Nee, maar ik noem gewoon een voorbeeld.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bedenk wel dat het hier absoluut niet duidelijk en open was hè.
Nou soms is de bocht ook wel gewoon te kort. Ik vlieg er ook regelmatig uit op FOK! en daar ben ik mij terdege van bewustquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:53 schreef Voorschrift het volgende:
Het domweg afschuiven op de afwezigheid van FB moderators is te kort door de bocht.
Oh ik dacht net dat we eruit warenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow okay. Ik hoop niet dat dit misverstand problemen op gaat leveren in de toekomst.
Dit is wat mij betreft een perfecte weergave van de feiten. Hoeft geen Facebook aan te pas te komen.quote:De vijftienjarige Winsie zou geroddeld hebben over haar zestienjarige hartsvriendin Polly. Deze wilde wraak en klaagde over het gedrag van haar vriendin tegen vriendje Wesley. Deze zou vervolgens de veertienjarige Jinhua ingeschakeld hebben om Winsie te vermoorden. Zo geschiedde. Jinhua ging op 14 januari 2012 met een mes naar het huis van Winsie en stak haar dood. Ook haar vader raakte hierbij gewond.
Twitter krijgt dan ook bergen kritiek over zich heen vanwege de censuur die er plaatsvindt.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, maar ik noem gewoon een voorbeeld.
Twitter is ook zoiets, het is open en bloot en er word gewoon ingegrepen bij rare uitspattingen.
Er zijn duizenden users die DM's en PM's versturen, zonder aanleiding die dingen lezen is wel 't laatste wat interessant is. Daarnaast moet je ook vertrouwen hebben in admins en mods. Artsen, bankiers, en noem maar op hebben ook info tot alles en nogwat, maar delen of lezen dat ook niet zonder noodzaak.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:52 schreef Ziba het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat is imo vanzelfsprekend. Mij gaat het erom dat een admin toch niet 'zomaar' privacydingen gaat lezen zonder aanleiding. Lijkt mij iets wat simpelweg niet zomaar toegestaan is.
Het verschil is natuurlijk dat die tot op de hoogste rechtbank hun mond kunnen en moeten houden, terwijl je die garantie bij mods geenszins hebt.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Er zijn duizenden users die DM's en PM's versturen, zonder aanleiding die dingen lezen is wel 't laatste wat interessant is. Daarnaast moet je ook vertrouwen hebben in admins en mods. Artsen, bankiers, en noem maar op hebben ook info tot alles en nogwat, maar delen of lezen dat ook niet zonder noodzaak.
Wie niet, maar echte doodsbedreigingen vallen wel mee, gelukkig.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou soms is de bocht ook wel gewoon te kort. Ik vlieg er ook regelmatig uit op FOK! en daar ben ik mij terdege van bewust
Nou heb ik het al niet echt een hoge pet op van de damen en heren mods op FOK!, maar die vertrouw ik toch stuk voor stuk een heel pak meer dan je gemiddelde bankier!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Er zijn duizenden users die DM's en PM's versturen, zonder aanleiding die dingen lezen is wel 't laatste wat interessant is. Daarnaast moet je ook vertrouwen hebben in admins en mods. Artsen, bankiers, en noem maar op hebben ook info tot alles en nogwat, maar delen of lezen dat ook niet zonder noodzaak.
Had zonder FB gekund idd. Maar nu is het wel via FB gegaan en krijg je de discussie of FB hier iets aan had kunnen doen / had kunnen ingrijpen. Ik denk dat dat in dit geval wel gekund had.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit is wat mij betreft een perfecte weergave van de feiten. Hoeft geen Facebook aan te pas te komen.
Het staat duidelijk aangegeven in onze voorwaarden dat je akkoord gaat ermee, dat is het verschil.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het verschil is natuurlijk dat die tot op de hoogste rechtbank hun mond kunnen en moeten houden, terwijl je die garantie bij mods geenszins hebt.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou heb ik het al niet echt een hoge pet op van de damen en heren mods op FOK!, maar die vertrouw ik toch stuk voor stuk een heel pak meer dan je gemiddelde bankier!
Dat ook. Trouwens, als het wetsvoorstel zoals ik dat net poste er door is ben ik benieuwd of jullie AV's op de schop moetenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het staat duidelijk aangegeven in onze voorwaarden dat je akkoord gaat ermee, dat is het verschil.
Jij bent vast niet de enige die daar naar kijktquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat ook. Trouwens, als het wetsvoorstel zoals ik dat net poste er door is ben ik benieuwd of jullie AV's op de schop moeten
Geen idee, maar ik ben er nog immer voorstander van dat als dergelijke praktijken zich voordoen via het berichten-systeem van FOK dat er dames en heren zijn van FOK die daar ook daadwerkelijk onderzoek naar kunnen doen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat ook. Trouwens, als het wetsvoorstel zoals ik dat net poste er door is ben ik benieuwd of jullie AV's op de schop moeten
Het verschil wordt dan dat er alleen ingegrepen kan worden bij ernstige vermoedens dat die praktijken plaatsvinden. Nu kunnen jullie alles lezen, als je de tijd hadquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 02:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik ben er nog immer voorstander van dat als dergelijke praktijken zich voordoen via het berichten-systeem van FOK dat er dames en heren zijn van FOK die daar ook daadwerkelijk onderzoek naar kunnen doen.
Ik word twee keer over beledigd, ik ben droevig nu.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 02:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet huilen, je bent NIET zo erg als Scheringa
Niet iedereen, en dan nog is het teveel om door te lezen, en dan nog moet je wel uitgaan van wat vertrouwen. Welk een reden zou een FA hebben jouw PM door te lezen, of die van duizenden anderen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 02:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het verschil wordt dan dat er alleen ingegrepen kan worden bij ernstige vermoedens dat die praktijken plaatsvinden. Nu kunnen jullie alles lezen, als je de tijd had
Oh geen, maar het kán welquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 02:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet iedereen, en dan nog is het teveel om door te lezen, en dan nog moet je wel uitgaan van wat vertrouwen. Welk een reden zou een FA hebben jouw PM door te lezen, of die van duizenden anderen?
Ik ben geen jurist, geen idee.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 02:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh geen, maar het kán welStraks niet meer.
Ik ook niet, daarom ben ik benieuwdquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 02:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ben geen jurist, geen idee.
Wat bedoel je? Straks (Wanneer?) kan een (F)A van Fok niet meer jouw PM/DM lezen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 02:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh geen, maar het kán welStraks niet meer.
Laten we het hier ook over houden, en niet over juristen. Voordat we te ver uitwijken.quote:Stel nou dat zoiets op FOK! zou staan, zouden users aan de bel trekken? Zouden wij iets kunnen doen om te voorkomen dat zoiets zo enorm uit de hand kan lopen? Of stel dat je dat op facebook tegen zou komen, zou je actie ondernemen?
Daar heb ik al lang geleden antwoord op gegevenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 02:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Laten we het hier ook over houden, en niet over juristen. Voordat we te ver uitwijken.
Nouja, het punt is natuurlijk dat de meeste users weinig informatie over elkaar hebben. Wij kunnen ruzie hebben wat we willen, maar ik kom er waarschijnlijk niet achter waar je woont en jij niet van mij. Dat alleen al maakt FOK! veel veiliger.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 02:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Laten we het hier ook over houden, en niet over juristen. Voordat we te ver uitwijken.
Ja, maar het punt gaat over wat je zou doen als je zoiets zou tegenkomen, wat nou als een persoon hier op FOK een dergelijk dreigement uit, wat zou jij doen? The boy who cried wolf, of een TR, of een moderator aan de mouw trekken, of negeren? Daar gaat het hele artikel ook over, hoeveel sociale controle is er nou op social media (en fora).quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 02:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, het punt is natuurlijk dat de meeste users weinig informatie over elkaar hebben. Wij kunnen ruzie hebben wat we willen, maar ik kom er waarschijnlijk niet achter waar je woont en jij niet van mij. Dat alleen al maakt FOK! veel veiliger.
Voor zover ik weet is dat nauwelijks nauwkeurig toch? Althans, ik kom met mijn eigen IP op een school hier een paar kilometer vandaan uit.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 02:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar het punt gaat over wat je zou doen als je zoiets zou tegenkomen, wat nou als een persoon hier op FOK een dergelijk dreigement uit, wat zou jij doen? The boy who cried wolf, of een TR, of een moderator aan de mouw trekken, of negeren? Daar gaat het hele artikel ook over, hoeveel sociale controle is er nou op social media (en fora).
Waar je woont of niet woont is niet al te lastig achter te komen wanneer de noodzaak er voor is, sowieso niet voor de politie, je post gewoon op je IP adres.
Ik ben van mening dat de naam an sich al fout is.quote:hoeveel sociale controle is er nou op social media
Onmogelijk is niks, zeker niet als niemand je serieus neemt als je op social media en andere kanalen er nog eerst melding van maakt. Maar dan nog, better safe than sorry nietwaar? Voor jou is het 2 seconden even een TR plaatsen of een van de mods aan de mouw trekken, voor de ander kan 't zijn/haar leven zijn.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 02:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is dat nauwelijks nauwkeurig toch? Althans, ik kom met mijn eigen IP op een school hier een paar kilometer vandaan uit.
Maar ik bedoel ook niet dat FOK! of de politie mij op kan sporen, maar dat het onmogelijk is om een moord te beramen door users zelf, over het algemeen.
Je mist een beetje de strekking van mijn punt. Yvonne vraagt: kan dit op FOK!? ik ontken dat, omdat de aard van Facebook meebrengt dat je je vrienden kent en daarom op kan zoeken voor een steekpartij. Ik weet van precies één FOK!ker waar ze woont, en dat is mijn vriendin. Snap je waar ik heen wil?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 02:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Onmogelijk is niks, zeker niet als niemand je serieus neemt als je op social media en andere kanalen er nog eerst melding van maakt. Maar dan nog, better safe than sorry nietwaar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |