Dankjewel alvast!!!quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:13 schreef Atreidez het volgende:
Elke race dat ik hier niet gepost heb won Vettel, dus ik dacht, ik ga maar weer eens meefokken.
Dat hebben ze imo het hele jaar al met hun flexwings.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:36 schreef Sinister-D- het volgende:
Weer een RBR met vonken onder de wagen vandaan, dit keer Webber. Zal toch niet dat die iets hebben wat niet helemaal door de beugel kan hè, waardoor Vettel de laatste 4 races in eens zo oppermachtig is
hoorde ik ze nou op bbc zeggen dat ze een oliereservoir voorin hebben waar ze olie heen kunnen pompen en weer terug voor betere balans? Was aan het begin van FP2 maar ik kan het ook verkeerd begrepen hebben.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:36 schreef Sinister-D- het volgende:
Weer een RBR met vonken onder de wagen vandaan, dit keer Webber. Zal toch niet dat die iets hebben wat niet helemaal door de beugel kan hè, waardoor Vettel de laatste 4 races in eens zo oppermachtig is
Ik kijk bbc http://www.vipboxsports.e(...)e-stream-online.htmlquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:44 schreef Sinister-D- het volgende:
BBC? Hebben die ook een stream? Want dan heb ik het niet gehoord. Of bedoel je Sky? Ook dan heb ik het niet gehoord, of toch niet meegekregen als ze dat wél verteld hebben
Das dus een andere als dat ik kijk via Navi-Xquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik kijk bbc http://www.vipboxsports.e(...)e-stream-online.html
twitter:InsideFerrari twitterde op vrijdag 02-11-2012 om 15:34:14FP2 work was a bit different from the usual Friday as we focused more on aero comparison on Fernando's car, sacrifying a bit the long run. reageer retweet
twitter:autosportlive twitterde op vrijdag 02-11-2012 om 15:33:25Headlines from the long fuel runs are the strong pace shown by the McLaren and Webber's stoppage, resulting in no run at the end. #F1 reageer retweet
krijg de neiging een kniptang te pakkenquote:Op vrijdag 2 november 2012 15:35 schreef Scrutinizer het volgende:
Vettel weer de snelste
[ afbeelding ]
met 1 vinger in de neus!quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:12 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Vettel gaat weer als een trein.
Ik vermoed wat onderhuidse spanningen bij McLaren, hij heeft zich natuurlijk niet echt populair gemaakt bij zowel bazen als engineers. Ook is het nog steeds zo'n verwend nest dat hij denkt dat het aan de auto ligt dat hij nog geen meervoudig wk is, en hoopt dat Mercedes hem een nog betere auto gaat geven.quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:09 schreef Stiggie het volgende:
Snap echt niet dat Hamilton naar Mercedes gaat.... Er is geen enkele indicatie dat het volgend seizoen beter gaat en met McLaren gaat het gewoon goed. Dat is ook de main reason waarom Schumi niet zin had in nog een seizoen en daarom zo lang aan het wachten was denk ik. Hamilton kijkt alleen de hele dag sacho dus zal wel een kut sfeer in het team zijn maar dan nog... Sterker nog met Merc gaat het ieder seizoen misschien zelfs slechter. Nauwelijks podiumplekken dit seizoen en ziet er nu ook weer drama uit.
Waarschijnlijk geen biet beter dan Schumacher en Rosberg.quote:Als Mercedes in 2013 op het niveau van dit of de afgelopen jaren zit is het aan Hamilton om eens te bewijzen hoe hij het dan doet.
Oh, dat denk ik ook hoor. Wellicht outperformed hij de auto een paar keer in de quali, maar onder de streep moet hij eerst maar eens Rosberg voor zien te blijven.quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarschijnlijk geen biet beter dan Schumacher en Rosberg.
Sterker nog, niet waarschijnlijk; dat weet ik wel zeker
Volgend jaar kunnen we 3 dingen goed zien.quote:Op vrijdag 2 november 2012 21:09 schreef King_Merc het volgende:
Rosberg voorblijven is niet zo moeilijk.. Opa Schumi is hem de baas ...
quote:
twitter:jaf1tweets twitterde op zaterdag 03-11-2012 om 09:56:33Ferrari breaks curfew again http://t.co/WKxgPrCR #f1 #autosport reageer retweet
quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:10 schreef Sinister-D- het volgende:
FP3 bezig
Zaterdag
Abu Dhabi Grand Prix Free Practice 3: 11.00 Stream is hier te vinden
Abu Dhabi Grand Prix Qualifying: 14.00 Stream is hier te vinden
Thnx ik kan de qually helaas niet zien... dus dan maar dit ff kijkenquote:Op zaterdag 3 november 2012 11:10 schreef Sinister-D- het volgende:
FP3 bezig
Zaterdag
Abu Dhabi Grand Prix Free Practice 3: 11.00 Stream is hier te vinden
Abu Dhabi Grand Prix Qualifying: 14.00 Stream is hier te vinden
Gisteren ook al, ziet er ongeveer uit als die van Piquet volgens mij.quote:
Ik kan er op GPupdate geen foto van vindenquote:Op zaterdag 3 november 2012 11:46 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Gisteren ook al, ziet er ongeveer uit als die van Piquet volgens mij.
Daar was ik ook al aan het zoekenquote:Op zaterdag 3 november 2012 11:46 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik kan er op GPupdate geen foto van vinden
Ah thnx... ik heb Bruno ook op Twitter maar ik ga dat niet helemaal af zoeken hahahaquote:Op zaterdag 3 november 2012 11:48 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Daar was ik ook al aan het zoeken
Google bied een uitkomst
[ afbeelding ]
Heeft Bruno nu al Q2 niet gehaald?quote:Op zaterdag 3 november 2012 13:19 schreef Sinister-D- het volgende:
Die hebben echt wel een contract met Senna daar bij de BBC
quote:
quote:MR.MONZA 03 Nov 2012 12:48
Er schijnt voor de zoveelste keer een serieuze oneneigheid te zijn in de paddock waarbij Red Bull en de FIA in het middelpunt staan.
Het schijnt te gaan over een systeem dat Red Bull gebruikt om de de balans en hoogte tijdens het remmen te reguleren, wat andere teams niet mogen gebruiken.
Een van mijn meest betrouwbare bronnen is een goede vriend van mij die een Italiaanse F1 technische analyse site heeft, hij heeft er zojuist een artikel over geschreven.
Heb het voor jullie vertaald, dit is dus niet mijn mening, maar een technisch "schandaal" waar in de paddock over gesproken wordt.
"het geheim van Red Bull zijn de communicerende vaten"
Er beginnen steeds meer vragen, geruchten, en duidelijkheden te komen wbt de vonken die we bij de Red Bulls zagen in India en hier in Abu Dhabi.
Red Bull heeft niet zoals eerst gedacht een trimvlak, er schijnt een hydraulische verbinding te zijn tussen het derde element van de voorwielophanging en de rempomp, wat de rijders in staat stelt om tijdens het remmen de hoogte van de voorzijde van de auto aan te passen.
Hoe werkt het precies? De Renault motor is een van de technisch meest geavanceerde van het hele veld, echter ook een van de meest kwetsbare, ondanks dat de motoren bevroren zijn heeft Renault met goedvinden van de FIA toestemming gehad om veranderingen aan de motor door te voeren om de betrouwbaarheid te verbeteren, deze kwetsbaarheid is ook de grote kracht van Red Bull, zij mogen aanpassingen doen om de kwetsbare motor te beschermen, uiteraard hebben de slimme Red Bull technici onderdelen geinstalleerd die niet alleen de betrouwbaarheid verhogen, maar ook de prestaties, iets wat geen enkel ander team mag.
Julle herinneren je vast nog wel de problemen rond de geblazen uitlaten, die ook onder de noemer van "oplossing voor motorproblemen" werden ontwikkeld, we zijn nu in het zelfde schuitje beland.
De FIA heeft Red Bull toestemming gegeven om gebruik te maken van het pricincipe van de comunicerende vaten, en water en olie over te brengen van de ene tank naar de andere.
Vervolgens volgt een uitgebreidde verklaring van het begrip "comunicerende vaten", die zal ik jullie besparen.
Hij vervolgt, deze handeling wordt handmatig door de coureur bedient, en mag willekeurig tijdens test, kwalificatie en race benut worden, met als excuus het verhogen van de betrouwbaarheid van de motor en het voorkomen van gevaarlijke situaties, mogen de coureurs hoeveelheden water en/of olie verplaatsen naar de voor of achterzjde van de wagen, en zo dus altijd de juiste balans hebben.
Volgens de FIA valt dit allemaal binnen de regels wat een team mag doen om de betrouwbaarheid van de motor te verbeteren, wat opzich al opmerkelijk genoemd kan worden, maar goed als de FIA zegt dat het mag, is het einde discussie.
Het verhaal wordt pas interessant of smerig hoe je wilt, als je hoort dat er al diverse teams dispensatie hebben gevraagd bij de FIA om een soortgelijk systeem op hun eigen wagens te zetten, de FIA heeft dit bij alle andere teams geweigerd en hun motoren als zeer betrouwbaar bestempeld, en het gebruik van een vloeistof overhevelingssysteem nadrukkelijk verboden, Red Bull schijnt dus daadwerkelijk meer te mogen dan de andere teams.
Totzover,volgens mjn bron is dit een scoop die nog maar weinige hebben durven brengen, volgens hem komt dit alles de komende dagen in het openbaar, en zou het kampioensschaps beinvloedende consecuenties kunnen hebben.
Je kan de F gewoon laten staan. Zijn Fransen onder elkaar (Todt, Renault, FIA-kantoor in Parijs).quote:Op zaterdag 3 november 2012 13:43 schreef vosss het volgende:
Ok dus FIA Ferrari is niet meer
Moeten ze de naam nu aanpassen naar Ria?![]()
Ze zijn er nu nog mee bezigquote:Op zaterdag 3 november 2012 11:44 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Helemaal niets aan de hand joh.
Toen er een tijdje terug beweringen werden gedaan dat de RBR weer een leuk (beter gezegd illegaal) systeem op de wagen zou hebben werd er hier natuurlijk weer met modder gegooid, en er zeer objectief gezegd dat hun eerste rijder gewoon superieur is aan alle andere coureursquote:Op zaterdag 3 november 2012 13:39 schreef Tarahumara het volgende:
weer discussie over de legaliteit van RBR?
Onderstaand van f1today:
[..]
quote:Op zaterdag 3 november 2012 13:39 schreef Tarahumara het volgende:
weer discussie over de legaliteit van RBR?
Onderstaand van f1today:
[..]
Een van mijn meest betrouwbare bronnen is een goede vriend van mij die een Italiaanse F1 technische analyse site heeft
quote:Op zaterdag 3 november 2012 13:52 schreef Tarahumara het volgende:
Wat is het idee achter dat opgespelde bloemetje bij de britten? Vorige week ook aangezien. Volgens mij doen ze dat elk jaar rond deze tijd.
quote:It's a rememberance to all the casualties of war. The symbol starts from the poppy fields in France, where a lot of the worst combat was in WWI. WWI was an incredibly crucial chapter of history for its change from 19th century colonial modes of war to adaptions towards new technologies. It was called once by the people as the 'war that would end all wars' because of its sheer brutality and large numbers of mortality.
Nowadays, after more wars, we hold this day and give money to charity not only for those that had survived the past wars, but also those who were suffering NOW thanks to the falkland and iraqi wars...
Ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de Eerste Wereldoorlog.quote:Op zaterdag 3 november 2012 13:52 schreef Tarahumara het volgende:
Wat is het idee achter dat opgespelde bloemetje bij de britten? Vorige week ook aangezien. Volgens mij doen ze dat elk jaar rond deze tijd.
Ik zie Alonso geen pole pakken vandaag.quote:Op zaterdag 3 november 2012 13:58 schreef Nober het volgende:
Ferrari liet hun ware snelheid nog niet zien in de VT's, dat kan natuurlijk ook ja.
Daarom mis ik Piquet Jr.quote:Op zaterdag 3 november 2012 14:02 schreef Sinister-D- het volgende:
Zou er dit weekend dan eindelijk iemand eens in die achterlijk tunnel crashen na een pitstop
Dat verwacht niemand maar Q3 halen zal al lastig worden denk ik.quote:Op zaterdag 3 november 2012 13:59 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik zie Alonso geen pole pakken vandaag.
Achterlijke tunnel? Vind het wel leuk, uniek en anders.quote:Op zaterdag 3 november 2012 14:02 schreef Sinister-D- het volgende:
Zou er dit weekend dan eindelijk iemand eens in die achterlijk tunnel crashen na een pitstop
Sterker nog. Hoe jammer ik het ook vind, Alonso word geen kampioen. Ferrari is te ver weggezakt.quote:Op zaterdag 3 november 2012 14:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat verwacht niemand maar Q3 halen zal al lastig worden denk ik.
quote:Op zaterdag 3 november 2012 14:07 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Sterker nog. Hoe jammer ik het ook vind, Alonso word geen kampioen. Ferrari is te ver weggezakt. RedBull heeft te grote sprongen gemaakt.
Uniek en anders ja, Maar er zit absoluut geen meerwaarde aan.quote:Op zaterdag 3 november 2012 14:05 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Achterlijke tunnel? Vind het wel leuk, uniek en anders.
Als Vettel nou eens geen punten haalt en Alonso wint een keer.quote:Op zaterdag 3 november 2012 14:07 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Sterker nog. Hoe jammer ik het ook vind, Alonso word geen kampioen. Ferrari is te ver weggezakt.
Tikte ook al de vangrail aan.quote:Op zaterdag 3 november 2012 14:13 schreef Sinister-D- het volgende:
Vettel maar 13de in z'n eerste rondeZou ie dan toch last ondervinden van zijn remmen.
edit: foutje dus, en een die hem wel meer had kunnen kosten dan die ene ronde![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |