abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 november 2012 @ 19:13:25 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_119682905
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 15:47 schreef MOON76 het volgende:
Wat ik mij afvraag, zijn jullie (voor diegene die geopereerd gaan worden) wel goed voorgelicht over de eventuele gevolgen/bijwerkingen?
Tja, ik spreek hier voor mijzelf en ik gok dat Rewimo dat ook wel kan onderstrepen: nee, niet :)

Zo heb ik bijvoorbeeld gevraagd of je nog veilig zwanger kan worden en dat zou allemaal geen problemen opleveren, terwijl de literatuur duidelijk zegt dat het wel degelijk ernstige problemen kan opleveren en dat het eigenlijk een no-go is met de operatie die wij gehad hebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_119685816
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:41 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

MCL doet dat dus wel, na de 1e voorlichting moeten de patiënten als ze ermee door willen hun handtekening zetten onder een formulier. Daarna komt nog de screening en als de operatie doorgaat nog een 2e voorlichtingsmiddag over het leven na de operatie.

Na de operatie is er nog een verplicht na-traject.
Maar als je dan op die eerste natrajectdag komt, krijg je meteen te horen dat verplichte (na)behandeling in Nederland niet bestaat, tenzij op last van de rechter.

Troel : heb je alleen D tekort? Ik heb ook D tekort en moet nu fanatiek aan de Calcichew + D.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 27 november 2012 @ 20:22:23 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_119686037
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:17 schreef McLaura het volgende:

[..]

Maar als je dan op die eerste natrajectdag komt, krijg je meteen te horen dat verplichte (na)behandeling in Nederland niet bestaat, tenzij op last van de rechter.

Troel : heb je alleen D tekort? Ik heb ook D tekort en moet nu fanatiek aan de Calcichew + D.
Nee, ook de B's spuit ik bij, regelmatig ijzerinfuus en als het nodig is ook vitamines en mineralen.

Calcichew is buitengewoon smerig, calciumcitraat is geen haar beter en ik weet eigenlijk geen betere wel goed te doene manier om calcium binnen te krijgen ;)

Hoe krijg jij die D dan?
Want die 200.000 IE die ik had, mag dus enkel nog voor dieren :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_119686067
Ik vind de Calcichew wel lekker!

En de D zit daar bij in!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  dinsdag 27 november 2012 @ 20:23:12 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_119686082
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:22 schreef McLaura het volgende:
Nee, blijft zo tussen je tanden zitten :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_119686104
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:23 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee, blijft zo tussen je tanden zitten :{
Heb ik geen last van :) (het blijft er wel zitten, maar het stoort me niet)
pi_119686155
Ow, en voor degene in dit topic die me niet 'kennen':

GBP in mei 2012, inmiddels 42 kilo minder Laura :)
  dinsdag 27 november 2012 @ 20:30:50 #108
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119686332
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:13 schreef Troel het volgende:

[..]

Tja, ik spreek hier voor mijzelf en ik gok dat Rewimo dat ook wel kan onderstrepen: nee, niet :)

Zo heb ik bijvoorbeeld gevraagd of je nog veilig zwanger kan worden en dat zou allemaal geen problemen opleveren, terwijl de literatuur duidelijk zegt dat het wel degelijk ernstige problemen kan opleveren en dat het eigenlijk een no-go is met de operatie die wij gehad hebben.
Wordt vaak gezegd dat zwanger worden met een sleeve niet zo'n probleem is maar met gbp en ds wel. Ik krijg zelf een sleeve maar gbp had van mij ook gemogen (gelukkig niet nodig) want wil toch geen kinderen.
pi_119686530
Ik wilde geen sleeve omdat 20% van de patienten geen gewenst effect bereikt met de sleeve (en ik heb nooit echt geluk in kansberekeningen).

Met GBP is zwanger worden geen probleem, en een kind voldragen ook niet, mits je onder controle staan. En laat ik nou nčt graag bij de gynaecoloog 'lopen'.

We zullen het wel zien tzt. We gaan een ivf poging doen over enige tijd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 november 2012 @ 21:03:30 #110
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_119687623
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:13 schreef Troel het volgende:

Klopt inderdaad. Achteraf zijn er dingen gezegd die niet klopten.

Ik gebruik overigens CalMagD van WLS-products. Dat is poeder dat je kunt oplossen in water maar ik gooi het liever door kwark of yoghurt. Het smaakt niet echt ergens naar alleen "proef" je wel dat je poeder eet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_119688339
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:30 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Wordt vaak gezegd dat zwanger worden met een sleeve niet zo'n probleem is maar met gbp en ds wel. Ik krijg zelf een sleeve maar gbp had van mij ook gemogen (gelukkig niet nodig) want wil toch geen kinderen.
Met een GBP kan je prima kinderen krijgen. Je moet dan wel extra goed op tekorten in je bloed letten. Bij mij was mijn ijzer bijv. ineens gekelderd tijdens de zwangerschap. Ik kreeg dan toevallig tijdens mijn eerste zwangerschap ook een hele late complicatie (darmhernia, 3 jaar post-op), wat door de combinatie van factoren erg moeilijk vast te stellen was.

Eerlijk gezegd denk ik dat ik misschien niet eens mijn kinderen had gehad als ik niet voor WLS had gekozen.
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:32:18 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_119689243
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:03 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. Achteraf zijn er dingen gezegd die niet klopten.

Ik gebruik overigens CalMagD van WLS-products. Dat is poeder dat je kunt oplossen in water maar ik gooi het liever door kwark of yoghurt. Het smaakt niet echt ergens naar alleen "proef" je wel dat je poeder eet.
Yoghurt, maar kwark ook in mindere mate, zijn hier regelrechtige no-go's tijdens de meeste uren van de dag. Ondanks de omeprazol is het te zuur voor mijn maag ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 november 2012 @ 21:34:49 #113
13151 crew  Rewimo
pi_119689401
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:32 schreef Troel het volgende:
Yoghurt, maar kwark ook in mindere mate, zijn hier regelrechtige no-go's tijdens de meeste uren van de dag. Ondanks de omeprazol is het te zuur voor mijn maag ofzo.
Dat is vervelend! Want het is een goede bron van eiwitten. Ik gebruik ook altijd omeprazol. Zeker gezien de hoeveelheid pijnstillers die ik de afgelopen maanden gebruikt heb was dat maar goed ook. Gelukkig is dat nu na de operatie al veel minder :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:38:14 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_119689616
Ja, vooral omdat ik cornflakes met yoghurt stiekem best lekker vind :{

Krijg je die dingen wel vergoed trouwens? Want dieetpreparaten worden in NL volgens mij totaal niet meer vergoed.

quote:
Dieetadvisering
100%, door een diëtiste
Geen vergoeding voor:
- behandeling van overgewicht bij verzekerden van 18 jaar of ouder met een BMI van 25-30 kg/m2 zonder co-morbiditeit of (familiaire) risicofactoren
- dieetpreparaten en voedingsmiddelen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_119689925
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:22 schreef McLaura het volgende:

En de D zit daar bij in!
Vind hem ook prima te doen, net een vies uitgevallen dextro
  woensdag 28 november 2012 @ 09:00:31 #116
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_119701016
Troel ik krijg druppels vit D.

CalciChew is voor ons niet voldoende.
De druppels krijg ik gewoon vergoed. Alleen de zink en calcium niet helaas.

Kinderen pfoe ik wil wel graag maar of mijn lichaam daar zo blij mee is... Wel heeft mijn internist gezegd dat ik dit een half jaar van te voren moet melden om mijn vitamines nog beter op orde te krijgen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 november 2012 @ 09:04:32 #117
13151 crew  Rewimo
pi_119701078
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:38 schreef Troel het volgende:
Ja, vooral omdat ik cornflakes met yoghurt stiekem best lekker vind :{

Krijg je die dingen wel vergoed trouwens? Want dieetpreparaten worden in NL volgens mij totaal niet meer vergoed.

[..]

Nee -O-
  zaterdag 1 december 2012 @ 14:25:58 #118
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119811531
Dag 6 van het pré-dieet. Nog 15 dagen te gaan voordat ik opgenomen word in het MCL. Het gaat me momenteel best goed af, als ik toch een hongergevoel krijg dan neem wat wat komkommer en gaat het snel weer goed.
pi_119811940
Wat zit er toch een verschil tussen de verschillende ziekenhuizen. Ik krijg geen dieet, ik mag alleen niet meer aankomen tot aan de eventuele operatie (zit nog in het voortraject).
  zaterdag 1 december 2012 @ 17:52:52 #120
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119817400
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:39 schreef lisa het volgende:
Wat zit er toch een verschil tussen de verschillende ziekenhuizen. Ik krijg geen dieet, ik mag alleen niet meer aankomen tot aan de eventuele operatie (zit nog in het voortraject).
Vreemd dat ze dat niet doen. In het MCL schrijven ze het dieet voor om de lever te laten krimpen. Het is namelijk (in meerdere ziekenhuizen) weleens voorgekomen dat bij een patiënt de lever zo vergroot bleek te zijn dat ze niet goed konden opereren dus de wonden weer dicht hebben genaaid en patiënt kon naar huis om alsnog eerst een dieet te volgen. Is de vriend van een kennis van mij overkomen. Kans is klein dat dat gebeurd hoor maar ik hou me toch maar aan het dieet om problemen te voorkomen. En daarbij komt dat ik nu al begin af te vallen en alle kilo's die er voor de operatie afgaan ben ik blij mee :).

Volgens mij doen ze in veel ziekenhuizen ook nog geen fast track operaties. Dat krijg ik dus wel omdat mijn BMI onder de 45 is en ik verder helemaal gezond ben.
pi_119818507
Wildvankstertje hier gaan ze er weer vanuit dat je zo gezond mogelijk de operatie in moet met zo veel mogelijk vitamines in je lichaam. Ik mag dus alleen absoluut niet meer aankomen voor de lever.
Wel heb ik dan weer 2 weken na de operatie dat ik op vloeibaar zit, terwijl ik bij andere ziekenhuizen zie dat ze al heel snel weer wat mogen eten (soms gepureerd). Dus ieder ziekenhuis heeft zijn eigen regels kennelijk.
  zaterdag 1 december 2012 @ 19:29:56 #122
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119819984
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 december 2012 18:35 schreef lisa het volgende:
Wildvankstertje hier gaan ze er weer vanuit dat je zo gezond mogelijk de operatie in moet met zo veel mogelijk vitamines in je lichaam. Ik mag dus alleen absoluut niet meer aankomen voor de lever.
Wel heb ik dan weer 2 weken na de operatie dat ik op vloeibaar zit, terwijl ik bij andere ziekenhuizen zie dat ze al heel snel weer wat mogen eten (soms gepureerd). Dus ieder ziekenhuis heeft zijn eigen regels kennelijk.
Gepureerd is vloeibaar, papdikte dus alles moet door de blender of met staafmixer gepureerd worden met veel vocht (water en/of magere melk erdoor). Heb weleens gehoord dat sommige mensen na de operatie aan de shakes gingen maar dat kan na een GBP erg vervelend zijn omdat er in de meeste shakes suiker zit, en veel mensen krijgen daar dumping van. Bij het MCL moet je ook zo gezond mogelijk de operatie in hoor, vandaar dus ook dat pré-dieet. Tijdens pré-dieet ook meteen beginnen met de multivitamine capsules zodat daar geen gebreken van komen. Want na een maagverkleining zal dat ook levenslang moeten.
pi_119820761
-laat maar-
pi_119839749
Wildervankstertje, succes met het predieet.

Door wie ga je geopereerd worden?
  zondag 2 december 2012 @ 13:43:57 #125
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119840197
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:25 schreef McLaura het volgende:
Wildervankstertje, succes met het predieet.

Door wie ga je geopereerd worden?
Ik word geopereerd door dokter Apers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')