abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118734999
Huh? Everinks telefoon werd getapt, is dat normaal voor slachtoffers van dit soort misdrijven? :?
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_118735043
Echt he. Sommige advocaten echt. Hoe kan je zo'n monster verdedigen?

Saskia Belleman ‏@SaskiaBelleman
Die deskundige moet aangeven of letsel aan enkel Everink ook anders kan zijn ontstaan, zoals met voet blijven haken achter deur. #BadrHari

WTF? Hoe verzin je zoiets. Hoop dat ze keihard faalt.

Volgens Ficq deed politie er alles aan om getuigen over te halen hun verhaal te doen. Desnoods anoniem. "Jacht op BadrHari was geopend."

Prima toch. Voordat die nog meer mensen kapot maakt.

Maar heeft ze een goede zaak? Wat denken jullie?

Student/stagiair van Ficq doet poging om haar verhaal te ondersteunen met dia's, maar dat loopt niet helemaal lekker.

FAIL

Haar cliënt is volgens Ficq neergezet als een monster, "een soort psychopaat die afgestopt moet worden." #BadrHari

Correct
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2012 @ 10:46:22 #53
43556 miss_dynastie
pi_118735163
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2012 10:16 schreef ukga het volgende:

[..]

als ik die tweets zo lees, die advocaat is ook een beetje wereld vreemd :')
Ik snap heus dat een advocate voor haar cliënt op dient te komen. Maar om nou te doen alsof het de schuld van de media is dat je cliënt zich als een idioot gedraagt, is een ander uiterste :')
pi_118735525
Volgens Ficq heeft slachtoffer Everink niet consistent verklaard, maar verwerkte hij verklaringen van anderen in eigen versie. #BadrHari
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:01:02 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118735545
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 10:46 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik snap heus dat een advocate voor haar cliënt op dient te komen. Maar om nou te doen alsof het de schuld van de media is dat je cliënt zich als een idioot gedraagt, is een ander uiterste :')
Dat is toch ook haar rol.... ze weet zelf ook wel dat hij schuldig is, ze beweert ook niet dat hij onschuldig zou zijn, ze doet alleen alsof het allemaal veel erger wordt gemaakt dan het in werkelijkheid is.
In feite doet ze gewoon haar werk; proberen haar cliënt zo goed mogelijk te verdedigen.

Dat ze daarbij een hoop nonsens uitkraait maakt niet zoveel uit, als ze dat niet zou doen dan zou ze geen top-advocaat zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118735702
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is toch ook haar rol.... ze weet zelf ook wel dat hij schuldig is, ze beweert ook niet dat hij onschuldig zou zijn, ze doet alleen alsof het allemaal veel erger wordt gemaakt dan het in werkelijkheid is.
Grappig dat jij weet hoe het in werkelijkheid is, terwijl die advocaat onderdeel is van een procedure om daar juist achter te komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_118735707
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 10:40 schreef stoeltafel het volgende:
Echt he. Sommige advocaten echt. Hoe kan je zo'n monster verdedigen?

Die deskundige moet aangeven of letsel aan enkel Everink ook anders kan zijn ontstaan, zoals met voet blijven haken achter deur. #BadrHari

WTF? Hoe verzin je zoiets. Hoop dat ze keihard faalt.
Ik neem aan dat de advocate zelf ook wel inziet dat dit geen schijn van kans heeft, toch?
pi_118735750
In deze zaak zijn behalve verdachten, ook slachtoffers getapt. Ficq; "Omdat politie ervan uitging dat #BadrHari contact zou opnemen."

Ben benieuwd.
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2012 @ 11:09:50 #59
43556 miss_dynastie
pi_118735797
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

In feite doet ze gewoon haar werk; proberen haar cliënt zo goed mogelijk te verdedigen.

Dat ze daarbij een hoop nonsens uitkraait maakt niet zoveel uit, als ze dat niet zou doen dan zou ze geen top-advocaat zijn.
Dus een top-advocaat zijn staat voor jou gelijk aan nonsens uitkraaien? Ik denk daar dan toch wat anders over...
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:17:30 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118736019
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:09 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dus een top-advocaat zijn staat voor jou gelijk aan nonsens uitkraaien? Ik denk daar dan toch wat anders over...
Meid, als jij dat er in wilt lezen dan moet je dat vooral doen ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:19:06 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118736071
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Grappig dat jij weet hoe het in werkelijkheid is, terwijl die advocaat onderdeel is van een procedure om daar juist achter te komen.
Nee, zijn advocaat is geen onderdeel van de procedure om de werkelijkheid te achterhalen, haar taak is alleen maar hem te verdedigen, ongeacht of hij schuldig is of niet.
De advocaat van een schuldige cliënt zal hem ook verdedigen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118736309
Ik blijf het apart vinden dat info van het slachtoffer, verkregen via een afgetapte telefoon, gebruikt mag worden in de rechtszaal.
pi_118736318
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, zijn advocaat is geen onderdeel van de procedure om de werkelijkheid te achterhalen, haar taak is alleen maar hem te verdedigen, ongeacht of hij schuldig is of niet.
De advocaat van een schuldige cliënt zal hem ook verdedigen.
Jawel, het doel van een strafrechtelijke procedure is waarheidsvinding. De gekozen methode is grofweg de socratische, waarbij twee partijen tegenover elkaar staan. Dan heeft elke partij zijn rol in die waarheidsvinding en komt daar weinig van terecht wanneer een van de partijen weigert zich aan zijn rol te houden.
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2012 @ 11:36:07 #64
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_118736584
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jawel, het doel van een strafrechtelijke procedure is waarheidsvinding. De gekozen methode is grofweg de socratische, waarbij twee partijen tegenover elkaar staan. Dan heeft elke partij zijn rol in die waarheidsvinding en komt daar weinig van terecht wanneer een van de partijen weigert zich aan zijn rol te houden.
De waarheidsvinding ligt bij de rechter. Advocaten brengen enkel argumenten, feiten en leugens aan om de rechter te beïnvloeden.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:36:43 #65
97111 ukga
Siewosie baas
pi_118736606
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 10:46 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

ja dat bedoel ik.
pi_118736615
Het is maar goed dat het om een corrigerende tik ging, stel je toch eens voor dat ie vol uitgehaald zou hebben.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_118736684
Wanneer begint de verdediging?
pi_118736741
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:36 schreef Hathor het volgende:
Het is maar goed dat het om een corrigerende tik ging, stel je toch eens voor dat ie vol uitgehaald zou hebben.
Hij is helemaal niet zeker te weten. Hij ontkent eerst wat hij gedaan heeft. En dan geeft de politie beelden aan te hebben. Badr zegt dan weet iets meer en als hij de beelden gezien heeft geeft hij alles toe.

Er zijn iets van 8 of 9 aanklachten dus het gaat wel een tijdje duren denk ik.
pi_118736909
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:36 schreef 3-voud het volgende:

[..]

De waarheidsvinding ligt bij de rechter. Advocaten brengen enkel argumenten, feiten en leugens aan om de rechter te beïnvloeden.
Je snapt het niet.
pi_118736984
Goede advocaat, ik moet nog maar zien of de zaak Everink bewezen gaat worden.
Hell To The Liars
pi_118737025
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:36 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Een advocaat mag beslist niet liegen, enkel creatief zijn met de waarheid.
pi_118737078
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:50 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Klopt, advocaten noemen liegen dan ook "het anders interpreteren van de feiten" :')
Hell To The Liars
pi_118737099
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:48 schreef Droopie het volgende:
Goede advocaat, ik moet nog maar zien of de zaak Everink bewezen gaat worden.
Maakt het nog uit wie de beslissende trap heeft gegeven? In de VS kan je dan toch als groep worden veroordeeld of kan dat tegenwoordig ook in NL?
pi_118737123
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:52 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Maakt het nog uit wie de beslissende trap heeft gegeven? In de VS kan je dan toch als groep worden veroordeeld of kan dat tegenwoordig ook in NL?
Estelle dan ook jaren de gevangenis in ?? (niet dat ik het erg zou vinden)
Die Hells Angels uit Limburg gingen ook met zijn allen
Hell To The Liars
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2012 @ 11:55:24 #75
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_118737184
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:50 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Tussen wat ie mag en wat ie doet zit een verschil als tussen een appel en een trekhaak.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')