abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:14:37 #1
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_118471938

Inleiding/Spelregels
We bevinden ons in een dorp waarin een maffiagroep actief is en dorpelingen vermoordt. Deze maffialeden wonen echter ook gewoon in het dorp; het kan dus iedereen van je medespelers zijn. De dorpelingen moeten erachter zien te komen wie er tot de maffia behoren, door hints op te lossen en elke dag iemand (hopelijk een maffialid) te lynchen. Intussen moordt de maffia rustig door. Het is de bedoeling om alle maffialeden te vermoorden voordat ze er in grotere getale zijn dan de dorpsmensen.

In principe zijn er dus 2 soorten rollen:
- of je bent maffia
- of je bent dorpsbewoner (eventueel met een speciale rol, zie hieronder)

Eerst zal iedereen een rol toegewezen krijgen via PM. Het is verboden om printscreens van je rol te versturen aan medespelers (indien dit wel gebeurt, aub melden bij de spelleiders). Na de rollenverdeling zal er een burgemeester door het dorp gekozen worden via een democratische verkiezing. Iedereen die wil mag zich hiervoor verkiesbaar stellen. De burgemeester zal een aantal bodyguards (speciale rol) krijgen, die zullen voorkomen dat de burgemeester 's nachts sterft aan de hand van de maffia. De burgemeester kan wel gelyncht worden door het dorp. De burgemeester heeft bij de dorpslynch een stem die extra zwaar telt en kan tevens eenmalig een dubbele dorpslynch instellen! Het is dus belangrijk om een betrouwbare burgemeester te kiezen.

De burgemeester mag dus in één dag naar zijn keuze een dubbele lynch instellen. Dit houdt in dat er die dag twee mensen gelyncht worden door het dorp. Iedereen mag dan op twee mensen stemmen, en de twee mensen met de meeste stemmen worden gelyncht. Dit moet binnen 12 uur na de nachtpost worden aangekondigd worden door de burgemeester.

Wanneer de maffia in de nacht dorpsbewoners heeft vermoord, zal er een verhaal komen waarin aanwijzingen verstopt zitten over de maffialeden. De dorpsleden moeten deze hints ontrafelen, om zo de maffialeden te vinden en te lynchen. De hints worden gehaald uit de ava's, fotoboeken en profielen van de maffialeden. Ook worden er hints uit de posthistory gehaald; hierbij wordt echter alleen gekeken naar het topic en niet naar wat de desbetreffende speler daar precies gepost heeft, en wordt slechts gekeken naar de eerste pagina van de posthistory.

's Nachts kunnen de maffialeden en mensen met speciale rollen de Spelleiders een PM sturen met hun actie voor die nacht. Let er hierbij goed op de tijd: tijdens de nacht dienen alle speciale rollen hun PM voor 22.00 uur doorgestuurd hebben, zodat de overgang kan plaatsvinden. Daarop volgt de overgang weer naar de dag. De eerste dag verkiest men de burgemeester, de uitslag van de verkiezing zal bekend zijn zodra iedereen gestemd heeft(max. 24 uur), waarna meteen de nacht ingaat. (waarin de speciale rollen hun PM's kunnen sturen naar de spelleider.) De uitslag van de nacht zal dan zo snel mogelijk bekend worden, waarna de dag weer zal ingaan en de dorpsbewoners aan de slag moeten om de hints op te lossen! Und so weiter!

De hints zitten verstopt in het verhaal van de nacht (het verhaal over de dorpslynch bevat dus geen hints), en verwijzen naar de maffialeden die aan het moorden zijn geweest. Aanwijzingen kunnen overal uit genomen worden; postcount, signature, avatar, etc. Deze teksten/plaatjes/whatever mag je dus ook niet veranderen zolang het spel duurt.

Tijdens de dag zal er iemand gelyncht worden door het dorp, n.a.v. de kills van de nacht. Hierbij mag iedereen stemmen, in het topic! Om er achter te komen hoe je precies moet stemmen, lees dan even verder bij stemregels.

Als de maffia de overhand krijgt (het dorp heeft niet genoeg stemkracht meer om maffia te lynchen waardoor de maffia gewoon de stad kan uitmoorden), verliest de stad. Het dorp wint als alle maffia dood is

Stemregels:

1. Je moet duidelijk aangeven voor wie je stemt. Bijvoorbeeld: ##Ik stem voor Piet.; Zorg ook dat je het lijstje met stemmen even kopieert en je eigen stem toevoegt. Wanneer je alleen zegt te stemmen maar het lijstje niet overneemt en aanvult, telt je stem niet mee.
2. Je mag niet stemmen a lá "Ik stem nu voor Piet, maar als het helpt om Jan te redden stem ik op Henk". Je kunt wel je stem veranderen door gewoon dit te posten:;##unvote Jan, ##vote Piet;
3. Je mag niet op jezelf of iemand stemmen die dood is.
4. In het geval van twee man met evenveel stemmen zal degene die als eerste dit stemaantal heeft bereikt gelyncht worden.
5. Je MOET stemmen voor 19.00 uur. Doe je dit 2 x niet, dan volgt een automatische lynch. Burgemeestersverkiezing telt ook mee.
6. Je mag je stem niet terugtrekken, wijzigen mag zo lang de lynch nog niet geweest is.

Algemene gameregels:
1. Zodra je dood bent mag je niets zeggen dat het spel kan beïnvloeden. Je mag gerust posten, maar let op wat je zegt.
2. Probeer aub de posts gerelateerd te houden aan het spel.
3. Zorg dat je betrokken blijft bij het spel; dit hoeft niet door 24/7 je aanwezigheid te melden in het topic, maar zorg wel dat je stemt. Vooral als je een speciale rol hebt, is je aanwezigheid eigenlijk elke dag even nodig.
4. Ruzies zijn uit den boze, die vecht je maar via PM uit.
5. Tijdens het spel verander je niks aan je fobo/ava/sig/ etc. Gebeurt dit wel, dan volgt automatisch uitschakeling!

Deadlines

De dag eindigt om 19.00. Dan worden de uitslagen van de stemmingen bekend gemaakt. Vanaf dat moment hebben de mensen met een speciale rol de gelegenheid om een PM te sturen naar de Spelleider.

De nacht eindigt om 22.00. Na 22.00 worden de activiteiten van de speciale rollen bekend gemaakt met bijbehorende hints. Vanaf dat moment is het tijd om de hints op te lossen en te stemmen voor de dagelijkse dorpslynch.

Alle nachtvaardigheden moeten voor 21:30 binnen zijn. Voor de maffialeden geldt: een PM met daarin de personen die vermoord worden, alsmede door welke maffialeden zij vermoord worden.

Rollen:
Zoals al eerder benoemd, er zijn dus verschillende rollen in het spel. Aan het begin krijgt iedereen een PM met daarin zijn/haar rol. Lees hieronder wat je rol inhoudt, mocht je daarna nog vragen hebben over je rol stel ze dan in PM naar de spelleiders:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deelnemers
1. Tha_Erik Profiel | History | Fotoboek
2. timmmmm Profiel | History | Fotoboek
3. Peter Profiel | History | Fotoboek Blacksmith
4. liesje1979 Profiel | History | Fotoboek
5. DuTank Profiel | History | Fotoboek Townie
6. Fogel Profiel | History | Fotoboek Townie
7. Puntenslijpsel Profiel | History | Fotoboek
8. Gomi Profiel | History | Fotoboek
9. plopkweker Profiel | History | Fotoboek
10. Rockfire Profiel | History | Fotoboek
11. Bart Profiel | History | Fotoboek
12. DrNick Profiel | History | Fotoboek
13. Crutch Profiel | History | Fotoboek Busdriver/ Lover
14. Harajuku. Profiel | History | Fotoboek
15. Sicsicsics Profiel | History | Fotoboek
16. IJsdraakje Profiel | History | Fotoboek
17. Etcetera Profiel | History | Fotoboek bodyguard
18. Chuck-N0rr1s Profiel | History | FotoboekTownie
19. lynda Profiel | History | Fotoboek
20. PatriQue89 Profiel | History | Fotoboek
21. Soempie Profiel | History | Fotoboek Sniper
22. Roger_Epiales Profiel | History | Fotoboek Lover
23. AlbinoBambi Profiel | History | Fotoboek
24. Majo Profiel | History | Fotoboek townie
25. BeamofLight Profiel | History | Fotoboek
26. Disana Profiel | History | FotoboekTownie
27. Isdatzo Profiel | History | Fotoboek Townelder
28. Tamashii Profiel | History | Fotoboek Maffia

Belangrijke linkjes:
nacht 1
nacht 2
nacht 3

[ Bericht 0% gewijzigd door Tha_Erik op 27-10-2012 11:38:55 ]
Wat doe ik hier?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:25:24 #2
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_118472365
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:17 schreef MaJo het volgende:
Damn op het laatst begon ik te twijfelen. Ik verdenk Erik nu zwaar
Omdat ik niet op Soempie stemde? Of omdat ik op jou stemde?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  One tough cookie vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:31:10 #3
169210 liesje1979
pi_118472586
Hmm sniper, jammer. Gelukkig is het nu weekend en heeft iedereen ruim voldoende tijd om hints te zoeken. *O*
  One tough cookie vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:39:00 #4
169210 liesje1979
pi_118473014
Als er vannacht weer hints naar Erik gevonden worden, lynchen we hem morgen wel. *O*
We, als ik de nacht overleef that is. :')
  Moderator vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:42:08 #5
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118473201
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:25 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Omdat ik niet op Soempie stemde? Of omdat ik op jou stemde?
Vooral omdat jij de hetze tegen soempie aanvoerde en wat hints tegen hebt. Puur alleen omdat je op mij hebt gestemd is natuurlijk flauwekul :D al verdenk ik etc eigenlijk ook wel :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:42:53 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118473247
Ik verwacht er vannacht eigenlijk wel aan te gaan :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  One tough cookie vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:44:17 #7
169210 liesje1979
pi_118473316
Volgens mij kwam Disana met Soempie toch? :@
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:45:12 #8
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_118473367
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Vooral omdat jij de hetze tegen soempie aanvoerde en wat hints tegen hebt. Puur alleen omdat je op mij hebt gestemd is natuurlijk flauwekul :D al verdenk ik etc eigenlijk ook wel :')
Wacht, ik kan me die hetze vanuit mij niet herinneren!
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:46:15 #9
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_118473427
Het enige eigenlijk wat ik actief tegen soempie gedaan heb is direct na de nacht hints gevonden tegen haar (ook tegen Patrique en MaJo), en verder ben ik naar mijn weten niet heel actief Soempie gaan verdenken. Maar daar zou ik even voor terug moeten gaan lezen.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:47:34 #10
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_118473488
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:44 schreef liesje1979 het volgende:
Volgens mij kwam Disana met Soempie toch? :@
Ja, en het was Tha_erik die meteen riep dat ze vermoord werd omdat ze dan wel goed zou zitten
Laffe huichelaar
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:49:48 #11
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_118473605
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:47 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja, en het was Tha_erik die meteen riep dat ze vermoord werd omdat ze dan wel goed zou zitten
Nou, dat is wel wat gechargeerd natuurlijk, ik opperde dat als een mogelijkheid, dat de maffia haar doodmaakte omdat ze goed op weg was qua hints. Ik kon destijds ook niet weten dat Soempie onschuldig was natuurlijk. Waar jij het trouwens mee eens was, jij vond ook dat Disana goed bezig was. Bovendien vond JIJ soempie ook verdacht en stemde ook nog eens op haar.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:51:10 #12
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_118473692
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:49 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Bovendien vond JIJ soempie ook verdacht en stemde ook nog eens op haar.
True, omdat ik jou boven haar geloofde.
Laffe huichelaar
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:53:52 #13
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_118473828
En nu blijkt ze onschuldig te zijn en ben ik opeens verdachter? Call me crazy, maar die logica volg ik echt niet.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:54:26 #14
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_118473865
Gelukkig is het in mijn hoofd logisch :')
Laffe huichelaar
  Moderator vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:56:44 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118474020
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:46 schreef Tha_Erik het volgende:
Het enige eigenlijk wat ik actief tegen soempie gedaan heb is direct na de nacht hints gevonden tegen haar (ook tegen Patrique en MaJo), en verder ben ik naar mijn weten niet heel actief Soempie gaan verdenken. Maar daar zou ik even voor terug moeten gaan lezen.
Vanmiddag was je erg actief bezig om te lobbyen tegen haar. Maar goed, ik heb op haar gestemd dus ik mag eigenlijk niks zeggen :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:54 schreef timmmmm het volgende:
Gelukkig is het in mijn hoofd logisch :')
En dat :Y
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:00:29 #16
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_118474197
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Vanmiddag was je erg actief bezig om te lobbyen tegen haar. Maar goed, ik heb op haar gestemd dus ik mag eigenlijk niks zeggen :')

Nee, je moet echt even teruglezen. Dat is namelijk totaal niet waar. Alleen dat gedoe over babies als rare mannetjes zou je misschien zo kunnen zien, maar dat was meer het uitleggen van één gevonden hint. Verder dreigde ik op haar te gaan stemmen omdat ze mij verdacht aan het maken was (uiteindelijk niet gedaan, zoals je weet).
Dat is eigenlijk het enige wat ik tegen soempie beweerd heb. Echt geen lobbyactie. Juist niet.
Hoogachtend,
Erik.
  Moderator vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:02:17 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118474274
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 21:00 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Nee, je moet echt even teruglezen. Dat is namelijk totaal niet waar. Alleen dat gedoe over babies als rare mannetjes zou je misschien zo kunnen zien, maar dat was meer het uitleggen van één gevonden hint. Verder dreigde ik op haar te gaan stemmen omdat ze mij verdacht aan het maken was (uiteindelijk niet gedaan, zoals je weet).
Dat is eigenlijk het enige wat ik tegen soempie beweerd heb. Echt geen lobbyactie. Juist niet.
Ok misschien leeft dat gevoel dan ten onrechte, ik ga eens teruglezen. Sowieso leuk om terug te lezen nadat je de rol weet van de gelynchte persoon, dan kunnen dingen opeens op z'n plek vallen!
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:26:59 #18
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_118475509

Etcetera (bodyguard) liep al bijna anderhalf uur te zoeken naar een toilet. Hij spatte bijna uiteen na alles wat hij had gedronken bij het Oktoberfest. Hij kwam na lang zoeken eindelijk een openbaar toilet tegen en ziet alles gaan. De stroom urine bleef maar doorgaan. Toen hij bijna klaar was zag hij de deur van het toilethokje opengaan. Er kwam een man met een hakmes aanlopen en voordat hij het wis had de man zijn penis afgehakt. Het bloed spoot alle kanten op en het was maar een kwestie van tijd voordat hij geen leven meer in zich had.

DuTank Liep over straat. Net toen ze langs een bouwplaats liep waar veel kabaal was maar niemand aanwezig het. Het hagelde! Ze pakte wat van de hagelde op toen ze merkte dat het geen hagelstenen waren maar kleine stukjes wit hout. Door het lawaai had ze niet gezien dat deze uit een shredder kwamen met een rotvaart. Achter de Shredder stond een man met donkere ogen de shredder te verplaatsen naar haar toe. DuTank (townie) kon nergens meer heen en werd doorkliefd door duizenden stukjes hout.

MaJo (townie) zat achter de kassa van het pompstation en was blij dat zijn shift er bijna op zat. Hij had erg veel zeurende en zeikende klanten aan de balie gehad en hij was ook een paar keer flink uitgescholden. Even voor sluitingstijd kwam er een kerel binnengewandeld. “Kun je me even helpen tanken want ik mijn armen zijn niet sterk genoeg om de slang naar de benzinetank te trekken.” MaJo vond het maar een vaag verhaal maar besloot toch even mee te lopen. Bij de auto aangekomen sloeg de man hem ineens vol in zijn nek waardoor hij zijn knieën zakte en groggy tegen de vlakte ging. Voordat hij het wist had hij de brandstofslang in zijn mond en liep de benzine zijn lijf in. Al snel begon hij heftig te trillen enMaJo (townie) stierf ter plekke.

Een duister figuur rende richting het pompstation en kwam zag een lichaam omringd door benzine liggen. Hij waste laat maar dood is in ieder geval dood dacht hij.

hij/zij zegt bevat geen hints
Wat doe ik hier?
  Redactie Frontpage vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:28:43 #19
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_118475604
-O-
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  One tough cookie vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:29:22 #20
169210 liesje1979
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:30:03 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_118475683
GODVERDOMME.

Nu ben ik boos. Ik luister nooit meer naar mensen
Laffe huichelaar
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:30:27 #22
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_118475711
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT ZEG IK JE
Laffe huichelaar
  Redactie Frontpage vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:33:35 #23
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_118475857
EN IK BEN GEEN MAN

:(
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_118475890
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 21:30 schreef timmmmm het volgende:
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT ZEG IK JE
zo maar serieus hints zoeken dan? :7
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:36:00 #25
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_118475968
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 21:34 schreef lynda het volgende:

[..]

zo maar serieus hints zoeken dan? :7
Zo pissed ben ik inmiddels wel. Ik hou er niet van niet te doen wat ik zelf wil, en als het dan ook nog eens voor niks is, raak ik zéér geagiteerd.
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')