abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118447021
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Daar zit hem de crux; dat weet je dus niet.
Inderdaad. Stel dat iemand een topic opent met daarin de tekst 'om 15:00 wordt iemand vermoord'. Ik zal het niet serieus nemen en alleen maar denken dat het zieke humor is. Want wie in godsnaam kondigt nou een moord aan? Het is niet te voorkomen.

En ook zonder FB had dit plaatsgevonden.
pi_118447025
Daarnaast, niets is waterdicht helaas, dit soort dingen zullen altijd en in alle vormen voorkomen, het enige wat je kan doen is opletten. Net zoals je in je dagelijks leven "offline" doet, dat zou al veel kunnen schelen, minder oogkleppen en gewoon reageren als je iets ziet, of tenminste een van "ons" op de hoogte brengen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118447041
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:40 schreef Voorschrift het volgende:
Daarnaast, niets is waterdicht helaas
Mijn regenjas wel O+

Maar dat is nogal offtopic verder :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118447048
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:40 schreef Ziba het volgende:

[..]

Inderdaad. Stel dat iemand een topic opent met daarin de tekst 'om 15:00 wordt iemand vermoord'. Ik zal het niet serieus nemen en alleen maar denken dat het zieke humor is. Want wie in godsnaam kondigt nou een moord aan? Het is niet te voorkomen.

En ook zonder FB had dit plaatsgevonden.
Ligt aan de context, als het iemand is die normaal gesproken alleen post over koetjes en kalfjes dan zou ik het serieus nemen, iemand die alleen maar onzin post op z'n profiel dan weer minder. Zo behandelen we users hier op FOK ook, bijvoorbeeld.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118447053
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nou oké, als je het weigert uit te leggen doe ik zelf wel een gooi. Ik neem aan dat je veronderstelt dat ik niet snap waarom PostNL anders tegenover brieven staat dan Facebook tegenover posts, toch?

Artikel 13 van de Grondwet beschermt het briefgeheim. Dat weet je vast. In art. 273a wetboek van Strafrecht wordt de schending er van bestraft met max. 18 maanden cel. Hoewel het digitale briefverkeerd niet verankerd ligt in de grondwet (hoewel dat binnen niet afzienbare tijd het geval gaat zijn, aangezien er op dit moment een kamermeerderheid voor is) is ook de sanctie voor schending daarvan 18 maanden, vastgelegd in art. 273d (Facebook valt hier onder, immers, het is een 'openbaar telecommunicatienetwerk') De facto hebben Facebookposts dus al dezelfde bescherming als brieven van PostNL. Wetgeving om het letterlijk hetzelfde te maken komt er aan - en dat is niet alleen in Nederland zo: ook in Duitsland en Frankrijk liggen privacyorganisaties op Facebooks lip.

Facebook kijkt dus wel uit met modereren. Niet alleen is dat een tijdrovende en dure operatie, wetgeving in de hele wereld verzet zich er steeds meer tegen. Waarmee Facebook in een zaak als deze steeds minder blaam treft.
Wacht, gaan we echt DIE kant op met z'n allen ja? _O- Kee dan :') Ik ging uit van wat menselijk fatsoen. Niet bij jou hoor, maar bij wetgevers en bij "verantwoordelijken" van wereldwijde web communities. Nou dat wordt lachen de komen de tijd. "Facebook kijkt wel uit met modereren?" Wat doen we HIER dan eigenlijk nog? *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118447064
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:41 schreef vosss het volgende:

[..]

Mijn regenjas wel O+

Maar dat is nogal offtopic verder :@
Mijn paraplu is beter. :6
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118447080
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wacht, gaan we echt DIE kant op met z'n allen ja? _O- Kee dan :') Ik ging uit van wat menselijk fatsoen. Niet bij jou hoor, maar bij wetgevers en bij "verantwoordelijken" van wereldwijde web communities. Nou dat wordt lachen de komen de tijd. "Facebook kijkt wel uit met modereren?" Wat doen we HIER dan eigenlijk nog? *O*
Inhoudelijke reactie. Nice. Ik voeg dat even toe aan:

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jij snapt niet helemaal hoe het briefgeheim werkt :) Maar okee. Oh wacht, toch niet zo okee, dat is namelijk waterscheidend in deze kwestie :) Al snap ik wel waar het idee vandaan komt hoor :Y
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lekker makkelijk wel, er zelf geen ene bliksem van snappen, maar dat iemand ANDERS verwijten.
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar wacht je op? Een vrijbrief van mij om via fok iemand te vermoorden? Om je gelijk te krijgen? Prima, ga je gang ^O^
Ik kan beter geen aandacht meer aan jou besteden :+
pi_118447082
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Briefgeheim (ook van toepassing op email)
Houdt in dat communicatie die als vertrouwelijk BEDOELD is, ook vertrouwelijk dient te BLIJVEN.

Posts op fok/twitter/facebook/baidu/hyves/myspace/younameitwesellit

vallen daar niet onder.

Want dat kan iedereen zien. En al zou het om "personal messages" gaan, dan heeft in voorkomende gevallen het bestuur van zoeen site inzage. Staat in de voorwaarden waar je mee accoord gegaan bent toen je je registreerde. Het is ook nooit een geheim geweest dat Fok! volledig mee zou werken met politie en justitie in geval van malversaties.

Als je hierna NOG iets niet snapt, hoor ik het graag. Dan leg ik je ook dat wel uit.
Dus jij zegt nu dat admins etc. Zomaar jouw dm/pm's mogen lezen? OF moet er eerst een aanleiding zijn.
pi_118447103
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:43 schreef Tchock het volgende:

Ik kan beter geen aandacht meer aan jou besteden :+
took a little time ^O^
pi_118447104
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:41 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ligt aan de context, als het iemand is die normaal gesproken alleen post over koetjes en kalfjes dan zou ik het serieus nemen, iemand die alleen maar onzin post op z'n profiel dan weer minder.
Ahh dus van mij zou je het niet aannemen :+

Feit is dat je niet weet wat zo een persoon irl bezigt. Voor hetzelfde geld post ik hier alleen maar onzin altijd en irl heb ik een vete al jaren lopen die ik eindelijk wil beslechten.

En voor hetzelfde geld post ik alleen maar over koetjes en kalfjes en heb ik diezelfde vete lopen irl die ik wil beslechten.

Bij de ene situatie gaan alarmebellen rinkelen en bij de andere niet. Terwijl zich exact hetzelfde zal voltrekken.

Zoiets is gewoon niet te voorkomen. Niet 100% dan toch.
vosss is de naam,
pi_118447121
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:43 schreef Ziba het volgende:

[..]

Dus jij zegt nu dat admins etc. Zomaar jouw dm/pm's mogen lezen? OF moet er eerst een aanleiding zijn.
ja dat mogen ze. Want wie bepaalt of er aanleiding is? juist ;)
pi_118447127
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Feit is dat je niet weet wat zo een persoon irl bezigt. Voor hetzelfde geld post ik hier alleen maar onzin altijd en irl heb ik een vete al jaren lopen die ik eindelijk wil beslechten.

En voor hetzelfde geld post ik alleen maar over koetjes en kalfjes en heb ik diezelfde vete lopen irl die ik wil beslechten.

Bij de ene situatie gaan alarmebellen rinkelen en bij de andere niet. Terwijl zich exact hetzelfde zal voltrekken.

Wat dus met zich meebrengt dat je dit onmogelijk kunt wijten aan Facebook; het is niet te voorkomen.
pi_118447136
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Is het ook niet, maar de meeste mensen volgen al dan niet bewust wel een gedragspatroon.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118447153
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:45 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Is het ook niet, maar de meeste mensen volgen al dan niet bewust wel een gedragspatroon.
Vind je dan dat Facebook een beslissende rol heeft gespeeld in deze moord? :)
pi_118447164
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat dus met zich meebrengt dat je dit onmogelijk kunt wijten aan Facebook; het is niet te voorkomen.
Dat ben ik zeker met je eens.

Overigens vind ik de TT niet echt de lading van het topic dekken. Het gaat namelijk niet echt over die zogenaamde facebookmoord, maar veel meer in zn algemeen qua internet, fora en social media.

Dus misschien dat iemand daar wat anders van kan maken. Ofzo.

:)
vosss is de naam,
pi_118447188
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Absoluut niet, wat ik al eerder zei, het hangt van mensen af en niet de middelen. Als die vent het niet had gepost was het ook wel gebeurd, alleen het bood wel een kans voor iemand om in te grijpen. En dat is niet per se het bedrijf Facebook.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118447189
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:43 schreef Ziba het volgende:

[..]

Sowieso lopen admins etc altijd als eerste het risico om aangesproken te worden op wat voor content dan ook op de site waar die admins over gaan. Denk je nou serieus dat jij op Fok via PM/DM kan communiceren zonder dat Danny daar, should the need arise, bij kan? Dan ben je wel echt heel erg naīef. Ik denk niet dat je zo naīef bent :)
pi_118447192
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:46 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat ben ik zeker met je eens.

Overigens vind ik de TT niet echt de lading van het topic dekken. Het gaat namelijk niet echt over die zogenaamde facebookmoord, maar veel meer in zn algemeen qua internet, fora en social media.

Dus misschien dat iemand daar wat anders van kan maken. Ofzo.

:)
Ja en meteen de zaak hernoemen tot Rotterdamse Tienermoord ofzo ;(
pi_118447200
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

DAT is een andere vraag. Als dat de vraag is ga ik voor "nee".
pi_118447213
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:47 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Absoluut niet, wat ik al eerder zei, het hangt van mensen af en niet de middelen. Als die vent het niet had gepost was het ook wel gebeurd, alleen het bood wel een kans voor iemand om in te grijpen. En dat is niet per se het bedrijf Facebook.
Wie bedoel je dan? :P
pi_118447216
Dr flash, als ik zo de post van Thock lees kan dat wel weer nare consequenties hebben. En in de toekomst dus al helemaal.
pi_118447260
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wie bedoel je dan? :P
Als een post op mijn prikbord komt "er gaat iemand dood om 15:00 uur" gaat er bij mij toch wel een lampje branden, want zoiets is nou niet bepaald 'normaal' op mijn FB, dus ik zou er wel vraagtekens bij zetten. Dat is het hele eiereten met social media, mensen kunnen zelf beslissen wat ze er mee doen, ingrijpen of niet.

Achteraf praten is altijd makkelijk natuurlijk, en ik ga niet zeggen dat ik nou meteen had ingegrepen, maar ik zou er wel serieus over zijn gaan denken. De mensen die ik ken zeggen dergelijke dingen niet, dus ik had minstens ernaar gekeken of melding gedaan denk ik.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118447261
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja en meteen de zaak hernoemen tot Rotterdamse Tienermoord ofzo ;(
Nee helemaal niet. Het topic trekt het toch ook veel breder dan dat?

Dan mag de TT ook wel die kant op. Nu lijkt het in de AT-list of dit topic over de facebookmoord gaat, maar feitelijk gezien gaat het meer over uitlatingen/bedreigingen op social media en of mensen dergelijke zaken kunnen voorkomen en of de bedrijven achter die social media aansprakelijk gesteld kunnen worden/medeschuld hebben en weet ik wat al dies meer zij.

De TT dekt de lading in elk geval zeker niet imo.
vosss is de naam,
pi_118447266
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:49 schreef Ziba het volgende:
Dr flash, als ik zo de post van Thock lees kan dat wel weer nare consequenties hebben. En in de toekomst dus al helemaal.
Elke post van Thock kan nare consequenties hebben. Elke post van mij kan nare consequenties hebben. maar als ik concreet ga worden over allemaal nare dingen die ik met mensen zou willen doen dan kom ik niet ver op fok hoor, echt niet :N
pi_118447274
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sowieso lopen admins etc altijd als eerste het risico om aangesproken te worden op wat voor content dan ook op de site waar die admins over gaan. Denk je nou serieus dat jij op Fok via PM/DM kan communiceren zonder dat Danny daar, should the need arise, bij kan? Dan ben je wel echt heel erg naīef. Ik denk niet dat je zo naīef bent :)
Natuurlijk, dat is imo vanzelfsprekend. Mij gaat het erom dat een admin toch niet 'zomaar' privacydingen gaat lezen zonder aanleiding. Lijkt mij iets wat simpelweg niet zomaar toegestaan is.
pi_118447275
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:52 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee helemaal niet. Het topic trekt het toch ook veel breder dan dat?

Dan mag de TT ook wel die kant op. Nu lijkt het in de AT-list of dit topic over de facebookmoord gaat, maar feitelijk gezien gaat het meer over uitlatingen/bedreigingen op social media en of mensen dergelijke zaken kunnen voorkomen en of de bedrijven achter die social media aansprakelijk gesteld kunnen worden/medeschuld hebben en weet ik wat al dies meer zij.

De TT dekt de lading in elk geval zeker niet imo.
Ik bedoelde als naam voor de zaak, niet als TT voor dit topic :@
pi_118447285
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Elke post van Thock kan nare consequenties hebben. Elke post van mij kan nare consequenties hebben. maar als ik concreet ga worden over allemaal nare dingen die ik met mensen zou willen doen dan kom ik niet ver op fok hoor, echt niet :N
My point exactly.

Als iemand er melding van doet bij FOK bij de moderators of admins dan kijken wij ernaar en doen we eventueel melding, en bij FB kan je dat als "vriend" ook gewoon doen. Het domweg afschuiven op de afwezigheid van FB moderators is te kort door de bocht.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118447294
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:52 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Als een post op mijn prikbord komt "er gaat iemand dood om 15:00 uur" gaat er bij mij toch wel een lampje branden, want zoiets is nou niet bepaald 'normaal' op mijn FB, dus ik zou er wel vraagtekens bij zetten. Dat is het hele eiereten met social media, mensen kunnen zelf beslissen wat ze er mee doen, ingrijpen of niet.

Achteraf praten is altijd makkelijk natuurlijk, en ik ga niet zeggen dat ik nou meteen had ingegrepen, maar ik zou er wel serieus over zijn gaan denken. De mensen die ik ken zeggen dergelijke dingen niet, dus ik had minstens ernaar gekeken of melding gedaan denk ik.
Bedenk wel dat het hier absoluut niet duidelijk en open was hč.
pi_118447297
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik bedoelde als naam voor de zaak, niet als TT voor dit topic :@
Ow okay. Ik hoop niet dat dit misverstand problemen op gaat leveren in de toekomst. :X
vosss is de naam,
pi_118447298
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 01:52 schreef Ziba het volgende:

[..]

Natuurlijk, dat is imo vanzelfsprekend. Mij gaat het erom dat een admin toch niet 'zomaar' privacydingen gaat lezen zonder aanleiding. Lijkt mij iets wat simpelweg niet zomaar toegestaan is.
True, helemaal mee eens ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')