abonnement Unibet Coolblue
pi_119281640
Heeft iemand een idee wat wij kunnen doen met poes? We worden er laatste tijd gek van :(

Poes Rosie was tot voor kort een lieve schattige poes, wel had ze altijd al een eigen wil, maar dat hebben poezen nou eenmaal O+ Kinderen heeft zij nooit zo gemogen, komt vermoed ik door het nestje waar zij is geboren. Daar liep een irritant kind rond die achter die kleine poesjes aanjaagde etc.

Rosie woont nu 3 jaar bij ons en tot die tijd nooit ergens problemen mee gehad, Na ongeveer 9 maanden is zij geholpen. Rosie is een binnenkat en heeft het hele huis ter beschikking.

De afgelopen weken begint zij steeds vaker te blazen. Het stomme is dat dit alleen naar mijn vriendin gebeurd, nooit naar mij. Poes vlucht dan direct onder de bank en is hier vervolgens een uur niet onderuit te krijgen. }:| Als ze weer z'n aanval heeft kan ik prima in de buurt komen en mijn hand onder de bank houden. Als mijn vriendin dit doet probeert Rosie haar te spiezen aan de klauwtjes :Y)

Het blazen begint altijd als zij thuis komt en de kamer binnen loopt, als zij op de bank zit (met poes in de buurt) en ineens opstaat of bijvoorbeeld in de richting van poes loopt. Als ik deze handelingen doe is er niks aan de hand. Als mijn vriendin rustig op de bank zit komt het ook vaak genoeg voor dat Rosie gewoon op schoot komt liggen alsof er niks aan de hand is. 5 min later kan dit ineens helemaal omslaan.

Het lijkt dan ook erg op een afschrik reactie en een verdedigings actie. Heeft iemand een idee hoe wij dat mormel zo ver krijgen dat ze door heeft dat haar niks aangedaan wordt? :?

Foto van het mormel O+
hardcoholic
  vrijdag 16 november 2012 @ 17:35:44 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119282346
Wat lastig! Een tijdje terug was er een andere user waar het nog veel heftiger was. Dat is niet goed afgelopen.

Het is gissen hoe zoiets ontstaat. Zelf denk ik: neem het poes vooral niet kwalijk. Het is geen kwaadaardigheid. En ik denk dat je met veel geduld het meeste bereikt. Je vriendin zou haar voorlopig heel omzichtig kunnen benaderen en veel voorzichtige aandacht geven, waarbij poes zich niet bedreigd kan voelen, dus de kat de ruimte geven (optillen vermijden, bijv. en niet plotseling een aai geven). Laat je vriendin met poes spelen, bijv. met een hengel, zodat je vriendin op afstand zit, maar wel iets leuks doet. En ik zou je vriendin dagelijks een lekkere kattensnack laten geven.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 18 november 2012 @ 11:47:18 #103
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_119337712


Een lieverd is het he?

Hij, een Maine Coon, met de naam Aidan. komt 2 januari bij mij wonen. Daar heb ik nu al enorm veel zin in.
Maar ook vind ik het een beetje spannend. Namelijk in het verleden nooit huisdieren gehad. En ik vind het een hele verantwoordelijkheid het allemaal goed te doen.

Dus waarom ben ik hier? Voor een beetje steun bij mijn aanstaande poezen-vaderschap. En gewoon om mee te lezen wat ik verder aan info hier kan op doen. :)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_119337795
O+ O+ O+
pi_119338025
Wat een schatje!!!! <3
pi_119338276
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:47 schreef hierissieweer het volgende:
[ afbeelding ]

Een lieverd is het he?

Hij, een Maine Coon, met de naam Aidan. komt 2 januari bij mij wonen. Daar heb ik nu al enorm veel zin in.
Maar ook vind ik het een beetje spannend. Namelijk in het verleden nooit huisdieren gehad. En ik vind het een hele verantwoordelijkheid het allemaal goed te doen.

Dus waarom ben ik hier? Voor een beetje steun bij mijn aanstaande poezen-vaderschap. En gewoon om mee te lezen wat ik verder aan info hier kan op doen. :)
Rode poesjes! O+ O+
Krijgt hij ook nog een vriendje bij jou? Volgens mij is dat zeker voor een main coon wel aan te raden.
Gezellig dat je mee komt lezen en stel gerust vragen!
pi_119338345
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:14 schreef Ferdii het volgende:
Heeft iemand een idee wat wij kunnen doen met poes? We worden er laatste tijd gek van :(

Poes Rosie was tot voor kort een lieve schattige poes, wel had ze altijd al een eigen wil, maar dat hebben poezen nou eenmaal O+ Kinderen heeft zij nooit zo gemogen, komt vermoed ik door het nestje waar zij is geboren. Daar liep een irritant kind rond die achter die kleine poesjes aanjaagde etc.

Rosie woont nu 3 jaar bij ons en tot die tijd nooit ergens problemen mee gehad, Na ongeveer 9 maanden is zij geholpen. Rosie is een binnenkat en heeft het hele huis ter beschikking.

De afgelopen weken begint zij steeds vaker te blazen. Het stomme is dat dit alleen naar mijn vriendin gebeurd, nooit naar mij. Poes vlucht dan direct onder de bank en is hier vervolgens een uur niet onderuit te krijgen. }:| Als ze weer z'n aanval heeft kan ik prima in de buurt komen en mijn hand onder de bank houden. Als mijn vriendin dit doet probeert Rosie haar te spiezen aan de klauwtjes :Y)

Het blazen begint altijd als zij thuis komt en de kamer binnen loopt, als zij op de bank zit (met poes in de buurt) en ineens opstaat of bijvoorbeeld in de richting van poes loopt. Als ik deze handelingen doe is er niks aan de hand. Als mijn vriendin rustig op de bank zit komt het ook vaak genoeg voor dat Rosie gewoon op schoot komt liggen alsof er niks aan de hand is. 5 min later kan dit ineens helemaal omslaan.

Het lijkt dan ook erg op een afschrik reactie en een verdedigings actie. Heeft iemand een idee hoe wij dat mormel zo ver krijgen dat ze door heeft dat haar niks aangedaan wordt? :?

Foto van het mormel O+
[ afbeelding ]
Misschien is het een optie om iets als feliway of bach bloesem te gebruiken? Je zou voor dit probleem ook contact kunnen zoeken met een gedrags deskundige. Die weten beter hoe je met dit soort situaties moet omgaan en kunnen vaak ook tot een oplossing komen.
pi_119338381
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:14 schreef Ferdii het volgende:
Heeft iemand een idee wat wij kunnen doen met poes? We worden er laatste tijd gek van :(

* knip *
Ik weet geen antwoord, zo'n psychopaat heb ik ook gehad een aantal jaren terug. Het ene moment een lieve poes, het volgende moment een gestoord superagressief beest. Volgens de dierenarts helemaal gezond. Gelukkig heeft mijn ex dat beest toen meegenomen.
  zondag 18 november 2012 @ 12:18:58 #109
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_119338386
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:14 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Rode poesjes! O+ O+
Krijgt hij ook nog een vriendje bij jou? Volgens mij is dat zeker voor een main coon wel aan te raden.
Gezellig dat je mee komt lezen en stel gerust vragen!
Hij is heeft een creme kleur, erg mooi en apart om te zien.
Hij komt alleen bij mij wonen. Maar de bedoeling is dat hij regelmatig ook hier in de gezamelijke tuin mag. Spelen met de katten van de buren.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_119350081
Hoi!
Ik kwam via Google op dit forum en ik vind het echt superhandig!
Nu vroeg ik me af of jullie me misschien kunnen helpen, ik heb namelijk sinds gisteren een 4 jarige schildpadpoes overgenomen, maar ze is heel erg schuw. Ik heb al haar spullen in de badkamer en ze laat zich wel benaderen en aaien, maar ze komt de badkamer niet uit en zo nu en dan is ze heel bang en verstopt ze zich. Hoe kan ik haar sneller thuis laten voelen?
C'mon, grab your friends, we'll go to very distant Lands
With Jake the Dog, and Finn the Human,
The Adventures'll never end, it's Adventure Time!
  zondag 18 november 2012 @ 18:13:58 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119350147
Het credo is: met rust laten. Laat haar rustig de omgeving ontdekken. Dwing haar zo min mogelijk, ook niet naar haar toe gaan en aaien. Alleen aaien als ze zelf in je buurt komt. Hou er rekening mee dat het wel even kan duren. Blijf wel aanwezig en babbel wat tegen haar, zodat ze aan je stem went.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator zondag 18 november 2012 @ 18:21:40 #112
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_119350465
Gefeliciteerd met je schildpadmeisje :) Wat Lienekien zegt :Y Hoe verleidelijk ook toch proberen om haar zoveel mogelijk met rust te laten, dan komt ze vanzelf :Y Zet wat eten en drinken in de buurt want het is wel belangrijk dat ze dat blijft doen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_119350858
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:14 schreef Ferdii het volgende:
Heeft iemand een idee wat wij kunnen doen met poes? We worden er laatste tijd gek van :(

Poes Rosie was tot voor kort een lieve schattige poes, wel had ze altijd al een eigen wil, maar dat hebben poezen nou eenmaal O+ Kinderen heeft zij nooit zo gemogen, komt vermoed ik door het nestje waar zij is geboren. Daar liep een irritant kind rond die achter die kleine poesjes aanjaagde etc.

Rosie woont nu 3 jaar bij ons en tot die tijd nooit ergens problemen mee gehad, Na ongeveer 9 maanden is zij geholpen. Rosie is een binnenkat en heeft het hele huis ter beschikking.

De afgelopen weken begint zij steeds vaker te blazen. Het stomme is dat dit alleen naar mijn vriendin gebeurd, nooit naar mij. Poes vlucht dan direct onder de bank en is hier vervolgens een uur niet onderuit te krijgen. }:| Als ze weer z'n aanval heeft kan ik prima in de buurt komen en mijn hand onder de bank houden. Als mijn vriendin dit doet probeert Rosie haar te spiezen aan de klauwtjes :Y)

Het blazen begint altijd als zij thuis komt en de kamer binnen loopt, als zij op de bank zit (met poes in de buurt) en ineens opstaat of bijvoorbeeld in de richting van poes loopt. Als ik deze handelingen doe is er niks aan de hand. Als mijn vriendin rustig op de bank zit komt het ook vaak genoeg voor dat Rosie gewoon op schoot komt liggen alsof er niks aan de hand is. 5 min later kan dit ineens helemaal omslaan.

Het lijkt dan ook erg op een afschrik reactie en een verdedigings actie. Heeft iemand een idee hoe wij dat mormel zo ver krijgen dat ze door heeft dat haar niks aangedaan wordt? :?

Foto van het mormel O+
[ afbeelding ]
misschien rare vraag, maar wie geeft het schatje te eten? Als jij dit bent misschien aanpassen dat je vriendin dit gaat doen of vaker doet. Ik merk zelf bij ons rood-witte schat dat hij dominant wil zijn en ik (als ik hem geen eten geef) niet zijn baas ben, terwijl mijn man dat wel is. Mocht het te erg worden geef ik hem een aantal dagen te eten en heeft hij weer wat meer door dat ik zijn baas/blikopener ben en niet zijn speelmaatje.

On a other note: mijn schat is vorige week een paar dagen opgenomen bij de dierenarts omdat hij niet wou eten. Uiteindelijk kwam er uit het bloedonderzoek dat hij een alvleesklierontsteking heeft. Nu moeten we bij elke maaltijd een soort poeder over zijn eten doen zodat de ontsteking minder word maar ik ben ook al wat meer op de langere termijn aan het denken (hoe te voorkomen). Iemand hier die bekend is met een alvleesklierontsteking bij een kat en welke tips kregen jullie?
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_119351324
oke, bedankt voor jullie reactie!
Is het ook een goed teken als ze gat liggen? want als ze naar me toe komt en me kopjes geeft dan kan ik haar aaien en daarna gaat ze midden in de badkamer op de grond liggen, dus niet meer verstopt. Voelt ze zich dan beter op haar gemak?
C'mon, grab your friends, we'll go to very distant Lands
With Jake the Dog, and Finn the Human,
The Adventures'll never end, it's Adventure Time!
  zondag 18 november 2012 @ 18:47:01 #115
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119351405
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 18:45 schreef FinnTheHuman het volgende:
oke, bedankt voor jullie reactie!
Is het ook een goed teken als ze gat liggen? want als ze naar me toe komt en me kopjes geeft dan kan ik haar aaien en daarna gaat ze midden in de badkamer op de grond liggen, dus niet meer verstopt. Voelt ze zich dan beter op haar gemak?
Ik zou denken van wel.

Heb je al eens eerder een kat gehad? En wat weet je over de achtergrond van deze kat?
The love you take is equal to the love you make.
pi_119351584
Nee ik heb niet zelf eerder een kat gehad, wel opgepast op katten van de buren en bekenden.

van deze kat weet ik dat ze niet goed met kinderen overweg kan, omdat ze toen ze een kitten was door kinderen is mishandeld. Daardoor is ze zo nu en dan ook schrikachtig.
Toen ik haar bij haar oude huis ben gaan bekijken was ze superlief en kon ik haar aanhalen, aaien en optillen. Haar oude eigenaar zei dat ze ook altijd op schoot kwam liggen en een superlieve poes is.
Hier komt ze zo nu en dan ook naar me toe en dan kan ik haar aaien en spint ze, maar daarna kruipt ze opeens weer weg. Hoe lang zou ze ongeveer nodig hebben om te moeten wennen aan een nieuw huis? Er zijn hier geen andere katten of kinderen.
C'mon, grab your friends, we'll go to very distant Lands
With Jake the Dog, and Finn the Human,
The Adventures'll never end, it's Adventure Time!
  zondag 18 november 2012 @ 18:56:59 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119351896
Dat kan best een paar dagen of weken duren, maar als ze op haar vorige adres zo aanhalig was en ze heeft bij jou geen concurrenten, dan geef ik het veel kans. Onthoud vooral dat je haar vertrouwen moet winnen.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 18 november 2012 @ 19:07:29 #118
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_119352423
Lienekien heeft het allemaal al gezegd.

Jouw kat heeft een lastig verleden en ze heeft bij de vorige eigenaar al één keer een nieuwe kans gegeven aan De Mens. Onderschat niet wat het betekent dat ze nu alweer bij een nieuwe eigenaar is.

Geduld dus en alsjeblieft geen haast hebben.
Dan krijg je zo mogelijk de leukste kat ooit. Ze kiezen voor jou en niet andersom, dat is eigenlijk de positie waarin je verkeert. ;)

[ Bericht 12% gewijzigd door Duderinnetje op 18-11-2012 19:17:01 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 18 november 2012 @ 19:14:06 #119
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_119352775
P.s. Onze huidige asielkat kroop ook weg in de badkamer. Kennelijk een veilige, donkere plek.

Daar heb ik de eerste dagen op mijn buik bij haar gelegen, lieve woordjes fluisterend. Ik dacht: als jij hier wilt liggen dan gaan we hier dus samen liggen. En zo werd 'in mijn buurt' steeds een stukje veiliger, tot het hele huis veilig was.

Inmiddels zijn we een half jaar verder en is ze de koningin van het huis, de tuin en (denkt ze zelf) de hele buurt. Al mijn tomeloze geduld en liefde is ze vergeten. De baas is nu haar Favoriete Mens. Soms kijkt ze naar me met een blik die zegt: "Wat doe jij eigenlijk bij ons in huis?"

Maar ja, ik hou evengoed van haar. *;
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_119353669
Oke, bedankt voor al jullie positieve reacties :)
Het is nu al zo'n lieve poes en ze is ook echt supermooi, dus ik kijk er echt naar uit dat ze helemaal gewend is en lekker bij me op de bank kan zitten :)
C'mon, grab your friends, we'll go to very distant Lands
With Jake the Dog, and Finn the Human,
The Adventures'll never end, it's Adventure Time!
pi_119364746
Mijn overleden poes heeft 3 maanden onder de bank gezeten, ze kwam er alleen onder vandaan om te eten, drinken en de kattenbak te gebruiken en heel langzaam werd ze de tot vervelends aan toe knuffelpoes :)
pi_119366347
Onze asielkat was ook ontzettend schuw. Eerst mochten we hem niet aaien, daarna alleen op zn kop en langzaam aan steeds een beetje meer. Inderdaad respecteren wat de kat wil. Zijn buik is altijd een no-go zone gebleven. Nja, na 15 jaar (hij was toen 19) mochten we eraan komen, maar er was altijd een kans dat hij je pakte. Als aandenken heb ik een aantal littekens :+

Hij is van een schuw beestje naar een echt vriendelijke kat gegaan. Met schuwheid is er vrijwel altijd verbetering :)
pi_119375040
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 22:40 schreef fh101 het volgende:
Onze asielkat was ook ontzettend schuw. Eerst mochten we hem niet aaien, daarna alleen op zn kop en langzaam aan steeds een beetje meer. Inderdaad respecteren wat de kat wil. Zijn buik is altijd een no-go zone gebleven. Nja, na 15 jaar (hij was toen 19) mochten we eraan komen, maar er was altijd een kans dat hij je pakte. Als aandenken heb ik een aantal littekens :+

Hij is van een schuw beestje naar een echt vriendelijke kat gegaan. Met schuwheid is er vrijwel altijd verbetering :)
Lijkt op onze Rooie. Was zo schuw dat als je maar een beweging maakte dat hij weg vluchtte. Langzaam laten wennen aan liefde, rustig aaien. Eerst over zijn rug, toen over z'n kop en nu mag je zelfs zijn buik knuffelen. En het liefst schurkt hij helemaal tegen je aan... Heeft zeker een jaar geduurd (en maakte een enorme sprong toen we twee weken op vakantie waren geweest, denk dat hij er toen wel achter kwam dat liefde krijgen toch wel lekker is :D)
pi_119377274
@Ferdii: wij hebben zo'n zelfde probleem (alleen is de agressie inmiddels minder geworden en ook tegen mij gericht, niet alleen meer tegen mijn man). Het is nu al maanden zo en ik word er zo langzamerhand gek van. Ik denk er steeds vaker over om haar weg te doen maar ik zou niet weten waar heen. In deze staat krijg ik haar nergens heen in ieder geval..

Onze kat is trouwens wel erg schrikkerig en schuw. Ze gaat wel naast ons op de bank zitten of komt kopjes en aandacht halen, maar van drukte houdt ze absoluut niet. Ze schrikt ook snel van vreemde geluiden of als ze je niet aan ziet komen oid. Is dat bij jullie kat ook zo?

Dat ze het meest op haar gemak is wanneer het rustig is zorgt er ook voor dat ik er soms aan denk om haar weg te doen. Ik denk dat ze veel gelukkiger zou zijn bij iemand alleen, een ouder (en dus rustiger) iemand, met wat buitenruimte. Wij zijn niet extreem druk, maar we hebben wel regelmatig vrienden over de vloer.
Ik ga zo wat bachbloesem halen, misschien helpt dat wel.
freedom is just another word for nothing left to lose
  maandag 19 november 2012 @ 11:14:11 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119377341
ik ken een 'kattenkundige' die met bloesemtherapie werkt. Als je informatie wilt, DM ik haar naam wel even. Haar een mailtje sturen hoeft alleen wat tijd te kosten.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')