abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118410234
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118410270
Wel een beetje risicoloze TT zo.
pi_118410522
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:35 schreef Luigi het volgende:
Wel een beetje risicoloze TT zo.
Weinig creatief ook...
pi_118410607
kunnen we weer ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_118410630
LEGO bouwen vind ik wel leuk maar knutselen zit er echt niet in. Echt niet.
Ik kan het niet, ik wil het niet en ik doe het niet.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 11:56:05 #6
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_118411170
Oh mijn kinderen rijden shovel en mogen ook van de brievenbus naar huis sturen. Allemaal eigen terrein enzo.
Ik maakte een vergelijking om duidelijk aan te geven dat je je kind niet overal zijn zin in hoeft te geven, alleen omdat hij dat zelf wel een goed plan vindt.
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:06:10 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_118411616
Ik mocht de dag voordat ik 18 werd op een braakliggend stuk terrein in de auto van mijn moeder alvast een stukje rijden zodat ik de dag erna met mijn eerste rijles in ieder geval kon schakelen en wegrijden. Met mijn pa naast me O+ Waarom? Omdat mijn pa dat vroeger ook mocht.

Dat was ook fijn, ik heb het niet gemist dat niet op mijn 4e al gedaan te hebben. En sorry, ik vind het onverantwoord dat je op een camping (hello overstekende niet uitkijkende kinderen!) een kind laat sturen. Door dat kind op je schoot ben je als ouder gewoon minder alert. En bedenk eens aan hoeveel vakantievreugde je verpest als het wel mis gaat?? Die gelukzalige blik kan je ook krijgen door samen wat anders leuks te doen zonder dat het een gevaar kan opleveren.
En tuurlijk, vaak gaat het gewoon goed, dat besef ik ook wel, maar echt, dat je het risico alleen al wilt lopen, dat snap ik niet.

Ow en kinderen alleen thuis laten? Ja, als ik bij de buren ben, maar ook niet verder dan dat. En dan staat de babyfoon aan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:09:19 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118411744
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:06 schreef Troel het volgende:
Ik mocht de dag voordat ik 18 werd op een braakliggend stuk terrein in de auto van mijn moeder alvast een stukje rijden zodat ik de dag erna met mijn eerste rijles in ieder geval kon schakelen en wegrijden. Met mijn pa naast me O+ Waarom? Omdat mijn pa dat vroeger ook mocht.

Dat was ook fijn, ik heb het niet gemist dat niet op mijn 4e al gedaan te hebben. En sorry, ik vind het onverantwoord dat je op een camping (hello overstekende niet uitkijkende kinderen!) een kind laat sturen. Door dat kind op je schoot ben je als ouder gewoon minder alert. En bedenk eens aan hoeveel vakantievreugde je verpest als het wel mis gaat?? Die gelukzalige blik kan je ook krijgen door samen wat anders leuks te doen zonder dat het een gevaar kan opleveren.
En tuurlijk, vaak gaat het gewoon goed, dat besef ik ook wel, maar echt, dat je het risico alleen al wilt lopen, dat snap ik niet.

Ow en kinderen alleen thuis laten? Ja, als ik bij de buren ben, maar ook niet verder dan dat. En dan staat de babyfoon aan.
Srsly? :') Ik zal het even voor je uitspellen:
Sasha zit dan bij Ferry of mij op schoot, met zijn handjes aan het stuur terwijl die van Ferry of mij onderaan het stuur zitten. En als de auto ook maar dreigt niet kaarsrechtuit te gaan corrigeren we al mee.
Of dacht je nou echt dat ik dan met mijn handen uit het raam ga zitten met een 'Look! No hands! No hands!'
En juíst met Sasha (of Oscar) op schoot zijn we extra alert!
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:12:30 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_118411873
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Srsly? :') Ik zal het even voor je uitspellen:
Sasha zit dan bij Ferry of mij op schoot, met zijn handjes aan het stuur terwijl die van Ferry of mij onderaan het stuur zitten. En als de auto ook maar dreigt niet kaarsrechtuit te gaan corrigeren we al mee.
Of dacht je nou echt dat ik dan met mijn handen uit het raam ga zitten met een 'Look! No hands! No hands!'

:')
Dan nog vind ik het onverantwoord :) Kinderen horen niet achter het stuur, klaar :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:12:57 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118411891
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:12 schreef Troel het volgende:

[..]

Dan nog vind ik het onverantwoord :) Kinderen horen niet achter het stuur, klaar :)
En dat wat jij vroeger mocht was anders omdat?
pi_118411962
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:06 schreef Troel het volgende:

Toen Sven nog kleuter was deed een moeder van 2 klasgenootjes (een destijds 5 jarige tweeling) dat ook. Vonden die jongens toch een aansteker toen ze op zolder speelden. Zolder in de fik. Gelukkig zaten ze aan de goede kant van de vlammen, de trapkant en konden ze wegrennen. 1 van de 2 had nog wel wat weggeschroeid haar en een brandwondje aan zijn oor, het liep redelijk goed af dus.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:15:12 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_118411970
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:12 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En dat wat jij vroeger mocht was anders omdat?
Dat niet op een terrein was waar ik andere mensen kon verwonden :) Ga op zondag op een Makroterrein met ze autorijden (al zijn die tegenwoordig open op zondag en staan de parkeerplaatsen dus vol), dan zijn de risico's stukken minder groot. Het gaat erom dat je willens en wetens ook anderen in gevaar brengt als je op een camping doet!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:16:01 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_118411991
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:14 schreef easy-going het volgende:

[..]

Toen Sven nog kleuter was deed een moeder van 2 klasgenootjes (een destijds 5 jarige tweeling) dat ook. Vonden die jongens toch een aansteker toen ze op zolder speelden. Zolder in de fik. Gelukkig zaten ze aan de goede kant van de vlammen, de trapkant en konden ze wegrennen. 1 van de 2 had nog wel wat weggeschroeid haar en een brandwondje aan zijn oor, het liep redelijk goed af dus.
Als ze uit hun bed komen is dat te horen met de babyfoon ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:16:02 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118411993
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:15 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat niet op een terrein was waar ik andere mensen kon verwonden :) Ga op zondag op een Makroterrein met ze autorijden (al zijn die tegenwoordig open op zondag en staan de parkeerplaatsen dus vol), dan zijn de risico's stukken minder groot. Het gaat erom dat je willens en wetens ook anderen in gevaar brengt als je op een camping doet!
Jij bracht je vader die naast je zat in gevaar. Plus dat je schade had kunnen aanbrengen aan het terrein van een ander. Lul wat je wil, maar recht wordt het niet...
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:17:37 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_118412055
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:16 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Jij bracht je vader die naast je zat in gevaar. Plus dat je schade had kunnen aanbrengen aan het terrein van een ander. Lul wat je wil, maar recht wordt het niet...
En dat was zijn keuze ;) Hij had het ook allemaal niet kunnen doen, dan had ik alsnog niets gemist. Schade aan een terrein is minder grote schade dan de schade aan een persoon die niets met je eigen familie te maken heeft en ergens op een camping vakantie aan het vieren is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:23:33 #16
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118412276
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:17 schreef Troel het volgende:

[..]

En dat was zijn keuze ;) Hij had het ook allemaal niet kunnen doen, dan had ik alsnog niets gemist. Schade aan een terrein is minder grote schade dan de schade aan een persoon die niets met je eigen familie te maken heeft en ergens op een camping vakantie aan het vieren is.
Dus jij rijdt gewoon geen auto? wel of geen kind op schoot, alert ben je toch. Als je het risico wilt vermijden iemand aan te rijden moet je niet rijden.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:27:48 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_118412433
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:23 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Dus jij rijdt gewoon geen auto? wel of geen kind op schoot, alert ben je toch. Als je het risico wilt vermijden iemand aan te rijden moet je niet rijden.
Net zoals je zonder telefoon aan je oor even alert bent als met een telefoon aan je oor? Nee, sorry, dat geloof ik niet. Door zelf te rijden heb je kans op ongelukken, maar door een kind te laten rijden, maak je die kans groter :)
Net zoals drinken of blowen en dan autorijden, dat vind ik echt gewoon onverantwoord. Er zijn zat mensen die het doen, dat zal wel, maar dat wil nog niet zeggen dat het dus verstandig is!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:33:28 #18
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118412677
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:27 schreef Troel het volgende:

[..]

Net zoals je zonder telefoon aan je oor even alert bent als met een telefoon aan je oor? Nee, sorry, dat geloof ik niet. Door zelf te rijden heb je kans op ongelukken, maar door een kind te laten rijden, maak je die kans groter :)
Net zoals drinken of blowen en dan autorijden, dat vind ik echt gewoon onverantwoord. Er zijn zat mensen die het doen, dat zal wel, maar dat wil nog niet zeggen dat het dus verstandig is!
met of zonder telefoon aan je oor bellen, ben ik even niet-alert.
en drinken en blowen, dat beinvloed je reactievermogen. ik vind dat echt in géén vergelijk staan tot met een kind op schoot 100 meter 5 km per uur rijden.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_118412725
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:36:27 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118412782
Troel, je hebt wmb een punt als het zou gaan om een 12 jarige (zei ik 12? Ik bedoelde 17 jaar en 364 dagen) die helemaal zelf achter het stuur zittend auto mocht rijden met vader of moeder ernaast. Maar dit kan je echt in alle eerlijkheid geen 'kind laten autorijden' noemen. :N
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:41:43 #21
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118413029
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:36 schreef Brighteyes het volgende:
Troel, je hebt wmb een punt als het zou gaan om een 12 jarige (zei ik 12? Ik bedoelde 17 jaar en 364 dagen) die helemaal zelf achter het stuur zittend auto mocht rijden met vader of moeder ernaast. Maar dit kan je echt in alle eerlijkheid geen 'kind laten autorijden' noemen. :N
16 en een half. ^O^

mogen ze rijles, en dan daarna met een 'designated driver' de weg op, totdat ze 18 zijn.
pi_118413698
Alsof een camping geen braakliggende of rustige terreintjes kent... Wat een drama om niks weer. :').
pi_118420602
"Autorijden", ja hoor.. precies zoas BE ht beschrijt.. ze vinden het geweldig!!
Ambr komt regelmatig alleen naar huis. Ze heeft dan een horloge om, weet tot holaat ze op het schoolplein mag blijven en ze MOET een bepaalde, afgesproken route nemen. Ze doet een boodschap bij de super of gaat naar de snackbar. Ze moet een drukke weg oversteken en doet dat heel netjes bij het zebrapad.

Ik heb ze beiden wel eens alleen, slapend, thuisgelaten. Zeker as ik Amber moest halen.

Amber blijft soms even allen thuis, met mijn telfoonnummer op een briee, a weet ze die helemaal uit har hoofd.a
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_118426915
Over het autorijden, ik zei slechts dat ik de beargumentering te idioot voor woorden vind.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:13 schreef Moonah het volgende:

En ik wil zijdelings tóch even zeggen dat ik de beargumentering van Haerden om zijn kind(eren?) al te laten auto rijden te idioot vind om volledig te negeren :X
Dat je een beter autogevoel zou krijgen als je op je zesde al 'auto rijdt'.

En verder vind ik ook dat een kind niet achter het stuur hoort.

Qua alleen thuis laten, ben ik niet zo dol op. Af en toe gebeurt het als ik de auto moet wegzetten (op parkeerplaats aan einde van de straat), maar echt niet langer dan 5 minuten.
En Buuf, wat jij schreef deed ik ook toen Thies nog kleiner was, een briefje in mijn hand. Want het idee dat ik evt aangereden zou worden en mijn baby alleen thuis lag te slapen.... *ril.

Is dat allemaal bubbeltjesplastic? Ik weet het niet... Ik neem liever niet een onnodig risico, zeker niet wat betreft mijn kind dat afhankelijk is van mij (en zijn vader natuurlijk).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 19:44:28 #25
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118429917
volgens mij is di
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:39 schreef Moonah het volgende:
Over het autorijden, ik zei slechts dat ik de beargumentering te idioot voor woorden vind.

[..]

Dat je een beter autogevoel zou krijgen als je op je zesde al 'auto rijdt'.

En verder vind ik ook dat een kind niet achter het stuur hoort.

Qua alleen thuis laten, ben ik niet zo dol op. Af en toe gebeurt het als ik de auto moet wegzetten (op parkeerplaats aan einde van de straat), maar echt niet langer dan 5 minuten.
En Buuf, wat jij schreef deed ik ook toen Thies nog kleiner was, een briefje in mijn hand. Want het idee dat ik evt aangereden zou worden en mijn baby alleen thuis lag te slapen.... *ril.

Is dat allemaal bubbeltjesplastic? Ik weet het niet... Ik neem liever niet een onnodig risico, zeker niet wat betreft mijn kind dat afhankelijk is van mij (en zijn vader natuurlijk).
Hoe oud is Thies ook alweer? mijnes zijn grote jongens die kunnen best even alleen zijn inmiddels. Naar de buren, 10 minuten gesprek op school, (2 minuten lopen) mochten ze best al even alleen zijn. vanaf een jaar of 5 of 6? deur op slot, telefoon met een briefje. Gaat prima. Als ik verder weg ga moet mijn kleine nog steeds mee. alhoewel hij best even alleen thuis kan blijven. Dat is niet té voorzichtig denk ik. maar hier zijn er drie natuurlijk. dus écht alleen zijn ze dan niet. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')