abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:31:37 #1
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:33:18 #2
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_118515519
Overigens, misschien ook wel grappig, denken jullie wel eens aan initialen?

Zo is een vriendin van me V.L.A (en haar achternaam begint met een P), een vriend is L.A.S.T. en een huisgenoot is J.A.M. En zelf ben ik T.P., toiletpapier of Trekpleister :').
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_118515783
Is over nagedacht :Y

R.B.M. en J.R.M. Niks raars aan :)

(Man is J.M. en ik ben C.A.V.)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:44:22 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118516028
Als mijn oudste een meisje was geweest dan waren de initialen K.A.Y. geworden, dat zou gelijk ook de afkorting van de roepnaam zijn geweest... ja bewust.
Achternaam met een H trouwens, dus toen ik als jongensnaam een naam met een B had moest daar wel een tweede naam bij, zodat hij iig de keuze iets anders te gebruiken dan BH, dat werd dus B.M.H.
Mijn vader grapte er tegen zijn broer een naam met een W achter; BMW, de volgende noemen we Fiat.
Hij gebruikt die BH overigens bijna als een geuzennaam :')

De jongste heeft als 2de en 3de naam de namen van beide opa's, en gezien de gewenste volgorde (vader vader, vader moeder) geen vreemde combinaties opleverde zijn zijn voorletters dus F.W.H. (geen H als achternaam), voor een meisje heb ik nog even met voornamen die als initalen A.C.E. zouden geven zitten spelen, maar dat was dat zou uiteindelijk F.H.E. of F.E.H. zijn geworden, nu ik dat zo zie staan denk ik dat we daar toch nog wel eea aan veranderd zouden hebben, want het ziet er niet echt fraai uit eigenlijk :D
Is gewoon verder niet meer over nagedacht vanaf het moment dat we wisten dat het een jongetje was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118518915
Wij hebben E.M.C. en E.A.C. Bijna hetzelfde, dat vond ik wel een klein minpuntje, maar het kwam gewoon zo uit (o.a. wegens vernoemen) en we vonden dat uiteindelijk geen reden om andere namen te kiezen. Tenzij het bestaande woorden of afkortingen zou opleveren, maar dat is niet het geval. De connectie met Einstein bij de oudste vind ik zelf wel een leuke bijkomstigheid. ;)
  zondag 28 oktober 2012 @ 06:25:00 #6
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_118524653
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 23:33 schreef Finland. het volgende:
Overigens, misschien ook wel grappig, denken jullie wel eens aan initialen?

Zo is een vriendin van me V.L.A (en haar achternaam begint met een P), een vriend is L.A.S.T. en een huisgenoot is J.A.M. En zelf ben ik T.P., toiletpapier of Trekpleister :').
Zeker wel, voor de tweede naam viel alles met een S af ivm S.S. en zijn uiteindelijke tweede naam vonden we extra mooi en kozen we makkelijker dóór de initialen die het opleverde: S.Z. . Bij de tweede vind ik de initialen veel minder mooi, maar ze zijn wederom wel opvallend.
3!
pi_118524672
Het kwam toevallig zo uit maar in een familie met veel juristen zijn de voorletters M.R. wel weer grappig. Zijn papa is ook Mr. B. maar die heeft er wel voor moeten studeren ;)
  zondag 28 oktober 2012 @ 06:38:02 #8
95408 Incantrix
pi_118524685
quote:
17s.gif Op zondag 28 oktober 2012 06:31 schreef Kyara het volgende:
Het kwam toevallig zo uit maar in een familie met veel juristen zijn de voorletters M.R. wel weer grappig. Zijn papa is ook Mr. B. maar die heeft er wel voor moeten studeren ;)
Meester Midas O+ (als ik zijn naam weg moet halen brul maar, maar ik dácht dat jij gewoon over hem post :? )
3!
pi_118524689
Laat maar staan hoor ;) Als de tweeling er is zal ik wel met letters gaan werken want dan is de combi wel erg makkelijk terug te vinden.
  zondag 28 oktober 2012 @ 06:45:14 #10
95408 Incantrix
pi_118524710
quote:
17s.gif Op zondag 28 oktober 2012 06:40 schreef Kyara het volgende:
Laat maar staan hoor ;) Als de tweeling er is zal ik wel met letters gaan werken want dan is de combi wel erg makkelijk terug te vinden.
Begrijpelijk :) ik hou soms echt niet meer bij wie initialen gebruikt en wie niet :P

Ik weet eigenlijk ook nog niet wat ik ermee ga doen als de baby er is.
3!
pi_118528649
De oudste heeft AJM als initialen, achternaam begint met een H.
Jongste is EME en ook een H.

Een derde meid zal wsl SSL krijgen (of SLS maar zo heette de studenten-woningstichting in Leiden dus dat vind ik gek :P )
Ook voor een jongetje verwacht ik niets raars. Ik kijk er wel naar of er niet iets heel vreemds uit komt, maar ik ga niet met álle mogelijke afkortingen rekening houden. We vernoemen in de tweede namen en dan houdt het ook wel ergens op met de mogelijkheden die je hebt, afgezien van niet meer vernoemen.
:)
pi_118528849
Mijn man heeft een verschrikkelijke combinatie voorletters, eerste letter achternaam. Hoe zijn ouders dat toch ooit hebben kunnen doen. Sofie is SEB. Die van Casper is ook niet gek ofzo.
*poef* nu is het weg
  zondag 28 oktober 2012 @ 11:57:28 #13
258612 nytar
boys boys boys
pi_118529489
wanneer gebruik je nou die volledige afkorting met achternaam erbij?!
Ik snap best dat je rekening houdt met de initialen, maar wat heeft de eerste letter van de achternaam er dan nog mee te maken?
Dan heet mijn zoon JAK, of JAvdK... So what?
pi_118529724
Nah, ik zou mijn kind nooit als initialen nsb meegeven.
*poef* nu is het weg
  zondag 28 oktober 2012 @ 12:23:50 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118530423
Dat dus, wat ons betrof was een voornaam met een S al geen optie, want achternaam met een S.
En daar waar ik BH nog op te lossen vond door een tweede naam te geven, vind ik dat met SS geen optie.

Overigens zou ik m'n kind nu ook geen Alex Isaac Dirk meer noemen als de achternaam met een S begint.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118530797
Ik zou mij daar dus totaal niet druk om maken :D
pi_118531435
Ik ook niet, tenzij je een naam krijgt als W.C. Bril ofzo. Wij hebben ook een achternaam waar je wat leuks van kunt maken dus enig oplettendheid is wel gewenst :P
  zondag 28 oktober 2012 @ 13:20:47 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118532759
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:48 schreef ohnee het volgende:
Ik ook niet, tenzij je een naam krijgt als W.C. Bril ofzo. Wij hebben ook een achternaam waar je wat leuks van kunt maken dus enig oplettendheid is wel gewenst :P
Dat vroeg ik me dus in het vorige topic al af, waar bij de familie Pot geweigerd was hun dochter met de naam Bloem in te schrijven... Zou de ambtenaar de namen Willem Cornelis ook geweigerd hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118534654
Nou met combinaties als SS of NSB zou ik ook wel rekening houden idd, maar BH of WC vind ik niet echt een probleem.

Bij ons vallen er volgens mij geen gekke combinaties te maken met de achternaam. Sowieso gaan wij niet voor dubbele namen. Waarschijnlijk wordt het voor een jongen L.H. en voor een meisje E.H. of K.H.
  zondag 28 oktober 2012 @ 14:05:41 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118534817
WC zou ik op zich niet zo'n drama vinden, maar met een achternaam als Pot of Bril zou ik die combinatie wel laten liggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118534832
Goeie vraag Leandra. Als de betreffende ambtenaar goed op zou letten wellicht, maar kan me zo indenken dat ze zo iets over het hoofd zien omdat de namen voluit geschreven worden... Maar als je er een treft die het allemaal niet zo uitmaakt hoe iemand heet glipt zo een er vast wel doorheen.
pi_118536258
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 11:31 schreef mignonne het volgende:
De oudste heeft AJM als initialen, achternaam begint met een H.
Jongste is EME en ook een H.

Een derde meid zal wsl SSL krijgen (of SLS maar zo heette de studenten-woningstichting in Leiden dus dat vind ik gek :P )
Ook voor een jongetje verwacht ik niets raars. Ik kijk er wel naar of er niet iets heel vreemds uit komt, maar ik ga niet met álle mogelijke afkortingen rekening houden. We vernoemen in de tweede namen en dan houdt het ook wel ergens op met de mogelijkheden die je hebt, afgezien van niet meer vernoemen.
Een derde meisje wordt dus een certificaat :P

Hier een FJ met K als achternaam. En een E met een K.
Oh en hier wel nagedacht dat de eerste 2 letters niet CV waren (nou waren er ook geen namen met die letters die ik leuk vond) of HR ofzo begonnen. Dat had ik wel zielig gevonden :P
pi_118537936
Ik heb dat gesprek over die initialen al zo vaak gezien hier, en ben elke keer weer verbaasd. Wanneer gebruiken jullie die 'dingen' in godsnaam dat je er zo rekening mee houdt? Ok, de initialen van je voornaam in combinatie met je achternaam lees je nog terug in officiele documenten of op post, maar de eerste letter(s) van je voornaam/namen in combinatie met de eerste letter van je achternaam heb ik echt nog nooit gebruikt?
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:23:56 #24
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118538391
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:11 schreef Grunsfan het volgende:
Ik heb dat gesprek over die initialen al zo vaak gezien hier, en ben elke keer weer verbaasd. Wanneer gebruiken jullie die 'dingen' in godsnaam dat je er zo rekening mee houdt? Ok, de initialen van je voornaam in combinatie met je achternaam lees je nog terug in officiele documenten of op post, maar de eerste letter(s) van je voornaam/namen in combinatie met de eerste letter van je achternaam heb ik echt nog nooit gebruikt?
Ik dus wel! In mijn werk gebruikten we de eerste letter voornaam + eerste letter achternaam voornamelijk in notulen en actieplannen (wie doet wat wanneer). Mijn initialen, SG, waren al in gebruik en dan komt je tweede naam erbij. Ik heb er dus wel op gelet. Nu is het bij mijn dochter ESP, een boom ja :)
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:55:08 #25
95408 Incantrix
pi_118539754
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:11 schreef Grunsfan het volgende:
Bij mij op mijn werk wordt ook de combi van eerste letter voornaam +eerste letter achternaam heel vaak gebruikt, maar daar doen de voornamen die na de eerste komen doen niet mee. En míjn post ging in elk geval over de letters die voor de achternaam komen. En nee, S.S. Achternaam vond ik geen optie.
3!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')