Ik heb lang,dik, donker haar dus het is niet gelijk het einde van de wereld maar toch.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat vaag dan die gespleten haarpunten
Ja, maar naarmate je ouder wordt, vermindert datquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:48 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ik heb lang,dik, donker haar dus het is niet gelijk het einde van de wereld maar toch.
hèhè, toevallig gister ook dezelfde opmerking gehad: yaw bu adam ataturkmusquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:45 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
İk heb hem gıster gezıen ın de bıos. Achter mıj zat een jongen dıe aan het eınde van de fılm "Aah, bu Atatürk´mu?" vroeg.
Yalan söylemıyecem, ık weet ook amper wat over hem. Ama ben bıle 'göz renginden' tanıdım adamı.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:58 schreef xaban06 het volgende:
Maar komt misschien doordat de jonge generatie Ataturk alleen kennen als vader der Turken, hoogste van het hoogste, terwijl in de film hij maar een simpele albay is en hogere pasalar boven zich heeft.
Ik zou dan dit lezenquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:08 schreef xaban06 het volgende:
Ze mogen trouwens ook wel wat meer achtergrond informatie meegeven. Waarom heeft een Duitse generaal bijvoorbeeld het bevel? Felan filan. Rukfilm.
Omdat het ook zo in het verleden was? Door de samenwerking. Overigens waren die duitsers eropuit om zo veel mogelijk turken te laten vermoorden zodat zij het ottomaanse rijk zouden kunnen overnemen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:08 schreef xaban06 het volgende:
Ze mogen trouwens ook wel wat meer achtergrond informatie meegeven. Waarom heeft een Duitse generaal bijvoorbeeld het bevel? Felan filan. Rukfilm.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ottoman%E2%80%93German_Alliancequote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:25 schreef xminator het volgende:
[..]
Omdat het ook zo in het verleden was? Door de samenwerking. Overigens waren die duitsers eropuit om zo veel mogelijk turken te laten vermoorden zodat zij het ottomaanse rijk zouden kunnen overnemen.
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:25 schreef xminator het volgende:
[..]
Omdat het ook zo in het verleden was? Door de samenwerking. Overigens waren die duitsers eropuit om zo veel mogelijk turken te laten vermoorden zodat zij het ottomaanse rijk zouden kunnen overnemen.
Maar in die tijd was het ook exact zo, hij had toen amper macht tussen 1914-1917 vergeleken met 1922, waarbij hij vrijwel alle macht in het land tot zich toe had getrokken. Tot 1918 was het vooral Talat Pasha, Enver Pasha en Cemal Pasha die het voor het zeggen hadden.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:58 schreef xaban06 het volgende:
Maar komt misschien doordat de jonge generatie Ataturk alleen kennen als vader der Turken, hoogste van het hoogste, terwijl in de film hij maar een simpele albay is en hogere pasalar boven zich heeft.
Deze ga ik zooooo introduceren bij onze familieverjaardagen!quote:
Eindelijkquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:26 schreef Weissman het volgende:
Ik zoek een track maar kan'm niet vinden FFFFUUUUUUU
Waarom zouden wequote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:03 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Jullie nemen me niet serieus.
Had mn profielwerkstuk over gallipoli geschreven, had een artikel erover gelezen. Vandaar. Maar kan het ook totaal mis hebbenquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:22 schreef Weissman het volgende:
[..]
Waarom zien Turken overal een complot in tegen hun eigen volk
Ben het echt nog nooit zelf tegengekomen, heb je misschien bronnen? Lijkt me overigens sterk vergeleken met de Duitse ambities.quote:
Ik wil jou wel serieus nemen, hoor JFM.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:03 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Jullie nemen me niet serieus.
Om Engeland het moeilijk te maken in India en Egypte, maar overnemen, daar is volgens mij historisch niets over bekend?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:44 schreef xminator het volgende:
http://books.google.nl/bo(...)=nl&output=html_text
Weet niet of volgende link het doet maar hier lees je iets dat de duitsers zowat de gehele legerleiding hadden overgenomen. De ottomanen dachten dat de duitsers beter waren in oorlogvoering en zo de overwinning sneller zou komen. De duitsers gebruikten de ottomanen dan als voer zodat de aandacht naar het middenoosten/ottomaanse rijk zou gaan ipv naar duitsland.
Overnemen misschien niet dan, maar ze gebruikten de Turken wel. Als slachtvee.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Om Engeland het moeilijk te maken in India en Egypte, maar overnemen, daar is volgens mij historisch niets over bekend?
Ja! Looks good.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:01 schreef xminator het volgende:
Nieuwe horloge is binnen, mooi?
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:51 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik wil jou wel serieus nemen, hoor JFM.
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:33 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
I wanna suck your dick, Weiss.
Nee. Maar yinede hayirli olsun.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:01 schreef xminator het volgende:
Nieuwe horloge is binnen, mooi?
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |