een diafragma als zodanig zal een telescoop misschien niet hebben,quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Diafragma? Op een spiegeltelescoop? Vertel!
Trouwens, HET diafragma
En hoe speel je daarmee?quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:15 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
een diafragma als zodanig zal een telescoop misschien niet hebben,
maar dat betekent weinig anders dan effectieve lens(of spiegel)doorsnede.
Zit net op google naar diafragma telescoop te zoeken.quote:
Nee, gewoon een felle ster. Het 'ontploffing'-effect is breking van het licht in de lens of de dampkring van de aarde.quote:
Het is duidelijk een fotografisch effect.quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, gewoon een felle ster. Het 'ontploffing'-effect is breking van het licht in de lens of de dampkring van de aarde.
Wat?quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:30 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Het is duidelijk een fotografisch effect.
Anders zou je op elke foto dit zien.
Is niks aan geshopt...quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:40 schreef Tchock het volgende:
Wat is dat trouwens lelijk op zulke foto'sHeel nep en gemaakt.
Ik zeg niet dat het geshopt isquote:Op zondag 28 oktober 2012 16:45 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Is niks aan geshopt...
Dat hadden ze me toen verteld
En het resultaat was dit
[ afbeelding ]
Achterste groene lamp heeft het wel, voorste niet...quote:
weet ik... ik zet het alleen erbij omdat het effect ook te shoppen isquote:
En het rode lampje ook niet. Effect is overduidelijk nepquote:Op zondag 28 oktober 2012 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Achterste groene lamp heeft het wel, voorste niet...
En niet weten dat een telescoop optisch geheel anders in elkaar zit dan een objectief, en zeker geen diafragma heeftquote:Op zondag 28 oktober 2012 16:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
En het rode lampje ook niet. Effect is overduidelijk nep
Heb je een telescoop?....quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En niet weten dat een telescoop optisch geheel anders in elkaar zit dan een objectief, en zeker geen diafragma heeft
Niet. Als je je eigen link leest weet je waaromquote:Op zondag 28 oktober 2012 16:59 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Heb je een telescoop?....
Je kunt het zelf doen
https://www.astronomics.com/aperture-mask_t.aspx
Alleen hoe ze dat bij de VLT doen dat is de vraag
Ziet er behoorlijk nep uit. Fotografeer zelf ook vaak met een DSLR s'nachts, maar zo ben ik ze nog niet tegengekomen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:45 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Is niks aan geshopt...
Dat hadden ze me toen verteld
En het resultaat was dit (diafragma is f/10.0)
[ afbeelding ]
Ligt aan je lens en je moet dus sowieso een klein diafragma gebruiken. Maar dit kan inderdaad een echt resultaat zijn.quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:16 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Ziet er behoorlijk nep uit. Fotografeer zelf ook vaak met een DSLR s'nachts, maar zo ben ik ze nog niet tegengekomen.
quote:
Dan geloof je het niet...quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:16 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Ziet er behoorlijk nep uit. Fotografeer zelf ook vaak met een DSLR s'nachts, maar zo ben ik ze nog niet tegengekomen.
Wellicht de opvolger van de opvolger van de Hubble, over een jaar of 30quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:35 schreef speknek het volgende:
Maar kunnen ze nou al eens een exoplaneet fotograferen of wat?
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:18 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Dom overkomen en het afdoen als trollen, eerste verdedigingslinie van een FOK!ker.
quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:35 schreef speknek het volgende:
quote:This picture was taken using a small, 1.5-meter (4.9-foot) portion of the Palomar Observatory's Hale Telescope, north of San Diego, Calif. This is the first time a picture of planets beyond our solar system has been captured using a telescope with a modest-sized mirror -- previous images were taken using larger telescopes.
The three planets, called HR8799b, c and d, are thought to be gas giants like Jupiter, but more massive. They orbit their host star at roughly 24, 38 and 68 times the distance between our Earth and sun, respectively (Jupiter resides at about 5 times the Earth-sun distance).
De VLT heeft dat al meerdere keren gedaanquote:Op zondag 28 oktober 2012 20:35 schreef speknek het volgende:
Ja en nee. Ja, als in, het bepaalde technieken is de aanwezigheid vast te leggen, voorbeelden staan hierboven. Maar als je bedoelt in het zichtbare deel van het spectrum, dus dit idee:quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:35 schreef speknek het volgende:
Gaswolken.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:18 schreef dontmesswiththezohan het volgende:
Weet iemand waarom er zwarte vlekken (in het midden) zijn?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |