Ik gebruik op dit moment de prikpil om mijn menstruatie te regelen. Ik zou dan zo snel mogelijk beginnen, omdat je in het begin nog wel kan bloeden.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:38 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik zal binnenkort moeten stoppen met de pil omdat die na de operatie misschien niet goed meer werkt. Ik zit eraan te denken om dan aan de prikpil te gaan zodat ik net als nu (ik neem op advies van gynaecoloog nooit een stopweek) niet ongesteld word.
Wanneer is het het beste om te beginnen met de prikpil? Voor de operatie of erna? Wie heeft daar ervaring mee?
In het MCL is mij verteld dat de prikpil en een spiraaltje wel betrouwbaar zijn. Een spiraaltje lijkt me niks vandaar dat ik graag de prikpil wil.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:54 schreef Rewimo het volgende:
Geen ervaring mee, maar lees je goed in, want lang niet alle anticonceptie is nog betrouwbaar na een WLS.
hebben ze ook uitgelegd waarom? Want bij een spiraaltje kan ik er inkomen, omdat het ook daadwerkelijk in de baarmoeder ervoor kan zorgen dat er niet nestelt kan worden, maar de prikpil is ook weer enkel op basis van hormonenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:08 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
In het MCL is mij verteld dat de prikpil en een spiraaltje wel betrouwbaar zijn. Een spiraaltje lijkt me niks vandaar dat ik graag de prikpil wil.
Vanmiddag maar ff met de huisarts bellen, grote kans dat ik in december al geopereerd word dus zou fijn zijn als ik dan al van de gewone pil af ben.
Omdat de prikpil meteen het bloed in gaat en niet eerst via de darmen moet. De gewone pil kan na sommige WLS (zoals GBP en Mini-GBP) minder goed door de darmen worden opgenomen, daardoor wordt de betrouwbaarheid aangetast.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:13 schreef Troel het volgende:
[..]
hebben ze ook uitgelegd waarom? Want bij een spiraaltje kan ik er inkomen, omdat het ook daadwerkelijk in de baarmoeder ervoor kan zorgen dat er niet nestelt kan worden, maar de prikpil is ook weer enkel op basis van hormonen
prikpil wordt niet in een bloedvat gespotenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:15 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Omdat de prikpil meteen het bloed in gaat en niet eerst via de darmen moet. De gewone pil kan na sommige WLS (zoals GBP en Mini-GBP) minder goed door de darmen worden opgenomen, daardoor wordt de betrouwbaarheid aangetast.
Nee wordt gewoon op een normale manier geprikt net als andere injecties, maar hoeft niet de darmen in en dat is bij de gewone pil wel zo. Mij is in het MCL aangeraden om de prikpil te kiezen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:16 schreef Troel het volgende:
[..]
prikpil wordt niet in een bloedvat gespoten
Nuvaring hoeft ook de darmen in en werkt ook nietquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:17 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Nee wordt gewoon op een normale manier geprikt net als andere injecties, maar hoeft niet de darmen in en dat is bij de gewone pil wel zo. Mij is in het MCL aangeraden om de prikpil te kiezen.
Implanon is ook een optie zeiden ze, maar dat lijkt me niks.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Nuvaring hoeft ook de darmen in en werkt ook nietMaar ja, ze hebben er in ieder geval al beter over nagedacht dan dat ze vroeger deden merk ik al wel, dat is wel een pluspunt
Implanon is tegenwoordig beter te zetten, maar het eruit halen schijnt redelijk moeilijk te gaan en levert geheid littekens op volgens mijn huisarts (die ze dus ook niet meer zet).quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:20 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Implanon is ook een optie zeiden ze, maar dat lijkt me niks.
En de innesteling tegengegaan wordtquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:50 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb een Mirena, bevalt prima maar ik moet er wel bij aantekenen dat ik niet meer in de vruchtbare leeftijd zit. Dus het risico is voor mij sowieso minder. Mirena is wel een redelijk veilige oplossing met een WLS omdat hij lokaal werkt en dus ook niet afhankelijk is van je darmwerking.
Dr Schweitzer zei ook een spiraaltje bij mij ivm met mijn ijzer. Maar dat is voor 5 jaar daar heb ik nu niet zo'n zin in. En mijn ijzer lijkt het nu redelijk te doenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:50 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb een Mirena, bevalt prima maar ik moet er wel bij aantekenen dat ik niet meer in de vruchtbare leeftijd zit. Dus het risico is voor mij sowieso minder. Mirena is wel een redelijk veilige oplossing met een WLS omdat hij lokaal werkt en dus ook niet afhankelijk is van je darmwerking.
Ja hoor, toen nog wel. Ik heb een tijdje de Nuvaring gebruikt, zonder problemen. Maar toen ik die een keer niet gebruikte werd ik niet ongesteld en bleek dat ik in de overgang was. Daarna heb ik voor alle zekerheid een Mirena laten plaatsen. Die moet er over 2 jaar uit of eventueel nog een keer vervangen worden.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:32 schreef lisa het volgende:
Rewimo werd je ook niet ongesteld na je WLS? Ik hoor daar nl. verschillende berichten over, maar vaak weten ze het verschil niet tussen een spiraaltje en de mirena.
Dat klopt, omdat het enkel op hormoonbasis is en dat het dus niet 100% gegarandeerd werkt na een WLS. Dat ben ik nog steeds overigens. Maar op basis daarvan dusquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:33 schreef Riann het volgende:
Ik heb de prikpil ben erna niet meer ongesteld geworden. Het bevalt me goed. Als ik het allemaal geweten had was ik veel eerder aan de prikpil begonnen. Troel ik kan me nog iets herinneren in het verleden toen ik wou gaan voor de prikpil dat je zo negatief was erover.
Volgens de artsen in het MCL is de prikpil het beste alternatief voor de pil.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat klopt, omdat het enkel op hormoonbasis is en dat het dus niet 100% gegarandeerd werkt na een WLS. Dat ben ik nog steeds overigens. Maar op basis daarvan dus
Dat zeiden ze in het MMC ook.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:18 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Volgens de artsen in het MCL is de prikpil het beste alternatief voor de pil.
Van andere vrouwen op het patiëntenforum van het MCL lees ik ook dat ze de prikpil als advies krijgen. Heb maandag afspraak bij huisarts om erover te praten, nog 4 pillen en mijn stripje is op. Zou fijn zijn als ik dan meteen aan de prikpil kan.quote:
Dat lijkt me logischquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:20 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Van andere vrouwen op het patiëntenforum van het MCL lees ik ook dat ze de prikpil als advies krijgen. Heb maandag afspraak bij huisarts om erover te praten, nog 4 pillen en mijn stripje is op. Zou fijn zijn als ik dan meteen aan de prikpil kan.
Ik heb zelf ook geen kinderwens en ik weet ook zeker dat die er niet zal komen. Dus de prikpil is perfect voor mij.quote:Op zondag 28 oktober 2012 04:06 schreef Riann het volgende:
Het is volgens mij wel zo als je een kinderwens hebt dat je beter geen prikpil kunt nemen want het kan erg lang duren voordat alles weer normaal is. Maar die wens is er bij mij niet en zal er ook nooit komen.
Sommige dingen verschillen toch. Er was iemand op het forum die vroeg of je tijdens de screening bij de internist je kleren aan mag houden. Kwam een reactie op van iemand die zei dat je alles uit moet doen op onderbroek en sokken na. Maar ik heb niks uit hoeven doen, moest alleen mijn shirt aan de achterkant wat omhoog doen zodat er naar mijn longen geluisterd kon worden.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:54 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Dat lijkt me logischvan het zelfde ziekenhuis
.
Ik noem het altijd tankenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:03 schreef Rewimo het volgende:
Ik moet toch aan de ijzertap
Alleen hebben ze er geen ervaring mee hier dus ik laat qltel vandaag even contact opnemen met Schweitzer om te vragen wat ik precies moet krijgen.
Ik heb uiteindelijk zelf moeten bellen (privacywetgevingquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:42 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik noem het altijd tankenhopelijk lukt het zo. Vaak knap je er toch wel van op! Ik wel in ieder geval.
Alsof ze jouw stem herkennen? Grappig hoorquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:45 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heb uiteindelijk zelf moeten bellen (privacywetgeving) maar nu weten ze hier wat het moet worden en zijn ze op jacht naar een zak vloeibaar roest
Ja, en als ik nou nog een hoop meer gegevens moest opgeven dan alleen mijn naam en geboortedatumquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:58 schreef Troel het volgende:
Alsof ze jouw stem herkennen? Grappig hoor
Mijn huisarts zet ze ook niet, als ik voor implanon had gekozen dan had ze me naar de gynaecoloog gestuurd.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:21 schreef Troel het volgende:
Implanon is tegenwoordig beter te zetten, maar het eruit halen schijnt redelijk moeilijk te gaan en levert geheid littekens op volgens mijn huisarts (die ze dus ook niet meer zet).
Ik ben dwars door de nuvaring heen zwanger geworden van Ruben. Toen zei de apotheker me dat die ring niet zou werken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 07:27 schreef Wildervankstertje het volgende:
Het MCL heeft een eigen patiënten forum en net las ik onderstaand stukje daar, vind het erg vreemd en geloof ook niet dat dat werkt.
Gisteren zijn wij bij de huisarts geweest omdat Jen ook door haar pil heenbrak. De verschillende opties bekeken. Zij kwam ook nog met de optie als de anticonceptie pil niet meer werkt door oraal gebruik deze vaginaal in te brengen. Zo worden de hormonen uit de pil direct opgenomen door het slijmvlies. Ik had hier nog nooit van gehoord maar het zou een optie kunnen zijn. Wij zijn bezig met het MCL om dit bij de artsen na te vragen.
Dat op het forum van het MCL gaat niet over Nuvaring maar er schijnt een huisarts dus tegen iemand te hebben gezegd dat het kan zijn dat de gewone pil vaginaal ook in te brengen is in plaats van oraal. Maar daar geloof ik dus geen woord van dat dat zal werken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:42 schreef Troel het volgende:
Ik ben dwars door de nuvaring heen zwanger geworden van Ruben. Toen zei de apotheker me dat die ring niet zou werken.
Het lijkt me heel, heel erg sterkquote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:59 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Dat op het forum van het MCL gaat niet over Nuvaring maar er schijnt een huisarts dus tegen iemand te hebben gezegd dat het kan zijn dat de gewone pil vaginaal ook in te brengen is in plaats van oraal. Maar daar geloof ik dus geen woord van dat dat zal werken.
Ik geloof het dus ook echt niet, kan me niet voorstellen dat een huisarts zoiets zou zeggen. Denk dat het verkeerd begrepen is door de patiënt. Lees er denk ik vandaag wel meer over :p Want ze zou gaan bellen met het MCL.quote:
Die krijg je zeker niet zomaar, bijna niet meer zelfs tegenwoordig volgens mij.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:38 schreef sweetlady-o het volgende:
Weet iemand hier welke verzekering de operatie voor het verwijderen van overtollig vel vergoed? En heeft iemand hier die operatie eigenlijk gehad?
Elke verzekering als je aan de voorwaarden voldoet, dan valt het namelijk onder de basisverzekering.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:38 schreef sweetlady-o het volgende:
Weet iemand hier welke verzekering de operatie voor het verwijderen van overtollig vel vergoed? En heeft iemand hier die operatie eigenlijk gehad?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |