abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118421314
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:08 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo maar ik vind dat je daar altijd een beetje moet oppassen. Ik ga liever zelf onderuit dan iemand van 85 (al weet ik niet wat ts onder 'oude mensen' verstaat trouwens) onderuit laten gaan.
Helemaal mee eens.
pi_118421371
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:49 schreef Toradora het volgende:
Waarom denken oude mensen dat ze zich zielig op kunnen stellen nadat ze hartstikke fout zitten!?

Ik fietste vanmorgen weer terug vanaf het ziekenhuis naar huis. En moest rechts de bocht om. In die bocht staat een flatgebouw, dus het is sowieso een dode hoek.

Zie ik (te laat) dat er een auto aankomt, die rijdt op het midden van de weg (woonwijk) en naast hem fietst een oude man. En dat was helemaal niet erg geweest als die meneer rechts fietste, maar deze meneer fietste links en wilde ook de bocht om. Nou kon ik niet uitwijken want ik reed al half tegen de stoeprand, en die meneer kon ook niet uitwijken vanwege de auto naast hem.

Dus wij beide op de rem, niks aan de hand zou je denken. Maar die meneer schreeuwt terwijl hij zijn evenwicht zoekt tegen mij dat ik een stom wijf ben en dat ik uit moet kijken.
Pardon zei ik terug, volgens mij fietst ú aan de verkeerde kant hoor!

Terwijl ik dat zei kon de meneer zijn evenwicht niet meer bewaren en hij viel om. De automobilist zag het allemaal. Stapte uit, en hielp de man. Toen ik zelf ook wilde helpen kreeg ik ook nog eens een snauw van haar. Want waar was mijn respect voor ouderen? Ik kon me toch niet zo opstellen tegen een oude man. Toen ik haar uit wilde leggen dat deze meneer fout zat in het verkeer, en dat het niet mijn schuld was dat hij zomaar omviel bleef ze me constant in de rede vallen.

Ik heb toen aangegeven haast te hebben en deed mijn oordopjes weer in, gaf ze beide een knikje en ben snel veder gefietst. Ik hoorde nog een JEZUS WAT ASOCIAAL. Was bijna geneigd terug te fietsen en er weer wat van te zeggen maar ik heb het maar gelaten.

klacht lijkt me duidelijk.
ik had ze echt alle 2 op hun plek gezet..
pi_118421429
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:27 schreef trovey het volgende:
Aha, het wekelijkse "Ik klaag over oude mensen" topic is er weer. :D :')
En terrecht, alweer :')
pi_118421454
Vreselijk ja, en dan nagaan wat we met z'n alle betalen om die bejaarden op de been te houden..
pi_118421733
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:12 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

En terrecht, alweer :')
:')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_118421783
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:17 schreef RemcoDelft het volgende:
Los daarvan: terechte klacht! Bejaarden kennen amper regels in het verkeer. Net als veel jongeren trouwens...
Bejaarden en jongeren verschillen geestelijk ook niet zo heel veel van elkaar. Tuurlijk hebben bejaarden veel levenservaring e.d., maar als we puur kijken naar de helderheid van geest lijken bejaarden, doordat ze weer kinds worden, toch behoorlijk op jongeren. Dit zie je daarom ook terug in het gedrag.

Verschil is echter dat bejaarden veel meer respect eisen en vaak erg autoritair zijn omdat ze oud zijn. Zij kunnen nooit fout zijn, etc. Daar waar jongeren vaak ook bijdehand zijn, maar dan meer op een bluffende manier, omdat ze weten dat ze in werkelijkheid toch weinig 'aanzien' hebben. Ze worden vaak immers gezien als snotneuzen die net komen kijken.
Krekker is de bom!
pi_118421857
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:59 schreef Frank_Drebin het volgende:
Omdat oudere mensen wat minder tegen een val kunnen dan jij ts.
Ja maar jij kan door een val de rest van je leven invalide blijven. Dat kunnen nog heeel veel jaren zijn, uitzonderingen daargelaten veeel meer dan bij zo'n oude opa.
Krekker is de bom!
  donderdag 25 oktober 2012 @ 16:26:14 #58
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_118421959
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:23 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja maar jij kan door een val de rest van je leven invalide blijven. Dat kunnen nog heeel veel jaren zijn, uitzonderingen daargelaten veeel meer dan bij zo'n oude opa.
Dat is ook wel zo maar ik hoor het verhaal van 1 kant. Want mijn ervaring is ook dat alles maar gehaast moet gaan en daardoor mensen bijzonder intolerant worden omdat ze geen minuutje kunnen wachten.
Nu ben ik zelf niet bejaard maar door een knieprobleem loop ik wel met een wandelstok en ik heb zelf ook vaak genoeg mogen aanschouwen dat je van je sokken gereden wordt omdat mensen niet kunnen wachten. Dus afgaande op de OP zit de ts niet fout maar ik heb er mijn twijfels bij of het zo is gegaan.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_118423879
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:08 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo maar ik vind dat je daar altijd een beetje moet oppassen. Ik ga liever zelf onderuit dan iemand van 85 (al weet ik niet wat ts onder 'oude mensen' verstaat trouwens) onderuit laten gaan.
Maar ik heb die man niet onderuit laten gaan. Toen ik doorhad dat hij aan de verkeerde kant van de weg fietste was het te laat om uit te wijken. Ook omdat er een auto reed. Bovendien remde we, stonden we volledig stil, en daarna viel hij pas. Het ging heel vreemd, alsof hij bewust viel.

Ik denk dat de man in de 70 was.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 19:58:30 #60
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_118430640
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:13 schreef Toradora het volgende:

[..]

Maar ik heb die man niet onderuit laten gaan. Toen ik doorhad dat hij aan de verkeerde kant van de weg fietste was het te laat om uit te wijken. Ook omdat er een auto reed. Bovendien remde we, stonden we volledig stil, en daarna viel hij pas. Het ging heel vreemd, alsof hij bewust viel.

Ik denk dat de man in de 70 was.
Je hebt gewoon gelijk hoor. Als je aan de verkeerde kant van de weg rijdt, verlies je je rechten. Niet je mensenrechten, maar wel je recht tot klagen, of commentaar leveren. Je zal dan nederig je verlies nemen.
pi_118431323
Eerste terechte klacht van Toradora. Kutbejaarden die denken dat ze alles kunnen maken en zeggen :r
pi_118431348
Vreselijk volk die oudjes af en toe. Die mensen moeten altijd in de weg rijden/lopen. In het verkeer, in de supermarkt, ze zijn er altijd! Op de drukste momenten gaan ze ook maar eens met de bus, waardoor je weer moet gaan staan terwijl je de hele dag mag werken (voor hun AOW!) en oma enkel de bus pakt om 8:30 uur om op tijd in winkelcentrum te komen om mijn geld uit te geven :')
  donderdag 25 oktober 2012 @ 20:29:05 #63
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_118432138
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:26 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo maar ik hoor het verhaal van 1 kant. Want mijn ervaring is ook dat alles maar gehaast moet gaan en daardoor mensen bijzonder intolerant worden omdat ze geen minuutje kunnen wachten.
Nu ben ik zelf niet bejaard maar door een knieprobleem loop ik wel met een wandelstok en ik heb zelf ook vaak genoeg mogen aanschouwen dat je van je sokken gereden wordt omdat mensen niet kunnen wachten. Dus afgaande op de OP zit de ts niet fout maar ik heb er mijn twijfels bij of het zo is gegaan.
Een beetje zoals voor een stoplicht staan, dat het licht op groen springt en er na 0.5 sec. een ongeduldige claxon klinkt.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_118432225
TUIG, ik zeg het je!

Mja ik neem het allemaal niet zo serieus meer, brutale mensen die oudjes.
Rustig aan.
pi_118432758
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 20:29 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Een beetje zoals voor een stoplicht staan, dat het licht op groen springt en er na 0.5 sec. een ongeduldige claxon klinkt.
Ik had er gister een die begon te toeteren terwijl het stoplicht nog op rood stond. En ook allerlei rare moves maken met z'n auto (alsof hij er langs wilde).

Ik moest rechtsaf en ik weet dat je in sommige landen rechtsaf door rood mag rijden (meestal staat er dan wel een bordje bij). Deze vriendelijke geduldige taxichauffeur was waarschijnlijk eventjes een beetje in de war.
Krekker is de bom!
  donderdag 25 oktober 2012 @ 20:42:30 #66
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_118432826
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 20:41 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik had er gister een die begon te toeteren terwijl het stoplicht nog op rood stond. En ook allerlei rare moves maken met z'n auto (alsof hij er langs wilde).

Ik moest rechtsaf en ik weet dat je in sommige landen rechtsaf door rood mag rijden (meestal staat er dan wel een bordje bij). Deze vriendelijke geduldige taxichauffeur was waarschijnlijk eventjes een beetje in de war.
Daar heb je het al.
With my pack on my back, down the road I will stray.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')