abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 november 2012 @ 20:52:01 #251
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_118754524
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 20:47 schreef Soury het volgende:

[..]

Je vergeet Ad Visser :')
Was het maar waar ;)
Er zijn van het collectief momenteel 16 persoonlijkheden MIA.
Ik zoek nog een psychiater met groepskorting en ik niet.
pi_118760145
Check Ned. 1 nu
pi_118760345
De functie van Leon de Winter is nog altijd onduidelijk voor mij, wat een afgang dat hij zichzelf zo uit.
pi_118760813
Advocaat heel overtuigend over de zaak. Client heeft niks gezegd tegen Badr.
  vrijdag 2 november 2012 @ 23:57:57 #255
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_118762327
Ik heb het niet helemaal gezien, maar die telegraaf-truus kwam op mij heel wat objectiever over dan die vd Heuvel.
  zaterdag 3 november 2012 @ 01:12:29 #256
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_118764641
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 20:16 schreef schizovreemd het volgende:

[..]

Ouwehoer is gewoon een uitdrukking, je moet niet gelijk zo kwaaddenkend zijn :P
Ouwehoer wel ja. _O-
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_118766792
quote:
'Die vent die moet hangen'

Cruciale vraag in de Sensation-zaak die voorligt tegen Badr Hari is of de verklaring van de in elkaar geslagen zakenman Koen Everink waar is. Everink is namelijk de enige die zegt dat Bad Hari hem geslagen heeft. De harde kern van het pleidooi van advocaat Bénédicte Ficq bestond uit het ontkrachten van die bewering. Zij zegt dat de verslagen van afgetapte telefoongesprekken van Everink aantonen dat wat hij in zijn politieverklaring over Hari zegt niet kán kloppen. 'Het ging zo snel, ik heb niet gezien dat hij...ik heb wel gezien dat er een vuist ging richting mij', aldus Everink aan de telefoon.

Door Wim van de Pol
http://www.crimesite.nl/n(...)die-moet-hangen.html
quote:
Zaak Badr Hari aangehouden tot volgende week
http://www.parool.nl/paro(...)-volgende-week.dhtml
  zaterdag 3 november 2012 @ 09:15:32 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118767077
Lol, heeft Wim wel een beetje opgelet?
Niet geslagen? Die corrigerende wake-up call tik wordt door Badr en Benedicte nota bene aangegeven als dat wat er gebeurd is.
Hoezo niet geslagen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118767671
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 09:15 schreef Leandra het volgende:
Lol, heeft Wim wel een beetje opgelet?
Niet geslagen? Die corrigerende wake-up call tik wordt door Badr en Benedicte nota bene aangegeven als dat wat er gebeurd is.
Hoezo niet geslagen?
Over opletten gesproken. :{

quote:
Hari kan volgens haar alleen worden vervolgd in de Sensation-zaak voor eenvoudige mishandeling: de tik die hij heeft uitgedeeld. Ficq zegt ook uit de verwondingen niet op te maken dat de poging van doodslag is geweest, zoals het Openbaar Ministerie denkt. En voor het samen plegen van mishandeling met voorbedachten rade ontbreekt volgens het motief. Zou Badr Hari als hij iemand wilde aanpakken dat niet in zijn eentje hebben kunnen doen?
http://www.crimesite.nl/c(...)die-moet-hangen.html
pi_118767986
quote:
Belleman en De Swart over rechtszaak tegen Badr Hari.

Vandaag was de eerste rechtszitting tegen de kickbokskampioen Badr Hari. De kickbokser is poging tot doodslag ter laste gelegd. Alexander de Swart is de advocaat van slachtoffer zakenman Koen Everink. Samen met rechtbankverslaggever Saskia Belleman gaat hij vanavond in Pauw & Witteman in op de zaak.

Poging tot doodslag
Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt de kickbokser van acht geweldsdelicten, waaronder er één een poging tot doodslag op de zakenman Koen Everink betreft. Deze zou hij tijdens het dancefeest Sensation in juli dit jaar ernstig hebben mishandeld in een skybox in de Amsterdamse Arena. Het negende zaak gaat over een verkeersdelict.

Gewelddadig
Het OM zei naar aanleiding van de proforma-zitting voldoende bewijs te hebben dat Hari het slachtoffer zeer gewelddadig zou hebben behandeld. In de skybox zou de kickbokskampioen de zakenman meermaals tegen zijn hoofd hebben getrapt terwijl hij al op de grond lag. De uitspraak van het OM is tevens gebaseerd op het feit dat Hari aan de politie heeft bekend Everink te hebben geslagen.

Vechtpartijen
De overige geweldsdelicten waarvan Hari wordt verdacht, gaan over vechtpartijen die plaats zouden hebben gevonden in de Amsterdamse clubs Jimmy Whoo en Club Air. Hari is al eerder veroordeeld geweest voor andere mishandelingszaken.

Media
Zijn advocaat Benedicte Ficq had tijdens de rechtszitting vooral kritiek op de aandacht van de media. Volgende week vrijdag wordt de bokskampioen aan de rechter voorgeleid.
http://pauwenwitteman.var(...)7a88e6a4a75d381b55ae
  zaterdag 3 november 2012 @ 10:38:53 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118768075
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 10:08 schreef lexgauw007 het volgende:

[..]

Over opletten gesproken. :{

[..]

http://www.crimesite.nl/c(...)die-moet-hangen.html
Ik zit mobiel, als het belangrijk is dat ik de complete tekst tot me neem dan moet je die quoten, ik ga mobiel niet allerlei links openen, zeker niet van sites als crimesite.

Maar goed, je zou kunnen zeggen dat ik hetzelfde heb gedaan als Ficq gisteren; alleen het deel gebruiken wat me uitkomt.
Je ziet wat er van komt...
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 3 november 2012 @ 10:43:53 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118768142
Ik moet iedere keer wel lachen om dat ontlastend bedoelde "hij had hem wel alleen kunnen aanpakken"...
Wat maakt het uit of hij hem alleen wel of niet aankon, dat maakt hem niet onschuldig, er hebben meer meegedaan, die hem waarschijnlijk ook ieder makkelijk alleen aan hadden gekund.

Het maakt het alleen maar laffer wat ze gedaan hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118769613
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 10:43 schreef Leandra het volgende:
Ik moet iedere keer wel lachen om dat ontlastend bedoelde "hij had hem wel alleen kunnen aanpakken"...
Wat maakt het uit of hij hem alleen wel of niet aankon, dat maakt hem niet onschuldig, er hebben meer meegedaan, die hem waarschijnlijk ook ieder makkelijk alleen aan hadden gekund.

Ik ben het helemaal met je eens, laat daar geen misverstanden over bestaan.
De excuses die in sommige media worden aangevoerd vind ik ook te gek voor woorden. De suggestie wordt gewekt dat het wel begrijpelijk is dat je iemand in elkaar mept nadat hij iets negatiefs over je vrouw heeft gezegd. Leon de Winter schrijft ook zoiets. Kan je zien wat een vreemde opvattingen die man erop nahoudt. 8-)
pi_118769647
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2012 10:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zit mobiel, als het belangrijk is dat ik de complete tekst tot me neem dan moet je die quoten, ik ga mobiel niet allerlei links openen, zeker niet van sites als crimesite.

De volgende keer zal ik het hele stuk overnemen. ;)
  zaterdag 3 november 2012 @ 12:25:41 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118770102
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 12:03 schreef lexgauw007 het volgende:

[..]

De excuses die in sommige media worden aangevoerd vind ik ook te gek voor woorden. De suggestie wordt gewekt dat het wel begrijpelijk is dat je iemand in elkaar mept nadat hij iets negatiefs over je vrouw heeft gezegd. Leon de Winter schrijft ook zoiets. Kan je zien wat een vreemde opvattingen die man erop nahoudt. 8-)
Ja, Leon de Winter is helemaal een triest verhaal, maar goed, als je wat negatiefs over zijn vrouw zegt dan beaamt hij dat waarschijnlijk gewoon braaf, omdat hij als geen ander weet dat hij onderaanstaat in de mannelijke pikorde.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 3 november 2012 @ 12:26:01 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118770113
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 12:05 schreef lexgauw007 het volgende:

[..]

De volgende keer zal ik het hele stuk overnemen. ;)
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator zaterdag 3 november 2012 @ 12:28:23 #267
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_118770180
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 12:03 schreef lexgauw007 het volgende:

[..]

Dat het begrijpelijk is lees ik eigenlijk nergens in de media. Ja, De Winter schrijft dat. Omdat hij graag interessant wil doen met een mening die haaks staat op het gesundenes volksempfinden.

Echter: het motief voor het kreupel schoppen van Everdink is niet helder en dat is natuurlijk voer voor speculatie.

Die suggestie gisteren bij P&W lijkt me nog het meest waarschijnlijk: de pikorde werd verstoord toen miljonair Everdink binnen kwam waggelen. Misschien ook met een air van 'deze toko is van mij', zoals alphamannetjes wel vaker hebben. Dat werd als brutaal en respectloos ervaren. Zéker toen Everdink zich wel voorstelde aan Estelle en niet aan Badr (klopt dat laatste?). Koppel dat aan testosteron, wellicht coke, en aan de behoefte om te doen waar je goed in bent. En even later werd een weerloze, kansloze man kapot getrapt.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
pi_118770347
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 12:28 schreef Gert het volgende:
Echter: het motief voor het kreupel schoppen van Everdink is niet helder en dat is natuurlijk voer voor speculatie.
Sterker nog, het is niet eens helder om wiens motief dat zou gaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 3 november 2012 @ 12:35:31 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118770365
Een miljonair die niet bereid is te investeren in de vechtsport, en het verdiend heeft zonder zich ooit met dat soort zaken te bemoeien en toch nog relatief jong is, zou idd wel eens als een bedreiging gezien kunnen worden....

Badr weet immers zelf ook wel dat hij die 1.80 meter gratie nooit zou hebben gescoord als hij niet behoorlijk goed verdiende met zijn sport, en hij weet ook dat zijn verdiencapaciteit sowieso snel beëindigd is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118770440
Alleen al de verklaring dat hij een ' corrigerende tik' heeft uitgedeeld is mijns inziens voldoende voor een veroordeling. Je moet gewoon met je poten van een ander afblijven. Heb zelf ook wel eens een tik gehad van een Marokkaan (die dacht dat ik iets had met zijn mongloide zus), wat is dat toch met die Noordafrikaanse randdebielen.. Had er geen schade van, maar hij is er lekker wel voor veroordeeld.. Wat Badr heeft geflikt is wel iets erger en het ergert mij als zijn advocaat doet voorkomen of hij een onschuldig lammetje is. Die vent moet gewoon hangen, want hij is fout.
  zaterdag 3 november 2012 @ 13:01:18 #271
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_118771114
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2012 10:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Op de reclames na is er niet veel mis met crimesite toch :?
Ze zijn meestal goed ingevoerd, ze hadden de scoop over deze zaak en hebben een paar gerenommeerde advocaten als columnist.
  zaterdag 3 november 2012 @ 13:04:32 #272
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_118771222
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 10:43 schreef Leandra het volgende:

Dat is natuurlijk om aan te tonen dat er geen motief is om het samen in vereniging te hebben gepleegd.
  zaterdag 3 november 2012 @ 13:18:14 #273
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_118771610
Als Hari mensen in elkaar slaat, dan doet hij dat niet in zijn eentje, wellicht omdat er dan tenminste iets te discussiëren valt. Als je ervoor zorgt dat er nog twee of drie idioten op een slachtoffer intrappen, kun je achteraf altijd volhouden dat jouw aandeel niet zo groot was. Als je in je eentje iemand iemand aanvalt in een redelijk gevulde skybox dan wordt dat heel wat moeilijker.

Het gaat er dus niet om dat het noodzakelijk is voor machtsuitoefening om met meer personen iemand op een 'open' plek volledig in elkaar te rossen, maar het is wel noodzakelijk als je een kans wil maken om de schuld van je af te schuiven.

Beetje domme als-dan fout van Ficq dus. Ja, als je niet zo sterk bent dan moet je met meerdere personen aanvallen. Maar dat wil niet zeggen dat het niet zinvol kan zijn om toch met meerdere personen iemand aan te vallen als je in je eentje sterk genoeg bent.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  zaterdag 3 november 2012 @ 13:45:25 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118772328
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 13:04 schreef schizovreemd het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk om aan te tonen dat er geen motief is om het samen in vereniging te hebben gepleegd.
Er was sowieso geen motief voor deze mishandeling, ik zie een milde belediging iig niet als een motief voor een zware mishandeling, en voor een misdaad in vereniging hoeft het volgens mij niet met voorbedachte rade te zijn, als je meedoet doe je mee, ook als je toevallig langsloopt en maar even een trap uitdeelt omdat het slachtoffer toch al zo goed bereikbaar op de grond ligt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 3 november 2012 @ 13:46:09 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118772346
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 13:18 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Als Hari mensen in elkaar slaat, dan doet hij dat niet in zijn eentje, wellicht omdat er dan tenminste iets te discussiëren valt. Als je ervoor zorgt dat er nog twee of drie idioten op een slachtoffer intrappen, kun je achteraf altijd volhouden dat jouw aandeel niet zo groot was. Als je in je eentje iemand iemand aanvalt in een redelijk gevulde skybox dan wordt dat heel wat moeilijker.

Het gaat er dus niet om dat het noodzakelijk is voor machtsuitoefening om met meer personen iemand op een 'open' plek volledig in elkaar te rossen, maar het is wel noodzakelijk als je een kans wil maken om de schuld van je af te schuiven.

Beetje domme als-dan fout van Ficq dus. Ja, als je niet zo sterk bent dan moet je met meerdere personen aanvallen. Maar dat wil niet zeggen dat het niet zinvol kan zijn om toch met meerdere personen iemand aan te vallen als je in je eentje sterk genoeg bent.
Scherp.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')