Tja, ik spreek hier voor mijzelf en ik gok dat Rewimo dat ook wel kan onderstrepen: nee, nietquote:Op dinsdag 27 november 2012 15:47 schreef MOON76 het volgende:
Wat ik mij afvraag, zijn jullie (voor diegene die geopereerd gaan worden) wel goed voorgelicht over de eventuele gevolgen/bijwerkingen?
Maar als je dan op die eerste natrajectdag komt, krijg je meteen te horen dat verplichte (na)behandeling in Nederland niet bestaat, tenzij op last van de rechter.quote:Op dinsdag 27 november 2012 17:41 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
MCL doet dat dus wel, na de 1e voorlichting moeten de patiënten als ze ermee door willen hun handtekening zetten onder een formulier. Daarna komt nog de screening en als de operatie doorgaat nog een 2e voorlichtingsmiddag over het leven na de operatie.
Na de operatie is er nog een verplicht na-traject.
Nee, ook de B's spuit ik bij, regelmatig ijzerinfuus en als het nodig is ook vitamines en mineralen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:17 schreef McLaura het volgende:
[..]
Maar als je dan op die eerste natrajectdag komt, krijg je meteen te horen dat verplichte (na)behandeling in Nederland niet bestaat, tenzij op last van de rechter.
Troel : heb je alleen D tekort? Ik heb ook D tekort en moet nu fanatiek aan de Calcichew + D.
Heb ik geen last vanquote:Op dinsdag 27 november 2012 20:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, blijft zo tussen je tanden zitten
Wordt vaak gezegd dat zwanger worden met een sleeve niet zo'n probleem is maar met gbp en ds wel. Ik krijg zelf een sleeve maar gbp had van mij ook gemogen (gelukkig niet nodig) want wil toch geen kinderen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 19:13 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja, ik spreek hier voor mijzelf en ik gok dat Rewimo dat ook wel kan onderstrepen: nee, niet
Zo heb ik bijvoorbeeld gevraagd of je nog veilig zwanger kan worden en dat zou allemaal geen problemen opleveren, terwijl de literatuur duidelijk zegt dat het wel degelijk ernstige problemen kan opleveren en dat het eigenlijk een no-go is met de operatie die wij gehad hebben.
Klopt inderdaad. Achteraf zijn er dingen gezegd die niet klopten.quote:Op dinsdag 27 november 2012 19:13 schreef Troel het volgende:
Tja, ik spreek hier voor mijzelf en ik gok dat Rewimo dat ook wel kan onderstrepen: nee, niet
Zo heb ik bijvoorbeeld gevraagd of je nog veilig zwanger kan worden en dat zou allemaal geen problemen opleveren, terwijl de literatuur duidelijk zegt dat het wel degelijk ernstige problemen kan opleveren en dat het eigenlijk een no-go is met de operatie die wij gehad hebben.
Met een GBP kan je prima kinderen krijgen. Je moet dan wel extra goed op tekorten in je bloed letten. Bij mij was mijn ijzer bijv. ineens gekelderd tijdens de zwangerschap. Ik kreeg dan toevallig tijdens mijn eerste zwangerschap ook een hele late complicatie (darmhernia, 3 jaar post-op), wat door de combinatie van factoren erg moeilijk vast te stellen was.quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:30 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Wordt vaak gezegd dat zwanger worden met een sleeve niet zo'n probleem is maar met gbp en ds wel. Ik krijg zelf een sleeve maar gbp had van mij ook gemogen (gelukkig niet nodig) want wil toch geen kinderen.
Yoghurt, maar kwark ook in mindere mate, zijn hier regelrechtige no-go's tijdens de meeste uren van de dag. Ondanks de omeprazol is het te zuur voor mijn maag ofzo.quote:Op dinsdag 27 november 2012 21:03 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Achteraf zijn er dingen gezegd die niet klopten.
Ik gebruik overigens CalMagD van WLS-products. Dat is poeder dat je kunt oplossen in water maar ik gooi het liever door kwark of yoghurt. Het smaakt niet echt ergens naar alleen "proef" je wel dat je poeder eet.
Dat is vervelend! Want het is een goede bron van eiwitten. Ik gebruik ook altijd omeprazol. Zeker gezien de hoeveelheid pijnstillers die ik de afgelopen maanden gebruikt heb was dat maar goed ook. Gelukkig is dat nu na de operatie al veel minderquote:Op dinsdag 27 november 2012 21:32 schreef Troel het volgende:
Yoghurt, maar kwark ook in mindere mate, zijn hier regelrechtige no-go's tijdens de meeste uren van de dag. Ondanks de omeprazol is het te zuur voor mijn maag ofzo.
quote:Dieetadvisering
100%, door een diëtiste
Geen vergoeding voor:
- behandeling van overgewicht bij verzekerden van 18 jaar of ouder met een BMI van 25-30 kg/m2 zonder co-morbiditeit of (familiaire) risicofactoren
- dieetpreparaten en voedingsmiddelen
Vind hem ook prima te doen, net een vies uitgevallen dextroquote:Op dinsdag 27 november 2012 20:22 schreef McLaura het volgende:
Ik vind de Calcichew wel lekker!
En de D zit daar bij in!
Neequote:Op dinsdag 27 november 2012 21:38 schreef Troel het volgende:
Ja, vooral omdat ik cornflakes met yoghurt stiekem best lekker vind
Krijg je die dingen wel vergoed trouwens? Want dieetpreparaten worden in NL volgens mij totaal niet meer vergoed.
[..]
Vreemd dat ze dat niet doen. In het MCL schrijven ze het dieet voor om de lever te laten krimpen. Het is namelijk (in meerdere ziekenhuizen) weleens voorgekomen dat bij een patiënt de lever zo vergroot bleek te zijn dat ze niet goed konden opereren dus de wonden weer dicht hebben genaaid en patiënt kon naar huis om alsnog eerst een dieet te volgen. Is de vriend van een kennis van mij overkomen. Kans is klein dat dat gebeurd hoor maar ik hou me toch maar aan het dieet om problemen te voorkomen. En daarbij komt dat ik nu al begin af te vallen en alle kilo's die er voor de operatie afgaan ben ik blij meequote:Op zaterdag 1 december 2012 14:39 schreef lisa het volgende:
Wat zit er toch een verschil tussen de verschillende ziekenhuizen. Ik krijg geen dieet, ik mag alleen niet meer aankomen tot aan de eventuele operatie (zit nog in het voortraject).
Gepureerd is vloeibaar, papdikte dus alles moet door de blender of met staafmixer gepureerd worden met veel vocht (water en/of magere melk erdoor). Heb weleens gehoord dat sommige mensen na de operatie aan de shakes gingen maar dat kan na een GBP erg vervelend zijn omdat er in de meeste shakes suiker zit, en veel mensen krijgen daar dumping van. Bij het MCL moet je ook zo gezond mogelijk de operatie in hoor, vandaar dus ook dat pré-dieet. Tijdens pré-dieet ook meteen beginnen met de multivitamine capsules zodat daar geen gebreken van komen. Want na een maagverkleining zal dat ook levenslang moeten.quote:Op zaterdag 1 december 2012 18:35 schreef lisa het volgende:
Wildvankstertje hier gaan ze er weer vanuit dat je zo gezond mogelijk de operatie in moet met zo veel mogelijk vitamines in je lichaam. Ik mag dus alleen absoluut niet meer aankomen voor de lever.
Wel heb ik dan weer 2 weken na de operatie dat ik op vloeibaar zit, terwijl ik bij andere ziekenhuizen zie dat ze al heel snel weer wat mogen eten (soms gepureerd). Dus ieder ziekenhuis heeft zijn eigen regels kennelijk.
Ik word geopereerd door dokter Apers.quote:Op zondag 2 december 2012 13:25 schreef McLaura het volgende:
Wildervankstertje, succes met het predieet.
Door wie ga je geopereerd worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |