abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118571605
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan noemen we het VB, de zogenaamd verhuisbelasting. :D

Waarom zou je bij de verkoop van een 2e hands huis eigenlijk nogmaals belasting (tot vorig jaar 6% en nu nog steeds 2%) moeten afdragen, als je de door jullie zo geliefde auto's als voorbeeld neemt draagje bij particuliere 2e hands verkoop ook geen belasting meer af.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
om Xeno's acceptatiegraad een beetje ter verhogen.
pi_118571672
Ah xeno komt niet meer uit zijn woorden en wijkt maar weer eens van het discussie onderwerp af om zo dadelijk toch weer alle schuld bij de rest van de wereld weer te kunnen leggen, zolang hij zelf maar als meest bevoordeelde uit de bus kan komen.
pi_118574103
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:36 schreef Istrilyin het volgende:

[..]

Mannen met kloten durfen ruzie te maken met hun vriendin in dit soort zaken. Watjes doen wat ze zegt, en mogen later werken voor alimentatie en restschuld :)

[..]

En die oudere man maar hopen dat zulke "wijsheid" jongeren in het gezelschap tot kopen gaat brengen... Timing is wel degelijk belangrijk. Wie in 1993 kocht heeft zit op rozen. Wie in 2008 kocht heeft verlies.
de vraag is, wanneer gaat het weer 1993 zijn, in Japan is het al 30 jaar geen 1993 meer geweest.

@MichaelHD9:
Verder zijn de meeste huurders denk ik helemaal niet zo bezig met wat financieel het beste voor hun is denk ik, anders hadden ze namelijk voor 2008 wel gekocht (de meesten dan)

Huurders in het algemeen uitmaken voor gierige materiele hebzuchtige schepsels die wachten op de financiele teloorgang van het halve land slaat kan nog wal, je kan ze voor veel uitmaken maar over het algemeen zijn het juist gemiddeld minder materialistische mensen dan kopers.
Geval van pot verwijt de ketel, en er spreekt ook een beetje histerie uit.

Starters daarintegen die willen kopen maar noodgedwongen huren of bij ouders wonen is een ander verhaal, dat zijn eigenlijk kopers die nog even wachten, iets wat de meesten kopers die al gekochten hebben ook zouden doen als ze nog niet gekocht hadden.
pi_118574325
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:05 schreef Artimunor het volgende:

[..]

de vraag is, wanneer gaat het weer 1993 zijn, in Japan is het al 30 jaar geen 1993 meer geweest.

@MichaelHD9:
Verder zijn de meeste huurders denk ik helemaal niet zo bezig met wat financieel het beste voor hun is denk ik, anders hadden ze namelijk voor 2008 wel gekocht (de meesten dan)

Dus de huurders die in dit topic rondslingeren zijn niet representatief voor de gemiddelde huurder wil je daarmee zeggen?

Want als we naar xeno, RD en MM kijken zien we dat ze zich toch heel druk maken over de huizenprijzen in NL, of de zogenaamde overmatige belastingdruk door de HRA.
pi_118574338
Oe, misverstand. Ik dicht de meeste huurders niet het één en ander toe aan opportunistische b/s, alleen bepaalde posters hier :)

Hier wordt het veelal gepositioneerd als een huurder vs. eigenaar discussie, maar in werkelijkheid lijkt het vaak eerder een dejongensvandewit vs. achteroverleundeandermoethetmaarvoormedoenzwelgendinalmijnverdriet discussie. Beide exemplaren vind je verdeeld over huurders en kopers.

Verder is het heel normaal dat starters eerst eens een tijdje huren en sparen, en/of wat langer thuis blijven wonen en sparen. Alles voor niks bestaat immers niet, wordt tijd dat mensen eens wat meer zelfbewust worden ipv naar anderen te wijzen voor hun welvaart, en ook eens wat compromissen/beperkingen accepteren.

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelHD9 op 29-10-2012 13:20:26 ]
pi_118574664
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus de huurders die in dit topic rondslingeren zijn niet representatief voor de gemiddelde huurder wil je daarmee zeggen?

Want als we naar xeno, RD en MM kijken zien we dat ze zich toch heel druk maken over de huizenprijzen in NL, of de zogenaamde overmatige belastingdruk door de HRA.
verbreed je horizon tot buiten dit topic zou ik zeggen :)
in mijn omgeving zijn veel mensen die huizen hadden, deze rond 2009 en 2010 verkochten hebben en nu huren, zeer goed betaalde banen overgens, ze zullen ook weer gaan kopen zodra het weer beter is/gaat, dat zijn bijna allemaal wel IT-ers die zich altijd diep in zaken verdiepen en er hun eigen mening op nahouden, over mensen in dit topic wil ik verder weinig zeggen, je kan je op een forum zo makkelijk anders voordoen, wat veelal ook gebeurt al is het alleen maar om je eigen punt sterker over te laten komen.

m.a.w. misschien bestaan die mensen in mijn omgeving wel helemaal niet, dat zal jij nooit zeker weten, alleen ikzelf.

wat je wel kan stellen is dat ook huurders een gemixte bevolkings groep zijn en net als kopers niet allemaal over een kam geschoren kunnen worden, al doet men dat over beide groepen dat maar al te graag in de media.
soort van kunstmatige polarisatie.

quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:12 schreef michaelHD9 het volgende:

wordt tijd dat mensen eens wat meer zelfbewust worden ipv naar anderen te wijzen voor hun welvaart, en ook eens wat compromissen/beperkingen accepteren.
Dit zowiezo, als we als land welvarend willen blijven zullen we echt allemaal hard aan de bak moeten (zie opkomende BRIC landen, en onze dramatische concurentie positie op de lange termijn)
pi_118574723
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:21 schreef Artimunor het volgende:

[..]

verbreed je horizon tot buiten dit topic zou ik zeggen :)
in mijn omgeving zijn veel mensen die huizen hadden, deze rond 2009 en 2010 verkochten hebben en nu huren, zeer goed betaalde banen overgens, ze zullen ook weer gaan kopen zodra het weer beter is/gaat, dat zijn bijna allemaal wel IT-ers die zich altijd diep in zaken verdiepen en er hun eigen mening op nahouden, over mensen in dit topic wil ik verder weinig zeggen, je kan je op een forum zo makkelijk anders voordoen, wat veelal ook gebeurt al is het alleen maar om je eigen punt sterker over te laten komen.

m.a.w. misschien bestaan die mensen in mijn omgeving wel helemaal niet, dat zal jij nooit zeker weten, alleen ikzelf.

wat je wel kan stellen is dat ook huurders een gemixte bevolkings groep zijn en net als kopers niet allemaal over een kam geschoren kunnen worden, al doet men dat over beide groepen dat maar al te graag in de media.
Dat zeg ik dus (ook) :)
pi_118574821
quote:

Niet alleen in de media, maar ook in dit topic worden al de kopers door minstens 1 persoon graag structureel als leenslaven tot hun oogkassen gefinancierd neergezet, dat vind je wel normaal gedrag en zet niet verder aan tot de polarisatie van de discussies. ;)
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 13:25:45 #284
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_118574830
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:12 schreef michaelHD9 het volgende:
Oe, misverstand. Ik dicht de meeste huurders niet het één en ander toe aan opportunistische b/s, alleen bepaalde posters hier :)

Hier wordt het veelal gepositioneerd als een huurder vs. eigenaar discussie, maar in werkelijkheid lijkt het vaak eerder een dejongensvandewit vs. achteroverleundeandermoethetmaarvoormedoenzwelgendinalmijnverdriet discussie. Beide exemplaren vind je verdeeld over huurders en kopers.

Verder is het heel normaal dat starters eerst eens een tijdje huren en sparen, en/of wat langer thuis blijven wonen en sparen. Alles voor niks bestaat immers niet, wordt tijd dat mensen eens wat meer zelfbewust worden ipv naar anderen te wijzen voor hun welvaart, en ook eens wat compromissen/beperkingen accepteren.
Dat roep ik al sinds het begin :) Maar mensen willen niet wachten en sparen, nee, die willen alles, en wel nu, en als dat niet kan, dan maar een persoonlijk kredietje of weet ik veel wat. Maar echt verstandig sparen (dus meer sparen dan je nodig hebt voor je iets koopt) is blijkbaar tegenwoordig nog een zeldzaamheid.

Iedereen wil alles hebben, of ze het nu kunnen betalen of niet, en dan op een willekeurige morgen wakker worden en een huis willen hebben, en het liefst gisteren. Geen cent gespaard, dus alles moeten financieren etc etc. Ja, das een recept voor een ramp.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_118576270
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:07 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nee de OB, vorig jaar moesten werknemers hun spaarloon regeling al inleveren om de verlaging van de OB te bekostigen. Zodat mensen voor lekker weinig geld een huis konden kopen :(

Nu om de OB laag te houden moest de forenzentaks ingevoerd worden, dus.... de hard werkende mens moest poen inleveren om de subsidie op 'lekker goedkoop' een bestaande woning kopen te financieren.
Nu de forenzentaks niet doorgaat zal het wel weer elders gehaald gaan worden.... bij de uitkeringsgerechtigden of zo -O-
Of de chronisch zieken... want de huizenmarkt moet natuurlijk wel gestimuleerd worden :|W
Ah zo, OB. Ik dacht Omzetbelasting.
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:35:11 #286
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118577271
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:25 schreef Basp1 het volgende:

Niet alleen in de media, maar ook in dit topic worden al de kopers door minstens 1 persoon graag structureel als leenslaven tot hun oogkassen gefinancierd neergezet, dat vind je wel normaal gedrag en zet niet verder aan tot de polarisatie van de discussies. ;)
Niet alle leenslaafjes zijn tot aan de oogkassen gefinancierd, dat weet ik heus wel :P
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:39:02 #287
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118577412
quote:

Dit zowiezo, als we als land welvarend willen blijven zullen we echt allemaal hard aan de bak moeten (zie opkomende BRIC landen, en onze dramatische concurentie positie op de lange termijn)

Maar hard aan de bak gaan werkt niet, dan word je helemaal uitgewrongen door de overheid. Iemand moet tenslotte opdraaien voor de kosten van de vergrijzing en de HRA -O-

Daarnaast hebben wij systematisch allerlei lucratieve bedrijfstakken afgestoten en die kennis komt niet zomaar terug. Daar gaat minstens een generatie of 2 overheen. M.a.w. Nederland is goed de klos en de welvaart zal hier fors gaan dalen de komende decennia.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_118578085
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:39 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Maar hard aan de bak gaan werkt niet, dan word je helemaal uitgewrongen door de overheid. Iemand moet tenslotte opdraaien voor de kosten van de vergrijzing en de HRA -O-
Ah, heb je door dat degenen die van HRA gebruik maken ook degenen zijn die in de regel het hardste uitgewrongen worden (ter tekening: HRA bevat een slordige 1% van de rijksbegroting, tegenover een 70% voor sociale zekerheid en gezondsheidszorg). Mooi toch dat HRA een kleine correctie vormt op het uitwringbeleid? ;)
pi_118578580
A propos kabinetsvoorstellen

quote:
Om 16.00 vindt een persconferentie plaats waarbij het definitieve akkoord wordt gepresenteerd.
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:17:28 #290
62913 Blik
The one and Only!
pi_118578910
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:39 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Daarnaast hebben wij systematisch allerlei lucratieve bedrijfstakken afgestoten en die kennis komt niet zomaar terug. Daar gaat minstens een generatie of 2 overheen. M.a.w. Nederland is goed de klos en de welvaart zal hier fors gaan dalen de komende decennia.
Misschien moeten ze de bijstand maar eens rigoreus gaan uitkleden...
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:39:08 #291
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118579900
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:17 schreef Blik het volgende:

[..]

Misschien moeten ze de bijstand maar eens rigoreus gaan uitkleden...
Waarom? Een laatste vangnet is natuurlijk minder belangrijk in jouw ogen dan de villasubsidie voor scheefleners :'(

Bah.... asociaal gedrag is kennelijk aangeboren bij gesubsidieerde grootleners :{
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:51:08 #292
62913 Blik
The one and Only!
pi_118580376
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:39 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Waarom? Een laatste vangnet is natuurlijk minder belangrijk in jouw ogen dan de villasubsidie voor scheefleners :'(

Bah.... asociaal gedrag is kennelijk aangeboren bij gesubsidieerde grootleners :{
Zie het als een tegenreactie tegen al dat geblaat van jou. Als er iemand niks bijdraagt aan de Nederlandse samenleving dan zijn het wel de uitkeringstrekkers en de schuldsaneerders.

Gewoon onder brengen in een AZC...
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:52:12 #293
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118580429
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:51 schreef Blik het volgende:

[..]

Zie het als een tegenreactie tegen al dat geblaat van jou. Als er iemand niks bijdraagt aan de Nederlandse samenleving dan zijn het wel de uitkeringstrekkers en de schuldsaneerders.

Gewoon onder brengen in een AZC...
Ik denk dat menig uitkeringsgerechtigde daar heel blij mee zou zijn, heb je wel eens gezien hoe sommigen leven in zo'n recreatiepark :D
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:54:17 #294
62913 Blik
The one and Only!
pi_118580507
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:52 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik denk dat menig uitkeringsgerechtigde daar heel blij mee zou zijn, heb je wel eens gezien hoe sommigen leven in zo'n recreatiepark :D
Geloof me, dat is heel wat beter dan in een azc, heb je dat wel eens gezien?
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:54:58 #295
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118580546
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:54 schreef Blik het volgende:

[..]

Geloof me, dat is heel wat beter dan in een azc, heb je dat wel eens gezien?
Jazeker :Y
pi_118580818
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:54 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Jazeker :Y
Wat fijn met mede lotgenoten in gedeelde slaapkamers slapen, net alsof je weer in dienst zit...
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:04:00 #297
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118580909
Ik meende dat SeLang al eerder zei dat hij (in Engeland) huurverlagingen had gekregen, als-ie maar blijft wonen.
Ik hoorde het zojuist van een vriendin: woont nu in Utrecht, en heeft de huur opgezegd. Ze kreeg het aanbod om voor 200 euro per maand minder toch te blijven wonen! Maar ze wil weg uit Utrecht dus gaat er niet op in.

[ Bericht 2% gewijzigd door RemcoDelft op 29-10-2012 16:12:15 ]
censuur :O
pi_118581800
En nu de feiten ipv sterke verhalen, het regeerakkoord, en daar zult u het mee moeten doen:

quote:
X. Woningmarkt

De woningmarkt zit op slot. Dat is slecht voor onze economie en buitengewoon
belemmerend voor mensen die willen kopen, huren of verhuizen. Door annuïtair aflossen
als voorwaarde te stellen voor belastingaftrek bij nieuwe hypotheken en de
overdrachtsbelasting structureel te verlagen zijn de eerste belangrijke stappen gezet om
de woningmarkt weer in beweging te krijgen. Als sluitstuk scheppen wij een helder en
houdbaar kader voor de koop- en de huurmarkt. Zo maken we een einde aan de heersende
onzekerheid en brengen we een eerlijke en goedlopende woningmarkt binnen bereik.
Vanwege het grote belang en de grote complexiteit van de hervormingen wordt op het
departement van BZK een nieuwe minister voor Wonen en Rijksdienst belast met het
woondossier.

• De hypotheekrenteaftrek blijft bestaan om de aanschaf van een eigen woning te
stimuleren en wordt als volgt aangepast. Voor bestaande en nieuwe hypothecaire
leningen wordt vanaf 2014 het maximale aftrektarief (vierde schijf), in stappen van
een half procent per jaar, teruggebracht naar het tarief van de derde schijf. De
opbrengst sluizen we jaarlijks budgettair neutraal terug naar de groep die door de
maatregel geraakt wordt. Voor de helft door verlaging van het hoogste tarief in de
inkomstenbelasting en voor de helft door verlenging van de derde belastingschijf in
de inkomstenbelasting. De problemen met restschulden worden gericht aangepakt. De
rente betaald op restschulden kan tijdelijk (maximaal 5 jaar) en onder voorwaarden
blijven worden afgetrokken. De gunstige leningsfaciliteit voor starters van de
Stichting Volkshuisvesting Nederland zal worden uitgebreid.

• De huurtoeslag blijft intact om woningen voor lagere inkomens betaalbaar te houden.
Dat maakt een gedifferentieerde huurverhoging mogelijk. Voor huurders met een
huishoudinkomen tot 33.000 is dat 1,5 procent plus inflatie. Bij mensen met een
inkomen tussen de 33.000 en 43.000 gaat het om 2,5 procent bovenop de inflatie.
Boven de 43.000 is de huurverhoging 6,5 procent plus inflatie. Verhuurders mogen
hierbij werken met een huursombenadering. De systematiek met een
huurliberalisatiegrens blijft intact. Het systeem voor woningwaardering wordt sterk
vereenvoudigd met als grondslag 4,5 procent van de waarde op basis van de wet
waardering onroerende zaken. Daarmee komt een einde aan het ingewikkelde
puntensysteem. Voor huurders met een inkomen boven 43.000 wordt de maximale
huurprijs op basis van het woning waarderingssysteem tijdelijk buiten werking
gesteld. Na vertrek van de zittende bewoners geldt de maximale huurprijs weer. Zo
pakken we scheefwonen aan en blijft de sociale woningvoorraad in stand.

• Woningbouwcorporaties moeten weer dienstbaar worden aan het publiek belang in
hun werkgebied. Hun taak brengen we terug tot het bouwen, verhuren en beheren van
sociale huurwoningen en het daaraan ondergeschikte direct verbonden
maatschappelijke vastgoed. Corporaties komen onder directe aansturing van
gemeenten. Gemeenten met meer dan honderdduizend inwoners krijgen extra
bevoegdheden. De schaal van een woningbouwcorporatie moet in overeenstemming
zijn met de schaal van de regionale woningmarkt en met de maatschappelijke
kerntaak. De extra huuropbrengsten van corporaties die het gevolg zijn van de
maatregelen in de huursector worden via een heffing afgeroomd. De beloning van
bestuurders van woningbouwcorporaties wordt versneld aangepast op basis van de
nieuwe wet normering topinkomens.
En tersluiks wordt de derde en vierder schijf terug gebracht met 4% resp. 3% (naar 38% en 49% ipv 42% en 52%).

Daar kun je best een half percentje over de HRA voor inleveren, nietwaar? :D
Danku Sinterklaasje :)
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 16:26:41 #299
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_118581982
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:22 schreef michaelHD9 het volgende:
En nu de feiten ipv sterke verhalen, het regeerakkoord, en daar zult u het mee moeten doen:

[..]

En tersluiks wordt de derde en vierder schijf terug gebracht met 4% resp. 3% (naar 38% en 49% ipv 42% en 52%).

Daar kun je best een half percentje over de HRA voor inleveren, nietwaar? :D
Danku Sinterklaasje :)
:D
Breitling - Instruments for Professionals
pi_118582406
En terzijde: beter op je spelling gaan letten ComplexConjugate, vooral d/t fouten worden in het vervolg afgestraft:

quote:
Wie de Nederlandse taal niet beheerst krijgt geen bijstandsuitkering. Dit uitgangspunt
wordt consequent toegepast: voor vreemdelingen uit derde landen, EU-onderdanen en
Nederlanders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')