die snuit van die kameel
Ja, vliegfoto's ftwquote:Op zondag 28 oktober 2012 16:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
MoJe vliegt!
![]()
Ging die meneer achter je op de eerste foto ook rennen? Tof wel, die moest wel wat meer meezeulen zeg maar!
Vik, ik moet zo lachen om die snuit van die kameel
Koud en natquote:Op zondag 28 oktober 2012 16:16 schreef uniekhoorn het volgende:
Goedxo Mo
Vik, you're backFijn dat je het mooi hebt gehad!
Koud hier he?
quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:47 schreef motorbloempje het volgende:
Crosspost!Hardloopmeuk
Wat goed bikkel! Mijn complimenten!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:52 schreef Viking84 het volgende:
Hallo, ik ben weer terug. Het was supervet, kan iedereen dit land en deze reis van harte aanbevelen. Supermooie dingen gezien, supervette dingen gedaan en de bewoners zijn heel vriendelijk. Vooral in kleinere dorpjes werden we meteen aangeschoten: waar kom je vandaan? wat vind je van Jordanië etc. Als westerse vrouw ben je wel een curiositeit. Ik word hier niet zo aangestaard als daar. Maar goed, ook dat went
. Volgend jaar wil ik weer die kant op als het even kan. Naar Marokko, Egypte, Iran of Israël.
Geen gelegenheid gehad om bij te lezen tijdens mijn vakantie. Heb ik nog iets gemist hier?
Voor degenen die geen Facebook hebben even mijn vetste vakantiefoto.
Ik heb de foto's wel gezien en je hebt me zeker nieuwsgierig gemaakt. Fijn dat het zo leuk was. Bleek een week niet te kort?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ok, jij je zin.quote:
Nee hoorquote:Op zondag 28 oktober 2012 16:39 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik heb de foto's wel gezien en je hebt me zeker nieuesgierig gemaakt. Fijn dat het zo keuk was. Bleek een week niet te kort?
Klinkt allemaal wel heel erg leukquote:Op zondag 28 oktober 2012 16:39 schreef sigme het volgende:
Ik ben vandaag de dag begonnen met 1 kop espresso, kachel volgooien met hout & aansteken, dan aankleden, naar buiten.
Kippevoer uitstrooien in de ren, 2 koeien elk een koekje voeren, 1 plak hooi op de grond schudden.
Half uur wandelen met de honden.
Bij thuiskomst de ren van de kippen openzetten.
Emmer brij maken voor de varkens; de varkens brij scheppen zonder omgeschopt te worden.
De koeien nog 3 plakken hooi losschudden (in 2 ruiven en op de grond).
Koeiestal uitvegen.
Koeiewei schoonscheppen.
Honden voeren.
Dan heb ik een uur of twee vrij waarin ik eten maak en opeet (witte bonen, tomaten in saus, worstjes, champignons, en brood + beleg)
Dan weer naar buiten.
Kwartier wandelen met honden.
Koeien plakje hooi brengen.
Gras maaien & bijeen harken voor de varkens + 2 van de 4 stapels aan ze voeren.
Varkensstal afmesten.
Schoon stro naar het varkenshok.
Watervoorraad voor de koeien aanvullen
Half uur koeborstelen.
Stuk moestuin geharkt, 1 rij doperwten gezaaid.
Kippen weer naar hun ren lokken met voer.
Uur wandelen met de honden.
Chocolademelk (met drank) gemaakt.
En twee wassen gedraaid, eentje opgehangen.
Nog afwas van gister te doen.
Koken.
Eten.
Afwas.
Ik kom echt de dag wel door zonder hobbies.
Eten koken.
Vooral het afmestenquote:Op zondag 28 oktober 2012 16:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Klinkt allemaal wel heel erg leuk
Oh, ik zie dat ik vergeten ben op te sommen dat het hele voerritueel 's avond nog herhaald moet worden. Nu dus. Emmer brij naar de varkens, drie plakken hooi voor de koeien, stront scheppen, honden voeren. Ik ben even weg.quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Klinkt allemaal wel heel erg leuk
Ah! Dat gevoel is een goed teken inderdaad. Nu lekker nagenietenquote:Op zondag 28 oktober 2012 16:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee hoor. Heb het gevoel alsof ik weken ben weggeweest, dus dit is voor mij lang genoeg. Ik heb de laatste nachten door verschillende redenen weinig geslapen, dus ik was ook echt op
.
Elke aflevering van BB: iets van een gevaarlijk plan, plan loopt goed, iemand doet stomme actie waardoor alles in gevaar komt/ontploft/whatever, hoofdpersonen blijven buiten schot/worden niet ontdekt.quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:45 schreef uniekhoorn het volgende:
Lekker gevulde dag Sigme.. Voldaan gevoel geeft dat he?
Heb helemaal geen hobby's of is eten maken van wat in de reclame is , ook een hobby ? ;')
Ga zo maar eten maken trouwens, heb bereninnenhonger!
Heb 3 afl. van Breaking Bad gekeken en wil niet stoppen maar gelukkig is het nu wintertijd en heb de leesmap afgezegd dus dat komt goed uit
Dat is het leven... dan kan je geen boeken meer lezen, geen tv meer kijken, niet meer uit gaan.quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:47 schreef loveli het volgende:
[..]
Elke aflevering van BB: iets van een gevaarlijk plan, plan loopt goed, iemand doet stomme actie waardoor alles in gevaar komt/ontploft/whatever, hoofdpersonen blijven buiten schot/worden niet ontdekt.
To be continued.
Ben een beetje cynisch geloof ik
Inderdaad, je bent te cynischquote:Op zondag 28 oktober 2012 16:47 schreef loveli het volgende:
[..]
Elke aflevering van BB: iets van een gevaarlijk plan, plan loopt goed, iemand doet stomme actie waardoor alles in gevaar komt/ontploft/whatever, hoofdpersonen blijven buiten schot/worden niet ontdekt.
To be continued.
Ben een beetje cynisch geloof ik
Als puber had ik een bijbaan bij een veebedrijf (melkkoeien) en ik vond al het werk op de boerderij leuk. Ook het mesten vond ik niet zo erg.quote:
. Dit. Een hobby hebben is meer een mannending. Vrouwen hebben interesses of vrijetijdsbestedingenquote:Op zondag 28 oktober 2012 15:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hobby's zijn voor mannen. Vissen, treintjes, postzegels, etc. Ik doe niet aan hobby's.
^^quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:05 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Ik houd van lekker eten en leuke dingen doen
Huuquote:Op zondag 28 oktober 2012 18:04 schreef Perruche het volgende:
Ik heb veel hobby's, mijn favoriete is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje.
Daar denk ik aan bij "hobby's"
Ik zag weer een GeeBee smiley voor mequote:Op zondag 28 oktober 2012 18:04 schreef Perruche het volgende:
Ik heb veel hobby's, mijn favoriete is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje.
Iddquote:Op zondag 28 oktober 2012 18:04 schreef Perruche het volgende:
Zo was 'ie, meen ik.quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:04 schreef Perruche het volgende:
Ik heb veel hou van hobby's, mijn favoriete is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje.
4 kale boterhammen? Ik vind het een mooi lijstje. Makreelquote:Op zondag 28 oktober 2012 19:40 schreef MaJo het volgende:
Tevreden lijstje:
O: 4 boterhammen
T: twee mandarijnen
L: witlofsalade met makreel
D: stoofvlees met andijviestampot
Niet verkeerd toch?
Disclaimer: tot 2 uur geslapen dus minder eten nodig
Op vacantie natuurlijk! Wij zaten (hoe werelds!) in Amsterdam deze week, volgens mij in de wijk van Co.quote:
Haha oeps met worstquote:Op zondag 28 oktober 2012 19:54 schreef Goodbye het volgende:
[..]
4 kale boterhammen? Ik vind het een mooi lijstje. Makreelen stoofvlees
en twee keer groente!
Mooie lijst!quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:40 schreef MaJo het volgende:
Tevreden lijstje:
O: 4 boterhammen
T: twee mandarijnen
L: witlofsalade met makreel
D: stoofvlees met andijviestampot
Niet verkeerd toch?
Disclaimer: tot 2 uur geslapen dus minder eten nodig
* whisky sour gaat maken *quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:16 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!
Feli Perr!Daar drink ik vanavond een whisky sour op
Wel lekker zo dat de tijd verschoven is, 'op tijd' eruit en lekker lang geslapen
En allemaal gezonde dingenquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gooi mijne er ook maar ff in
O: kom kwark met banaan
T: appel
L: boterham met plak kaas + gekookt ei, boterham grillworst
T: boterham pindakaas
D: zelfgemaakte pizza
T: appel
Beetje veel, maar wel lekker!
Loopt goed af en ze leefden nog langquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:30 schreef loveli het volgende:
Vanavond Escape from NY, yay!
autocorrect maakt er gay van![]()
Nope... het is geen sprookje he!quote:
ik weet de regel wel, maar bij verkleinwoorden vergis ik me inderdaad vaak...quote:Op zondag 28 oktober 2012 07:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Mensen die hun Nederlands beheersen wel hoor.
Het meisje dat ..
Heeft niks te maken met leven en dood, wel met de en het.
Maar er zijn vast veel Nederlanders die hun regels niet 'weten'.
hahaha, ja hoor. Ik leer ze braaf alle Engelse grammaticaregels, met interpunctie en hoofdletters op de juiste plek (een halve fout per keer als ze "i" i.p.v. "I" schrijvenquote:Op zondag 28 oktober 2012 23:16 schreef loveli het volgende:
Noes, je leert het toch wel goed aan de kindertjes op werk? Hoofdletters, spaties, interpuncties en tikfouten vergeef ik je met alle liefde.
Oh dus het is wel een vriendin die? Dan word ik dus niet gekquote:Op zondag 28 oktober 2012 23:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik weet de regel wel, maar bij verkleinwoorden vergis ik me inderdaad vaak...
een vriendin die, een vriendinnetje dat moet het zijn ja... in spreektaal doe ik het vaak fout, op schrift als ik niet oplet dus blijkbaar ook.nou ja, ik zei gelukkig niet "een vriendinnetje welke"
oh dat wordt weer wennenquote:Op maandag 29 oktober 2012 08:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mogge!
Sinds een maand ofzo weer overdag werken, met collega's enzo
Google geeft meer hits voor Jordaanse keukenquote:Op maandag 29 oktober 2012 08:58 schreef Phaidra het volgende:
Het is toch Jordanese keuken?Als we het toch over spelling hebben. Welkom terug iig! Weinig vlees gegeten? Of uit voorzorg gemeden?
Hmm, op één of andere manier vind ik Jordaans gek klinkenquote:Op maandag 29 oktober 2012 09:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Google geeft meer hits voor Jordaanse keuken. En de reisbegeleider zei het ook zo.
Nee hoor, heb gewoon zo veel mogelijk normaal meegegeten en het vlees dat ik kreeg was steeds heel goed gegaard. Af en toe zelfs ijsklontjes gehad in m'n drinken en niet ziek geworden![]()
. M. is wel aan de dunne geraakt, aan het einde van de reis.
Duidelijkquote:Op zondag 28 oktober 2012 23:33 schreef loveli het volgende:
Het vriendinnetje dat naar school ging...
De vriendin die naar school ging...
Ik ook, bij Jordaans denk ik aan de Jordaan in A'dam en mijn oude buurvrouw met de platinablonde haartjes die me ijsjes gaf en 'Moos' noemdequote:Op maandag 29 oktober 2012 09:06 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hmm, op één of andere manier vind ik Jordaans gek klinken.
Als je vlees hebt gegeten, heb je vast ook wel genoeg eiwitten binnengekregen! Fijn dat het zo goed gegaan is met eten.
Kikkererwten zijn ook niet bepaald eiwitarm.quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:06 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hmm, op één of andere manier vind ik Jordaans gek klinken.
Als je vlees hebt gegeten, heb je vast ook wel genoeg eiwitten binnengekregen! Fijn dat het zo goed gegaan is met eten.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:06 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hehe, ik zou maar geen maand naar een willekeurig Afrikaans land op vakantie gaan Vik!![]()
Behalve Madagaskar, want daar kun je echt heerlijk eten.
Dat kan je toch ook in Egypte doen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:26 schreef Viking84 het volgende:
[..].
We zijn ook een keer heerlijke sushi wezen eten in Aqaba, bij een superchique restaurant (prijs was er ook wel naar, bijna 100 Dinar uitgegeven met z'n tweeën).
Voor volgend jaar neig ik erg naar Egypte. Misschien eerst nog eens m'n duikbrevet halen.
Hehehehe, sushi eten in Jordanie!quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:26 schreef Viking84 het volgende:
[..].
We zijn ook een keer heerlijke sushi wezen eten in Aqaba, bij een superchique restaurant (prijs was er ook wel naar, bijna 100 Dinar uitgegeven met z'n tweeën).
Voor volgend jaar neig ik erg naar Egypte. Misschien eerst nog eens m'n duikbrevet halen.
Die reis heb ik gedaan, erg tof! Eten is bagger inderdaad. Ik kreeg overal diaree van.quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Hehehehe, sushi eten in Jordanie!Dat zou nou niet echt in mijn hoofd opkomen.
Dure sushi ook trouwens!!![]()
Bereid je trouwens maar alvast psychisch voor op Egypte, daar heb ik ook geen goede verhalen over gehoord op culinair gebied. Staat bij mij trouwens ook nog steeds op het lijstje, maar dan wil ik ook graag een paar dagen Cairo en Alexandrie doen, alleen is dat allemaal nog wat te onrustig volgens mij.
Ik vind het eten in Egypte prima, maar de variatie in lokaal eten is niet zo groot, nee. Maar het land is wel dermate toeristisch dat je er ook wel even wat anders kan krijgen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Bereid je trouwens maar alvast psychisch voor op Egypte, daar heb ik ook geen goede verhalen over gehoord op culinair gebied. Staat bij mij trouwens ook nog steeds op het lijstje, maar dan wil ik ook graag een paar dagen Cairo en Alexandrie doen, alleen is dat allemaal nog wat te onrustig volgens mij.
Ik ben er nog nooit geweest, maar ken vooral verhalen van mensen die ontzettend veel last van hun darmen kregen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:39 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik vind het eten in Egypte prima, maar de variatie in lokaal eten is niet zo groot, nee. Maar het land is wel dermate toeristisch dat je er ook wel even wat anders kan krijgen.
Ik had nauwelijks tot geen last, maar kwam er dan wel alleen om te duiken en te relaxen (weet niet hoe het in de steden is). Ik mijd dingen als ijs, sla, tomaat en andere dingen die (veel) water (kunnen) bevatten.quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:48 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik ben er nog nooit geweest, maar ken vooral verhalen van mensen die ontzettend veel last van hun darmen kregen.
Ben er overigens ook van overtuigd dat ik ook Egypte ongeschonden door kan komen.Ooit zullen we het weten.
Was een tip van de reisleider. Het was een Italiaans restaurant dat ook sushi serveerde. Vooraf hadden we carpaccio en als dessert apple crumble (ik) en tiramisu (M.). Al met al viel het nog wel mee dusquote:Op maandag 29 oktober 2012 09:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik moest nog aan jouw woestijnvosjes denken in de woestijnquote:Op maandag 29 oktober 2012 09:38 schreef An24 het volgende:
[..]
Die reis heb ik gedaan, erg tof! Eten is bagger inderdaad. Ik kreeg overal diaree van.
Morgen slankies!
De eerste dagen was ik heel voorzichtig, maar toen ik eenmaal een glas jus had gehad met ijsklontjes (per ongeluk, het zat in de juskan bij het ontbijt) en nergens ziek van werd, ben ik een beetje losser geworden en heb ik alles gegeten. Behalve die lunch in de woestijn, echt te onsmakelijk met allemaal vliegjes eromheen. Pas vlak voordat de boel geserveerd werd, dekten ze de bakjes af. Ja dat helptquote:Op maandag 29 oktober 2012 09:51 schreef conleche het volgende:
Nallie, je bent net op tijd terug uit NY zeg! Die orkaan die eraan komt is echt huge!
Ik vond het eten in Egypte ook niet echt lekker, maar het is nu ook weer niet heel verschrikkelijk. Behalve het brood dan, dat is echt vies, want zoutloos. Ik ben het wel ongeschonden doorgekomen trouwens, maar heb wel voorzichtig gedaan, dus geen ijsblokjes of sla en dat soort dingen waar gewoon kraanwater aan te pas kwam.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:01 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ach, ik ben ook nog steeds getraumatiseerd door het eten bij mijn woestijnovernachting in Marokko tig jaar geleden.
Jup, is in veel landen zo (zelfs op sommige Griekse eilanden, volgens mij). De buizen van de riolering zijn dan te dun om al dat toilet papier aan te kunnen en dan zou het gaan verstoppen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ook even wennen: we mochten ons toiletpapier niet doorspoelen, maar moesten het in een emmertje doen. Is dat elders ook zo?
Tijd staat niet stil he!quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik moest nog aan jouw woestijnvosjes denken in de woestijn. Heb ze zelf niet gezien. Wij hadden overigens wel een normaal toilet in de woestijn
. Ergens wel fijn, maar ook weer jammer. Er zijn ook kampen die gewoon stroom hebben. Dat doet wel af aan de woestijn-experience, vind ik...
Yups, sowieso in China en Ghana. En dan bij thuiskomst verbaasd zijn dat het weer in het toilet magquote:Op maandag 29 oktober 2012 09:59 schreef Viking84 het volgende:
Ook even wennen: we mochten ons toiletpapier niet doorspoelen, maar moesten het in een emmertje doen. Is dat elders ook zo?
Laatste keer dat ik op Rhodos was mocht je het doorspoelen, daarvoor inderdaad ook in de vuilnisemmer. Soms vergeet je dat en loop je met de pleeborstel vies nat papier uit de pot te vissenquote:Op maandag 29 oktober 2012 10:05 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Jup, is in veel landen zo (zelfs op sommige Griekse eilanden, volgens mij). De buizen van de riolering zijn dan te dun om al dat toilet papier aan te kunnen en dan zou het gaan verstoppen.![]()
Ja, dat weet ik wel, maar ik vraag me af of die stroom er niet alleen is in toeristenkampen. Als je als toerist wilt ervaren hoe het is om als een nomade te leven, en die gebruiken geen stroom, dan is het ook niet echt als je als toerist wel in een kamp met stroom zitquote:Op maandag 29 oktober 2012 10:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Tijd staat niet stil he!![]()
Fopsjes
Het is toch vaak dat bepaalde luxe er vanwege de toeristen wél is. Ik zat deze zomer in een 'lodge' in de jungle en dan waren er nog mensen die aan het klagen waren dat er alleen maar op bepaalde tijden warm gedoucht kon worden/het licht aan kon. Man, je bent in de jungle, wat verwacht je dan?quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik wel, maar ik vraag me af of die stroom er niet alleen is in toeristenkampen. Als je als toerist wilt ervaren hoe het is om als een nomade te leven, en die gebruiken geen stroom, dan is het ook niet echt als je als toerist wel in een kamp met stroom zit.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:17 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Het is toch vaak dat bepaalde luxe er vanwege de toeristen wél is. Ik zat deze zomer in een 'lodge' in de jungle en dan waren er nog mensen die aan het klagen waren dat er alleen maar op bepaalde tijden warm gedoucht kon worden/het licht aan kon. Man, je bent in de jungle, wat verwacht je dan?
Het broodnodigequote:Op maandag 29 oktober 2012 10:17 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Het is toch vaak dat bepaalde luxe er vanwege de toeristen wél is. Ik zat deze zomer in een 'lodge' in de jungle en dan waren er nog mensen die aan het klagen waren dat er alleen maar op bepaalde tijden warm gedoucht kon worden/het licht aan kon. Man, je bent in de jungle, wat verwacht je dan?
Jep, op Sicilie ook, maar dan vooral in de oudere gedeeltes volgens mij. Nieuwe riolering kan wat meer hebben.quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
De eerste dagen was ik heel voorzichtig, maar toen ik eenmaal een glas jus had gehad met ijsklontjes (per ongeluk, het zat in de juskan bij het ontbijt) en nergens ziek van werd, ben ik een beetje losser geworden en heb ik alles gegeten. Behalve die lunch in de woestijn, echt te onsmakelijk met allemaal vliegjes eromheen. Pas vlak voordat de boel geserveerd werd, dekten ze de bakjes af. Ja dat helpt. Het zal vast overal zo gaan, maar nu zag ik precies hoe alles klaargemaakt werd en dat zie ik liever niet
.
Ook van dat platte brood in Egypte, trouwens?
Nou, dat nog net niet.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Zaten ze ook te klagen dat ze geen internet hadden?
.
Da's net zo als het koppel dat mee was met de reis naar Egypte, dat iedere avond in de pizzahut ging eten en klaagden dat er zoveel zand overal was. Ja doh! Je bent in Egypte!quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:17 schreef Goodbye het volgende:
[..]
quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:18 schreef conleche het volgende:
Sliepen jullie in tenten daar op matjes? En hadden jullie kampvuur en zo? Ik vind het echt jammer dat ik toen in Egypte niet in de woestijn ben geweest!
Ik heb een pareltje in het kader van corny pick up lines binnen! Dus een jongen die ik in Thailand had ontmoet en vriendschappelijk mee was opgetrokken een paar dagen ( dus niet T.) die heb ik op FB en heel af en toe chatten we drie zinnen en da's alles. Vorige week stond ik op het punt te gaan rennen toen hij me aansprak, waarop ik dus zei dat ik ging rennen en dat ik hem later wel zou spreken. Gisteren, een week of zo daarna dus, kreeg ik: I want to run into the sunset with you
Pardon? WTF. Ik zat echt met open mond naar m'n scherm te kijken. Hahaha, in welk brein is dit iets wat zou kunnen werken?
Romantischquote:Op maandag 29 oktober 2012 10:18 schreef conleche het volgende:
Sliepen jullie in tenten daar op matjes? En hadden jullie kampvuur en zo? Ik vind het echt jammer dat ik toen in Egypte niet in de woestijn ben geweest!
Ik heb een pareltje in het kader van corny pick up lines binnen! Dus een jongen die ik in Thailand had ontmoet en vriendschappelijk mee was opgetrokken een paar dagen ( dus niet T.) die heb ik op FB en heel af en toe chatten we drie zinnen en da's alles. Vorige week stond ik op het punt te gaan rennen toen hij me aansprak, waarop ik dus zei dat ik ging rennen en dat ik hem later wel zou spreken. Gisteren, een week of zo daarna dus, kreeg ik: I want to run into the sunset with you
Pardon? WTF. Ik zat echt met open mond naar m'n scherm te kijken. Hahaha, in welk brein is dit iets wat zou kunnen werken?
quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:20 schreef conleche het volgende:
[..]
Da's net zo als het koppel dat mee was met de reis naar Egypte, dat iedere avond in de pizzahut ging eten en klaagden dat er zoveel zand overal was. Ja doh! Je bent in Egypte!
Je vraagt je toch af met wat voor verwachtingen zulke mensen op vakantie gaan.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:20 schreef conleche het volgende:
[..]
Da's net zo als het koppel dat mee was met de reis naar Egypte, dat iedere avond in de pizzahut ging eten en klaagden dat er zoveel zand overal was. Ja doh! Je bent in Egypte!
om 6.42 in de trein, en redelijk uitgerust. Wow.quote:Op maandag 29 oktober 2012 06:42 schreef MariaEtcetera het volgende:
Zeiknat geregend!![]()
Maar wel op tijd in de trein en redelijk uitgerust![]()
*Parkietendansje* leuke dag gehad mademoiselle?
quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:18 schreef conleche het volgende:
Ja! Het was een heel druk programma, dat geef ik toe en dus ook wat vermoeiend, maar als je dan aan de rand van een krakkemikkig zwembadje gaan liggen prefereert boven een bezoek aan de Vallei der Koningen, Karnak en de tempel van Hatsjepsoet dan ben je niet goed snik. Dat was nb 1 van de voornaamste reden om deze reis te doen. Als je aan de rand van een zwembad wil hangen zijn er wel betere opties, lijkt me zo.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:23 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Je vraagt je toch af met wat voor verwachtingen zulke mensen op vakantie gaan.
Nou inderdaad, boek dan gewoon een reis naar een strandoord. Kan voor dat geld ook prima, me dunkt.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:27 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja! Het was een heel druk programma, dat geef ik toe en dus ook wat vermoeiend, maar als je dan aan de rand van een krakkemikkig zwembadje gaan liggen prefereert boven een bezoek aan de Vallei der Koningen, Karnak en de tempel van Hatsjepsoet dan ben je niet goed snik. Dat was nb 1 van de voornaamste reden om deze reis te doen. Als je aan de rand van een zwembad wil hangen zijn er wel betere opties, lijkt me zo.
Nouja, als je naar Hurghada of Sharm el Sheikh gaat, dan is er ook niet zo bar veel te zien hoor.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:29 schreef MarMar het volgende:
Ik ken mensen die naar Egypte gingen voor 14 dagen en hun hotel niet uit zijn geweest
Dan kan je toch net zo goed naar Center Parks ofzo..
Shoestring. En het was ok. De hotels waren dubieus, maar soit, je tolde na een lange dag je bed in en dan sliep je toch wel. Ik zou nu wel een wat langere reis doen, zodat het tempo wat lager zou liggen. En sindsdien ben ik gaan roadtrippen en backpacken en die manier van reizen vind ik sws leuker. Maar then again, als vrouw kan je echt niet onbegeleid naar Egypte. Ik vond de mensen niet zo leuk. We waren natuurlijk in toeristisch gebied en ze vielen je lastig. Begrijpelijk, want je bent een zak geld voor ze, maar wel vervelend. Toch is het wel iets wat je gezien moet hebben vind ik! En het snorkelen daar was echt heel mooi!quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:24 schreef Viking84 het volgende:
Met welke organisatie was jij naar Egypte, Co? En hoe waren je ervaringen daarmee?
Dat sowieso. Ik houd niet van groepen, je weet maar nooit wie er in jouw groep zit. Daarnaast geeft alleen reizen je de vrijheid om ergens langer te blijven of juist snel weer weg te gaan. En als je een dagje ziek bent of gewoon een beetje teveel gezien hebt kan je een dagje niks doen tussendoor.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:32 schreef conleche het volgende:
[..]
Shoestring. En het was ok. De hotels waren dubieus, maar soit, je tolde na een lange dag je bed in en dan sliep je toch wel. Ik zou nu wel een wat langere reis doen, zodat het tempo wat lager zou liggen. En sindsdien ben ik gaan roadtrippen en backpacken en die manier van reizen vind ik sws leuker. Maar then again, als vrouw kan je echt niet onbegeleid naar Egypte. Ik vond de mensen niet zo leuk. We waren natuurlijk in toeristisch gebied en ze vielen je lastig. Begrijpelijk, want je bent een zak geld voor ze, maar wel vervelend. Toch is het wel iets wat je gezien moet hebben vind ik! En het snorkelen daar was echt heel mooi!
Precies, dat kan ik me trouwens prima voorstellen hoor! Een weekje uitrusten, snorkelen en duiken in een luxe resort. Dat is dan een heel andere vakantie en ook lekker!quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:29 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Nou inderdaad, boek dan gewoon een reis naar een strandoord. Kan voor dat geld ook prima, me dunkt.
Ik wil ook altijd nog de culturele kant van Egypte meemaken, aangezien ik er tot nu toe alleen nog maar voor de Rode Zee ben gekomen. Maar we konden nu maar een weekje vrij krijgen, dus dat komt een andere keer nog wel.
Hm oké.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:32 schreef conleche het volgende:
[..]
Shoestring. En het was ok. De hotels waren dubieus, maar soit, je tolde na een lange dag je bed in en dan sliep je toch wel. Ik zou nu wel een wat langere reis doen, zodat het tempo wat lager zou liggen. En sindsdien ben ik gaan roadtrippen en backpacken en die manier van reizen vind ik sws leuker. Maar then again, als vrouw kan je echt niet onbegeleid naar Egypte. Ik vond de mensen niet zo leuk. We waren natuurlijk in toeristisch gebied en ze vielen je lastig. Begrijpelijk, want je bent een zak geld voor ze, maar wel vervelend. Toch is het wel iets wat je gezien moet hebben vind ik! En het snorkelen daar was echt heel mooi!
Ja, het is echt een luilakvakantie, dat geef ik eerlijk toe.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:39 schreef conleche het volgende:
[..]
Precies, dat kan ik me trouwens prima voorstellen hoor! Een weekje uitrusten, snorkelen en duiken in een luxe resort. Dat is dan een heel andere vakantie en ook lekker!
Ik had wel geluk met mijn groep. Er waren een paar stomme stelletjes, een paar dorky mannen, maar voor de rest een stel heel leuke vrouwen, waar ik veel lol mee heb gehad en er zijn er twee die ik nog regelmatig zie.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:38 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Dat sowieso. Ik houd niet van groepen, je weet maar nooit wie er in jouw groep zit. Daarnaast geeft alleen reizen je de vrijheid om ergens langer te blijven of juist snel weer weg te gaan. En als je een dagje ziek bent of gewoon een beetje teveel gezien hebt kan je een dagje niks doen tussendoor.
Nu ik eenmaal in Jordanië ben geweest, kan ik me wel voorstellen dat ik zonder groep zou reizen daar (hoewel niet alleen). Weet niet hoe HPKW daarover denkt (ben jij eigenlijk wel eens in Jordanië geweest, HPKW?), maar ik voelde me er heel veilig.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:43 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik had wel geluk met mijn groep. Er waren een paar stomme stelletjes, een paar dorky mannen, maar voor de rest een stel heel leuke vrouwen, waar ik veel lol mee heb gehad en er zijn er twee die ik nog regelmatig zie.
Hoewel een land als Jordanië er wel voor in aanmerking zou komen, zou ik het niet zo heel snel weer doen, reizen met een groep.
Ja, soms is het ook hartstikke leuk hoor. Wij waren in de jungle als een groepje ingedeeld samen met een Brits stel en een Italiaanse familie, dat was echt super gezellig.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:41 schreef Viking84 het volgende:
Mij is het reizen met een groep dit keer best bevallen. Eerst dacht ik 'meh', maar daarna bleken er wel prima mensen tussen te zitten. Geen mensen met wie ik contact zou houden, though.
Ik krijg het idee dat mensen opdringeriger zijn op plaatsen waar toerisme de voornaamste bron van inkomsten is. Op plaatsen die minder toeristisch zijn, waar mensen hun geld verdienen met bijv landbouw, zijn mensen vaak vriendelijker, gastvrijer en willen ze niet het geld uit je zak kloppen. Tenminste, dat is mijn ervaring afgelopen zomer.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:40 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hm oké.
De mensen in Jordanië waren wel heel erg tof, zoals ik al zei. Heel aardig. Ik was een beetje op m'n hoede, maar als er iets naar je geroepen werd, was het iets als "Good morning" of "Have a nice night" of ze vroegen dus of je iets bij ze kwam eten. Alleen in Petra heb ik iets gemerkt van opdringerige verkopers, maar verder totaal niet. Dat is volgens mij best bijzonder, want dat heb je op veel andere plekken wel. Ik denk dat Jordanië dus tamelijk uniek is, wat dat betreft.
Ja, ik was nog geen 1000 kwijt, inclusief alle excursies en entreegelden. En ik heb prima geslapen, ook al zullen het geen Auping matrassen geweest zijn.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:43 schreef Viking84 het volgende:
Oh wow, Shoestring is wel érg goedkoop. Beetje té, denk ik
. Ik vind een goed hotel met goede bedden wel belangrijk
.
Hm, zoiets zal hier dan ook wel het geval zijn.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:45 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat mensen opdringeriger zijn op plaatsen waar toerisme de voornaamste bron van inkomsten is. Op plaatsen die minder toeristisch zijn, waar mensen hun geld verdienen met bijv landbouw, zijn mensen vaak vriendelijker, gastvrijer en willen ze niet het geld uit je zak kloppen. Tenminste, dat is mijn ervaring afgelopen zomer.
nee, het lijkt mij niets, met groep reizen. Maar goed, wat ik ook leuk vind aan reizen is zelf de logistiek organizeren. Hoe kom je ergens, hoe kom ik er weer vandaan, etc. En ik denk dat bijna alle landen ook als vrouw alleen goed te bereizen zijn...quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:43 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik had wel geluk met mijn groep. Er waren een paar stomme stelletjes, een paar dorky mannen, maar voor de rest een stel heel leuke vrouwen, waar ik veel lol mee heb gehad en er zijn er twee die ik nog regelmatig zie.
Hoewel een land als Jordanië er wel voor in aanmerking zou komen, zou ik het niet zo heel snel weer doen, reizen met een groep.
Voor hoeveel dagen was je er dan?quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:46 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja, ik was nog geen 1000 kwijt, inclusief alle excursies en entreegelden. En ik heb prima geslapen, ook al zullen het geen Auping matrassen geweest zijn.
ik vind dit een hele gekke vraag. Hoe denk je dat Jordanie als land functioneert? De mensen zijn niet allemaal arm/hulpbehoevend van ons rijke westelingen...quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hm, zoiets zal hier dan ook wel het geval zijn.
Ik vraag me wel af wat de bron van inkomsten van Jordaniërs is dan? Ik heb ook helemaal geen zwervers/bedelaars gezien, wat me zeer bevreemdde.
Haha, dat vind ik dan weer niets, ben ik niet avontuurlijk genoeg voor, helaas. Ik vind het leuk om avontuurlijke dingen te doen, maar ik wil wel per bus van plek naar plek gebracht worden en zeker weten dat ik weer veilig in m'n hotel zit 's avonds. Vond dit echt een chille vakantie, omdat ik helemaal niets zelf hoefde te regelen. En onze reisleider was echt een schatjequote:Op maandag 29 oktober 2012 10:47 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, het lijkt mij niets, met groep reizen. Maar goed, wat ik ook leuk vind aan reizen is zelf de logistiek organizeren. Hoe kom je ergens, hoe kom ik er weer vandaan, etc. En ik denk dat bijna alle landen ook als vrouw alleen goed te bereizen zijn...
9, waarvan 2 reisdagen. Dus een volle week daar. Heb het wel over 2009, geen idee of het intussen duurder is geworden.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Voor hoeveel dagen was je er dan?
Sawadee biedt een 11-daagse reis aan voor vanaf 998. Schat dat daar nog max 250 euro bij zou komen.
Nou, ik zag dus vrouwen zitten op een kleedje met souvenirs die niemand kocht. Dan denk ik: is het niet efficiënter om wat anders te gaan doen? Blijkbaar hebben ze een echtgenoot die het meeste geld binnenhaalt.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik vind dit een hele gekke vraag. Hoe denk je dat Jordanie als land functioneert? De mensen zijn niet allemaal arm/hulpbehoevend van ons rijke westelingen...
Ik bedoel, ja, het is vast een arm land. Maar ze hebben er ook een regering/bureaucratie die moet functioneren op verschillende de niveau's, supermarkten, formele en informele economie...etc.
Zo heb ik 5 jaar geleden nog ruzie gehad met een familie zigeuners op Rhodos...quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:49 schreef MarMar het volgende:
Tsjah, opdringerige mensen heb je ook op strandoordenMet hun strandballen, naald in draad doe gadgets, telefoonhoesjes, lelijke zonnebrillen, koelkastmagneetjes, enorme houten olifanten, neptattoos, dweilen etc..
Sommigen zijn irritanter dan jehova's
Bouwvakker, timmerman, groenteboer, veehouder, boer, kleermaker etc? Om maar eens wat te noemen (ze zullen ook wel andere dingen doen dan handwerk).quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou, ik zag dus vrouwen zitten op een kleedje met souvenirs die niemand kocht. Dan denk ik: is het niet efficiënter om wat anders te gaan doen? Blijkbaar hebben ze een echtgenoot die het meeste geld binnenhaalt.
Ik vraag het me gewoon af, hoor. Vergeet niet dat ik hiervoor nog nooit buiten Europa was geweest en van de ene verbazing in de andere rolde.
Ik weet ook wel dat ze niet alleen maar afhankelijk zijn van westerse toeristen, maar de uren die je op zo'n kleedje souvenirs doorbrengt, had je ook anders kunnen doorbrengen. Blijkbaar hebben die vrouwen dus een echtgenoot die voor het inkomen zorgt en is alles wat die vrouwen verkopen een extraatje.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:58 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Bouwvakker, timmerman, groenteboer, veehouder, boer, kleermaker etc? Om maar eens wat te noemen (ze zullen ook wel andere dingen doen dan handwerk).
Wie weet is er geen ander werk voor ze te vinden dan dat? En als één toerist iets koopt en niet al teveel afdingt, dan zal dat ook wel aardig verdienen, denk ik.quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik weet ook wel dat ze niet alleen maar afhankelijk zijn van westerse toeristen, maar de uren die je op zo'n kleedje souvenirs doorbrengt, had je ook anders kunnen doorbrengen. Blijkbaar hebben die vrouwen dus een echtgenoot die voor het inkomen zorgt en is alles wat die vrouwen verkopen een extraatje.
Waarom is Egypte niet veilig voor een vrouw alleen? Opdringerige mannen ofzo?
Je zal niet vermoord worden, ofzo. Maar ik denk dat alles heel duur zou zijn (afgezet als de neten) en alles duurt xtra lang denk ik zo...quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waarom is Egypte niet veilig voor een vrouw alleen? Opdringerige mannen ofzo?
Stabiel genoeg om op vakantie te gaan hoor!quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:21 schreef _aurum_ het volgende:
ik zit nog steeds te dubben of wij in december niet richting Egypte gaan. Maar dan moet lief wel afstuderenEn de politieke situatie moet "stabiel" zijn.
*boks*quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:47 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, het lijkt mij niets, met groep reizen. Maar goed, wat ik ook leuk vind aan reizen is zelf de logistiek organizeren. Hoe kom je ergens, hoe kom ik er weer vandaan, etc. En ik denk dat bijna alle landen ook als vrouw alleen goed te bereizen zijn...
ja, nu. Maar of dat over 2 maanden nog zo isquote:Op maandag 29 oktober 2012 11:26 schreef Perruche het volgende:
[..]
Stabiel genoeg om op vakantie te gaan hoor!
Ja, dat kan wel snel omzwaaien in Egypte. Vorig jaar ook net 2 weken voor wij gingen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:36 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ja, nu. Maar of dat over 2 maanden nog zo is
quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:57 schreef V1z0R het volgende:
Eiwitten: check
KH's: check
Vetjes: check, Ook goede: check
Fruit: check
Groente: check
Bij mij hadden ze twee jeeps haaks tegen elkaar gezet. Aan de zijkant spande men dan een doek, tegen de wind. En dan gewoon een matje en een dekentje. Kampvuur...wachten op het geroosterde kippies en dan slapenquote:Op maandag 29 oktober 2012 10:18 schreef conleche het volgende:
Heel herkenbaar allemaal.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:32 schreef conleche het volgende:
[..]
Jullie hadden gewoon vleesch?quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:45 schreef An24 het volgende:
[..]
Bij mij hadden ze twee jeeps haaks tegen elkaar gezet. Aan de zijkant spande men dan een doek, tegen de wind. En dan gewoon een matje en een dekentje. Kampvuur...wachten op het geroosterde kippies en dan slapen
quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:54 schreef V1z0R het volgende:
Is dat wel zo verstandig, een meneer met pistool in z'n broekriem te gaan lopen knijpen?
Ik weet van een aantal goede Samsung modellen dat ze idd wifi hebbenquote:Op maandag 29 oktober 2012 12:58 schreef Viking84 het volgende:
Voor volgend jaar moeten we nog even een goeie compacte camera regelen eigenlijk, want de telefooncamera levert niet de beste foto's op. Liefst met wifi, zodat ik ze makkelijk kan uploaden, maar zag dat dat een opkomend iets is, dus maar even wachten wat er volgend jaar op de markt is
.
Waarom zou je ze gelijk willen uploaden, joh. Ik vond het heerlijk om ook op plekken zonder wifi te zitten, gewoon genieten van waar je bent en wat je aan het doen bent.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:58 schreef Viking84 het volgende:
Voor volgend jaar moeten we nog even een goeie compacte camera regelen eigenlijk, want de telefooncamera levert niet de beste foto's op. Liefst met wifi, zodat ik ze makkelijk kan uploaden, maar zag dat dat een opkomend iets is, dus maar even wachten wat er volgend jaar op de markt is
.
Jaaaa, minikoelkastjes doen wel af aan de woestijnexperience hè?quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:58 schreef An24 het volgende:
[..]![]()
![]()
Vik! Er ging een extra jeep mee voor de voorraad. Zat gewoon een minikoelkastje in.We waren in totaal met zes toeristen en vier of vijf man aan personeel (gids, chauffeurs, kok etc).
Kunnen ze je camera/kaartje jatten en heb je een deel nog online (bijv op dropbox) staanquote:Op maandag 29 oktober 2012 13:00 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Waarom zou je ze gelijk willen uploaden, joh. Ik vond het heerlijk om ook op plekken zonder wifi te zitten, gewoon genieten van waar je bent en wat je aan het doen bent.
Zo ben ikquote:Op maandag 29 oktober 2012 13:00 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Waarom zou je ze gelijk willen uploaden, joh. Ik vond het heerlijk om ook op plekken zonder wifi te zitten, gewoon genieten van waar je bent en wat je aan het doen bent.
Klopt, had ik ook al gezienquote:Op maandag 29 oktober 2012 13:00 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik weet van een aantal goede Samsung modellen dat ze idd wifi hebben. Bijkomend voordeel: je smartphone kan je met een app dan als zoeker gebruiken (ipv op scherm van camera te kijken)
.
Oh ja, handig voor als je camera in Iran in beslag genomen wordtquote:Op maandag 29 oktober 2012 13:03 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Kunnen ze je camera/kaartje jatten en heb je een deel nog online (bijv op dropbox) staan. Ik had mijn olifantenfoto's best meteen willen uploaden. En je kan verder niet op internet met je camera, voor zover ik weet.
Omdat je dan niet zelf in het gras hoeft te liggen als je een foto wil maken van een bloemetje op de grond en je camera boven een concertpubliek kunt houden en op je smartphone kunt zien welke foto je gaat maken ipv willekeurig mikkenquote:Op maandag 29 oktober 2012 13:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Klopt, had ik ook al gezien. Canon ook btw. Maar ik ga uiteindelijk natuurlijk voor de beste camera binnen mijn budget en als die geen wifi heeft, soit
.
En het nut van je smartphone als zoeker gebruiken snap ik niet helemaal? Bovendien moet je dan wel steeds een wifi-verbinding hebben en die heb je niet op vakantie, alleen in hotels.
Ah, das wel grappigquote:Op maandag 29 oktober 2012 13:07 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Omdat je dan niet zelf in het gras hoeft te liggen als je een foto wil maken van een bloemetje op de grond en je camera boven een concertpubliek kunt houden en op je smartphone kunt zien welke foto je gaat maken ipv willekeurig mikken. Of als spycam, achterlaten en op afstand kijken wat je camera ziet
.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:31 schreef V1z0R het volgende:
Kun je zien hoe iemand je dure camera jat omdat je 'm hebt achtergelaten
T/m woensdagquote:
Lekker is dat he!? Zo lang mogelijk vakantiegevoel vasthouden.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
T/m woensdag. Heerlijk! M'n tas is nog onuitgepakt, doe ik morgen ofzo wel
. Zo even lekker gamen
.
Dat zal heus zo'n vaart niet lopen. Tenzij je foto's van politie gaat maken, maar dan ben je gewoon dom bezig. De (verplichte) gids zorgt er verder heel goed voor dat je niets te zien krijgt dat eventueel misschien gevoelig zou kunnen liggen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh ja, handig voor als je camera in Iran in beslag genomen wordt.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat zal heus zo'n vaart niet lopen. Tenzij je foto's van politie gaat maken, maar dan ben je gewoon dom bezig. De (verplichte) gids zorgt er verder heel goed voor dat je niets te zien krijgt dat eventueel misschien gevoelig zou kunnen liggen.
Ik heb met SLR rondgelopen, maar nooit is er ook maar belangstelling getoond in mijn fotomateriaal.
Scheelt dat je een boel reistijd?quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:48 schreef An24 het volgende:
[..]
Lekker is dat he!? Zo lang mogelijk vakantiegevoel vasthouden.
Hier vandaag vrij. Wel even bij de bedrijfsarts geweest. Volgens de opperbaas op het werk kom ik misschien vanwege EDS in aanmerking voor een leaseauto. Arts gaat opperbaas vertellen dat ik zeker goede vervoersvoorwaarden moet krijgen. Opperbaas beslist vervolgens. Spannend!
In Islamitische landen wordt vaak goed voor de armen gezorgd. Deel van je inkomsten gaat naar de armen en ze kunnen onderdak krijgen in de moskee.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hm, zoiets zal hier dan ook wel het geval zijn.
Ik vraag me wel af wat de bron van inkomsten van Jordaniërs is dan? Ik heb ook helemaal geen zwervers/bedelaars gezien, wat me zeer bevreemdde.
De reisorganisatie waar ik mee ben geweest, plant in het voorjaar gewoon weer een reis naar Iran. De eigenaar is een goede vriend van me, ik weet zeker dat hij niet zou gaan als het niet veilig was.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:39 schreef _aurum_ het volgende:
Denk dat het ook wel weer een flink aantal jaar kan duren voor dat weer een vakantiebestemming wordt
Ik wou gaan hardlopen vanaaf, maar het is zulk zeikweerDan maar op de bank Assasin Creed spelen en eind van de week maar weer een nieuwe poging wagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |