abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 oktober 2012 @ 12:16:50 #1
149959 SQ
snelle trees
  zondag 28 oktober 2012 @ 12:40:07 #2
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_118531095
Ik ben wel heel benieuwd hoe de schutting wordt als het hout gaat drogen en werken. Ziet er heel bijzonder uit, ik hou erg van eiken :Y
Hebben jullie hiervan al voorbeelden gezien bij anderen? Hoe het uiteindelijk wordt?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zondag 28 oktober 2012 @ 17:53:08 #3
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_118543746
Nope... Geen voorbeelden. Is ook best spannend wat het gaat worden. :P .
  zondag 28 oktober 2012 @ 20:02:15 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118549860
Heb net de hele topicreeks doorgewerkt: Wat een werk hebben jullie verzet en wat is het mooi geworden *O*

Met als topstuk de en suite O+

Echt klasse ^O^

Ben erg benieuwd naar de tuin :Y Maar het wordt winter, dus dat zal wel even stil liggen helaas...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_118554085
Kiek dat gras nou O+
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  donderdag 8 november 2012 @ 19:30:34 #6
36431 bleiblei
pi_118989695
Nou, de schutting ligt even stil.
Buurvrouw is het niet eens met de locatie van de poort. Naja, soit.

Maarrr omdat stilzitten voor mietjes is, het volgende project. De veranda :P .
Nu willen we volgende week de fundering storten, opzich wordt het bouwwerk niet heel heftig, aan 2 kanten dicht dmv. een gemetselde muur (achter en links), ding wordt +/- 3 bij 6 en er komt een puntdak op.

Maar de fundering dus. Omdat er aan de achterzijde bomen gestaan hebben waarvan de stronk 20cm diep zijn weggefreest, is het niet te doen om de fundering aan de achterkant diep genoeg weg te graven.
Zou een fundering die er zo uitziet problemen op gaan leveren?
Ondergrond is gewoon brabantse zandgrond het grijze wordt beton, witte 10cm dik tempex en ik ga de boel natuurlijk wel wapenen.
.

Ik zou het alleen jammer vinden als het hele ding gaat verzakken :') .
  donderdag 8 november 2012 @ 19:40:11 #7
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_118990249
Ik ben een vrouw, ik weet het, maar ik zie echt niet wat nou zijkant, voorkant etc is op je schets :@
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  donderdag 8 november 2012 @ 19:42:57 #8
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118990424
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:40 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik ben een vrouw, ik weet het, maar ik zie echt niet wat nou zijkant, voorkant etc is op je schets :@
Het is volgens mij een doorsnede. Dus de onderkant komt in de grond.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 8 november 2012 @ 20:43:08 #9
36431 bleiblei
pi_118993659
Klopt. Doorsnede van de zijkant. Dikke kant (links) zit aan de tuinzijde, dunne kant aan de achterburen zijde.
pi_119014668
Er staat me bij dat je minimaal 55-60cm diep moet ivm de vorstgrens. Als het vocht in de bodem bevriest (tot ca 60cm diep dus) zet het uit en kan dus je fundering omhoog drukken als ie niet diep genoeg is.

Maar dat heb ik van horen zeggen, iemand die het zeker weet?
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:03:16 #11
36431 bleiblei
pi_119015661
klopt, daarom heb ik het tot +/- 60cm uitgegraven.
Aan de andere kant, het bevriest toch wel eronder, want als het in de veranda vriest, bevriest de ondergrond ook wel door die betonnen plaat lijkt mij.
Het piepschuim zit er alleen voor evt. in de toekomst. Mochten we besluiten om het ding af te sluiten en er een kantoortje, logeerkamer, whatever van willen maken.
pi_119020313
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:03 schreef bleiblei het volgende:
klopt, daarom heb ik het tot +/- 60cm uitgegraven.
Aan de andere kant, het bevriest toch wel eronder, want als het in de veranda vriest, bevriest de ondergrond ook wel door die betonnen plaat lijkt mij.
Het piepschuim zit er alleen voor evt. in de toekomst. Mochten we besluiten om het ding af te sluiten en er een kantoortje, logeerkamer, whatever van willen maken.
Dus er komt een betonnen plaat onder de veranda?
  vrijdag 9 november 2012 @ 19:18:43 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_119027005
Zo, ff foto update.
Ik ga toch maar de fundering storten zoals hierboven beschreven (@BennoDeBever: Ja, er komt een betonnen plaat onder de veranda).
De schutting is wel stukje verder af. Eerste paneel zit er nog niet in zodat we een kortere route kunnen nemen met het betonkruien. Dus die gaat hopelijk over een week of 2 dicht. Achterin is nog niet dicht vanwege de poortdiscussie :P .

Voor de fundering van de veranda, zo was het vanmorgen:

En zo vanmiddag :P .

Morgen nog even de wapening maken voor de gleuven en dan kunnen we volgende week er beton in mikken.
disclaimer
  vrijdag 9 november 2012 @ 19:21:41 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_119027127
Enne, hopelijk houdt het wandje het als er beton in gaat. Zou wel lullig zijn als ie omgaat als we er beton in aan het gieten zijn :P .
disclaimer
  PR/Manusje van alles vrijdag 9 november 2012 @ 19:27:24 #15
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_119027433
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:30 schreef bleiblei het volgende:
Nou, de schutting ligt even stil.
Buurvrouw is het niet eens met de locatie van de poort. Naja, soit.

Maarrr omdat stilzitten voor mietjes is, het volgende project. De veranda :P .
Nu willen we volgende week de fundering storten, opzich wordt het bouwwerk niet heel heftig, aan 2 kanten dicht dmv. een gemetselde muur (achter en links), ding wordt +/- 3 bij 6 en er komt een puntdak op.

Maar de fundering dus. Omdat er aan de achterzijde bomen gestaan hebben waarvan de stronk 20cm diep zijn weggefreest, is het niet te doen om de fundering aan de achterkant diep genoeg weg te graven.
Zou een fundering die er zo uitziet problemen op gaan leveren?
Ondergrond is gewoon brabantse zandgrond het grijze wordt beton, witte 10cm dik tempex en ik ga de boel natuurlijk wel wapenen.
[ afbeelding ].

Ik zou het alleen jammer vinden als het hele ding gaat verzakken :') .
hij hoeft niet 550 bij 600 te worden he, die balk daar. :o 550 x 30 en dan schuin omhoog is goed genoeg! 600 breed is echt overkill. Je loopt dan het risico dat de fundering scheef kan gaan zakken omdat de andere kant veel lichter is. :o

oooh foto's. Niets aan de hand. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_119027435
Die veranda plannen O+
Ja doei.
  vrijdag 9 november 2012 @ 19:30:40 #17
36431 bleiblei
pi_119027563
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 19:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

hij hoeft niet 550 bij 600 te worden he, die balk daar. :o 550 x 30 en dan schuin omhoog is goed genoeg! 600 breed is echt overkill. Je loopt dan het risico dat de fundering scheef kan gaan zakken omdat de andere kant veel lichter is. :o

oooh foto's. Niets aan de hand. :D
Hijs 60 diep en twee spades breed gemiddeld :P .
Eerst was ie 1 spade breed (15cm?), maar ik kwam tot de conclusie dat dat te smal zou zijn voor de wapening.
  PR/Manusje van alles vrijdag 9 november 2012 @ 19:32:04 #18
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_119027627
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 19:30 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Hijs 60 diep en twee spades breed gemiddeld :P .
Eerst was ie 1 spade breed (15cm?), maar ik kwam tot de conclusie dat dat te smal zou zijn voor de wapening.
*O* nice.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 10 november 2012 @ 11:47:07 #19
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_119049316
Jullie tuin O+
  zaterdag 17 november 2012 @ 13:45:58 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_119310836
Zo! Gisteren 6,5 kuub beton gekrui-d. Was nog een flinke klus.
Betonmolen:

En het resultaat is verrassend waterpas en strak :P .

Kunnen we volgend jaar als er weer aangespaard is, muren metselen en het begin maken aan de overkapping. Hoe duur is metselwerk eigenlijk gemiddeld per m2? Stenen regelen we zelf, want we willen oude geleefde stenen gebruiken dus gaan op zoek naar een 2de hands zaak waar ze bakstenen verkopen.
En nog iemand hier die een goeie metselaar kent in regio Eindhoven? Tips kunnen per pb :P .

[ Bericht 9% gewijzigd door SQ op 17-11-2012 13:59:02 ]
disclaimer
pi_124050588
Ik heb zojuist alle topics weer bekeken. Wat is het prachtig geworden! Hoe verloopt het veranda debacle?
  Moderator donderdag 14 maart 2013 @ 18:17:13 #22
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_124056702
He, hier ben ik ook wel eigenlijk nieuwsgierig na !
Al kun je met het huidige weer weinig in de tuin beginnen :+
pi_124058342
Wauw, leuke topic reeks! Veel gedaan! Wij zijn ook druk bezig met vanalles sinds een half jaar dat we de woning hebben inclusief dakopbouw en hebben een bestaande aanbouw die we in de toekomst willen gaan aanpakken (muren slopen en nieuwe plaatsen e.d. nieuwe keuken etc.)

Heb in elk geval weer een beetje inspiratie op gedaan! Het "raam" in jullie keuken heeft ook wel wat!

En die tuin, mooi groot hoor. En een veranda is natuurlijk ideaal met ons Nederlandse weer.
Overkappen jullie deze met glas of iets anders? Wij hebben ook een veranda op ons lijstje staan, net als een carport :o

quote:
99s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:45 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe duur is metselwerk eigenlijk gemiddeld per m2? Stenen regelen we zelf, want we willen oude geleefde stenen gebruiken dus gaan op zoek naar een 2de hands zaak waar ze bakstenen verkopen.
Ik kijk altijd op werkspot naar gesloten opdrachten voor prijsindicaties.
  donderdag 14 maart 2013 @ 22:31:35 #24
36431 bleiblei
pi_124069153
Aan de veranda is niets meer gebeurd, winter is toch wel heftig geweest :P .
Wel gaan we zaterdag de border bemesten en komen er volgende week 550 planten die de grond in gaan. Veranda gaan we pas mee verder als de belastingteruggave van 2012 binnen is.

We zijn wel afgestapt van authentieke bakstenen, de prijs die daar voor gevraagd wordt is echt zot.
Kortom, ik heb van Wienerberger mooie stenen gevonden, binnenkort even kijken hoe ze er in het echt uit zien, en dan kunnen we er van de zomer mee aan de gang.

Oh, er moet nog +/- 8m2 bestraat worden achterin, doe ik binnenkort en de schutting leek een tof idee, maar nat eikenhout werkt best heftig en anders dan verwacht. Dus daar ga ik komende zomer ook eens van kijken wat ik er mee doe. Of ik de planken weer op nieuw recht en allemaal even breed zaag, of dat we het zo laten, lekker krom en scheef :P .
pi_124073055
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 22:31 schreef bleiblei het volgende:
Aan de veranda is niets meer gebeurd, winter is toch wel heftig geweest :P .
Wel gaan we zaterdag de border bemesten en komen er volgende week 550 planten die de grond in gaan. Veranda gaan we pas mee verder als de belastingteruggave van 2012 binnen is.

We zijn wel afgestapt van authentieke bakstenen, de prijs die daar voor gevraagd wordt is echt zot.
Kortom, ik heb van Wienerberger mooie stenen gevonden, binnenkort even kijken hoe ze er in het echt uit zien, en dan kunnen we er van de zomer mee aan de gang.

Oh, er moet nog +/- 8m2 bestraat worden achterin, doe ik binnenkort en de schutting leek een tof idee, maar nat eikenhout werkt best heftig en anders dan verwacht. Dus daar ga ik komende zomer ook eens van kijken wat ik er mee doe. Of ik de planken weer op nieuw recht en allemaal even breed zaag, of dat we het zo laten, lekker krom en scheef :P .
Ik vroeg me eigenlijk af in welke wijk jullie huis staat. Mijn vriend en ik zijn op zoek en hebben iets op het oog in de Frankrijkstraat. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')