Ga naar de Store, ga via de Charm-bar naar instellingen -> voorkeuren en zet beide schuifjes op 'Nee'.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:29 schreef n00b13 het volgende:
En hier ook een probleem met de Store. Heb Windows 8 op 2 apparaten geinstalleerd. Een laptop en een all-in-one.
Op de laptop heb ik meer dan 800 apps beschikbaar. Op de all-in-one nog geen 100.
Iemand al zoiets eerder gehoord?
Aight! Thnx! Wel vreemd. Heldentopic dit.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:42 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ga naar de Store, ga via de Charm-bar naar instellingen -> voorkeuren en zet beide schuifjes op 'Nee'.
Gewoon beginnen tikken?quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:45 schreef kurk_droog het volgende:
Nadeel van die store is dat er geen search in zit? Afgelopen maanden met de weinige apps geen probleem maar nu is het toch wel een chaos. Ook in de store zie je de nadelen van het simplistische van Windows 8, daarom gebruik ik IE, muziek, video en al die andere apps van Microsoft op mail en berichten na ook niet. ( in de store staan wel een aantal aardige apps ).
Verder bevalt Windows 8 zeer goed, in 3 maanden geen vastlopers en Windows blijft lekker snel.
In het hoofdscherm van de Store kan je gewoon beginnen met typen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:45 schreef kurk_droog het volgende:
Nadeel van die store is dat er geen search in zit? Afgelopen maanden met de weinige apps geen probleem maar nu is het toch wel een chaos. Ook in de store zie je de nadelen van het simplistische van Windows 8, daarom gebruik ik IE, muziek, video en al die andere apps van Microsoft op mail en berichten na ook niet. ( in de store staan wel een aantal aardige apps ).
Verder bevalt Windows 8 zeer goed, in 3 maanden geen vastlopers en Windows blijft lekker snel.
Hehe. Maar dan nog kan je in élke app zoeken op die manier beschreven in mijn vorige bericht.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:50 schreef kurk_droog het volgende:
Ja stom natuurlijkIk zat te als ik al op een categorie had geklikt en daar werkt het niet, dom om het dan niet te proberen in het beginscherm.
Ja, nicequote:Op maandag 29 oktober 2012 22:51 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Hehe. Maar dan nog kan je in élke app zoeken op die manier beschreven in mijn vorige bericht.
Tsja. Ik snap het wel. Je bent dat toch gewend... Mensen houden niet van verandering: If it ain't broken, don't fix it.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:54 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ja, nice![]()
Snap dat gezeik dan ook niet van mensen dat het drukke priegelige startmenu weg is
Ik heb perongeluk de store uit het start menu verwijderd (start8).quote:
Inderdaad.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:54 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ja, nice![]()
Snap dat gezeik dan ook niet van mensen dat het drukke priegelige startmenu weg is
Firefox wordt echtquote:Op maandag 29 oktober 2012 23:03 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Inderdaad.
Hier overigens nog een handige tip bij het indelen van het Startscherm:
Organiseer de tiles in gerelateerde groepen door ze te slepen. Dan, als je een multitouchpad/touchscreen hebt, pinchzoom dan uit. Anders op dat minnetje rechtsonder klikken. Dan, rechtermuisknop op een groep -> Naam aan groep geven. Je krijgt dan uiteindelijk zoiets:
[ afbeelding ]
Enige dat ik nog mis is een fatsoenlijke Metro-versie van Chrome
Het jammere is dat nieuwe tiles er nog dan steeds lukraak tussen gegooid worden.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:03 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Inderdaad.
Organiseer de tiles in gerelateerde groepen door ze te slepen. Dan, als je een multitouchpad/touchscreen hebt, pinchzoom dan uit. Anders op dat minnetje rechtsonder klikken. Dan, rechtermuisknop op een groep -> Naam aan groep geven. Je krijgt dan uiteindelijk zoiets:
[ afbeelding ]
Die komen er bij mij gewoon steeds rechts bij? Als ik ze dan wil houden sleep ik ze naar zo'n categorie, of maak ik een nieuwe. Anders haal ik hem direct van m'n startscherm af.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Het jammer is dat nieuwe tiles er nog dan steeds lukraak tussen gegooid worden.
druk? nee, a;thans niet hier...quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:54 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ja, nice![]()
Taalpakket eroverheen rammenquote:Op maandag 29 oktober 2012 23:10 schreef Jump het volgende:
Lang geleden dat ik een Nederlandstalige Windows gezien heb, brrrr
thnxquote:Op maandag 29 oktober 2012 10:05 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Op Windows 8 wel, inclusief die halve tablets, maar op de 'echte' tablets met Windows RT erop werkt het niet.
Dat zijn apparaten met een ARM-processor, in plaats van een volledige Intel- of AMD-processor.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
thnx
wat moet ik me voorstellen bij halve tablets?
netboekjes?
wil iig geen windows RT maar echt windows 8
zoals het altijd was:quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Online winkels zijn echt ontzettend inconsistent met het beschrijven van de verschillende edities.
Bevat elk pack nou zowel een 32 als 64 bits DVD of niet? Sommige winkels maken er onderscheid in en hebben het als aparte producten, anderen meldden juist meer 32/64 in de beschrijving.
Voor de volledigheid, ik zoek een OEM, dus geen upgrade.
Ik ben nu veel sneller bij een programma dan onder Metro. Mappenstructuur en dergelijke vind ik wel onbegrijpelijk in Metro, werkt totaal niet op een normale computer imo.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:16 schreef mschol het volgende:
[..]
druk? nee, a;thans niet hier...
priegelig? nee, tenzij je met een 2" touchscreen werkt, maar aangezien WM6 al ruim een jaar of 3 van de markt is is dat probleem ook verholpen..
Aan-/uitknop van je laptop een paar seconden inhoudenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 00:33 schreef ArnosL het volgende:
Hoe zet je vanaf je Metro interface eigenlijk je pc in één keer uit? Ik doe het nu via Afmelden en dan uitschakelen, maar dat moet sneller kunnen lijkt me.
Charm-bar, instellingen, Aan/Uitquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 00:33 schreef ArnosL het volgende:
Hoe zet je vanaf je Metro interface eigenlijk je pc in één keer uit? Ik doe het nu via Afmelden en dan uitschakelen, maar dat moet sneller kunnen lijkt me.
thnx voor de screen, zo ga ik het ook indelen denk ikquote:Op maandag 29 oktober 2012 23:03 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Inderdaad.
[ afbeelding ]
Goede tip, dit werkt inderdaad. Van ong 50 naar 5000 aps.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:05 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ga in de store eens via de Charm bar naar instellingen -> voorkeuren en zet beide schuifjes op 'Nee'.
Geen idee waarom dit automatisch aanstaat, maar zonder die twee opties vind je véél meer apps.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |